Четвъртото поколение на Skoda Octavia влезе в продажба в Чехия още в края на 2019 година, но колата до съвсем скоро се предлагаше само в две изпълнения - Ambition и Style. Чак сега чехите пуснаха на пазара и най-базовата версия на модела - Active. У нас новото, четвърто поколение на чешкия бестселър вече се продава от дилъра, но все още не се предлага базовото изпълнение Active. Това обаче ще се случи в най-скоро време, а сега ще ви разкажем накратко какво да очаквате от него.
Външно Octavia с базово оборудване може да се различи по 16-цоловите колела с метални джанти и тасове. В салона най-евтината нова Octavia разполага с аналогов панел с инструменти и с монохромен екран, докато дори в средната си конфигурация автомобилът е оборудван с иновационно цифрово табло. Също така Skoda Octavia (Active) се отличава с пластмасов волан без бутони, обикновено вътрешно огледало за обратно виждане, както и с липсата на подлакътник и слот за смартфон.
Вместо двузонов климатроник, във версията Active е наличен обикновен климатик. В същото време базовата конфигурация има седем въздушни възглавници, мултимедийна система, бутон за стартиране на двигателя, LED фарове, круиз контрол, система за предупреждение за евентуален сблъсък и система за поддържане на лентата. В Чехия, автомобилът с базово оборудване е екипиран с еднолитров турбодвигател с мощност 110 конски сили и с механична трансмисия.
Цената на такъв автомобил започва от 494 000 крони, което съответства на сума от 18 450 евро. В България, както вече споменахме, в ценовата листа на дилъра все още липсват цени за най-ниското ниво Active. Най-евтиното предложение за новата Skoda Octavia към момента в България е в конфигурацията Ambition с двигател 1.5 TSI (150 к.с.) и и със шестстепенна механична трансмисия. Цената на такъв автомобил в България е 42 480 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Водач
Коментиран от #27
10:22 03.07.2020
2 Димитър
Искате да кажете немците? Защото шкода от много отдавна не е чешка марка.
Коментиран от #7
10:28 03.07.2020
3 cuore sportivo
Карам служебна и освен,че предницата още се държи,нищо друго не ме впечатлява.
Коментиран от #10
10:31 03.07.2020
4 Иво
Коментиран от #18
10:32 03.07.2020
5 пилот на Ферари
10:33 03.07.2020
6 УЯАОЖГ
Коментиран от #8, #11, #17, #23, #54
10:34 03.07.2020
7 Nacho Vidal
До коментар #2 от "Димитър":
И Волво не е шведска марка, но кой му пука. Да се качи човек в новото XC 90, а нека му казват, че било made in china!!!10:40 03.07.2020
8 123
До коментар #6 от "УЯАОЖГ":
Така е, и после започва висенето по форуми, гаражни майстори и морги, защото ааааа, ма то много скъпо това,бе! След 3 години експлоатация този лукс ще готина 250 000 километра и най-скъпи агрегати и части ще дават фира в азбучен ред, като ще я продадеш за 15 000 макс. Но както ти казваш, всеки си има свое виждане за свобода и кеф. Важното е да има кинтаци да се сипва гориво и обикаля😀!Коментиран от #33, #34
10:45 03.07.2020
9 БАРС
Коментиран от #21
10:45 03.07.2020
10 EGSMBNSPTR
До коментар #3 от "cuore sportivo":
Служебната кола и чуждата жена кокали нямат. Карам НЕслужебна октвия 2 2007, която не е и помирисивала сервиз, като изключим обслужването на всеки 2 години10:50 03.07.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 пилот на Ферари
10:56 03.07.2020
13 jар
11:01 03.07.2020
14 гост
11:05 03.07.2020
15 пилот на Ферари
11:10 03.07.2020
16 AUDI
Всеки също знае,че ВАГ и базово ободрудване и пълен шит :)
Но не съм съгласен с автора и пластмасовия волан :D
Радо може би не е чувал ,че полуретанов волан е по-различно от пластмаса .
11:37 03.07.2020
17 някой
До коментар #6 от "УЯАОЖГ":
Да, добре. Точно след петата година се почват проблемите, ще видиш дюзи по 1000 лв. броката, скорости по 4000 лв. и турбота по 2-3000 в най-най-добрия случай ;) Тия коли се правят за хора с пари, а не за прошляци, които чакат да си дадат последните спестени пари за стара Ес класа или А8 ;)Коментиран от #25
11:54 03.07.2020
18 Pavlin
До коментар #4 от "Иво":
Колко пък да е тежко това купе като е около 1100 кг. Отделно това нещо прави 0-100 за 10 сек и вдига 207км/ч12:00 03.07.2020
19 някои си
12:29 03.07.2020
20 Ник
Коментиран от #22
12:46 03.07.2020
21 321
До коментар #9 от "БАРС":
Нали знаеш, защото на Сеат са им по-евтини автомобилите втора ръка - защото поддържката е много скъпа и много се чупят. Неслучайно Шкодите държат цена.12:59 03.07.2020
22 321
До коментар #20 от "Ник":
Нещо си се объркал. В България цената винаги е по-ниска. Ама все пак това е базовата версия и може да е подобна. Тази за 42 000, която е пълна с екстри в Чехия сигурно струва поне 24 000 евра, а в Германия и нагоре. И като се има предвид, че тая Октавия почти доближава като размери стария Супърб - съвсем е нормална цената за такъв клас автомобил. Друг е въпросът, че тук средната класа е 5 %, а останалите могат да си позволят да карат само боклуци от ЕС над 5 години и на по 400-500 000 км, с врътнати километражи на Горубляне за успокоение на наивния купувач.Коментиран от #53
13:07 03.07.2020
23 Mercedes
До коментар #6 от "УЯАОЖГ":
След всеки продаден Мерцедес, Бмв и тем подобни някой там на топло обвит с бели чаршафи и козя брада си вика МАШШШАЛААА петролец, кинти... Да кеф си е кеф ама пред 15 нафта и 20-25 бензин в града си е тъпанарщина. Сега на 7 в града се радвам и чудя как да смъкна още, па камоли да се кача пак на такъв бензинопил... правилно казваше бащата, че ще го насече с брадвата ако е негово ама аз се хилих... ха на ти ся читавичко, сравнително новичко и капак отварям от масло на масло... Карайте си ги със здраве и сипвайте в гърлата на арабите... От личен опит... всяка излишна екстра след 5-тата година е проблем и колкото повече лампички светнат при включване на контакт- толкова по-голям боклук е13:07 03.07.2020
24 Шкода
Коментиран от #46
13:24 03.07.2020
25 Бръм
До коментар #17 от "някой":
Купуваш шкодичката за 40к, бръмчиш 5 години и я вземеш 20к я не.... Аре с сметни колко по 4000лв има в 20к обезценка и има ли толкова неща по 4000лв за ремонт в 6-7 годишно А6, Е класа или 5-ца?!Сравняваме краставо магаре с ат....
Коментиран от #26
13:45 03.07.2020
26 123
До коментар #25 от "Бръм":
Купуваш тупалката за 40 000 на 150 000 километра. Макар че, 6 или 7 годишен лукс на тази цена няма! Имам предвид грамотни автомобили, но нека е така!Караш 5 години и тя става на 250 000. Продаваш я за 18-20 000 макс, което е чудо, ама хайде така да е! А за 5 години колко неща ще и смениш, това вече никой не знае! Но практиката показва, че за висок клас автомобил си ходят средно поне по 5 000 на година, включая застраховките. 'Загубата ти' след 5 години ще е грубо 50 000 лева. Загубата при Шкодата ще е в порядъка на 25-30 000. Всичко това при условие че не смятаме разхода за гориво. Е, ако може да си позволиш да губиш 40-50 000 на всеки 5 години, то твоя избор е наточена лимузина 2 ръка, пред масова еврейка!Коментиран от #31
14:26 03.07.2020
27 Реалист
До коментар #1 от "Водач":
За ВСЕКИ този автомобил е нереално скъп. За толкова пари може да се купят прекрасни автомобили Хюндай. Кеф ти и40, кеф ти Тускон. Побъркани немци14:36 03.07.2020
28 баджо
15:01 03.07.2020
29 БАРС
Коментиран от #47
15:40 03.07.2020
30 В е л и к и я
13:10 04.07.2020
31 Бръм
До коментар #26 от "123":
Абе сметките са ти криви... 1-во за около 30-35 к лв купуваш Е класа на 5 години на до 100к км реални. С очите си съм виждал 4 годишно Е бензин 184 коня на 50 000км за 18к евро. 2-ро застраховките са % от оценката... Как шкода за 40 к лв ще е с по малка застраховка от мерцедес за 30к лв!? После на е-то 184кс бензин му дават 6/100 извън градско, на 220 cdi 4/100... Кви разходи повече за гориво, кви 5 лв...А шкодилака докато изтече гаранцията данъка и обслужването дъли не са доста повече като цена, хм?!
3-то на 50-100к км реални кви 5000лв на година?! Смех... Карам е320cdi 2008 на 250 к км и не давам и 2000лв... Тотално си объркал аритметиката....
PS Късно ти видях глупостите, ама дано видиш отговора. А пък и тези с новите "коли" как се амбицират покрай дърт премиум... Все нещо си доказват, а резултатът един и същ: бинокъл за да ми видят стоповете...
Коментиран от #35
16:35 04.07.2020
32 Стоян
19:10 04.07.2020
33 Николай
До коментар #8 от "123":
Колега как я мислиш Шкодата, че частите са за без пари. Ще бъдеш изненадан като изтече гаранцията за какво разваляне и плащане те чака. За S klasse, A8, BMW 7 съм съгласен, че поддръжката е скъпа, обаче С класа на Мерцедес е много добре откъм цени. Има също Хонда, Лексус и тн. Въпрос на личен избор.19:38 04.07.2020
34 Николай
До коментар #8 от "123":
Аз лично за тия пари предпочитам 3-4 годишен Мерцедес или Лексус.19:39 04.07.2020
35 Тома Неверни
До коментар #31 от "Бръм":
Абе колега,къде ги видя тия Е-класи под 100000 км реални за по 30000лв(15500€). Аз живея в Германия и се занимавам с автомобили на старо.Ама такива цени не съм виждал😆.Ако пак ти попадне нещо ,пращай насам.Единственно ако попаднеш на бивше такси на 400 000км може да падне под 10 000€ . Имам предвид 4 годишни автомобили както ти посочваш...Коментиран от #37
03:23 05.07.2020
36 даскал Генчо
Коментиран от #38
10:08 05.07.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Бръм
До коментар #36 от "даскал Генчо":
Абе даскал Генчо, ела да те кача в 2005 комън рейл дизел и да видиш разход 3.8 извънградско, е 150 коня... Има екстри дето и 2019 г шкода ги няма! Що да изсипвам торба с пари?! По бързо няма да стигнеш, по икономично - едва ли, особенно ако смятаме тотал разходи на година, по комфортно... А дано ма надали. За тези дето викат, че новата кола била като девствената жена, ми ОК, ама ако одометъра ти е 0, а не е!Коментиран от #41
11:18 05.07.2020
39 Бръм
11:19 05.07.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Милен
До коментар #38 от "Бръм":
Да но на километража на колата която си купих показваше 2 км( не е шкода), дано и ти да си купиш някой ден, а не да хвалиш 15 г. , тогава ще разбереш тръпката.Коментиран от #44
16:11 05.07.2020
42 непознат
00:09 06.07.2020
43 Кокъл
00:12 06.07.2020
44 Бръм
До коментар #41 от "Милен":
Хаха... Цепиш мрака. Като всички комплексари с каруци с единствен +, че са нови!1. В клона на фирмата където работя в момента има 6 сл. коли. 2 от тях съм карал като нови - опел и хюндай. Хюндая още го карам - 8- ма година. Та тръпката съм я разбрал - не струва!!! По евтината ми кола е по добра и от двете взети заедно!
2. Имам две коли! 2005 и 2008. Сумарна мощност 380кс, данък около 800лв... Пазарна цена към момента на закупуване 23000лв. Как пиле шарено реши, че не мога ако искам "утре" да карам "нова"?!
3. Като тръгнеш да си продаваш "новата" кола, ти ще усетиш тръпката! Вчера съм минал 130км със слабата си кола и пак се гавря с такива "тръпнещи"...
Дано ти да си купиш поддържан премиум и след една година да видим дали ще ти се сяда в пластмасова асматична конфекция, пък била тя и нова!
Коментиран от #48
09:10 06.07.2020
45 Бръм
09:17 06.07.2020
46 321
До коментар #24 от "Шкода":
Като гледам колко плюсове имаш, явно никого не си се качвал на нов автомобил. Ти да не мислиш, че тези Октавии, които те изпреварват по магистралата като спрял са всичките с двулитрови двигатели. Този двигател въпреки привично малкия обем държи спокойно 150 на магистралата на максималната предавка при изключително приятен разход от 5-6 при тази скорост с климатик. Иначе, ти си вярвай, че автомобилът трябва да е поне 3000 кубика за да се движи.. За невярващите - в шоурумите дават безплатно да направите тестдрайв - покарайте пък после приказвайте..09:39 06.07.2020
47 321
До коментар #29 от "БАРС":
Айде още един шегаджия. Сеатите били по-здрави. Нали са същите, само че испанците така и не се научиха да сглобяват автомобили, а чехите го правят от повече от 120 години. А за Тойота вероятно се шегуваш. Не са лоши, ама тънките ламарини и пластмасовия интериор дори на скъпи модели като Ленкрузър и Хайлукс рязко се набиват на очи. Копчета, мултимедии - все едно съм се върнал във времето.09:43 06.07.2020
48 321
До коментар #44 от "Бръм":
Мдда, не ти е добра базата за сравнение. Хюндай и Опел. Ясно, защо толкова си харесваш старите бангии. Ако си корал нещо от ФВ или Ауди може и да направиш сравнение. Иначе за тези 15 години 1/3 от конете ти са вече умрели. А най-смешно беше това за продаването. Шкодата е марката, която мноого държи цената си като второупотребна. Една такава - с доста високо ниво оборудване за 42 000 лева, след 3-4 години и до 100 000 км, с остатъчна гаранция от 1-2 години и още 50 000 км спокойно може да и се вземат около 30 000. Тези твойте и мерцедеси да са за 23 000 лева вече са загубили 2/3 от стойността си. И остава въпроса, ако не си късметлия - колко пари си вкарал за ремонти, които при Шкода струват 0 за този период.Коментиран от #49
09:54 06.07.2020
49 Бръм
До коментар #48 от "321":
Хаха...ах! От кога 1.0 фабия е по кола от 1.6i хюндай?!Имам преки наблюдения! На фабията ел.стъклата и плафон в сенника са "екстри"!!!
Тва със 150 и 5/100 и то на климатик.... Ами ходи се прегледай!!! Доказано!
За обезценката: излизаш от шоурума - 5000лв, на 3год . ВСИЧКИ коли се обезценяват с 40-60%. Та 30000 хиляди за 4 годишен шкодилак струвал нов 40000....
Ами ходи се прегледай! Доказано!
Кво ти пука колко аз губя? Говорим за шкодата... (Дори 2/3 от 23000 е мноого по малко от 1/2 от 40000!!!). И ще потретя!!! Колкото и пари да давам за ремонти са мноого далеч САМО от обезценката на конфекцийката!!! Бонус вървеж и комфорт! Нещо което любител на 1.0 3 цилиндъра няма как да разбере!!! Абе я качи 4човека, пусни климатика и дай да качим някой баир, пък нека да имаш много коне от малък обем!!! Ква 0 за шкодата бе.... Не е като да не се развалят гаранционно... Не е като винаги да е чо гаранция и после като ти ударят теслата с гаранционното годишно обслужване ... Що не покажеш колко лв литъра маслото ти хващат?!? Хахаха.... На краставичар краставици продаваш...
10:26 06.07.2020
50 Бръм
10:30 06.07.2020
51 Бръм
Хахаха...ах!
Подсказвам - най-малко 2/3!!!!
Хахаха....
Коментиран от #56
10:34 06.07.2020
52 Бръм
А има и още една колица па макар и 2005...
Толкова простотии си набълвал в един пост... До утре мога да се гавря... Както го правя и на пътя с "тръпнещите".... Хахаха...
10:42 06.07.2020
53 Ник
До коментар #22 от "321":
Не съм се объркал. Прав си за "новия внос", но Октавия си остава Октавия. Тя си е в семейния-компактен клас. Малко по-голяма от Голф, но по-малка от Пасат. Къде я сравняваш със Супърб, който вече е в бизнес класа и като возия и удобство няма нищо общо със семейната Октавия гонеща 40 хилки в базовото си изпълнение. И колкото и да е по-ниско в БГ, пак не вярвам да е по-евтина от 35 хил.лв. Така че не мисля, че съм се объркал.15:08 06.07.2020
54 Men
До коментар #6 от "УЯАОЖГ":
Няма никакъв престиж в премиум милионник на старо. Тези автомобили са символ на статус само докато са нови или добре поддържани. Като я караш без амортисьори, защото комплекта е 5000лв. и скърца на легналите полицаи, а чудесния в8 е с набита метанка, нито дървения кръст на огледалото, нито стероидното акне, скрито с татуси помагат. Накратко: няма никакъв престиж в това да доизносваш. ;)Коментиран от #55
18:42 06.07.2020
55 Бръм
До коментар #54 от "Men":
Друго си е викаш 1.0 3 цилиндъра с екстра плафон в сенника и динамика по зле от лада 1600 от 1979г....Апропо в Германия пазарът на коли втора употреба за 2019год е реализирал продажби за близо 90 милиарда евро... Простичко казано дори и в Германия са толкова "прости", че продажбите на употребявани коли надвишават продажбите на нови като бройка...Чудя се ква ли още глупост ще изкарате като довод само да не си признаете, че сте в пластмасови каруци... Въздушно окачване отдавна доста успешно се рециклира за суми в пъти по малки от цитираната от теб!!! За престиж незнам, ама за екстри и динамика само тотално захлупен не би разбрал...
21:28 06.07.2020
56 Аз бръмчо
До коментар #51 от "Бръм":
Хаха какво общо имат конете с максималната скорост, която е 220 км/ч?23:41 06.07.2020
57 Бръм
Хахаха... Меко казано каза огромна тъпотия! Коментирай неща от които си наясно, от коли явно не си!!!
07:49 07.07.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.