27 Август, 2012 11:25 5 689 33

Новият Golf BlueMotion щял да харчи 3.2 на 100

  • volkswagen-
  • golf-
  • vag

Със среден разход 3.8 литра на 100 км сегашният Volkwsagen Golf BlueMotion основателно се смята за изключително икономичен автомобил. Загрижените за природата го харесват и заради вредните емисии от 99 г въглероден двуокис на километър.

Седмата генерация на модела обаче обещава да бъде още по-пестелива. От VW уверяват, че новият BlueMotion с 1.6-литров турбодизел ще харчи средно 3.2 литра на 100 км и ще изхвърля само 85 г CO2 на километър. Немците обясняват подобрените параметри с намаления коефициент на въздушно съпротивление и олекотената със 100 кг конструкция на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 The Best

    4 0 Отговор
    Това прави под 9 лв за 100 км при сегашните цени на дизела. Похвално.
  • 2 Юлиян Димитров

    2 0 Отговор
    А дано дано всики коли да почнат да горят по 2,3литра на 100 че да може да караме !
  • 3 Специалиста

    1 1 Отговор
    То че са върха е ясно за всеки но защо в БГ не може да си го позволи потребителя чийто адресант е проекта.
  • 4 _FMC_

    0 3 Отговор
    Кое му е похвалното, като ще платиш солидна надценка още при покупката на тая модификация? и като и сложат едни тесни, с намалено съпротивление гуми, егати кефа ще е, ако не поръчаш и адаптивното окачване. Да не говорим, че в реалността рядко ще се пада под 5 л/100 км и то при подчертано икономично шофиране. Не, благодаря. Предпочитам еднолитров, бензинов Фокус, където икономиите са реални, а не са само на хартия, както при почти всички нови и не толкова нови автомобили.

    Коментиран от #5

  • 5 520 zender

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "_FMC_":

    А ти дизел или турбодизел карал ли си въобще.Като любиш Форд би трябвало да знаеш че Фиеста примерно гълта доста малко нафта на дълъг път.Какви икономии бе човек при Фокус ако го ръчкаш здраво.Че даже бил имал въртящ момент като на дизел.Ти на 170Нм въртящ момент ли му кязваш.Защото аз го сравних примерно със вече доста старите Ескорти 1.8тд-160 Нм.Казвам ти за реално сравнение.И при тази маса на Фокуса ако малко го натиснеш особенно този със 1.0-125кс лесно ще минеш 5.0л на 100км.Дизела има по-малки разлики на градско и на дълго,дори и да го ръчкаш много.Ако искаш отговори ми-ще използвам и други примери-само със Фордове...
  • 6 ддд

    1 1 Отговор
    реалната консумация не е толкова ниска.мой приятел беше наел 6тицата и разхода е бил значителен,над 7 с 4 човека. след като дават старата да гори под 4,я тя кори 7, новата дали ще е реална цифра или не,по-скоро съм за не. колко тестове има на тия разходи и все големи отклонения излизат. а и никой не пише как се кара този голф,за да се постигне нисък разход,предавките са дълги и няма удоволствие от тягата,ако не я караш градско и старт/стоп не ти помага,гумите ти дават по-дълъг спирачен път. и старите тди голфове постигат сходен разход,а каде са 3 хиляди каде 40 хил. нищожна разлика в разхода и огромна в подръжката,каско,данък и т.н. от чисто разумна гледна точка няма никакъв смисъл.условно казано колкото по-дълго караш една кола,толкова по-изгодна ти е тя.
  • 7 _FMC_

    0 1 Отговор
    Ами зендер, като вземах едната Фиеста през 2006 година, дилъра ми се "похвали" как ходили с тогавашния Фокус TDCi до изложението във Варна и как изгорил средно над 9 л/100 км при яко каране. Не всички като теб търкялят колелата по магистралите. Повечето прескачат дупките из града с техните blue motion дизели. Представи си какво представлява подобен икономичен автомобил с твърди и тесни гуми на дълъг път. Най-малкото комфорта страда и не вярвам мазохистите да са толкова много, че за 10 стотинки икономия да се мъчат години наред с подобни "чудесии на техниката" А за Фокуса не си много прав. В Ауто Билд получиха с литър по-малък реален разход от 1.4 TSI на Голф и други подобни конкуренти с турбомотори. Подобен разход получиха и Auto Motor в техния тест на еднолитровия Фокус. И това е така, не защото някой иска да го представи така, а защото се използват нововъведения, които ги няма при конкуренцията все още или ако ги има, не са в пълен комплект. Например ангренажният ремък е потопен в масло, което определя и по-ниското съпротивление. Това го има и в новия трицилиндров мотор на Пежо, но там липсва турбокомпресора. Друго, което няма конкуренцията, е разбалансирания колянов вал, което намалява и теглото, защото липсва балансиращ вал както при конкуренцията. И много други нововъведения, които не искам да описвам сега. Всичко това води до реална икономия, защото ако се замисли човек, единственото, което води до реална икономия е намаленото съпротивление и тегло
  • 8 _FMC_

    0 2 Отговор
    ... Но при Фокус нещата са добре и заради цената, която поне според хората от Форд е същата, като на предишния базов 1.6 литров мотор. Аз лично се съмнявам малко в тая теза, но си признавам, че не съм запознат. Защото ако за 1.6 литровия Фокус се даваха големи отстъпки, за тоя незнам, дали ще е така. А ако не е така, ето ти 15-20 % повишение на цената. Все пак нещата опират до пряко сравнение с дизелова модификация в тоя клас, а при по-ниска цена на тоя бензинов модел, не виждам причина да се избира дизелов автомобил. Причината е, че нафтата е по-скъпа, автокаското също идва нанагорнище заради по-високата цена на дизеловия автомобил, а разходът на гориво е идентичен или ако има някаква разлика, то тя няма да е повече от половин литър на 100 км.
  • 9 _FMC_

    0 0 Отговор
    @ ддд, казваш, че една тройка е по-изгодна от нова седмичка. Да де, ама тройката е вече на поне 15 години. Колко ресурс е останал в нея и колко време ще я караш безпроблемно? Ако сега си вземеш седмичка за 40 бона, след 15 години тая кола ще достигне нивото на тройката и едва след това ще се добавят и годините живот на стария Голф. И какво се получава? даваш 40 бона и 20 години караш кола. Даваш 3 бона и за 20 години сменяш 5 коли с неизбежните ремонти. де Илия на кирия? Защо да не си караш новия Голф, а трябва да се мъчиш с 15 годишни таралясници, гълтащи и лапащи в крайна сметка колкото една нова кола, ако съберем разходите през годините? Да не говорим и за сигурността, която я е хванала липсата при почти всички стари кошници - първо заради изостаналите технологии и второ, заради амортизираната техника и естествено пестенето на собствениците, имащи чувството, че са хванали дявола за чепа.
  • 10 520 zender

    2 0 Отговор
    По принцип си прав.Новия дизелов автомобил струва доста повече от бензиновия-цената се избива с мноооого каране.Еми аз си гледам от моето менаре.За 2 години вече изминах 100 000км с моето 530д.Направих и ремонти но това не е нова кола.Знаеш че в чужбина е минала адски много километри.В Ауто билд доказаха че бензиновите коли си струват в най-малките класове.Например в горния премиум сегмент където се намира моята кола по-на сметка е да се кара 530д отколкото 530и.
  • 11 VW_фен

    0 1 Отговор
    Цендер, така като те слушам явно съм голям късметлия! Първаъта ми ккола беше Поло 83та. Изкара 170 000км от 2001ва до 2008ма, като последните 2 години я караше ЖЕНА МИ основно градско! Сменил съм 2 пъти съеденител(първия път 105лв за 1асти, а втория оригинално VW за 240лв), един път бензинова помпа(60лв) и два пъти водна помпа(85) щото ангренажния ремък (12лв)се обтяга от помпата а и Шарнири и тампони веднъж смених(към 120лв с труда бях в командировка и жена ми ги дала на роднина да ги смени) Втората ми Беше Авенсис и за 40 000км докато я блъснат дадох много повече пари за части и труд защото не можех сам да си я правя. От миналото лято съм с 318i 96та год и съм сменил само накладки и шайби на предните колела, които не ги писах за Полото де ама то се разбира свещи филтри акумулатори чистене и нова мембрана на изпарителя то е ясно надявам се!
    Пожелавам на всеки такава кола като Полото ми няма значение марката и модела!
  • 12 васил димчев

    0 2 Отговор
    Най големия недостатък на фокус е че е форд, а както знаем форд не се разболява - продължението го знаете. Как може някой да сравнява форд и фолксваген по качество като всички знаем какъв е средният експлоатационен живот на съответните автомобили.
  • 13 _FMC_

    1 0 Отговор
    Има и по-добра от твоето Поло - моята Фиеста от 2006 година. Досега само няколко крушки. Продадох я кажи речи без пари ( грешката бе моя) след 5 години. Тоя, дето я взе, попадна на златна кола. За толкова малко пари не може да купиш нищо свястно, дори Лупо. Ей това не харесвам в себе си - имам сърце :)

    Зендер, тук темата бе за Голф, та затова намесих по тоя начин дизелите. За твоя случай съм съгласен. Една кола карана на дълъг път, няма какво да и се счупи, освен ако имаш нещастието да караш по лоши пътища. Друго е да я караш само в града, осеян с дупки, къси разстояния, студени стартове зимата, включване/изключване на фаровете, постоянни спирания и ускорения... Обаче случая с Фокус може да се пренесе и при БМВ, но да изчакаме новите им 1.5 литрови трицилиндрови мотори.

  • 14 VW_фен

    2 0 Отговор
    Брата на жена ми имаше фиеста 95та и изкара 5години и 80 000км без да пипне нищо освен тампони отпред! Беше на метан с 10лв 170км в Сф градско или 220км извънградско. Колата беше издухана още като я купи гореше масло по 3л за 10 000км :) обаче зимата палеше без проблем и си вървеше по баирите без да загрява без никакъв проблем! Карал съм я не веднъж и колко съм се возил :) :) вози като каруца иначе супер здрава кола Форд ги признавам мноого здрави коли и сега в аутобилда прочетох скоро за новото мондео, че най на края са оправили возенето просто браво много се кефа на Форд!
    Всички живи и здрави, предпочитам немското качество!
  • 15 hienata

    1 1 Отговор
    Не разбирам защо половината коментари са за Форд като статията е за Голф. Това лято едно приятелче спечели бас с Голф 6 BlueMotion. 300 км софийско каране с трима различни шофера (без грубо настъпване,но с трима пътника по 100 кг) 4.0л/100км . Колата имаше старт/стоп система и твърди гуми (в интерес на истината вози много добре) дизел OMV от по-скъпия и 4 на 100 ,ако някой не вярва нека сложи някой лев и ще го свържа с човека да се увери по трудния начин (като мене :))))
  • 16 _FMC_

    1 0 Отговор
    Не вярвай на бордовите. Винаги лъжат яко, още повече при тия сини версии. Проблемът е, че компютрите са настроени за определени гуми и резервоари, побиращи определено количество гориво. И това се слага на всички модификации. А коментарите са за Форд и БМВ, щото ние двамата със Зендер коментираме само това - аз Форд, той БМВ. Останалото го сравняваме с тия две ЕТАЛОННИ марки :P
  • 17 hienata

    1 1 Отговор
    Ааа, те децата гледат бордовия, аз съм от по-средното поколение и замерването го правим на пълен до капачката резервоар и после на същата бензиностанция и същата колонка до капачка. Загубих баса (аз платих горивото за 300км + 3 бири). Не съм фен на Голф нито на дизелите (мечтая си за чисто нова Инсиния с фабрична газова :))), но истината си е истина. Относно "ЕТАЛОННИТЕ" марки за BMW съм съгласен, че е мн. добър автомобил, но за Форд или хубаво или нищо (като за мъртвец), аз ще си замълча.

    Коментиран от #23

  • 18 Замислен

    0 0 Отговор
    Икономията - майка на мизерията. Карам дизелово Волво и когато спазвам ограниченията и се вманиачавам, разходът пада под 5 литра, но при нормално каране и включен климатик лесно подминава 6, макар че по книжка го дават 5.2 на сто.
  • 19 VW_фен

    0 2 Отговор
    Колега, Волво са добри коли, реномирана марка, но сега жена ми кара Голф 3 атмосферен дизел 65к.с. и миналата седмица ходиха с децата до Варна. Преди да заминат напълних до горе до капачка и като се върнаха 1100км преход точно 96лв обикновенна нафта OMV. Така че напълно вярвам за Голф 6, че изгорил 12л за 300км градско!
  • 20 Дошо

    1 0 Отговор
    Точно защото няма да постига тези параметри от Гриинпиис натискат Голфсваген да подобрят колата.Ама ка да стане това като Голфсваген е най-изостаналата технологично марка?
  • 21 ВИП АМГ

    1 1 Отговор
    nima ima oshte niakoi koito im viarva na tia smeshnici ot VAG.

    Коментиран от #22

  • 22 VW_фен

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "ВИП АМГ":

    Нямам нищо против Мерцедес все пак Мерцедес си е Мерцедес (имам против несамостоятелната им политика от която губят много фенове свикнали с индивидуалността и неповторимата здравина и лесно обслужване на Мерцедес + Двиг. на Рено = загуба на фенове)ама да кажеш че Фирмата която продава най- много коли в света за смешници значи си много ограничен. Извинявай че те убиждам ама ако драскаш глупости за да си запълниш времето поне не се излагай!
    С най добри пожелания :)

    Коментиран от #25, #26

  • 23 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "hienata":

    Форд е еталон в момента, защото техен мотор е най-добрият в света тая година, защото Фиеста е най-продавана в класа си в световен мащаб и защото Фокус е по-продаван от Голф. Дори BMW въвежда 3-те цилиндъра с подобни технологии 2 години след Форд. А БМВ са еталон не само в Германия. Това е марката, която печели наред в премиум класовете. Форд е еталон за работническите марки и в това няма нищо лошо. Все пак може би 80 % работим, а не си разхождаме краката по паветата.

    Коментиран от #24

  • 24 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "_FMC_":

    Може и да си прав но аз лично като фен на дизела мога да ти кажа че например Мерцедес 250 битурбодизел харчи неприлично малко за 204кс.И е с 4 цилиндъра.Същото е и с 320д-икономичната версия със 163кс.Доказан разход на дълго 4.2литра при тегло 1.5тона но с старт-стоп и 8 предавки.Големите дизели също не изостават-не е шега работа при около и над 300кс тежките лимузини да харчат на дълго с автомат по около 6-7 литра икономично каране.И така трябва да бъде-нали сме в 21-ви век..
  • 25 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "VW_фен":

    kakvo renault te goni be otvoreniat.a VAG dali prodavat nai mnogo koli se samniavam i vse pak e vazmojno tehnite koli sa shir potreba.
  • 26 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "VW_фен":

    barkash markata.opisanoto ot teb nese otnasia za Mercedes no si dosta malak dati obiasnivam.
  • 27 VW_фен

    1 1 Отговор
    Отвори миналия Аутобилд и ще видиш Мерцедес А класа с двигател на рено!

    Коментиран от #28, #32

  • 28 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "VW_фен":

    Какво като е с двигател на Рено?Мерцедес ще ползва и мотори правени от завода на Нисан в мексико ама какво от това?Истината, е че всеки прави по-добри мотори от ВАГ.Няма по-големи боклуци от двигателите на тая марка.

    Коментиран от #33

  • 29 _FMC_

    0 0 Отговор
    Ако говорим за разход... и аз постигам с бензиновия 1.4 96 к.с. 5.5 на сто около и в града. Това е начин на каране, а не геройство или някакви технически постижения в двигателостроенето. Моята кола може да гори и 10 л/100 км средно ако иска и много хора доказват това. Все пак не съм такъв мазохист и ме боли за портомнето. Аз признавам среден разход, като в края на експлоатацията на автомобила си теглиш чертата и кажеш - ето това постигнах за 5 години. Иначе си говорим празни приказки.

    Коментиран от #31

  • 30 _FMC_

    0 0 Отговор
    С предната кола при 6 на сто среден разход на книжка, аз постигнах за над 50 000 км 6.7 л/100 км среден разход, откак почнах да записвам нещата редовно. Това е.
  • 31 520 zender

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "_FMC_":

    Да така е-това е начин на каране.В родния си град преди 17 години си спомням че с Голф 1 -50кс съм постигал градски стойности 6.5-7 литра бензин.
  • 32 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "VW_фен":

    Autobild ako napishat che tisi noviat premier na Russia shte poviarvash li .
  • 33 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Дошо":

    kolega s tia promiti mozaci i neobrazovbani lapetii nese zanimavai.