Last news in Fakti

9 Декември, 2020 15:38 6 618 52

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

  • toyota-
  • mirai-
  • горивни клетки-
  • водород

Второто поколение на Toyota Mirai вече може да се купи в родната Япония. Водородният модел, построен на платформата TNGA GA-L (Lexus LC и Lexus LS), струва 7.1 млн. йени (€56 324).

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

Новият Mirai е значително по-голям от предшественика си. Междуосието е нараснало със 140 мм до 2 920 мм, широчината - до 1 885 (+70 мм), а дължината и височината са съответно 4 975 и 1 470 мм.

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

Със смяната на поколенията мощността на електромотора, захранван от горивни клетки, се е увеличила до 174 к.с. - с 22 повече, отколкото в първата генерация. Инженерите на Toyota са намерили място за още един резервоар, с който Mirai вече може да зареди до 5.6 кг водород, а пробегът с едно зареждане достига внушителните 850 км срещу 650 преди.

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

Базовото оборудване на модела включва комплекса Toyota Safety Sense със системи за разпознаване на пешеходци в завой и мониторинг на умората на водача, цифров приборен панел, мултимедия с 12.3-инчов екран и безжично зарядно за телефон. Предвидени са също полуавтопилот и паркинг помощник.

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

От 2014 г. Toyota досега е успяла да продаде около 10 000 бройки от водородния си автомобил. Повечето от тях - около 6 000 - са пласирани в САЩ, а 3 500 - в Япония. В Щатите първото поколение Mirai струва $58 600 (€48 396).

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota

Започнаха продажбите на новата водородна Toyota


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен на Рено и всичко Френско

    14 77 Отговор
    Тая Тайота все я продават и все никий я не ще.

    Коментиран от #4, #5, #13

  • 2 СССР

    22 34 Отговор
    По хубаво от руско и северно - корейско няма !
  • 3 Амммм

    7 52 Отговор
    Макар, че е много хубава, ще видим колко ще продадат! Това купе трябваше да го направят електрическо, а не водородно!

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Франкоффон

    3 58 Отговор

    До коментар #1 от "Фен на Рено и всичко Френско":

    Е кой би купил тоя бклук азиатски.Нема толко луфи.
  • 6 Гражданин

    59 2 Отговор

    До коментар #3 от "Амммм":

    Водородните коли са електрически ако не знаеш :)
    Във водордните "горивни" клетки протича химичен процес, при който от водород се получава електричество и колата се задвижва от ел. двигател с произведения ток.

    Коментиран от #10, #12

  • 7 Кимоното

    2 59 Отговор
    Поредният джапаниис джънк. С този дизайн са обречени без значение с какво се задвижва колата.

    Коментиран от #11

  • 8 Мунчо

    27 7 Отговор
    Къде са в България водородните станции?!
  • 9 Рено Фен

    33 13 Отговор
    Ужаст, пак ще ни пляскат по сфетофарите, японците! Ко да правим, с тея френски меки китки!

    Коментиран от #15

  • 10 Амммм

    6 38 Отговор

    До коментар #6 от "Гражданин":

    Знам много добре, какви са и как работят! Като е електрическа, защо не и зареждаш ток, а и пълниш водород?

    Коментиран от #21

  • 11 Японеца

    40 1 Отговор

    До коментар #7 от "Кимоното":

    Браво бе дизайнерче! Това е кола извън представите и възможностите ти! Карай гоуф, печка за 2009лв. и трай!
  • 12 Амммм

    6 8 Отговор

    До коментар #6 от "Гражданин":

    По твоята логика, Мицубиши Оутландер ПХЕВ - плъгин хибрида, даже и да не се зарежда от мрежата, е електрически, защото се задвижва само с ел. двигатели, нищо че бензинов мотор, му произвежда тока! При другите Плъгин, системата на задвижване, не е като при Мицубиши!
  • 13 Жaлkap

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Фен на Рено и всичко Френско":

    Пфффффффффффффф...
  • 14 Румен

    3 18 Отговор
    Водород 98% взривоопасен. Тамън с короната ще ни довършат

    Коментиран от #24

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Фен на Рено и всичко Френско

    2 29 Отговор
    Няма да търпя просташки провокации от кривогледи жълтури

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 jар

    25 5 Отговор

    До коментар #15 от "Въпросче":

    Саждите от TDI-та,CDI-та,HDI-та и т.н убиват милиони хора всяка година като не малко от тях умират по онкологиите в страшни мъки молейки се за морфин.Досега не съм чул при инцидент с автомобил задвижван от водород да са загинали хора.

    Коментиран от #27

  • 19 Фен на Рено и всичко Френско

    9 8 Отговор

    До коментар #17 от "Френска любов":

    тези просташки подвиквания са характерни за хора живеещи извън софия
  • 20 Ситроенов

    3 22 Отговор
    То бива тва да е толко грозно ама.

    Коментиран от #25

  • 21 1234578

    31 0 Отговор

    До коментар #10 от "Амммм":

    Като знаеш, вероятно знаеш също, че има едновременно и горивна клетка и малка батерия. Която поема когато е необходимо излишния ток от горивната клетка и помага, когато е недостатъчен. Много е лесно да се махне горивната клетка и на мястото на водородните резервоари и в пода да се сложат батерии. Но идеята тук е да заменят тежките, неекологични, с нисък капацитет батерии с горивни клетки и водород, който се зарежда толкова бързо колкото бензина и дизела. А не да стои по един час на бързите зарядни станции, а у дома по 10-12 часа на заряд.

    Коментиран от #23, #37, #39

  • 22 Рено Фен

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Въпросче":

    правя даже и тромпети...
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 jар

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Румен":

    18-ти е до теб
  • 25 Фен на Рено и всичко Френско

    2 10 Отговор

    До коментар #20 от "Ситроенов":

    Трудно се постига когато си нормален но когато си кривоглед японец не е невъзможно.

    Коментиран от #29

  • 26 Киро

    17 4 Отговор
    Това е бъдещето.помнете ми думата.

    Коментиран от #28

  • 27 1234578

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "jар":

    Само да те питам откъде ще дойде електричеството за зареждане на огромния брой бъдещи електромобили. Явно не сте наясно, че сажди и СО2 идват и от ТЕЦ на въглища и на газ. Вероятно много повече хора са умрели от рак причинен от АЕЦ отколкото са умрели от болести причинени от фини прахово частици.

    Коментиран от #30

  • 28 Хо хо хо

    2 19 Отговор

    До коментар #26 от "Киро":

    Тоя вярел ли е бъдещето.Смеех

    Коментиран от #31

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 jар

    21 2 Отговор

    До коментар #27 от "1234578":

    Автомобила в статията се зарежда с водород а не с ток от контакта.Електрическата енергия се получава при сложен синтез а през ауспуха излиза водна пара.
  • 31 Киро

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Хо хо хо":

    Не самата кола,а технологията.

    Коментиран от #33, #47

  • 32 Хайде всички антиелектрици

    2 16 Отговор
    Нареждайте се на опашка и купувайте по един Мирай. Нали водорода е бъдещето. Хайде хем да вдигнете малко продажбите, че за 7 години са продали само 10 000 броя. Падат се по 1428 на година.

    Тази година само Тесла ще продаде 500 хиляди броя, значи се падат по 1370 БРОЯ ВСЕКИ ДЕН.

    Толкова за бъдещето на водорода и твърденията, че електрическите нямат бъдеще.

    Коментиран от #34

  • 33 А ти ще си купиш ли?

    2 12 Отговор

    До коментар #31 от "Киро":

    Да речем че ти е скъпа да си я купиш, ако някой ти подари една такава кола и ти дава по 10000 лева годишно за да си я караш, колко километра ще можеш да изминеш с нея в България? Егати прехвалената технология.

    Само не мога да ви разбера, как имате голям проблем с електромобилите, защото се зареждали бавно, но нямате никакъв проблем с водородните автомобили ЗА КОИТО Е НЕВЪЗМОЖНО ДА СЕ ЗАРЕДЯТ за колкото и да е време.

    Тотална липса на логика и вяра в дядо Коледа и мармотите, които завиват шоколада в станиол. Пораснете!

    Коментиран от #35

  • 34 Японеца

    10 3 Отговор

    До коментар #32 от "Хайде всички антиелектрици":

    500 000 тесли?Продадени 318350 коли до 30.09.2020! Другите 180 000 как ще ги продаде до 31.12? Говориш наизуст!

    Коментиран от #38

  • 35 Киро

    7 1 Отговор

    До коментар #33 от "А ти ще си купиш ли?":

    А бе ти не четеш ли?Написах бъдещето.

    Коментиран от #36

  • 36 Кое бъдеще?

    4 11 Отговор

    До коментар #35 от "Киро":

    За кой век говориш?

    Този век определено няма да е за водородните леки автомобили! Гарантирано.

    Коментиран от #43

  • 37 Амммм

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "1234578":

    Токсични и всякакъв тип батерии? А ти знаеш ли колко е голяма батерията на водородните? Знаеш ли, че тя си е доста голяма и можеше да си е направо електрическа кола, а не водородна? Батерията на водородните е почти 10 кВч! Един стар модел Лийф е с 24 кВч!

    Коментиран от #40

  • 38 Изпадаш в подробности

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Японеца":

    Какво значение има колко са точно? Хайде за девет месеца 318350 са по 1180 автомобила на ден, което пак е горе-долу колкото водородни автомобила toyota продава на година.

    Ако искаш сметни обратното. С това темпо за колко години toyota ще продаде само това, което Тесла е произвела до септември месец? По мои сметки ще и трябват около 223 години. На това ли му викате бъдещето на автомобилите? По твоите сметки колко са?
  • 39 оня с магарето

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "1234578":

    колко енергия е необходима за да се добие водород да се сгъсти, транспортира...?
  • 40 Зарежи батериите

    5 7 Отговор

    До коментар #37 от "Амммм":

    Батериите така или иначе се произвеждат веднъж, а чак след милион километра трябва да ги рециклираш, което вече е доста по-чист процес, отколкото първоначалното производство. Много по-чист процес, отколкото рециклирането на водородните клетки през няма и 200 хиляди километра, колкото им е живота.

    А една водородна клетка още сега струва повече, отколкото батерията.

    Другата любима теория на антиелектриците, любители на водорода е, че ако зареждаш от българския микс, на километър отделяш почти толкова колкото от съвременен автомобил с ДВГ. Но пък много удобно пропускат факта, че за производство на водород за изминаване на същите километри, е необходим три пъти повече ток, което прави замърсяването също три пъти повече. Тоест много по-мръсно отколкото да караш дизел.

    Коментиран от #42

  • 41 оня с коня

    6 1 Отговор
    Направил Японеца кола задвижвана с Водород вместо с Кислород - О.К. - въпрос на избор.Не пише обаче в Статията НАЙ-ВАЖНОТО:КОЛКО ще струва изминаването на 100км примерно от въпросната Водородна кола и КОЛКО - от Кола с ДВГ/аре да е бензинов,а не Дизел/ със СЪЩАТА МОЩНОСТ и при идентична скорост!Ама били почнали Продажбите на въпросната Водородка...Едно е да почнат Продажбите,съвсем друго е ДА ПОЧНАТ ПОКУПКИТЕ>:)

    Коментиран от #45

  • 42 Амммм

    3 7 Отговор

    До коментар #40 от "Зарежи батериите":

    Знам го това и това се опитвам да обясня! Колата е доста красива, но с грешно гориво! Трябваше да си е само електрическа! Но Тойота се приготвят да пускат и електрически СУВ в размера на РАВ 4! Там поне са се усетили, към истината! Нашите смятат водорода, ама незнаят че цената на водорода е висока, а и вече няколко водородни станции по света гръмнаха!
  • 43 Киро

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Кое бъдеще?":

    Ще видим.Проблема е със станциите за водород.Щети пиша пак,когато ги отворя;)
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Пешо

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "оня с коня":

    1 кг. Водород струва между 5 и 9 €.В случая с 5,6кг изминаваш 850км.Като тенденцията е цената на Водорода да падне с увеличаване на потреблението и усъвършенстване на начина на добиване.

    Коментиран от #46

  • 46 Амммм

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Пешо":

    В случая ти дават, да изминеш до 850! Както знаете всички, това е Ел. кола с водородна клетка! Колкото повече настъпваш, пробега пада и то доста. Така, че сметките рядко са такива!

    Коментиран от #49

  • 47 Амммм

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Киро":

    Технологията я има отдавна! Мирай, предния модел се продаваше много години, също и Хюндай имат водородна! Виж колко са продадени! Ти купи ли си?
  • 48 Ввв

    1 2 Отговор
    Грозна,нормално за Тойота
  • 49 123457

    7 0 Отговор

    До коментар #46 от "Амммм":

    При всички коли, колкото повече настъпваш и колкото повече си я натоварил толкова повече пробега пада. Не е само при електрическите, при бензиновите и при дизеловите е същото.

    Коментиран от #50

  • 50 Амммм

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "123457":

    Точно така е! Това съм го писал много пъти тук!
  • 51 Драгон

    2 0 Отговор
    Toyota си остава единственната сериозна компания за производство на автомобили... Другите просто запълват фона на бранша...

    Коментиран от #52

  • 52 Добре че са toyota

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Драгон":

    Ако не беше toyota, сега никой нямаше да продава чисти електромобили на батерии. От toyota напълно владеят и този пазар. Другите нямат шансове.

    Упс, всъщност за последния век са продали точно нула електромобила. Дали пък са толкова сериозни колкото ги изкарваш?