Last news in Fakti

29 Октомври, 2010 11:23 7 562 36

Електрическо Audi A2 изминава 600 км

  • audi-
  • a2-
  • dbm energy-
  • lekker energie-
  • рекорд-
  • електромобил

Подготвено от DBM Energy и Lekker Energie електрическо Audi А2 постави нов световен рекорд за пробег с едно зареждане. Колата е успяла да измине разстоянието от 600 км между Мюнхен и Берлин. Подобна автономия не предлага нито един сериен електромобил в момента.

Според специалисти постижението може да се смята за изключителен пробив, а прототипът отваря пътя към нов тип возила, задвижвани от ток, които действително ще бъдат използваеми в ежедневния живот. Германският министър на икономиката Райнер Брюдерле нарича постижението "истински крайъгълен камък в развитието на транспорта".

Тайната на успеха се крие в акумулаторите от нов тип. Освен че осигуряват много по-дълъг пробег, батериите от йон-литиев полимер тежат с 40% по-малко от досегашните си аналози. Ресурсът им достига 500 000 км. Новата технология носи името Colibri и позволява пълното зареждане на акумулаторите за едва 20 минути.

Рекордът е поставен през нощта при средна скорост от 90 км/ч. Ако не се броят задвижващата техника и намалелият обем на багажника, серийното Audi A2 не е било променяно. Автомобилът е запазил отопляемите си седалки, аудио системата, парктроника и всички останали екстри. При пристигането му в Берлин бордовият компютър е отчитал, че батериите все още имат 18% от заряда си.

"Технологията работи и веднага може да бъде адаптирана за серийното производство. Сега топката е в полето на автопроизводителите, които имат шанса да извършат същинска революция", коментират от DBM Energy и Lekker Energie.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 fen

    39 3 Отговор
    Да се чуди човек, защо до сега не се е работило в тази посока- Говори се, че петролните компании са купували проектите на разработките с авторските им права и са ги загробвали. Но вече разработките са много, дори в домашна обстановка има. И няма как да спре гората да се разлиства.
  • 2 VW&Mercedes

    25 4 Отговор
    Bravo na Audi kakto im e deviza napreduk chrez technika.Petrola si otiva leka poleka.Stiga sa ni cicali tez gadini
  • 3 diwanel

    21 1 Отговор
    браво! пълно презареждане за 20 минути това си е равносилно на едно кафе в крайпътна електростанция както предполагам ще се наричат бъдещите бензиностанций! мисля че е напълно одачен този вариант на раобта!
  • 4 rd

    17 3 Отговор
    Новината кефи, ама не виждам къде е участието на Ауди?
  • 5 да бе да

    8 1 Отговор
    хмм, на километража индикатора показваше 323км, и не разбирам много от немски ама тея споменаха нещо за 300км
  • 6 Иван

    7 3 Отговор
    Сега да сложат в нормална кола А4 (а не в тая чикия) и да сметнат колко ток ще платя за 600км пробег. Иначе евала ! 20 мин за 600 км нищо не са ! Всеки след такъв пробег спира да почине и хапне и ще си слойи колата да се зареди ! Щом дават и гаранция на елмотора, че няма да се скапе 500 000км (тук е участието на Ауди пичове) това вече наиситна заприличва на истински (реален) вариант !

    Коментиран от #8

  • 7 еко

    12 6 Отговор
    Тока който ще платиш е наполовина на нафтата.А това е новина ,че някой си е избрал едно Ауди и му е сложил батерии и електромотори.Ауди нищо не са разработили доколкото виждам а продължават да бълват хипопотами като Q7 които са пример за екология.
    Добре е че има такива фирми които да покажат на тромавите мастодонти от автомобилната индустрия че може и по друг начин.
  • 8 браво!

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Иван":

    Ресурса от 500 000 км е на батериите не на ел. мотора, така че заслугата не е на Ауди :)
  • 9 Real

    7 0 Отговор
    Всеки по голям технически университет в цял свят има проекти за електромобили от десетина години насам. Винаги ми е било интересно къде се губи цялата тази информация. Все пак електричеството е достатъчно стара технология, че хората да се замислят за ел. автомобили от доста отдавна, но всички проучвания, открития и резултати са дълбоко скрити... И понеже сега полеко навлизаме в задънена улица с петрола започнаха вече много по открито да се показва всичко, което преди години е било открито, но захвърлено.
    Браво на момчетата, все пак! Показаха че измислените 100- 200 км автономия, които дават автомобилните компании за техните ел. или хибридни двигатели са пълни глупости и трябва да се замислят много по- сериозно в тази насока!
  • 10 Cookie

    6 0 Отговор
    Чудесна новина!И само за 20 минути зареждане... това е бъдещето
  • 11 GMBH

    1 0 Отговор
    MOJE DA SLOJAT DVE BATERII I DOKATO SE IZPOLZVA EDNATA DRUGATA DA SE ZAREJDA OT MALOLITRAJEN PETROLEN DVIGATEL I ALTERNATIVNO DA SE SMENIA ZAREJDANETO ZA KOETO SI IMA ELEKTRONIKA I KOMPIUTRI
    BEZ DA SE SPIRA DA SE ZAREJDA S ELEKTRICHESTVO
  • 12 nosam

    31 4 Отговор
    i taji razrabotka shte bude zagrobena, sega avtomobilnite proizvoditeli ni predlagat"pionerski" elektromobili koito izminavat 100 km samo na tok, i amortijaciata na baterii i t.n. oburudvane ne e sus osobeno dulug jivot-tova se premulcava za sega umishleno. na 4ovek triabva da mu se4e pone malko pipeto za da razbere 4e tova e edna nova zlatna mina, osnovnite konsumativi sa ujasno skupi na 70 000 km tazi kola e aut, i zaduljitelno se izrusvash s ogromna suma pari samo i samo taji kola da e v dvijenie. a vie naistina li mislite 4e petrola svurshva?:)

    Коментиран от #13

  • 13 Benz

    7 10 Отговор

    До коментар #12 от "nosam":

    Не от него има в за милиарди години наред. И той както горите е природна суровина. И той като тях се преработва и използва за нуждите на хората. Ти вярно ли си толкова зле, че да мислиш че от него има завинаги????

    Евала на момчетата!Това е бъдещето! В бъдеще искам и аз да карам електромобил!Но само когато това е възможно и е лишен от технически грешки(или поне от повечето такива).Браво!

    Коментиран от #14

  • 14 nosam

    13 2 Отговор

    До коментар #13 от "Benz":

    Pravilno si razbral 4e petrola e prirodna surovina:)ama mai mnogo neshta ne sa ti qsni.....

    Коментиран от #17

  • 15 ссс

    4 9 Отговор
    Taka e - нещата стават, когато ги подхванат германците
    Преди това хибриди, 30км и 3 часа зарядка.
    Браво на Ауди
  • 16 Хулиган

    11 2 Отговор
    В СЛУЧАЯ ЗАСЛУГАТА НЕ Е НА АУДИ,А НА ХОРАТА ОТ DBM Energy И Lekker Energie. СПОРЕД МЕН СА ИЗБРАЛИ АУДИ ПОНЕЖЕ УЧАСТИЕТО НА АЛУМИНИЙ В ТЕХНИТЕ КОЛИ Е ЗНАЧИТЕЛНО И ТОВА ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПО-ДЪЛЪГ ПРОБЕГ С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ. В ДРУГИЯ СЛУЧАЙ ТАЗИ КОЛА Е БИЛА НА НЯКОЙ ОТ ИНЖЕНЕРИТЕ И ТОЙ Я Е ЖЕРТВАЛ ЗА КАУЗАТА. ИНАЧЕ ТЕХНОЛОГИЯТА ЗАСЕГА Е УНИКАЛНА И БИ МОГЛА ДА СЕ МОНТИРА НА ВСЕКИ АВТОМОБИЛ. ДАНО ОТ АУДИ ДА СА УЧАСТВАЛИ С ФИНАНСИРАНЕ ИЛИ ТЕХНОЛОГИИ,ЗА ДА ИМА ЛОГИКА В ТОЗИ МАТЕРИАЛ.
  • 17 ЕКО

    2 9 Отговор

    До коментар #14 от "nosam":

    Момчето е напълно право! Петрола го има като естествен материал на земята. Но на тебе доста неща не са ти ясни пич... :) момчето си е съвсем право!
  • 18 nosam

    9 0 Отговор
    EKO, nishto ne si napisal, taka 4e ne mi obiasniavai kakvo mi e qsno i kakvo ne, loshoto e 4e takiva kato teb viarvat na vsi4ko i ne se interesuvat ot nishto:) otvori si o4ite malko.....nali znaesh 4e 4ovek ne spira da se obrazova i sled 12 klas:)
  • 19 Pazo

    9 1 Отговор
    Избрали са А2, защото е леко и най-важното - има много добър коефициент на аеродинамично съпротивление. Не случайно точно този модел го има разработен във вариант, харчещ 2,7л извън и 3,3л в града(Audi A2 1,2TDI 3L) ;)
  • 20 Steve

    3 0 Отговор
    Радва ме новината, но става въпрос за изминат пробег от 300 км. без презареждане, поне така казват в клипчето, което е пак ОК, просто да отбележа, че грешката е в нашиа редактор :). Разстоянието от Берли до Мюнхен е приблизително толкова - 300 км. :)
  • 21 ТТ

    6 0 Отговор
    Пробега няма такова значение щом е над 200 км. Браво на конструкторите за времето за зареждане (20 мин) и ресурса на батерията - 500 000 км.
  • 22 ludoto i tupoto

    0 3 Отговор
    nie sme ot milano
  • 23 фори

    1 2 Отговор
    Всеки, който ползва мобилен телефон знае че като нов батерията издържа примерно 10 дена. След две години експолатация - "пробега" намаля на 5 дена. Новия автомобил остарява. Батериите имат стареене. След 5 години използване ще можеш да ходиш до кварталния супер с едно зареждане. А в България колите са стари. И друго - данъците в България - това 1500 см/3 ли са или нов данък?
  • 24 ВДВ

    6 0 Отговор
    Браво! Тези новини обнадеждават. На колегите където питат къде са били тези технологии досега ще отговоря, че петролните компании нямаше да позволят да се развият тези технологии дори с цената на живота на изобретателите. Много пари се направиха от петрола, но се промени ситуацията и затова тръгнаха тези нови технологии. 600км. е напълно конкурентно на пробега на ДВГ. Браво, браво. А може би ще има още в тази насока - то едва сме в началото на съвременните разработки.
  • 25 Yes!!!

    5 0 Отговор
    И триста 300 да е, все пак е напълно достатъчно - за три часа все ще спреш да се поразтъпчеш! Май всички пропускате, че ПРОБИВЪТ е в ТЕХНОЛОГИЯТА на БАТЕРИИТЕ! Моето Волво V40 с 1.8 - 115 кс имам газов инзекцион и бутилка 18 литра - точно ми стига от Русе до Варна! Пък с А2-то ще отида и ще се върна! Дано да е поносима и себестойността на батериите!
  • 26 електро

    1 4 Отговор
    всеки е възхитен от тези 600км,но колко струва само батерията и въпроса.След като конвенционалните ел.коли струват около 30.000 евро, то тази батерия предполагам ще струва само толкова.И каква ще е икономията спрямо едно поло 1,6 тди с разход 3,5/100 струващо 13.000 евро?
  • 27 mediator37

    6 2 Отговор
    Договорката им с петролните компании е до 2012г. От 2013 нататък пазарът ще бъде залят от евтини и качествени електромобили. Край на масла, филтри, атифризи, ремъци, картери и пр.

    Коментиран от #33

  • 28 kalo_70

    0 2 Отговор
    коит разбира тук се спира !!!
  • 29 Шинкансен

    8 0 Отговор
    ПРОБЛЕМЪТ Е В ГРАДОВЕТЕ! Където тровим собствените си деца-затворници под купола ОТРОВНИ газове и пърдим по цял ден по светофарите право в лицата на бебетата в колички!
    Да станеш в ранна майска утрин, да излезеш на улицата и въпреки задръстването да вдишаш чистия планински въздух, който идва от Витоша, да чуеш чуруликането на птичките, виковете на децата... да харчиш парите си за хубави неща, не за части, консумативи и ПЕТРОЛ!
    ТОВА Е ЕЛЕКТРОМОБИЛА!
  • 30 G klasa

    2 1 Отговор
    vsichko ok ama audi grozi peizaja
  • 31 armen

    2 1 Отговор
    taka e maina Audi kadeto se dokosnat vsichko e omarliano sas problemi i grozotia e***i groznite troshliaci.
  • 32 4i4oto

    1 0 Отговор
    uvagaemi g-ne,presmetnete koli4estvoto CO samo v golemite gradove isam si otgovorete kolko shte stryva i dali si zaslygava
  • 33 Real

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "mediator37":

    Мдам в момента батерията може и да струва 30 000 евро, понеже е една или пет, ако се в това се налеят пари и тази батерия започне да се произвежда мащабно цената и ще падне за крайния потребител. Освен това ако продалжи да се налива пари за ресърчове и подобрения технологията ще се подобри достъчно много за да покрие по голяма автономност и ще й падне цената още повече. Но разбира се трябва да се инвестира в проекта и/или други подобни на него, за да може скоро да има истински заместник на петролните еквиваленти. За нещастие това не знам как ще стане, защото всички гракат, че колите в момента изхвърляли прекалено много емисии в атмосферата и други глупости, но като се стигне до истинска работа всички млъкват, а автомобилните компании правят един два хибрида или електромобила да замажат положението, че по това се мисли, но в повечето случаи си остават само концепции, за които хората бързо забравят. Цялото това двуличие и лицемерие на човечеството ми е дошло до гуша. Ако някое лоби има интереси в електрическите автомобили, до сега щяхме да караме само такива, но за жалост е по лесно да се казва, че петрола свършва и изкуствено да му се вдига цената за да може 1процент от богатите в света да стават по богати, а останалите на мизерстват в калта. Еми така няма да стане! В цялата си история човечеството е показало, че не е нищо по различно от стадо овце, а падарина е онзи с властта. Днес властта се крие в "зеленото"! Но както сме я подкарали може утре да е в този с най много лъкове и стрели....
  • 34 bobi

    4 0 Отговор
    tova s bateriite v kolite e misleneto ot gledna to4ka na dne6niq den,a za utre6niq mislq 4e bateriite 6te badat dage izli6ni.vsi4ki znaem 4e elektri4estvoto moge da se predava 4rez indukciq.dostata4no e da se opane edna gica pokrai patq i kolite da 4erpqt tok ot neq.
  • 35 Умерен оптимист

    3 0 Отговор
    Към всички скептици. Навремето никой не е вярвал, че петрола ще ликвидира парния двигател.
    Въпрос на време е някой от групата на Билдербергите да тропне по масата и да каже "баста на арабелите и техния петрол", и да хвърли пари в разработката електрически коли. Това е огромна и неразработена ниша по отношение на нови материали и консумативи.
    Да не забравяме и факта същите едри акули държат енергоцентралите (много малко от световната енергетиката е в държавни ръце). Това означава нараснало потребление на ток, и изграждане на подсилена преносна мрежа, т.е. ще се завъртят едни огромни пари.
  • 36 jorkata

    2 0 Отговор
    SAMO 600km a FIAT ot italy do KITAI MINALATA SEDMICA ZA IZLOGENIETO .KOLKO LI KM SA TOVA?