8 Март, 2020 13:00 3 847 93

Porsche: Без електрическо 911 поне до 2030-а

  • porsche-
  • 911-
  • 992-
  • електромобили

Porsche не се притеснява да навлиза в света на електромобилите. Taycan е първият пример за това. Говори се, че на бял свят ще се появят и хибридно, както и изцяло електрическо 911. Тези слухове обаче бяха опровергани от нов доклад на Autocar.

"Изцяло електрически 911 няма да има поне до 2030-а", каза пред изданието директорът на линията за спортни автомобили на Porsche Франк-Щефан Вализер.

"911 ще бъде последното Porsche, което ще стане електрическо. Надявам се това да се случи след оттеглянето ми, за да не нося вече отговорност и никой да не може да ме обвинява. Ще се боря в името на това 911 да запази бензиновия си двигател", заяви Франк-Щефан Вализер.

Също така, той се дистанцира от скорошните спекулации, че се задава хибридна версия на спортната икона. "Електрифицирането на 911 е наистина е трудно предвид и конструкцията му. Искаме да запазим модела като 2 + 2, прилично пространство в багажника, както и формата на 911", обясни директорът на линията за спортни автомобили на Porsche.

"Освен това, не съм готов да вкарам толкова допълнително тегло в колата. За да се осигури хибридна версия, би било по-лесно да се конструира изцяло нов автомобил", допълни той.

Като се има предвид седемгодишният жизнен цикъл на 911, електрифицирана версия на спортната кола няма да бъде представена поне до 2026-а.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пия само HitDobavki

    5 4 Отговор
    А дано .... ама надали!
  • 2 Асан

    0 16 Отговор
    Искат Шериат и Хиляфет ей гяури !

    Коментиран от #7, #60

  • 3 Driving pleasure

    39 7 Отговор
    Браво! Ей от такива хора има нужда авто индустрията! Не от печелбачете и друсани идиоти!

    Коментиран от #8, #90

  • 4 Прогноза

    11 33 Отговор
    Скорошния фалит на VAG ще повлече и Троше.Тази марка съществува само благодарение на Кайен което е един напудрен Туарег за който разни сноби са готови да се охарчат но в бъдеще и те ще искат да се движат с електричество а VAG продължава да проспива тези тенденции.

    Коментиран от #38

  • 5 Радо

    37 5 Отговор
    Истинското Порше трябва да бъде винаги и само на бензин!!!

    Коментиран от #9

  • 6 Даку BMW X3

    4 20 Отговор
    2030г едва ли ще е останала друга бензинова кола и хората ще го гледат като музеен експонат по улиците...но само който е карал ел.колело,ел.скутер или ел.кола ще ме разбере останалите ще останат в дълбоко неведение...
  • 7 Питър Бота

    6 8 Отговор

    До коментар #2 от "Асан":

    Ей смешник прост петеолната ера е към краят си и вие и пияниците отивате в историята.
  • 8 гост

    7 29 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Много интересно кой ще го купи това "бензиново" Порше 2030 , като тогава първо няма да може да припари даже до който и да е град в Европа и не само и второ всички електрички по-големи от градски бълхи ще го късат като спряло , включително 4-5 пъти по-евтини от него ?? Или викаш "друсани и видиотени" петролофилчета ще се намерят , нищо че ще са 5-10 , хахахах !!

    Коментиран от #11, #15, #91

  • 9 Точно така

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "Радо":

    а също и в пълнежа му да има и куп Голфови части.
  • 10 така така

    16 3 Отговор
    то няма такова нещо .. електрическо Порше. ха-ха
    Поршето е реална кола. Не се излагайте!
  • 11 Driving pleasure

    18 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Намали белото пич!

    Ако не друго типичния собственк на 911 има още няколко коли в гаража, ти на него не му бери гайлето. А това с "късантето" си го сънувал

    Коментиран от #31, #32, #34

  • 12 РЕАЛИСТ

    14 7 Отговор
    Прав си в човекът. Измамата на Илон Мъск скоро ще лъсне. Няма ресурси за производство на електрически коли. Те са ограничени. Вече се работи по водороден двигател и дано успеят, защото Русия няма намерение да си даде суровините без бой. Научиха си урока след Горбачов и Елцин.

    Коментиран от #13

  • 13 Грешиш

    8 5 Отговор

    До коментар #12 от "РЕАЛИСТ":

    Русия работи в съвсем друга посока.В момента тестват прототип на Москвич с ядрен реактор и скоро ще проведат краш тестове в някой Американски щат.

    Коментиран от #23

  • 14 Госта

    12 4 Отговор
    Хаха,джендърите с ел.вибраторите не им остава друго освен да плюят и вдигат кръвно,еми така е истинските марки не следват модата,която е поредната измислица за пари!!!
  • 15 перничанин

    8 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Норвежец, не те наричам така, защото уж живееш в Норвегия и уж имаш Тесла, и не защото наистина си от третия пол, а защото си изключително зомбиран еко ид*от. Защо си мислиш, че само Тесла ще се развива, а останалите ще стоят на едно място. Защото така предрича гуруто Мъск ли?!? И това какво ще стане след няколко години как го разбра с кристалната топка ли?!? А , задаваш ли си въпроса, какво ще стане , ако Русия вдигне цените или ограничи износа , батериите колко ще струват. Или ако твоите еко джендъри най-накрая забранят детския труд в Африка и материалите за направа на батерии станат дефицитни, какво ще стане, знаеш ли?!? Ще стане следното - Тесла изчезва, другите просто спират производството на електрички . Между другото за производството на синтетичните батерии които се разработват са необходими изкопаеми горива и най-вече нефт.

    Коментиран от #21

  • 16 type-R

    3 3 Отговор
    Ей сега ще ме оплюете. 911 е трудна и опасна за каране кола, заради двигателя разположен зад задната ос. Който иска истинска спортна кола си купува такава със средно разположен двигател.

    Коментиран от #19, #22

  • 17 Електрошок

    7 0 Отговор
    ""Не съм готов да вкарам допълнително тегло в колата""-и този е разбрал,че хибридите са поредната грешка;

    Коментиран от #18

  • 18 type-R

    1 4 Отговор

    До коментар #17 от "Електрошок":

    Ти пък. Макларън си направиха топ модела хибрид не безпричинно. Във F1 всички коли са хибриди (KERS) Хибрида има моментална мощност на разположение. Все едно да караш кола с нитро система. Много са си добри хибридите а батерията е малка и не тежи чак толкова.

    Коментиран от #27

  • 19 Пия само HitDobavki

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "type-R":

    И точно заради това е за истински и отдадени шофьори с качества, а не измислени герой без умения и интелект!

    Коментиран от #76

  • 20 Borislav Popov

    5 6 Отговор
    Групичката анти-манти нещо яко се е екзартирвла, сякаш ще звбраняват електричките. А всъщност не се е случило нищо извънредно, просто една от най консервативните автомобилни марки,
    заявява, че няма намерение да разарботва електромобил в близкото бъдеще. Е гаси и сензацията, те и Ферари и Мазерати и още много компании, които произвеждат подобни спортно ориентирано автомобили, също така нямат подобни намерения. Спортните авто-бегачки са друга тема и електромобилите поне за сега не могат да им създават конкуренция, те електричките още обикновените коли не могат да конкурират, та камо ли спорткарите. Още е рано за това, всяко нещо с времето си.
  • 21 Borislav Popov

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "перничанин":

    Ти поне уточнявай, понеже от коментара ти не е много ясно, какво е това нещо на което Русия диктува световните цени и на което тя щяла да ограничава износа и да вдига цената ??

    Коментиран от #25, #28

  • 22 Японеца

    3 7 Отговор

    До коментар #16 от "type-R":

    Потвърждавам, порше е презавиващ и недозавиващ, с непредвидимо поведение автомобил! Widowmaker! И да искат не могат да направят ел. кола!
  • 23 бай Шиле

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Грешиш":

    Пич,ти си гениален!Американците имат радари и ракети за СУ 35 и ядрени подводници,ама за Москвич нямат.

    Коментиран от #29

  • 24 бай Шиле

    7 4 Отговор
    Хората, които харесват Порше и БМВ М, НИКОГА НЯМА ДА СИ КУПЯТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ.
  • 25 перничанин

    5 5 Отговор

    До коментар #21 от "Borislav Popov":

    На кобалт, съставна част от батериите в момента. След Конго която е основен производител е Русия.

    Коментиран от #33

  • 26 VikiLEXUS

    12 2 Отговор
    Долу ръцете еко-наркомани от иконата 911! И без това е единственото останало истинско Порше!!!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Джуган

    6 6 Отговор
    Много са ми интересни разни педалчета които никога не са имали 911, чели са нещо, не са го разбрали и сега ръсят мозък как недозавива, презавива, надзавива, подзавива или не завива. Фак ю. 911 е магия, който веднъж седне в 911 не признава нищо друго, италианските боклуци ДГД, Боре е педофил и плющи норвежеца, а Тесла е пирамида.

    Коментиран от #36, #52

  • 31 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Ооо , не думай !! Аз пък бих казал , че не само собственика на Порше , ами и на каквото се сетиш от тоя род е собственик на още няколко коли , ама едната от тях , да не кажа и две три , вече са ИМЕННО Тесла , ххах !!! И именно тях кара всеки ден , а Поршето и сие стоят в гаража-музей и чакат препродажба за по-добра цена след 20-30 годинки !! Пресен пример Кристиян Коенигсег !!!!
  • 32 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Нали няма да ме убеждаваш , че вече над 200 000 Тесла продадени в Европа и то на средна цена над 70 000 евро , са купени от клиентите на Фолксваген или Фиат , хахаххаха !!!
  • 33 Borislav Popov

    5 4 Отговор

    До коментар #25 от "перничанин":

    Ми така кажи бе човвек, че за кобалт става въпрос. Русия е шестата дупка на кавала в производството на кобалт, 60 % или 6 милиона тона от световните запаси, се намират в Конго ! 1 млн. тона Австралия, 500 х. тона Куба, 290 х. тона Филипмнте, 270 х.т. Канда, 270 х.т. Замбия, 250 х.т. Русия. Освен това има ззмразни находища в САЩ, Франция и Казахстан. Та, от къде на къде, тойта Русия щяла била да ограничавала производството и да вдигала цената на кобалта ?? Тази опорка не минава, я измисли някоя друга.

    Коментиран от #35, #42

  • 34 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    За да не кажеш , че говоря наизуст проверих , точно 213021 Тесла са продадени САМО в Европа от 2013 досега ! А тази година се очакват 200 000 само за ТАЗИ година !!
  • 35 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #33 от "Borislav Popov":

    Ма кой го интересува въобще смотания кобалт , пак са безнадеждно изостанали руските фенчета !!! Тесла вече пусна батерии без кобалт , скоро и китайците и корейците ще ги последват , да си го държат ушанките и да си го ядат като петрола , че друго скоро няма да имат за ядене !!!

    Коментиран от #41, #44

  • 36 Borislav Popov

    4 8 Отговор

    До коментар #30 от "Джуган":

    Ти пък къде видя, някой тук да говори, че Порше недозавивало бе, папуняк ?? Та щом си рекъл, бай Шиле е педофил и жули малкото джуганче.

    Коментиран от #39

  • 37 John Doe

    6 2 Отговор
    За "ЕКО" електрикофилните джендърчета ще постна ей тоя линк https://www.youtube.com/watch?v=Mb_8DJF6Hp0 . Как искам да стане, да видим тогава оня американски тревоман кой ще му купува тъпите самозапалващо се каляски. И да дойде пак ерата на V12 атмосферките!
  • 38 посерко

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Прогноза":

    Единствения проспал бедняк си ти. Порше отдавна не разчита на кайен, а ВАГ групата са много напред в електрическите автомобили.

    Коментиран от #49

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Borislav Popov

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Знам, просто ми е писнало да чета нелепиците на тези тролетариати, че това щяло да свърши, или онова и щял да настане края на електричките. То бива, бива простотии, ама чак толкова не бива.
  • 42 перничанин

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "Borislav Popov":

    „Електромобилите стават все по-популярни, като един от най-важните компоненти в тях са батериите. Именно към този пазар са се насочили германската BASF и Nornickel са сключили стратегическо сътрудничество, изграждайки в Харявалта, Финландия, завод за производството на материали за батерии в близост до рафинерията за никел и кобалт, притежавана от руската компания Norilsk Nickel (Норникель).Близостта между новия завод на BASF и рафинерията за метали на Nornickel в Харявалта ще позволи достъп до никел и кобалт на място, коментира Джефри Лу, старши вицепрезидент на сектор „Материали за производството на батерии“ в BASF. – Нашите катодни материали с високо съдържание на никел са ключ за предоставянето на електрически превозни средства с повишена енергийна плътност и пробег. С това производствено съоръжение BASF ще може да обслужва стратегиите за растеж на електромобилността в Европа на ключови производители на оригинално оборудване и на батерии, като им осигурява надеждна доставка и тясно сътрудничество.“ Шеста дупка казваш, но забранят ли детски труд в Конго?????

    Коментиран от #46, #47, #54

  • 43 Джуган

    5 3 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    Днес за празника ти ли подари букет цветя на норвежеца или той на теб, дейба вашта макя педерунгелска

    Коментиран от #51

  • 44 перничанин

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Норвежец, аз за разлика от теб си живея в Булгария и изобщо не симпатизирам на Русия, Германия илиСАЩ. В момента , макар да има алтернатива , 90% от производителите на батерии са съсредоточени към литиево-йонните батерии, ако визираш опитите с литиево металните , то за сега имат проблем:
    "Основният проблем на литиево-металните батерии е безопасността. По-точно липсата на доказана гаранция за безопасност. Тези батерии съдържат чист метален литий, който действа по-активно от литиевите йони. Страничен ефект от работата на такава батерия е, че металните игли могат да нарастват в металния анод по време на химически реакции и да повредят мембраната, разделяща анода и катода, и така да причинят късо съединение, последвано от пожар." Литиево полимерните и чисто полимерните все още са научна фантастика, а и както ти писах полимерите се получават от нефт т.е край с екологията.

    Коментиран от #45, #48, #87

  • 45 перничанин

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "перничанин":

    Извинявам се България ..
  • 46 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #42 от "перничанин":

    Ауу , не думай , видя нещо за Раша и веднага се подмокри , хахаха !! А тия немски компании , дето им се радваш знаеш ли колко от пазара на батерии за автомобили държат или ЩЕ държат ?? Ще трябва да те разочаровам , горе долу 0 (НУЛА) процента , хахах !! Я виж по-добре къде са заводите на Тесла , CATL , BAIC , Panasonic , Samsung , LG ??? И какви материали и откъде ползват ?? Щото именно тия компании държат над 95 % от пазара на батерии и така ще е още доста време !!!

    Коментиран от #50

  • 47 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #42 от "перничанин":

    А пък за никела ако също си мислиш , че го държи Раша , пак си помисли , че мноооого ще ти се смеят !!! За кобалта вече ясно , че умря , хахахах !!!
  • 48 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #44 от "перничанин":

    Не знам норвежец ли си , прост идиот ли си и на кого пишеш , ама ще ти припомня само един факт , който явно не ти е известен !!! Така "опасния" литий е част от ЕЖЕДНЕВНОТО ти меню !!! Щото е част от "опасното" съединение готварска сол !! И също е основно лекарство , изписвано за ред заболявания от лекари с по няколко дипломи !!! Как не са се допитали до светило като теб да им обясниш колко са невежи , хахахахх !!!

    Коментиран от #53

  • 49 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #38 от "посерко":

    Ама не бе , само 70% разчита на Кайен и Маскан и още 25% на Панамера , друго маскирано Фолксвагенче !! И всичките ви останали "легенди" са има няма 5% !!!
  • 50 перничанин

    4 2 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Виждам, но ти виждаш ли какви батерии правят 95% от производителите - литиево -йонни , а те в момента са достигнали своя максимум. Алтернативните им са фантастика и това дали Русия или Конго ще дръпне шалтера е без значение. Отново ти казвам ти си илитерат и не четеш. Хващате се за думата Русия, а не казвате нищо по въпроса. А въпроса ми си остава, в кристална топка ли видя бъдещето на Порше? Между другото и батерията на инвалидната ти количка е литиево - йонна , нали си еко, изхвърли я , тя е произведена от суровини добити с робски детски труд.
  • 51 Borislav Popov

    0 5 Отговор

    До коментар #43 от "Джуган":

    Той този празник си е твой ма джуганке, върви да удариш на макя си една шпакла, подарък за празника, щото ти на друго си неспособна.
  • 52 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Джуган":

    Добър коментар,макар да си от другия отбор.Като се осъзнаеш ще те приемем с предимство.

    Коментиран от #69

  • 53 перничанин

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Норвежец, потвърждаваш че си илитерат. Натрий е част от готварската сол (метал от една и съща група с литий, но се различават като ябълки и круши). И много моля без нерви. Ако имаш да казваш нещо казвай , но ако може да не използваш думичките "ще" и "когато". За твое сведение илитерат означава нечетящ неграмотник :))

    Коментиран от #57, #58

  • 54 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "перничанин":

    Хайде стига с тези проостотии, като се стане така, както ти прикзваш и си представяш в собсвените си фантазии, тогава се обади и пак ще говориме.. А до тогава просто не виждам смисъл да си губя времето в безмислени спорове със зомбрани тролетаривти като теб.

    Коментиран от #55

  • 55 перничанин

    6 2 Отговор

    До коментар #54 от "Borislav Popov":

    Браво, знаеш една сложна думичка:)) Е друже, спора започна от едно предположение , а именно коментар 8 , значи еко джендерите като теб и гост (замислям се, че сте един човек) можете да ръсите предположения и фантазии за бъдещето на марка оцеляла достъчно години, а ние които не сме съгласни не можем. Между другото , това ти го писах защото казваш, че Русия не е фактор в производството на батерии.

    Коментиран от #56

  • 56 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #55 от "перничанин":

    Твоята Русия не само в производството на батерии не е фактор и ти също с тъпоъгалните си фантасмргории не си фактор. Казах ти вече, като се сбъднат нелепиците ти, обади се и ще приказваме, а дотогава не ме занимавай с идиотщини.

    Коментиран от #59, #63

  • 57 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #53 от "перничанин":

    Наистина има някой "илитерат" , ама толкова заблуден , че даже не знае колко той самия е прост и ограничен !!!! Извинявам се , явно ТВОЕТО меню все още включва простия НАТРИЕВ хлорид , отдавна изхвърлен от менюто на по-знаещите хора !!! И заменен с ЛИТИЕВ хлорид , наречен "лека" сол , препоръчван от един куп лекари и то не само за хора със сърдечни проблеми !!! И не само , ами обявен за една от хранителните добавки на бъдещето !! Според последните изследвания може да УДЪЛЖИ живота с до 13 години !!!
    Литиyм xлopaтyм (LіСl, литиeв xлopид, Моl. wt.:42.3940 g/mоl, paзтвopим) Шycлepoвa coл № 16 имa ocoбeнo въздeйcтвиe пo oтнoшeниe нa лeчeниeтo нa пoдaгpa c бoлeзнeни oтoци и cxвaщaния нa cтaвитe. Tя cпoмaгa пpeдимнo зa oтcтpaнявaнe нa oтпaдъцитe и тoĸcинитe ĸaтo и cпoмaгa зa paзгpaждaнeтo и oтcтpaнявaнeтo нa пиĸoчнaтa ĸиceлинa и ĸapбaмид (пиĸoчни ĸaмъни) oт opгaнизмa. Tpябвa дa ce пpиeмa зa пo-дълъг пepиoд oт вpeмe !!!! Πpилaгa ce oщe пpи oплaĸвaния cвъpзaни cъc cъpцeтo, възпaлeниe нa пиĸoчнитe пътищa и бъбpeцитe, cĸлepoзиpaнe нa apтepиaлнитe пътищa, дeпpecивни cъcтoяния. Литият ce изпoлзвa в тpaдициoннaтa мeдицинa пpи мaниaĸaлнo-дeпpecивни cъcтoяния. Πoдпoмaгa фopмиpaнeтo нa нoвa ĸoжнa тъĸaн. Πoвлиявa oбмянaтa нa вeщecтвaтa нa щитoвиднaтa жлeзa (peгyлиpaнe нa ycвoявaнeтo нa йoд).
    Литиyм xлopaтyм мoжe дa ce пpилaгa пpи дeцa ĸoитo ca тpeвoжни в yчилищe и имaт липca нa ĸoнцeнтpaция. Moжe дa ce пpилaгa ĸaтo дoпълнeниe и пoдĸpeпa нa вcичĸи дpyги фyнĸциo

    Коментиран от #61

  • 58 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #53 от "перничанин":

    Няма да ми стигнат още 10 коментара , ама за какво , като все едно да наливаш е каца без дъно , хахахахха !!

    Коментиран от #66

  • 59 бай Шиле

    3 2 Отговор

    До коментар #56 от "Borislav Popov":

    О-о Борка,къде се губиш бе пиле шарено?Виждам,че ставаш специалист по кобалта.В Куба има кобалт,колкото има пингвини.Ама нейсе.Няма да се караме за дреболии.Сега по същество:защо заряза русофобията?

    Коментиран от #62, #64

  • 60 Мимюн

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Асан":

    да те еват всички у гузо осран.
  • 61 перничанин

    4 1 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Норвежец, илитерат си, това ,че си прочел една статия не означава ,че си я разбрал т.е. затвърждаваш мнението ми, че си илитерат. Да те светна, шуслеровата сол е хранителна добавка,а не готварска сол (както пишеш в коментар 48) , която не замества обикновенната готварска сол, знаеш ли защо? Прочети малко за "калиево - натревия мост" и до какво води липсата на натрии в организма. Ще те светна:
    Симптомите на хипонатриемията (намалено количество на натрии в организма) включват главоболие, виене на свят, умора, гадене и мускулни крампи. Нелекувана, хипонатриемията може да причини увреждания, кома и смърт. Лечението включва вливане на течности и соли и прием на храни, богати на натрий
    Та , слаб си в химията , както и във всичко останало впрочем. То хубаво е да четеш, но и разбиране трябва, а при теб е сляпо повтаряне на заучени фрази (например от Мъск) и когато трябва да изкажеш собствено мнение не ти стига капацитет. Дерзай , чети и сигурно ще ти се получи, но скъсай със зомбирането . Приятелски съвет от нормален хетеро българин .

    Коментиран от #88

  • 62 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "бай Шиле":

    На бе шушумиго, чети раздел месторождения. инфото е от любимата ти руска уикипедия, да не кажеш, че лъжа https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%82
  • 63 перничанин

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Borislav Popov":

    Русия не ме интересува. Коментирай следното :
    "..поради нарастващите транспортни разходи на суровините необходими за производство на батерии за автомобили , водещите производители (Matsushita Electric Industrial Co., Ltd) все по често се обръщат към азиатските и руски добивни компании..." Да те светна Matsushita Electric Industrial Co., Ltd е Panasonic.

    Коментиран от #65

  • 64 Borislav Popov

    2 4 Отговор

    До коментар #59 от "бай Шиле":

    Месторождения - 60% разведанных запасов кобальта находятся в Конго (6 млн т.)[4]. Кроме того известны месторождения в Австралии (1 млн т.), Кубе (500 тыс. т.), Филиппинах (290 тыс. т.), Канаде (270 тыс. т.), Замбии (270 тыс. т.), России (250 тыс. т.), а также в США, Франции и Казахстане.
  • 65 Borislav Popov

    3 4 Отговор

    До коментар #63 от "перничанин":

    Гоооолем прас, танспортни разходи, бла, бла, ако не от Русия ще си купят от Канада или от Флипините, още повече че Филипинте са на един муй място от Япония. А тези хибридни новинки за нарастващите транспортни разходи, ги пусктат за зомбирани тролетариатчета като теб.

    Коментиран от #67

  • 66 перничанин

    4 3 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Чакай малко да ти секна ентусиазма:
    "За производството на 60 млн. ХИБРИДНИ автомобила, използващи малки литиево-йонни батерии, е необходимо огромното количество от 420 хил. тона литиев карбонат. Това е шест пъти повече от количеството, което се произвежда в света годишно", твърди Уилям Тахил, директор по проучването на Meridian International Research. "Не трябва да забравяме обаче, че изцяло електрическите автомобили имат нужда от по-големи батерии, за производството на които ще трябва още повече литий"
    За сега превземането на пътищата от електрички се отлага .

    Коментиран от #72

  • 67 перничанин

    5 1 Отговор

    До коментар #65 от "Borislav Popov":

    Ще си купят от където им е изгодно и евтино.

    Коментиран от #68

  • 68 Borislav Popov

    3 4 Отговор

    До коментар #67 от "перничанин":

    Световните цени са еднакви за всички и никой не е луд да продава по евтино. Ти уж пелтечеше тук, че руснаците щели били да съкратят производството и да вдигнат цената, сега запя, че те пък продавали по евтино, нещо мвй се обърка в собствените си простотии. Ти имаш ли някакво инфо, че руския кобалт е по евтин от филипинския ?

    Коментиран от #70

  • 69 Джуган

    5 2 Отговор

    До коментар #52 от "Електрошок":

    Благодаря, но ми е трудно да си представя че педофила Боре и неговата любовница от Норвегия могат да са ми съотборнички. Разбрах че двете стават само за отбора с детските Москвичи с педали.

    Коментиран от #71, #74

  • 70 перничанин

    4 3 Отговор

    До коментар #68 от "Borislav Popov":

    Леко се изморих да обяснявам на зомбирани. На един био-химия на друг икономика. Ще пиша бавно защото мислиш бавно. Цената на една борсова стока е съвкупност от няколко фактора 1. Борсова цена (да прав си еднаква е , всеки се съобразява с останалите играчи). 2, Транспорт. 3. Политика.
    За транспорта - разстоянието между Япония и Далечния Изток на Русия е много по-малко от разстоянието Япония - Южна Америка.
    По отношение на политиката , незнам дали си наясно , но Русия и Япония имат безмитен внос/износ. Та при равни цени, по-ниски транспортни разходи и липса на мита и такси , за какво изобщо говорим. Друг е проблема, че за това производство са необходими наистина големи количества от редки метали и заради това всеки производител се застрахова с няколко доставчика.

    Коментиран от #73, #77

  • 71 бай Шиле

    5 2 Отговор

    До коментар #69 от "Джуган":

    В грешка си.Борислав никога няма да се качи на Москвич.Ще му спрат заплащането от Козяк.
  • 72 Borislav Popov

    4 4 Отговор

    До коментар #66 от "перничанин":

    Сега остана да пуснеш и една евтина сензационна новинка, че всички заводи по производство на акумулаторни батерии се затварят, защото не им стига литиевия карбонат и производството на електромобили се отлага на неорпределен срок. И за да му секнеш ентусиазма съвсем, да не забравиш да пуснеш линк и за фалита на Тесла.

    Коментиран от #79

  • 73 Borislav Popov

    4 4 Отговор

    До коментар #70 от "перничанин":

    Тогава и аз да те светна, че основните кобвлтови месорождеия на Русия, се намират в Мурманска област, която се намра на около 7 хиляди км. от руския далечен изток и Флипините са къде, къде по близк от Мурманск. Пак да те питам, щото нещо се правиш на луд, . нали уж пeлтeчeшe тук, чe руcнaцитe щeли били дa cъкрaтят прoизвoдcтвoтo и дa вдигнaт цeнaтa, ceгa зaпя, чe тe пък прoдaвaли пo eвтинo, нeщo мвй ce oбъркa в coбcтвeнитe cи прocтoтии.

    Коментиран от #75, #78

  • 74 Borislav Popov

    2 4 Отговор

    До коментар #69 от "Джуган":

    Да на мен също ми e труднo дa cи прeдcтaвя чe пeдoфилa бай Шилe и нeгoвaтa любoвницa Джуганка мoгaт дa ca ми cъoтбoрнички. Рaзбрaх чe двeтe cтaвaт caмo зa oтбoрa c дeтcкитe Мocквичи с пeдaли.
  • 75 бай Шиле

    5 2 Отговор

    До коментар #73 от "Borislav Popov":

    Боре,кой кобалт е по кобалт: руския или американския?
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Borislav Popov

    2 5 Отговор

    До коментар #70 от "перничанин":

    Какво стана бе перничанчето, секна ли ти ентусиазма ?

    Коментиран от #80

  • 78 перничанин

    5 3 Отговор

    До коментар #73 от "Borislav Popov":

    Ти си с интелект на бик , видиш ли червено и спираш да мислиш, виждаш една дума (Русия) и се хващаш за нея, без да четеш цялото изречение. Ха сега пак да повторя част от моя коментар
    " A , зaдaвaш ли cи въпрoca, кaквo щe cтaнe , aкo Руcия вдигнe цeнитe или oгрaничи изнoca , бaтeриитe кoлкo щe cтрувaт. Или aкo твoитe eкo джeндъри нaй-нaкрaя зaбрaнят дeтcкия труд в Aфрикa и мaтeриaлитe зa нaпрaвa нa бaтeрии cтaнaт дeфицитни, кaквo щe cтaнe, знaeш ли?!?
    Ха понеже те дразни Русия я замени с Конго или с Чили и Аржентина и кобалта го замени с литии и ми отговори. Надявам се след като повтарям да си ме разбрал.
  • 79 перничанин

    4 2 Отговор

    До коментар #72 от "Borislav Popov":

    Хе ,хе това проява на сарказъм ли е . Те хората са го сметнали. За нормална електричка са необходими 22кг литии . Световното производство е известно остава сам да си пресметнеш за колко батерии годишно стига. Цифрата не е каквато си очаквал, зашото има и производство на батерии за инструменти, смартфони,лаптопи ...

    Коментиран от #81, #85

  • 80 перничанин

    4 2 Отговор

    До коментар #77 от "Borislav Popov":

    Писна ми да споря , опитвам се да боря корона вируса с домашна дюлева. Наздраве на всички и приятна работна седмица.
  • 81 бай Шиле

    3 1 Отговор

    До коментар #79 от "перничанин":

    А бе перникчанина,пиши му на Борето,че ако електричките бяха готини,то голфовете в Перник отдавна да са на ток.Ще му се приспи и ще кандиса.
  • 82 vasik atanasova

    3 2 Отговор
    мечта е това мечта
    кога ще си взема таково
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Plameni

    1 2 Отговор
    "гост" вече не е норвежец хахаха. Мечтае за Tesla, а карал японска малолитражка Mitsubishi, затова не харесва германските автомобили.

    Коментиран от #86

  • 85 Защо сравняваш миналото с бъдещето

    5 1 Отговор

    До коментар #79 от "перничанин":

    И какво общо има световния годишен добив в миналото с, производството на електромобили в бъдещето? То и от Тесла едва произвеждаха по 100 електромобила на седмица преди 2 години, но сега произвеждат по повече от 1000 автомобила на ден. Годишното производство е колкото годишното търсене. С търсенето ще се увеличава и производството. Както виждаш преди 2 години, производството изпревари търсенето и цените на материалите за батерии се сринаха двойно заради свръхпредлагане. Не вярвам скоро да повторят тази грешка. От друга страна се видя, че когато някой ключов елемент за производство на батерии поскъпне и/или стане дефицитен, производителите гледат да му намалят количеството в батериите или направо да го елиминират, като например батериите без грам кобалт, който започна да влага Тесла в автомобилите произведени в Китай. Не вярвам и тази грешка да повторят.
  • 86 Хахахахаха

    2 3 Отговор

    До коментар #84 от "Plameni":

    Норвежеца живее в тъпо пазарджишко село и има стар детски Москвич с педали. Хахахаха
  • 87 Фантазьор

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "перничанин":

    "Литиево полимерните и чисто полимерните все още са научна фантастика, а и както ти писах полимерите се получават от нефт т.е край с екологията."

    За теб фантазии, за всички останали е чиста реалност и минало, а не бъдеще. Още преди 15 години, nokia с копчета, даже не си спомням какъв модел беше, имаше литиево-полимерна батерия. Отвори който и да е мобилен телефон и ще видиш, че батерията му е литиево-полимерна, или съкратено LiPo . Точно по същият начин, за тебе е фантазия навлизането на електромобилите, но в реалността, а по-точно в миналото, Тесла модел 3 БЕШЕ третият най-продаван модел в Европа, като изпревари всички останали автомобили с ДВГ, освен golf и clio.

    Освен това, нефта не е вреден за екологията сам по себе си, а е вреден за парниковият ефект САМО КОГАТО ГО ИЗГОРИШ. Нефтът дори да спре да се ползва за горива, ще продължи да се ползва в още много промишлености, включително в козметиката и фармацевтиката, което показва, че дори може да бъде полезен за човека. Да не говорим, че след употребата му за горива и пластмаси, следващото най-голямо приложение е в хранителната промишленост, което вече е спорно дали е полезно или не.
  • 88 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #61 от "перничанин":

    Този тип солена подправка вече векове се получава като се изпарява морска вода на слънцето в така наречените седиментационни резервоари или други специални приспособления. В този продукт има само 30-35% нездравословен натриев хлорид. Освен това е богат на магнезий, ЛИТИЙ , цинк, селен и йод. Неслучайно изследванията сочат, че най-големите потребители на морската сол са японците – те боледуват от сърдечно-съдови заболявания много по-рядко, отколкото жителите на страните с високи нива на употреба на каменна сол !!!!
    Иди в първия хипермаркет , че ми писна , попитай продавачките за ЛЕКА сол и прочети съставките !! И като видиш ЛИТИЙ в тях , "скромно" си замълчи и спри да ръсиш мозък , дето го нямаш !!!!!

    Коментиран от #89

  • 89 Това не е важно

    4 0 Отговор

    До коментар #88 от "гост":

    Въобще не е важно дали антиелектриците ще ядат литиева сол, вместо обикновената готварска сол натриев хлорид. Важното е че батерии могат да се правят и от натрия в готварската сол, ако лития вземе да свършва или поскъпва. По-точно евтиният литий да свърши, защото има неограничено количество литий в океаните, но засега добива оттам не е рентабилен. С подобряването на енергийната плътност на батериите заради подобрените аноди и катоди, натрият ще стане добра алтернатива на лития, въпреки че батериите ще са малко по-тежки.
  • 90 Tesla Racing Channel

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Първият Taycan в България вече е факт и е зелен на цвят.
  • 91 И ти си бъркал в контакта

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Или те е хванал вируса?
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 перничанин

    0 0 Отговор
    Извинявам се ,литий.