ФАКТИ.БГ

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Публикувана: 10 Януари, 2020 10:33
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6560
Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.

Новата Toyota GR Yaris 2020 е напълно разсекретена. Субкомпактният хот-хеч на Toyota беше показан на тунинг шоу в Токио и ще се произвежда в малки серии. Наточеният мъник Toyota GR Yaris е разработен фирменото тунинг студио на компанията Gazoo Racing.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Същият екип подготвя и рали шампиона Yaris WRC на От Танак. Хечбекът е оборудван с 1,6-литров трицилиндров двигател, мощността на който е 261 конски сили. Максималният въртящ момент на напомпаното турбо моторче е 360 Нм.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

С тези показатели Toyota GR Yaris се превръща в един от най-мощните субкомпактни автомобили от В сегмента. С шестстепенна механична трансмисия, колата развива 230 км/ч, но времето за ускорение до сто все още не е обявено.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Основната характеристика на GR Yaris е задвижването на всички колела, което може да бъде допълнено с предни и задни самоблокиращи се диференциали, които са включени в опциите на модела.

Toyota извади най-екстремния субкомпактен хот-хеч на нашето съвремие

Естествено, от Gazoo Racing са поработили и доста усърдно върху окачването и кормилното управление. Автомобилът има и големи спирачни дискове с диаметър 356 мм отпред и 297 мм отзад.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Японеца
2 Отговор
Симпатична резачка за немски кютуци! Ще намразят всичко японско, защото ги превъзхожда!

Оценка:
-23 +63

МП4
3 Отговор
360 нютона 261 коня 1.6 тази пчела ще ги разревава много лОШо :)

Оценка:
-13 +63

Красота
4 Отговор
Много добра и различима кола това ще е котилата на 21 век

Оценка:
-6 +32

SS1
5 Отговор
Всичко хубаво, но защо три цилиндъра?! Това е несериозно за кола, която има претенции за спортна. Тоя downsizing им изпи мозъците на производителите.

Коментиран от #8, #12


Оценка:
-17 +32

светльо
6 Отговор
Това е най добре изглеждащата Тойота за всички времена от какъвто и ъгъл да я погледнеш!

Оценка:
-6 +25

светльо
7 Отговор
След толкова години скука, най накрая се събудиха.

Оценка:
-4 +25

Бай Хой
8 Отговор

До коментар #5 от "SS1":


еко норми баце, иначе няма как да покрият безумните и малоумни изисквания. Скоро сичко ще е 1.3 турбо с ел. мотор. 1.5 четири цилиндъра ще ни се вижда като В8-ците днешно време :)

Коментиран от #14


Оценка:
-2 +32

TRD
9 Отговор
Истинска рали кола пригодена за пътя. Наследник на легендарните Celica GT-Four които доминираха ралитата през 90-те заедно със Субару и Мицубиши. :) Изглежда брутално с подобаващи спецификации - лек и мощен турбо мотор, 4х4 с двоен шпер, по-широко купе с по-олекотено и подсилено шаси, 6-степенна ръчка. При нормален режим 60/40 разпределение на преден/заден мост, при спортен режим 30/70 преден/заден, и при пистов режим 50/50 преден заден. Просто ще избие рибата в класа си.

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +34

Алфа Вълкът
10 Отговор
Вече не се и напъват. Купуваш караш 150 000км и я хвърляш ако е японска или продаваш за €2000 ако е германска.

Оценка:
-27 +5

CL500
11 Отговор
На пръв поглед мощността не е нещо особено, но като се вземе под внимание теглото от 1100-1200 кг. и задвижването 4х4, ще е много емоционална количка за скорости до 150 км/час. Дано и ресурсът на двигателчето е ОК.

Оценка:
-3 +20

Илиян
12 Отговор

До коментар #5 от "SS1":


Абсолютно съм съгласен с теб. 260к.с./360нм. при три цилиндъра.Технологично може и да е добре,но колко ще е живота на този двигател.

Оценка:
-5 +10

gvdff
13 Отговор

До коментар #9 от "TRD":


Да, отпред ми прилича на ралиджийка, ама отзад на грозен тойота сув. Отвътре таблото има паласки. Но тези неща нямат значение, това е за раздаване на газ. Дали ще бие мегана и сивика не се знае, но и да не ги бие, тази количка променя играта. Не съм фен на японките, но когато нещо е добро, не може да се отрече. За здравина няма да говорим, хем е нова колата, хем се търси представяне основно. А цената се спряга да е 40-50 торби с долари или евро, според пазара. Как е спрямо конкуренцията друг да си каже, аз не следя, не смятам. Ако я карам, то ще е след 10г като мога да си я позволя.

Оценка:
-2 +14

type-R
14 Отговор

До коментар #8 от "Бай Хой":


И само след 100 к км вече няма да покрива нито една "еко" нормс, защото толкова напомпано моторче, че и с някакво масло тип 0W1, разбирай "бистра водица" ще се е сдухало отвсякъде, компресията ще е несъществуваща ще гори масло с тонове, разхода ще стане двоен и т. н.... И защо? За да спестят 2 гр СО2 и 50 мл бензин! Разбира се ьа всичките тези "достойнства" не трябва да обвиняваме инженерите на Тойота те само спазват тиранията наложена от тиквоподобните шимпанзета които пускат подобни закони!

Коментиран от #17


Оценка:
-12 +20

123
15 Отговор
АУ МНОГО ЯКА НЯКОЙ ТЪРСИ ЛИ СИ FORD ST

Оценка:
-1 +4

Borislav Popov
16 Отговор
3 цилиндра, 1.6/260 к.с. по мощен от пак тойотовския, но 6 цилиндров JZ-2.5/200 к.с.

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +8

Boxer 3.0
17 Отговор

До коментар #14 от "type-R":


Тез, дето ти щракат минусчета, ги устъй да произвола на производителите : да карат с мазна вода 0W20 (горивоспестяващо масло?!), щото така са написали в инсрукцията; да сменят маслото на 15 или 20 хил.км, щото така са написали в инструкцията...
А, после ще ги видиш да вият пред сервизите... ;)
Апропо, един двигател, ако е чак толкова чувствителен, към вискозитета на маслото, както новите творения, значи нещо определено е оплескано още на етап проектиране ( а, на повечето от нас ни е ясно, че това е умишлено).

Коментиран от #18, #19


Оценка:
-5 +13

type-R
18 Отговор

До коментар #17 от "Boxer 3.0":


Японските двигатели по принцип обичат синтетика 0 или 5W до 30, 40. Но как стана така че докато в Европа препоръчват един куп вискозитети в Щатите дават единствено 5w20?И в пустинята Невада и в Аляска? Как става номера че за Форд Мустанг от 1970 се препоръчва масло 5w30 което през 1970 дори не е съществувало? Или периода за смяна на масло за същия Мустанг се удължи от 3 месеца и 5000 км на 2 години и 30 к км? Лъжи, конспирация, машинации, всичко умело прикрито под чадъра на псевдо екологията!

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +13

type-R
19 Отговор

До коментар #17 от "Boxer 3.0":


Японските двигатели по принцип обичат синтетика 0 или 5W до 30, 40. Но как стана така че докато в Европа препоръчват един куп вискозитети в Щатите дават единствено 5w20?И в пустинята Невада и в Аляска? Как става номера че за Форд Мустанг от 1970 се препоръчва масло 5w30 което през 1970 дори не е съществувало? Или периода за смяна на масло за същия Мустанг се удължи от 3 месеца и 5000 км на 2 години и 30 к км? Лъжи, конспирация, машинации, всичко умело прикрито под чадъра на псевдо екологията!

Оценка:
-1 +6

гост
20 Отговор
От 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди!Японската версия е 270 к.с.

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +6

Boxer 3
21 Отговор

До коментар #18 от "type-R":


При някои автомобили, в инструкцията пише препоръчано за Европа 0W20, но за Казакстан е 5W40, например.
Има случай за един и същи двигател в Европа дават 5W30, а за САЩ 20W50?!?!?!
Понякога пишат "препоръчано", а понякога "предпочитано" масло от завода производител - добри са в играта на думи - не може да им се отрече...
Двигателят трябва да работи ТИХО, да мърка като коте, да цъка като часовник, а ние трябва да се научим да го слушаме ;)
...и да търсим ПРАВИЛНИЯТ вискозитет за конкретният двигател...

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +8

22
Този коментар е премахнат от модератор
type-R
23 Отговор

До коментар #21 от "Boxer 3":


Ами аз четох разпоредбите на тамошната ЕРА. "Използвай (т. е. в ръководството за потребителя) същия вискозитет масло както при теста за горивна икономия" Демек можело друо масло за този двигател но да не се вписва в книжката. За Civic type R доотпреди няколко години пише така (ръководството го има в Интернет) "за горивна икономия ползвайте 0w20. Ако няма такова (или не го искате) ползвайте 0w30." И с условието ако е 0w20 да е непременно Honda еди кое си масло (защото си знаят продукцията че е по-качествено и предполага колата поне да удържи гаранцията).....

Оценка:
-1 +2

Бай Джап
24 Отговор
Много гъзари с "премиуми", ще плачат от тази оса ! Крайно време беше самураите да изватят меча, да от малките, ама реже по 10 ;))

Оценка:
-2 +11

Абе цена?
25 Отговор
Че много ми се иска насраните филмари с 3 ки те и 5 тиците да падат, тди тата да си бършат сълзите с сажди и така, споко мен не ме притеснява че е 3 цил. Аман от хейтъри, ще си ги наказвам с огромна усмивка, пък и отвън и отвътре, получава оценка 6

Оценка:
-2 +0

Бре
26 Отговор

До коментар #16 от "Borislav Popov":


Този на рено ли е бе Борислав, пък и имат 20 години разлика и повече кво очакваш ?

Оценка:
-0 +0

Бай Ганя Балкански
27 Отговор
И колко хилки е !?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка