Разразилият се скандал, получил прозвището Дизелгейт обърна с краката нагоре политиката на германския концерн Volkswagen. Заради него германците постепенно искат да се откажат от дизеловите си двигатели, като в бъдеще ще обръщат все по-голямо внимание на електромобилите.
Още преди този скандал обаче немците разработват и представят един изключително икономичен автомобил. Volkswagen представи концептуалния XL1 през януари 2011-а. Серийната версия дебютира две години по-късно на салона в Женева. Хибридът разполага с 0.8-литров двуцилиндров дизел с мощност 48 к.с. и електромотор с 27 к.с.
XL1 може да измине 50 км на ток. При включен ДВГ този пробег се увеличава почти 10 пъти, а разходът на нафта е едва 0.9 л/100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12.7 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.
Каросерията е изработена от усилени въглеродни влакна с дебелина 1.2 мм. В предната и задната част на купето и във вратите има силови елементи от алуминий, които предпазват пътниците при катастрофа. Коефициент на въздушно съпротивление на най-икономичното VW е само 0.189.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #18
12:13 04.05.2019
2 Хайл
Коментиран от #14
12:48 04.05.2019
3 Meganoob BG
13:03 04.05.2019
4 гост
13:57 04.05.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 jdm
Коментиран от #10, #11
14:30 04.05.2019
7 купувайте японски
14:36 04.05.2019
8 onq s konq
15:00 04.05.2019
9 Посетител
15:01 04.05.2019
10 Фактолог
До коментар #6 от "jdm":
Грозотия, ама гори 1 на 100. Най-продавани на корпоративните гиганти е Алчността. От много години имат екологични подобни разработки, под 2 на 100, но нарочно ги крият, за да печелят петролните гиганти повече, а това тровеше планетата. И в огън да ги пържиш е малко... Трябваше да пуснат подобни икономични коли, щеше да се пести петрол и да е по-често. Политиците пък обслужват тия корпорации. Едно евтино подобно ново, на цена 6&7000 лева без глезотии щеше да е повече полезно от цялата им лицемерна ,,екозагриженост,,..15:07 04.05.2019
11 госта
До коментар #6 от "jdm":
Що ти да не си мис Свят?15:15 04.05.2019
12 гост
До коментар #5 от "Аноним":
Ами доста по-големи са от на Голф примерно , а в сравнение с това отгоре направо са огромни !!!15:45 04.05.2019
13 fitipaldi
17:18 04.05.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Иво
19:38 04.05.2019
16 Ево
19:40 04.05.2019
17 Кое е най-икономичното VW
00:39 05.05.2019
18 Или не
До коментар #1 от "Емил":
Имаш ли представа колко пари им струва на инвеститорите на тесла разработването на пазара на електрични.На практика това можеше да закона vw.
А съм сигурен, че никой от големите играчи няма да изпадне от играта, все още е много малък относителния дял на електричните.
Няма да се учудя, ако и след 5 и 10 г. Vw си останат най-големия производител, въпреки желанието на властите в САЩ да ги съспят
00:45 05.05.2019
19 Бацето
Аз незнам да произвеждат нещо? Накупиха някви фалирали предприятия и технология с логистична мрежа щото не могат си създадат своя...ама нито камион или автобус VW съм видял, нито електричка, нито хибрид... иначе да най големия и единствен производител на голфетки са и шкоди “оставия”, на която за 5 години ти се скапва 3 пъти електрическата рейка и турбото произведено в Румъния почва да вие на втората, а скоростната се разпада в движение
03:39 05.05.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 незнайко
22:16 05.05.2019
22 vasik atanasova
Коментиран от #23
00:22 06.05.2019
23 АLFA Q 4
До коментар #22 от "vasik atanasova":
ДАТОАЛЕТНА ЧИНИЯ НА ЦЕНАТА НА КОСМИЧЕСКИ КОРАБ
12:26 06.05.2019
24 Прост и беден
17:26 06.05.2019
25 ....
21:12 08.05.2019