Last news in Fakti

20 Август, 2019 17:02 8 262 13

Най-бързите коли от 60-те насам

  • ferrari-
  • lamborghini-
  • mclaren-
  • shelby ssc-
  • koenigsegg

Битката за постигането на възможно най-висока скорост започва буквално в зората на автомобилостроенето и през 60-те години на миналия век достига невиждани мащаби с появата на отделен сегмент свръхскоростни модели, наречени суперколи. От тогава насам всяко десетилетие има своя първенец.

1960-1970, Ferrari 365 GTB/4


По-известно като Daytona, Ferrari 365 GTB/4 дебютира на автосалона в Париж през 1968 г. Моделът е отговор на Lamborghini Miura, което вдига 277 км/ч. Благодарение на 4.4-литровия V12 максималната скорост на 365 GTB/4 достига 280 км/ч, което го прави най-бързият автомобил на 60-те.

1970-1980, Lamborghini Countach


През следващото десетилетие конкуренцията между Ferrari и Lamborghini се изостря още повече. Lamborghini удържа победа с Countach, чиято максимална скорост е 309 км/ч, докато най-близкият конкурент от Маранело вдига едва 303.

1980-1990, Ferrari F40


Първият сериен автомобил, преминал психологическата граница от 200 мили/ч (321 км/ч), е Porsche 959. Само година след това обаче Ferrari си връща короната с F40, чийто 2.9-литров V8 с 484 к.с. го ускорява до 325 км/ч.

1990-2000, McLaren F1


Един от най-впечатляващите автомобили в историята е разработен съвместно от McLaren и BMW, чийто 6.1-литров атмосферен V12 с мощност 627 к.с. ускорява F1 до невероятните 385 км/ч. Това постижение е подобрено чак през 2005 г.

2000-2010, Shelby SSC Aero


С настъпването на новото хилядолетие преодоляването на границата от 400 км/ч започва да изглежда все по-постижимо. Първо я преодолява Bugatti Veyron, но скоро рекордът е подобрен от Shelby SSC Aero, който развива 430 км/ч.

2010-досега, Koenigsegg Agera RS


Краят на второто десетилетие от новия век наближава и засега доказано най-бързият сериен автомобил си остава Koenigsegg Agera RS с максимална скорост 447 км/ч. Американската компания Hennessey обаче смята да се бори за титлата с Venom F5, който на теория може да вдигне 480 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    26 27 Отговор
    Дачия Дъстър 2009-Настояще

    Коментиран от #2, #5, #8

  • 2 Въх

    32 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Да не си консумирал гъби с неясен произход?
  • 3 Alfaman

    9 14 Отговор
    Много италианки бре. Ама сигурно трудно палят зимата.
  • 4 Факт

    5 8 Отговор
    Chrysler Twelve 2009 е вдигнал 401 км/ч

    Chrysler pt cruiser днес вдига 255 км/ч

    Коментиран от #7

  • 5 Гост

    4 16 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Chrysler е номер 1
    Koenigsegg номер 2
    Bugatti номер 3
  • 6 Фактите говорят

    13 10 Отговор
    Ех няма по- красива кола от koenigsegg Agera r 😃👍
  • 7 Авто монтьур

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "Факт":

    Аз се сещам за един тонингова круслер crossfire беше вдигнал над 360км в ч с двойно турбо !
  • 8 Крали Марко

    26 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Дачия е най-бърза в амортизацията. За две години и половина и 37000 км служебнто ми Сандеро доказа, че няма значение дали се кара както си карам личната кола, или се експлоатира юрголишката, като повечето ми колеги, защото резултатът е един и същ - а всяко следващо натискане на съединителя и местене на скоростния лост изискват все повече сила, защото и с чалъм не става. В началото не беше така и даже си мислих дали да не си купя и аз за лична, но вече знам, че със сигурност няма да е Дачия. Предполагам няма друга марка, която да старее така на забързан каданс.
  • 9 bmw

    15 4 Отговор
    Колега ти откри топлата вода.От дачия по-гадна кола няма.Може би някоя 30 годишна лада.Според теб защо и цената и е такава.

    Коментиран от #10

  • 10 Random

    13 3 Отговор

    До коментар #9 от "bmw":

    Ладите са по-добре. Само неподдържана може да е по-зле от дачия.
  • 11 Винкелу

    13 2 Отговор
    Пернишкио Гоуф, като подмине околовръстното по инерция и се засили да пада от моста на Витиня и 500км/ч минава при падането ....

    Коментиран от #12

  • 12 Hahahahaha

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Винкелу":

    Браво, уби ги, хахахаха, аз толкова години съм се чудил коя е най бързата кола на света, ти ми даде отговора - пеунишкия голфу 🤣
  • 13 PlimP

    2 1 Отговор
    959, Ф40 и Ф1, всичко друго е бошлаф, нищо невиждано и рекордът на Ф1 е 391км/ч, реален, заснет с кола в обръщени и регистрация, Shelby SSC Aero да го духат с турбинираните им миксери, както и бугати, друго си е с атмосферка да им разкажеш играта, ония от Koenigsegg не ги бройте, те не са наред с главата :)