Toyota и Panasonic ще създадат съвместно предприятие, което ще започне разработването на акумулаторни батерии за електрически превозни средства от април. Чрез този джойнт венчър японските компании се подготвят за очакваното увеличение в търсенето на компоненти за електромобили.
Новата компания, наречена Prime Planet Energy and Solutions, ще разработи призматични или квадратни батерии, които ще бъдат достъпни за всеки автомобилен производител, се казва в съобщение на Toyota.
Съвместното предприятие ще започне работа на 1 април тази година с повече от 5 000 служители, като автоконцернът притежава 51%, а Panasonic държи остатъка.
Prime Planet Energy and Solutions отразява целта на японските компании да се превърнат в по-големи световни играчи в индустрията на акумулаторните батерии. Причината за това е, че те са жизненоважни за развитието на достъпни електромобили, тъй като по-строгите глобални екологични регулации ускоряват преминаването към тях.
Panasonic е ексклузивният доставчик на цилиндрични батерии за американския производител Tesla, но сега се стреми да разшири клиентската си база, засилвайки производството на призматичните батерии, които се използват по-широко в индустрията.
Миналия месец Tesla обяви, че ще започне да работи и с други доставчици, а именно корейската LG Chem и китайската CATL.
Toyota пък има за цел до 2025-а половината от продажбите на компанията да бъдат от електрифицирани превозни средства. Заради това автоконцернът разработва собствени батерии и се оглежда за нови доставчици, целейки да избегне недостиг.
Сътрудничество между двете японски компании датира от 1996-а. Тогава те създадоха джойнт венчъра Primearth EV Energy, който е специализиран в производството на акумулаторни батерии за хибридни автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 asd
13:06 09.02.2020
2 jар
13:07 09.02.2020
3 Borislav Popov
13:09 09.02.2020
4 Защо?
13:10 09.02.2020
5 Евала на Японците
Коментиран от #9
13:16 09.02.2020
6 факти
13:27 09.02.2020
7 Nqma
Коментиран от #18, #21
13:37 09.02.2020
8 МП4
13:38 09.02.2020
9 гост
До коментар #5 от "Евала на Японците":
Всички японски производители правят дизели единствено за Европа !! Никъде другаде дизел не се слага на друго освен трактори и тежкотоварни камиони и то и те почват да минават масово на газ !! Особено напоследък с оборудването на бензиностанции за втечнен метан !!Коментиран от #11, #20
13:40 09.02.2020
10 Димов
13:59 09.02.2020
11 Borislav Popov
До коментар #9 от "гост":
В Япония добре се харчат дизелите от голямата немската тройка, а от 2015 година, там се продават и дизелни Мазда СХ-5. Освен това, в Япония, са много популярни малките 2-3 тонни камиончета на Нисан, Мазда, Мицубиши, Исудзу и т.н. и всичките те са с дизелови двигатели.Коментиран от #12
14:05 09.02.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Разработчик
Коментиран от #14
16:20 09.02.2020
14 Много грешиш
До коментар #13 от "Разработчик":
Тойота е най големия производител на автомобили в света и с водородните модели просто затвърждават имиджа си.Печалбите им са толкова големи,че могат да си позволят загуби каквито биха докарали фалити на други производители.Коментиран от #15
16:35 09.02.2020
15 А бе да ама
До коментар #14 от "Много грешиш":
Те и Фолксваген груп, много могат да си позволят и по твоята логика, щом Дизелгейт не успя да ги потопи, а само лееекичко ги разклати, значи тогава и те са непотопяеми.17:18 09.02.2020
16 Пилците се броят наесен
Коментиран от #17
17:18 09.02.2020
17 Икономист
До коментар #16 от "Пилците се броят наесен":
При бизнес в такива мащаби хората работещи на мениджърски позиции получават достатъчно за да взимат най правилните решения.17:31 09.02.2020
18 Прав си
До коментар #7 от "Nqma":
Аз точно за това планирам да си купя една TUNDRA от САЩ и за поддръжката и да си набавям части през E-BAY.В момента дори търся оферта но искам модел с 6 цилиндров двигател който не се продава много масово защото разходите за него са по ниски в сравнение с V8 версиите.17:50 09.02.2020
19 Госあ
19:09 09.02.2020
20 Гост 5
До коментар #9 от "гост":
Нали всезнайко гост беше писал ,че Tesla сами си произвеждали батериите ,а те били на Panasonic и сега LGКоментиран от #22
20:41 09.02.2020
21 Хюсеин
До коментар #7 от "Nqma":
Ми внеси си другия път прадодо от ОАЕ или Катар и няма да е турско и ще е с 20% по-евтино. Говоря за цена на нови автомобили +ддс и разходи за контейнер и технотест. Верно няма да е дизелово ма ще е топ бензинова версия с много екстри. Иначе и Монтерото е яка машина но не е тойота.20:46 09.02.2020
22 Госあ
До коментар #20 от "Гост 5":
Много ясно че са Panasonic, а сега ще са Panasonic и LG . Останалото е Bosh. Гениалните кравари праат дизайна на кочините. Най странното е, че Panasonic се пали в теслите,а автопилота на Bosh ги блъска. Нек'ва креативно иновативна модификация ще да е направена23:42 09.02.2020
23 Прав си ама наполовина
В гигафабриката в Китай, няма да участват дори като инвеститори в производството на батерии. Даже батериите с които сега се сглобяват автомобилите там не се купуват от Panasonic а от LG и CATL и ще е така докато се изгради собственият им завод за батерии, чието строителство вече е в ход.
В Берлин ще е същото. Panasonic няма да участва. Затова си търсят други партньори.
В автопилота може и да има някоя част на Bosch, като например кормилната уредба, на която бяха сложили ръждясващи болтове, но самия автопилот е разработка на Tesla.
08:07 10.02.2020