Тази история е добре позната на тясно специализираните в автомобилната тематика хора, но по една или друга причина никога не й се дава обществена гласност и постепенно потъва в забвение. Сега ще ви разкажем накратко за този интересен проект, наречен Lada-Porsche 2103.
През 70-те години на миналия век ръководството на АвтоВАЗ се объща за помощ към дизайнерите на Porsche с молба да доразработят външността на модела ВАЗ 2103. Немците правят бърз козметичен сеанс на Lada-та, като я лишават от всички хромирани детайли.
Броните и радиаторната решетка са заменени с пластмасови, боядисани в цвета на автомобила. Немците подготвят прототип (на снимката) и го предават в готов вариант на съветските си партньори, които обаче с пренебрежение го отхвърлят.
Така Lada-Porsche 2103 остава в аналите, а по същото време и утвърден собствен съветски проект на ВАЗ 2106. Според "братушките" той е по-изгоден и е приет единодушно. А прототипът Lada-Porsche 2103 незнайно как се озовава в частната колекция на бивш сътрудник на Porsche.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стар Българин
10:54 11.08.2012
2 kjhg
Коментиран от #36
11:25 11.08.2012
3 Кофти
11:40 11.08.2012
4 stanislav
11:40 11.08.2012
5 saab
Като ,че ли са искали да ги натиснат по-дълбоко в казана!
12:48 11.08.2012
6 Aleks
Пълен боклук!!!
13:06 11.08.2012
7 lada
14:40 11.08.2012
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 кик
16:47 11.08.2012
10 520 zender
16:57 11.08.2012
11 xaxaxaxaxa
Коментиран от #12
16:58 11.08.2012
12 520 зендер
До коментар #11 от "xaxaxaxaxa":
Тая кола е модел преди и майка ти да се роди бе .Истинско чудо е че все още тези коли се експлоатират.17:02 11.08.2012
13 M_SUX
Коментиран от #14
17:10 11.08.2012
14 520 зендер
До коментар #13 от "M_SUX":
Не бе момче,къв чар да има.Просто жигула.Не се сърди-няма как да ме разбераш-не си живял в онова време.17:37 11.08.2012
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 пич
Коментиран от #17
18:42 11.08.2012
17 520 зендер
До коментар #16 от "пич":
Модел 1967ма момче...18:51 11.08.2012
18 смях
19:05 11.08.2012
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Александър Борисов
20:59 11.08.2012
21 me4o
23:38 11.08.2012
22 Явор Кръстев
02:28 12.08.2012
23 vaz 2107
03:19 12.08.2012
24 vaz 2107
03:24 12.08.2012
25 Хоп-троп
Що не пишете за истинските производители.
Лада вече прави калници за дачия
09:07 12.08.2012
26 the mask
09:39 12.08.2012
27 бати батев
10:13 12.08.2012
28 kume - до Vaz2107
10:20 12.08.2012
29 Павлин Димитров
10:56 12.08.2012
30 Мартин 123
13:01 12.08.2012
31 111111
17:36 12.08.2012
32 Димитър Костов
Коментиран от #33
19:56 12.08.2012
33 Лада
До коментар #32 от "Димитър Костов":
Е-ми те ги бяха помолили Порше да бутнат двигателя и се роди Самара преди 30г.... продавана добре на запад, толкова че по онова време да не остава за просотлюдието тука да си купи от експорт, та даже и няколко години след соца...След нивата, самарата е другата истинска лада, другите просто бяха някакъв преработен фиат малко или много.
09:31 13.08.2012
34 Димитър Стойков
22:13 13.08.2012
35 ой Ладо
Ладата си беше Мерцедеса на соца,(става дума за някогъщния Мецедес до модел 123 и 124) а сега Мерцедес работи в тясно сътрудничесво с Рено ( като Рено е водещата фирма) но това е друга тема.
01:14 15.08.2012
36 многознайко
До коментар #2 от "kjhg":
ми амиго кво да ти кажа маи не четеш внимателно статията бате става вапрос за 70-те години на миналия век бе а тва са си 40 годинки само а че на теб не ти харесват немските коли си е твой проблема .а и друго да ти кажа за пининфарина не е "пипала" чак толкова немски коли ае пийс .00:02 16.08.2012