Базовата версия на електрическия хечбек Volkswagen ID ще струва €29 990, твърди германското сп. Auto Motor und Sport, като се позовава на свои източници от концерна. Информацията съвпада с обещанието на компанията, че цената на първия ѝ изцяло електрически модел няма да надхвърля тази на аналогичен дизелов автомобил (за сравнение Golf 2.0 TDI излиза точно€29 990).
Стартовата цена на ID изглежда съвсем приемлива, но поне в първоначалната фаза от продажбите моделът ще носи само загуби. Във Volkswagen вече били калкулирали, че ще продават електромобила на минус с €3 000 за всеки екземпляр. Според изчисленията обаче към 2025 г. платформата MEB щяла да излезе на по-голяма печалба, отколкото носели автомобилите с ДВГ.
Продажбата на електромобили на загуба не е необичайна за индустрията. По думите на покойния Серджо Маркионе себестойността на Fiat 500e е по-висока от продажбената цена с $14 000. General Motors пък признава, че губи по $9 000 от всеки продаден Chevrolet Bolt.
Volkswagen ще започне да приема поръчки за ID през май. Стартовата серия на хечбека ще се предлага с 62-киловатчасова батерия, а на по-късен етап ще се появят модификации с 48- и 82-киловатчасови акумулатори. Хечбекът ще се задвижва от разположен отзад електромотор с мощност между 170 и 204 к.с.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ал Купоне
11:43 29.04.2019
2 Дали
Коментиран от #3
12:02 29.04.2019
3 гост
До коментар #2 от "Дали":
Ами отвори си сайта на Фолксваген Германия и виж ! Ти да не мислиш , че е колкото Дачия ??Коментиран от #17
12:06 29.04.2019
4 гост
Коментиран от #12, #15, #40
12:11 29.04.2019
5 Каракуд
12:58 29.04.2019
6 Ккккк
13:04 29.04.2019
7 Ганьо
13:13 29.04.2019
8 Popito
13:20 29.04.2019
9 гостгост
Коментиран от #45
13:48 29.04.2019
10 Сега разбрахте ли
Коментиран от #43
14:07 29.04.2019
11 Мартин
14:07 29.04.2019
12 кон
До коментар #4 от "гост":
Къде видя инженерна мисъл в тия самозапалващи се коруби с непсващи панели бе ?14:33 29.04.2019
13 Марио
14:39 29.04.2019
14 Японеца
14:54 29.04.2019
15 Гост 2
До коментар #4 от "гост":
Аз също подкрепям вашето мнение! Тесла са с години напред! цена, пробег, мощност 10 000 нм не са никак малко а и за 80хил долара имаш 310 мили Пробег и караш супер автомобил. Така, че такива току що прохождащи фирми в тази сфера трудно ще просперират... да си продължават да правят Гоуфо 2.0 Тди по ще им повярват хората... Мъска дава качество на ниска цена, че скоро и пикап пускат 😂Коментиран от #16
15:11 29.04.2019
16 Бухахахахахха
До коментар #15 от "Гост 2":
Къде видя качество у Тесляка?Пък и на ниска цена.Бухахахаха.Коментиран от #20, #23, #24
15:44 29.04.2019
17 Дали
До коментар #3 от "гост":
Тук е 45000 лв,отвори си саита и Виш. :) за мен 15000 са разлика :)15:45 29.04.2019
18 Дали
16:04 29.04.2019
19 ОпОп
16:22 29.04.2019
20 Ха-ха-бу бубу бубу
До коментар #16 от "Бухахахахахха":
Качествата на един електромобил не се измерват само с разстоянието между панелите. А и цената на пакет от половин килограм захар винаги е по-висока от тази на килограм. Само че коя цена е по-евтина, а не не иска? Правиш ли разликата? По който и параметър да сметнеш, Тесла излиза по-евтина, въпреки че е с по-висока цена.Коментиран от #21
16:46 29.04.2019
21 Ха-ха-бу бубу бубу
До коментар #20 от "Ха-ха-бу бубу бубу":
Цената на пакет от килограм захар винаги е по-висока от тази на половин килограм. Разменил съм им местата.16:48 29.04.2019
22 Чичу Ади
17:30 29.04.2019
23 гост
До коментар #16 от "Бухахахахахха":
Тесла Модел 3 е по-бърза от БМВ М3 на писта. За това е евтина. Ето една страница,надявам се да не изтрият коментара.https://cleantechnica.com/2019/04/25/tesla-model-3-performance-crushes-fossil-bmw-m3-around-race-track/
Коментиран от #25
17:31 29.04.2019
24 гост
До коментар #16 от "Бухахахахахха":
Тук е и видеото.Но това не се отрази никъде.Може би защото не беше запалена Тесла,нали?https://www.topgear.com/videos/video/video-tesla-model-3-vs-bmw-m3
17:33 29.04.2019
25 Антиелектрика
До коментар #23 от "гост":
Мислиш, че вече някой ти обръща внимание на глупостите? Колкото и пъти и в колкото и теми да го публикуваш, вече си достатъчно дискредитиран, за да те приемат сериозно хората. Избери си друг ник и може да ти се върже някой, но се съмнявам, че на някой му пука за писта от 2 км и съпоставка с 8-годишно БМВ М3, след като на Ринга прехвалената Тесла изостава с повече от минута.Коментиран от #26, #27
17:41 29.04.2019
26 гост
До коментар #25 от "Антиелектрика":
Ти си го виждал,значи не е нужно да го гледаш.Качвам за тези които искат да видят.17:46 29.04.2019
27 Step by step у бейби
До коментар #25 от "Антиелектрика":
То така се почва, стъпка по стъпка. Вчера до 100 километра и на четвърт миля, днес на ТРИ километра писта, утре и на нюрбургринг. После ще почнеш да бълнуваш за 24 часа льо Ман, но дори това ще стане в други ден, като излезе роудстъра.Коментиран от #28, #49
18:43 29.04.2019
28 Антиелектрика
До коментар #27 от "Step by step у бейби":
Не аз, а ти бълнуваш, защото сега всичко е в сферата на фантазиите, а имахте 2 века на разположение. Дал съм ти срок до края на година за Ринга, защото сам го избра за време под 8 минути.Коментиран от #31, #46
18:47 29.04.2019
29 Факт!
Коментиран от #30
19:25 29.04.2019
30 гост
До коментар #29 от "Факт!":
Сигурно от 10 години назад го казваш това.19:30 29.04.2019
31 Step by step у бейби
До коментар #28 от "Антиелектрика":
Какво зависи от мен, за да ми даваш срокове? Кои сме ние 200 годишните? Говориш несвързано. Тесла каза преди 2 години, че ще е по-добра от М3 на писта и това вече е факт.Коментиран от #33, #35
19:35 29.04.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Антиелектрика
До коментар #31 от "Step by step у бейби":
Тесла каза, че ще е по-бърза от актуалния модел на М3 и това НЕ Е ФАКТ.Коментиран от #34
20:16 29.04.2019
34 Антиелектрика
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Мъск го твърдеше за Ринга.20:17 29.04.2019
35 гост
До коментар #31 от "Step by step у бейби":
Значи,Тесла е по-бърза на писта,на ускорение.По-евтина е на цена,като нова.Да сметнем колко би струвало за собственика,едната и другата кола. Тесла има гаранция на батерия и мотор 192 хил.км. или 8 години.Ток за тези км.около 6 хил.лв.Сервиз се препоръчва на всяка втора година,като гаранцията не отпада,ако не направиш. Значи,за тези години и км.ако нещо изгори се сменя. При БМВ,бензин за 200 хил.км. 70 хил.лв.,13 сервиза +++. Конкурентна ли е Тесла?20:52 29.04.2019
36 Никола
Коментиран от #37, #38, #47
22:07 29.04.2019
37 гост
До коментар #36 от "Никола":
При електричките това няма голямо значение.Лийф 109 коня храчи енергия колкото Тесла. Модел 3 Перформенс изкарва 500 км с един заряд при норнално каране с 90 км/ч. Има видео в Ютуб на TeslaBjorn,той има тестове с всички видове елктрички.22:28 29.04.2019
38 По-мощните електрички са по-икономични
До коментар #36 от "Никола":
Колко ще ти харчи автомобила за поддържане на определена скорост, не зависи от мощността на двигателя, а от неговото КПД. В реалния свят обаче, няма такова нещо като поддържане на определена скорост за неопределено време. Реалното шофиране е изпълнено с ускорение и намаляване на скоростта. При бензиновите автомобили, като изрежеш бегачката с 700 коня, моментния разход отива над 100л. , а после палят спирачките и отново ускорение и 100 литра на 100 километра. При електричките, вдигаш разхода на 400 киловата за секунди, но като намаляш, тези 400 киловата се връщат в батерията. Ако мощността на електродвигателя е 100 киловата, той ще ускори за четири пъти по-дълго време, да речем за 12 секунди, но ако се опиташ да спреш рязко с рекуперация, ще са ти необходими същите 400 киловата, защото спирането ще е за 3 секунди от 100 километра в час до 0, което ще рече по-малко върната енергия и по-малък пробег.23:00 29.04.2019
39 Японеца
Коментиран от #44
23:49 29.04.2019
40 Баварец
До коментар #4 от "гост":
Ако видиш нещо за 40 х.евро, викай, щото няма такава Тесла...Модел 3 стартира от 35 х.евро в щатите...
Коментиран от #42
07:18 30.04.2019
41 1944
07:39 30.04.2019
42 123
До коментар #40 от "Баварец":
Model 3 e 42500 evro vav Francia.07:40 30.04.2019
43 Прав си,докато стигнеш до сервиза
До коментар #10 от "Сега разбрахте ли":
И тя вече е изгоряла,хаха.07:49 30.04.2019
44 Антиелектрика
До коментар #39 от "Японеца":
И какво съм казал освен, че чакаме на Ринга модел 3 да направи нещо запомнящо се освен онези 9 минути от миналия месец?08:02 30.04.2019
45 гост
До коментар #9 от "гостгост":
64 им е лонг рейндж версията, а тази за 30х.евро ще е 42кв. Такива коли се произвеждат от Рено/Нисан, БМВ, ГМ и корейците още преди години ги стартираха. ФВ ще ги пускат след години. Не е ли глупаво да се твърди, че напредък стандарт отпреди 10г? Все едно да пуснеш сега кола с техника преди 2010г. и да кажеш, че ще разбиеш пазара с новаторското си предлагане. Смешно е на фона на останлите.08:47 30.04.2019
46 Да да
До коментар #28 от "Антиелектрика":
Два века викаш :D. Върти ли ти прахосмукачката с ДВГ? Знам че имаш и бормашина и самобръдначка с ДВГ. Преди колко века откриха литиево-йонните батерии? Как не мръдна 5 см. напред в мислите и развитието си? Кой влак с ДВГ е по-бърз от Маглев или такъв на ток? Кой влак може да измине с едно зареждане на резервоарите повече км.? Автобус или тролейбус има по-голямо КПД и може да мине повече км. с едно зареждане? Та викаш 2 века, а? Да не си завършил ВИШЕ през соца?Коментиран от #50
11:15 30.04.2019
47 Да да
До коментар #36 от "Никола":
Да допълня и аз към другитр. Задвижването на 4 колела при елките, води до икономия на енергия до 10%, защото се елеминира паразитното триене и отново при спиране се генерира енергия от две места! Различни са нещата с ДВГ. За мен идеята елките да променят контактната площ на гумите е нещото което трябва да се разработи и кунсумацията да падне поне с 20 %,а защо не и с 30%.11:24 30.04.2019
48 Антиелектрика
12:04 30.04.2019
49 Джуган
До коментар #27 от "Step by step у бейби":
Снощи една циганка ми направи сФирка, така се почва, стъпка по стъпка, и след някой и друг ден ще ми направи и Бионсе.Коментиран от #51
13:15 30.04.2019
50 Антиелектрика
До коментар #46 от "Да да":
Точно ти ли имаш наглостта да говориш за интелект? Ти си този, който всеки път прави най-глупавите сравнения и не може да проумее, че всяко нещо си има сфера на приложение и примерът ти с прахосмукачката за пореден път показва колко са ти интелектуалните възможности. И не се тревожи, самолетите и ракетите са по-бързи и от Маглев. Дано след хиляди пъти разяснения си разбрал какво ти пее радиото, шофьорче.Коментиран от #52
13:23 30.04.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Да да
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Ами радиото пее едно също - Елколите били на 200 год.! Трудно ти е да разбереш че не ел. двигателя е основата на съвременните елки, а тяхноти захранване. Опитите ми да ти дам насока, всеки път удрят в каменната ти глава. Пей че са на два века и живей щастлив. То и Тесла трябваше да е фалирала вече, ама е на, държи се! След 2-3 год. когато направят нови батерии или подобрят сегашните, ще те питам на колко века са елките! Знам че си космонавт и те влекат ракетите, но и там има въжможност за електрификация. Помисли върху Маглев и ще се сетиш. А до колко ракетата отговаря на идеята за ДВГ в кола, е друга тема. Колко коли с реактивни двигатели си карал?Коментиран от #53
03:10 01.05.2019
53 Антиелектрика
До коментар #52 от "Да да":
Каменната ми глава явно е доста по-умна от твоята дървена глава. Ако утре вместо бензин А-95, започнат масово колите да горят спирт, това нов ДВГ ли ще бъде, шофьорченце? И не ме намесвай в неща, които никога не съм казвал, защото не аз съм предричал фалит на Тесла! И я ни разкажи за електрификацията на ракетите, да ти се посмеем пак на тъпотиите. Понякога ме изумяваш с глупостта си, явно пише редовно електролит от батериите или живееш в трафопост!Коментиран от #54
10:24 01.05.2019
54 123
До коментар #53 от "Антиелектрика":
Щом ДВГ е един и същ, ходи зареждай винаги на най-евтината колонка, независимо дали това е дизел или бензин. Нали на двигателя му било едно и също? Къде отидоха двутактовите двигатели в еволюцията?Коментиран от #55
10:38 01.05.2019
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "123":
Ако човек търси винаги икономията, може да си сложи газ и на бензинов и на дизелов автомобил. И какво общо имаше това, като аз съвсем друго имах предвид?! Не може да със всяко откриване на нов вид батерия да се твърди, че електричката е нова технология.Коментиран от #56
11:20 01.05.2019
56 123
До коментар #55 от "Антиелектрика":
Можеш да произведеш едно и също нещо по няколко технологии, най-успешната от която ще е най-евтината към момента. Литиево-йонните батерии са си абсолютно същите, но новите технологии на производство ги правят по-малки и по-евтини. След три години, електромобилите ще са по-евтини и заради това качество, ще се купуват повече. Преди два века бензиновия автомобил е спечелил заради цената. Причината е новата технология за производство на Хенри Форд.Коментиран от #58
11:51 01.05.2019
57 Alexis
12:41 01.05.2019
58 Антиелектрика
До коментар #56 от "123":
Как изобщо се наемате да прогнозирате какво щяло да стане след няколко години, пък и цените да смятате толкова категорично? Това е нелепица, на фона неосъществените прогнози за цената на петрола, имотните пазари по света и фалитите на корпорации за милиарди долари като Нокиа например. Времето ще покаже, но по-полека с кошниците, да не останете с пръст в устата.12:53 01.05.2019
59 Прогнози
Коментиран от #60
13:10 01.05.2019
60 Антиелектрика
До коментар #59 от "Прогнози":
Те за това АУДИ за пореден път отлагат електричките си, защото толкова поевтиняват батериите, че чак корейците от LG им вдигат цените. А пък в статията под която пишем VW ще продава с 3 000 евро на всяка бройка. Светът не е Тесла и неслучайно нито Тойота, нито VW бързат да правят миксери, но ти си вярвай в каквото искаш, няма да се опитвам да те карам да сваляш розовите си очила.Коментиран от #61, #63
13:29 01.05.2019
61 Антиелектрика
До коментар #60 от "Антиелектрика":
Имах предвид, че в статията горе се казва, че VW ще продава с 3000 евро НА ЗАГУБА ВСЯКА ЕЛЕКТРИЧКА. Блажени са вярващите в безплатния обяд и светлото и безоблачно бъдеще.Коментиран от #62
13:31 01.05.2019
62 Блажен вярващ и ЧЕТЯЩ
До коментар #61 от "Антиелектрика":
Свали черните очила и прочети статията отново без да вадиш думи от контекста!Във Volkswagen вече били калкулирали, че ще продават електромобила на минус с €3 000 за всеки екземпляр. СПОРЕД ИЗЧИСЛЕНИЯТА ОБАЧЕ КЪМ 2025 г. платформата MEB щяла да излезе на ПО-ГОЛЯМА ПЕЧАЛБА, ОТКОЛКОТО НОСЕЛИ АВТОМОБИЛИТЕ С ДВГ.
13:42 01.05.2019
63 Бъркаш себестойност с цена
До коментар #60 от "Антиелектрика":
Това, че себестойността на батериите пада с всеки изминат ден, не означава автоматично че производителите ще ги продават на по-ниски цени. На съвсем пазарен принцип, цените се определят от това колко ще даде клиента. След като има балъци като Audi, които разчитат някой друг да им произведе батериите, ще се съревновават с останалите клиенти за количество и цена. Светът може да не е Тесла, именно Тесла е светът на електромобилите. Заложили са на вертикална интеграция и от материали произвеждат продукт, който продават директно на клиентите, за да избегнат максимално надценките на търгаши. Останалите сглобяват електромобилите си от каквото има на пазара и на каквито има цени. Кой пазарен модел според теб е по-успешен?13:49 01.05.2019