Електрически Mercedes-Benz ще може да изминава разстоянието от Пекин до Шанхай (1 200 км) без презареждане, обявиха от немския производител. Концептуалният Vision EQXX ще бъде разработен от подразделението Mercedes AMG High Performance Powertrains, което снабдява отбора на компанията във Формула 1 с двигатели.
Новият електромобил с "невероятен автономен пробег" ще бъде построен на новата платформа MEA (Modular Electric Architecture), която лежи в основата на лифтбека EQS и кросоувъра EQS-SUV. Ако се съди по двете затъмнени изображения, EQXX прилича на изложбения Concept IAA и няма много общо със серийните модели на марката.
Батерията на експерименталния Mercedes-Benz ще работи под напрежение 800 волта и ще поддържа зарядни устройства с мощност 250 киловата. Немците обещават още синхронни електромотори с постоянни магнити, които задвижват колелата през двустепенни редуктори.
Технологиите, разработени в рамките на проекта, ще бъдат внедрени в бъдещите серийни електромобили на Mercedes-Benz. Компанията вече обяви шест нови модела на ток - кросоувърите EQA и EQB, лифтбек и всъдеход EQS и две предложения с индекс EQE.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не че нещо... АМА...
ЩО за тъпотии... Обсег.... Тва да не е балистична ракета бе?!?
Коментиран от #16
08:47 08.10.2020
2 1234
Коментиран от #6, #9, #12
08:55 08.10.2020
3 некойси
За мен е особенно приятно да наблюдавам как гигантски компании с традиции в абтомобилостроенето се провалят при всеки опит да се конкурират с някакъв УЖ незначителен стартъп пръкнал се наскоро.
Коментиран от #11
08:59 08.10.2020
4 Смех
08:59 08.10.2020
5 Електрошок
09:20 08.10.2020
6 😂😂😂😂
До коментар #2 от "1234":
Логично нелогичен си! Батерията не е 250 кВч, а ще поддържа зарядни устройства с мощност 250 кВ! Да напиша на български - е зарежда батерията с 250 кВ, означава че няма да чакаш дълго, на бързо зарядно. В момента Модел 3 на Тесла се зарежда с такава мощност, Тайкан достига до 280 кВ!Коментиран от #10
09:24 08.10.2020
7 jap
Коментиран от #8
09:28 08.10.2020
8 Може би
До коментар #7 от "jap":
Така както на твоята кола и дават 5.5 на 100, а тя гори 7!09:30 08.10.2020
9 Електрошок
До коментар #2 от "1234":
"Вече се забелязва и границата на батериите и неправолинейната зависимост мощност батерия пробег."Зависимостта капацитет на батерията-пробег е линейна-квч на сто км. Нелинейност се получава от тегло на батерията-капацитет-пробег.09:40 08.10.2020
10 Ти какво очакваш от господин антимислене
До коментар #6 от "😂😂😂😂":
Той така и не можа да разбере разликата между мощност и енергия. И 1000 ника да смени господин инженера по ДВГ, си личи че е той. Вече цял месец, не може да ги оправи тези мощност и енергия. Цял месец смятай и все още не е разбрал, че като кара с 50 км в час с разход 2,5/100 и 20 киловата мощност,За 100 километра ще изразходва 40 киловатчаса, а за час ще изразходва само 1,25 литра гориво. Не го карай да смята такива сложни неща.😵
10:09 08.10.2020
11 Конкретен коментатор
До коментар #3 от "некойси":
Добре си го написал!10:09 08.10.2020
12 Недей да мислиш, не ти се отдава
До коментар #2 от "1234":
За тебе мисленето е загуба на време, защото от твоето КПД на мислене, 99% са загуби на топлина, останалия един процент отива за пазене на равновесие.Поне с паметта не си ли добре? Не си ли спомняш, че при удвояване на скоростта, необходимата мощност е 4 пъти по-голяма.
Ако автомобила е три пъти по-мощен, не може да вдигне дори и два пъти повече скорост.
Ако на твоя автомобил, както вече сметна за 50 км в час ти е необходима мощност 30 конски сили, то за 100км/ч вече са нужни 120 конски сили.
Разбира се твоя автомобил теоретично не може да вдигне толкова, защото има само 90 коня, но ти си вдигаш 150 като пич. Нали все пак караш перпето мобиле, за което разни теоретични, физични и математически закони не важат.
Ако сметките ти бяха верни, то 200 километра в час, щяха да са необходими 480 конски сили, а аз ги вдигам, въпреки че имам малко над 150.
Коментиран от #17, #27
10:25 08.10.2020
13 Разбира се че ще са 1200км
10:28 08.10.2020
14 Електромобил със скоростна кутия?
Скоростната кутия при електромобилите е абсолютно ненужна.
10:31 08.10.2020
15 ммммм
10:37 08.10.2020
16 Пфффф
До коментар #1 от "Не че нещо... АМА...":
Или пък далекобоен снайпер хахаха....10:42 08.10.2020
17 Фен
До коментар #12 от "Недей да мислиш, не ти се отдава":
За поредната си изцепка що не кажеш? Мощност и въртящ момент могат да са отрицателни!Коментиран от #18, #19
10:54 08.10.2020
18 До фен
До коментар #17 от "Фен":
Могат! А твоята изцепка, че не могат?Коментиран от #20
10:59 08.10.2020
19 До фена
До коментар #17 от "Фен":
Фен, я кажи твоята изцепка! Изкарваш мощност от ДВГ което не гори нищо?11:02 08.10.2020
20 Фен
До коментар #18 от "До фен":
Ако могат то двигателя трябва да произвежда гориво и да пълни резервоара.Закон за запазване на енергията.Коментиран от #23, #25, #28, #30
11:04 08.10.2020
21 1234
11:06 08.10.2020
22 Ко стаа тука бе!!??
11:06 08.10.2020
23 До фена
До коментар #20 от "Фен":
Фен, ти като въртиш вала на ръка на ел. мотор, колко е въртящия момент на ел. мотора и колко му е мощността и колко енергия харчи? Когато го въртиш на ръка?Коментиран от #26
11:07 08.10.2020
24 Екектрошок
11:20 08.10.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Умножаваш
До коментар #23 от "До фена":
Мощността по 3,14 делиш на cos f умножаваш по кпд и изваждаш корен квадратен.Е толкова е.11:22 08.10.2020
27 Васил
До коментар #12 от "Недей да мислиш, не ти се отдава":
Айнщайн пасти да яде.Ти си бил Гений.Коментиран от #29
11:45 08.10.2020
28 Ти кога ли си разбрал. Пак твоя изцепка
До коментар #20 от "Фен":
Никъде в закона за запазване на енергията не пише, че процесите са обратими. Това е твоята поредна изцепка. Въртящият момент, който се предава от гумите към двигателя, му предават мощност, която се разсейва във вид на топлина.Да си чувал за понятието ретардер? Той се използва в автомобилите с ДВГ. Положителна или отрицателна е стойността на въртящия момент, който ретардера упражнява към гумите? При спускане на наклон?
11:50 08.10.2020
29 Благодаря, но не си приписвам заслугите
До коментар #27 от "Васил":
За съжаление тази тези гениални мисли не са мои. Може да поздравиш инженерът по ДВГ Радев и неговия саратник 1234. Според тях необходимата мощност за поддържане на скорост от 50 км в час на лек автомобил peugeot е 30 коня.Останалото за четири пъти по-голяма мощност при удвояване на скоростта, пак не съм го измислил аз, а си е физичен закон, на който се подчинява всеки автомобил (освен перпетомобилето на Радев де,🤫).
Коментиран от #32
11:54 08.10.2020
30 До фена
До коментар #20 от "Фен":
Понеже ми изтриха коментара (понеже се бях поизнервил), да ти го напиша пак. ДВГ не може да ти върне гориво, за това се започна с хибриди, за да може ел. мотора да успява да обира кинетичната енергия и да ти зарежда батерия, която енергия да ползваш след това, за да спести допълнително. Разбра ли сега фен? Аз чакам да ми сметнеш, мощността на мотора при 4 хиляди оборота на 4-та, когато колата се движи по наклон надолу и гумите развъртат мотора! Та каква е мощността на мотора при тези обороти и как успяваш да изкараш мощност, от разход 0 на гориво? Чакам!Коментиран от #31
12:06 08.10.2020
31 До фена
До коментар #30 от "До фена":
До допълня, където пиша за това се започна с хибриди, имам предвид в минало време. Когато Тойота масово навлезе с хибридите. Нямам предвид сега.12:18 08.10.2020
32 Васил
До коментар #29 от "Благодаря, но не си приписвам заслугите":
Лъжеш това са твои твърдения.Коментиран от #33
12:49 08.10.2020
33 Кое е мое твърдение?
До коментар #32 от "Васил":
1 Че при движение с 50км/ч на лек автомобил peugeot двигателя работи с мощност повече от 30 к.с.?2.Че мощността за преодоляване на челното съпротивление се увеличава 4 пъти при удвояване на скоростта?
Първото твърдение е на инж. Радев с което ни проглушава ушите вече месец. Второто си е физичен закон.
Коментиран от #34
13:31 08.10.2020
34 Васил
До коментар #33 от "Кое е мое твърдение?":
Отрицателните стойности на мощност и момент.Това може да го твърди глОпак .Коментиран от #35, #36
14:29 08.10.2020
35 Приятно ми е !
До коментар #34 от "Васил":
Аааа, инженер Радев, Васил ли ти е първото име. Приятно ми е!Разбира се че въртящия момент може да е с отрицателен знак, когато е насочен обратно на посоката на движение. Каква е драмата според тебе? Кажи сега, че станахме като в искрено и лично?
Коментиран от #38, #39
14:46 08.10.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ти да не си разноглед?
Там коментирам само поредната ти изцепка:
"Кола с тройно по висока мощност от друга не вдига макс скорост три пъти повече. Кривата става почти без наклон"
За да попаря нереалистичните ти очаквания, че като вдигнеш мощността три пъти, максималната скорост и тя ще се увеличи 3 пъти. Просто я гарнирах с поредната подигравка към твърдението ти, че за поддържане на 50 км в час на равен път, двигателя работи с мощност 30 коня. Каквато и проверка да направя, тази мощност няма как да е вярна! Все нарушава пустите физични закони.
14:55 08.10.2020
38 Васил
До коментар #35 от "Приятно ми е !":
Василев съм.По формулата мощност=въртящ момент Х обороти.Ако момента е отрицателен то по формулата и мощността е отрицателна!Това е твърдение на гении на физиката.Отрицателна мощност лелелеле уникален глОпак.
Коментиран от #41
15:38 08.10.2020
39 1234
До коментар #35 от "Приятно ми е !":
Тоя е за лечение!Отрицателна мощност хахаха.Коментиран от #42
15:49 08.10.2020
40 Електрошок
16:04 08.10.2020
41 До Васил
До коментар #38 от "Васил":
Васьо, гений! Слушай сега! Я дай да видим, каква мощност имаш от ДВГ, когато нямаш разход на гориво?16:09 08.10.2020
42 До теб
До коментар #39 от "1234":
А каква е мощността, бе кухари? Когато колелата развъртат мотора? Как може да сте толкова ограничени? Лелеее ужас!Коментиран от #43, #44
16:10 08.10.2020
43 Тя мощността си е мощност
До коментар #42 от "До теб":
Просто стойността и е отрицателна. Но няма как да го разберат. Не виждаш ли че Радев все още не знае какво е въртящ момент и твърди, че дори на неутрална скорост, при 1200 оборота въртящия момент на неговия автомобил е 186,7Nm, а мощността 23,45kW.Даже като настъпи газта развърта двигателя до съответните обороти и постига МАКСИМАЛНАТА мощност на неутрална предавка, на която според мен на практика не се предава никакъв въртящ момент, защото липсва натоварване. Как постига мощност без въртящ момент, за мен засега остава загадка.
Коментиран от #45, #46, #47, #48
17:40 08.10.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 1234
До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":
Ти да не си падал на главата си като малък?17:44 08.10.2020
46 Фен
До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":
Мощноста била отрицателна!А един мармот завива бонбони хахахаха17:48 08.10.2020
47 1234
До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":
Лъжеш!!!!Хванах те пак да лъжеш.При 1200 оборота на пета скорост,не на свободна.Следя спора не можеш да ме излъжеш.Коментиран от #49
17:53 08.10.2020
48 Васил
До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":
Търси графика с отрицателна мощност господин Айнщайн.Успех!Коментиран от #50
17:56 08.10.2020
49 Бъркаш
До коментар #47 от "1234":
И на пета и на свободна, при 1200 оборота на графиката пишело 186,7Nm, а мощността твърдо била 23,45kW. Радев е погледнал графиката мощност обороти въртящ момент, а после и формулата за мощност. Никъде не видял в тях да има натоварване.18:27 08.10.2020
50 Потърси си сам
До коментар #48 от "Васил":
Разбира се, че има такива графики. Нали автомобилите с ДВГ ползват двигателна спирачка, а електромобилите имат рекуперация. И в двата случая стойностите на мощността са отрицателни.18:31 08.10.2020
51 Едмонд Дантес
00:28 11.10.2020