През миналата година от поточните линии на един от четирите завода на Volkswagen, произвеждащи модела в световен мащаб е слизал по един чисто нов Tiguan средно на всеки 35 секунди, а общият производствен обем на бестселъра достига 911 000 бройки. Тези забележителни темпове на производство са отражение и на бързото развитие на продуктовата гама на модела.
Световната премиера на първото поколение на SUV модела бе отбелязана на Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт през 2007 година, а малко по-късно през същата година на пазара излезе първият Tiguan – първоначално със система за двойно предаване 4MOTION. От този момент нататък дебютантът отбеляза забележителен възход.
През 2008 година марката Volkswagen произведе над 150 000 екземпляра Tiguan, които вече се предлагаха и във вариант с предно предаване. В Германия моделът се изкачи до позицията на най-успешния SUV модел на пазара още при пазарния си дебют, а търсенето на новия модел беше извънредно впечатляващо от самото начало и в световен мащаб.
Този успех несъмнено се дължи на факта, че революционният Tiguan на Volkswagen успя да преформулира границите между SUV моделите и леките автомобили благодарение на своето активно поведение на пътя и техническите си характеристики. Моделът бе отличен с максималната оценка от пет звезди в краш-тестовете на Euro NCAP, което го направи търсено предложение в A-SUV сегмента от пазара в качеството му на един от най-безопасните автомобили в своя клас.
Tiguan беше и първият модел на Volkswagen, задвижван изцяло и без изключение от ефективни и икономични бензинови и дизелови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор. От момента на пазарния дебют на Tiguan до пролетта на 2020 година са произведени около шест милиона екземпляра от бестселъра.
Първата генерация – обновление на първия Tiguan
През пролетта на 2011 година Volkswagen представи цялостна технологична и визуална актуализация на модела на автомобилното изложение в Женева. Към този момент производственият тираж на Tiguan вече бе достигнал 700 000 автомобила. Обновеният дизайн ориентира Tiguan по-близо до Touareg, а турбодвигателите станаха още по-икономични, не на последно място и благодарение на внедряването на системата старт/стоп. Нивото на безопасността и комфорта бяха повишение с добавяне на нови технологични решения, сред които системата за поддържане на лентата Lane Assist,
усъвършенстваното автоматично управление на дългите светлини Dynamic Light Assist и функцията за електронен блокаж на диференциала XDS. Тази актуализация даде възможност на успешния SUV да продължи с нова енергия своите завоевания в световен мащаб и годишният производствен обем на Tiguan за първи път преодоля границата от 500 000 екземпляра. В периода между 2011 и края на лятото на 2015 година бяха произведени около два милиона броя от второто поколение - почти утроен обем на производството в сравнение със същия период при първото поколение.
Втората генерация – изцяло новото второ издание на Tiguan
Изложението IAA във Франкфурт през септември 2015 година се превърна в сцена за световната премиера на новото второ поколение на Tiguan. В случая ставаше дума за революция, а не за еволюция – за първи път Tiguan бе конструиран на основата на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB (Modulare Querbaukasten) на марката Volkswagen и тази технологична архитектура промени всичко. Засиленото усещане за динамика, постигнато благодарение на скъсените надвеси на каросерията послужи за еталон по отношение на автентичния и динамичен съвременен SUV дизайн.
Интериорът бе в състояние да предложи значително повече простор за пътници и багаж вследствие на удълженото междуосие, докато новите асистиращи системи като Front Assist2 с функция за автономно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и автоматично аварийно спиране в градски условия CEB (City Emergency Braking) с функция за разпознаване на пешеходци2 оповестиха зората на нова ера в сферата на активната безопасност. Второто поколение на Tiguan дебютира на пазара през месец април 2016 година, като в същото време Volkswagen стартира глобална SUV кампания с Tiguan в главната роля.
Втората генерация в XL версия – Tiguan Allspace и компания
Значимостта на гамата на Tiguan в продуктовото портфолио на марката Volkswagen нарасна отново през 2017 година с дебюта на още един вариант на Tiguan - този път XL с удължено с 110 милиметра междуосие и индивидуален дизайн на предната и задната част на каросерията. Моделът се предлага с пет и със седем места и се произвежда в мексиканския завод на Volkswagen в Пуебла, докато предназначената специално за китайския пазар версия слиза от поточните линии на SAIC Volkswagen в завода Aнтинг близо до Шанхай. На пазарите в Америка Volkswagen предлага второто поколение на Tiguan от 2017 година изключително в неговата дълга версия, докато в Европа и на много други пазари по света новият модел с дълго междуосие дебютира като Tiguan Allspace, който също се произвежда в Пуебла. На пазара в Китай SAIC Volkswagen предлага произвеждания в Шанхай негов събрат като Tiguan L1. Причината за това е, че успоредно с Tiguan L, първото поколение на модела все още се предлага известно време в Китай като „Tiguan“, заменен впоследствие от новия Tharu1.
NWB и LWB
За целите на вътрешнофирменото разграничение между двете версии на междуосието на второто поколение на Tiguan във Volkswagen се използват обозначенията NWB (нормално междуосие) и LWB (дълго междуосие). Въпреки че двата модела са до голяма степен идентични в техническо отношение, те се различават значително по обема на вътрешното пространство, както показва сравнението на европейските версии. Петместният Tiguan (NWB) предлага между 615 и 1 655 литра багажен обем , докато петместният Tiguan Allspace (LWB) е в състояние да предложи между 760 и 1 920 литра пространство за багаж, а при седемместната версия на Tiguan Allspace багажно отделение е с капацитет между 700 и 1755 литра. През 2018 година SAIC Volkswagen разшири гамата от задвижващи агрегати на Tiguan LWB в Китай, включвайки в нея първата plug-in хибридна задвижваща система при Tiguan L PHEV1.
Четири завода в четири часови зони
Един на седем от произведените през 2019 година общо 6,18 милиона автомобила от марката Volkswagen, е Tiguan - за да бъдем абсолютно точни, това са 910 926 автомобила. От първата пълна година на производство до настоящия момент годишният производствен обем на Tiguan се е увеличил почти осем пъти. Първите три по значимост от гледна точка на обема на продажбите пазари за Tiguan през 2019 година бяха Китай (приблизително 255 000 автомобила), САЩ (приблизително 110 000 автомобила) и Германия (приблизително 85 000 автомобила). В момента Tiguan се произвежда в четири завода на Volkswagen, разпределени в четири часови зони, като по този начин се гарантира почти непрекъснат денонощен процес на производство на универсалния SUV модел.
Версията с нормално междуосие, както и предстоящата обновена версия, се произвежда в основния завод на Volkswagen във Волфсбург, Германия, за пазарите в Европа, Африка, Азия и Океания. Заводът в Калуга, разположен на 170 километра югозападно от Москва, произвежда Tiguan NWB1 за руския пазар и за съседни на Русия страни от Централна Азия. В завода в Шанхай SAIC Volkswagen произвежда Tiguan L1 (LWB) за китайския пазар, а в мексиканския град Пуебла се произвеждат LWB версиите на Tiguan, предназначени за пазарите в Северна и Южна Америка и (като Tiguan Allspace) - за пазарите в държави в Европа, Африка, Азия и Океания.
Нов еволюционен етап в развитието на Тiguan
Сега Volkswagen прави следващата стъпка с електрификацията, дигитализацията и свързването на новия Tiguan с глобалната информационна мрежа. Това ще подготви и ще помогне на компактния SUV да се справи с лекота с предизвикателствата на модерните времена. Всички ключови технологии на борда на обновения бестселър правят значителна крачка напред. Volkswagen електрифицира задвижването на Tiguan с нова, най-съвременна plug-in хибридна система (със системна мощност от 180 кВт/ 245 к.с.), а за първи път в гамата на модела ще бъде включен и самостоятелен спортен вариант Tiguan R с TSI двигател с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.).
Именно за върховия, най-динамичен представител на обновената моделна палитра, експертите на Volkswagen R са разработили новата система за двойно предаване с технология за селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Използваната от Volkswagen технология за двойно дозиране на добавка AdBlue от двойната система за селективна каталитична редукция SCR вече гарантира, че турбодизеловите двигатели (TDI) в новия Tiguan са сред екологично най-чистите задвижващи агрегати с вътрешно горене на планетата. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи на основата на модулната платформа MIB3, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции.
Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon. Инженерите на Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи и сензорни бутони. И на последно място, но не и по важност, новата матрична LED система на предните светлини IQ.LIGHT на новия Tiguan осигурява много по-високо ниво на безопасност и удобство за водача при шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #36
12:01 30.07.2020
2 Емил
12:07 30.07.2020
3 шта е то ФВ
12:09 30.07.2020
4 нула лева
12:12 30.07.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Uwe
Коментиран от #13
12:17 30.07.2020
7 Гост
Коментиран от #9
12:18 30.07.2020
8 Anti VW
Коментиран от #12
12:21 30.07.2020
9 Случаен
До коментар #7 от "Гост":
Що пък от 2.0тди?Коментиран от #11
12:23 30.07.2020
10 пилот на Ферари
По добре в случая Шкода Йети .
12:41 30.07.2020
11 Щото
До коментар #9 от "Случаен":
една дюза е 600 лева а смяната на ангренажния ремък във фирмен сервиз струва колкото 1 седмична почивка за 4 членно семейство но гръцки курорт.Коментиран от #15, #19
12:48 30.07.2020
12 Нормално
До коментар #8 от "Anti VW":
все пак това е просто един Голф-ов дериват събран някъде в източна Европа с части от китайски производители.12:51 30.07.2020
13 Бай Благой
До коментар #6 от "Uwe":
Чупливо, ненадеждно И непроходимо!С една дума - "пари на вятъра".
Както по-голямата част от ВАГ-ините.
Коментиран от #14
13:09 30.07.2020
14 Прав си
До коментар #13 от "Бай Благой":
но се чудя защо поклонниците на VAG сектата знаят единствено да си хвалят талигите като винаги пропускат да споменат колко им струва тяхната "здравина"...?13:18 30.07.2020
15 25689
До коментар #11 от "Щото":
Като си купите такава цената е тази като си купите опел от 1991 г за 5лв ще го ремонтирате целия така че не е проблема колата а вашия джоб като не можете да си го позволите го купувайте и не го обиждайте колата си е добра особено обновената генерация .13:39 30.07.2020
16 111111111
Коментиран от #17
14:30 30.07.2020
17 Цървулче
До коментар #16 от "111111111":
Пич,тва,че караш вагиновото недоразумение и си мислиш,че е G класа,е друг въпрос!Коментиран от #22
14:51 30.07.2020
18 kick
15:24 30.07.2020
19 123
До коментар #11 от "Щото":
Колега, пробвай с частите на Рав 4, дюзи и ремъци, пък да видим! Ама във фирмен сервиз, на в гаража....., ииии ще останеш 'приятно' изненадан....Коментиран от #21
15:28 30.07.2020
20 123
15:31 30.07.2020
21 Джуган
До коментар #19 от "123":
Преди години жена ми искаше СУВче, гледах Тиган, Рав4 и CRV. Спрях се на Рав 4х4 бензин, кара го 4 години 80 хиляди км и реши че иска по голям СУВ, продадох го с минимална загуба, лапнаха го в деня в който пуснах обявата, за тези четири години редовна смяна на масло и една крушка от 7 лева... След това пък реши че Х5-ицата и е голяма и иска нещо по малко, но като и казах колко много пари ще загубим ако тръгна да я продавам се отказа и реши да си я кара.Коментиран от #23
15:48 30.07.2020
22 320000
До коментар #17 от "Цървулче":
G класа на газ S класа на газ е то голяма гъзария направо да се спукаш от смях с допълнение изтрити зимни гуми през лятото класика.15:57 30.07.2020
23 123
До коментар #21 от "Джуган":
Не разбирам какво ми казваш, колега? Купил си нова кола, която за 4 години е имала разход масла и 1 крушка, или ми говориш за 15 годишна кола, която е имала тези разходи? За първия вариант е нормално, за втория, хм, и аз съм чувал такива неща, ама по скоро рядко, и то за коли с покупна цена почти двойна на другите и направена наскоро поддръжка....Коментиран от #25, #27
16:42 30.07.2020
24 Бачо от Бабачково
Коментиран от #26
16:47 30.07.2020
25 един от стадото
До коментар #23 от "123":
първо, разбира се че говорим за 15годишни, не момичета, а коли. Все пак сайта е български, не немски. И второ- скоро не бях срещал толкова дълга реклама на кола.17:49 30.07.2020
26 123
До коментар #24 от "Бачо от Бабачково":
Еееех Баче, че то кое е като 'едно време'? А за феновете на ВАГ не си прав, не за друго, такива са, ама Баче, те всички са такива, бе! Няма ВАГ, няма Тойота, вся и всьо е дъ бест! Стане ли въпрос за кола 2 употреба,ама тези модели на по 15 години, гледай бисери и 'инженерни' термини😀Коментиран от #32
19:28 30.07.2020
27 Джуган
До коментар #23 от "123":
Не купувам чисто нови, не купувам 15 годишни. Винаги търся кола на няколко години, един собственик, пълна сервизна история, ако може и нещо останало от гаранцията. Равчето за жена ми беше на три години и половина, някъде на около 60 хиляди км.Коментиран от #29
19:43 30.07.2020
28 сдфдфхдх
21:18 30.07.2020
29 123
До коментар #27 от "Джуган":
Тогава нещата да ясни. Остатъчна гаранция от 2.5 години, пробег до 40 -50 000. Не знам защо да се учудвам на разходите ти! Без да те обиждам, но и една Дачия ще има подобни разходи при същите условия! Иначе, добър подход ца 2 употреба, но при честа смяна на колите, загубата е осезаема.Коментиран от #30
21:53 30.07.2020
30 Джуган
До коментар #29 от "123":
Нямам намерение да се заяждам, но 5.0 - 3.5 = 1.5 По важното е че досега не съм чул за Фолксваген, Пежо или Фиат между 60 и 140 хиляди километра да сменят само една крушка. За Дачия не знам достатъчно за да коментирам, но допускам че няма да е по различна от гореизброените марки.Коментиран от #31
23:59 30.07.2020
31 123
До коментар #30 от "Джуган":
Тойота е със 6 години гаранция, в България де. И то от доста години...., но това няма никакво значение в случая.За Пежо и Фиат не знам, ама за ВАГ мога да ти говоря доста😀 Е, то при мене беше както и при тебе, в единият случай 2 крушки на габаритите, в другия обаче, на 180 000 ревизия на турбото. Естествено, 1 година след гаранцията...Коментиран от #33
06:50 31.07.2020
32 един от стадото
До коментар #26 от "123":
щом искаш ВАГ, наистина имаше един ваг. Мой приятел кара един Пасат2 по спомен 10-12г, трета или пета ръка, и той не знае. На края го остави на баща си на село. Оня ни масла сменя, само долива квото намери, прегледи не минава, винетка няма, шета от табела до табела, ниви, грозде, дърва, само с него. 10г от тогава. Скоро го видях, на кола не мяза ма върви катъра..и казва, От тая по убава кола няма. Не вярвам да защитава ВАГ, просто модела е сполучлив. А човечеца от концепсии, автополитики, реклами не разбира....Бай Танасе, викам му, дай постегнем колата- не я барайте, арна си еКоментиран от #34
18:28 31.07.2020
33 Джуган
До коментар #31 от "123":
Тогава (преди 9-10 години) гаранцията на Тойота беше пет (5) години00:17 01.08.2020
34 123
До коментар #32 от "един от стадото":
Да е жив и здрав Бай Танас, много километри да му направи! Определено, здрава кола! Аз слизам от последния, същият е! Просто поддръжката е друга! А, и може да се кара с 200 цял ден, все.му е тая😀13:49 01.08.2020
35 Тигуан е реплика на Тойота
21:07 01.08.2020
36 ала бала
До коментар #1 от "сектант":
Ама извинявай тоя от СКАТ ли? :)21:20 01.08.2020
37 безпартиен
Коментиран от #38
22:45 02.08.2020
38 Пич
До коментар #37 от "безпартиен":
Пълни глупости! Разходът е по-нисък ако двигателят е по-малък просто защото горивните камери са по-малки. Двигателят е по-тих не защото е по-голям,а защото работи на по-ниски обороти. 240 000 км. са нищо, какво го хвалиш тоя Фолксваген. Той ако за 200 000км. е давал проблеми по-добре го хвърли в коша. А пък тоя ситроен на половин милион километра хахаха като знам какви са трошки не завиждам на фирмата ви и той е за коша.03:08 04.08.2020