В началото на декември в Лос Анджелис изчезва цигулка от 1710 година. Музикалният инструмент е бил в салона на кола, която някой е откраднал. Полицията все още не е успяла да проследи престъпника, казва Los Angeles Times.
310-годишната цигулка принадлежи на Роуланд Уайнстийн, търговец на изкуства и собственик на галерия в Сан Франциско. Бизнесменът разказа, че на 8 декември е излязъл от бялата си Tesla, като случайно ключа от колата изпада от джоба на собственика и остава в колата. Тъй като електрическата кола се заключва автоматично, ако водачът напусне купето с ключа, автомобилът остава отключен.
Роуланд Уайнстийн влиза в къщата си само за няколко минути, но когато се връща, колата вече не е на паркинга. По ирония на съдбата причината цигулката да се озове в колата е, че Уайнстийн иска да я премести на по-безопасно място. Открадната цигулка е в отлично състояние и през 2013 година. Уайнстийн я купува на търг за 500 000 долара . Сега музикалният инструмент се оценява на 980 000 долара.
Предприемачът се свърза с полицията и ФБР. Според предварителната версия престъпникът е искал да открадне електрическа кола и не е подозирал, че такъв ценен инструмент може да бъде оставен в салона. Роуланд Уайнстийн се притеснява, че похитителят поради незнание може да повреди крехката цигулка.
Въпреки това, както каза предприемачът, тя е застрахована, но обещава да плати 25 хиляди долара за информация за местоположението на инструмента. Открадната цигулка е толкова ценна, защото е създадена по време на така наречения „златен век“ в историята на цигулковото изкуство - в началото на 18 век. Създаването ѝ се приписва на майстора Джером Амати II.
Любопитното е, че това не е първият път, в който Роуланд Уайнстийн се сблъсква с кражба. През 2011 г. рисунка от 1965 г. от Пабло Пикасо изчезва от галерията му, но всичко завършва добре - престъпникът е открит в рамките на един ден. Работата на Пикасо все още виси в галерията, а предприемачът не планира да я продава.
Защо собственикът на Tesla-та не е използвал специалното приложение, в което можете не само да проследявате местоположението на колата си, но и да контролирате нейните функции - не се съобщава. Наскоро в Австралия например едно момиче, благодарение на такова приложение, успя да спаси колата си от кражба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хи хи
Второ доказано е че тези митични музикални инструюемти всъщност не са нищо особено.
Коментиран от #5
11:14 05.01.2021
2 Морето
11:15 05.01.2021
3 Д-р Менгеме
Коментиран от #14
11:19 05.01.2021
4 Пея
11:40 05.01.2021
5 Пея
До коментар #1 от "Хи хи":
Действително си Хихи!Коментиран от #18
11:41 05.01.2021
6 омъскаряване
Коментиран от #8, #9
11:49 05.01.2021
7 pbdan
12:00 05.01.2021
8 Функционална неграмотност
До коментар #6 от "омъскаряване":
Абе научи се най-накрая, като прочетеш нещо да го разбереш.Ключа на собственика е останал в колата. Единственото, което е трябвало да направи "крадеца" е да се качи в автомобила и да тръгне. За какво хакване въобще говориш? Те всичките ти мнения са такива. Все нещо не си разбрал или си пропуснал.
12:02 05.01.2021
9 Пак смени опорката?
До коментар #6 от "омъскаряване":
Няма ли да питаш защо Тесла не може да продаде половин милион автомобила за 2020 година? Защо не може да продаде поне 367 хиляди колкото продаде през 2019 година? Някоя друга прогноза след колко седмици ще фалира Тесла, също не си казвал скоро?Коментиран от #11
12:07 05.01.2021
10 Буха ха
13:39 05.01.2021
11 дизела
До коментар #9 от "Пак смени опорката?":
Къде изчезна обещаният ръст от 50% ?Електриците твърдяхте за "бърз" строеж на заводи и ръст от 50% всяка година.Май се спънаха.Успяха да добутат 37% с промоции.Мъкааааа, мъкааааа тесларска.Коментиран от #15
14:23 05.01.2021
12 HDI
14:28 05.01.2021
13 Jack Bauer
14:32 05.01.2021
14 Guest
До коментар #3 от "Д-р Менгеме":
И на мен ми прилича на застрахователна измама ,но подобен тип ценни предмети се застраховат и изплащат при определени обстоятелства ,а при подобен случай с кражба на кола не ми се вярва да се изплати.Човека най-вероятно е изгорял вече с цигулката и ме съмнява тя да бъде изплатена.14:40 05.01.2021
15 Дрън-дрън
До коментар #11 от "дизела":
Никога не е имало по-висока цел от половин милион продажби през 2020 година. НИКОГА!Ако имаш такава информация моля да я споделиш?
Тази цел беше поставена още през 2014 година, когато Тесла за цялата година продаде 33000 броя и такива дървени философи като тебе, обявиха целта за нереална защото би означавало ПОВЕЧЕ ОТ 50% ГОДИШЕН РЪСТ В РАМКИТЕ НА ШЕСТ ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ ГОДИНИ.
По-точно 57, 3% които би трябвало да изглеждат така
2014 33000
2015 51 909
2016 81 653
2017 128 440
2018 202 036
2019 317 803
2020 499 904
Е не изглеждаха точно така, но крайната цел е постигната. Точно както ще бъде постигната и крайната цел за следващите осем години - 20 милиона продажби през 2028 година.
2020 499 904
2021 786 348
2022 1 236 926
2023 1 945 685
2024 3 060 562
2025 4 814 264
2026 7 572 837
2027 11 912 073
2028 18 737 690
Дали догодина ще може да продаде толкова? А през 2022? Като е разбито на стъпки, не изглеждат чак толкова голям ръста, а?
Коментиран от #16
14:53 05.01.2021
16 дизела
До коментар #15 от "Дрън-дрън":
2019г с един завод 367500 Тесли. 2020г 502000 Тесли или само 36,6% ръст при това с два работещи завода.2021 ръста още по-малък с три завода.Толкова могат да продадат.Едно е да искаш,второ е да го можеш и трето да го постигнеш.Коментиран от #17
15:34 05.01.2021
17 Да не са фантазьори като тебе
До коментар #16 от "дизела":
Пак ти казвам, че са сметнали както производствените си възможности така и търсенето И целта винаги е била половин милион, а никога повече. Целта за един милион произведени и винаги е била през 2022 година, а не по-рано. Това как ти си фантазираш, че още в първия месец след отварянето, един завод може да започне да произвежда половин милион годишно, са си твои измислици, които нямат нищо общо с реалността.Пак питам откъде черпите тази очевидно грешна информация, освен очевидното от фантазиите си?
Коментиран от #19
19:58 05.01.2021
18 Хи хи
До коментар #5 от "Пея":
Казах че е доказано а твоето мнение няма никакво значение.02:59 06.01.2021
19 Turbo
До коментар #17 от "Да не са фантазьори като тебе":
Бързото строене на заводи и ръст от 50% всяка година си е твое твърдение.2020 ръста е 36% доста далече от 50%.2027 предвиждаш 12 милиона, 2028 -18 милиона.За 6 милиона ръст ще им трябват 12 фабрики построени и работещи на 500 х. броя за една година.Китайската фабрика е започната преди 2г. и още не може да заработи на 500 х. броя.Илюзии електрофилски,фата моргана.Коментиран от #20
09:19 06.01.2021
20 Дрън-дрън
До коментар #19 от "Turbo":
Защо пък трябва да строи нови фабрики? Не мислиш ли че капацитета може да се вдигне, като просто разшири старите? Да не мислиш че ще строи стотици фабрики като Фолксваген? 30 фабрики ще са абсолютно достатъчни. За колко време мислиш че може да ги построи? Първият етап на такава фабрика струва милиард, строи се за година и започва с капацитет около 100 хиляди бройки. Още тази година има парите в кеш да започне строежа на 20 фабрики едновременно, ако имаше някакъв смисъл.Засега няколко започнати фабрики на различни места на първи етап са му напълни достатъчни. Винаги може да им вдигне капацитета при необходимост. Всяко разширение за нов модел, също вдига капацитета, а се очакват доста нови модели.
11:03 07.01.2021