9 Февруари, 2020 13:00 2 552 23

Toyota и Panasonic ще разработват акумулаторни батерии съвместно

  • toyota-
  • panasonic-
  • батерии

Toyota и Panasonic ще създадат съвместно предприятие, което ще започне разработването на акумулаторни батерии за електрически превозни средства от април. Чрез този джойнт венчър японските компании се подготвят за очакваното увеличение в търсенето на компоненти за електромобили.

Новата компания, наречена Prime Planet Energy and Solutions, ще разработи призматични или квадратни батерии, които ще бъдат достъпни за всеки автомобилен производител, се казва в съобщение на Toyota.

Съвместното предприятие ще започне работа на 1 април тази година с повече от 5 000 служители, като автоконцернът притежава 51%, а Panasonic държи остатъка.

Prime Planet Energy and Solutions отразява целта на японските компании да се превърнат в по-големи световни играчи в индустрията на акумулаторните батерии. Причината за това е, че те са жизненоважни за развитието на достъпни електромобили, тъй като по-строгите глобални екологични регулации ускоряват преминаването към тях.

Panasonic е ексклузивният доставчик на цилиндрични батерии за американския производител Tesla, но сега се стреми да разшири клиентската си база, засилвайки производството на призматичните батерии, които се използват по-широко в индустрията.

Миналия месец Tesla обяви, че ще започне да работи и с други доставчици, а именно корейската LG Chem и китайската CATL.

Toyota пък има за цел до 2025-а половината от продажбите на компанията да бъдат от електрифицирани превозни средства. Заради това автоконцернът разработва собствени батерии и се оглежда за нови доставчици, целейки да избегне недостиг.

Сътрудничество между двете японски компании датира от 1996-а. Тогава те създадоха джойнт венчъра Primearth EV Energy, който е специализиран в производството на акумулаторни батерии за хибридни автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 asd

    18 5 Отговор
    А онези прошляци от VW каво разработват? На повечето автомобилни производители само устите им големи .. И дрънкат ли дрънкат колко били мръсни производствата на електромобили и хибриди... А вие какво направихте бе леш?
  • 2 jар

    20 6 Отговор
    Това е доста правилен ход а VW нека си правят TDI-та.
  • 3 Borislav Popov

    17 5 Отговор
    Отлична новина !
  • 4 Защо?

    4 11 Отговор
    Те нали щяха да минават на водород, защото електрическите не били бъдещето? А сега каква стана!
  • 5 Евала на Японците

    35 3 Отговор
    През 1996-та Тойота пусна на пазара Приус а същата година VW пусна Голф 3 с двигател TDI.Сравнението между тези 2 модела е като между компот и компютър.

    Коментиран от #9

  • 6 факти

    5 7 Отговор
    Може ли да се включи Госあ и да обясни защо японците и по-точно Тойота минават на мръсни батерии? Той е специалист в тази област.
  • 7 Nqma

    9 7 Отговор
    по агресивен продавач от Тoyota.Много са нагли.Затова в Бг предпочетох нов Mitsubishi Pajero пред Prado версията им.Нагли по-нагли,Toyota.Най-скъпото обслужване на нови коли е там,а карам нови коли и мога да сравнявам.В БГ идват нови само турска сглобка.

    Коментиран от #18, #21

  • 8 МП4

    7 5 Отговор
    Добра новина
  • 9 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "Евала на Японците":

    Всички японски производители правят дизели единствено за Европа !! Никъде другаде дизел не се слага на друго освен трактори и тежкотоварни камиони и то и те почват да минават масово на газ !! Особено напоследък с оборудването на бензиностанции за втечнен метан !!

    Коментиран от #11, #20

  • 10 Димов

    10 0 Отговор
    Призматичната батерия има по-добро съотношение обем/капацитет, от цилиндричната, но е и по-скъпа. Ще е интересно.
  • 11 Borislav Popov

    8 6 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    В Япония добре се харчат дизелите от голямата немската тройка, а от 2015 година, там се продават и дизелни Мазда СХ-5. Освен това, в Япония, са много популярни малките 2-3 тонни камиончета на Нисан, Мазда, Мицубиши, Исудзу и т.н. и всичките те са с дизелови двигатели.

    Коментиран от #12

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Разработчик

    3 5 Отговор
    Значи едните започват да разработват, а другите освен, че са ги разработили, също така ги и произвеждат от години и сега разработват четвърто поколение батерии, а третото започва да се произвежда след няколко месеца. На Toyota водородът им изяде главата. Заложиха на грешен кон и тръгнаха по грешен път. Въпреки това, добре че взеха правилното решение сега. По-добре късно отколкото никога.

    Коментиран от #14

  • 14 Много грешиш

    11 1 Отговор

    До коментар #13 от "Разработчик":

    Тойота е най големия производител на автомобили в света и с водородните модели просто затвърждават имиджа си.Печалбите им са толкова големи,че могат да си позволят загуби каквито биха докарали фалити на други производители.

    Коментиран от #15

  • 15 А бе да ама

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Много грешиш":

    Те и Фолксваген груп, много могат да си позволят и по твоята логика, щом Дизелгейт не успя да ги потопи, а само лееекичко ги разклати, значи тогава и те са непотопяеми.
  • 16 Пилците се броят наесен

    2 2 Отговор
    Не ми казвай какво е в момента Toyota. Знам прекрасно. Въпросът е какво щеше да стане след 10 години, ако бяха продължили твърдият курс с водорода и продължаваха да отричат чистите електромобили.

    Коментиран от #17

  • 17 Икономист

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Пилците се броят наесен":

    При бизнес в такива мащаби хората работещи на мениджърски позиции получават достатъчно за да взимат най правилните решения.
  • 18 Прав си

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Nqma":

    Аз точно за това планирам да си купя една TUNDRA от САЩ и за поддръжката и да си набавям части през E-BAY.В момента дори търся оферта но искам модел с 6 цилиндров двигател който не се продава много масово защото разходите за него са по ниски в сравнение с V8 версиите.
  • 19 Госあ

    4 7 Отговор
    Ех и Тойота се изложиха...ама пуста джендърска мода..
  • 20 Гост 5

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Нали всезнайко гост беше писал ,че Tesla сами си произвеждали батериите ,а те били на Panasonic и сега LG

    Коментиран от #22

  • 21 Хюсеин

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Nqma":

    Ми внеси си другия път прадодо от ОАЕ или Катар и няма да е турско и ще е с 20% по-евтино. Говоря за цена на нови автомобили +ддс и разходи за контейнер и технотест. Верно няма да е дизелово ма ще е топ бензинова версия с много екстри. Иначе и Монтерото е яка машина но не е тойота.
  • 22 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гост 5":

    Много ясно че са Panasonic, а сега ще са Panasonic и LG . Останалото е Bosh. Гениалните кравари праат дизайна на кочините. Най странното е, че Panasonic се пали в теслите,а автопилота на Bosh ги блъска. Нек'ва креативно иновативна модификация ще да е направена
  • 23 Прав си ама наполовина

    2 2 Отговор
    Panasonic произвеждат батериите за Тесла модел S и Х, но не и за Тесла модел 3. Освен това дори за тях не произвеждат батерии, а само клетките от които са съставени. Електрониката, конструкцията и охлаждането на батерията се произвежда и сглобява от Тесла.

    В гигафабриката в Китай, няма да участват дори като инвеститори в производството на батерии. Даже батериите с които сега се сглобяват автомобилите там не се купуват от Panasonic а от LG и CATL и ще е така докато се изгради собственият им завод за батерии, чието строителство вече е в ход.

    В Берлин ще е същото. Panasonic няма да участва. Затова си търсят други партньори.

    В автопилота може и да има някоя част на Bosch, като например кормилната уредба, на която бяха сложили ръждясващи болтове, но самия автопилот е разработка на Tesla.