16 Ноември, 2020 13:59 7 226 11

Иран възобновява производството на Logan напук на санкциите

  • renault-
  • saipa-
  • dacia-
  • tondar 90-
  • logan

Иран бе една от малкото страни, в които първото поколение на Dacia Logan продължаваше да се произвежда. През 2018 г. обаче Renault Groupe бе принудена да се изтегли от ислямската република заради наложените санкции и да преустанови доставките на компоненти.

 

След оттеглянето на френските партньори производството на Tondar 90, както е тамошното име на Logan, бе прекратено. Сега обаче иранската компания SAIPA смята да сглобява бюджетния седан без участието на Renault.

 

До 2018 г. 55% от частите за иранските "логани" са били местно производство. Този дял трябва да бъде увеличен до 85%, за да се избегне зависимост от чуждестранни доставчици.

 

Tondar 90 ще се оборудва с ирански двигатели и скоростни кутии. Не е изключено моделът да бъде подложен на кардинален фейслифт и да бъде позициониран като нов автомобил, но по същество ще си остане добрият стар Logan.

 

 


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ццццц

    35 28 Отговор
    Горките,не им стигат другите дерьове,ами и Логан на всичкото отгоре.
  • 2 Крум

    85 12 Отговор
    Само така. Имат възможност-правят. Даже и в Африка имат подобие на автомобилостроене. А ние какво правим? Само фаровете.

    Коментиран от #3

  • 3 незнайко

    35 12 Отговор

    До коментар #2 от "Крум":

    Без фарове, мигачи и стопове автомобила ще е едно бъги ! Не подценявайте това производство, което най лесно се ЧУПИ !!! Жалко, че производството на лети джанти го ПРОПУСНАХМЕ макар да е наш патент както и много други !!!

    Коментиран от #5

  • 4 Медуза

    9 4 Отговор
    Има си причина-оная буца:Иранския Хълк не може да се побере в една такава Дачия и производството на румънските "бегачки" става нерентабилно.
  • 5 Франсе

    6 20 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    Лети джанду ваш патент ахахахах.

    Коментиран от #6, #9, #10

  • 6 авто

    46 3 Отговор

    До коментар #5 от "Франсе":

    методът за леене с газово противоналягане, създаден от акад. Ангел Балевски и инж. Иван Димов! Методът е одобрен през 1961 годна и на практика представлява ново научно направление в областта на металознанието и технологията на металите и е уникален при получаване на материали с оптимална структура, без дефекти в метала. Леенето с противоналягане има широко приложение в автомобилната индустрия, най-вече в производството на джанти и се използва с изключителен успех от водещи автомобилни фирми в целия свят.

    Коментиран от #7

  • 7 Франсе

    2 34 Отговор

    До коментар #6 от "авто":

    Методът е френски изцяло разработен във Франция.
  • 8 Иванов

    4 2 Отговор
    Още едно доказателство , че Иран е в 3-тия свят. А претендират , че са голяма работа. Щом американците е едно вирусче на флашка им сринаха цялата ядрена програма преди години- правете си сметка.
  • 9 патриота

    23 0 Отговор

    До коментар #5 от "Франсе":

    Не те знам какво " франсе" си , но има един град във Франция-Сульцзмат в Елзас.Там е първият завод за алуминиеви дограми и е български.Машини,технологи и обучение е било от българи.След появата на PVC дограмите, минават на производство на лети джанти.Машините и технологията са български. Сега вече завода е съборен.
  • 10 Петров

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Франсе":

    Като не знаеш, си мълчи или питай, че като човек почне да говори без да знае, може да заприлича на глупак.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.