Skoda представи нова модификация на Octavia с фабрична метанова уредба, която може да изминава над 500 км на сгъстен природен газ по цикъла WLTP. Версията G-TEC ще бъде пусната в продажба през есента.
Octavia G-TEC разполага с три резервоара за CNG с обща вместимост 17.33 кг. Двигателят с обем 1.5 литра харчи между 3.4 и 3.6 метан на 100 км, което означава пробег между 480 и 510 километра.
При обявения разход от 4.6 литра на 100 км 9-литровият резервоар за бензин ще добавя още 190 км към обсега на Octavia G-TEC, с което собственикът ще може да разчита да изминава по около 700 км без презареждане. Превключването между метан и бензин става напълно автоматично.
Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 25 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Това е
Коментиран от #3, #24, #30, #35
17:56 26.06.2020
2 Гост
За предпочитане отколкото на ел. батерии .
Коментиран от #8, #10, #60
17:56 26.06.2020
3 Киро
До коментар #1 от "Това е":
Ей селяндур ти в коя година живеешКоментиран от #5
18:00 26.06.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ти май
До коментар #3 от "Киро":
се обиди но не съм виновен,че повечето бакшиши сте с лоша репутация.Айде стой си кротко на стоянката и гледай как живота минава покрай теб.18:05 26.06.2020
6 Бай Тошо
18:28 26.06.2020
7 пишете го направо
Коментиран от #44
18:40 26.06.2020
8 гост
До коментар #2 от "Гост":
Да , ама не !! Не ти се урежда въпроса !! Първо има емисии и те само се увеличават в процеса на експлоатация , намаляване няма ! Второ 3,6 или по скоро 4,5-5 кг на градско дори при днешните цени са 6-7 лева , а електричката няма да гори повече от 2 лева при нощно зареждане ! И какво те грее "бързото" зареждане , като ще минаваш на ден 150-200 км ?? И даже не стигнах до любимото "обслужване " на умряло двг с ДВЕ горивни системи , което значи двойни разходи !! Попитай някой колега колко струва само вагинския редуктор за метан , който свършва след по-малко от 200 000 км с българския метан , а обикновено с него си заминават и дюзите и компютъра , тоест целия метанов инжекцион !!Коментиран от #12, #13, #36, #43, #55
18:47 26.06.2020
9 Владиката
Коментиран от #20
18:52 26.06.2020
10 гост
До коментар #2 от "Гост":
И само да те светна , че тая Шкода струва почти колкото Рено Зое примерно и то преди субсидиите , а в съседна Румъния те са 10 000 ЕВРО !!!! За Реното естествено , което е една трета от цента му !! Оттам нататък почвай да спестяваш с метана с три пъти по-голям разход и десет пъти по-скъпо обслужване , хахахах !!!!Коментиран от #11
18:52 26.06.2020
11 123
До коментар #10 от "гост":
Сигурно е така, ама сравняваш кокошка с кон! Реното ще влезе в багажника на Октавията, особено в комбито, та нямат нищо общо двете!Коментиран от #28
18:58 26.06.2020
12 Мъжа ти
До коментар #8 от "гост":
Ти верно не си у ред. Хората си говорят за АВТОМОБИЛ тоя изпълзя отнякаде с кабелите и батерииките.Ти не разбра ли че човек като се качи иска да запали двигателя да му чуе гласа и да тръгне. При това да се вози спокойно БЕЗ да носи генератор. И не ми обяснявай коооолко е добър електрокара...19:08 26.06.2020
13 перничанин
До коментар #8 от "гост":
Питаш, отговарям ти. Обслужването на метановата уредба се състои в смяна на един (1) филтър за изпарена газ (цена на едро 0,5 евро) на дребно до 5лв. Изпарителя (редуктора) докато е в гаранция не те интересува, след гаранцията можеш да сложиш какъвто искаш или можеш да си позволиш. Турска реплика от 60-70лв до корейски или италиански за 200+. За рейката е същата работа от 35-40лв до 200+ за нещо наистина качествено , което издържа над 200 000км. Дори и в България метана е доста чист (няма необходимост от филтър течна фаза) и основните компоненти изкарват повече от тези на LPG. Да видя нещо което е непосилно или много натоварващо за бюджета при положение , че се возиш за под половината от разходите за бензин. Електричките не коментирам, във България за следващите 10 г са екзотика (България не е София). В момента,във България, НЯМА зарядни станции и не съм видял някой да е започнал да строи такива.Коментиран от #14, #15, #19, #25, #26
19:34 26.06.2020
14 Излез от Перник
До коментар #13 от "перничанин":
Разбира се, че има зарядна инфраструктура, която се разраства с всяка изминала година. В Пловдив дори има и суперчарджер на Тесла.Коментиран от #16
20:52 26.06.2020
15 БЕЛ
До коментар #13 от "перничанин":
Във България или в България?Коментиран от #17
21:01 26.06.2020
16 перничанин
До коментар #14 от "Излез от Перник":
В Чукурово няма,в Златица няма, в Нова Загора няма , в Кюстендил няма. За Калипетрово чувал ли си , и там няма. Като написах, че София не е България имах в предвид големите градове и то първите 5. В останалата част не са българи ли.Коментиран от #38
21:01 26.06.2020
17 перничанин
До коментар #15 от "БЕЛ":
Дребнав си.21:03 26.06.2020
18 Гост
Коментиран от #22
21:08 26.06.2020
19 Нет
До коментар #13 от "перничанин":
Няма изпарена газ, няма течна фаза, няма изпарител. Метана си е в газообразна форма и минава през редуктор на налягане.Коментиран от #23
21:15 26.06.2020
20 Нет
До коментар #9 от "Владиката":
И с попътен вятър няма да стане :-) Толкова - евентуално може с въшката Citigo... С Октавия от 6 кг. нагоре21:18 26.06.2020
21 Viki Lexus
Коментиран от #27
21:19 26.06.2020
22 перничанин
До коментар #18 от "Гост":
И аз, но когато хората показват нещо, което е полезно на много клиенти и когато това нещо е икономично, екологично и най-вече практично. Не мога да кажа на черното бяло. Както не веднъж съм писал , нямам нищо против електричките, но в момента нито са практични, нито икономични, а се оказва, че не са и толкова екологични. След 10 на години ще видим.21:22 26.06.2020
23 перничанин
До коментар #19 от "Нет":
Надявам се си видял какво съм писал в скоби - редуктор, но и изпарител не е грешно. Ако знаеш принципа на работа ще разбереш. Метана постъпва в редуктора (първа камера) под налягане 100+ атмосфери ТЕЧЕН,контактува с повърхностите на редуктора и се изпарява, като всичко е изчислено така, че налягането да стане някъде около 10 атмосфери. Във втората камера освен , че се дозгрява, налягането се понижава до около 1 атмосфера, та не е грешно ако кажеш редуктор или изпарител. Малко опростено ти го обяснявам, но не ми се пишат романи.21:35 26.06.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 гост
До коментар #13 от "перничанин":
Сега първо тия приказки за лека нощ може да ги разправяш на дружинката , не на мен !!! Редуктора на тая Шкода е същия като на всички вагини на метан и в България изкарва точно от 150 000 до 200 000 в най-добрия случай , можеш да попиташ всеки карал Кади Екофуел или подобно !!! Оттам нататък или слагаш същия , който струва 2500 лева между другото , или сменяш целия газов инжекцион , което е около 2000 , но вече не е съвместим с бензиновия компютър като оригиналния и можеш да чакаш всякакви изненади , ако 2 бона за начало са ти малка изненада !! Другите глупости за изпарители и тем подобни изобщо няма да ги споменавам , ако намериш човек с кола за 20-25 000 , щото толкова ще струва Шкодата на 4-5 години да ти позволи да се учиш на колата му , значи е по-идиот и от теб !! И накрая вземи наистина не се излагай , метан и течна фаза ???!!!! Хахахахаххахахахаххахах !!!!Коментиран от #29, #31, #34, #56
21:53 26.06.2020
26 гост
До коментар #13 от "перничанин":
А и забравих , в момента зарядните за електрички в България са поне 2 ПЪТИ повече от метанстанциите и то бързите зарядни с трифазно захранване !!! Тия дето са обикновените от монофазен контакт , които пък са безплатни (!!!!!) са няколкостотин и са във всеки окръжен град по няколко , за курортите да не говорим , там почти всеки хотел и заведение вече имат !!!! Та чакам да ми посочиш една безплатна метанстанция , хахахаха !!!Коментиран от #33
21:57 26.06.2020
27 help
До коментар #21 от "Viki Lexus":
При сегашните цени тез 4кг метан (разхода надали е реален ако се засече в градско) са към 5.50лв, за тези пари се зарежда около 7.4литра пропан бутан. Двг му е 1.5л умрял кон на метан, а почти всяко кола с газов инжекцион и такъв малък мотор дава същия разход още от 90те години ;)Коментиран от #39
22:01 26.06.2020
28 гост
До коментар #11 от "123":
Ще влезе ама в шестък !!Skoda Octavia IV 1.5 TSI G-TEC (130 Hp) CNG DSG 2019, 2020 ,
Ускорение 0 - 100 км/ч (CNG) 9.9 сек
обем на багажника 600 л
2020 Renault Zoe III R135 52 kWh (135 Hp)
Ускорение 0 - 100 км/ч 9.5 сек
обем на багажника 388 л до 1225 л
22:19 26.06.2020
29 перничанин
До коментар #25 от "гост":
Норвежец, първо не съм сигурен дали знаеш какво е уредба на "течна фаза" и какво е метанов инжекцион. Второ , от 7-8 г успешно се рециклират всичките изпарители на ВАГ , мембрани и игли се правят в София (Княжево) , но най-добрите в това са пловдивчани и дават гаранция. Трето , отдавна се препрограмира газовия компютър и смяната с алтернативен изпарител е възможна, но ти пада гаранцията,питай който искаш "бакшиш"с Кади. Между другото , природен газ , компресиран до 200 атмосфери е повече течност отколкото газ, при това налягане за да е напълно течен му е необходима температура от само -11 градуса.Глупости пишеш ти, но не го осъзнаваш.Коментиран от #61
22:29 26.06.2020
30 Бакшиша
До коментар #1 от "Това е":
Абе л.. Нар ако се качиш в моето такси друго ще пееш22:29 26.06.2020
31 перничанин
До коментар #25 от "гост":
"сменяш целия газов инжекцион , което е около 2000 , но вече не е съвместим с бензиновия компютър като оригиналния и можеш да чакаш всякакви изненади"Тая глупост как я измисли, няма газов инжекцион да не е съвместим с бензиновия , защото взима информация от бензиновия компютър. А , ти изобщо знаеш ли изобщо как работи ГИ? Я първо се поограмоти и тогава ще спорим. За електричките си лаик, за газовите нищо не разбираш. Между другото има ГИ от 650лв без бутилките, но тях си ги имаш в Шкодата или Кадито, хвърляй по едно око на рекламите във факти, да не ти кажат те едно лека нощ.
22:41 26.06.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 перничанин
До коментар #26 от "гост":
И последно , задавал ли си си въпроса , защо получаваш толкова минуси, защо толкова хора не са съгласни с това което пишеш. Не е лошо да помислиш. Лека вечер на всички.22:49 26.06.2020
34 Сигигаз
До коментар #25 от "гост":
Природната газ (метан) се втечнява на -167 градуса и си намаля обема 600 пъти на 200 бара си е газообразно състояние00:20 27.06.2020
35 Guest
До коментар #1 от "Това е":
Това не е смислен коментар. Понеже карам камион на метан съм сериозно впечатлен от технологията. Според мен това е бъдещето (близкото поне) на екологични МПС, а не електрокарите! Само не разбирам, камионите са тотално на метан, а тук защо продължава да се влага бензинов компонент?!Коментиран от #37, #48
07:38 27.06.2020
36 Бензин
До коментар #8 от "гост":
Оди у германско и си зареди т'слътъ на суперчарджърите за 2 евра да те видим къ ша светнеш, като хелуински фенер га'та изтупат 50 еврака! При тва през 200-300 км!!! Да не запееш "оти те купих, че 50 кила бенз или нафта или 70 газчица щех да опъна за теа пари". При тва за 2 мин. И шях да карам кола, а не гаров електокар.Коментиран от #42
07:44 27.06.2020
37 Грешиш
До коментар #35 от "Guest":
Световните картели свързани с петрола няма да допуснат технологии застрашаващи продажбата му да бъдат широко достъпни.И електронните цигари уж са алтернатива на традиционните но едва ли скоро ще ги заместят.Коментиран от #59
07:50 27.06.2020
38 Кое няма
До коментар #16 от "перничанин":
Какво няма, ток ли? Ток има във всеки контакт, на вилата, в гаража, в магазина и т. н.08:27 27.06.2020
39 Офффф
До коментар #27 от "help":
Ти по кубиците ли сравняваш мотора как върви? За теб няма ли въртящи моменти и конски сили? Като е 1.5 да не мислиш, че върви като Лада?Коментиран от #40
08:36 27.06.2020
40 Прав си
До коментар #39 от "Офффф":
идеята на тази концепция е икономията и ниските нива на вредни емисии така,че който иска динамика и бързина да си купи някой V12BITURBO(ако не му понамирисват чорапите де)...08:56 27.06.2020
41 Перничанин живеещ у София
11:06 27.06.2020
42 Komapak
До коментар #36 от "Бензин":
Да ти кажа немците въобще не се замислят за разликата в цената. Даже си зареждат на магистралата, където е с 30% по-скъпо отколкото на 5км встрани. Тънките сметки са за тънки джобове. Ела да видиш в събота сутрин какво чудо е на немска бензиностанция на магистрала.Коментиран от #47
16:01 27.06.2020
43 Метаново кади
До коментар #8 от "гост":
Много си прав. С жена ми карахме метаново Кади купено от магазина. До към 200000 КМ всичко беше Ок с изключение на търсенето на метан станции и бавното зареждане. Като минаха въпросните КМ почна мъката. Не приключва от бензин на метан. Когато колата е студена се мъчи да пали директно ма метан но не успява. Решението е нов редуктор с тръбата система, цена 5800 лв. без труда. Продадох ме го и сега си караме Докера на дизел и нямаме грижи.Коментиран от #46, #58
16:28 27.06.2020
44 гецо
До коментар #7 от "пишете го направо":
хахах, ти да не си някоя безмозъчна леличка/чичка19:00 27.06.2020
45 Tzar bomba
21:09 27.06.2020
46 900 000
До коментар #43 от "Метаново кади":
Затота Кади 1.6тди и ще си свиркаш до 500 00пкм.21:11 27.06.2020
47 Пимкаре
До коментар #42 от "Komapak":
Как се казваш бе котарак?21:12 27.06.2020
48 Газта е за готвене и отопление
До коментар #35 от "Guest":
Приятел,при едно ПТП,или ако някой се натресе странично в бутилките ти,знаеш ли какво ще се случи?Нафтата просто ще изтече.Коментиран от #50, #52
21:15 27.06.2020
49 Алфа Ромео
21:18 27.06.2020
50 Алфа Ромео
До коментар #48 от "Газта е за готвене и отопление":
Здрави са не по-малко от рамата на камиона.Коментиран от #51
21:25 27.06.2020
51 Механикът
До коментар #50 от "Алфа Ромео":
Виждал съм доста криви шасита...Коментиран от #63
21:36 27.06.2020
52 фффф
До коментар #48 от "Газта е за готвене и отопление":
Предлагам да оставиш тази оценка на хората които разбират от техника. Ти не си човека, нито аз. Колата е минала краш тестове на euroncap. Толкоз.22:41 27.06.2020
53 Имам 50 бона за кола нямам за гориво
23:31 27.06.2020
54 Гост
17.33 кг. × 1.05 €/кг = 18.19 € за 480 км.
Моята кола е на газ и харчи около 7.5/100 и е на 13 години.
38 л. × 0.45€/л. = 17,10 € за 500км.
И като добавим още 55 л. бензин и по нисък разход ,мога да измина доста над тези 700 км. без презареждане,които може да измине тая скапана Шкода.За информация колата ми е Комби/1500 кг.
11:28 28.06.2020
55 Те Така Те
До коментар #8 от "гост":
Е ти колко км искаш да изкара тая кола- 1 000 000 ? Тва не е камион. Ти колко нови коли на фабричен метан си счупил до сега,че си толкова информиран? Дори да смениш метановата система на 200 000 ,тва е бял кахър в сравнение с умрелите дизели - една помпа +4 дюзи излизат по-скъпо от метановта система.15:54 28.06.2020
56 опаааааааааа
До коментар #25 от "гост":
Ти кво си пил? Поразпитай малко и ще разбереш реалността. Има си алтернативи за всичко , ти трябва да си луд ,да си купиш оригинален редуктор на негаранционна кола. Аре бегай от тукКоментиран от #62
16:01 28.06.2020
57 волен сидеров
16:03 28.06.2020
58 Иванов
До коментар #43 от "Метаново кади":
Дизела след 200 000 км с нашата нафта е същото дърво - оригинални помпа и дюзи няма да са по-малко.Ама щом така мислиш... твоя работа.16:10 28.06.2020
59 Ногу си прав пич!
До коментар #37 от "Грешиш":
Ще има световна електрификация тогава когото ония с чалмите и белите одежди решат... Ма за сега си имат петрол и поне още сто години ще го имат...16:27 28.06.2020
60 ала бала
До коментар #2 от "Гост":
Добре,я си носи бомбите в багажника, нека ти върви тромаво,пък аз с ел.автомобил ще те изпреварвам на всяка прека, като дори няма да ми чуеш безшумната електричка. Ходи се реди после с бакшишите да заредиш метан в допотопната си кола, а аз ще си заредя ток от контакта вкъщи. И се пита на кой му е по-евтино? Ами тока киловат нощна тарифа е 20ст.,а NIssan Leaf има пробех 400 км. на ток. Най-важното - безшумен,бърз и евтин ток,а пред общината зареждам безплатно ток. Ти карай шкодката на метан при таксиджиите и пърпори с допотопната технология17:12 28.06.2020
61 ала бала
До коментар #29 от "перничанин":
С две думи имаш мислене на таксиджия. Ще си купиш нова кола, за да я ремонтираш после щото не е много здрава, и за да не се набутваш много ще слагаш менте части и ще3 ходиш на рециклаж в Княжево. И защо всичките тези упражнения вместо да си купиш безпроблемна ел.кола, която е опростена и няма нужда от таква поддръжка?Коментиран от #65
17:19 28.06.2020
62 ала бала
До коментар #56 от "опаааааааааа":
Мислене на собственик на коли втора употреба. Ти бегай оттук.17:28 28.06.2020
63 Алфа Ромео
До коментар #51 от "Механикът":
Предвид формата и дебелината вероятно са и по-здрави.20:52 28.06.2020
64 PASSAT B7 CNG
21:22 28.06.2020
65 перничанин
До коментар #61 от "ала бала":
Ще си купя нова кола (което и направих) , ще я карам здраво докато изтече гаранцията и след това ще помисля как да я направя по-евтина за експлоатация. Така разсъждава практичния човек. По тази логика сегашната ми кола Аурис е на над 350 000км.08:28 29.06.2020