След като Peugeot и Opel представиха хибридните версии на техните SUV-та, сега и Citroen показа своето виждане по темата. Става дума за най-големия SUV от гамата на Шевроните - C5 Aircross.
Любопитен факт е, че от появата на новия C5 Aircross Hybrid нататък, всички нови модели, които се лансират от марката, ще се предлагат и с електрифицирана версия. Иначе, новият хибрид залага на т.нар. plug-in версия, което ще рече, че е презареждаем.
Колата има автономен преход от 50 километра само на електричество, което е напълно достатъчно за дневно градско шофиране. Разходът, който от Citroen твърдят, че е напълно постижим за новия хибрид е 1.7 литра на 100 километра, като се позовават на тестовете по новия цикъл WLTP.
Французите твърдят още, че динамиката в електрически режим е отлична, тъй като въртящият момент от 320 Нм е наличен веднага след потеглянето. Едно от най-големите достойнства, освен ниския разход на гориво на хибридния Citroen е и неговото окачване и по-конкретно амортисьорите с хидравлични буфери с прогресивни характеристики.
А още по-хубавото е, че въпросната Progressive Hydraulic Cushions технология е налична и при хибрида. Въртящият момент се предава на предните колела през автоматична скоростна кутия ë-EAT8, а максималната мощност на хибридния силов тракт е 225 конски сили.
Системната мощност, след естествените загуби по тракта, идва от бензинов двигател (180 к.с.) и от електромотор със 109 коня. Новият хибрид на Citroen вече може да се поръчва във Франция на цени от 39 950 евро, като първите доставки са предвидени за средата на следващата година. По-късно през 2020-а се очаква появата му и на родния пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #9, #27
14:19 06.11.2019
2 ГосТ
14:19 06.11.2019
3 приказки от 1001 бензиноколонки
Коментиран от #15
14:20 06.11.2019
4 Последния софиянец
Коментиран от #26, #29
14:22 06.11.2019
5 zeus
Коментиран от #6
14:26 06.11.2019
6 Караиванов
До коментар #5 от "zeus":
ми за градско каране 1.7 на 100 не е ли добре. Даже отлично е бих казал, защото колата се кара основно в тграда и няколко пъти в годината извън негоКоментиран от #8
14:32 06.11.2019
7 CitroFan
14:33 06.11.2019
8 Да ама
До коментар #6 от "Караиванов":
Трябва да имаш зарядно да зареждаш? А защо не им пишат разхода на ток, а само на бензина, замисляли ли сте се? Тока без пари ли е, без пари ли минава 50 км.? Не! Просто реклама!Коментиран от #16
14:36 06.11.2019
9 гост
До коментар #1 от "Марио":
Да, това е бъдещетом няма спор. Кола, която да може да се движи само на ток за вътрешността на градовете и да не страда от недостиг на ток извън града, спокойно да тръгнеш и да караш 400км на един дъх. Хибридната установка, дори и при изтощена батерия, подпомага при нужда, защото усвоява енергията при намаляне на скоростта и така леко-полеко се зарежда, а при ускорение подпомага с малкото, което е дозаредила.Коментиран от #13
14:46 06.11.2019
10 Витали
14:58 06.11.2019
11 159
Коментиран от #12
16:38 06.11.2019
12 Като скочи
До коментар #11 от "159":
Като скочи цената, фотоволтаика ще е изгоден. Докато продават на загуба, зареждаш от тях.16:43 06.11.2019
13 Да да
До коментар #9 от "гост":
И поддържаш два силови агрегата. ДВГ което може и да не използваш, но трябва да поддържаш и батерия и ел. двигател. Харчи повече ток, когато е на ел. за да носи ДВГ и харчи повече бензин, когато е на ДВГ, да носи батерия. И ти трябва зарядна система, защото е Плъг-ин.Коментиран от #17, #22
16:48 06.11.2019
14 Фена
Коментиран от #18
16:59 06.11.2019
15 Ха ха
До коментар #3 от "приказки от 1001 бензиноколонки":
Нали? Вагините били яката работа, от Мустафа, Зденек и Попеску консервите....20:34 06.11.2019
16 Чук
До коментар #8 от "Да ама":
На наш Ганя му дай кола дето и тока и го плащат тогаз може да е по-доволен дотогаз с гоУфовите таралясници обаче нов внос без забележки хи хиКоментиран от #19
20:36 06.11.2019
17 Ъхъ ъхъ
До коментар #13 от "Да да":
Чакаме велики предложения на инж Ганев от техническия в РусИ...седнали французите да го учат ама не знаят те бар Баня балкански от западните ))))Коментиран от #25
20:41 06.11.2019
18 Сникерс
До коментар #14 от "Фена":
Не е спрян20:42 06.11.2019
19 Гледай сега
До коментар #16 от "Чук":
Гледай сега, малко да ти обясня. Хибридите, не са така както си ги мислиш. За Плъг-ин трябва да имаш зарядно иначе разхода е по-висок от чист ДВГ, защото имаш по-високо тегло. Ако имаш възможност за зареждане и зарядно, можеш да си вземеш електрическа (няма ДВГ - евтина поддръжка), ако нямаш зарядно кола на метан, с оригинална уредба. При хибридите поддръжката е по-скъпа и спестеното го даваш в сервиза. Хибридите са направени за заобикаляне на Еко - нормите. Когато батерията е изтощена, разхода не е такъв.Коментиран от #20
20:53 06.11.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 гост
До коментар #13 от "Да да":
Не съм съгласен с теб. Помисли логично, а не по инерция. Първо: какво поддържаш на електрически двигател и батерия? Това не е москвич и да седиш под капака с чук и клещи. Реално точно електрическата инсталация е с нулева поддръжка, няма консумативи, течности, нищо за смяна. Второ: двг поддържаш дотолкова доколкото навърти определени километри (часове) работа, новите двигатели се сервизират на 20-30х.км. и то за смяна на масло и филтри, през няколко обслужвания да смениш и ремък, кое му е скъпото? Едно старо ауди с автоматик като излиза 1500лв за сервизиране това евтино ли е? Да, електричката е по-смисленото и логично решение, но само ако имаш финансовата възможност и най-вече възможност за зареждане, което у нас е много рядко и не може да се разчита.Коментиран от #23, #24
08:43 07.11.2019
23 Гледай сега
До коментар #22 от "гост":
Виж пишеш възможност за зареждане за електрически! Това трябва да го имаш ако искаш Плъг - ин, за да зареждаш иначе няма смисъл от Плъг - ин. Така че зарядно трябва да имаш, иначе разхода ти е 6 л. Другото, ДВГ може и да не си ползвал а само на батерия, но Сервиза ти светва на определени километри за смяна на масло, филтри и т. н., без да е работил, защото си карал само на ток. Така, че ако имаш зарядно електрическа, ако не, ДВГ метан може би.10:06 07.11.2019
24 8527
До коментар #22 от "гост":
Е, те като са ти взели 2-3-5, че и повече хил. лева горница за въпросната "батерия и ел. мотор" и пак се връщаме на вечния въпрос - кога точно ще се "избие" първоначалната инвестиция? Преди същата сметка я правехме за бензин-дизел и излизаха някакви десетки хиляди годишно. Сега явно вече ще я правим за бензин-хибрид или бензин-ел и към момента пак излиза, че трябва да навъртиш бая км., за да има икономически смисъл.Коментиран от #31
11:17 07.11.2019
25 ганьо
До коментар #17 от "Ъхъ ъхъ":
Реших, ше го набутам на макя ти у шопската потка.12:57 07.11.2019
26 Colt
До коментар #4 от "Последния софиянец":
За всеки влак си има пътник който каквато кола иска да кара това което му харесва и може си позволи това да си купи не може всичките да караме 3 марки Ауди Мерцедес и прехваленото БМВ16:52 07.11.2019
27 Минета
До коментар #1 от "Марио":
И бързо се движи към сервиза,а с тези амортисьори хкцндйтоглфчмффй буфери и фантастики ще получиш удар като ти кажат цената.Коментиран от #32
16:53 07.11.2019
28 Минета
17:00 07.11.2019
29 ддд
До коментар #4 от "Последния софиянец":
да 80 хил с такси .ядеш пиеш и никакви разходи до 80 хил, ама никакви мисля и вие сте съгласни.няма данък ,няма бензин,няма обслужване,няма застраховка ,няма гуми,няма катаджии, няма катастрофи,няма абе каквото се сетите17:10 07.11.2019
30 Ицата
21:53 07.11.2019
31 Байк
До коментар #24 от "8527":
Кола се купува за да се кара! Ако я взимаш и постоянно се терзаеш дали си се набутал или дали ще можеш да избиеш разходите за гориво - тогава по-добре си карай велосипеда. И стига по байганьовски сте правили сметки! Има коли за всеки джоб и вкус!09:32 08.11.2019
32 Язе
До коментар #27 от "Минета":
Глупости.Чисто нов хидроцилиндър примерно за С5 от АМК е 470лв.Същото но за МБ на въздух е към 1500лв.14:23 08.11.2019