10 Януари, 2020 10:33 9 734 27

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

  • toyota-
  • gr yaris-
  • gazoo racing
Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие - 1

Новата Toyota GR Yaris 2020 е напълно разсекретена. Субкомпактният хот-хеч на Toyota беше показан на тунинг шоу в Токио и ще се произвежда в малки серии. Наточеният мъник Toyota GR Yaris е разработен фирменото тунинг студио на компанията Gazoo Racing.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Същият екип подготвя и рали шампиона Yaris WRC на От Танак. Хечбекът е оборудван с 1,6-литров трицилиндров двигател, мощността на който е 261 конски сили. Максималният въртящ момент на напомпаното турбо моторче е 360 Нм.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

С тези показатели Toyota GR Yaris се превръща в един от най-мощните субкомпактни автомобили от В сегмента. С шестстепенна механична трансмисия, колата развива 230 км/ч, но времето за ускорение до сто все още не е обявено.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Основната характеристика на GR Yaris е задвижването на всички колела, което може да бъде допълнено с предни и задни самоблокиращи се диференциали, които са включени в опциите на модела.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Естествено, от Gazoo Racing са поработили и доста усърдно върху окачването и кормилното управление. Автомобилът има и големи спирачни дискове с диаметър 356 мм отпред и 297 мм отзад.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Японеца

    64 23 Отговор
    Симпатична резачка за немски кютуци! Ще намразят всичко японско, защото ги превъзхожда!
  • 3 МП4

    64 13 Отговор
    360 нютона 261 коня 1.6 тази пчела ще ги разревава много лОШо :)
  • 4 Красота

    32 6 Отговор
    Много добра и различима кола това ще е котилата на 21 век
  • 5 SS1

    32 19 Отговор
    Всичко хубаво, но защо три цилиндъра?! Това е несериозно за кола, която има претенции за спортна. Тоя downsizing им изпи мозъците на производителите.

    Коментиран от #8, #12

  • 6 светльо

    27 7 Отговор
    Това е най добре изглеждащата Тойота за всички времена от какъвто и ъгъл да я погледнеш!
  • 7 светльо

    25 4 Отговор
    След толкова години скука, най накрая се събудиха.
  • 8 Бай Хой

    32 2 Отговор

    До коментар #5 от "SS1":

    еко норми баце, иначе няма как да покрият безумните и малоумни изисквания. Скоро сичко ще е 1.3 турбо с ел. мотор. 1.5 четири цилиндъра ще ни се вижда като В8-ците днешно време :)

    Коментиран от #14

  • 9 TRD

    37 2 Отговор
    Истинска рали кола пригодена за пътя. Наследник на легендарните Celica GT-Four които доминираха ралитата през 90-те заедно със Субару и Мицубиши. :) Изглежда брутално с подобаващи спецификации - лек и мощен турбо мотор, 4х4 с двоен шпер, по-широко купе с по-олекотено и подсилено шаси, 6-степенна ръчка. При нормален режим 60/40 разпределение на преден/заден мост, при спортен режим 30/70 преден/заден, и при пистов режим 50/50 преден заден. Просто ще избие рибата в класа си.

    Коментиран от #13

  • 10 Алфа Вълкът

    5 28 Отговор
    Вече не се и напъват. Купуваш караш 150 000км и я хвърляш ако е японска или продаваш за €2000 ако е германска.
  • 11 CL500

    20 3 Отговор
    На пръв поглед мощността не е нещо особено, но като се вземе под внимание теглото от 1100-1200 кг. и задвижването 4х4, ще е много емоционална количка за скорости до 150 км/час. Дано и ресурсът на двигателчето е ОК.
  • 12 Илиян

    10 5 Отговор

    До коментар #5 от "SS1":

    Абсолютно съм съгласен с теб. 260к.с./360нм. при три цилиндъра.Технологично може и да е добре,но колко ще е живота на този двигател.
  • 13 gvdff

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "TRD":

    Да, отпред ми прилича на ралиджийка, ама отзад на грозен тойота сув. Отвътре таблото има паласки. Но тези неща нямат значение, това е за раздаване на газ. Дали ще бие мегана и сивика не се знае, но и да не ги бие, тази количка променя играта. Не съм фен на японките, но когато нещо е добро, не може да се отрече. За здравина няма да говорим, хем е нова колата, хем се търси представяне основно. А цената се спряга да е 40-50 торби с долари или евро, според пазара. Как е спрямо конкуренцията друг да си каже, аз не следя, не смятам. Ако я карам, то ще е след 10г като мога да си я позволя.
  • 14 type-R

    20 13 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Хой":

    И само след 100 к км вече няма да покрива нито една "еко" нормс, защото толкова напомпано моторче, че и с някакво масло тип 0W1, разбирай "бистра водица" ще се е сдухало отвсякъде, компресията ще е несъществуваща ще гори масло с тонове, разхода ще стане двоен и т. н.... И защо? За да спестят 2 гр СО2 и 50 мл бензин! Разбира се ьа всичките тези "достойнства" не трябва да обвиняваме инженерите на Тойота те само спазват тиранията наложена от тиквоподобните шимпанзета които пускат подобни закони!

    Коментиран от #17

  • 15 123

    4 1 Отговор
    АУ МНОГО ЯКА НЯКОЙ ТЪРСИ ЛИ СИ FORD ST
  • 16 Borislav Popov

    8 1 Отговор
    3 цилиндра, 1.6/260 к.с. по мощен от пак тойотовския, но 6 цилиндров JZ-2.5/200 к.с.

    Коментиран от #26

  • 17 Boxer 3.0

    13 5 Отговор

    До коментар #14 от "type-R":

    Тез, дето ти щракат минусчета, ги устъй да произвола на производителите : да карат с мазна вода 0W20 (горивоспестяващо масло?!), щото така са написали в инсрукцията; да сменят маслото на 15 или 20 хил.км, щото така са написали в инструкцията...
    А, после ще ги видиш да вият пред сервизите... ;)
    Апропо, един двигател, ако е чак толкова чувствителен, към вискозитета на маслото, както новите творения, значи нещо определено е оплескано още на етап проектиране ( а, на повечето от нас ни е ясно, че това е умишлено).

    Коментиран от #18, #19

  • 18 type-R

    13 1 Отговор

    До коментар #17 от "Boxer 3.0":

    Японските двигатели по принцип обичат синтетика 0 или 5W до 30, 40. Но как стана така че докато в Европа препоръчват един куп вискозитети в Щатите дават единствено 5w20?И в пустинята Невада и в Аляска? Как става номера че за Форд Мустанг от 1970 се препоръчва масло 5w30 което през 1970 дори не е съществувало? Или периода за смяна на масло за същия Мустанг се удължи от 3 месеца и 5000 км на 2 години и 30 к км? Лъжи, конспирация, машинации, всичко умело прикрито под чадъра на псевдо екологията!

    Коментиран от #21

  • 19 type-R

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "Boxer 3.0":

    Японските двигатели по принцип обичат синтетика 0 или 5W до 30, 40. Но как стана така че докато в Европа препоръчват един куп вискозитети в Щатите дават единствено 5w20?И в пустинята Невада и в Аляска? Как става номера че за Форд Мустанг от 1970 се препоръчва масло 5w30 което през 1970 дори не е съществувало? Или периода за смяна на масло за същия Мустанг се удължи от 3 месеца и 5000 км на 2 години и 30 к км? Лъжи, конспирация, машинации, всичко умело прикрито под чадъра на псевдо екологията!
  • 20 гост

    6 1 Отговор
    От 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди!Японската версия е 270 к.с.

    Коментиран от #22

  • 21 Boxer 3

    8 0 Отговор

    До коментар #18 от "type-R":

    При някои автомобили, в инструкцията пише препоръчано за Европа 0W20, но за Казакстан е 5W40, например.
    Има случай за един и същи двигател в Европа дават 5W30, а за САЩ 20W50?!?!?!
    Понякога пишат "препоръчано", а понякога "предпочитано" масло от завода производител - добри са в играта на думи - не може да им се отрече...
    Двигателят трябва да работи ТИХО, да мърка като коте, да цъка като часовник, а ние трябва да се научим да го слушаме ;)
    ...и да търсим ПРАВИЛНИЯТ вискозитет за конкретният двигател...

    Коментиран от #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 type-R

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Boxer 3":

    Ами аз четох разпоредбите на тамошната ЕРА. "Използвай (т. е. в ръководството за потребителя) същия вискозитет масло както при теста за горивна икономия" Демек можело друо масло за този двигател но да не се вписва в книжката. За Civic type R доотпреди няколко години пише така (ръководството го има в Интернет) "за горивна икономия ползвайте 0w20. Ако няма такова (или не го искате) ползвайте 0w30." И с условието ако е 0w20 да е непременно Honda еди кое си масло (защото си знаят продукцията че е по-качествено и предполага колата поне да удържи гаранцията).....
  • 24 Бай Джап

    12 2 Отговор
    Много гъзари с "премиуми", ще плачат от тази оса ! Крайно време беше самураите да изватят меча, да от малките, ама реже по 10 ;))
  • 25 Абе цена?

    1 3 Отговор
    Че много ми се иска насраните филмари с 3 ки те и 5 тиците да падат, тди тата да си бършат сълзите с сажди и така, споко мен не ме притеснява че е 3 цил. Аман от хейтъри, ще си ги наказвам с огромна усмивка, пък и отвън и отвътре, получава оценка 6
  • 26 Бре

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Borislav Popov":

    Този на рено ли е бе Борислав, пък и имат 20 години разлика и повече кво очакваш ?
  • 27 Бай Ганя Балкански

    0 0 Отговор
    И колко хилки е !?