ФАКТИ.БГ

Toyota и Panasonic ще разработват акумулаторни батерии съвместно

Публикувана: 9 Февруари, 2020 13:00
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1979
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 5 гласа.

Toyota и Panasonic ще създадат съвместно предприятие, което ще започне разработването на акумулаторни батерии за електрически превозни средства от април. Чрез този джойнт венчър японските компании се подготвят за очакваното увеличение в търсенето на компоненти за електромобили.

Новата компания, наречена Prime Planet Energy and Solutions, ще разработи призматични или квадратни батерии, които ще бъдат достъпни за всеки автомобилен производител, се казва в съобщение на Toyota.

Съвместното предприятие ще започне работа на 1 април тази година с повече от 5 000 служители, като автоконцернът притежава 51%, а Panasonic държи остатъка.

Prime Planet Energy and Solutions отразява целта на японските компании да се превърнат в по-големи световни играчи в индустрията на акумулаторните батерии. Причината за това е, че те са жизненоважни за развитието на достъпни електромобили, тъй като по-строгите глобални екологични регулации ускоряват преминаването към тях.

Panasonic е ексклузивният доставчик на цилиндрични батерии за американския производител Tesla, но сега се стреми да разшири клиентската си база, засилвайки производството на призматичните батерии, които се използват по-широко в индустрията.

Миналия месец Tesla обяви, че ще започне да работи и с други доставчици, а именно корейската LG Chem и китайската CATL.

Toyota пък има за цел до 2025-а половината от продажбите на компанията да бъдат от електрифицирани превозни средства. Заради това автоконцернът разработва собствени батерии и се оглежда за нови доставчици, целейки да избегне недостиг.

Сътрудничество между двете японски компании датира от 1996-а. Тогава те създадоха джойнт венчъра Primearth EV Energy, който е специализиран в производството на акумулаторни батерии за хибридни автомобили.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
asd
1 Отговор
А онези прошляци от VW каво разработват? На повечето автомобилни производители само устите им големи .. И дрънкат ли дрънкат колко били мръсни производствата на електромобили и хибриди... А вие какво направихте бе леш?

Оценка:
-5 +18

jар
2 Отговор
Това е доста правилен ход а VW нека си правят TDI-та.

Оценка:
-6 +20

Borislav Popov
3 Отговор
Отлична новина !

Оценка:
-5 +17

Защо?
4 Отговор
Те нали щяха да минават на водород, защото електрическите не били бъдещето? А сега каква стана!

Оценка:
-11 +4

Евала на Японците
5 Отговор
През 1996-та Тойота пусна на пазара Приус а същата година VW пусна Голф 3 с двигател TDI.Сравнението между тези 2 модела е като между компот и компютър.

Коментиран от #9


Оценка:
-3 +35

факти
6 Отговор
Може ли да се включи Госあ и да обясни защо японците и по-точно Тойота минават на мръсни батерии? Той е специалист в тази област.

Оценка:
-7 +5

Nqma
7 Отговор
по агресивен продавач от Тoyota.Много са нагли.Затова в Бг предпочетох нов Mitsubishi Pajero пред Prado версията им.Нагли по-нагли,Toyota.Най-скъпото обслужване на нови коли е там,а карам нови коли и мога да сравнявам.В БГ идват нови само турска сглобка.

Коментиран от #18, #21


Оценка:
-7 +9

МП4
8 Отговор
Добра новина

Оценка:
-5 +7

гост
9 Отговор

До коментар #5 от "Евала на Японците":


Всички японски производители правят дизели единствено за Европа !! Никъде другаде дизел не се слага на друго освен трактори и тежкотоварни камиони и то и те почват да минават масово на газ !! Особено напоследък с оборудването на бензиностанции за втечнен метан !!

Коментиран от #11, #20


Оценка:
-3 +10

Димов
10 Отговор
Призматичната батерия има по-добро съотношение обем/капацитет, от цилиндричната, но е и по-скъпа. Ще е интересно.

Оценка:
-0 +10

Borislav Popov
11 Отговор

До коментар #9 от "гост":


В Япония добре се харчат дизелите от голямата немската тройка, а от 2015 година, там се продават и дизелни Мазда СХ-5. Освен това, в Япония, са много популярни малките 2-3 тонни камиончета на Нисан, Мазда, Мицубиши, Исудзу и т.н. и всичките те са с дизелови двигатели.

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +8

12
Този коментар е премахнат от модератор
Разработчик
13 Отговор
Значи едните започват да разработват, а другите освен, че са ги разработили, също така ги и произвеждат от години и сега разработват четвърто поколение батерии, а третото започва да се произвежда след няколко месеца. На Toyota водородът им изяде главата. Заложиха на грешен кон и тръгнаха по грешен път. Въпреки това, добре че взеха правилното решение сега. По-добре късно отколкото никога.

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +3

Много грешиш
14 Отговор

До коментар #13 от "Разработчик":


Тойота е най големия производител на автомобили в света и с водородните модели просто затвърждават имиджа си.Печалбите им са толкова големи,че могат да си позволят загуби каквито биха докарали фалити на други производители.

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +11

А бе да ама
15 Отговор

До коментар #14 от "Много грешиш":


Те и Фолксваген груп, много могат да си позволят и по твоята логика, щом Дизелгейт не успя да ги потопи, а само лееекичко ги разклати, значи тогава и те са непотопяеми.

Оценка:
-2 +4

Пилците се броят наесен
16 Отговор
Не ми казвай какво е в момента Toyota. Знам прекрасно. Въпросът е какво щеше да стане след 10 години, ако бяха продължили твърдият курс с водорода и продължаваха да отричат чистите електромобили.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +2

Икономист
17 Отговор

До коментар #16 от "Пилците се броят наесен":


При бизнес в такива мащаби хората работещи на мениджърски позиции получават достатъчно за да взимат най правилните решения.

Оценка:
-1 +2

Прав си
18 Отговор

До коментар #7 от "Nqma":


Аз точно за това планирам да си купя една TUNDRA от САЩ и за поддръжката и да си набавям части през E-BAY.В момента дори търся оферта но искам модел с 6 цилиндров двигател който не се продава много масово защото разходите за него са по ниски в сравнение с V8 версиите.

Оценка:
-2 +3

Госあ
19 Отговор
Ех и Тойота се изложиха...ама пуста джендърска мода..

Оценка:
-7 +4

Гост 5
20 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Нали всезнайко гост беше писал ,че Tesla сами си произвеждали батериите ,а те били на Panasonic и сега LG

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +3

Хюсеин
21 Отговор

До коментар #7 от "Nqma":


Ми внеси си другия път прадодо от ОАЕ или Катар и няма да е турско и ще е с 20% по-евтино. Говоря за цена на нови автомобили +ддс и разходи за контейнер и технотест. Верно няма да е дизелово ма ще е топ бензинова версия с много екстри. Иначе и Монтерото е яка машина но не е тойота.

Оценка:
-0 +1

Госあ
22 Отговор

До коментар #20 от "Гост 5":


Много ясно че са Panasonic, а сега ще са Panasonic и LG . Останалото е Bosh. Гениалните кравари праат дизайна на кочините. Най странното е, че Panasonic се пали в теслите,а автопилота на Bosh ги блъска. Нек'ва креативно иновативна модификация ще да е направена

Оценка:
-1 +2

Прав си ама наполовина
23 Отговор
Panasonic произвеждат батериите за Тесла модел S и Х, но не и за Тесла модел 3. Освен това дори за тях не произвеждат батерии, а само клетките от които са съставени. Електрониката, конструкцията и охлаждането на батерията се произвежда и сглобява от Тесла.

В гигафабриката в Китай, няма да участват дори като инвеститори в производството на батерии. Даже батериите с които сега се сглобяват автомобилите там не се купуват от Panasonic а от LG и CATL и ще е така докато се изгради собственият им завод за батерии, чието строителство вече е в ход.

В Берлин ще е същото. Panasonic няма да участва. Затова си търсят други партньори.

В автопилота може и да има някоя част на Bosch, като например кормилната уредба, на която бяха сложили ръждясващи болтове, но самия автопилот е разработка на Tesla.

Оценка:
-2 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Красимир Каракачанов
Лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов с коментар за бежанците
Не съм видял нелегален имигрант да обработва земя"

Още бисери