9 Февруари, 2020 10:30 4 926 8

Nissan ще се възползва от твърд Брекзит

  • nissan-
  • micra-
  • брекзит

Nissan изготви план за действие при твърд Брекзит. В случай, че излизането на Обединеното кралство от Европейския съюз доведе въвеждането на мита за внос на автомобили на Острова, японският автоконцерн ще се съсредоточи върху завода си в Съндърланд, Великобритания, и ще намали европейското си производство, съобщи Financial Times.

Планът предвижда затварянето на фабриката на Nissan в Барселона. Освен това производството на малкия автомобил Micra ще бъде преместено в Съндърланд от завода на Renault във Флинс, Франция.

Nissan ще използва фабриката си в североизточната част на Англия, за да спечели пазарен дял от конкурентите, които не сглобяват коли във Великобритания, каза още FT.

Автомобилите на японския автоконцерн, произведени в Съндърланд, биха имали предимство в Обединеното кралство ако съперници като Ford и Volkswagen Group трябва да плащат вносни мита за коли, построени в ЕС.

При твърд Брекзит Nissan ще се фокусира върху увеличаването на пазарния си дял на Острова от сегашните 4 до 20 процента, съобщава Financial Times.

Сценарият е един от няколкото, които Nissan разработи, за да противодейства и дори да се възползва от евентуалните мита. Планът е изготвен преди Макото Учида да бъде определен за новия изпълнителен директор на компанията през декември.

Въпреки това говорителят на Nissan Europe отрече съществуването на подобна стратегия за действие в извънредни ситуации. "Моделирахме всяка възможна развръзка на Брекзит и стигнахме до заключението, че целият ни бизнес както във Великобритания, така и в Европа не е устойчив в случай на въвеждането на мита и тарифи на Световната търговска организация (WTO)", обяснява той пред Financial Times.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 некойси

    20 5 Отговор
    Супер, нисани произвеждани в страната, която успя да убие собственото си автомобилно производство.

    Коментиран от #5

  • 2 чичо Пешо

    13 0 Отговор
    Нещо "не стоплям": докато "се печеше" BREXIT-а и точно за този завод NISSAN говореха, че вероятно ще се наложи да бъде затворен, защото целият вход на части, м-ли и суровини и целият изход на готови коли ще се облага с мита и нямало да има далавера...(???)
  • 3 Японеца

    9 2 Отговор
    Великобритания и Япония работят по търговски споразумения!
    Затова Нисан оставят завода!
    САЩ също обещаха търговски договорни!
  • 4 Японеца

    3 3 Отговор
    Великобритания и Япония работят по търговски споразумения!
    Затова Нисан оставят завода!
    САЩ също обещаха търговски договорни!
  • 5 Borislav Popov

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "некойси":

    Нищо не е убила, почти всички британски марки продължават да се произвеждат, в това число и в британските заводи. Англичаните просто си разпродадоха брендовете, на немци, китайци и индийци, както постъпиха и много други известни автомобилни производители. Опел и те уж станаха французи, но пак са си немци, Волво пък станаха уж, китайци, но пак са си шведи, Лада и те уж станаха французи но пак са си руски и подобни примери още много. Важното е, че марката е жива и заводите работят, така, че стига сте я повтаряли тази опорка, за мъртвото британско автомобилостроение. Те и футболните им отбори от Висшата лига, повечето се владеят от чужденци, но никой не говори, че британския футбол е мъртъв. Напротив, с помоща на арабски, американски, тайландски и други инвеститори, английското първенство се съживи и стана едно от най интересните пъвенства в Европа и в света дори. Стадионите препълнени, парата тече и на никой в Англия не му дреме, че Ливърпул и Манчестър Ю. ги владеят хамериканци, Манчестър Сити-араби, Лестър-тайландци и т.н.

    Коментиран от #6

  • 6 Гостилничаря

    7 17 Отговор

    До коментар #5 от "Borislav Popov":

    Нисан уж са си япомци ама са си чисти френски свирки! Да сложиш на премиум серията си (Infiniti) двигател Ренде си е чиста ч**ия! Нищо японско няма в тях!!!
  • 7 Ввв

    7 1 Отговор
    Жалко за марката...
  • 8 факт

    10 3 Отговор
    Ще хване пазарен дял във Великобритания , пазар от 60млн. и ще загуби Европа пазар от 500млн. Нещо им има на японците , развалиха успешния алианс с Рено , което ги върна в играта , защото бяха все умрели , а сега ще продават само на острова ??? Иначе двигателите на Рено са супер успешни , участват във Формула 1 , Нисан участват там като зрители !