Въпреки огромния ръст в популярността на кросоувърите в Китай все още предпочитат класическите седани, става ясно от статистиката за продажбите на най-големия автвомобилен пазар в света за изминалата година. Четири от петте най-купувани модела в Поднебесната имат триобемна каросерия.
Абсолютен лидер по продажби за 2020-а е Nissan Sylphy, познат в останалата част от света под името Sentra. Японският седан е бил предпочетен от 530 000 китайци. На тамошния пазар моделът се предлага с 1.6-литров бензинов двигател с мощност 123 к.с., съчетан с 5-степенна ръчна предавателна кутия или вариатор Xtronic CVT.
На второ място с 427 хил. продажби се подрежда друг седан - Volkswagen Lavida, който се оборудва с по-богат избор от двигатели. Купувачите могат да го поръчат с 1.5-литров атмосферен мотор със 116 коня или два турбоагрегата с обем 1.2 и 1.4 литра (116 и 150 к.с.). В зависимост от модификацията скоростната кутия може да бъде механична или DSG7.
Haval H6, от който през 2020 г. са продадени близо 380 000 бройки, е не само единственият кросоувър, а и единственият китайски модел в челната петица. Новото поколение на модела се предлага с 1.5-литров турбодвигател с мощност 169 к.с., който работи съвместно със 7-сепенна роботизирана трансмисия с два съединителя.
Четвърто място по популярност в Китай заема Toyota Corolla, от която са купени 345 000 екземпляра. Японският бестселър се предлага само с 1.6-литров бензинов мотор със 122 коня, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия или вариатор.
Сред петте най-продавани автомобили в Китай през изминалата година попада и Volkswagen Bora с резултат от 335 000 бройки. Моделът е леко модифицирана версия на европейската Jetta.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хо хо хо
Коментиран от #3, #6
10:45 04.01.2021
2 сектант
Коментиран от #12
10:45 04.01.2021
3 Гост
До коментар #1 от "Хо хо хо":
Тоя пък! Къде сравняваш пазарът на Китай, с пазарът на България?! Виж в България каква е бройката на продадените нови автомобили и тогава пиши глупости! Общият брой на всички продадени автомобили в България не може да стигне бройката на една продадена марка в Китай! Няма два лева да се усмихне, не може да направи една игла за шиене, но с Китай се мери, които са заляли цял свят с продукция! Смешко! Този от #2 - същата работа!Коментиран от #4, #5
10:52 04.01.2021
4 Хо хо хо
До коментар #3 от "Гост":
Е що да не се меря.Я виж китай какви бклуци купуват 122 коня 4 цил. и 5 предавки ръчка.Да се смееш ли да плачеш ли.Коментиран от #11, #13
10:54 04.01.2021
5 Хо хо хо
До коментар #3 от "Гост":
България на глава от населението произвежда повече от измисления Китай с маса 1.5 млрд народ повечето полуграмотни оризари.Коментиран от #8, #9
10:58 04.01.2021
6 моряка
До коментар #1 от "Хо хо хо":
Работих на специализирани кораби за превоз на автомобили. От Китай изнасяхме най различни измислени марки автомобили като: Джак , Фау , Хавал и разни други , главно за Южна Америка , Африка и Европа и ли за няколко разпределителни пристанища по света. За Китай товарите ни от Европа са били: Майбах , Ролсове , Панамери , Мазерати , Ферарита и най евтините бяха Ягуари , Аудита Q6 и разни модефикации на БМВ и Мерцедес. Всички опаковани като луксозни шоколадови бонбони и паркирани на палубите , както арабин паркира в пустиня. Ако кораба събира 8000 автомобила то с такива коли е 4- 5000 бройки!Коментиран от #7
11:06 04.01.2021
7 Хо хо хо
До коментар #6 от "моряка":
Е че ККП е с голям антураж.Около Си има други.Комунягуте са еднакви навсякъде.11:07 04.01.2021
8 Гост
До коментар #5 от "Хо хо хо":
Защото в България само нови коли и то над 300 к.с. само се купуват, нали?! Произвеждаш - продукция за канализацията! Спри, че се излагаш!11:19 04.01.2021
9 моряка
До коментар #5 от "Хо хо хо":
По добре е да отидеш и да видиш , отколкото да четеш стъкмистики и да пишеш глупости. Получавал съм три нови кораба от Китай и по получаването си има процедура задължаваща част от екипажа да прекара известно време в корабостроителницата и на предстоящите изпитания на кораба. Отделно съм бил 4-5 пити на ремонт по най малко 10 дни , а посещаваните пристанища за товаро-разтоварни операции и аз на мога им направя сметка. Така , че имам много добра представа и доста добре съм запознат с китайците , за разлика от от някои хора пишещи глупости по форума!Коментиран от #10
11:30 04.01.2021
10 Хо хо хо
До коментар #9 от "моряка":
Беше това колега беше.Скоро ще се върнат там където им е мястото в държава от Третият Свят.11:37 04.01.2021
11 12345
До коментар #4 от "Хо хо хо":
Пич, знаеш ли какви автомобили водят класацията по продажби в Европа? Ще ти подскажа - Клио, Поло, Корса и т.н.11:37 04.01.2021
12 Знайко
До коментар #2 от "сектант":
Тези всичките коли от статията, са поне 2-3 класи над Дачия като техника, материали и оборудване. Не видях дори и едно 3 цилиндрово еко недоразумение, които са масови в Европа.19:26 04.01.2021
13 Мирко
До коментар #4 от "Хо хо хо":
Бил съм на автоизложението в Пекин. Там имат ограничение за вътрешният пазар до 1,6 литра и то само бензин. Има и големи разбира се но с огромни данъци. Това е заради екологията. Между другото за какво ти е за лека кола повече от 130 коня?03:40 05.01.2021