Американското издание Forbes се счита за едно от най-авторитетните и известни икономически издания в света. Така поне порталът Wikipedia характеризира Forbes. Само пред дни и ние ви показахме класацията на изданието, посочваща най-скъпите серийни автомобили на пазара. Анализирайки този рейтинг обаче, у нас се породиха някои съмнения относно неговата достоверност. Но нека първо отново ви го припомним.
1. Bugatti Veyron Super Sport - $2 600 000.
2. Koenigsegg Agera – $1 500 000.
3. Maybach Landaulet – $ 1 405 000.
4. Pagani Zonda C9 – $1 300 000.
5. Ferrari F70 – $870 000.
6. SSC Ultimate Aero – $750 000.
7. LeBlanc Mirabeau – $728 000.
8. Ferrari SA Aperta – $520 000
9. Lamborghini Murcielago LP670-4 Super Veloce – $455 000.
10.Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – $447 000.
И така, видно е, че в този списък са събрани заедно автомобили, които са в серийно производство, автомобили, които все още не са пуснати на пазара (Pagani Zonda C9), и автомобили, които вече не се произвеждат (Lamborghini Murcielago LP670-4 Super Veloce). Но най-голямата изненада в тази класация обаче е загадъчният суперкар Ferrari F70. Ако Pagani Zonda C9 все още не се продава, но съществува като реален предсериен прототип, то Ferrari F70 съществува само във въображението на няколко автомобилни журналиста. До този момент самата фирма Ferrari не е правила никакви официални изявления, относно F70 и нито един от папараците не е засякъл даже предсерийна версия от типа "муле". Няма и каквато и да била официална информация, относно неговата външност, характеристики, цена и каквото и да било друго, свързано с модела F70.
Недоумение предизвиква и отсъствието от списъка на автомобили като Aston Martin One-77 ($ 2 млн), уникалният суперкар Zenvo ST1 ($3 млн), Pagani Zonda Cinque/Cinque Roadster ($1,73 млн), испанските GTA Spano ($800 000) и Tramontana ($700 000). Въпреки че Forbes е американско издание в неговата класация за най-скъпите серийни автомобили на пазара липсват американските суперкари. Да, в списъка присъства SSC Ultimate Aero, но всички малко по-навътре в автомобилната тематика знаят, че още лятото беше представена втората генерация на този хиперкар. В този ред на мисли не трябва да се пропуска и Hennessey Venom GT ($600 000).
Още нещо странно е, че компанията Koenigsegg е представена само с модела си Agera. Шведската фирма разполага с модели, доста по-скъпи от посочения, като пример за това е Koenigsegg CCXR и неговата топ версия Trevita. В този списък са пропуснати и разработки като тази на Maybach и каросерийното ателие Xenatec, които създадоха купе на базата на модела Maybach 57S, което е на стойност $900 000. Всъщност при подобни класации винаги има пропуски, но е недопустимо издание като Forbes да прави подобни, меко казано, недопустими грешки.
Сигурно има и други пропуски, които спокойно можете да споделите в коментарите под материала
5 Януари, 2011 13:05 9 558 65
Позорни грешки в класацията на "Форбс"
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 CuMo
Коментиран от #2
15:58 08.09.2011
2 rraptor
До коментар #1 от "CuMo":
ne 4e gi za6titavam... ama vij viper acr kvo gi pravi si4kite 10 puti po skupi superkari na pistite! I Zr1 ima dosta dobri pistovi pokazateli za parite si!15:58 08.09.2011
3 CuMo
Коментиран от #4, #5
15:58 08.09.2011
4 111
До коментар #3 от "CuMo":
Симо, ти какво очакваш от Ауто Билд - много ясно, че германското за тях е по-добро по всички показатели. То все едно дявола да ти чете евангелието...15:58 08.09.2011
5 111
До коментар #3 от "CuMo":
Въпреки това имам един брой, който носеше заглавието "Корвет - убиец на порше на половин цена". В къщи е само трябва да погледна кой брой и от коя дата е.15:58 08.09.2011
6 CuMo
15:58 08.09.2011
7 еторе бугати- италия
Коментиран от #8, #9
15:58 08.09.2011
8 111
До коментар #7 от "еторе бугати- италия":
Еторе, меторе, американските Muscle cars може да не са най-бързи, маневрени и т.н., обаче имат стил и класа, извоювали са си статута на икони и са издържали най-важния тест - този на времето.15:58 08.09.2011
9 111
До коментар #7 от "еторе бугати- италия":
Казваш, че са бучащи. Ти чувал ли си ферари какъв звук вади - като на симсон. Приятелката ми като видя едно каза: "Страхотна кола", а когато я чу се изсмя: "Е.ати тъпотията".А поршето - фаровете от пред са като буркани от компоти и почти винаги зад воляна е дебел, дърт плешивец.
Коментиран от #22
15:58 08.09.2011
10 КАЛИНА ХАЛАЧЕВА
15:58 08.09.2011
11 Пищоф
15:58 08.09.2011
12 Педро
15:58 08.09.2011
13 за педрото
15:58 08.09.2011
14 георги
15:58 08.09.2011
15 кунка
Коментиран от #19
15:58 08.09.2011
16 CeKuPaTa
А след него - некви би-турбо чек*й с половината работен обем на мотора...:( Какво ли очакват тез "Макаронджий"?
15:58 08.09.2011
17 HDI
WRC - Citroen
F1 - Renault
Le Mans - Peugeot HDI
Коментиран от #29
15:58 08.09.2011
18 fuck
15:58 08.09.2011
19 111
До коментар #15 от "кунка":
Кунке, от километри си личи, че природата те е надарила с трети крак, който за съжаление е виждал жена само по телевизията...15:58 08.09.2011
20 Педро
15:58 08.09.2011
21 -
Коментиран от #24
15:58 08.09.2011
22 ........
До коментар #9 от "111":
''Зад воляна е дебел, дърт плешивец'', но с неговото Порше бързо може да вземе приателката ти и да прави разни неща с нея !!! :D:D:D Без да се засягаш !Коментиран от #39
15:58 08.09.2011
23 за тъпака
15:58 08.09.2011
24 :)
До коментар #21 от "-":
А мерцедес испански ли е? На моя пише made in spain! На куп различни части пише различни made in .... Инженерите, чисти немци ли са? А дизайнерите? По какво се съди една марка каква е? ....15:58 08.09.2011
25 ivan90
15:58 08.09.2011
26 ivan90
15:58 08.09.2011
27 -
П.С.Съжалявам за правописните грешки.
15:58 08.09.2011
28 Малко съгласен
15:58 08.09.2011
29 asd
До коментар #17 от "HDI":
Saglasen sam che v WRC Citroen sa vodesti v klasiraneto, no v F1 nai-dobri sa Ferrari i Mercedes, a pak v Le Mans sa Audi15:58 08.09.2011
30 X
Има доста екземпляри с далеч по високи суми от Вейрона които не са "вписани". Забавно е, че са си направили труда да сложат концептуални модели, модели които не съществуват, предпроизводствени модели, модели които не се произвеждат вече и какви ли не други щуротии, но не са се сетили за актуални такива... А и това F70.. Преди години бях чел някъде, че би трябвало да има ново отроче в F серията на кончетата, ама после излезе Енцо и нещата поутихнаха. От тогава никой не говори за тази серия, освен че F40 си остава едно от най-добрите Ферарита за всички времена!
И не сравнявайте коли за които си нямате най- малко понятие от тях. ZR1 - тотален механичен звяр избиващ наред много по-скъпи модели и то на писта, малко труден за управление, особено ако си начинаещ, но пък свикнеш ли му ще те дарява само с невъзможно добри моменти и много посещения в бензиностанцията. GT2 - отново много по механична от много нейни събратя, малко по мудна, с далеч по-малко коне, невероятна за управление, невероятно точен контрол на треакторията на завоя, винаги възможност за докоригиране с ГАЗ! много добро шаси, перфектно балансирана... В ръцете на средно добър шофъор - пълна трагедия!(може би за това нисана вади по-добро време от нея)
15:58 08.09.2011
31 4ipi
Коментиран от #40
15:58 08.09.2011
32 Златев
15:58 08.09.2011
33 Анонимен
15:58 08.09.2011
34 gfxdgv
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
15:58 08.09.2011
35 shnabo
Колкото до статията във Forbes - винаги си проличава, когато лаици фабрикуват 300 думи или 2 колонки за запълване на автомобилна тема и/или още по-лошо - с рекламна цел.
15:58 08.09.2011
36 Ваййййй
15:58 08.09.2011
37 M Power
15:58 08.09.2011
38 изумен от простотията
15:58 08.09.2011
39 111
До коментар #22 от "........":
Пич колата помага за гаджетата, но не е основното, освен ако не искаш да се занимаваш със златотърсачки. С порше всеки може,но на мен не ми е нужно, ако ме разбираш...15:58 08.09.2011
40 PlimP
До коментар #31 от "4ipi":
m dam, taka e, bugatti e frenska marka, po-to4no osnovateliat i e francuzin s italianska jilka, taka4e VW si ostavat 6matki :D, hi4 da ne se biat v gardite, tva 4e gi pritejavat, ne zna4i 4e imat ne6to ob6to s tiah, niama i da imat15:58 08.09.2011
41 Anonymous.
15:58 08.09.2011
42 ПАГАНИ ЗОНДА
15:58 08.09.2011
43 Стефан Лилов
15:58 08.09.2011
44 5
15:58 08.09.2011
45 педро
15:58 08.09.2011
46 Педро
15:58 08.09.2011
47 Педро
15:58 08.09.2011
48 Бай Иван
"Недоумение предизвиква и отсъствието от списъка на автомобили като Aston Martin One-77 ($ 2 млн)"
Момчета ако малко имате понятие от АВТОМОБИЛИ няма да пишете глупости.Класацията е за СЕРИЙНИ атомобили , не просто за най-скъпите автомобили.Та от самото име на Aston Martin One-77 се вижда че е лимитирана версия от 77 бройки.
15:58 08.09.2011
49 Педро
15:58 08.09.2011
50 X
15:58 08.09.2011
51 Педро
Коментиран от #53
15:58 08.09.2011
52 въпрос към децата
15:58 08.09.2011
53 Сеизов
До коментар #51 от "Педро":
Бай Иване май ти си този, който няма понятие от автомобили. Да не мислиш, че от класирания Майбах са произведени повече от 77 бройки или от несъществуващото Ферари Ф70? Та тази кола я няма и на книга, а ти говориш, че класацията била за серийни коли. Хората от Форбс са допуснали недупостими грешки, а "юнаците" от Автопазар ни ги показват много точно. Браво на тях! Продължавайте все така!15:58 08.09.2011
54 111
15:58 08.09.2011
55 X
15:58 08.09.2011
56 ads
15:58 08.09.2011
57 ads
15:58 08.09.2011
58 111
15:58 08.09.2011
59 Чачко
Колко трябва да си бездарен, да пуснеш някаква глупости без да я провериш и послед напишеш нова статия за грешката на източника си - а на вас ви е густо.
Моля ви! Отървете света от присъствието си и не ми дишайте въздуха!
15:58 08.09.2011
60 Абрашев
До коментар #62 от "Стефка Костова":
Можем и го правим. Форбс са световно известно издание и тази класация я публикуваха на безброй места, ама са малко тези като мобиле, които се сетиха, че не е вярна. Браво.15:58 08.09.2011
61 Mитко
15:58 08.09.2011
62 Стефка Костова
Коментиран от #60
15:58 08.09.2011
63 Тошков
"уникалният суперкар Zenvo ST1 ($3 млн),"
Проверете си онлайн шпионите :D
15:58 08.09.2011
64 STIG
15:58 08.09.2011
65 rx
15:58 08.09.2011