Citroën разкри обновената версия на бестселъра си C3, който от лансирането му в края на 2016 година до сега надмина 750 000 продажби и се превърна в най-продавания модел на марката на всички пазари. Сега, и обновеният C3 не прилича на нито един друг автомобил от своя сегмент.
Основните новости са: обновена предна част, в която се отличават новият подпис на Citroen и новите LED светлини, по-големи възможности за персонализация с 97 външни комбинации и 3 цвята на покрива, 3 интериора и 2 нови дизайна на джанти, нов дизайн на протекторите Airbump, които предпазват автомобила в градска среда, ново усещане за комфорт на борда със седалките Advanced Comfort, както и 12 технологии в помощ на управлението.
Ако има нещо, което наистина да отличава новия C3, това определено е характерният за марката комфорт. За да се осигури комфорт от ново измерение, специално внимание е отделено на седалките. По подобие на C5 Aircross SUV, C3 предлага седалки Advanced Comfort: иновация 100% Citroën.
Тези удобни седалки – които създават усещането, че «сядате на фотьойла в дневната си» - осигуряват голям комфорт както визуално, така и по отношение на положението на тялото, благодарение на възглавниците с графичен ефект и поддръжката в областта на кръста (която от страната на водача е регулируема). Освен че са широки, седалките могат да се регулират и по височина. Освен това, новият C3 се съобразява с нуждите на клиентите и вече разполага и с подлакътник от страната на водача.
Новият C3 предлага и 12 полезни технологии в помощ на управлението
СИСТЕМА ЗА УЛЕСНЕНО ПАРКИРАНЕ НАПРЕД: тази система е предназначена да улесни шофирането в града. Тя включва 6 датчика, подпомагащи паркирането напред, които се задействат под формата на звуково предупреждение.
СИСТЕМА ЗА ДОСТЪП И ПОТЕГЛЯНЕ „СВОБОДНИ РЪЦЕ“: системата позволява да се заключва/отключва автомобила и да се стартира двигателя му, без да се налага да изваждате ключовете от джоба си. Автомобилът разпознава водача си още щом той се доближи до него.
ACTIVE SAFETY BRAKE: тази система за внезапно спиране ограничава риска от сблъсък. Тя функционира при скорост над 5 км/ч по отношение както на неподвижни, така и на движещи се предмети и пешеходци. Ако няма реакция от страна на водача след предупреждение за потенциален риск от сблъсък, системата автоматично спира автомобила.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА НУЖДА ОТ „КАФЕ ПАУЗА“: системата предупреждава водача, когато стане време да направи почивка, след два часа непрекъснато шофиране при скорост над 65 км/ч.
СИСТЕМА ЗА СЛЕДЕНЕ ВНИМАНИЕТО НА ВОДАЧА: тази система преценява степента на бдителност на водача като изчислява отклоненията на траекторията по отношение на маркировката на платното. Тази функция е адаптирана най-вече към скоростните пътища над 65 км/ч.
АВТОМАТИЧНИ ДЪЛГИ СВЕТЛИНИ: тази функция осъществява превключването от дълги светлини на къси и обратно, в зависимост от трафика, когато бъдат засечени други автомобили.
КАМЕРА ЗА ЗАДЕН ХОД с датчици, улесняващи паркирането: при превключване на заден ход, камерата позволява да се види на основния екран изгледа зад автомобила. Цветни линии показват близостта до дадено препятствие. Камерата осигурява по-широка видимост, с цел да улесни маневрите.
СИСТЕМА ЗА УЛЕСНЕНО ПОТЕГЛЯНЕ ПОД НАКЛОН: тази система улеснява потеглянето под наклон. Тя не позволява нежеланото придвижване на автомобила под наклон, когато е отпуснат педала на спирачката. Системата действа при наклон над 3% като стабилизира автомобила за около 2 секунди.
СИСТЕМА ЗА ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ПРИ НЕВОЛНО ПРЕСИЧАНЕ НА ОСЕВАТА ЛИНИЯ: тази система следи за намаляване бдителността на водача и намалява риска при моментно невнимание зад волана при скорост над 60 км/ч., Когато автомобилът пресече бялата линия на платното, без да е задействан мигача, компютърът на системата задейства предупреждението. Водачът бива предупреден за пресичането на линията, както чрез звукови сигнали, така и визуално.
СИСТЕМА ЗА СЛЕДЕНЕ НА МЪРТВАТА ТОЧКА: с помощта на пиктограми в огледалата тази система показва на водача, че в мъртвата точка на видимостта му се намира друг автомобил. Системата функционира на същия принцип като датчиците за заден ход и допринася значително за безопасността на скоростните пътища в града.
СИСТЕМА ЗА РАЗПОЗНАВАНЕ НА ПЪТНИТЕ ЗНАЦИ С ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА СКОРОСТ: системата разпознава пътните знаци за ограничение на скоростта и подава тази информация на водача. Тази скорост може да бъде записана като препоръчителна в регулатора-ограничителя на скоростта. Системата функционира при всякаква скорост на автомобила. Тя засича също така и пътни знаци, указващи край на ограничението на скоростта.
РЕГУЛАТОР-ОГРАНИЧИТЕЛ НА СКОРОСТТА: функцията за разпознаване на пътните знаци за препоръчителната скорост предоставя възможността засечената скорост да бъде зададена в регулатора-ограничителя на скоростта.
Двигателите са съобразени с еко нормата Евро 6
Те са трицилиндрови бензинови PureTech 83 к.с. и 110 к.с., както и дизелов BlueHDi с мощност 100 конски сили. C3 се предлага и с автоматична скоростна кутия EAT6. Моделът ще да бъде пуснат в продажба у нас през месец юни 2020 година, като цените на иновацията ще са минимално завишени.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Дължина: 3,99 м
Широчина: 1,75 м
Височина: 1,47 м
Междуосие: 2,54 м
Обем на багажника: 300 л
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Jack Bauer
Коментиран от #6, #17
16:08 11.02.2020
2 Komapak
Коментиран от #5
16:20 11.02.2020
3 Гост
Коментиран от #22
17:03 11.02.2020
4 Марио
17:27 11.02.2020
5 Цветелина
До коментар #2 от "Komapak":
Приятно ми е, Цвети. Чакам юни и ще си я купя. На снимки и от написаното изглежда жестока, предполагам и на живо ще е така.Коментиран от #8
17:29 11.02.2020
6 Бангеев
До коментар #1 от "Jack Bauer":
И не само. По-красива е и от Клио, а от Поло да не говорим. Това е най-смислената кола от В сегмента.17:31 11.02.2020
7 дявола
18:06 11.02.2020
8 Komapak
До коментар #5 от "Цветелина":
Цветни много се радвам за теб. Опита ми с С3 е по-скоро плачевен що се отнася до механика и особено в електрическата част. Палил съм се на път!!! Външния вид доста често лъже..... 😊18:13 11.02.2020
9 Емил
18:19 11.02.2020
10 Онзи
Коментиран от #15
18:41 11.02.2020
11 Този
18:52 11.02.2020
12 Здра сти
Коментиран от #13
20:16 11.02.2020
13 Здравей
До коментар #12 от "Здра сти":
Миналата година карах С3 на около 170000 км, 2014 г. Дизелов двигател, не помня точно какъв. Волана се въртеше с малкия пръст на едната ръка и като знаеш на къде искаш да завиеш, завиваше без никакво усилие или изненада. На планина не съм я карал, нямаше никакви шумове на градско и извънградско шофиране.Приятно усещане при каране, нормално, не състезателно ускорение. Скоростния лост превключваше нормално. Служебна кола, дето не знае колко хора са я юркали.
Коментиран от #16
21:29 11.02.2020
14 Крис
22:07 11.02.2020
15 Офталмолог
До коментар #10 от "Онзи":
Стига бе тва не е Вагина22:11 11.02.2020
16 Здра сти
До коментар #13 от "Здравей":
Супер.просто споделям мнение.може пък на някого да е от полза22:16 11.02.2020
17 4729
До коментар #1 от "Jack Bauer":
Френски коли карат само някакви жалкари дето са им дали "добра оферта". Никой не би си дал парите за такива недоразумения.Коментиран от #20
08:42 12.02.2020
18 Kолю куция
09:42 12.02.2020
19 Прокоп
10:52 12.02.2020
20 Язе
До коментар #17 от "4729":
Аз карам френска.И какво е добра оферта?Немско на 500хил.км с хиляди проблеми за 50хил.лв?11:02 12.02.2020
21 СитУен
11:06 12.02.2020
22 сенко
До коментар #3 от "Гост":
наникого не може да се угоди в тая държава най добре вървете пеша19:48 15.02.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.