Last news in Fakti

30 Юли, 2020 12:00 10 476 38

Историята на най-продаваното SUV в Европа

  • volkswagen-
  • tiguan
Историята на най-продаваното SUV в Европа - 1

През миналата година от поточните линии на един от четирите завода на Volkswagen, произвеждащи модела в световен мащаб е слизал по един чисто нов Tiguan средно на всеки 35 секунди, а общият производствен обем на бестселъра достига 911 000 бройки. Тези забележителни темпове на производство са отражение и на бързото развитие на продуктовата гама на модела.

Световната премиера на първото поколение на SUV модела бе отбелязана на Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт през 2007 година, а малко по-късно през същата година на пазара излезе първият Tiguan – първоначално със система за двойно предаване 4MOTION. От този момент нататък дебютантът отбеляза забележителен възход.

През 2008 година марката Volkswagen произведе над 150 000 екземпляра Tiguan, които вече се предлагаха и във вариант с предно предаване. В Германия моделът се изкачи до позицията на най-успешния SUV модел на пазара още при пазарния си дебют, а търсенето на новия модел беше извънредно впечатляващо от самото начало и в световен мащаб.

Историята на най-продаваното SUV в Европа

Този успех несъмнено се дължи на факта, че революционният Tiguan на Volkswagen успя да преформулира границите между SUV моделите и леките автомобили благодарение на своето активно поведение на пътя и техническите си характеристики. Моделът бе отличен с максималната оценка от пет звезди в краш-тестовете на Euro NCAP, което го направи търсено предложение в A-SUV сегмента от пазара в качеството му на един от най-безопасните автомобили в своя клас.

Tiguan беше и първият модел на Volkswagen, задвижван изцяло и без изключение от ефективни и икономични бензинови и дизелови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор. От момента на пазарния дебют на Tiguan до пролетта на 2020 година са произведени около шест милиона екземпляра от бестселъра.

Първата генерация – обновление на първия Tiguan

През пролетта на 2011 година Volkswagen представи цялостна технологична и визуална актуализация на модела на автомобилното изложение в Женева. Към този момент производственият тираж на Tiguan вече бе достигнал 700 000 автомобила. Обновеният дизайн ориентира Tiguan по-близо до Touareg, а турбодвигателите станаха още по-икономични, не на последно място и благодарение на внедряването на системата старт/стоп. Нивото на безопасността и комфорта бяха повишение с добавяне на нови технологични решения, сред които системата за поддържане на лентата Lane Assist,

Историята на най-продаваното SUV в Европа

усъвършенстваното автоматично управление на дългите светлини Dynamic Light Assist и функцията за електронен блокаж на диференциала XDS. Тази актуализация даде възможност на успешния SUV да продължи с нова енергия своите завоевания в световен мащаб и годишният производствен обем на Tiguan за първи път преодоля границата от 500 000 екземпляра. В периода между 2011 и края на лятото на 2015 година бяха произведени около два милиона броя от второто поколение - почти утроен обем на производството в сравнение със същия период при първото поколение.

Втората генерация – изцяло новото второ издание на Tiguan

Изложението IAA във Франкфурт през септември 2015 година се превърна в сцена за световната премиера на новото второ поколение на Tiguan. В случая ставаше дума за революция, а не за еволюция – за първи път Tiguan бе конструиран на основата на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB (Modulare Querbaukasten) на марката Volkswagen и тази технологична архитектура промени всичко. Засиленото усещане за динамика, постигнато благодарение на скъсените надвеси на каросерията послужи за еталон по отношение на автентичния и динамичен съвременен SUV дизайн.

Историята на най-продаваното SUV в Европа

Интериорът бе в състояние да предложи значително повече простор за пътници и багаж вследствие на удълженото междуосие, докато новите асистиращи системи като Front Assist2 с функция за автономно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и автоматично аварийно спиране в градски условия CEB (City Emergency Braking) с функция за разпознаване на пешеходци2 оповестиха зората на нова ера в сферата на активната безопасност. Второто поколение на Tiguan дебютира на пазара през месец април 2016 година, като в същото време Volkswagen стартира глобална SUV кампания с Tiguan в главната роля.

Втората генерация в XL версия – Tiguan Allspace и компания

Значимостта на гамата на Tiguan в продуктовото портфолио на марката Volkswagen нарасна отново през 2017 година с дебюта на още един вариант на Tiguan - този път XL с удължено с 110 милиметра междуосие и индивидуален дизайн на предната и задната част на каросерията. Моделът се предлага с пет и със седем места и се произвежда в мексиканския завод на Volkswagen в Пуебла, докато предназначената специално за китайския пазар версия слиза от поточните линии на SAIC Volkswagen в завода Aнтинг близо до Шанхай. На пазарите в Америка Volkswagen предлага второто поколение на Tiguan от 2017 година изключително в неговата дълга версия, докато в Европа и на много други пазари по света новият модел с дълго междуосие дебютира като Tiguan Allspace, който също се произвежда в Пуебла. На пазара в Китай SAIC Volkswagen предлага произвеждания в Шанхай негов събрат като Tiguan L1. Причината за това е, че успоредно с Tiguan L, първото поколение на модела все още се предлага известно време в Китай като „Tiguan“, заменен впоследствие от новия Tharu1.

NWB и LWB

За целите на вътрешнофирменото разграничение между двете версии на междуосието на второто поколение на Tiguan във Volkswagen се използват обозначенията NWB (нормално междуосие) и LWB (дълго междуосие). Въпреки че двата модела са до голяма степен идентични в техническо отношение, те се различават значително по обема на вътрешното пространство, както показва сравнението на европейските версии. Петместният Tiguan (NWB) предлага между 615 и 1 655 литра багажен обем , докато петместният Tiguan Allspace (LWB) е в състояние да предложи между 760 и 1 920 литра пространство за багаж, а при седемместната версия на Tiguan Allspace багажно отделение е с капацитет между 700 и 1755 литра. През 2018 година SAIC Volkswagen разшири гамата от задвижващи агрегати на Tiguan LWB в Китай, включвайки в нея първата plug-in хибридна задвижваща система при Tiguan L PHEV1.

Четири завода в четири часови зони

Един на седем от произведените през 2019 година общо 6,18 милиона автомобила от марката Volkswagen, е Tiguan - за да бъдем абсолютно точни, това са 910 926 автомобила. От първата пълна година на производство до настоящия момент годишният производствен обем на Tiguan се е увеличил почти осем пъти. Първите три по значимост от гледна точка на обема на продажбите пазари за Tiguan през 2019 година бяха Китай (приблизително 255 000 автомобила), САЩ (приблизително 110 000 автомобила) и Германия (приблизително 85 000 автомобила). В момента Tiguan се произвежда в четири завода на Volkswagen, разпределени в четири часови зони, като по този начин се гарантира почти непрекъснат  денонощен процес на производство на универсалния SUV модел.

Историята на най-продаваното SUV в Европа

Версията с нормално междуосие, както и предстоящата обновена версия, се произвежда в основния завод на Volkswagen във Волфсбург, Германия, за пазарите в Европа, Африка, Азия и Океания. Заводът в Калуга, разположен на 170 километра югозападно от Москва, произвежда Tiguan NWB1 за руския пазар и за съседни на Русия страни от Централна Азия. В завода в Шанхай SAIC Volkswagen произвежда Tiguan L1 (LWB) за китайския пазар, а в мексиканския град Пуебла се произвеждат LWB версиите на Tiguan, предназначени за пазарите в Северна и Южна Америка и (като Tiguan Allspace) - за пазарите в държави в Европа, Африка, Азия и Океания.

Нов еволюционен етап в развитието на Тiguan

Сега Volkswagen прави следващата стъпка с електрификацията, дигитализацията и свързването на новия Tiguan с глобалната информационна мрежа. Това ще подготви и ще помогне на компактния SUV да се справи с лекота с предизвикателствата на модерните времена. Всички ключови технологии на борда на обновения  бестселър правят значителна крачка напред. Volkswagen електрифицира задвижването на Tiguan с нова, най-съвременна plug-in хибридна система (със системна мощност от 180 кВт/ 245 к.с.), а за първи път в гамата на модела ще бъде включен и самостоятелен спортен вариант Tiguan R с TSI двигател с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.).

Именно за върховия, най-динамичен представител на обновената моделна палитра, експертите на Volkswagen R са разработили новата система за двойно предаване с технология за селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Използваната от Volkswagen технология за двойно дозиране на добавка AdBlue от двойната система за селективна каталитична редукция SCR вече гарантира, че турбодизеловите двигатели (TDI) в новия Tiguan са сред екологично най-чистите задвижващи агрегати с вътрешно горене на планетата. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи на основата на модулната платформа MIB3, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции.

Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon. Инженерите на Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи и сензорни бутони. И на последно място, но не и по важност, новата матрична LED система на предните светлини IQ.LIGHT на новия Tiguan осигурява много по-високо ниво на безопасност и удобство за водача при шофиране.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    28 3 Отговор
    както вика господин Стоян Колев "МММММОЛЯ?"

    Коментиран от #36

  • 2 Емил

    37 30 Отговор
    Тъжно! Ако това наистина е най-продаваният СУВ в Европа - абсолютно безличие! Очаквайте нова вълна от протести в цяла Европа - стадата от хора ще търсят изява!
  • 3 шта е то ФВ

    29 12 Отговор
    W-тиган ли...да бе да, ама друг път!
  • 4 нула лева

    33 20 Отговор
    от кога кубче рубик с двигател и 4 гуми е най-продавано?
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Uwe

    57 17 Отговор
    Чупливо и кекаво, скъпо за поддръжка, ненадеждно. Не, благодаря.

    Коментиран от #13

  • 7 Гост

    46 15 Отговор
    1.4 TSI / 2.0 TDI / DSG - три понятия от които всеки собственик на Тиган сънува кошмари

    Коментиран от #9

  • 8 Anti VW

    51 13 Отговор
    На жена ми взех такова- 6 месеца не излезна от сервиза поради някакви ел. проблеми. Така и не ги оправиха и го продадох. Пълен боклук.

    Коментиран от #12

  • 9 Случаен

    7 12 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Що пък от 2.0тди?

    Коментиран от #11

  • 10 пилот на Ферари

    41 5 Отговор
    Това чудо е пълно недомислие. Загрява. Като му пуснеш климатика не можеш да качиш баира. Като тръгнеш да изпреварваш се чудиш дали ще успееш.
    По добре в случая Шкода Йети .
  • 11 Щото

    43 3 Отговор

    До коментар #9 от "Случаен":

    една дюза е 600 лева а смяната на ангренажния ремък във фирмен сервиз струва колкото 1 седмична почивка за 4 членно семейство но гръцки курорт.

    Коментиран от #15, #19

  • 12 Нормално

    33 4 Отговор

    До коментар #8 от "Anti VW":

    все пак това е просто един Голф-ов дериват събран някъде в източна Европа с части от китайски производители.
  • 13 Бай Благой

    30 7 Отговор

    До коментар #6 от "Uwe":

    Чупливо, ненадеждно И непроходимо!
    С една дума - "пари на вятъра".
    Както по-голямата част от ВАГ-ините.

    Коментиран от #14

  • 14 Прав си

    31 8 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Благой":

    но се чудя защо поклонниците на VAG сектата знаят единствено да си хвалят талигите като винаги пропускат да споменат колко им струва тяхната "здравина"...?
  • 15 25689

    16 25 Отговор

    До коментар #11 от "Щото":

    Като си купите такава цената е тази като си купите опел от 1991 г за 5лв ще го ремонтирате целия така че не е проблема колата а вашия джоб като не можете да си го позволите го купувайте и не го обиждайте колата си е добра особено обновената генерация .
  • 16 111111111

    12 32 Отговор
    Сега разбирам, че е скъпо и не може да си го позволите, но хората с пари се чупят да го купуват. Когато ви е кисело гроздето пълните с тъпи коментари. Истината че джипката е супер добра. А най-смешен ми беше оня дето дали на жена му такъв и 6 месеца не излязъл от сервиза ха ха. Или женати бая добре свири на богати любовници, че да и раздават Тигуани, или случката ти е напълно измислена.

    Коментиран от #17

  • 17 Цървулче

    22 6 Отговор

    До коментар #16 от "111111111":

    Пич,тва,че караш вагиновото недоразумение и си мислиш,че е G класа,е друг въпрос!

    Коментиран от #22

  • 18 kick

    14 4 Отговор
    Тиганите са ми най-вървящите на части в моргата, в едно с цялата вагин плеяда
  • 19 123

    9 4 Отговор

    До коментар #11 от "Щото":

    Колега, пробвай с частите на Рав 4, дюзи и ремъци, пък да видим! Ама във фирмен сервиз, на в гаража....., ииии ще останеш 'приятно' изненадан....

    Коментиран от #21

  • 20 123

    15 5 Отговор
    Бай дъ уей, статията е за нови автомобили, не за 'кукли' нов внос, на прикрити 350 000 километра.
  • 21 Джуган

    9 5 Отговор

    До коментар #19 от "123":

    Преди години жена ми искаше СУВче, гледах Тиган, Рав4 и CRV. Спрях се на Рав 4х4 бензин, кара го 4 години 80 хиляди км и реши че иска по голям СУВ, продадох го с минимална загуба, лапнаха го в деня в който пуснах обявата, за тези четири години редовна смяна на масло и една крушка от 7 лева... След това пък реши че Х5-ицата и е голяма и иска нещо по малко, но като и казах колко много пари ще загубим ако тръгна да я продавам се отказа и реши да си я кара.

    Коментиран от #23

  • 22 320000

    14 1 Отговор

    До коментар #17 от "Цървулче":

    G класа на газ S класа на газ е то голяма гъзария направо да се спукаш от смях с допълнение изтрити зимни гуми през лятото класика.
  • 23 123

    9 2 Отговор

    До коментар #21 от "Джуган":

    Не разбирам какво ми казваш, колега? Купил си нова кола, която за 4 години е имала разход масла и 1 крушка, или ми говориш за 15 годишна кола, която е имала тези разходи? За първия вариант е нормално, за втория, хм, и аз съм чувал такива неща, ама по скоро рядко, и то за коли с покупна цена почти двойна на другите и направена наскоро поддръжка....

    Коментиран от #25, #27

  • 24 Бачо от Бабачково

    13 4 Отговор
    Никой фен на Вагени нема си ПРИЗНАЕ и това е!!! .. Немските коли не са това което беха!!! Неоспорим ФАКТ!!!

    Коментиран от #26

  • 25 един от стадото

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    първо, разбира се че говорим за 15годишни, не момичета, а коли. Все пак сайта е български, не немски. И второ- скоро не бях срещал толкова дълга реклама на кола.
  • 26 123

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "Бачо от Бабачково":

    Еееех Баче, че то кое е като 'едно време'? А за феновете на ВАГ не си прав, не за друго, такива са, ама Баче, те всички са такива, бе! Няма ВАГ, няма Тойота, вся и всьо е дъ бест! Стане ли въпрос за кола 2 употреба,ама тези модели на по 15 години, гледай бисери и 'инженерни' термини😀

    Коментиран от #32

  • 27 Джуган

    9 2 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    Не купувам чисто нови, не купувам 15 годишни. Винаги търся кола на няколко години, един собственик, пълна сервизна история, ако може и нещо останало от гаранцията. Равчето за жена ми беше на три години и половина, някъде на около 60 хиляди км.

    Коментиран от #29

  • 28 сдфдфхдх

    1 1 Отговор
    любимите на славчев заводи ВАЗ произвеждат 400000 коли от всички модели вкл рено
  • 29 123

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Джуган":

    Тогава нещата да ясни. Остатъчна гаранция от 2.5 години, пробег до 40 -50 000. Не знам защо да се учудвам на разходите ти! Без да те обиждам, но и една Дачия ще има подобни разходи при същите условия! Иначе, добър подход ца 2 употреба, но при честа смяна на колите, загубата е осезаема.

    Коментиран от #30

  • 30 Джуган

    3 3 Отговор

    До коментар #29 от "123":

    Нямам намерение да се заяждам, но 5.0 - 3.5 = 1.5 По важното е че досега не съм чул за Фолксваген, Пежо или Фиат между 60 и 140 хиляди километра да сменят само една крушка. За Дачия не знам достатъчно за да коментирам, но допускам че няма да е по различна от гореизброените марки.

    Коментиран от #31

  • 31 123

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Джуган":

    Тойота е със 6 години гаранция, в България де. И то от доста години...., но това няма никакво значение в случая.За Пежо и Фиат не знам, ама за ВАГ мога да ти говоря доста😀 Е, то при мене беше както и при тебе, в единият случай 2 крушки на габаритите, в другия обаче, на 180 000 ревизия на турбото. Естествено, 1 година след гаранцията...

    Коментиран от #33

  • 32 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "123":

    щом искаш ВАГ, наистина имаше един ваг. Мой приятел кара един Пасат2 по спомен 10-12г, трета или пета ръка, и той не знае. На края го остави на баща си на село. Оня ни масла сменя, само долива квото намери, прегледи не минава, винетка няма, шета от табела до табела, ниви, грозде, дърва, само с него. 10г от тогава. Скоро го видях, на кола не мяза ма върви катъра..и казва, От тая по убава кола няма. Не вярвам да защитава ВАГ, просто модела е сполучлив. А човечеца от концепсии, автополитики, реклами не разбира....Бай Танасе, викам му, дай постегнем колата- не я барайте, арна си е

    Коментиран от #34

  • 33 Джуган

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "123":

    Тогава (преди 9-10 години) гаранцията на Тойота беше пет (5) години
  • 34 123

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "един от стадото":

    Да е жив и здрав Бай Танас, много километри да му направи! Определено, здрава кола! Аз слизам от последния, същият е! Просто поддръжката е друга! А, и може да се кара с 200 цял ден, все.му е тая😀
  • 35 Тигуан е реплика на Тойота

    0 1 Отговор
    Пълен боклук,копие на оригинала Тойота Рав 4
  • 36 ала бала

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Ама извинявай тоя от СКАТ ли? :)
  • 37 безпартиен

    3 1 Отговор
    Няма лош автомобил-има лоши стопани и изключително лоши горива у нас!!!Ситроен С4 Гран Пикасо 1.6 е вече на 400 хил. от 2008 година закупен и обслужван само в сервиз на марката!Форксваген Туран 1.6 закупен 2014 вече е на 240 хил.също обслужван в сервиза на марката!Автомобилите нямат проблеми просто защото горивата са или Макс моушън на ОМВ или авио дизел на ЕКО!!!!Разходът е по-нисък и двигателят е по-мощен и по-тих!!!!И двата автомобила са служебни и се товарят здраво,а Турана по някога и с ремарке!!!!Качествени масла и качествени горива е истината!!!

    Коментиран от #38

  • 38 Пич

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "безпартиен":

    Пълни глупости! Разходът е по-нисък ако двигателят е по-малък просто защото горивните камери са по-малки. Двигателят е по-тих не защото е по-голям,а защото работи на по-ниски обороти. 240 000 км. са нищо, какво го хвалиш тоя Фолксваген. Той ако за 200 000км. е давал проблеми по-добре го хвърли в коша. А пък тоя ситроен на половин милион километра хахаха като знам какви са трошки не завиждам на фирмата ви и той е за коша.