Битката за постигането на възможно най-висока скорост започва буквално в зората на автомобилостроенето и през 60-те години на миналия век достига невиждани мащаби с появата на отделен сегмент свръхскоростни модели, наречени суперколи. От тогава насам всяко десетилетие има своя първенец.
1960-1970, Ferrari 365 GTB/4
По-известно като Daytona, Ferrari 365 GTB/4 дебютира на автосалона в Париж през 1968 г. Моделът е отговор на Lamborghini Miura, което вдига 277 км/ч. Благодарение на 4.4-литровия V12 максималната скорост на 365 GTB/4 достига 280 км/ч, което го прави най-бързият автомобил на 60-те.
1970-1980, Lamborghini Countach
През следващото десетилетие конкуренцията между Ferrari и Lamborghini се изостря още повече. Lamborghini удържа победа с Countach, чиято максимална скорост е 309 км/ч, докато най-близкият конкурент от Маранело вдига едва 303.
1980-1990, Ferrari F40
Първият сериен автомобил, преминал психологическата граница от 200 мили/ч (321 км/ч), е Porsche 959. Само година след това обаче Ferrari си връща короната с F40, чийто 2.9-литров V8 с 484 к.с. го ускорява до 325 км/ч.
1990-2000, McLaren F1
Един от най-впечатляващите автомобили в историята е разработен съвместно от McLaren и BMW, чийто 6.1-литров атмосферен V12 с мощност 627 к.с. ускорява F1 до невероятните 385 км/ч. Това постижение е подобрено чак през 2005 г.
2000-2010, Shelby SSC Aero
С настъпването на новото хилядолетие преодоляването на границата от 400 км/ч започва да изглежда все по-постижимо. Първо я преодолява Bugatti Veyron, но скоро рекордът е подобрен от Shelby SSC Aero, който развива 430 км/ч.
2010-досега, Koenigsegg Agera RS
Краят на второто десетилетие от новия век наближава и засега доказано най-бързият сериен автомобил си остава Koenigsegg Agera RS с максимална скорост 447 км/ч. Американската компания Hennessey обаче смята да се бори за титлата с Venom F5, който на теория може да вдигне 480 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #2, #5, #8
17:17 20.08.2019
2 Въх
До коментар #1 от "сектант":
Да не си консумирал гъби с неясен произход?17:23 20.08.2019
3 Alfaman
17:54 20.08.2019
4 Факт
Chrysler pt cruiser днес вдига 255 км/ч
Коментиран от #7
17:55 20.08.2019
5 Гост
До коментар #1 от "сектант":
Chrysler е номер 1Koenigsegg номер 2
Bugatti номер 3
17:56 20.08.2019
6 Фактите говорят
17:58 20.08.2019
7 Авто монтьур
До коментар #4 от "Факт":
Аз се сещам за един тонингова круслер crossfire беше вдигнал над 360км в ч с двойно турбо !18:01 20.08.2019
8 Крали Марко
До коментар #1 от "сектант":
Дачия е най-бърза в амортизацията. За две години и половина и 37000 км служебнто ми Сандеро доказа, че няма значение дали се кара както си карам личната кола, или се експлоатира юрголишката, като повечето ми колеги, защото резултатът е един и същ - а всяко следващо натискане на съединителя и местене на скоростния лост изискват все повече сила, защото и с чалъм не става. В началото не беше така и даже си мислих дали да не си купя и аз за лична, но вече знам, че със сигурност няма да е Дачия. Предполагам няма друга марка, която да старее така на забързан каданс.18:13 20.08.2019
9 bmw
Коментиран от #10
19:15 20.08.2019
10 Random
До коментар #9 от "bmw":
Ладите са по-добре. Само неподдържана може да е по-зле от дачия.20:23 20.08.2019
11 Винкелу
Коментиран от #12
21:09 20.08.2019
12 Hahahahaha
До коментар #11 от "Винкелу":
Браво, уби ги, хахахаха, аз толкова години съм се чудил коя е най бързата кола на света, ти ми даде отговора - пеунишкия голфу 🤣11:32 21.08.2019
13 PlimP
20:18 22.08.2019