14 Януари, 2020 14:37 27 976 39

Фабрична газ за Duster

  • dacia-
  • duster-
  • газова уредба-
  • tce 100 eco-g

Dacia избра автосалона в Брюксел за премиерата на нова версия на 1.0-литровия си трицилиндров турбодвигател, която работи на бензини и втечнен газ. На първо време TCe 100 Eco-G ще се монтира само на Duster, но скоро ще може да се поръча също за Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCV.

На газ двугоривният Duster развива 10 Нм повече, отколкото на бензин при 10% по-ниски емисии на въглероден двуокис. Максималният въртящ момент е 170 Нм при 2 000 об/мин.

Разходът на LPG е по-висок, но пък цената на изминат километър е по-ниска с 30% в сравнение с бензина и 8% - в сравнение с дизела. Газовата бутилка от високоякостна стомана е разположена на мястото на резервната гума и заедно с бензиновия резервоар осигурява автономен пробег от над 1 000 км.

От Dacia твърдят, че за разлика от повечето автомобили с газови уредби Duster Eco-G може да се паркира в подземни паркинги. Заслуга за това имат обезопасяващите системи като осигурителен и възвратен клапан, предпазител, който не позволява запълването на бутилката над 80%, ограничител на притока и соленоиден клапан.

Продажбите на двугоривния Duster започват този месец във Франция. Базовата цена на Duster TCe 100 Eco-G e €12 490 - колкото модификацията с бензинов двигател.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миризлив пор

    50 34 Отговор
    Няма значение какво твърдят от Дачия, в целия Европейски съюз е забранено влизането на автомобили с пропан-бутана в подземни паркинги.

    Коментиран от #6, #8, #18, #27

  • 2 да да

    45 22 Отговор
    всички нови газови уредби имат всички защити!
    кое им дава право на тях да паркират навсякъде ?

    Коментиран от #4

  • 3 SirDaffy

    86 14 Отговор
    " Публикувано във факти.бг: 1.0-литровия си трицилиндров" Ето тук ме загубиха окончателно ...

    Коментиран от #5, #23

  • 4 гаьарка под покрив

    18 7 Отговор

    До коментар #2 от "да да":

    В Бг собственикът на обекта дава право и решава дали газарка да му паркира в подземния паркинг или не ! Напр. собственика на МОЛ може да реши да забрани пък ти върви паркирай, ако искаш. Такъв е закона, ако не си съгласен може да водиш дела ;) Друг е въпроса, че не се прилага това право. Изключения правят обекти, които не отговарят на разпоредени противопожарни изисквания, тогава си е забранено катргорично !
  • 5 Сектант

    37 28 Отговор

    До коментар #3 от "SirDaffy":

    Като се окопаеш пак в преспите на Пампорово да не ми запалиш телефона да ви дърпам кекавите Х-ове и МЛ?

    Коментиран от #10, #11

  • 6 Гост

    34 5 Отговор

    До коментар #1 от "Миризлив пор":

    А да го издухаш газа искаш ли - в Германия от 1982 е свалена забраната и не само. Ето ти официално становище на AEGPL - да се ограмотиш:

    Parking is now permitted in underground car parks in every country in the European Union with the
    exception of Bulgaria, though in some countries, there are certain conditions that must be met by the LPG
    vehicle or/and the parking facility.
  • 7 сектант

    5 6 Отговор
    :О :О :О :О
  • 8 Гост

    26 4 Отговор

    До коментар #1 от "Миризлив пор":

    Дори в БГ има подземни паркинги където е разрешено паркирането - например Бургас - Подземен Паркинг Кирил и Методи официално е разрешено паркиране с LPG уредба. Аман от неграмотници
  • 9 Бай Пешо

    52 0 Отговор
    Е то какво излиза, че тук Дачията е по-скъпа? Може би във Франция взимат по-малко пари и затова е така!
  • 10 SirDaffy

    42 22 Отговор

    До коментар #5 от "Сектант":

    С какво ще ме дърпаш с 1 литров двигател, той сам не може се дърпа :)
  • 11 AMG

    18 34 Отговор

    До коментар #5 от "Сектант":

    япа тоя , кого ще дърпаш бе , като ти доидем с ГЕГАТА ще ме дръпнеш за хуя наи много,щете влачим като овча вълна за дарак.
  • 12 Бат Гошо

    29 19 Отговор
    Както са тръгнали с този пусти "даунсайзинг" ,най-добре да бяха я направили с два цииндъра,25 к.с.,двутактова...та съвсем да заприлича на "Трабант"! Не случайно "Нисан" разтрогва "брак"-а си с "Рено",наричайко го "токсичен".

    Коментиран от #31

  • 13 Радо

    18 22 Отговор
    По-икономичен бил с 8% спрямо дизеловия двигател - нал се сещате кога ще тръгна да си сменя дизеловия Дъстър 110к.с. с това трицилиндровото недоразумение - ха, ха, ха!!

    Коментиран от #28, #32, #37

  • 14 Komapak

    11 0 Отговор
    Дачия избра да представи новия си модел в Брюксел, а Sony представи новия си електромобили в Las Vegas....😊
  • 15 Прасчо

    20 1 Отговор
    Смях. Коментарите и самата статия много ме забавляват.
  • 16 AdiBas

    18 17 Отговор
    Дъстърче, с "газово" :) Всички цървули са в екстаз🤣
  • 17 AdiBas

    31 10 Отговор
    Джип, с един литър бензинов мотор, със 170нм въртящ момент.... Марка Дачия, произведен в Румъния... Направо чудовище на пътя🤟

    Коментиран от #19

  • 18 куку руку ку

    27 2 Отговор

    До коментар #1 от "Миризлив пор":

    Зacлугa зa тoвa имaт oбeзoпacявaщитe cиcтeми кaтo ocигуритeлeн и възврaтeн клaпaн, прeдпaзитeл, кoйтo нe пoзвoлявa зaпълвaнeтo нa бутилкaтa нaд 80%, oгрaничитeл нa притoкa и coлeнoидeн клaпaн."
    Това го има всяка стандартна бутилка.
  • 19 Гост

    25 2 Отговор

    До коментар #17 от "AdiBas":

    Е то не енаправено да е чудовище, а да е евтино.
  • 20 Сектант

    10 12 Отговор
    Кво се смее те бе от 0 до 100 ги лепя за 15s. Бегачка 4х4

    Коментиран от #25, #26

  • 21 Много кусури

    18 3 Отговор
    Намирате, пък аз си мечтая за едно такова Дъстърче чисто ново, ще ми дойде дюшиш да се возя от точка А до точка Б за без пари, даже предлагам скромната си Тойота рав 4 дизел 2005г. напълно обслужена, Гаражна, с кожа, навигация и други екстри като първоначална вноска, но дали няма да сбъркан, защото сега Равката ми вади брутален въртящ момент при 2800 оборота, а това турбини рано моторче за косачка дали ще успее?
  • 22 1234

    9 2 Отговор
    Бай Пешо е прав,вижте цената във Франция и цената в БГ
  • 23 Алфа Ромео

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "SirDaffy":

    Абсолютно, ако беше 2.0 на газ щеше да е прилична кола.
  • 24 Джонката

    14 6 Отговор
    Аз съм с 6 цилиндъра 200 коня атмосферка. И не ги усещам, представям си СУВ с 1.0 турбо на газ, ще трябва да има капаци под краката вдигаш и буташ като по Флинстоун по байрите.

    Коментиран от #30

  • 25 Бастун

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "Сектант":

    15 секунди до 100км./ч. са много ве!!!
  • 26 бай Шиле

    8 2 Отговор

    До коментар #20 от "Сектант":

    0-100 за 15s.! На Жигулетата ще им разкаже играта! /и на Москвича/ Евала,брато.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Чук

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Радо":

    Печкарят си е свикнал със содата и тва е
  • 29 Николай

    5 1 Отговор
    Тая Дачия я има във филма Капитан Петко Войвода!
  • 30 Алфа Ромео

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Джонката":

    Ако ти е два тона колата как да ги усещаш, или се превземаш малко...
  • 31 Нищо лично ама

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Бат Гошо":

    Ако Нисан не се бяха сдушили с Рено сега щяха да са история
  • 32 Почти

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Радо":

    В БГ разликата спрямо дизел е доста по-сериозна. Да кажем 2500 лева за 100 хил.км.

    Коментиран от #35

  • 33 Секта,кога отваряш шоурума

    0 1 Отговор
    Да мина за един,два дъстера на газ.
  • 34 Анонимен

    1 2 Отговор
    При всички случаи дизеловият Дъстър е по-добър. Това е мотора 1.5 дизел. 240 nm въртящ момент
  • 35 Читател

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Почти":

    Ще ти дам пример двете коли над които имам преки наблюдения.
    Моята - ЦРВ 2, 150 кс. бензин/газ - разход 10-11/100 газ;
    На близък приятел - ЦРВ 2, 140 к.с. дизел, разход 7-7.5/100;
    за 100000 км. разликата в горивата идва над 5000 лв. Два пъти сменя съединител с демпфер - 1500 лв. с/у 500 лв. при мен. Сменя и дизелови дюзи, заради калпава нафта от една наша рафинерия. Ама не ми казва колко струват те.

    Коментиран от #39

  • 36 Бай Ганьо

    0 1 Отговор
    Вече опърпаният българин ще може да кара румънска талига без да се налага да и слага газова уредба.
  • 37 Те Така Те

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Радо":

    Шъ го смениш, споко. Като фърлиш дюзичики на 150 000, като фърлиш и едно демпферче , като дадеш сума левове за нови подгревни свещи сека зима и на края шъ са наситиш на нафтата и ша минеш на бензин- нещо дето всеки нормален човек требва да направи. Другото е мазохизъм.
  • 38 Гост

    8 1 Отговор
    Вие си карайте резачките, аз ще си карам дачийката. Въпрос на избор. И не ми казвайте как сте карали 200 000 км. без да влезнете в сервиз с 20 г- немски голфове. Като пръднете във вашите барутниците, цялото табло ви светва в лампички.
  • 39 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Читател":

    В случая ти сравняваш Жипки където разликата е по-голяма заради по-големия разход. Аз говоря за нормални коли тип Голф, Фокус и компания средно 5 дизел и 8 газ от личен опит. Иначе за ремонтите си прав - на дизела комплект съединител + маховик + лагер помпа идваше 1500 лефчета а на бензина общо 280 лева.