Last news in Fakti

30 Декември, 2020 15:10 4 102 20

Volvo XC40 става купе

  • volvo-
  • xc40-
  • xc50

От началото на годината Volvo е успяла да продаде 95 640 бройки от XC40 или с 30% повече, отколкото през 2019-а. На популярността на кросоувърчето очевидно не е повлияла дори коронакризата и изобщо не е чудно, че шведите са се замислили как да се възползват от успеха на модела с нова версия.

Според испанския сайт Motor.es тази модификация ще бъде "купе" със скосена линия на покрива, която ще дебютира в началото на март (когато преди епидемията се провеждаше автосалонът в Женева). Не е изключено автомобилът да получи и собствено име - Volvo патентова индекса XC50, но още не го е използвала.

За основа на модела ще послужи електрическата версия на платформата CMA (Compact Modular Architecture). Тази архитектура позволява монтажа на електромотор на всяка от осите, като съвкупната мощност в стандартното XC40 достига 408 к.с., а въртящият момент - 660 Нм.

Предполага се, че продажбите на купето XC40/XC50 ще започнат през септември догодина. В Германия електрическото XC40 струва €60 437.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реалистъ

    21 7 Отговор
    Volvo бяха хубави коли, за съжаление не толкова популярни по нашите ширини, колкото немските...но сега след като станаха китайски, не знам дали е същото качество...

    Коментиран от #2, #11

  • 2 хо хо хо

    10 12 Отговор

    До коментар #1 от "реалистъ":

    Че те преди бяха Форд.С60 беше чисто Мондео.

    Коментиран от #4, #17

  • 3 Японеца

    13 1 Отговор
    Много коли, много модели! А народа в тая пандемия обеднява! Средната класа изчезва! Обеднеем ли, става страшно за всички!
  • 4 собственик

    21 3 Отговор

    До коментар #2 от "хо хо хо":

    Явно е че никога не си притежавал волво и/или нищо не знаеш за марката. С60 няма нищо общо с мондео . Нито платформа нито двигатели.С60 е един от най сполучливите модели особено комплектован с 5 цилиндров дизел. И сега ако някой си мисли че дизелите на волво са на рено да го светна че волво си разработват сами и си произвеждат дизелите от над 20г. Както и бензиновите след добрата кооперация с митсубиши преди.
    Колкото до китайците от Гейли те са си собственик на марката но засега волво все още се проектира и произвежда в швеция за пазара в европа.

    Коментиран от #5, #6, #7

  • 5 Хо хо хо

    4 23 Отговор

    До коментар #4 от "собственик":

    Хаха щом попна да ги хвалиш тия "шведски" клсети си ми ясен.

    Коментиран от #9

  • 6 Запознат

    12 4 Отговор

    До коментар #4 от "собственик":

    Петцилиндровият дизел на Волво всъщност е на Ауди от деветдесетте години с променена глава, но това не значи, че е лош! Даже е много добър!

    Коментиран от #8

  • 7 собственик

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "собственик":

    Както казах по-горе - Явно е че никога не си притежавал волво и/или нищо не знаеш за марката. Пиши за някоя друга кола.

    Коментиран от #10

  • 8 собственик

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Запознат":

    Волво не са имали сътрудничество за доставка или обща разработка с ауди/фв. С рено, митсубиши да. за волво карс. За волво тръкс не знам. Инфо освен в нета има и на ежемесечните сбирки св София на Волво клуб България всяка последна неделя пред НИМ вече 15г. В други градове по друго време. може и да съм пропуснал нещо по въпроса но вече карам втора кола с такъв мотор, макар и различна модификация и в различен модел и доста прочетох по темата. Първото ми волво беше бензиново с волво мотор и не съм очарован - митсубишито беше по добро пряко сравнение.
    весели празници

    Коментиран от #16

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ХС60

    22 0 Отговор

    До коментар #7 от "собственик":

    Аз съм горд притежател на 2.5 , 5 цилиндъра дизел, 163 коня, 4×4, geatronic автомат и съм мега доволен. Не коментирам марките които не съм имал удоволствието да притежавам, това е черта на типичния Ганя. Ганя е на всяка манджа мерудия, нищо че само е чул отнякъде или е прочел нещо без да има и представа за какво става въпрос... Бъди здрав, приятелю
  • 11 Българин

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "реалистъ":

    Мислиш ли,че шведската стомана променя качествата си,ако я продава Китаец????Имам Ве 40..1,9ТД....Мотора на Рено,нафтовата помпа Лукас....Издържа Милион и половина километра без основен ремонт и само две турбини заради Малоумници в сервизи....Желязна машина...Безупречна на пътя....Чак след 20 години се появи малко ръжда по прагове....Пак ще си купя Волво - сигурно ще ме надживее....
  • 12 Рейки

    18 0 Отговор
    2.4 163 коня-чист Волво двигател го даваха за най-добрият дизел за времето си.
    А Джереми Кларксън каза,за Volvo S60 ,че е най-добрият автомобил с предно предаване.
    Животът е най-важен.А Волво са върхът в тези постижения.
    Автомобилът с най-много изминати км.също е на Волво!
  • 13 Волво мрази Киро от Лозен

    9 1 Отговор
    Волво клуб България- НИМ ,този лозенски Гад-Киро изгони десетки маняци на Волво заради простотията си и кражбите от клуба!
  • 14 Ивайло

    9 0 Отговор
    Имам Volvo S80 Бензин 2002 година 140 коня чипосано до 186~
    Атмосферен.Вечен.
    Доста му се радвам и не мисля за смяна.
    Абе за това от статията може и да го сменя :)

    Коментиран от #15

  • 15 Дсадса

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ивайло":

    От чипосан атмосферен бензин с 140 к.с. не очаквай повече от 143

    Коментиран от #19

  • 16 Грешиш

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "собственик":

    Слагаха 2.4 с турбо и интерколер шест цилиндъра дизел...Немците го слагаха,на ЛТ 35 /такъв карах/само че беше без турбо...действително много здрав мотор.
  • 17 Хохохжхж

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "хо хо хо":

    Имам Волво S60 вече 8 години и нищо по него не става от Мондео.
    Само по ника ти и се ориентирам колко си компетентен.
  • 18 един от стадото

    14 1 Отговор
    не заставам в защита на шведските коли, но сами по себе си имената Волво, Скания, Сааб носят някаква увереност. Да, не е същата като преди години, но северняците някакси умеят да го правят. А са само 10млн, а създават чувство за 100..Самолети, камиони, багери още. Къде отиваме ние може би, на нивата обаче..
  • 19 падналия ангел

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Дсадса":

    Този мотор не беше ли петцилиндров в два варианта-140 и 170 к.с.? До 170 е само софтуерна настройка, двигателя е един и същ.
  • 20 Си ган

    0 0 Отговор
    5 години карах Волво и след като се качих в служебна го взе жената да си ходи на работа, не повече от 15 км на ден, е скапа го за две години, направо ми се реве, но по-добре няколко хилядарки на година за ремонт отколкото всяка вечер гладен :)