Last news in Fakti

17 Май, 2020 12:00 11 571 57

VW e-Golf задмина Tesla Model 3 и стана най-продаваният електромобил в Германия

  • електромобили-
  • vw-
  • volkswagen-
  • tesla-
  • model 3-
  • нови регистрации
VW e-Golf задмина Tesla Model 3 и стана най-продаваният електромобил в Германия - 1

Изглежда, че и по време на коронавирусната криза Golf остава номер 1 в сърцата на немците, дори когато става дума за електромобили. e-Golf е най-продаваната електрическа кола в Германия не само за април, а и от началото на годината, предава Auto Motor und Sport.

След доста силен подем на електромобилите, въпреки началото на коронавирусната криза, април е месец, който въглеродно неутралният сегмент в Германия ще иска да забрави. Само 4 635 нови електромобили са се появили по немските улици в сравнение с 10 329 през март.

В класацията за най-предпочитани "електрички" също има леки размествания. При повечето модели новите регистрации през април са пропорционални на тези през март - със съответен спад от около 60%, разбира се. За някои обаче резултатите са намалели драстично. Ярък пример е Audi e-Tron, който отчита само 246 нови регистрации в сравнение със 721 през предходния месец.

Най-резкият спад обаче е при Tesla. Както никоя друга марка, новите регистрации на американския производител остават най-волатилни. Това означава, че продажбите на Tesla варират силно от месец до месец. Ако погледнете резултатите на Model 3, ще видите, че през март електромобилът е на първо място с 2 034 нови регистрации, а през април е едва на 3-то с 519.

На този фон твърдението, че Tesla е единствената марка на пазара, която се справя по-добре спрямо същия месец на предходната година, губи стойността си. Силните резултати на американската компания през март се дължат и на факта, че тя предпочита да засилва доставките в края на тримесечието.

При толкова големи месечни колебания не е лошо да погледнем общия баланс - т.е. новите регистрации на съответния електромобил от началото на годината. Tesla обаче също не е водеща в това отношение. С общо 3 420 новорегистрирани Model 3 американската компания заема трета позиция. Както през първото тримесечие на 2020-а, така и през април, има друг лидер на пазара за електромобили в Германия. С малка преднина пред Renault Zoe на първо място е VW e-Golf. Електромобилът от Волфсбург отчита 738 нови регистрации през април и 4 857 от началото на годината.

Пандемията оказа своето влияние и върху продажбите на превозни средства в Германия. Докато през март бяха регистрирани рекорден брой нови електромобили въпреки началото на кризата, през април новите регистрации бяха в съответствие с останалата част от пазара на леки коли. Победата на Tesla също не беше дълготрайна, тъй като до момента VW e-Golf е най-продаваният електромобил в Германия за 2020-а.

Вижте класацията за петте най-продавани електромобили в Германия за април 2020-а:

VW e-Golf задмина Tesla Model 3 и стана най-продаваният електромобил в Германия


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Свети Мъск

    52 8 Отговор
    Тия шваби много гадни бре! Аз завод ще им строя, а те не купуват Тесли!? Ще говоря с Доналд да им вдегне митата с още 40%!

    Коментиран от #39

  • 2 Аз съм

    36 3 Отговор
    Пак гоуфо, да го е..а

    Коментиран от #14, #44

  • 3 сектанта

    25 18 Отговор
    Вчера тислъ, днес гоуф, утре ДАЧИЯ!!!
  • 4 Сиганин

    12 9 Отговор
    Аз за нас кога електрически кончета
  • 5 Българан Европейски

    33 39 Отговор
    Германците са жалки в лъжите. Не ги бива. При спряно производство и съответно внос на TESLA, vw дръпнал, скокнал, излетял с продажбите. Но "пропускат", че ПЛАТЕНИТЕ заявки за моделите на Тесла за периода са над 8 (осем) пъти повече от продажбите на Golf-e.

    Коментиран от #11, #48

  • 6 така така

    45 23 Отговор
    Пак.... ГОЛФ Е ЦАР!!!
    г*золизците на Мъск пак ще се пенявят.

    Коментиран от #9, #32

  • 7 Ханс

    23 26 Отговор
    Не само немците харесват голфа,ами по целия свят го харесват и особено в БГ.един стилен и евтин автомобил.
  • 8 Скоро

    23 4 Отговор
    след поредното посещение на Порше-София Юг с Тигуан-а който ужасно сбърках,че купих ми предложиха пробно шофиране с е-Голф.Усещането наистина беше интересно и вълнуващо защото динамиката създава илюзията че,автомобила сякаш е картонен макет който се движи сякаш го тегли магнит но окачването е ужасно "дървено" и бързо разваля настроението.Според мен VW много закъсняха с разработките на автомобили с електрическо задвижване и правят грешка като ползват базата на масовите си модели за монтиране на такава техника.
  • 9 Така така

    11 13 Отговор

    До коментар #6 от "така така":

    Гъзолизците на ДВГ пак се пеневят. Какво лошо в това, че не купуват Тесла, а купуват Е-голф? Вижте само как падат продажбите на ДВГ и прочетете за ФВ, че затваря заводи за намалено търсене! Незнам как жестоко Тесла ви бърка от...!

    Коментиран от #10

  • 10 Грешиш

    12 15 Отговор

    До коментар #9 от "Така така":

    противници на електромобили практически няма.Просто тези които не могат да си позволят такива злобеят.Същото е положението с "феновете" на панелките и "ненавиждащите" новото строителство.

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Бачо Киро

    23 17 Отговор
    А ти пропускаш, че всички заводи са в положението на Тесла. Да не говорим че въобще пропускаш, че Тесла за всичките си години на съществуването си не е продала общо колкото ФВ само голф за ЕДНА година хахаха.... Въобще не разбирам къде сте тръгнали, като теслите никога не може и да бъдат повече от ниша... За толкова години не се научиха да произвеждат автомобили, още са на етап таблет на колела...

    Коментиран от #34

  • 13 Бачо Киро

    9 6 Отговор

    До коментар #10 от "Грешиш":

    Тъй, тъй, сигурно затова хората купуват примерно над 1 милион голфа на година, а 100 пъти по-малко голфЕ. За останалите модели и марки по света въобще няма да приказваме...

    Коментиран от #17

  • 14 Гоуфо

    7 9 Отговор

    До коментар #2 от "Аз съм":

    Гоуфо е.....нумеро уно за всички времена.Ха,ха,ха, няма майтап.Сериозен съм.Който не вярва да прочете историята на на модела .
  • 15 Арт

    10 4 Отговор
    Лошото при Golf че може само едно бързо зареждане За 24 часа. Много са далеч от истината
  • 16 ASD

    18 13 Отговор
    НА ВСИЧКИ Е ЯСНО, ЧЕ В МОМЕНТА КОГАТО ГОЛЕМИТЕ СЕ ВКЛЮЧАТ В ПРЕДЛАГАНЕ НА ЕЛАВТОМОБИЛИ разни току що сформирани смешници ще изгаснат като Мъск ще изгаснат.

    Коментиран от #18

  • 17 Бъркаш

    19 2 Отговор

    До коментар #13 от "Бачо Киро":

    е-Голф струва колкото две "нафтови печки".Ако цената беше по ниска продажбите му щяха да се вдигнат в пъти.

    Коментиран от #23

  • 18 Аха

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "ASD":

    И кои са големите при електромобилите???

    Коментиран от #36

  • 19 фен на спарк

    4 6 Отговор
    VW правят готини електрички, но най-добрата е Ъп!
  • 20 Driving pleasure

    13 7 Отговор
    А швабите даже не са почнали да правят истинските електрички. Познайте какво става с продажбите на Т,слата като пуснат ID3 ...
    Бая джойнте ше требе да изпафка Илончо да успокои нервата ;)

    Коментиран от #21, #37

  • 21 Хе хе

    12 12 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Не се притеснявай за него, той ще се оправи! ФВ се купуват защото са немски, а немците си купуват собствено производство. А не че са по-добри от Тесла. Но Тесла прави завод и там, така че те също ще станат собствено производство. А Тесла продава и в Китай, където не са чували за Е-голф!

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Driving pleasure

    18 13 Отговор

    До коментар #21 от "Хе хе":

    А в Норвегия защо еГолфа задмина Тесла?
    И пак казвам това все още е стария Голф с батерии в багажника. Изцяло електрическия ID3 ще е друго нещо особено за Европа, ще се продава и в Китай фабриката се строи.

    Тесла се купуваше просто защото нямаше нищо друго на пазара, и определена група (лично според мен смотаняци с комплекси за малоценност) желаещи да се изфукат с нещо ново ги купуваха и им създадоха някакъв статус. Но по принцип масата не ги интересува 0-100 ускорението, а Тесла друго не предлага.

    В интерес на истината Хюндай Кона е един исключително смислен автомобил и в пъти по-добра електричка от смотаната Тесла...

    Коментиран от #38

  • 23 Бачо Киро

    9 3 Отговор

    До коментар #17 от "Бъркаш":

    Аз ти говоря глобално. Продажбите на автомобили с ДВГ от ценовата категория на теслите е в стотици пъти ... Иначе откъм цената въобще не си в час. ГолфЕ е в диапазона около 30000 евро. С други думи прилично оборудван дизел, гти-та и тн са там, че и отгоре. Голф Е струва колкото две нафтови печки само ако си ги търсил в мобиле.бг ... Въобще не си в час с цените на нови автомобили, не знам защо се обаждаш даже ...
  • 24 Бачо Киро

    11 7 Отговор

    До коментар #21 от "Хе хе":

    Продажбите на Тесла на световния пазар са абсолютно капка в морето, ФВ продава повече голфове за една година, както Форд повече пикапи за една година, отколкото Тесла е продала за всичките си години на съществуване. Та да обясняваш как Тесла продавала в Китай и да го представяш, как това било нещо важно, е абсолютна смехория и пълна простотия ... Тесла въобще не я виждам да излезе от нишата като производител. Отдавна трябваше да го е направила, преди големите производители да настъпят в нейното направление. Естествено, това няма как да стане от малък производител, при условие, че липсва инфраструктурата. Както виждаш, големите се намесиха и те в инфраструктурата, което помага на собствениците на Тесла също, но и означава, че големите са дали газ в тази насока. Въобще не виждам как Тесла ще стане повече от нишов автомобил, след като за толкова години не може да се излекува от елементарни болки в автомобилостроенето, неща, което всички останали са излекували преди десетилетия. Можеш да нашляпаш всякакви електроники, но първо трябва да е автомобил, после джаджа. При Тесла върви наобратно. Разни хипстъри може и да се щракат пред Старбъкс с теслите си, но както виждаш, туй то ...

    Коментиран от #25

  • 25 Емаха

    7 4 Отговор

    До коментар #24 от "Бачо Киро":

    Е а не разбрахте, че се говори за ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КОЛИ! Кои са големите в ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОЛИ? Тесла ще има конкуренция от китайците, а не от ФВ! Колко са големи немците В ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОЛИ? Това е все едно, Тесла да се конкурира със немците в производството на ДВГ коли! Немците все още нямат масова електричка и нямат инфраструктура от зарядни станции! А тези зарядни които имат са по-скъпи от разхода на В8 мотор! Така не се прави!
  • 26 Да питам нещо

    9 4 Отговор
    Някой да беше чувал, за Хуавей през 2000 година когато най-добрите телефони бяха Никиа и Ериксон (след това Сони Ериксон)? Къде бяха Самсунг тогава? Или Айфон? Къде е Нокия днес? А Кодиак помните ли? Най-големите във фотото с фотоапарати, ленти и хартия? Къде са сега? И тук сега се говори за ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КОЛИ, не за най-големите в ДВГ коли! Защото това са различни неща!

    Коментиран от #28

  • 27 Коко

    10 1 Отговор
    Corolla е най продаваната кола в света за всички времена Не че имам нещо против голфа и аз го харесвам
  • 28 Driving pleasure

    12 5 Отговор

    До коментар #26 от "Да питам нещо":

    Епъл и Самсунг колко субсидии получиха, за да ги наложат на пазара? Николко, просто изкараха конкурентни продукти. Спри субсидирането на електричките и ела ми се обади, че ще има някакви продажби на електрически коли.

    Коментиран от #30

  • 29 Да ама не

    6 9 Отговор
    Глупости ама пълни. Германците купуват голфу сега от сляп патриотизъм. Та самият им шеф призна че са 6-7 г назад от технологиите на Тесла.
    А дори и разликата между (Тесла модел 3 - 3420) и (VW e-golf 4857) не е толкова голяма. Истината ще се види към края на 2021, когато завода на Тесла в Берлин заработи, и всеки има близък и евтин достъп.
  • 30 Да ама не

    8 2 Отговор

    До коментар #28 от "Driving pleasure":

    ФВ колко субсидии получиха за "екологично чистите дизели", знаеш ли?
  • 31 Пак са пропуснали половината факти

    9 2 Отговор
    Съвсем случайно в статията са забравили да напишат, че Германия си стимулира автомобилното производство с държавни поръчки. Да не мислите че държавните учреждения ще си купят tesla или някоя френска марка?

    другото което пропускате е че Тесла е много по-скъпо от конкурентните модели, защото се произвежда в Щатите и освен транспортни разходи има и мита. Продажбите са кампанийни, в зависимост от това колко кораба са пристигнали и в кои държави в Европа ще ги разпределят. Това ще се промени с фабриката в Европа и новите евтини батерии, които ще представят в началото на другия месец. С тях цената става по-ниска от дизелов автомобил. За каква конкуренция говорите тогава?
  • 32 TSLA

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "така така":

    Голфа е цар, а Елън Мъск, направил последователно 7 (седем) мъжки на различни жени, човекът който получава данък от военните в Щатите задето им пълни казармите.. той вече е бог.
  • 33 Гост

    7 7 Отговор
    Бързо! Носете вода, да свестим електрофилите. Оп-па, чакай! Не с вода - ще дадат накъсо. Донесете амонячни кърпички.
  • 34 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Бачо Киро":

    Мъдри думи!
  • 35 гост

    4 9 Отговор
    Оказа се че е допусната грешка в отчитането на броя на продажбите. След корекцията Тесла излиза на първо място с голяма преднина.

    Коментиран от #40

  • 36 Гост

    8 7 Отговор

    До коментар #18 от "Аха":

    Когато котката я няма, мишките пируват и се имат за големи. Влязат ли котараците, разни там Мъск, Маус и Джери ще избледнеят на мига.
  • 37 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Хахахаха той тогава ще се изсели на Марс, да не го е срам. И само след 2 дни престой ще му доскучае и ще се депресира. След седмица ще е осъзнал, че е направил голяма грешка и е трябвало да мисли 2 хода напред, преди да прави глупости.
  • 38 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #22 от "Driving pleasure":

    Абсолютно вярно.
  • 39 Ха ха ха

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Свети Мъск":

    Е като принудят Дойче Посте да купи 200 и те ги те.Сбъркана нация смешна и жалка.Пак ще им скачаме по немските глави скоро.

    Коментиран от #42, #43

  • 40 гост

    2 8 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Цъкайте си минуси колкото си искате, а след това ако знаете други чужди езици освен македонски, отидете на Гугъл и прочетете официалното извинение на Auto Motor und Sport лично до Илон, ха ха ха

    Коментиран от #46

  • 41 голфа е пръчка

    2 2 Отговор
    Безсмислени писания за брой продадени, а къде са характеристиките и нивото на технологията снобския Голф спрямо Model 3. А германците са шовинисти , което оказва влияние и на автопазара.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Семит

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Ха ха ха":

    Точно така Израел над всичко!
  • 44 Христо

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Аз съм":

    Този голф е с китайска батерия и много други китайски възли
  • 45 Те сами си признаха

    5 1 Отговор
    От Фолксваген сами си признаха, че ще си купят повечето volkswagen id3 за собствена фирма за споделени автомобили само и само да могат да се изпълнят квотите за да не ги наказват. Отделно правителството купува електрически автомобили за всички държавни служби. Това значително изкривява статистиката за търсенето на определена марка точно в Германия.

    Освен това, ако всеки момент се очаква да излезнат обновени модел s и модел х, а също така нови батерии които издържат един милион мили но ще струват по-малко от дизелов автомобил, дали ще се втурнете да си купувате стария и скъп модел Тесла?
  • 46 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Ако е така, сега следва и Сашето Петков да се извини на читателите тук, за разпространяване на невярна информация.

    Коментиран от #49

  • 47 Край

    3 1 Отговор
    Електрически голф е менте като смартфон нокия.
    Ерата на немското автомобилостроене приключва. мъдростта на дядо ви че колите са "мерцедес и другите" вече не важи.
    Инвеститорите го разбраха и акциите на немските компании се сриват.
    В Перник не го разбират но там и други неща не разбират - да чакат електрически голфове трета ръка - монтират им оловни акумулатори и ще стигат до Владая а после е нанадолно.
  • 48 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Българан Европейски":

    Ти от Хамбург кога отиде в Мюнхен по А7 или А9...Аз ти казах че нищо не разбираш ти мислиш че се заяждат всички с теб...не си запознат с пътищата в германия ИЗОБЩО...Да ти обясня малко по лесно да разбереш ако можеш - все едно да искаш да идеш от Видин до Кърджали само по Е 79...Е 79 е от видин до кулата за гърция...другия път който "кмпетентно" споменаваш е както от Русе до Кърджали-та как ще стигнеш по единия път от Видин до Кърджали без да се прехвърлиш на друг🤣🤣🤣🤣🤣къде е пресечната точка на две успоредни 🤣🤣🤣🤣🤣🤣ако ти бях учител още щеше да повтаряш...продължавай да четеш кво ти пише маск и онова списанийце с количките

    Коментиран от #50

  • 49 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Преди време казах ли че ще започнеш ли сам да си пишеш със себе си и да се караш...после другите ти виновни🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #51

  • 50 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #48 от "Хайл":

    Способността ти да четеш и разбираш написаното от не надвишава възможностите на стар тираджия без навигация в камиона, какъвто най вероятно си. Остани си със здраве и с илюзията че си разбирач.

    Коментиран от #52

  • 51 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Хайл":

    Не те знам на кого какво си казвал, хаиз, ама не е било на мене. И какво общо имам аз със сашо петков?

    Коментиран от #54

  • 52 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    старите тираджиии се оправяха без навигация перфектно. новите не могат без такава

    Коментиран от #53

  • 53 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Ако им се развали навигацията и са до там,добре че карат с по 3-4 наведнъж

    Коментиран от #55

  • 54 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Сашо пък на теб какво ти е направил? Той трие моите коментари...колкото и ника да ползваш любимата ти тесла е на изкуствено дишане,дето разправяш за камиони тесла,за коли всичкото го е казал мъск а той е измамник който ти продава илюзии а ти му вярваш и дори започна да спориш сам със себе си понеже си разбирач,живял в норвегия и си имал тесла-кой клас повтаряш малкия щом не можеш да кажеш къде е пресечната точка на 2 успоредни🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #56

  • 55 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Хайл":

    Ако говориш за новите шофьори си прав.
  • 56 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Хайл":

    Колега нещо си се объркал. Аз съм Гост със главно Г. А норвежеца е гост със малко г. Различни хора сме Аз съм против тесла и подкрепям мнението ти.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.