ФАКТИ.БГ

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

Публикувана: 15 Юли, 2020 17:02
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3465
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 17 гласа.

На 15 юли 1970 г. от конвейера на Горковския автомобилен завод слиза първият сериян ГАЗ-24. Новата "Волга" бързо се превръща в най-престижния съветски автомобил, но е практически недостъпен за обикновените хора.

ГАЗ-24 заменя морално остарелия ГАЗ-21, който се произвежда още от 1956 г. Днес малцина си спомнят за това, но най-популярната "Волга" можеше да изглежда по съвсем различен начин.

Създадени са общо седем прототипа с различна външност. По онова време автомобилният дизайн е подчинен на пищната американска мода, но в крайна сметка е избран най-лаконичният от предложените варианти.

ГАЗ произвежда по около 75 000 "волги" годишно. За разлика от партийната номенклатура, милицията и таксиметровите служби, главният конструктор на модела Владимир Реутов дълго време кара "Запорожец", преди да се дореди с ГАЗ-24 чак през 80-те години и то след немалко перипетии.

Когато моделът е почти готов, се оказва, че въздушният филтър пречи на затварянето на предния капак. Така в последния момент на него се появява характерното "езиче", което покрива най-високата част от двигателя.

До 1993 г. от всички модификации на ГАЗ-24 са произведени 1 481 561 бройки, 2.3 пъти повече от ГАЗ-21, 6 пъти повече от ГАЗ-М20, 9.5 пъти повече от 3102 и 23.5 пъти повече от М-1. Най-популярната "Волга" е заменена от ГАЗ-31029, който не е нищо повече от ГАЗ-24-10 с каросерия от ГАЗ-3102.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
тъпите съветофили
1 Отговор
От коя американска кола са краднали?

Коментиран от #21


Оценка:
-36 +23

Потрес
2 Отговор
Совершенствое

Оценка:
-6 +23

Го4о
3 Отговор
ГАЗ 24 е двигател за товарна кола "Молотовка"

Коментиран от #8


Оценка:
-26 +9

Радо
4 Отговор
Като малък съм се возил във Волги - возеха меко и плавно като лодка и парното им беше обиетс!!!

Оценка:
-5 +51

Гошо
5 Отговор
за времето си беше готина кола ,малко голямшка идваше за нашите условия

Оценка:
-5 +38

Criminal
6 Отговор
Страхотен автомобил.........

Оценка:
-8 +36

Друговремец
7 Отговор
Красива и желаема,още повече сега.

Оценка:
-7 +27

Хайл
8 Отговор

До коментар #3 от "Го4о":


Заспал гочо под салкъм...гочооооуууу молотовката е 6 цилиндрова

Оценка:
-2 +25

qwerty
9 Отговор
Братовчеда още държи в гараца една синя на 40 000. Отцедена. Не е мърдала милата сигурно 20 години. Ама седалките са като фотьойли.

Оценка:
-3 +24

Корона глад
10 Отговор
Класика,цената само ще се вдига

Оценка:
-6 +16

Random
11 Отговор
Щеше да е добре да кажете че четирифарките са били с V6 двигатели, и като цяло такъв е щял да бъде базовия. Но естествено липсата на средства ги кара да зарежат концепцията и да доработят двигателя на 21

Оценка:
-3 +23

Бай Стою касапина
12 Отговор
Газкаджията, къде си? Кажи нещо за това творение на Съветската техника.Велико недоразумение, а?

Оценка:
-19 +11

ПРЕСТИЖЕН И ЗДРАВ АВТОМОБИЛ
13 Отговор
ОТ ДОБРОТО СТАРО ВРЕМЕ...ГАЗ 24 БЕШЕ МЕРЦЕДЕСА НА ОНОВА ВРЕМЕ....ВСЕКИ СИ МЕЧТАЕШЕ ЗА ВОЛГА......А МОЛОТОВКАТА Е С ШЕСТ ЦИЛИНДЪРА РЕДОВИ ДВИГАТЕЛ....

Оценка:
-3 +25

БАРС
14 Отговор
Даа хубава кола и комфортна за времето си беше.

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +19

Бай Стою касапина
15 Отговор

До коментар #14 от "БАРС":


Пич, как си? Пиеш ли бира? Имам нужда от специалист по хидравлика. Почнах работа с един багер, обаче като поработи малко и умира. Бутни едно рамо, шефа плаща, а аз черпя.Става ли?

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +2

Истинския ДЖОН РАМБО
16 Отговор
ФОРД ФАЛКОН - това е волгата , официално от руснаците !

Коментиран от #19


Оценка:
-4 +10

БАРС
17 Отговор

До коментар #15 от "Бай Стою касапина":


Вече пих Radeberger една само.А за багера какво да ти кажа явно го е хванал корона вируса.

Оценка:
-0 +4

Ввв
18 Отговор
Недоразумения сър!!!

Оценка:
-6 +5

Random
19 Отговор

До коментар #16 от "Истинския ДЖОН РАМБО":


Мхм, да, ако си на 5 водки може и да видиш някаква прилика...

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +7

123
20 Отговор
Ford Falcon 1960 - 1969

Коментиран от #24


Оценка:
-2 +8

Знаещ
21 Отговор

До коментар #1 от "тъпите съветофили":


Копирали са от модел на Форд

Оценка:
-3 +5

баба Ванга
22 Отговор
Виждам дека Волгата ке надживее Русия!

Оценка:
-2 +4

Алфа Ромео
23 Отговор
Бях още непълнолетен когато се качих на Волга за пръв път но бях впечатлен, широка, комфортна и даваше чувство за сигурност в сравнение с Жигулките, Москвичите и другите джогани.

Оценка:
-1 +3

лошо копие
24 Отговор

До коментар #20 от "123":


Абсолютно вярно (като екстериор) ,без механиката и (голяма част от) интериора.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
25 Отговор

До коментар #19 от "Random":


Няма нужда от водки. Фалкона е прототипът за ГАЗ 24, което е потвърдено и от руска страна. Това не означава, че ГАЗ 24 е лоша кола - напротив, много хубава си е.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
26 Отговор
Един доста глупав проблем имаше с всичките ГАЗ 24 и това беше центробежният вентилатор на парното. Лопатките бяха насочени наобратно на охлюва и духаше слабо. Малко хора знаеха да си го оправят. Старите майстори кривяха лопатките да ги насочат във вярната посока. Днешните просто сменят колелото с такова от някакво Деу, което учудващо пасва идеално и е с правилната посока на лопатките.

Оценка:
-0 +4

Преди 37 години
27 Отговор
баща ми я купи чисто нова цвят слонова кост от Корекома в гр. Бяла до Русе, за умопомрачаващите тогава 4,500 валутни лева/на всички работили в Либия тогава им даваха чекови книжки с валутни левове, еди валутен лев струваше 1,50 долара/, за тези пари хората купуваха двустайни апартаменти в Люлин, които сега могат да ти носят солиден доход, но тогава беше много престижно да имаш такава кола, общо взето за времето си добра кола с някой несъществени недостатъци, като огромен разход, малко конски сили за тежко купе, вечно течащ семеринг между трансмисията и ходовата част, / и до ден днешен все още не мога да изчистя петната от масло по цимента в гаража, въпреки че минаха 30 години откакто я продадхме/, късаше много обслужващите ремъци, не знам защо, не беше измислен механизма за стоп на спирачките, та трябваше да го побългаряваме с прекъсвач, радиатора протече още на първата година, харчеше по 2 литра масло от смяна до смяна, бензиновата помпа загряваше доста и нея я сменяхме няколко пъти, с една дума Ладата по ставаше, нямаше чак такива проблеми с нея, докато при Волгата 8 цилиндровия мотор беше по добър, 4-ри цилиндровия беше пълна катастрофа.

Оценка:
-0 +6

Бум
28 Отговор
Егати "несъществените" недостатъци за нова кола, ти направо изби рибата...

Оценка:
-0 +5

Алфа Ромео
29 Отговор
Липсваше и по-мощен мотор, динамиката и беше отчайваща а разхода огромен за такъв мотор. Баща ми беше взел навремето веднъж една Волга назаем за да си отиде до село 200 км. в двете посоки, като се върна беше изумен че е заредил гориво за почти три пъти повече пари в сравнение с Жигулито.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Михаил Миков
Лидерът на БСП пред Националния съвет на партията:
„Президентът се изживява като ястреб, правителството – също като някакъв вид пернати.""

Още бисери
ТОП 5