Last news in Fakti

14 Август, 2019 14:13 4 060 12

Дизайнерът на Bugatti поема Koenigsegg

  • bugatti-
  • koenigsegg-
  • александър селипанов-
  • дизайн

Бившият дизайнер на Bugatti и Genesis Александър Селипанов е назначен за главен стилист на Koenigsegg, обявиха от шведската компания. Роденият в Грузия специалист ще оглави също RAW Design House, която обслужва някои от клиентите на скандинавския производител.

"Това е сбъдната мечта", коментира новата си работа Селипанов. "Голям поклонник съм на свободния дух на компанията и иновационния ѝ подход. Историята и постиженията на Koenigsegg нямат аналог в съвременния свят и за мен е огромна чест да предложа професионалния си опит и да споделя страстта си по спортните автомобили".

Преди да постъпи в шведската компания Селипанов работи за луксозната марка на Hyundai. Под негово ръководство бяха създадени двата последни концепта на Genesis Essentia и Mint. Преди това пък бе творчески директор на Bugatti и отговаряше за дизайна на Chiron и концепта Vision Gran Turismo.

Кариерата на Александър Селипанов започва през 2005 г., когато завършва калифорнийския Art Center College of Design и постъпва във Volkswagen. През 2010 г. се мести в Lamborghini, където работи по външността на Huracan.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 оня с Кона

    5 10 Отговор
    Хюндай Кона е най-добрата кола правена някога
  • 2 Факт

    9 13 Отговор
    Дизайнерът на Bugatti който беше уволнен след като направи най-грозната кола на света Chiron
  • 3 Гост

    9 4 Отговор
    Абе след като е сменил толкова компании значи не го бива :)

    Коментиран от #4

  • 4 селянин 1

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Да,бе..не го бива руснака,за това Кристиян фон Кьонигсер го взима,неговата,,Agera RS,,през 2017 отвя широна,и стана най бързата кола в,,гинес,,444,4 км/ч.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #4 от "селянин 1":

    Само дето КристиАн фон КьонигсеГ кара всеки ден Тесла и официално заяви , че за него тя е по-добра от М 5 !!! И сериозно работи по това колите му в близко бъдеще да станат електромобили !!!

    Коментиран от #9

  • 6 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "селянин 1":

    И този не е руснак , а РОДЕН в Грузия и живеещ от сто години на запад ! Все едно да кажеш , че Сергей Брин е руснак , а той даже трудно говори на руски !!!

    Коментиран от #8

  • 7 бай

    4 4 Отговор
    Два бастуна ще правят бастунджийски истории за още по-големи бастуни - бастунска работа...
  • 8 селянин 1

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Роден е 1983 г в Грузинска ССР/амън от простаци/1990г заминава за москва,учи до 8ми клас,баща му го записва в частен колеж в Калифорния..и.т.н.

    Коментиран от #10

  • 9 селянин 1

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    В скавдинавия..карат най много електрики,просто държат много на екологията,а Кристиян залага на хибридите-виж,,Regera,,

    Коментиран от #11, #12

  • 10 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "селянин 1":

    Верно аман от простаци , ама кой да им каже !!! Иди в Грузия и кажи на някой грузинец , ако ще не 83 ами 63 да е роден , че щом е роден в "Грузинска ССР " , значи е руснак !!! Само че първо си поръчай ковчега , че после няма да имаш време !!!
  • 11 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "селянин 1":

    Шведите от Koenigsegg вече за втори път работят съвместно с инженерите от израелско-китайската компания Qoros. Резултатът е концептуален спортен модел, който се задвижва с електричество и предлага впечатляващи, поне на хартия, характеристики.
    Концептът е получил оригиналното име 9 Qlectriq. Ако се съди по публикуваното изображение, той той почти изцяло ще бъде от карбон, като ще предлага и оригинален дизайн. Външният вид предизвиква и сериозни въпроси, един от които е „Как ще се отварят вратите на автомобила?”

    Купето ще получи изцяло електрически силов агрегат, като според неговите създатели ускорението от 0 до 100 км/ч„ ще отнема само 3 секунди. С едно зареждане на батериите 9 Qlectriq ще може да изминава около 500 км.
  • 12 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "селянин 1":

    Както направиха Saab преди време, Koenigsegg също тръгват в същата посока - произвеждането на ефективни електромобили. Двете компании ще трябва да се постараят в търсенето на перфектен електромобил. NEVS смятат да инвестират около 150 милиона евро в Koenigsegg и ще се постараят да направят електромобил, като NEVS ще получат 65%, а Koenigsegg ще се радват на 35%. Имайки предвид историята на двете компании, наистина сме сигурни, че електромобилът няма да бъде за изпускане. NEVS вече е с китайски корени, но това изобщо не ни притеснява, след като все повече компании се стремят и насочват в електромобилите. Съвсем скоро стана ясно, че от Шанхай е пристигнала финансова инжекция на стойност от 930 милиона долара, следователно с подобна финансова подкрепа наистина ще видим една добра машина, стига Koenigsegg да не се изморят от педантичността на бившите другари от Saab. Очевидно не е тайна за подобна колаборация, която между другото се е случвала и преди. Koenigsegg са използвали помещенията на бившите Saab (вече NEVS) за тестване на Agera RS.
    Шведският производител на спортни автомобили "Кьонигсег"(Koenigsegg) и швейцарската компания "НЛВ солар"(NLV solar) представиха на приключилото в средата на март изложение в Женева прототип на задвижван от електричество автомобил. Моделът "Квант" си набавя енергия от ново поколение акумулатори, които могат да се заредят от стандартна електроинсталация за 20 минути и не се нуждаят от замяна по време на целия живот на електр