Last news in Fakti

29 Декември, 2020 17:31 8 463 45

Renault орязва една трета от моделната си гама

  • renault-
  • renaulution-
  • икономии

Нов план за преструктуриране под името "Renaulution" ("Ренолюция") предвижда отпадането на поне 30% от моделите в актуалната гама на Renault, съобщава Automobilwoche. Новата стратегия за икономии ще бъде представена от шефа на Режията Лука де Мео на 14 януари.

Подробности за "Renaulution" все още не са известни, но основната цел на плана е ясна - съкращаване на разходите. В пенсия с почти пълна сигурност ще бъде пратен флагманът Talisman, от който миналата година са продадени едва 16 405 бройки. Под въпрос е също бъдещето на Espace и Scenic, които трябваше да се превърнат в кросоувъри със смяната на поколенията, за да се стимулира търсенето.

Освен с орязване на моделната гама Renault ще намали драстично инвестициите в технологични области, които не носят бърза печалба. Според Automobilwoche Лука де Мео смята да предложи и промени в географската структура на присъствие на глобалните пазари, приоритетни сред които в момента са Европа, Русия и Южна Америка.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Az2020

    71 3 Отговор
    Ако така подкара нещата, фирмата няма да е рено дачия, а дачия рено...
  • 2 Badjoto

    64 6 Отговор
    Много харесвам Талисман но цените са високи, особено за мотори 1.5 и 1.6
    Жалко ще е ако оставят само Клио и Меган

    Коментиран от #11

  • 3 Скутер

    29 17 Отговор
    Да правят скутери и миксери
  • 4 еее

    23 68 Отговор
    Това е чуесна новина, колко хунаво ще е ако няма рено повече!

    Коментиран от #6, #36

  • 5 Петко

    23 31 Отговор
    Затваряй!
  • 6 МрцедАс

    95 7 Отговор

    До коментар #4 от "еее":

    И мерцедес ще останат без двигатели
  • 7 qwerty

    37 6 Отговор
    ще прецакат класиката сценик и еспейс

    Коментиран от #17

  • 8 Така е

    41 13 Отговор
    Така започва смъртта на производителите на ДВГ коли! Ясно ли ви е сега, защо им падат акциите? Които не се преорганизират и отгледат,ще отидат при Кодак, Нокиа и други такива марки, жертви на прогреса!
  • 9 София

    11 58 Отговор
    Много хубаво.
    Няма да има скапани рендета...
  • 10 тука не е русия

    10 12 Отговор
    Никой няма да пенсионира Talisman. Това е само за русия.
    В европа ще се продава

    Коментиран от #12

  • 11 РОМАния

    24 12 Отговор

    До коментар #2 от "Badjoto":

    Да оставят само Клио, Флуенс и Дачия. Да докажат че са калъфи. Зачеркнаха Лагуна, Талисман, Латитуд... Тия ги виждам след Фият
  • 12 един от стадото

    25 1 Отговор

    До коментар #10 от "тука не е русия":

    то тука Талисманите на всяко кьоше

    Коментиран от #27

  • 13 Ице

    14 47 Отговор
    Тия трошляци и на 100 процента да съкратят моделите на никого няма да липсват.

    Коментиран от #14

  • 14 И как разбра ме са трошляци?

    57 16 Отговор

    До коментар #13 от "Ице":

    Не те познавам и не искам но така да се пише е меко казано простотия.Лично аз от 20 години съм на Рено и никога не са ме оставили. Две бяха на старо После чисто ново вече 11 години-0 проблем.В същото време отписах закупени чисто нови Тойота и фолкснаген.Но реното си стои.Перфектно.Така че с простотия блесна друже.

    Коментиран от #33

  • 15 japbest

    10 43 Отговор
    Дано цялата им групировка банкрутира, оцеляват само защото Франция притежава 10% и се води полудържавна, ама и това ще стане. Европа ще се разведри доста без тези френско/африкански/румънски боклуци
  • 16 HGK

    53 4 Отговор
    Много комплексирани типове, които никого не са се качвали на Рено дават оценка, че за нищо не става, 7 години карахме Рено Меган 98г 1.9 дти без никакви проблеми, оставих ме го защото остаря, сега карам Мерцедес 2008г, но служебната е Рено Клио 2018г, супер практична 1.5 дизел, върви и градско и извънградско, много прилично, разхода е нисък и макар че е само на две години вече е на 75 хил. км. И в сервиза е влизала само за обслужване!

    Коментиран от #18

  • 17 чичо Пешо

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "qwerty":

    Ако никът ти беше azerty, щеше да знаеш, че това са Сеник и Еспас. Нали не наричаш един техен друг модел Мегане, след като си ги четеш, както ти харесва...?
  • 18 xxx

    13 11 Отговор

    До коментар #16 от "HGK":

    Е ти за какво искаш да влезе за 75 хил км? И аз карах 2 рендета-Лагуна и Меган. И двете купувани нови. Лагуната на 200к хвърли мотор. Нея съм я карал малко, не зная как е карана преди това от колега. Мегана след като направи 150к км и се почна- 2 дюзи, дпф, маховик, ЕГР. Таблото светва като коледна елха през 5000 км. Стъклоповдигачите на предите врати се предадоха едно подир друго за месец! Подсветката на дигиталното табло си свети когато си иска, датчиците за налягане на гумите дадоха фира още на третата смяна на гумите. Колата е купувана нова от Омникар 1.5 110 кс през 2015 и аз я карах 3 год. След 150к км само проблеми! Ако това е мой автомобил досега да съм ги продал 100 пъти. Колата е карана 90% извънградско, винаги с дизел от ОМВ и не е мъчена. Просто така е заложено- 150 000 км и после мъките почват!

    Коментиран от #19, #22

  • 19 ххх

    10 4 Отговор

    До коментар #18 от "xxx":

    Прописнах да похваля за едно нещо 1.5 ДЦИ-то, а това е че разхода е смешен. Наистина ме мога да си кривя душата, мегана е икономичен на извънградско, но не бих си купил такава кола на 100 000+ км! Нова или върната от лизинг, иначе проблеми и нерви само...

    Коментиран от #21

  • 20 Готин

    27 2 Отговор
    Не мога да проумея логиката на българският селянин. Ако имам хубава жена и всички други не ми харесват по различни причини, не е нужно да искам те да са мъртви. Егати селянията!
  • 21 Д фен

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "ххх":

    Че моя мина 210 и нищо засега
  • 22 Глупости

    13 1 Отговор

    До коментар #18 от "xxx":

    Колега, не знам кой ти е набутал с тези дараци, но имаме 2 рена - на 200,000км и на 300,000 и почти нямат проблеми. Първото само едно маркуче спука преди 2,000км, а второто на 280,000км изгоря компютър на автоматичната скоростна кутия. Като изключим това,са влизали в сервиз само за обслужване.

    Коментиран от #32

  • 23 Динко

    20 5 Отговор
    Имам 10 рена и дачии ,карат се като такси. Нямат чупене тия коли и са най икономичните
  • 24 Динко

    13 5 Отговор
    Вече са на по 600 - 700 хиляди 0 проблем и дизела и бензина на газ. Разхода при газта е 8 литра градско а при дизел 4.2 градско
  • 25 Хохо

    6 8 Отговор
    Трета карам аз 1 канго него карах малко. Не мога да кажа за някакви проблеми за 80к.сега на дачия докер 1.5дси 90к. На не повече от 15к.съм с нея не мога да похваля колата с нищо
    . Асистенти за тръгване по наклон си сработват пожелание изкочиха разни донапрени м/у стъклото и арматурното табло. Колата ако е празна даже и на малкото сняг тая година е кекава, ненадежна в зимна обстановката. С първи сезон гудиър зимни е. Друго ооо АААА СЕК. седалката на шофьора започна да се деформира ама господата казаха че не била в каранция. Разход не бих казал нисък за дизел около 6.5-7.аз това не бих си го купил.

    Коментиран от #37

  • 26 Няма проблем

    3 8 Отговор
    Дървени коли са.Може и да не се ремонтират всеки ден,но не предлагат нещо особено,което да ме накара да се купя освен цената.
  • 27 1234578

    4 11 Отговор

    До коментар #12 от "един от стадото":

    У нас на 1 000 броя Mercedes S класа по улиците я има един Рено Талисман, я няма. Също и Ситроен С5/С6 или "луксозно" Пежо. Ако са толкова хубави и изгодни, защо хората не ги купуват? А масово купуват германски, японски и британски возила. Само на тия, които им ги дават без пари/служебни коли/ във френски компании карат френски/румънски брички.

    Коментиран от #30, #35, #38, #42

  • 28 Рендето

    15 0 Отговор
    Карам всеки ден едно рено 5 което е на 32 години! Няма още ръжди по купето (сив металик, модел ,,spring"), върви нормално за годините си. Най-проблемната част на модела е карбураторът Weber (дроселовата клапа на втората камера, поради деформации на материала започва да ,,заяжда"). Купих нов от Англия (случайно открит)и се отказах да я бракувам за скрап. Който някога е карал такова рено, лоша дума не е казал за колата. Естествено, че си има и недостатъци, малка, тясна и т.н. Плюс това с нея в очите на другите си с авторитета на клошар, но ако си човек без комплекси, това е без значение. В града се движи с темпото на другите (живея в голям град с много кофти трафик), без пушеци и други ,,екстри" , като на доста по-нови дизелови премиуми от нея. Написах го не за да се хваля, или да казвам, че всички трябва да карат стари каруци, а да покажа какво са произвеждали навремето Рено!
  • 29 В.В.П.

    5 0 Отговор
    Много ме кефи Талисман и Еспайс..Това е фейк..Не е вярно..Може да сложат друго име..
  • 30 В.В.П.

    10 0 Отговор

    До коментар #27 от "1234578":

    Във Франция си ги карат,Италия, Испания Португалия,,Произвеждат,карат си ги.В България ,произвеждат Ауди,МВ,БМВ,,амиии,и те си ги карат...Карай ,каквото си искаш!!!.

    Коментиран от #31

  • 31 А не не

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "В.В.П.":

    Защо да произвеждаме, като можем да караме изхвърлените? Другите, като искат да си произвеждат!
  • 32 ххх

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Глупости":

    Един от официалните представители в София. Аз съм написал кой. Колите са служебни. Аз нямам какво да крия или да лъжа, нямам полза от това. За мен, от личен опит, Рено си заслужава само ако е ново или върнато от лизинг на до 100 000км. Може и да е късмет, не зная, но се съмнявам...

    Коментиран от #45

  • 33 Пич

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "И как разбра ме са трошляци?":

    Да сравняваш Рено с Тойота е все едно да сравниш пластмасова мотика със стоманена брадва. Нищо общо. Пък даже я бил отписал. За твое сведение в света не само не я отписват Тойота,ами я купуват най-много, и то при положение,че продава много повече и по-скъпи модели от Рено. А и по-високотехнологични.

    Коментиран от #34

  • 34 Анонимен

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "Пич":

    Карай си тойотата мегана от Швейцария е 100 пъти по-добър и по-евтин от нея. Бензинов е.
  • 35 Язе

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "1234578":

    В грешка си или си сляп.Това,че не ти изнася си е твой проблем.Ситроен Ц5 от последното с хидропневматичното окачване последните 2-3 години е масово в БГ.И познай-окачването е съвсем здраво и много по-добро от останалите коли в този клас.
  • 36 Ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "еее":

    Споко и немски легени няма да има, щото няма да има кой да им прави двигателите
  • 37 Ха ха ха

    8 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хохо":

    Ми купи си ГоУф и малка маслозарядна станция....))))
  • 38 Нафърфорий

    6 1 Отговор

    До коментар #27 от "1234578":

    Щото чадо, РъБъ Гамю умре за "премиум" мое да боклук ( както е в 99%) , ама да е премиум...Аминъ!

    Коментиран от #39

  • 39 8888

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "Нафърфорий":

    Реното е един от хубавите автомобили в света.Колко марки са в F1 това да ви говри нещо .
  • 40 Емил

    1 1 Отговор
    От както спряха 6 цилиндровия бензин, орязаха 100% от моделите си - вече не съществуват!
  • 41 PlimP

    1 1 Отговор
    че то сеник и еспас(не ИСПЕЙС, ЕСПАЙС и т.н., неграмотници) са им силата, кой направи първия ван в Европа, Рено
  • 42 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "1234578":

    Не ги купуват, защото са овце. Като отвсякъде другите овце ти повтарят, ча немското и японското са най. Иначе най ме кефи като някой каже "френските не стават". Имал си всички марки и модели френски коли или една жена каза?

    Коментиран от #43

  • 43 авто

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Ами имал съм над 30-тина автомобила и в момента карам Бенц,имал съм и японски и немски и френски,но най-харесвам Рено, най-ми допада и следващата вероятно ще е такава,а кой каквото иска да си говори.
  • 44 гост

    0 0 Отговор
    Ами надуха стабилно цените, един талисман/колеос са с цени от 60-70хлв. Аз ходих за Каджар, навремето бе за 32х.лв, а сега е 38х.лв след фейслифт, вярно, махни 1500лв за гпф, но това е. Прилична Дачия с 4х4 и дизел също струва над 35х.лв, това не е бюджетно.
  • 45 карача

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "ххх":

    И аз се усетих.В началото се мъчех нови БМВ- та, Мерцедеси, Аудита и Бентлита, боклуци отвсякъде, а то какво било.... като минат 200 000 се
    разработват и тогава стават супер. А при Рено било обратно.
    Бегам за ново.