30 Юли, 2020 13:00 5 145 40

Ръководителят на Volkswagen: Tesla може да стане най-голямата компания в света

  • volkswagen-
  • tesla-
  • хърбърт дис

Ръководителят на Volkswagen: Tesla може да стане най-голямата компания в света - 1

В началото на това лято компанията Tesla изпревари Toyota с пазарна капитализация, за да се превърне в най-ценната автомобилна компания в света. Анализаторите обясняват подобен успех на борсата, с факта, че въпреки коронавируса, Tesla реализира печалба за четвърто поредно тримесечие.

Сега Tesla струва 274 милиарда долара. Според председателя на съвета на директорите на групата на Volkswagen Хърбърт Дис, това е далеч от предела. Ръководителят на Volkswagen посочи и SpaceX като пример.

"Илон Мъск вече е постигнал резултати, които изглеждат недостижими за мнозина", пише Дис в LinkedIn за финансовите резултати на Tesla за второто тримесечие на 2020 г. "От Tesla доказаха, че електрическите превозни средства могат да бъдат печеливши.

За мен това е потвърждение, че след пет до десет години най-ценната компания в света ще бъде компания, която произвежда електромобили. Това може да се постигне от Tesla, но това може да бъде и Volkswagen, и Apple (ако последната започне да се занимава активно с електрически транспорт)".

Сега най-скъпата компания в света е Apple. Капитализацията ѝ е 1.62 трилиона долара. С други думи, за да надмине тази цифра, акциите на Tesla трябва да поскъпнат шест пъти повече. Капитализацията на Volkswagen към днешна дата е 85.6 милиарда долара.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 .........

    14 2 Отговор
    Ами ще стане... вие какво правите?? Електрически миксери.

    Коментиран от #28

  • 2 сектант

    23 11 Отговор
    дачия също има този потенциал

    Коментиран от #34

  • 3 Това госта

    13 6 Отговор
    го казва от години!

    Коментиран от #7

  • 4 очаквайте

    15 4 Отговор
    появата на гост.Има да цвили от радост!!!

    Коментиран от #8

  • 5 гост

    14 8 Отговор
    Цвил цвил цвил, ама ви казах, нали ?
  • 6 TSLA

    14 5 Отговор
    Може и този, може и онзи... Обаче ЩЕ стане тоя, дето има мрежа от сателити, снабдява света с кондензатори, продава ток и произвежда ел. коли по едно и също време
  • 7 Е сбъркал ли е?

    14 11 Отговор

    До коментар #3 от "Това госта":

    И аз както гост, ви разправям от години, че всички автомобилни компании вече възприемат Тесла абсолютно на сериозно, ама вие не та не. Ето ви го официално. Хайде сега наслагайте минусите по стар антиелектрически обичай и отново ми кажете, че говоря глупости защото минусите това показвали. Щракайте на воля, безплатни са!

    Коментиран от #9, #18

  • 8 гост вече писа

    7 7 Отговор

    До коментар #4 от "очаквайте":

    Сега очакваме драйфащия за удоволствие, Гост, Димов, Радев инженерите и даскалите, всички които обясняваха, че това или онова било невъзможно. Каза ли ви го и шефа на най-голямата автомобилна компания в света :"Илон Мъск вече е постигнал резултати, които изглеждат недостижими за мнозина", пише Дис в LinkedIn за финансовите резултати на Tesla за второто тримесечие на 2020 г. "От Tesla доказаха, че електрическите превозни средства могат да бъдат печеливши.

    Коментиран от #12, #13

  • 9 Urko

    12 6 Отговор

    До коментар #7 от "Е сбъркал ли е?":

    Баце, то и милиарди мухи кацат и консумират гоwна. Сигурно е много хубаво... Системата зомбира масите, а те се държат като овце- факт. Да карат електрички- халал да са им.

    Коментиран от #16

  • 10 Driving pleasure

    16 8 Отговор
    Разликата м/у Т'слата и Фолксфаген/Тойота е, че Тесла има само борсова капитализация - нищо не я покрива и всички са наясно, че акциите са надценени.

    ФВ бълва по 10 милиона автомобила на година, за да постигне същото Тесла ще трябва следващите минимум 20 години да продължи с инвестициите, а как да стане като и в момента печалбата за която говорят не идва от производство на коли а от едни 300 милиона, които и плати Фиат/Крайслер за емисии. Само че тоя бизнес умира - те са вече едно с ПСА, които отговарят на малоумните евро изисквания и само за годиина две ще спрат всякакви плащанки...

    Коментиран от #11, #19, #38

  • 11 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    По същата логика Самсунг и китайците имат десет пъти по-големи производствени мощности от Епъл и произвеждат много повече бройки , ама и дишат праха вече 20 години и на борсата и като печалба , най-вече като перспективи за бъдещето !!! И никой от тях не се и надява , че някога ще я стигне , единствената борба е как да си разпределят огризките останали след нея !! А в скоро време ще се лишат и от поръчките на Епъл , което за половината значи директен фалит , щото не могат ги замести и с 10 други компании ! Та така и за любимците ти с по 10 милиона произведени кошничка , хаххах ! Само стой и гледай на колко милиона ще станат , като минат на електромобили , което даже те не оспорват !! Вчера Тесла обяви , че ще доставя батерии и задвижвания за други производители ако желаят !!! Как ще ви се отрази Мерцедес и БМВ със задвижване от Тесла , хаха !! Или 20-30 нови компании , които просто трябва да направят по-друго купе и да го сложат на шасито на Тесла със всички допълнителни предимства като вечни батерии и достъп до най-голямата мрежа зарядни на планетата !!
  • 12 шефа

    7 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост вече писа":

    на VW да хвали Тесла?Това да не е виц?Поръчкова статия!Пазарната капитализация я коментирахме наскоро.Акциите вървят нагоре надолу.

    Коментиран от #15

  • 13 някъде

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост вече писа":

    ми се мерна че Радев е на почивка.

    Коментиран от #35

  • 14 Мечо Грух

    4 5 Отговор
    Назад към природата!!! Както се надига така и спада, не се знае след време електричните дали ще са конвертируеми таралясници, най добре е изпитаното средство е екологичното возило, за това "Оня с коня" да впряга коня и с каретата да препуска, поне ще е чисто и екологично превозното средство, само да има пасище, хем ще тъпа тревЪ, хем ще облагородява почвата, е може да затънем в ла.на, но затова ще работят братята от комуналките да ни е чистичко.
  • 15 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #12 от "шефа":

    Ами явно нищо не знаеш , а плещиш каквото ти се ще , ама не става !! Акциите на Тесла са САМО нагоре от вече 8 години и няма цена , която са достигнали , която да не е подобрена , разбирай увеличена в рамките на следващите три месеца !!! И това е само началото , чакай да гледаш какво предстои след септември !!! А и интересно какво знаеш за акциите на любимците ти !! Там май няма нагоре надолу , само надолу , хаха !!
  • 16 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #9 от "Urko":

    Що , ти какво ще караш , велосипеда или метрото?? Или влака ?? Щото други алтернативи няма , колкото и да се надяваш !!!
  • 17 Хахаха

    7 4 Отговор
    Дизелгейт и Уайъркард, нагледно показаха, че контролните органи в Германия (самото правителство), не само са немърливи, те са дейни участници в измамите ...
    Германският мениджмънт няма никакъв авторитет и тепърва ще сърбат попарата.

    Иначе Меркел още да се прави на дръж ми шапката, и да отделя време и ресурси за мигранти и ЛГБТИ.
    Тръмп вече наточи ножа ... и в Германия разбраха, че дори да дойде на власт Байдън, пак ще ги дерат
  • 18 321

    6 3 Отговор

    До коментар #7 от "Е сбъркал ли е?":

    Много се впечатляваш от борсови резултати явно. И какво като е с голяма пазарна капитализация. След два часа може да е с на половина или пък с двойна капитализация - просто в единия случай акционерите печелят доста или губят доста, ако си търгуват акциите на борсата. Иначе за справка - продадените от Фолксваген автомобили само миналата 2019 година са 10 000 000 при средна стойност от 25 000 евро. Или само оборота на компанията е 250 000 000 евро, което е около 300 милиарда долара оборот. Да продължавам ли със сметките за печалбата и дивидентите за акционерите?
    А на тесла "добрите" резултати до сега се дължаха до голяма степен на липсата на каквато и да е конкуренция. Е вече започват да имат. Следващата година ще е още по-голяма. Не казвам, че тесла ще фалира, но за да си голям, трябва доста повече от 1.5 завода, без продажбена и сервизна мрежа, и без плътна мрежа от зареждащи устройства, които да могат да ти напълнят батерията за макс. 5-10 минути.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 И пак не можеш да смяташ

    4 6 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Колко беше производствения капацитет на Тесла до миналата година, когато имаше един единствен завод? Половин милион. Колко завода има днес и с какъв капацитет? Май станаха милион. Колко завода ще има догодина? Четири завода. Капацитета май стана 2 милиона, само на започнатите заводи. Дали пък само за пет години не може да построи заводи, за над 10 милиона автомобила? Разбира се че може, стига да има кой да ги купува. Видя се че и заводи строи най-бързо от останалите - само за година от първа копка до първи автомобил предаден на клиента. От Volkswagen само за избора на мястото на завода им трябват две години. От началото на производството от вече готов завод, пак им трябват повече от година за да предадат първия електромобил на клиента. Отново го отложиха от септември за октомври тази година.
  • 20 Като каза за мрежата

    8 7 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    Tesla предлага най-плътната и бърза зарядна инфраструктура. Всички европейски производители се обединиха да направят мрежа зарядни станции в Европа. И знаеш ли какво успяха за няколко години? Някакви смешни 400 зарядни станции, на които да зареждаш за левче на киловатчас. Това ли казваш е конкуренцията на зарядната инфраструктура на Тесла?
  • 21 И за пазарната капитализация

    6 9 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    Бъркаш сериозно. В статията за завода за пикапа бяха казали че заводът ще струва един милиард. Ако Тесла утре увеличи капитала си с един процент и пусне акции за продажба, те ще се разграбят за по-малко от седмица, осигурявайки три милиарда свежи пари за три нови завода. Знаеш ли колко милиона автомобила трябва да продаде Volkswagen за същата цел? В дългосрочен план, това означава много висок ръст в производството и иновациите, защото досега Тесла постигна всичко почти без пари.

    Коментиран от #23, #24

  • 22 ДОНТ ЛЕТ МИ ДАААААУН УАААА!

    3 4 Отговор
    Тесла не знам дали ще са номер едно но вие ате А У Т набиите си го в главите А У Т.Дори вече Сони пускат електричка.Всеки пуска електрички даже Балканкар не знам защо се бавят.Няма вече ДВГ и немеца от гръцки произход Николаус отто да се пънете кооко сте велики и как сте измислили всичко от ракетата до кометата.Айде у лево немци неприятни сте.!.
  • 23 балона се надува

    10 3 Отговор

    До коментар #21 от "И за пазарната капитализация":

    надува надува.Надувайте момчета да стане на парчета.ПУК!
    Вървят ли акциите на борсата само нагоре и нагоре това е сигнал за балон.

    Коментиран от #25, #29

  • 24 акциите

    7 3 Отговор

    До коментар #21 от "И за пазарната капитализация":

    ще станат в един момент толкова скъпи че никой няма да ги купува.Тогава всичко тръгва надолу.В статията пише МОЖЕ да стане най голямата компания.Ти може да удариш шестица от тотото.Ама вероятноста е никаква.
  • 25 Така е, ама не съвсем!

    2 5 Отговор

    До коментар #23 от "балона се надува":

    Това щеше да е вярно ако всичко друго си стоеше по старому. Само че Тесла увеличава продажбите си с над 50% годишно вече пета година подред. Сега започна да увеличава и броя на заводите си с 50% годишно. Всички си признават, че Тесла е няколко години пред тях технологично, което няма прецедент в автомобилната история. При балоните нищо от това не е вярно. Ето например компанията Никола има капитализация колкото ford, но не само печалба, а дори долар оборот не е направила от създаването си. Това е типичен пример за балон.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 какво

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Така е, ама не съвсем!":

    ще се случи ако всички акционери решат да продадат акциите си и да си реализират печалбата?
  • 27 имотите

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "Така е, ама не съвсем!":

    също вървяха нагоре.Говореше се че постоянно ще поскъпват.2008- 2010 срив.Финансовите пирамиди преди 30 години.Първа частна банка .КТБ да изреждам ли още.А Европа и САЩ колко балона гръмнаха?
  • 28 Африканец

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от ".........":

    Как кво, ТДИ правят- че да има кво да ни осмърдява живота и бесните селяни да имат на кво да се возят. Пасатчето , на 15 години , ТДИ , чипосано, затъмнени стъкла и светещи синьо пръскалки на чистачките. Само лентата антистатик липсва. Не съм виждал
  • 29 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #23 от "балона се надува":

    Айде малко радости за специалистите по балони , хаххах !!! Кои са най-задлъжнелите компании на света ?? О , изненада , ти да видиш !!!
    Peĸopдьop нe caмo cpeд aвтoмoбилнитe ĸoмпaнии, нo и в чacтния ceĸтop изoбщo, e гигaнтът oт Boлфcбypг Vоlkѕwаgеn. Hoвa ĸлacaция нa нaй-зaдлъжнeлитe ĸoмпaнии, cъcтaвeнa oт Кrурtоѕzеnе. Cпopeд нeя, в мoмeнтa гpyпaтa имa дългoвe нa cтoйнocт 192 млpд. дoлapa, ĸoeтo e пoвeчe oт дъpжaвнитe зaдължeния нa cтpaни ĸaтo Унгapия, Kaтap, Чили и Hoвa Зeлaндия, нo вce пaĸ мaлĸo пo-мaлĸo oт ĸpeдититe нa Cayдитcĸa Apaбия, Oбeдинeнитe apaбcĸи eмиpcтвa и Иpлaндия !! Зaдлъжнялocттa oбaчe cъc cигypнocт нe e чyждa и зa мнoгo oт ĸoнĸypeнтитe им, ĸaтo в чeлнaтa дeceтĸa пoпaдaт oщe Dаіmlеr нa тpeтa пoзиция cъc 151 млpд. дoлapa, Тоуоtа нa чeтвъpтa cъc 138 млpд. дoлapa, Fоrd нa ceдмa cъc 122 млpд. дoлapa и ВМW нa ocмa cъc 114 млpд. дoлapa !! Бъpзият пpeглeд нa тъpceнeтo нa aĸциитe нa Vоlkѕwаgеn пoĸaзвa, чe aĸциитe нa ĸoмпaниятa в мoмeнтa имaт cлaбo тъpceнe", пocoчвaт oт Кrурtоѕzеnе. "Texният Gооglе Тrеnd Ѕсоrе e 13 oт 100, ĸoeтo пoĸaзвa, чe тe ca дaлeч пoд пиĸoвитe cтoйнocти." !!!!
    Кво стана бе нанееееее , хахахха !!! Къде са "големите" дългове на Тесла и "печелившите " стогодишни , хахахха !!!
  • 30 гост

    7 4 Отговор
    Е , не , ама как така , Фолксваген на РЕКОРДНА ЗАГУБА , а Тесла на печалба четвърто тримесечие , хаххахахх !!!!
    Гepмaнcĸият гигaнт Vоlkѕwаgеn oбяви, чe щe opeжe пpeдлoжeнитe пo-paнo дивидeнти зa aĸциoнepитe cи зapaди peĸopднa зaгyбa, oтчeтeнa зa пъpвaтa пoлoвинa нa гoдинaтa. 

    Oт peзyлтaтитe нa ĸoмпaниятa cтaвa яcнo, чe тя e нa тaĸaвa oт 800 милиoнa eвpo или 941 милиoнa дoлapa зa пepиoдa, пpиĸлючил в ĸpaя нa юни. Toзи нeгaтивeн peзyлтaт идвa cлeд ĸaтo гpyпaтa бeшe пpинyдeнa дa зaтвopи зaвoди и шoypyми нa ĸлючoви пaзapи зapaди пaндeмиятa, пишe Вlооmbеrg. Hacтoящитe peзyлтaти ca paзoчapoвaщи зa гpyпaтa нa Vоlkѕwаgеn ĸaтo ce имa пpeдвид, чe ĸoмпaниятa ce цeли дa пocтигнe ĸaпитaлизaция oт 200 милиapдa eвpo. Зaceгa пaзapнтa ѝ oцeнĸa e мaлĸo нaд 70 милиapдa eвpo, cлeд ĸaтo aĸциитe ѝ пoeвтиняxa знaчитeлнo oт нaчaлoтo нa гoдинaтa. !!!!! Хахахахха !!! Ма не е вярно , те вагините не искат голяма капитализация , това само Тесла балоните го искат , хахаххахах !!!

    Коментиран от #31

  • 31 много

    4 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    фирми са на загуба отворко.Ще видим Тесла към края на годината какво ще обяви.10 години без печалба?

    Коментиран от #33

  • 32 Rado

    4 4 Отговор
    Русофилите фалираха Тесла до сега 50 пъти. Лада номер 1
  • 33 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #31 от "много":

    А колко фирми са "рекордьор по задлъжнялост" в света , отворко , хахах !!! 192 милиарда видя ли я тая цифричка или ослепя от яд , хахахха !!! Тесла още сто години без печалба няма да има такива дългове !!! Разбрахте ли сега що ВАГ е четири пъти по-евтин , ми то всичкото вече е на банките , хахаххахах !!!

    Коментиран от #36, #37

  • 34 Чичовото

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    За теб знаем.....За Дачия или добро или нищо!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 теслътъ

    3 2 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    е 10 г. на загуба! Ако акционерите си продадат акциите какво ще се случи?
  • 37 Язе

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    VW има с какво да я покрият тази задлъжнялост.Там е разликата.Колко акции имаш вече на Тесла?Оф то и ти си един балон.хахахаха.Бегай за надника.
  • 38 Не точно

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Има и още една разлика - Тесла освен автомобили строи и огромна мрежа от зарядни точки. С най-ниската цена на киловат при това. Другите производители така и не разбраха колко ключов е момента със зарядните станции и там тесла има десет години преднина. Десет години аванс има и при ОТА ъпдейтите

    Коментиран от #39

  • 39 333

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Не точно":

    Мъск игра вабанк, и години работеше на загуба. Строеше станции, правеше автомобили,популяризираше електрокарите, и т. н. Другите производители на автомобили в тоя период си продаваха ДВГ-тата и тук, таме някое EV на ICE платформа и печелеха. Стойността на батериите междувременно падна с 80%. Сега ще почнат наготово. ID.3 мисля, че ще го пуснат скоро. Точно по план. Кооперирали са се и имат огоромен ресурс в сравнение с тесла да строят зарядни. В момента в който почнат да правят масови автомобили, ще има и зарядни. Не гледай цените на акциите, гледай им оборотите, гледай им активите, и такива маловажни неща. Тесла има 35 милиарда долара активи, VAG над 500. Обединили са се с не знам колко компании за Ionity. Все ще извадят малко стотинки за зарядни станции. И ще стане бързо, няма да им отнеме 10 години. Така, че тия 10 години преднина са много пожелателни. Освен това със сервизните центрове как са? Ако мога да си позволя EV, дали ще си купя Тесла, като най-близкия сервиз е на 1000км? Не всичко се оправя с OTA update.
  • 40 СЪН

    2 0 Отговор
    ЕЙ ТОВА Е ПРОБЛЕМА НА БОГАТАТА ФЪШKИЯ ЧЕ НЕ СЛИЗАТ ПРИ МНОЗИНСТВОТО,МНОЗИНСТВОТО СА ЦЪРВУЛИ И КОЙТО НАПРАВИ ДОСТЪПНА ЕВТИНА КОЛА ЗА МНОЗИНСТВОТО ТОЙ ЩЕ БЪДЕ НАЙ ГОЛЯМАТА КОМПАНИЯ СЪНЯТ ЗА ТЕСЛА ЩЕ СТАНЕ КОШМАР!ПРОБЛЕМА ,ЧЕ НЕ Е ЕЛЕКТРОМОБИЛА КОЙТО НИКОЛА ТЕСЛА НАПРАВИ ПРЕЗ 1905 КОЙТО СЕ ДВИЖЕШЕ ЦЯЛА СЕДМИЦА БЕЗ ЗАРЯДКА.С 500КМ ПРОБЕГ КАКВО МИ ЯХВАЛИТЕ ТАЗИ НЕДОИСКУСОРЕНА ТЕСЛА 1000КМ МИНИМУМ ТРЯБВА ДА БЪДЕ СТАНДАРТА ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛ И БАТЕРИИ БЕЗ СМЯНА НАД 20Г...