ФАКТИ.БГ

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

Публикувана: 29 Май, 2020 11:26
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8249
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 16 гласа.

Внесен от Германия "Москвич-2141" в идеално състояние си търси нов собственик в литовската столица Вилнюс. "Алекото" има 1.8-литров дизелов двигател XLD418, с какъвто в началото на 90-те АЗЛК прави опит да пробие на немския пазар, но успява да продаде едва 400 бройки.

Агрегатът е разработен в началото на 80-те години от Klöckner-Humboldt-Deutz по поръчка на Ford. Произвежда се в Германия и от 1983 г. се монтира на европейските модели на Синия овал като Fiesta, Escort и Sierra.

Скромната мощност от 58 к.с. и максималният въртящ момент от 100 Нм се компенсират от изключителна икономичност. Нафтовото Aleko ускорява до 100 км/ч за цели 25 секунди (80-120 км/ч на пета предавка за 50.3 сек.), въпреки че специално заради него конструкторите променят предавателните числа на трансмисията. За сметка на това разходът е около 6 л/100 км.

Според продавача червеният хечбек е изминал 45 000 км, тъй като три години след покупката през 1992-ра е зазимен в гараж. Колата се намира в отлично състояние както отвън, така и отвътре.

По каросерията няма никаква ръжда или драскотини, а салонът изглежда добре поддържан. Цената е €2 500.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
сектант
1 Отговор
за тия пари е60 или дачия логан

Оценка:
-22 +14

читател на факти
2 Отговор
Някой редовно пуска статии със снимки за руски возила, за да гъделичка русофили. Те не се усещат.

Коментиран от #7


Оценка:
-31 +29

Българин
3 Отговор
Мотора е перфектен.Пасва на Волга и УАЗ.Тенекията не я коментирам.По старите знаят.

Оценка:
-7 +26

Путин
4 Отговор
Каква икономия ти е 6/100? За тия пари ще се намери много по съвременна кола на дизел с същия разход

Коментиран от #25


Оценка:
-18 +21

Тоз дарак дорде ускори до 100
5 Отговор
И ше е стигнал бургас😂😂😂😂😂😂😂

Оценка:
-4 +25

Ко речи😂😂😂😂муахахахахаха
6 Отговор
Нафтовото Aleko ускорява до 100 км/ч за цели 25 секунди (80-120 км/ч на пета предавка за 50.3 сек.), въпреки че специално заради него конструкторите променят предавателните числа на трансмисията. За сметка на това разходът е около 6 л/100 км.😂😂😂😂😂😂😂😂да се чудиш как така хората преди 60 години стигнали луната😂😂😂😂😂

Коментиран от #8, #11


Оценка:
-11 +24

куку руку ку
7 Отговор

До коментар #2 от "читател на факти":


Това на снимките е най-голямото недоразумение на московският завод. Надлъжен двигател с предно предаване... безумие някакво, плод на болно въображение.
А, и да, русофил съм, не крия и не се срамувам от това.

Коментиран от #10


Оценка:
-17 +11

Фон Браун
8 Отговор

До коментар #6 от "Ко речи😂😂😂😂муахахахахаха":


Е те точно тези не стигнаха.

Оценка:
-4 +13

пенсионер
9 Отговор
имах го същия страстоубиец 12 години ! вари го, печи го, все съветски боклук !

Оценка:
-10 +20

пенсионер
10 Отговор

До коментар #7 от "куку руку ку":


концепцията надлъжен двигател-предно предаване не е уникална. вижте форд таунус Р6- 1966-1970. двигател V4 . въпрос на качество на изпълнение.

Коментиран от #12, #13


Оценка:
-1 +17

пенсионер
11 Отговор

До коментар #6 от "Ко речи😂😂😂😂муахахахахаха":


и бензиновото ми алеко гореше по 6 на сто и ускоряваше прилично. 5-тата му беше излишна - само за надолу и всичко останало - от завода - направо за моргата !

Коментиран от #16, #20


Оценка:
-14 +9

Пабло
12 Отговор

До коментар #10 от "пенсионер":


Audi и някои vw също.

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +18

куку руку ку
13 Отговор

До коментар #10 от "пенсионер":


V4 е два пъти по-къс от редовия двигател.

Коментиран от #14


Оценка:
-3 +13

Случаен
14 Отговор

До коментар #13 от "куку руку ку":


Не, защото мотовилките са една след друга, по-скоро е с дължината на 3 цилиндров редови.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +5

БАШ МАИСТОРА К Господинов
15 Отговор

До коментар #14 от "Случаен":


ти сигурно искаше да кажеш 6 цилиндров редови , или се ебаваш нещо с пенсията .

Оценка:
-3 +3

16
Този коментар е премахнат от модератор
БАШ МАИСТОРА К Господинов
17 Отговор
яснооо и модератора не разбира от маитап , та ме изтри веднага .

Оценка:
-2 +2

куку руку ку
18 Отговор

До коментар #12 от "Пабло":


Това не означава, че концепцията е добра. Цялата тази тежест пред предния мост само влошава поведението на автомобила по пътя.
Продължавам да твърдя, че надлъжен двигател с предно предаване е безумие, независимо на каква марка кола е монтирано.

Оценка:
-4 +6

Спомени спомени
19 Отговор
Еееех....като го гледам тоа убавец и си спомням моя. По времето на бензиновата криза, по Луканово време, що ацетон прокара през ауспуха. Първия съветски автонобил с многогоривен двигател..... Само се чудя, как така конструкторите му не са разбрали тоя факт !!!!!!! .... като набереше 100км и отзад се стелеха едни големи сажди на парцали., като димна завеса на танков полигон.

Оценка:
-3 +7

Гост
20 Отговор

До коментар #11 от "пенсионер":


А като се спускаше по наклон, резервоарът даже се пълнеше, нали?

Оценка:
-0 +10

Ацо
21 Отговор
Карах "Орион" със такъв мотор ,харчеше под 5 на сто и това беше единственото хубаво нещо! Иначе беше пълен труп и гниеше повече от жигула,не му ли смениш ангренажен ремък преди 40 000 късаше и чупеше разпределителния вал !

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +10

22
Този коментар е премахнат от модератор
23
Този коментар е премахнат от модератор
Алфа Ромео
24 Отговор
Ами то един трактор Беларус ша го дръпне до 40 км/ч!

Оценка:
-1 +3

25
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Стою касапина
26 Отговор
Имам го същия. 1991 година му сложих дизелов мотор "Перкинс", модел 4108, 1800 кубика,52 к. с. Вървеше много прилично, тъй като скоростната кутия си пасна идеално с мотора.Даже петата скорост стана използваема. Разхода му беше 5.8 л. на 100 км.Градско 7 л. За съжаление ръждяса тотално. Спрях го за да го кърпя, но в един момент го зарязах и така седи в гараж в насипно състояние. Сърце не ми дава да го махна. Имам чудесни спомени с него, особено от рибарските излети. Много добре вървеше в кал и в сняг. Никъде не съм закъсвал.

Оценка:
-0 +11

diveko
27 Отговор
Няма лоша кола,има лош стопанин.....колата е ретро и за много хора е интересна,а разбирачи бол като гледам.......

Оценка:
-1 +6

Ушанка
28 Отговор
Русофилите да калвът може и ботилка водка да има в някоя от вратите

Оценка:
-2 +1

Ушанка
29 Отговор
Русофилите да калвът може и ботилка водка да има в някоя от вратите

Оценка:
-2 +2

Рокко
30 Отговор
За декор на филми стават

Оценка:
-1 +0

незнайко
31 Отговор
Това широко купе което тежи 1060 кг. с един добър двигател от порядъка на 140 коня ще стане перфектен автомобил !!!

Оценка:
-1 +2

Класа
32 Отговор
Тоя мотор е пълно дърво. Иначе Алекото е хубава кола, но му трябва москвичов мотор или такъв от Лада, щото и москвичовия е тромав. Иначе луксозна лимузина пряк конкурент на Форд Сиера, кола среден клас. Ако бяха изкарали нов модел Алеко щеше да бъде хит на германския пазар като Киа и Хюндай.Просто трябваше да обновят и двигателя.

Оценка:
-1 +3

Rado
33 Отговор

До коментар #21 от "Ацо":


Първата ми кола, подарена от сестра ми...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка