ФАКТИ.БГ

Фабрична газ за Duster

Публикувана: 14 Януари, 2020 14:37
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16969
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 40 гласа.

Dacia избра автосалона в Брюксел за премиерата на нова версия на 1.0-литровия си трицилиндров турбодвигател, която работи на бензини и втечнен газ. На първо време TCe 100 Eco-G ще се монтира само на Duster, но скоро ще може да се поръча също за Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCV.

На газ двугоривният Duster развива 10 Нм повече, отколкото на бензин при 10% по-ниски емисии на въглероден двуокис. Максималният въртящ момент е 170 Нм при 2 000 об/мин.

Разходът на LPG е по-висок, но пък цената на изминат километър е по-ниска с 30% в сравнение с бензина и 8% - в сравнение с дизела. Газовата бутилка от високоякостна стомана е разположена на мястото на резервната гума и заедно с бензиновия резервоар осигурява автономен пробег от над 1 000 км.

От Dacia твърдят, че за разлика от повечето автомобили с газови уредби Duster Eco-G може да се паркира в подземни паркинги. Заслуга за това имат обезопасяващите системи като осигурителен и възвратен клапан, предпазител, който не позволява запълването на бутилката над 80%, ограничител на притока и соленоиден клапан.

Продажбите на двугоривния Duster започват този месец във Франция. Базовата цена на Duster TCe 100 Eco-G e €12 490 - колкото модификацията с бензинов двигател.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 40 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Миризлив пор
1 Отговор
Няма значение какво твърдят от Дачия, в целия Европейски съюз е забранено влизането на автомобили с пропан-бутана в подземни паркинги.

Коментиран от #6, #8, #18, #27


Оценка:
-30 +49

да да
2 Отговор
всички нови газови уредби имат всички защити!
кое им дава право на тях да паркират навсякъде ?

Коментиран от #4


Оценка:
-19 +43

SirDaffy
3 Отговор
" Публикувано във факти.бг: 1.0-литровия си трицилиндров" Ето тук ме загубиха окончателно ...

Коментиран от #5, #23


Оценка:
-14 +85

гаьарка под покрив
4 Отговор

До коментар #2 от "да да":


В Бг собственикът на обекта дава право и решава дали газарка да му паркира в подземния паркинг или не ! Напр. собственика на МОЛ може да реши да забрани пък ти върви паркирай, ако искаш. Такъв е закона, ако не си съгласен може да водиш дела ;) Друг е въпроса, че не се прилага това право. Изключения правят обекти, които не отговарят на разпоредени противопожарни изисквания, тогава си е забранено катргорично !

Оценка:
-6 +18

Сектант
5 Отговор

До коментар #3 от "SirDaffy":


Като се окопаеш пак в преспите на Пампорово да не ми запалиш телефона да ви дърпам кекавите Х-ове и МЛ?

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-28 +36

Гост
6 Отговор

До коментар #1 от "Миризлив пор":


А да го издухаш газа искаш ли - в Германия от 1982 е свалена забраната и не само. Ето ти официално становище на AEGPL - да се ограмотиш:

Parking is now permitted in underground car parks in every country in the European Union with the
exception of Bulgaria, though in some countries, there are certain conditions that must be met by the LPG
vehicle or/and the parking facility.

Оценка:
-5 +33

сектант
7 Отговор
:О :О :О :О

Оценка:
-6 +5

Гост
8 Отговор

До коментар #1 от "Миризлив пор":


Дори в БГ има подземни паркинги където е разрешено паркирането - например Бургас - Подземен Паркинг Кирил и Методи официално е разрешено паркиране с LPG уредба. Аман от неграмотници

Оценка:
-4 +25

Бай Пешо
9 Отговор
Е то какво излиза, че тук Дачията е по-скъпа? Може би във Франция взимат по-малко пари и затова е така!

Оценка:
-0 +50

SirDaffy
10 Отговор

До коментар #5 от "Сектант":


С какво ще ме дърпаш с 1 литров двигател, той сам не може се дърпа :)

Оценка:
-20 +42

AMG
11 Отговор

До коментар #5 от "Сектант":


япа тоя , кого ще дърпаш бе , като ти доидем с ГЕГАТА ще ме дръпнеш за хуя наи много,щете влачим като овча вълна за дарак.

Оценка:
-32 +18

Бат Гошо
12 Отговор
Както са тръгнали с този пусти "даунсайзинг" ,най-добре да бяха я направили с два цииндъра,25 к.с.,двутактова...та съвсем да заприлича на "Трабант"! Не случайно "Нисан" разтрогва "брак"-а си с "Рено",наричайко го "токсичен".

Коментиран от #31


Оценка:
-17 +29

Радо
13 Отговор
По-икономичен бил с 8% спрямо дизеловия двигател - нал се сещате кога ще тръгна да си сменя дизеловия Дъстър 110к.с. с това трицилиндровото недоразумение - ха, ха, ха!!

Коментиран от #28, #32, #37


Оценка:
-19 +18

Komapak
14 Отговор
Дачия избра да представи новия си модел в Брюксел, а Sony представи новия си електромобили в Las Vegas....😊

Оценка:
-0 +11

Прасчо
15 Отговор
Смях. Коментарите и самата статия много ме забавляват.

Оценка:
-1 +20

AdiBas
16 Отговор
Дъстърче, с "газово" :) Всички цървули са в екстаз🤣

Оценка:
-15 +18

AdiBas
17 Отговор
Джип, с един литър бензинов мотор, със 170нм въртящ момент.... Марка Дачия, произведен в Румъния... Направо чудовище на пътя🤟

Коментиран от #19


Оценка:
-10 +31

куку руку ку
18 Отговор

До коментар #1 от "Миризлив пор":


Зacлугa зa тoвa имaт oбeзoпacявaщитe cиcтeми кaтo ocигуритeлeн и възврaтeн клaпaн, прeдпaзитeл, кoйтo нe пoзвoлявa зaпълвaнeтo нa бутилкaтa нaд 80%, oгрaничитeл нa притoкa и coлeнoидeн клaпaн."
Това го има всяка стандартна бутилка.

Оценка:
-2 +25

Гост
19 Отговор

До коментар #17 от "AdiBas":


Е то не енаправено да е чудовище, а да е евтино.

Оценка:
-1 +22

Сектант
20 Отговор
Кво се смее те бе от 0 до 100 ги лепя за 15s. Бегачка 4х4

Коментиран от #25, #26


Оценка:
-12 +10

Много кусури
21 Отговор
Намирате, пък аз си мечтая за едно такова Дъстърче чисто ново, ще ми дойде дюшиш да се возя от точка А до точка Б за без пари, даже предлагам скромната си Тойота рав 4 дизел 2005г. напълно обслужена, Гаражна, с кожа, навигация и други екстри като първоначална вноска, но дали няма да сбъркан, защото сега Равката ми вади брутален въртящ момент при 2800 оборота, а това турбини рано моторче за косачка дали ще успее?

Оценка:
-3 +17

1234
22 Отговор
Бай Пешо е прав,вижте цената във Франция и цената в БГ

Оценка:
-2 +8

Алфа Ромео
23 Отговор

До коментар #3 от "SirDaffy":


Абсолютно, ако беше 2.0 на газ щеше да е прилична кола.

Оценка:
-1 +7

Джонката
24 Отговор
Аз съм с 6 цилиндъра 200 коня атмосферка. И не ги усещам, представям си СУВ с 1.0 турбо на газ, ще трябва да има капаци под краката вдигаш и буташ като по Флинстоун по байрите.

Коментиран от #30


Оценка:
-5 +13

Бастун
25 Отговор

До коментар #20 от "Сектант":


15 секунди до 100км./ч. са много ве!!!

Оценка:
-2 +2

бай Шиле
26 Отговор

До коментар #20 от "Сектант":


0-100 за 15s.! На Жигулетата ще им разкаже играта! /и на Москвича/ Евала,брато.

Оценка:
-1 +8

27
Този коментар е премахнат от модератор
Чук
28 Отговор

До коментар #13 от "Радо":


Печкарят си е свикнал със содата и тва е

Оценка:
-0 +3

Николай
29 Отговор
Тая Дачия я има във филма Капитан Петко Войвода!

Оценка:
-1 +5

Алфа Ромео
30 Отговор

До коментар #24 от "Джонката":


Ако ти е два тона колата как да ги усещаш, или се превземаш малко...

Оценка:
-1 +1

Нищо лично ама
31 Отговор

До коментар #12 от "Бат Гошо":


Ако Нисан не се бяха сдушили с Рено сега щяха да са история

Оценка:
-1 +3

Почти
32 Отговор

До коментар #13 от "Радо":


В БГ разликата спрямо дизел е доста по-сериозна. Да кажем 2500 лева за 100 хил.км.

Коментиран от #35


Оценка:
-0 +2

Секта,кога отваряш шоурума
33 Отговор
Да мина за един,два дъстера на газ.

Оценка:
-0 +0

Анонимен
34 Отговор
При всички случаи дизеловият Дъстър е по-добър. Това е мотора 1.5 дизел. 240 nm въртящ момент

Оценка:
-1 +1

Читател
35 Отговор

До коментар #32 от "Почти":


Ще ти дам пример двете коли над които имам преки наблюдения.
Моята - ЦРВ 2, 150 кс. бензин/газ - разход 10-11/100 газ;
На близък приятел - ЦРВ 2, 140 к.с. дизел, разход 7-7.5/100;
за 100000 км. разликата в горивата идва над 5000 лв. Два пъти сменя съединител с демпфер - 1500 лв. с/у 500 лв. при мен. Сменя и дизелови дюзи, заради калпава нафта от една наша рафинерия. Ама не ми казва колко струват те.

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +3

Бай Ганьо
36 Отговор
Вече опърпаният българин ще може да кара румънска талига без да се налага да и слага газова уредба.

Оценка:
-0 +0

Те Така Те
37 Отговор

До коментар #13 от "Радо":


Шъ го смениш, споко. Като фърлиш дюзичики на 150 000, като фърлиш и едно демпферче , като дадеш сума левове за нови подгревни свещи сека зима и на края шъ са наситиш на нафтата и ша минеш на бензин- нещо дето всеки нормален човек требва да направи. Другото е мазохизъм.

Оценка:
-2 +3

Гост
38 Отговор
Вие си карайте резачките, аз ще си карам дачийката. Въпрос на избор. И не ми казвайте как сте карали 200 000 км. без да влезнете в сервиз с 20 г- немски голфове. Като пръднете във вашите барутниците, цялото табло ви светва в лампички.

Оценка:
-1 +1

Гост
39 Отговор

До коментар #35 от "Читател":


В случая ти сравняваш Жипки където разликата е по-голяма заради по-големия разход. Аз говоря за нормални коли тип Голф, Фокус и компания средно 5 дизел и 8 газ от личен опит. Иначе за ремонтите си прав - на дизела комплект съединител + маховик + лагер помпа идваше 1500 лефчета а на бензина общо 280 лева.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
проф. Александър Маринов
Политологът коментира програмата за приоритетите за управление, която подписаха преговорните екипи на ГЕРБ и Обединени патриоти.
Като изключим тунела под Шипка, който очевидно не може да стане за един мандат, всички други неща са ала-бала"

Още бисери
ТОП 5