В началото на това лято компанията Tesla изпревари Toyota с пазарна капитализация, за да се превърне в най-ценната автомобилна компания в света. Анализаторите обясняват подобен успех на борсата, с факта, че въпреки коронавируса, Tesla реализира печалба за четвърто поредно тримесечие.
Сега Tesla струва 274 милиарда долара. Според председателя на съвета на директорите на групата на Volkswagen Хърбърт Дис, това е далеч от предела. Ръководителят на Volkswagen посочи и SpaceX като пример.
"Илон Мъск вече е постигнал резултати, които изглеждат недостижими за мнозина", пише Дис в LinkedIn за финансовите резултати на Tesla за второто тримесечие на 2020 г. "От Tesla доказаха, че електрическите превозни средства могат да бъдат печеливши.
За мен това е потвърждение, че след пет до десет години най-ценната компания в света ще бъде компания, която произвежда електромобили. Това може да се постигне от Tesla, но това може да бъде и Volkswagen, и Apple (ако последната започне да се занимава активно с електрически транспорт)".
Сега най-скъпата компания в света е Apple. Капитализацията ѝ е 1.62 трилиона долара. С други думи, за да надмине тази цифра, акциите на Tesla трябва да поскъпнат шест пъти повече. Капитализацията на Volkswagen към днешна дата е 85.6 милиарда долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 .........
Коментиран от #28
13:02 30.07.2020
2 сектант
Коментиран от #34
13:03 30.07.2020
3 Това госта
Коментиран от #7
13:16 30.07.2020
4 очаквайте
Коментиран от #8
13:19 30.07.2020
5 гост
13:22 30.07.2020
6 TSLA
13:22 30.07.2020
7 Е сбъркал ли е?
До коментар #3 от "Това госта":
И аз както гост, ви разправям от години, че всички автомобилни компании вече възприемат Тесла абсолютно на сериозно, ама вие не та не. Ето ви го официално. Хайде сега наслагайте минусите по стар антиелектрически обичай и отново ми кажете, че говоря глупости защото минусите това показвали. Щракайте на воля, безплатни са!Коментиран от #9, #18
13:35 30.07.2020
8 гост вече писа
До коментар #4 от "очаквайте":
Сега очакваме драйфащия за удоволствие, Гост, Димов, Радев инженерите и даскалите, всички които обясняваха, че това или онова било невъзможно. Каза ли ви го и шефа на най-голямата автомобилна компания в света :"Илон Мъск вече е постигнал резултати, които изглеждат недостижими за мнозина", пише Дис в LinkedIn за финансовите резултати на Tesla за второто тримесечие на 2020 г. "От Tesla доказаха, че електрическите превозни средства могат да бъдат печеливши.Коментиран от #12, #13
13:38 30.07.2020
9 Urko
До коментар #7 от "Е сбъркал ли е?":
Баце, то и милиарди мухи кацат и консумират гоwна. Сигурно е много хубаво... Системата зомбира масите, а те се държат като овце- факт. Да карат електрички- халал да са им.Коментиран от #16
13:39 30.07.2020
10 Driving pleasure
ФВ бълва по 10 милиона автомобила на година, за да постигне същото Тесла ще трябва следващите минимум 20 години да продължи с инвестициите, а как да стане като и в момента печалбата за която говорят не идва от производство на коли а от едни 300 милиона, които и плати Фиат/Крайслер за емисии. Само че тоя бизнес умира - те са вече едно с ПСА, които отговарят на малоумните евро изисквания и само за годиина две ще спрат всякакви плащанки...
Коментиран от #11, #19, #38
14:01 30.07.2020
11 гост
До коментар #10 от "Driving pleasure":
По същата логика Самсунг и китайците имат десет пъти по-големи производствени мощности от Епъл и произвеждат много повече бройки , ама и дишат праха вече 20 години и на борсата и като печалба , най-вече като перспективи за бъдещето !!! И никой от тях не се и надява , че някога ще я стигне , единствената борба е как да си разпределят огризките останали след нея !! А в скоро време ще се лишат и от поръчките на Епъл , което за половината значи директен фалит , щото не могат ги замести и с 10 други компании ! Та така и за любимците ти с по 10 милиона произведени кошничка , хаххах ! Само стой и гледай на колко милиона ще станат , като минат на електромобили , което даже те не оспорват !! Вчера Тесла обяви , че ще доставя батерии и задвижвания за други производители ако желаят !!! Как ще ви се отрази Мерцедес и БМВ със задвижване от Тесла , хаха !! Или 20-30 нови компании , които просто трябва да направят по-друго купе и да го сложат на шасито на Тесла със всички допълнителни предимства като вечни батерии и достъп до най-голямата мрежа зарядни на планетата !!14:26 30.07.2020
12 шефа
До коментар #8 от "гост вече писа":
на VW да хвали Тесла?Това да не е виц?Поръчкова статия!Пазарната капитализация я коментирахме наскоро.Акциите вървят нагоре надолу.Коментиран от #15
14:28 30.07.2020
13 някъде
До коментар #8 от "гост вече писа":
ми се мерна че Радев е на почивка.Коментиран от #35
14:29 30.07.2020
14 Мечо Грух
14:36 30.07.2020
15 гост
До коментар #12 от "шефа":
Ами явно нищо не знаеш , а плещиш каквото ти се ще , ама не става !! Акциите на Тесла са САМО нагоре от вече 8 години и няма цена , която са достигнали , която да не е подобрена , разбирай увеличена в рамките на следващите три месеца !!! И това е само началото , чакай да гледаш какво предстои след септември !!! А и интересно какво знаеш за акциите на любимците ти !! Там май няма нагоре надолу , само надолу , хаха !!14:50 30.07.2020
16 гост
До коментар #9 от "Urko":
Що , ти какво ще караш , велосипеда или метрото?? Или влака ?? Щото други алтернативи няма , колкото и да се надяваш !!!15:23 30.07.2020
17 Хахаха
Германският мениджмънт няма никакъв авторитет и тепърва ще сърбат попарата.
Иначе Меркел още да се прави на дръж ми шапката, и да отделя време и ресурси за мигранти и ЛГБТИ.
Тръмп вече наточи ножа ... и в Германия разбраха, че дори да дойде на власт Байдън, пак ще ги дерат
15:42 30.07.2020
18 321
До коментар #7 от "Е сбъркал ли е?":
Много се впечатляваш от борсови резултати явно. И какво като е с голяма пазарна капитализация. След два часа може да е с на половина или пък с двойна капитализация - просто в единия случай акционерите печелят доста или губят доста, ако си търгуват акциите на борсата. Иначе за справка - продадените от Фолксваген автомобили само миналата 2019 година са 10 000 000 при средна стойност от 25 000 евро. Или само оборота на компанията е 250 000 000 евро, което е около 300 милиарда долара оборот. Да продължавам ли със сметките за печалбата и дивидентите за акционерите?А на тесла "добрите" резултати до сега се дължаха до голяма степен на липсата на каквато и да е конкуренция. Е вече започват да имат. Следващата година ще е още по-голяма. Не казвам, че тесла ще фалира, но за да си голям, трябва доста повече от 1.5 завода, без продажбена и сервизна мрежа, и без плътна мрежа от зареждащи устройства, които да могат да ти напълнят батерията за макс. 5-10 минути.
Коментиран от #20, #21
15:51 30.07.2020
19 И пак не можеш да смяташ
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Колко беше производствения капацитет на Тесла до миналата година, когато имаше един единствен завод? Половин милион. Колко завода има днес и с какъв капацитет? Май станаха милион. Колко завода ще има догодина? Четири завода. Капацитета май стана 2 милиона, само на започнатите заводи. Дали пък само за пет години не може да построи заводи, за над 10 милиона автомобила? Разбира се че може, стига да има кой да ги купува. Видя се че и заводи строи най-бързо от останалите - само за година от първа копка до първи автомобил предаден на клиента. От Volkswagen само за избора на мястото на завода им трябват две години. От началото на производството от вече готов завод, пак им трябват повече от година за да предадат първия електромобил на клиента. Отново го отложиха от септември за октомври тази година.15:51 30.07.2020
20 Като каза за мрежата
До коментар #18 от "321":
Tesla предлага най-плътната и бърза зарядна инфраструктура. Всички европейски производители се обединиха да направят мрежа зарядни станции в Европа. И знаеш ли какво успяха за няколко години? Някакви смешни 400 зарядни станции, на които да зареждаш за левче на киловатчас. Това ли казваш е конкуренцията на зарядната инфраструктура на Тесла?15:55 30.07.2020
21 И за пазарната капитализация
До коментар #18 от "321":
Бъркаш сериозно. В статията за завода за пикапа бяха казали че заводът ще струва един милиард. Ако Тесла утре увеличи капитала си с един процент и пусне акции за продажба, те ще се разграбят за по-малко от седмица, осигурявайки три милиарда свежи пари за три нови завода. Знаеш ли колко милиона автомобила трябва да продаде Volkswagen за същата цел? В дългосрочен план, това означава много висок ръст в производството и иновациите, защото досега Тесла постигна всичко почти без пари.Коментиран от #23, #24
15:58 30.07.2020
22 ДОНТ ЛЕТ МИ ДАААААУН УАААА!
16:47 30.07.2020
23 балона се надува
До коментар #21 от "И за пазарната капитализация":
надува надува.Надувайте момчета да стане на парчета.ПУК!Вървят ли акциите на борсата само нагоре и нагоре това е сигнал за балон.
Коментиран от #25, #29
16:47 30.07.2020
24 акциите
До коментар #21 от "И за пазарната капитализация":
ще станат в един момент толкова скъпи че никой няма да ги купува.Тогава всичко тръгва надолу.В статията пише МОЖЕ да стане най голямата компания.Ти може да удариш шестица от тотото.Ама вероятноста е никаква.16:55 30.07.2020
25 Така е, ама не съвсем!
До коментар #23 от "балона се надува":
Това щеше да е вярно ако всичко друго си стоеше по старому. Само че Тесла увеличава продажбите си с над 50% годишно вече пета година подред. Сега започна да увеличава и броя на заводите си с 50% годишно. Всички си признават, че Тесла е няколко години пред тях технологично, което няма прецедент в автомобилната история. При балоните нищо от това не е вярно. Ето например компанията Никола има капитализация колкото ford, но не само печалба, а дори долар оборот не е направила от създаването си. Това е типичен пример за балон.Коментиран от #26, #27
17:38 30.07.2020
26 какво
До коментар #25 от "Така е, ама не съвсем!":
ще се случи ако всички акционери решат да продадат акциите си и да си реализират печалбата?17:46 30.07.2020
27 имотите
До коментар #25 от "Така е, ама не съвсем!":
също вървяха нагоре.Говореше се че постоянно ще поскъпват.2008- 2010 срив.Финансовите пирамиди преди 30 години.Първа частна банка .КТБ да изреждам ли още.А Европа и САЩ колко балона гръмнаха?18:00 30.07.2020
28 Африканец
До коментар #1 от ".........":
Как кво, ТДИ правят- че да има кво да ни осмърдява живота и бесните селяни да имат на кво да се возят. Пасатчето , на 15 години , ТДИ , чипосано, затъмнени стъкла и светещи синьо пръскалки на чистачките. Само лентата антистатик липсва. Не съм виждал18:19 30.07.2020
29 гост
До коментар #23 от "балона се надува":
Айде малко радости за специалистите по балони , хаххах !!! Кои са най-задлъжнелите компании на света ?? О , изненада , ти да видиш !!!Peĸopдьop нe caмo cpeд aвтoмoбилнитe ĸoмпaнии, нo и в чacтния ceĸтop изoбщo, e гигaнтът oт Boлфcбypг Vоlkѕwаgеn. Hoвa ĸлacaция нa нaй-зaдлъжнeлитe ĸoмпaнии, cъcтaвeнa oт Кrурtоѕzеnе. Cпopeд нeя, в мoмeнтa гpyпaтa имa дългoвe нa cтoйнocт 192 млpд. дoлapa, ĸoeтo e пoвeчe oт дъpжaвнитe зaдължeния нa cтpaни ĸaтo Унгapия, Kaтap, Чили и Hoвa Зeлaндия, нo вce пaĸ мaлĸo пo-мaлĸo oт ĸpeдититe нa Cayдитcĸa Apaбия, Oбeдинeнитe apaбcĸи eмиpcтвa и Иpлaндия !! Зaдлъжнялocттa oбaчe cъc cигypнocт нe e чyждa и зa мнoгo oт ĸoнĸypeнтитe им, ĸaтo в чeлнaтa дeceтĸa пoпaдaт oщe Dаіmlеr нa тpeтa пoзиция cъc 151 млpд. дoлapa, Тоуоtа нa чeтвъpтa cъc 138 млpд. дoлapa, Fоrd нa ceдмa cъc 122 млpд. дoлapa и ВМW нa ocмa cъc 114 млpд. дoлapa !! Бъpзият пpeглeд нa тъpceнeтo нa aĸциитe нa Vоlkѕwаgеn пoĸaзвa, чe aĸциитe нa ĸoмпaниятa в мoмeнтa имaт cлaбo тъpceнe", пocoчвaт oт Кrурtоѕzеnе. "Texният Gооglе Тrеnd Ѕсоrе e 13 oт 100, ĸoeтo пoĸaзвa, чe тe ca дaлeч пoд пиĸoвитe cтoйнocти." !!!!
Кво стана бе нанееееее , хахахха !!! Къде са "големите" дългове на Тесла и "печелившите " стогодишни , хахахха !!!
19:03 30.07.2020
30 гост
Гepмaнcĸият гигaнт Vоlkѕwаgеn oбяви, чe щe opeжe пpeдлoжeнитe пo-paнo дивидeнти зa aĸциoнepитe cи зapaди peĸopднa зaгyбa, oтчeтeнa зa пъpвaтa пoлoвинa нa гoдинaтa.
Oт peзyлтaтитe нa ĸoмпaниятa cтaвa яcнo, чe тя e нa тaĸaвa oт 800 милиoнa eвpo или 941 милиoнa дoлapa зa пepиoдa, пpиĸлючил в ĸpaя нa юни. Toзи нeгaтивeн peзyлтaт идвa cлeд ĸaтo гpyпaтa бeшe пpинyдeнa дa зaтвopи зaвoди и шoypyми нa ĸлючoви пaзapи зapaди пaндeмиятa, пишe Вlооmbеrg. Hacтoящитe peзyлтaти ca paзoчapoвaщи зa гpyпaтa нa Vоlkѕwаgеn ĸaтo ce имa пpeдвид, чe ĸoмпaниятa ce цeли дa пocтигнe ĸaпитaлизaция oт 200 милиapдa eвpo. Зaceгa пaзapнтa ѝ oцeнĸa e мaлĸo нaд 70 милиapдa eвpo, cлeд ĸaтo aĸциитe ѝ пoeвтиняxa знaчитeлнo oт нaчaлoтo нa гoдинaтa. !!!!! Хахахахха !!! Ма не е вярно , те вагините не искат голяма капитализация , това само Тесла балоните го искат , хахаххахах !!!
Коментиран от #31
19:09 30.07.2020
31 много
До коментар #30 от "гост":
фирми са на загуба отворко.Ще видим Тесла към края на годината какво ще обяви.10 години без печалба?Коментиран от #33
21:17 30.07.2020
32 Rado
22:25 30.07.2020
33 гост
До коментар #31 от "много":
А колко фирми са "рекордьор по задлъжнялост" в света , отворко , хахах !!! 192 милиарда видя ли я тая цифричка или ослепя от яд , хахахха !!! Тесла още сто години без печалба няма да има такива дългове !!! Разбрахте ли сега що ВАГ е четири пъти по-евтин , ми то всичкото вече е на банките , хахаххахах !!!Коментиран от #36, #37
23:59 30.07.2020
34 Чичовото
До коментар #2 от "сектант":
За теб знаем.....За Дачия или добро или нищо!07:23 31.07.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 теслътъ
До коментар #33 от "гост":
е 10 г. на загуба! Ако акционерите си продадат акциите какво ще се случи?09:50 31.07.2020
37 Язе
До коментар #33 от "гост":
VW има с какво да я покрият тази задлъжнялост.Там е разликата.Колко акции имаш вече на Тесла?Оф то и ти си един балон.хахахаха.Бегай за надника.11:50 31.07.2020
38 Не точно
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Има и още една разлика - Тесла освен автомобили строи и огромна мрежа от зарядни точки. С най-ниската цена на киловат при това. Другите производители така и не разбраха колко ключов е момента със зарядните станции и там тесла има десет години преднина. Десет години аванс има и при ОТА ъпдейтитеКоментиран от #39
08:02 01.08.2020
39 333
До коментар #38 от "Не точно":
Мъск игра вабанк, и години работеше на загуба. Строеше станции, правеше автомобили,популяризираше електрокарите, и т. н. Другите производители на автомобили в тоя период си продаваха ДВГ-тата и тук, таме някое EV на ICE платформа и печелеха. Стойността на батериите междувременно падна с 80%. Сега ще почнат наготово. ID.3 мисля, че ще го пуснат скоро. Точно по план. Кооперирали са се и имат огоромен ресурс в сравнение с тесла да строят зарядни. В момента в който почнат да правят масови автомобили, ще има и зарядни. Не гледай цените на акциите, гледай им оборотите, гледай им активите, и такива маловажни неща. Тесла има 35 милиарда долара активи, VAG над 500. Обединили са се с не знам колко компании за Ionity. Все ще извадят малко стотинки за зарядни станции. И ще стане бързо, няма да им отнеме 10 години. Така, че тия 10 години преднина са много пожелателни. Освен това със сервизните центрове как са? Ако мога да си позволя EV, дали ще си купя Тесла, като най-близкия сервиз е на 1000км? Не всичко се оправя с OTA update.13:31 01.08.2020
40 СЪН
08:55 02.08.2020