Европейският автомобилен бизнес инвестира внушителната сума от 60 милиарда евро в развитието на електрически превозни средства, като това е само през изминалата 2019 година!
Това е много повече отколкото инвестира дори Китай. Още нещо любопитно е, че инвестициите нарастват главоломно, а прогнозите са, че тази тенденция ще бъде запазена.
В сравнение с 2018 година инвестициите от Стария свят в екологично чист транспорт са нараснали 19 пъти! Китай също инвестира много в електромобили, но дори техните инвестиции са по-малко от европейските - само 17.1 милиарда евро през 2019 г.
Каква е причината за такъв експлозивен растеж? Очевидно всички вярват, че бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с електрическите автомобили. Volkswagen AG, Mercedes-Benz, BMW и много други компании от Европа през последните две години говорят само за електрически автомобили.
Предвижданията на водещи специалисти в бранша са, че в следващите години ще станем свидетели на огромен брой нови електрически автомобили. И да, електрическите коли ще са за дълго време. Вероятно завинаги.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 36 евро за 250 км
Коментиран от #6, #25, #101, #193
13:13 28.05.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 А ток откъде ?
Коментиран от #29, #162
13:23 28.05.2020
4 Гост
Коментиран от #37, #56, #160, #188
13:25 28.05.2020
5 Чочо
Коментиран от #8, #9, #151, #155, #161, #170
13:25 28.05.2020
6 аа а а а не така
До коментар #1 от "36 евро за 250 км":
Лъжльо , гледах едно ревю на забравих каква марка беше колата , но електрическа , човека каза накрая че пести по няколко хиляди годишно само от бензин ! ! !Коментиран от #47, #173
13:28 28.05.2020
7 Танос знае
Коментиран от #82, #159, #184
13:32 28.05.2020
8 куку руку ку
До коментар #5 от "Чочо":
Ами... не е вечен ДВГ, но и електричките не са бъдещето. Да живее квантовият двигател, само дето още не е открит.Коментиран от #13
13:40 28.05.2020
9 Мика
До коментар #5 от "Чочо":
Колкото и бившия шеф на Форд преди 80г. беше казал че автомобила ще е временно явление, коня ще е вечен.Коментиран от #12
13:40 28.05.2020
10 Франкофон
13:42 28.05.2020
11 Запада
До коментар #2 от "Някой":
European Union likes this!Ще е добре да се отървем от твари като теб
Коментиран от #81
13:42 28.05.2020
12 куку руку ку
До коментар #9 от "Мика":
Нямаш си на представа колко е прав Форд с това си твърдение. Коне има от милиони години... автомобилът колко ще издържи? Максимум колкото техническата ера на циливизацията ни.13:46 28.05.2020
13 водородът
До коментар #8 от "куку руку ку":
а какво ще кажеш за мен ?Коментиран от #33, #86
13:46 28.05.2020
14 Отново глупаво заглавие!!!
Коментиран от #30, #60, #85, #113, #165, #166, #167, #168, #227
13:55 28.05.2020
15 Plovdiv
Коментиран от #92
13:55 28.05.2020
16 комунистамане
До коментар #2 от "Някой":
Прав ти път .Прати снимка от мавзолея на Ленин.Вземи и останалите русофили с теб .13:56 28.05.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Собственик ел.автомобил
Коментиран от #40, #46, #120, #198, #202
13:59 28.05.2020
19 европеец
Коментиран от #97, #130
14:00 28.05.2020
20 bbbbggggg
Коментиран от #21
14:04 28.05.2020
21 987
До коментар #20 от "bbbbggggg":
Когато ел автомобилите станат масови,цените на батериите ще паднат драстично.Освен това по време на гаранцията батериите се сменят безплатно !Коментиран от #174
14:07 28.05.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Таня
До коментар #1 от "36 евро за 250 км":
само не разбирам защо трябва да лъжеш250 км са 2 цента или даже нищо
Коментиран от #42, #48
14:12 28.05.2020
26 До 18, да прав сте.
Коментиран от #39
14:17 28.05.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Руски трол
Коментиран от #105, #205
14:21 28.05.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Ногу си прав пич!
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Ма неа кой ти отговори!!! Иначе ТЕ са го измислили и ние последни ша разберем!!!14:22 28.05.2020
31 Реалист
14:24 28.05.2020
32 Очакват се .,,
Коментиран от #34, #35
14:32 28.05.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Объркал си се нещо
До коментар #32 от "Очакват се .,,":
Повечето влакове от деситилетия са електрически, ама ти откъде да знаеш? За какво му е на влака батерия, като се движи по релси с кабел отгоре?Коментиран от #204
15:14 28.05.2020
35 Объркал си се нещо
До коментар #32 от "Очакват се .,,":
Камионите на батерии излизат догодина, а големите кораби и сега се задвижват с електрически двигатели, които са захранвани от генератори на мазут и дизел. Просто тези генератори ще бъдат заменени с горивни клетки захранвани с водород. При леките автомобили водорода е абсолютно безсмислен, но за големи превозни средства е незаменим, защото предлага голяма енергийна плътност и въпреки по-малката ефективност, отколкото директно зареждане в батерии, пак е по-ефективен дори в икономически план от ДВГ15:14 28.05.2020
36 W124
Коментиран от #187
15:16 28.05.2020
37 Хохохо
До коментар #4 от "Гост":
Защо бе, дано да стане по рано, тъкмо петрола ще се срине и бензинджиите ще си джиткаме на воля.15:17 28.05.2020
38 Хасан
Коментиран от #41
15:17 28.05.2020
39 Право на избор
До коментар #26 от "До 18, да прав сте.":
Пропускаш факта, че дизел се зарежда от едно единствено място на една и съща цена, независимо от местоположението, часа в денонощието и сезона. Нямаш право на избор. При тока е точно обратното. Можеш да си го купиш на двойно по-ниска цена от същият контакт, стига да да го заредиш в подходящ момент, в случая през нощта.15:19 28.05.2020
40 Така е
До коментар #18 от "Собственик ел.автомобил":
Виж значи колко си прав! Много предимства и един недостатък! Кажи им го на бензинаджиите.15:21 28.05.2020
41 Абсолютно си прав
До коментар #38 от "Хасан":
Всяко едно производство замърсява. Просто електромобилите слагат малко ред. Автомобилите с ДВГ са като конете. Вървят и серат там където се движат. аз се движат най-много в големите градове където има най-много хора. Електромобилите са по "културни" и не цапат там където се движат, а ходят в "тоалетни "които са на предварително определено място и се ползват от векове, преди да се появят електромобилите. Дори това обаче не е задължително, защото ако токът се произвежда от възобновяеми източници, няма никакво замърсяване на природата при неговото производство.Коментиран от #58, #163
15:25 28.05.2020
42 Бабун
До коментар #25 от "Таня":
Танче, нещо си се объркала моето момиче, при средна цена на тока 20 цента квч, 2 цента струват 100вата. Искаш да кажеш, че зареждаш 100 вата на станцията и караш 250 км, бре,бре,бре.15:26 28.05.2020
43 AVTO
Хиляди без работа
Коментиран от #44
15:27 28.05.2020
44 Пенсии
До коментар #43 от "AVTO":
Докато изчезнат ДВГ, тези за които говориш вече ще са пенсионери. Ако през 2040 година спре производството, а се карат още 10 15 20 години, я сметни ти самият дали няма да си пенсионер?15:30 28.05.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Vlхкл
До коментар #18 от "Собственик ел.автомобил":
Колега извинявай посочи учебник в който пише КПд 36% за бензинов двг ;)Коментиран от #61, #65
15:35 28.05.2020
47 Я пак!
До коментар #6 от "аа а а а не така":
Ако си я зареждаш у вас! Да! Я иди на колонката по пътя? Свят ще ти се завие, 36 евро майка! Без майтап!Коментиран от #49
15:38 28.05.2020
48 Скъпа Танче
До коментар #25 от "Таня":
250 вата, не стигат да отидеш до супермаркета, а ти отиде на 250 км! Миксера дето си правиш сокове, е 600 вата! Сушуара ти е около1500 вата! Надявам се че вече имаш понятие!15:45 28.05.2020
49 Хмх
До коментар #47 от "Я пак!":
Аре стига бе! Лъже са тук на пос.рано! Мъжки, тази цена на зареждане е на зарядни Йонити КОИТО ЗАРЯДНИ СА С МОЩНОСТ 350 КВ И ЕДИН НИСАН ЛИЙФ НЯМА КАКВО ДА ПРАВИ ТАМ, ЗАЩОТО НЕ ПРИЕМА ТАКАВА МОЩНОСТ! ТЕЗИ ЗАРЯДНИ СЕ ПОЛЗВАТ ГЛАВНО ОТ ПОРШЕ ТАЙКАН И АУДИ Е-ТРОН И СЕ ПОЛЗВАТ С АБОНАМЕНТ КАТО ТОГАВА ЦЕНАТА Е МНОГО ПО-НИСКА! ЖЖЖЖЖ ДРЪЖ, ДРЪЖ ХЕЙТЪР!15:53 28.05.2020
50 Нормални коментари
15:56 28.05.2020
51 Гацо Бацов
Дали ще направят електрически Корвет, Мустанг, Камаро???
Коментиран от #52
16:05 28.05.2020
52 Бацо Гацов
До коментар #51 от "Гацо Бацов":
Да ще направят и даже вече правят! Други въпроси?16:13 28.05.2020
53 агент08
16:24 28.05.2020
54 Дядо Николай
Ние сме заобилени от източник на безплатна, екологично чиста и възобновяема енергия. Това водата. Трябва да се намери начин за евтиното и разлагане на водород и кислород, а след това горивна клетка, получава ток и като отпадъчен продукт отново вода. Аз съм оптимист и считам, че това все някога ще стане. Дано да не е много късно. Мисля, че въпроса е не толкова технически колкото комерсиален. Нефтените монополи не разрешат това. Техните печалби се длжат на въглеводородите, но и те все някога ще свършат. Между другото работи се над много други переспективни технологии за получаване наток.
Коментиран от #145
16:24 28.05.2020
55 Край
ДВГ кола и за 500 лв. на 30г. може да те вози. Ел. кола смислена дори и стара по 10 000 евра няма как да е.
Целта е колите да намалеят. Това че Асан от Шекер маала, Патладжан Сингх от Момбай и Обонго от Найроби имат как да си купят кола за 300 долара е световен проблем който ще се реши със забраната на двг колите.
Коментиран от #67, #73
16:50 28.05.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Лудогорец8
Коментиран от #59
17:11 28.05.2020
58 TSLA
До коментар #41 от "Абсолютно си прав":
Много точно казано. Обърнахме градовете на газови камери, в които се диша отрова 24/7. А в града живеят хора, не коли.17:18 28.05.2020
59 Не думай
До коментар #57 от "Лудогорец8":
Жива да не бях! Това прозвуча като заплаха!17:20 28.05.2020
60 TSLA
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Ама каква е тая истерия?! Първо: ток има няколко начина да си произведеш сам. Я ми изкопай петролен кладенец в двора и ми рафинирай после суровината... Второ: откога всички водачи се загрижихте за екология, след един век бълване на смрад, филтрите в храстите, маслото в канавката и гумите в реката + чувал чаркалаци, накладки, водни помпи, ролки и ремъци. ОТКОГА?! Трето: къде пише че колата е вещ от първа необходимост и всеки Петкан и Драган треа да ходи за цигари с 2 тона железо? Кой ти каза че като си купиш ламарините, общината ти е длъжна да ти осигури парцел 10м2, за да я складираш 22 часа и да я караш 2?! Четвърто: както като изпуснеш газ гризу нема как да се покриеш, веднага лъсваш, така е и с отходника на колата - накъдето и се завъртиш, той все е отзад. То е все едно днеска в рейса всички да се изрежат едновременно: дизелджиите - на загорял боб с наденица, газаджиите - на кисело зеле, а бензинджиите - на леща. Кой заможен и образован човек иска да живее в ОБОР? Кой?Коментиран от #62
17:46 28.05.2020
61 Димов
До коментар #46 от "Vlхкл":
С20ХЕ - бензинов двигател на Опел от 90те. Имат го всяка втора Калибра, някои от старите Вектри, Астри и Кадети. КПД 37%. Потърси инфо. Има доста. Освен това, много от съвременните бензини с променливи фази го разминават по КПД.17:48 28.05.2020
62 Димов
До коментар #60 от "TSLA":
Никой! И ние не искаме да ни пуши. Просто не вярваме на батериите. Смятаме, че ще нанесат по-сериозна екологична катастрофа от петрола. А вие се мъчите да ни убедите в безвредието им. Не се получава. Също както не се получава с аргумента ви, че на ток винаги ще ви е евтино. Евтино е сега, когато на ток са едва 5% от колите в света. Станат ли масови токът ще стане златен. Вече се почна.Коментиран от #74, #78
17:55 28.05.2020
63 И тази
17:56 28.05.2020
64 Айде айде
18:01 28.05.2020
65 Какъв учебник?
До коментар #46 от "Vlхкл":
За какво ти е учебник? Там можеш да прочетеш само за максималното КПД на стенд на самия двигател, а нас ни интересува реалното КПД на използване на горивото за движение. Един съвременен бензинов автомобил харчи 6л. на 100 километра смесен разход. 6 литра бензин се равняват на 54,6 киловатчаса. Подобен електрически автомобил харчи 17 киловатчаса. Следователно един бензинов автомобил има само 30% от ефективността на електрически автомобил, който пък е много далеч от 100% ефективност (КПД).Казано по друг начин, електромобилите са поне три пъти по-ефективни от бензиновите автомобили. Единственото предимство на бензиновите е, че събират повече енергия в резервоара, а след това я пилеят за всичко друго - шум, вибрации и топлина и на последно място за движение.
Коментиран от #68
18:03 28.05.2020
66 Глупости !
18:08 28.05.2020
67 Спри да повтаряш тази глупост
До коментар #55 от "Край":
Как реши че няма да има дърти електромобили под 10 000 евро? Вече се гласят да произвеждат чисто нови по 6000 евро. Къде видя електромобил на 30 години, за да знаеш че струва 10 хиляди евро и да го сравняваш с някое 30-годишно менче за 500 лв, което дори като ново не е струвало 10 хиляди евро?Коментиран от #69
18:10 28.05.2020
68 Анонимен
До коментар #65 от "Какъв учебник?":
От техническа гледна точка е безспорно правилно разсъждението ви , но като консуматори нас не ни интересува КПД а цената която плащаме за да получим определена полза ( в случая да се транспортиране от точка А до Б ) . Така че дори КПД да е 1 % избора пак ще бъде на тази технология ако може да осигури придвижването най евтино , сигурно и комфортно . ДВГ отговаря на всички това . Така че докато електрическите коли не станат по добри от ДВГ по тези показатели ( без изкуствено политическо изкривяване на условията за конкуренция ) нямат реален шанс . Към момента разчитат единствено и само на политическо пробутване . Това може да се смени много по-бързо отколкото някой може да си представи . За пример - съдбата на дизела в Европа който от любимец на политиците се превърна в презрян парий за година - две .Коментиран от #71
18:21 28.05.2020
69 Анонимен
До коментар #67 от "Спри да повтаряш тази глупост":
Е , то в такъв случай има и "автомобил" Тата Нано за около 2000 долара - пак е 3 пъти по-евтин.Коментиран от #72
18:27 28.05.2020
70 ДИЗЕЛАК
18:48 28.05.2020
71 Именно де
До коментар #68 от "Анонимен":
Както и да го смятаме, с малки изключения (извращения), е по-евтино да се зарежда ток, отколкото бензин. С новите евтини и издържливи батерии, още един недостатък на електромобилите ще изчезне завинаги. Те ще станат по-евтини от бензиновите автомобили. С по-ниска първоначална цена и по-ниска цена за зареждане, няма как километър пробег да ти излезе по-скъпо, както и да го смяташ. Това е целта на субсидиите - този момент на изравняване на цените да дойде по-бързо. В момента в който цените са изравнят може да забравиш за субсидиите. Никой няма да предпочете по-скъп автомобил, чието зареждане е по-скъпо за километър и на всичко отгоре трябва да ходи на сервиз да го дерат на всеки 10 хиляди километра, дори да не се разваля, а производителя е проектирал и често разваляне и поддръжка. Повечето електромобили ще стимулират и по-бързото изграждане на зарядна инфраструктура, което ще елиминира и останалите недостатъци.18:51 28.05.2020
72 Къде може да се купи
До коментар #69 от "Анонимен":
Я кажи някой автомобил за 2000 долара, който може да се купи в Европа? Защото аз ти говоря за електромобили на Европейския пазар. Доколкото знам, производството на тата нано е спряно отдавна дори в Индия, но може и да бъркам.19:01 28.05.2020
73 Спри да повтаряш тази глупост
До коментар #55 от "Край":
Нямало да има смисъл от смяна на батерията, защото били скъпи?Нека електромобила да не е 30-годишен а само на 10. Само преди 10 години, един киловатчас литиево-йонна батерия струваше около 1000 долара. Ако батерията е 50 kWh тогава би струвала 50000 долара, като най-добрата технология тогава позволяваше 800 цикъла живот. Следователно всеки цикъл пълно зареждане е струвал 62,5 долара плюс цената на тока. При 200 км пробег от зареждане, оскъпяването на километър за смяна на батерията е около 31 долара за 100 км по тогавашните сметки. Напълно нормално е да си минал 800 пъти по 200 км навъртайки 160 хиляди километра, да е дошло време за смяна на батерия.
След няколко месеца (ако даже вече не са и започнали) tesla ще предлага батерия на цена 100 долара за киловатчас, която има живот 4000 цикъла. Смяната ще ти струва 5000 долара, а не както си смятал тогава 50 000, като новата батерия ще има живот 800 хиляди километра. Един цикъл сега вече ще ти струва 1,25 долара, а не 62. Оскъпяването за 100 километра ще ти е 65 цента, а не 31 долара.
Е как тогава направи сметка, колко ще струват батериите след 30 години та продължаваш да ни засипваш с глупости?
19:15 28.05.2020
74 Абе Димов
До коментар #62 от "Димов":
Ти скоро виждал ли си цената на тока на борсата? Все по-близо до нулата, а отвреме-навреме отрицателна. А даже не е започнало масовото инсталиране на фотоволтаици, които да предлагат излишна енергия като пекне слънце, конкурирайки се с всички останали производители, които трябва да плащат за гориво.Ако още утре всички автомобили в България минат на ток, потреблението ще се вдигне само с 10%. Даже няма да го усетим, защото само един климатик харчи повече, отколкото един електромобил и като стане студено дори за ден, консумацията се вдига с много повече от 10% .
Коментиран от #109
19:37 28.05.2020
75 коко джамбо
До коментар #23 от "Ха ха ха":
това за землянките от себе си май съдиш а приматче, първо отиди в Русия, но не само в москва а почти навсякъде в руската федерация и се убеди сам как живеят руснаците (в землянки не живеят даже и в сибирската тайга) и тогава пиши небивалици по форумите...ама като вярваш на пропагандата на тъпите хамериканци без да се опиташ поне да си изградиш собствено мнение,.. а човек без собствено мнение си е примат...19:37 28.05.2020
76 Електрохейтър
Коментиран от #79
19:41 28.05.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Какво им е вредно на батериите
До коментар #62 от "Димов":
Като им свърши живота се рециклират, за да се ползват материалите им за нови батерии. Даже се появиха слухове, че Тесла ще предлага да изкупи старите работещи батерии, повечето от които дори са гаранционни, за да ги замени с новите, които имат много по-дълъг живот, но използват по-малко материали и са по-леки, зареждат се по-бързо и не загряват при натоварване. По-горе сметнах, че съхранението на един киловатчас ще струва 4,5 стотинки от живота на батерията, което пък прави съхранението на възобновяема енергия рентабилно. Спомняш ли си колко тона CO2 се отделяше при производството на една 100 киловатчаса батерия за Тесла, според онова проучване, което безспирно цитираше?Коментиран от #111
19:44 28.05.2020
79 Е кой те кара?
До коментар #76 от "Електрохейтър":
След като шума ти е по-важен от вървенето, никой не те спира да си купиш бръмчалник. Пали си го в гаража и си бръмчи колкото искаш. Някои хора си купуват автомобилите, за да ги карат и имат съвсем други приоритети преди шума.Коментиран от #144
19:47 28.05.2020
80 дявола
20:13 28.05.2020
81 Някой
До коментар #11 от "Запада":
Само за да те дразня ще се опитам да остана20:14 28.05.2020
82 перничанин
До коментар #7 от "Танос знае":
Ако обединиш това което си описал се получава "хибрид"20:15 28.05.2020
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Баят Селяк
20:48 28.05.2020
85 333
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Цените на батериите паднаха с 80% за 4, 5 години. Цената има пряко отношение към степента на замърсяване. Материалите често не са скъпи, производството е изключително енергоемко, и от там идва замърсяването. С изключение на кобалта, но вече има батерии без кобалт. Проблема обаче няма да се реши с електромобили, защото голяма част от първичните ни източници на енергия не са чисти, а индустрията и производството на електричество генерират повече замърсяване от автомобилите в световен мащаб. Всяко по отделно, при това с немалко повече. При сериозното развитие на технологиите за батерии скоро може да се изравни цената с автомобилите с ДВГ.Не съм чак фен на електромобилите и в момента по-скоро не бих карал електричекса кола, освен само в града. Докато не могат да минават 500км с магистрални скорости и не са много по-близки до автомобилите с ДВГ за мен не са избор. Не може Дачия за 15 бона да го може, пък кола за 100 бона да не може.
20:54 28.05.2020
86 Куку руку ку
До коментар #13 от "водородът":
Казах, че водородът е взривоопасен и трудно се произвежда, но модератор помисли, че това е обидно и изтри коментара ми.21:35 28.05.2020
87 сноу
21:50 28.05.2020
88 тунберг
До коментар #27 от "До 21":
Тойота имат 10г. гаранция на батериите и поддръжката е безплатна !!!21:50 28.05.2020
89 Шока
22:09 28.05.2020
90 Jack Western
22:15 28.05.2020
91 Ruthless
22:48 28.05.2020
92 PlimP
До коментар #15 от "Plovdiv":
щото истината боли ;), маркетинг да има, другато е.и го00:00 29.05.2020
93 Енергетик
Коментиран от #96
00:23 29.05.2020
94 Кико
До коментар #2 от "Някой":
Айде де, не се мотай и губиш време!06:50 29.05.2020
95 Готин
07:13 29.05.2020
96 Енергетик друг път
До коментар #93 от "Енергетик":
Ако въобще си учил нещо за енергетиката, то това е било по средата на миналия век. В наши дни електроенергията най лесно и най-евтино се съхранява в батерии, което от ден на ден стават по-добри и по-евтини. Ако едно време ВЕЦ и съответно ПАВЕЦ бяха най-бързите централи за балансиране на системата, защото можеха да реагират само за 10-15 минути, сега батериите реагират в рамките на микросекунди. В Австралия имаше случай в който най-голямата батерия в света беше реагирала на авария на ТЕЦ няколко секунди преди дори диспечерите на тази централа да разберат, че има някакъв технически проблем. Батерията която се намира на няколкостотин километра от централата, беше поела товарът още преди повреденият блок на централата да спре напълно, предотвратявайки спиране на тока поради разпадане на системата. А тази батерия има капацитет само 100 мегаватчаса, колкото е капацитетът на 1000 електромобила. Представи си какъв е потенциалът на милиони електромобили. Енергийната система ще стане по-стабилна и по ефективна отколкото някога е била.Коментиран от #122
07:33 29.05.2020
97 Дръндрън
До коментар #19 от "европеец":
Не че нещо, но ти европеецо знаеш ли какви са разстоянията в Русия, Казахстан,Монголия??? Къде ще зареждат???09:15 29.05.2020
98 Таня първа
09:29 29.05.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Българин
Коментиран от #121
09:50 29.05.2020
101 Ха Ха
До коментар #1 от "36 евро за 250 км":
Ами смени марката и си вземи кола09:53 29.05.2020
102 Ток
09:58 29.05.2020
103 iv40
10:07 29.05.2020
104 гого
10:09 29.05.2020
105 Онуфри
До коментар #28 от "Руски трол":
Иска ти се ама няма да стане. Тогава ще трябват атомни централи и Уран а това си е направо хот на изобилието за Русия.10:12 29.05.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 радев
Коментиран от #114
10:19 29.05.2020
108 Да живее бензина
Коментиран от #117
10:23 29.05.2020
109 Димов
До коментар #74 от "Абе Димов":
Виждал ли си си сметката за ток, или у вас друг плаща сметките? Моята на фиша не е отрицателна. А оправданието на правителството ни, за 5% по-малкото производство на ток през 2019, беше точно ПО-ВИСОКИТЕ ЦЕНИ НА БОРСАТА, и от там слабият ни износ на ел енергия. Ден-през-ден чета непрестанни напъни да вдигат цената още и още, като си измислят какви ли не оправдания. Вашите електификации на 2млн коли в България ще им дадат чудовищно мощен аргумент за това. Пък ти си мисли, че ще плащаш отрицателни сметки.Коментиран от #175
10:24 29.05.2020
110 Шофьор
10:29 29.05.2020
111 Димов
До коментар #78 от "Какво им е вредно на батериите":
Стига гълта компютърноанимирани клипове от нета. Не се рециклират, а се преработват в суровини за други отрасли. Виж, ламаринената обвивка може и да се ползва за нови батерии. Не съм цитирал сайтове от нета. Бъркаш ме с някого, както винаги.10:29 29.05.2020
112 Стефано
10:29 29.05.2020
113 ГрУЮ
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Кажи им, че няма да стане, какво им обясняваш. Много по-евтино е с водород или алкохол. Също и с растително масло. И по-екологично10:30 29.05.2020
114 Донякъде
До коментар #107 от "радев":
Съм съгласен с теб но само да питам какъв автомобил взимаш нов за 30 бона. Питам понеже на колите които струват по 30 бона маслото и филтри се сменят по начесто а не на 30000 км. И освен това за 350000 км на автомобил с двг ще станат за смяна и много други неща които в един електромобил просто ги нямаКоментиран от #118
10:30 29.05.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 TSLA
До коментар #108 от "Да живее бензина":
Повратната точка в живота на човек е като се качи Модел 3 4х4 и го смръщи на няколко завоя и прави. Тогава разбира как се забавляват извънземните. Поглежда се и разбира, че бензина в кръвта изведнъж изветрял. И няма връщане назад! Животът не е да се гледа в екрана и плямпа. Животът е да се действа!Коментиран от #119
10:46 29.05.2020
118 радев
До коментар #114 от "Донякъде":
Автомобила е Пежо.Определил съм бюджет 30 000 лв за да мога да плащам лизинговите вноски.Маслото е лонг лайф и се сменя на 30000 км.За 350 000 км сменем накладки и съединител.Двигателя на Пежо е железен.Чакам цените на електромобилите да паднат до моя бюджет.10:46 29.05.2020
119 радев
До коментар #117 от "TSLA":
Съгласен съм с теб но мисля че модел 3 е с цена около 40 000 долара.Не е за мен превишава ми бюджета.10:49 29.05.2020
120 Факт
До коментар #18 от "Собственик ел.автомобил":
Когато станат масови ще са по-скъпи от сегашните!10:51 29.05.2020
121 По-българин
До коментар #100 от "Българин":
Прав си - всяка къща с щепсел е зарядна станция! Че и двор има да се пие под асмата. Пък гражданете да закачат по бензиностанциите на трифазен и да идват на гости заредени. С бира и мезе ;)10:53 29.05.2020
122 Браво
До коментар #96 от "Енергетик друг път":
Компетентни мнения трябват, да се образова наделението. Злобата ще ти цъка минуси. Страхът от бъдещето ще ти цъка минуси. Обаче истината има едно фундаментално свойство - винаги съществува! Когато Факти-те говорят и боговете мълчат ;)11:02 29.05.2020
123 Винкел
11:12 29.05.2020
124 фанфан
11:13 29.05.2020
125 Балон
11:26 29.05.2020
126 Чичо Доктор
11:29 29.05.2020
127 Ю Кортес
11:34 29.05.2020
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Груьо
11:44 29.05.2020
133 6543
В тока е истината и няма мърдане, ако че ще ви пропадне схемата с крадената нафта и китайските масла и части. Хайде със здраве и умната!
Коментиран от #181
11:47 29.05.2020
134 аз съм Веска
11:55 29.05.2020
135 Driving pleasure
11:57 29.05.2020
136 няма ток няма бензин
12:01 29.05.2020
137 Jiko
12:09 29.05.2020
138 Дядо Ставри
Хората когато са го мислили повечето от тук ръсещите бисери сте надували жаби така че мирувайте и гледайте.
12:11 29.05.2020
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 ke da
Коментиран от #141
12:30 29.05.2020
141 Пешо
До коментар #140 от "ke da":
Колите са малка част от консуматорите на петрол. Трябва,самолети,кораби, тежкотоварна и извънпътна техника да минат на ток.Тогава може да стане това което казваш12:47 29.05.2020
142 Един друг
Коментиран от #147
13:21 29.05.2020
143 Петър
Коментиран от #148
13:22 29.05.2020
144 Електрохейтърът отвръща на удара
До коментар #79 от "Е кой те кара?":
Не шума, а тръпката от двигателя ми е важен, външният вид, това да здухам някой по магистралата, таблото вътре, занимавката под капака, а с тия електрици какво? Няма да има звук или ще се тегли от интернет, от вътре са пълно дърво 2 таблета вместо табло, под капака багажник с 3 казанчета и 1 акумолатор.. каква кола е товаКоментиран от #150
13:24 29.05.2020
145 Баба Николина
До коментар #54 от "Дядо Николай":
Водородът се получава основно от електролиза на водата. В горивната клетка този водород при изгарянето си освобождава ел.енергия, равна на ел.енергията за електролизата, минус загубите. За ел.мобилите света не може да произведе достатъчно ток за да заменят ДВГ... поне за сега, независимо дали са на батерии или с водород.13:42 29.05.2020
146 КОНСТАНТИНОВ
14:29 29.05.2020
147 Мижави 2000 км?
До коментар #142 от "Един друг":
Един пич заради такива като тебе, реши да провери колко километра може да измине с тесла модел 3 за 24 часа. Успя да навърти 2700 км. което е средна скорост 115 км в час включително времето за зареждане. Ти колко километра си минавал максимално с твоя бензинов автомобил за едно денонощие? Измислете други опорки.14:50 29.05.2020
148 И аз имам въпрос
До коментар #143 от "Петър":
Защо като се спря движението в големите градове заради коронавируса, навсякъде без изключение въздухът се изчисти и гражданите видяха синьото небе и планини на стотици километри от тях, които не са виждани от десетилетия? Очевидно не си ходил в голям град да видиш смогът.14:52 29.05.2020
149 Тодор
14:54 29.05.2020
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Николай
До коментар #5 от "Чочо":
Ще се открие двигател на магнитна основа земно привличане и тн.Но.но много време като свърши нефта.15:20 29.05.2020
152 Аууу
15:24 29.05.2020
153 Radostin
15:30 29.05.2020
154 Шишо
15:31 29.05.2020
155 Двг
До коментар #5 от "Чочо":
Двг е вечен ,петрола на планетата Не . ;-)15:46 29.05.2020
156 Дедо поп
15:56 29.05.2020
157 Чекист
16:16 29.05.2020
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 123
До коментар #7 от "Танос знае":
Те да достатъчно качествени. Но просто остаряват морално. Ти да не си все още с много здравия си телефон Нокиа от 2005 година? Караш 3-4 години автомобила и си купуваш новия модел. Нали разбираш, че никога няма да предпочета Голф 2 пред новия Голф 8. Сигурно двойката е мнооого здрава, ама тази кошница става само за нивата на село. Естествено, нашият проблем е, че сме по-бедни и трудно може да си позволим нов автомобил. Ноо, постепенно вече новия автомобил изобщо не е лукс за хора получаващи средна заплата.16:27 29.05.2020
160 Ники
До коментар #4 от "Гост":
То стана. Само, дето ти си караш голфа и го изпусна.Отделно летящата кола (малък самолет) е факт. Над 10 сериозни проекта са в момента. А Lilium Jet е напълно готов.
Започни да четеш и пак ела да си играем!
16:28 29.05.2020
161 Готи
До коментар #5 от "Чочо":
Каруцата също е вечна16:29 29.05.2020
162 Гошо
До коментар #3 от "А ток откъде ?":
А хлупавия ни премиер бастиса АЕЦа с евтиния ток, ще го внася от Турцция с руската АЕЦ.16:31 29.05.2020
163 Азсъм
До коментар #41 от "Абсолютно си прав":
А замърсяването при производството? Да не мислиш,че батериите се произвеждат от вода и чист планински въздух?17:15 29.05.2020
164 Blackthorn
Коментиран от #172
17:40 29.05.2020
165 Ники
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Кoгaтo пишeтe нa тaзи тeмa щe трябвa дa oбяcнитe някoлкo нeщa.Аз ще ти отговоря, но ти ще можеш ли???
Въпрос: Кoлкo щe cтрувaт eлeктричкитe?
Отговор: Кои електрички? Например Тесла (което е премиум клас) 35-100 000 $. Догодина цената е от 25 000$. От 1 г. в Китай се продава Дачия под марката Рено с цена от 7 900 до 9 200 евро. А колко струва ДВГ вариантите? Премиумите са от 200 000 до 500 000 лв. Дачия от 20 000 до 40 000+ лв.
Въпрос: Кoлкo ce зaмърcявa oкoлнaтa cрeдa при тяхнoтo прoизвoдcтвo?
Отговор: Предполагам говориш за батерията? Там най-мръсното е кобалта, който е около 20% от електрода. Хайде сега го сравни с един ДВГ, който има средно 1500 елемента вътре и питай някой, който има елементарни технически познания по машиностроене и металообработка да ти обясни какъв е технологичния процес при изработка на един детайл. Например клапан.
Въпрос: Кoлкo щe издържa бcтeтиятa и кoлкo щe cтрувa рeциклирaнeтo?
Отговор: Новата на Тесла издържа 1 500 000 км. Колко струва рециклирането на ДВГ-то?
Въпрос: Кoлкo ca cигурни при cблъcък, oкaзa ce, чe вeднaгa ce пaлят!
Отговор: Точно обратното. Като си изпуснеш телефона пали ли се? Явно ти караш с негорим бензин. За това не мислиш какво би станало, ако се блъснеш с ДВГ-то.
Въпрос: Кoлкo AEЦ трвбвa дa имa зa дa ce зaрeдят oкoлo 2 милиoнa aвтoмoбилa?
Отговор: 0 (нула). Към момента има излишък от енергия на международния пазар. Отделно тенденцията в „белите“ държави е да се използва ВЕИ.
Въп
17:48 29.05.2020
166 Ники
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Въпрос: У нac aкo имa 2 милиoнa щe трябвa нoвa AEЦ. Кoлкo щe cтрувa зaрeждaнeтo c тoк?Отговор: Виж горния отоговор. Пълно зареждане на батерия на Хюндай Айоник в България е 4.8 лв. Ако зареждаш от зарядна станция на Тесла – 0 лв. Колко струва да си заредиш резервоара (дори при сегашните супер ниски цени)?
Въпрос: Дa нe миcлитe, мe държaвaтa щe ocтaви дa ce кaрa зa cтoтинки? Мнoгo ce лъжeтe!!! Тaкcитe зa зaрeждaнe щe cкoчaт мнoгo!
Отговор: Първо зависи от държавата. Можеш да я смениш. Иначе в горивата акцизът е 50% в България
Въпрос: Лaпaчкaтa нa бoгaтитe нe трябвa дa cпирa.
Отговор: Мисля си дали си злобен неуспял човек? Отговори ми моля те!
Въпрос: Кaквo щe cтaнe при прирoдни бeдcтвия и нямa дa имc тoк?
Отговор: Същото каквото ще се случи и с горивото.
Въпрос: Вcички тeзи cтaвaт caмo зa caкcии, дa ce caдят цвeтя.
Отговор: Без коментар
17:49 29.05.2020
167 Ники
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Въпрос: Кoлкo щe cтрувa рeциклурaнeтo нa бaтeриитe? И къдe щe ce прaви, зaщoтo прoцeca e oтрoвeн.Отговор: В момента изгарянето на горивото от ДВГ и отделянето му в атмосферата през ауспуха, къде се рециклира? В белия ти дроб. Дали процесът е НЕотровен?
Въпрос: Никoй нe кaзвa кaквa щe e рeaкциятa нa прoизвoдитeлитe нa ДВГ, тe cъщo щe пoдoбрявaт двигaтeлитe?
Отговор: Реакцията е, че започнаха да правят еликтричарки. От тази година няколко големи производители обявиха, че прекратяват производството на ДВГ.
Въпрос: Кoлкo щe cтрувa мрeжaтa зa зaрeждaнe нa eлeктричecкитe в цялaтa cтрaнa? И кoй щe я плaщa?
Отговор: Колко струва мрежата за производство на гориво – сонди, танкери и тръбопроводи, които да превозят нефта до рафинериите? Колко струва изграждането на рафинериите? Колко струват цистерните и транспорта на горивото до бензиностанциите? А бензиностанциите? Кой го плаща всичко това? В целия свят електропреносната мрежа е изградена.
17:49 29.05.2020
168 Ники
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
Въпрос: И щe cтaнe тaкa, чe зa oкoлo oтнocитeлнo 20% пo-ниcкa цeнa или цeнa рaвнa нa бeнзинa и дизeлa, вcичкo дa e 0 нa 0!!!!Отговор: Явно си направил много задълбочен анализ на въпроса. Моля те да ми го пратиш.
Въпрос: И кoй щe зaгуби, кoйтo cи e купил eлeктричкa, кoйтo щe ce рeди зa зaрeждaнe, кoйтo щe зaгуби нeзaвиcимocттa при движeниe!
Отговор: Не знам как ги виждаш нещата, но аз искам да заменя „свободата и независимостта“ си от това да заредя резервоара си в бензиностанция, срещу това да дам около 20 пъти по-малко и да мога да зареждам вкъщи (докато спя), на вилата (докато почивам), пред офиса (докато работя), пред ресторанта (докато ям), на улицата или на бързозарядна станция…
17:50 29.05.2020
169 Чичо
18:11 29.05.2020
170 Леля
До коментар #5 от "Чочо":
Ти луд ли си. Откога я чакаме тая електрическа революция. Че да си спасим планетата18:24 29.05.2020
171 Пешо
18:44 29.05.2020
172 Какъв недостиг на ток те гони
До коментар #164 от "Blackthorn":
В момента има излишък на ток и цените на борсите са близо до нулата, а понякога отрицателни. Добре, че се развали времето, за да станат малко по-нормални цените, защото повечето фосилни централи щяха да фалират. Само в началото на годината досега, държавата е финансирала мариците с около един милиард лева. Откъде мислиш че са дошли по тези пари? Точно от нашите джобове. Ако бяха позволили да си слагаме фотоволтаици по покривите, поне щяхме да имаме избор дали да го правим. Тебе някой пита ли те, дали искаш да дадеш пари на въгледобивната мафия отделно от сметката на тока?19:28 29.05.2020
173 Уча се
До коментар #6 от "аа а а а не така":
Когато сипва по 10лв за гориво, това прави около 3500 на година !Как ще спести няколко хиляди, от тези 3500 ?!
19:34 29.05.2020
174 Insolance
До коментар #21 от "987":
Ако батериите им са като на смартфоните, голяма икономия ще падне.19:41 29.05.2020
175 Пак ли не си разбрал, Димов?
До коментар #109 от "Димов":
За 2019 година, износът беше по-малък, не защото цените на борсата са по-високи от 2018 година, а защото са по-високи от цените на останалите държави към същия момент. Тази година е още по-зле. За срам и резил, се превърнахме от износител на енергия във вносител, като внасяме евтин ток от ... Турция. Представяш ли си - Турция. Страната на която трябваше да изнасяме евтин ток от АЕЦ Белене на цена минимум 8,5 евроцента, още тази година ни продава ток от ВЕИ на цени около 3 евроцента и продължава да изгражда възобновяеми мощности, които ще бутат цената на борсата още повече.Въобще не ми пробутвай сметката за тока. Тя е по политическо решение и няма нищо общо нито с борсата нито с някакви пазарни принципи. За добро или зло, това решение ще е в сила сама следващите две години, а след това всички излизаме на борсата.
Коментиран от #178
19:48 29.05.2020
176 FMC
20:24 29.05.2020
177 Владимир Кънчев
20:32 29.05.2020
178 Димов
До коментар #175 от "Пак ли не си разбрал, Димов?":
След две години ще излезете на борсата, ама на трудовата. Тогава ще видиш кой какво не е разбрал. Припомни ни, моля, кога последно ни поевтиня тока на фиша и с колко?Коментиран от #189
21:41 29.05.2020
179 5ката
22:05 29.05.2020
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Dr.mengele
До коментар #133 от "6543":
Срещу прогреса ритат22:45 29.05.2020
182 Спортиста
22:56 29.05.2020
183 Бай
23:02 29.05.2020
184 Тато
До коментар #7 от "Танос знае":
Тойота Корола Версо 2005Вечната кола 😉
23:42 29.05.2020
185 SSP Alliance
00:35 30.05.2020
186 SSP Alliance
00:38 30.05.2020
187 Ушанка
До коментар #36 от "W124":
А той е бърз Като го погони ръждата02:23 30.05.2020
188 Той
До коментар #4 от "Гост":
Кораби електрифицирани има от доста години , викат им атомни кораби04:45 30.05.2020
189 Димов упорито бяга от реалността
До коментар #178 от "Димов":
Димов, искаш или не искаш да признаеш фактите, по-големите фирми отдавна са на борсата и цените на фишовете им за ток тези месеци са паднали драстично. До октомври месец тази година абсолютно всички фирми, включително малките магазинчета, фризьорски салончета и счетоводители, които дори харчат ток по-малко от едно домакинство, и те ще купуват ток от борсата на свободни цени.За разлика от тебе, аз говоря от опит. Моята сметка падна тези месеци. Само че беше по-висока през зимата. Пълно щастие няма. Обаче истината е, че точно когато пече слънце или духа вятър, цените на тока падат при по-ниско потребление.
Не знам дали ще се отметнат, но беше планирано от първи юли
Коментиран от #209
08:25 30.05.2020
190 Димов упорито бяга от реалността
Коментиран от #210, #213
08:40 30.05.2020
191 Не разбирам
09:41 30.05.2020
192 ^^¤₪@
10:18 30.05.2020
193 Про
До коментар #1 от "36 евро за 250 км":
Мдаа, аз предлагам фантазьора писал статията да иде да си умие очите... Може пък и да се събуди10:21 30.05.2020
194 ^^¤₪@
10:22 30.05.2020
195 Йорданов
Коментиран от #197
10:44 30.05.2020
196 Батко Владко
12:15 30.05.2020
197 Скоро ще четеш други новини
До коментар #195 от "Йорданов":
Ако това не са станции за зареждане с над 300 киловата мощност, които могат да заредят батерията за 10 минути ако тя позволява това, скоро ще четеш и за фалита на тези зарядни станции. Никой не е луд да зарежда на тях, при положение че най скъпият ток за краен клиент е в Германия, на цена 30 евро цента. В България може да заредиш на 6 евроцента. Това му е хубавото на тока. Имаш избор да заредиш от безплатно до евро за киловатчас в зависимост от това колко ти се чака и как си си направил сметката.13:01 30.05.2020
198 Да така е
До коментар #18 от "Собственик ел.автомобил":
Ама за сега,като направят тока левче друго ще пееш и не мисли,че паркирането ще е вечно без пари13:15 30.05.2020
199 Цените за утре, Димов
Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 5.66 лв. за MWh, при количество от 15712.5 MWh.
Извънпиковата енергия (14299.5 MWh) е на цена от 23.54 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).
Борсата стартира при средна цена от 26.46 лв. за MWh и количество от 1207.6 MWh. Във времето от 06 до 17 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент спада на ниво от 1,2 лв. за MWh, като в 14 -16 часа например цената е още по-ниска – от 0.12 – 0.65 лв. за MWh.
Най-високата цена на търгуваната енергия в сегмента пазар „Ден напред“ регистрирана в 21 часа – 70.98 лв. за MWh при количество от 1305.6 лв. за MWh.
В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 18.97 лв. за MWh, при количество от 1179.2 MWh.
При търговията в пазарен сегмент "В рамките на деня" към 14 часа на 30 май 2020 г. общият търгуван обем е 2137.5 MWh и средно претеглена дневна цена от 37.67 лв. за MWh.
Спрямо стойността от 38.93 лв.(19.91 евро/MWh) за MWh за 30 май, цената на търгуваната електроенергия с ден за доставка 31 май намалява с 62.5 % (7.74 евро за MWh), според данните на www.energylive.cloud, или 14.60 лв. за MWh.
Към момента на публикуването на информацията, оперативните данни на Електроенергийния системен оператор (ЕСО) за генерацията
Коментиран от #211
19:43 30.05.2020
200 Цените за утре, Димов
АЕЦ с мощност от 1889 MW или 43.71 %,
кондензационните ТЕЦ със 1160 MW или 26.84 %,
топлофикационните ТЕЦ с 174 MW или 4.03 %,
заводските ТЕЦ – 119 MW или 2.75 %,
ВЕЦ с 131 MW или 3.03 %
малки ВЕЦ – 217 MW или със 5.02 %
вятърни електроцентрали – 181 MW и съответно 4.19 процента
фотоволтаичните електроцентрали – 429 MW или 9.93 %
Био ТЕЦ – 22 MW или 0.51 %.
Товарът на страната към часа на публикуването е 3297 MWh.
Коментиран от #212
19:46 30.05.2020
201 Чиновник
21:20 30.05.2020
202 Хер Флик
До коментар #18 от "Собственик ел.автомобил":
Колега, всички повтаряте, като някви папагали кви били недостатъците на ДВГ. ОК, от утре вече няма мпс- та с двг-та. Айде сега ми кажи-от утре кво ще правят и кво ще ядат хората, които са произвеждали масла,ремъци.антифризи и т.н. надолу по веригата. Това си е цяла индустрия, цял отрасъл в който са заети н- брой хора. Лесно е да ръсиш простотии.Коментиран от #203
21:51 30.05.2020
203 Вече съм ти отговорил
До коментар #202 от "Хер Флик":
44 ПенсииДо коментар #43 от "AVTO":
Докато изчезнат ДВГ, тези за които говориш вече ще са пенсионери. Ако през 2040 година спре производството, а се карат още 10 15 20 години, я сметни ти самият дали няма да си пенсионер?
15:30 28.05.2020
23:11 30.05.2020
204 Fira
До коментар #34 от "Объркал си се нещо":
Трябват си батерии и то от десетилетия,ама..ти откъде да знаеш.На всеки вагон дори.Чети,четииии!!!Коментиран от #206
06:52 31.05.2020
205 Дизела
До коментар #28 от "Руски трол":
Те пък САЩ нямат петрол.08:19 31.05.2020
206 Не се прави на остроумен
До коментар #204 от "Fira":
То и в твоя автомобил има батерия, ама не караш електромобил, нали? Очевидно е, че говорим за задвижване на батерии, а не за спомагателни системи.Коментиран от #207
09:23 31.05.2020
207 Fira
До коментар #206 от "Не се прави на остроумен":
Очевидно е прав си!Само че в днешно време дори и ТВОЯ автомобил няма да потегли без батерия без значение дали е дизел,бензин или газ.Хайде със здраве и без нерви да не скъсаш минискус.12:17 31.05.2020
208 Чичо
15:48 31.05.2020
209 Димов
До коментар #189 от "Димов упорито бяга от реалността":
Ама ти за тока на фризьорския си салон ли се радваш, бе? Аз мислех, че ти поевтинял тока на контакта в гаража. Понеже, предположих, че там ще си зареждаш електрокара, а от него контакт тока само поскъпва. Не знаех, че ще го зареждаш пред фризьора, докато ти боядисва ноктенцата.16:58 31.05.2020
210 Димов
До коментар #190 от "Димов упорито бяга от реалността":
Тия ти мечти си ги дъвкал и друг път. Верно, посмяхме се тогава, но след първия път вече се изтърква лафа.17:00 31.05.2020
211 Димов
До коментар #199 от "Цените за утре, Димов":
Цените от фиша ми, черно на бяло, от този месец: дневна 23ст/квтч, нощна 13ст/квтч. Това е с ДДС. Какво плащал трънския бакалин - не ме топли.Коментиран от #215, #216
17:05 31.05.2020
212 Димов
До коментар #200 от "Цените за утре, Димов":
Престани да бълваш цифри, които не те засягат! Престани да хвалиш евтиният ток за големите бизнеси! Твоят и моят ще си останат скъпи. Няма да поевтинеят. Свикни с това.17:08 31.05.2020
213 Димов
До коментар #190 от "Димов упорито бяга от реалността":
За мен, мойто момче, реалността е на фиша ми. А за теб, реалността е да цъкаш по нечии чужди фишове и да си фантазираш, че някой ден ще ядеш и ти от тоя салам. Твоята реалност е да лапаш мухи.Коментиран от #214
17:12 31.05.2020
214 Фишът си е твоя реалност и избор
До коментар #213 от "Димов":
Като си решил да плащаш скъпа енергия, плащай си я и недей мрънка. Ако искаш евтина енергия, излизаш на свободния пазар и си избираш доставчик на ток по твой избор. Това от години може да стане и за битови клиенти. Доскоро задължаваха само големите фирми, от октомври абсолютно всички фирми независимо от големината им, включително и на работодателя ти, независимо с какво се занимава. Максимум до две години всички битови клиенти излизат на свободния пазар защото регулирани цени няма да има. Тъкмо ме подсети да си потърся още сега друг доставчик на ток, а защо не и два или повече доставчика, за да се възползвам от ниските цени дори вкъщи. На фирмената ми сметка за ток, цените паднаха с 20-30 процента за последните месеци, но пък през зимата бяха по-високи от регулирания пазар.18:20 31.05.2020
215 Тези цени са ти сигурни
До коментар #211 от "Димов":
Това са цените на регулирания пазар, които са "калкулирани" и узаконени на първи юли 2019 година и важат до 1 юли 2020 година. Ако всичко беше както го описват, трябва да очакваме по-ниски цени за следващия период. Ти вярваш ли в това? И между другото цените за пренос и разпределение са едни и същи независимо дали си на свободния или на регулирания пазар. Разликата идва само от цената на тока, която в момента на свободния пазар е много по-ниска. Буквално такса пренос и разпределение е повече отколкото цената на електроенергията. Дори ДДС върху такса пренос е повече, отколкото цената на тока.Коментиран от #217
18:30 31.05.2020
216 Пак си се объркал жестоко
До коментар #211 от "Димов":
Хайде погледни си по-внимателно фиша и прочети колко ти струва само електроенергията?Коментиран от #218
18:33 31.05.2020
217 Димов
До коментар #215 от "Тези цени са ти сигурни":
Ти вярваш ли в това? ------- Категорично НЕ!18:55 31.05.2020
218 Димов
До коментар #216 от "Пак си се объркал жестоко":
Защо се правиш на халосан? Ся ще ми отделиш доставка и пренос от цената ли? То така и бензина ти е под лев, щото останалото са ДДС и акциз. Да си лягаш!...Коментиран от #219, #220
18:58 31.05.2020
219 Друго исках да кажа
До коментар #218 от "Димов":
Ето че дори ти не правиш разлика между цена на електроенергията и крайната цена на тока. Ако ще произвеждаш и продаваш ток, не ти ги плащат на 13 и 23 стотинки, което означава 130 и 230 лв за мегаватчас а на онези, 10-20 лв за мегаватчас, което ще рече за една две стотинки на киловатчас. Ако ти си производител, какво ще предпочетеш? Аз определено бих си я съхранил в батерия и бих я ползвал, защото само мрежовите такси са ми повече, отколкото себестойността на един цикъл от живота на батерията.А когато има недостиг на енергия и цените са високи, ще предпочета да си увелича броя на фотоволтаиците, за да мога да продавам на скъпи цени. Както виждаш и много ниските и много високите цени, създават пазарен модел за децентрализирано производство и съхранение на енергия. Ако вдигнат мрежовите такси - също. Времето на регулирания пазар така или иначе свършва, така че едни ще плащат високи цени, а други ще търсят алтернативи, една от които е комбинация с електромобил, който по подразбиране има огромна батерия с все повече излишни цикли живот. Очакват ни интересни времена. електромобила определено не е само автомобил и средство за предвижване от точка а до точка б, но за такива като тебе е трудно да го осъзнаете. Това е като да кажеш, че смартфона е просто скъп телефон с шайба защото и двата телефона вършат една и съща работа.
Коментиран от #221
19:15 31.05.2020
220 Себестойност
До коментар #218 от "Димов":
А най-хубавото е, че е възможно да си произведеш ток на себестойност под крайната цена на тока, даже без да ти слагат акциз. Ако решат да сложат, шофьорите ще са още по-мотивирани сами да си произвеждат тока през по-голямата част от годината.Разбира се може да си произведеш алтернативни горива, като например да караш на олио, но за съжаление себестойността на олиото е по-висока от крайната цена на нафтата включително акциза и ДДС, така че нищо няма да спестиш, а ще ти остане само хамалогията. Същото е и с етанола, който на литър излиза три пъти по-скъп от бензина на бензиностанцията.
Коментиран от #222
19:25 31.05.2020
221 Димов
До коментар #219 от "Друго исках да кажа":
Я първо си легни да поспиш, пък утре, на свежа глава започни с милионният бизнес, със складиране на ток в батерии, в солници, в шепи и в каквото там си щеш. И да знаеш, че никой собственик на фирма не би се опитвал да изкара тока си по-евтин. Да има как хората и пастата си за зъби ще пишат за разход на фирмата. А ти, явно си декларирал в годишната си, данъчна декларация само първичната цена на потребяваният от фирмата ти ток, без разходите за пренос и доставка. Опитай пак, но този път мисли като голям човек, а не като малката кибритопродавачка.Коментиран от #223
22:04 31.05.2020
222 Димов
До коментар #220 от "Себестойност":
Мъ даа! Мъ разбирасе! Мъ истествину! И всички руси левичарки, дето досега не са се научили как да карат кола със скорости, изведнъж ще почнат да си съграждат фотоволтаични паркове в двора, да следят цени на борсата, да изготвят план-графици за баланс на производство и потребление, да се грижат за поддръжка и да внимават за правилна експлоатация..... И т.н..... Ало, моя! Хората са мързеливи и некомпетентни. Те не искат да си правят сами нещата. Те искат да ги получават наготово от доставчик. Съгласни са да плащат за това, само и само да не се занимават сами с добивът и производството на суровината. Остеи ме мене - аз съм шантав и гледам да си произвеждам, каквото мога. Но такива сме малцинство, да не кажа единици. Всичко останало иска просто да щракне копчето и лампата му да светне, срещу 23ст/квтч. И дават мило и драго за централизирана система с доставчик, който да си ги люля, докато им събира таксите. Събуди се! Огледай се! Обществото е омързеливено и масово 0глуnял0. И е така само и единствено заради развитието на техниката и все по-лесният живот без усилия. Ето до къде води твоят технически прогрес. Води до човешкият регрес.22:20 31.05.2020
223 Наспах се
До коментар #221 от "Димов":
Сега на трезва глава мисля същото. Я да видим и ти дали ще си промениш мнението, че всеки нормален бизнесмен се стреми да си намали разходите за производство, а не да ги раздува, освен документално. Много по-логично е да направи милионни разходи за фотоволтаици и батерии, които за в бъдеще ще му свалят себестойността на продукцията и ще го направят по-конкурентен. Това което казваш е все едно някоя транспортна фирма да търси най-скъпият дизел, за да има повече разходи? На какво си бил снощи?Коментиран от #225
08:43 01.06.2020
224 Знаеш ли през къде им е
Коментиран от #226
08:47 01.06.2020
225 Димов
До коментар #223 от "Наспах се":
Пак не внимаваш в час. Пак някой друг ти е крив,, че си оплел синуса с косинуса. Всеки нормален бизнесмен се стреми да ПРЕДСТАВИ / ДЕКЛАРИРА по-голям разход и няма да говори, че цената на тока му не включва доставка и пренос, както правиш ти. Хората с фирми се стремят да декларират повече разходи на фирмите си, за да им намалят данък печалба. Ясно ми е колко имаш фирма. Тати ти има. Ти само харчиш парите му.11:15 02.06.2020
226 Димов
До коментар #224 от "Знаеш ли през къде им е":
Не знам какво и къде кълвеш, ама явно е на гол канап. Ще ми кажеш другият месец с колко ти е поевтинял тока. От сега очаквай смешните десети от стотинката. А зимата очаквай поредното поскъпване.11:23 02.06.2020
227 завърнал се РОМ
До коментар #14 от "Отново глупаво заглавие!!!":
като стане бедствие и няма ток как ще работят помпите на бензиностанцията забиваш една вятърна турбина или сл.панел и пак ще заредиш ако толкоз искаш да обикаляш03:23 05.06.2020