ФАКТИ.БГ

8 пречки за продажбата на употребяван автомобил

Публикувана: 14 Февруари, 2020 17:57
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17542
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 24 гласа.

"Недей да купуваш нещо, което не можеш да продадеш", гласи едно от основните правила при избор на кола втора ръка. Разбира се, всеки автомобил може да си намери купувач. Ако обаче цената не е по-ниска от средното, такъв може да не се появи дълго време и дори никога.

Успехът при продажба на употребяван автомобил зависи от много фактори като състояние, марка, модел, възраст и т.н. Според "За Рульом" обаче има 8 групи коли втора ръка, които са практически непродаваеми и трябва да се избягват на всяка цена, за да не останат завинаги собственост на купувача.

1. Катастрофирали коли
Логиката е проста. Удряните автомобили са по-евтини, но на кого му е притрябвала кола, която тепърва трябва да възстановява? Всеки иска да се качи и да потегли. Колите с видими следи от сериозен ремонт често са гнездо от скрити дефекти, които не се забелязват при бегъл оглед. Здравомислещите купувачи избягват такива автомобили и затова дори леко катастрофирали екземпляри понякога се продават с месеци.

2. Бивши таксита
В обявите нерядко се появяват употребявани таксиметрови коли. Трудно може да се измисли причина защо някой би продавал нов автомобил, но дори да има такива случаи, бившите таксита обикновено са амортизирани и са навъртели огромен пробег. Освен че може да вкара купувача в сериозни разходи за ремонти, такава кола се препродава изключително трудно.

3. Завишена цена
Някои марки продават автомобилите си на по-високи цени. Повечето купувачи избират между няколко модела от един и същ клас, а това поставя скъпите коли в неизгодна позиция при препродажба.
В други случаи продавачът е платил доста за смяната на скъп възел като двигател или скоростна кутия или пък му се е наложил основен ремонт. По документи автомобилът е стар, а моторът, например, е почти нов, което принуждава собственика да обяви висока цена. Проблемът е, че хората, които разглеждат обявите, рядко вникват в такива подробности, а цената ги отблъсква.

4. Репутация на трансмисията
Модерните скоростни кутии са си създали имиджа (не без помощта на медиите) на добър вариант, докато важи гаранцията. Проблемите с тях обикновено се стоварват на главата на втория собственик, а разходите за ремонт могат да бъдат внушителни.
Като цяло вариаторите и роботизираните трансмисии плашат купувачите, въпреки че надеждността зависи в много голяма степен от производителя и начина на експлоатация. Класическите автоматици показват по-малко дефекти, макар и сред тях да има крайно неудачни модели.

5. Репутация на двигателя
Намаляването на работния обем и все по-сложната конструкция на съвременните силови агрегати се отразява на надеждността им, каквото и да говорят производителите. Турбодвигателите вече са повече от атмосферните мотори на вторичния пазар, а ако все още не е така, най-вероятно ще се случи съвсем скоро, но ще мине време, докато спечелят доверието на купувачите.

6. Отношение към марката
Освен че зависи от индивидуалния вкус и предпочитания, изборът на марка се ръководи и от логиката. По-пресметливите купувачи преценяват и по имиджа. За всеки влак си има пътници, но заслужено или не, някои производители се ползват с прекалено крехка репутация сред автомобилистите. Ако се купува кола с цел минимални разходи за ремонти и обслужване, по-добре да се избере масов модел. Тиражите на такива автомобили са големи, има много оферти и достатъчно резервни части.

7. Оборудване
Екстрите са като магнит за клиентите. Като нови някои автомобили са стрували много повече от базовите модификации (при някои марки разликата може да бъде почти двойна), но вторичният пазар бързо уравновесява този дисбаланс. При премиум автомобилите това не е проблем - техните купувачи се впечатляват трудно от богатото оборудване. В по-бюджетните сегменти обаче предпочитанията са различни. Всеки иска повече за парите си и купувачи, които са готови да се примирят с немощно моторче и липсата на климатик, са все по-малко.

8. Редки и специфични модели
В тази графа влизат не само свръхмощни комбита, суперспортни купета и тотални екзотики, а също така хибриди и електромобили. Клиентелата за колите от първата група е силно ограничена, а електрифицираните модели се обезценяват главоломно заради непознатата технология и основателния страх от неминуеми инвестиции в нови батерии.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Последния софиянец
1 Отговор
Що да не можеш да я продадеш? Продаваш я в авто моргата.

Коментиран от #4


Оценка:
-7 +43

1245678
2 Отговор
Абсолютни глупости......Май някой иска да купуваме коли от Официални представители на тройно по-високи цени,а ????

Оценка:
-21 +35

Да кажа
3 Отговор
Купувам таратайка до 5-7 хил лева-карам 4-5 години и после хвърлям...-и това е така защото първо няма смисъл да давам куп пари за нова кола-която след гаранцията ще струва по-малко от половината дадени пари .И второ е така,защото пак се губи смисъла да дадеш 15-25 хил лева за по нова кола която след 5-6 години ще струва 3-4 хил...И всички тези преметушки ги правим само защото тънем в мизерия....и все чакаме това пусто светло европейско бъдеще

Коментиран от #15, #23, #31


Оценка:
-17 +113

Коmapak
4 Отговор

До коментар #1 от "Последния софиянец":


Нито една кола не съм си купил с идеята да я продам! Толкова пари вкарвам, че няма как да я продам, освен на себе си. Това е тотално сбъркана психология. И както казваш всичките стигат до вторични... 😂😂😂

Оценка:
-1 +86

Гост
5 Отговор
Основния проблем е, че продавача иска да ти съдере кожата, а купувача да я вземе на далавера, без пари...

Оценка:
-2 +63

Кур
6 Отговор
Защо да купуваш кола за да я продаваш бе мозък. Хората си купуват коли за да ги карат

Коментиран от #7


Оценка:
-5 +56

Ивайло Барабарски габрово
7 Отговор

До коментар #6 от "Кур":


Е па ас така пръвя ут гудини обикалам с братчдите странъта и купуам слйед яг пасарлик кули ду 1500 лефа посли прудаам за 2999 и тъка праа пачки

Коментиран от #8, #12


Оценка:
-46 +8

Добре
8 Отговор

До коментар #7 от "Ивайло Барабарски габрово":


Типичен представител на гр. Габрово и околностите. А правописа направо кърти.

Оценка:
-1 +37

qwerty
9 Отговор
има някаква логика в статията, 3 месеца продавах паджеро 2006г и се обади само един човек. цената беше с 1500лв по ниска от обявите в мобилето. накрая го продадох на първия, който дойде да го види. реално автомобила беше наред, но си купих по-нов и като сам шофьор не си заслужаваше да стои на паркинга. купувача даже се учуди, че му го давам с пълен резервоар и сменени консумативи

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +38

111
10 Отговор
Най-глупавото нещо е да сменяш употребявани коли през 2-3 години. Купуваш нещо пълно с изненади, вкарваш една торба пари за да оправиш някои от тях, даваш я на следващия за смешни пари, и пак повтаряш филма. Губене на време с регистрации, сервизи, търсене на информация за обслужване на модела и т.н.

Смисълът е да вземеш нещо запазено от по-висок клас с лесно намиращи се части, първите 2-3 години да вкараш повече пари за да му оправиш повечето бъгове, и след това да го имаш поне 10 години, знаейки кога и с какво си сменял, и всяка система на автомобила на какво дередже е.

Коментиран от #29


Оценка:
-6 +74

дявола
11 Отговор
за всяко нещо си има купувач така че не берете дерт за това 80%от хората си купуват кола на старо пак и не само кола

Оценка:
-0 +23

един габровец
12 Отговор

До коментар #7 от "Ивайло Барабарски габрово":


Нито мькането ти, нито ъ-кането ти са като от Габрово. Ти да не си от Сивлю?

Оценка:
-0 +24

Хари
13 Отговор

До коментар #9 от "qwerty":


Ако Паджерото е 3.3 D-ID хората се плашат от помпата и не рискуват. Новият модел комънрейл държи цена и има доволно търсене.

Коментиран от #16


Оценка:
-2 +5

ТМВ
14 Отговор
Аз съм залкет индивидуалист на определена марка и когато си продавах колата за да си купя по запазена бая зор видях до като я продам...!!!
Ама не губех надежда и най накрая след половин година си намери нов собственик!!!
Така че за всеки влак си има пътници!!!

Оценка:
-1 +17

Хахаха
15 Отговор

До коментар #3 от "Да кажа":


Явно ти и тези които са ти лайкнали коментара си нямат грам на идея какво значи кола втора ръка.

Оценка:
-5 +4

qwerty
16 Отговор

До коментар #13 от "Хари":


точно такъв модел е, но реално беше мое цели 6 години, сещай се дали не е оправено всичко по него през този период от време. пс. даже имаше и швейцарска винетка на стъклото - обиколих половин Европа с него без проблеми 😂

Оценка:
-1 +7

петрович
17 Отговор
Не на всеки му се чака 6 месеца.Особено ако парите са нужни за нещо друго.

Оценка:
-1 +2

Кола и жена
18 Отговор
втора употреба - яката прилика във всичко казано

Оценка:
-0 +8

БигАл
19 Отговор
Аз си купих рядък Ягуар и бях наясно че някой ден трудно ще го продам,ама сърцето ми не щеше баварки и мерцедеси,дето виждах всеки ден по 100 пъти. Сега се наслаждавам на това,че почти не виждам друг такъв на пътищата. Когато дойде време да се разделим ше е зор,но съм го приел. Кефа през останалото време до тогава цена няма...

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +19

Jag фен
20 Отговор
Какъв е редкият Ягуар - S-type V8 ли и
къде го сервизшраш - ако не е тайна? :)

/Ягуар са коли за аристократи (може и само по душа :) ) - а не за тесно-скроени еснафи по нашенски -
трябва душата да ти е голяма а не само джоба за немски премиум .../

Коментиран от #25


Оценка:
-2 +9

123456789
21 Отговор
За бога братя...не си купувайте втора употреба коли които не можете да си купите от магазина нови...ако няма средства ползвайте обществен транспорт

Коментиран от #24, #26


Оценка:
-11 +5

Сандокан
22 Отговор
Аз взимам автомобилите си за работа, карам ги 7-8г. после не стават за препродаване. Жестоката амортизация и състоянието обезмислят реанимацията въпреки доброто техническо състояние.

Оценка:
-1 +2

Гост
23 Отговор

До коментар #3 от "Да кажа":


И ти на това тънене в мизерия ли му викаш??? Да хвърляш 5-7хил.лв на моргата за 4-5години? Повярвай ,не знаеш какво е наистина мизерия,а само мрънкаш тук!

Оценка:
-0 +2

Петър
24 Отговор

До коментар #21 от "123456789":


Алооу Велосипедиста като ти се налага да ставаш в 5 сутринта и да хващаш 2-3 автобуса и да ти трябва 1 час за да стигнеш до работа ще си купиш и ти автомобил. Трудно някой би си купил примерно шкода защото му е по джоба а не примерно любимата му марка (БМВ, Мерцедес или Хонда) като си купуваш кола трябва да ти хареса не теб а не да се хвърляш на най евтиното защото ти е по джоба. Колата също така изразява индивидуалността на купувача затова ако обичаш не ни давай наклон на ****.

Коментиран от #27, #30


Оценка:
-0 +5

Биг Ал
25 Отговор

До коментар #20 от "Jag фен":


Не,XF е. Казвам че е рядък,защото има страшно малко по нашите пътища. Знам,че и трудно се продават,но в сравнение с алтврнативните в този клас е друга бира. Няма друга такава 7 годишна кола,след която всички се обръщат. Не е технически най-добрата в класа си,но определено има характер.

Оценка:
-0 +3

Биг Ал
26 Отговор

До коментар #21 от "123456789":


Напълно не съм съгласен. Предишната ми кола беше Мондео на 3 години и 60 000км на цената на фиеста. 6 години карах само масло и филтри. Обслужване 200лв. Обезценяването на автомобилите винаги е добе дошло за мен. Важното е колата да е реална на малко км и сравнително нова. Разлика с такава от магазина няма!

Оценка:
-0 +5

Мечката играе според тоягата
27 Отговор

До коментар #24 от "Петър":


Ще караш каквото можеш да си позволиш, Пешо и аз искам мержан, но карам Форд. Пешо то си леко глупав ми се струва.

Оценка:
-0 +0

ЛУД ВРАБЕЦ
28 Отговор

До коментар #19 от "БигАл":


Евала маняк !!!

Оценка:
-0 +1

Ивайло
29 Отговор

До коментар #10 от "111":


Правилно стегне се да е надежден и после си караш.

Оценка:
-0 +0

Ивайло
30 Отговор

До коментар #24 от "Петър":


Такива като теб са глупците взема нещо което не може да поддържа разпада се ходи по морги за части все е счупено а иначе си беенвист у дупе правен.

Оценка:
-0 +0

Иво
31 Отговор

До коментар #3 от "Да кажа":


ако се купува кола за 4-5г максимум 2 хил лв,иначе по добре нещо по ново на изплащане

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Петро Порошенко
Украинският президент Петро Порошенко след пробното кръгче с БТР-4.
Новият БТР се управлява много по-леко от Волга"

Още бисери
ТОП 5