ФАКТИ.БГ

Миналата година в Норвегия са купени повече електромобили, отколкото коли с ДВГ

Публикувана: 6 Януари, 2021 10:20
54 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3101
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

54% от продажбите на нови коли в Норвегия през 2020-а се падат на електромобили, а ако към тях се прибавят и хибридите, делът на електрифицираните модели става още по-висок, съобщава Министерството на транспорта. Миналата година бензинови автомобили са избрали едва 8% от купувачите, а дизелови - 9%.

Най-популярните модели в Норвегия през 2020-а са били Audi e-Tron, Volkswagen e-Golf, Hyundai Kona, Nissan Leaf и Tesla Model 3. Електромобилите задминаха по продажби бензиновите и дизеловите автомобили в страната за пръв път в историята през 2019 г.

За начало на прехода към екологичен транспорт в Норвегия може да се смята 1990 г., когато част от приходите от добив на нефт започват да се заделят във фонд за национално благосъстояние и да се използват за инвестиции в перспективни отрасли. Днес това позволява на норвежците да купуват електромобили без да плащат данък, да паркират безплатно в градовете и да карат в бус лентите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бауу
1 Отговор
Яко са им промили мозъците на норвежците! При този студен климат, по-скоро са за бензинови автомобили!

Коментиран от #4, #19, #49


Оценка:
-30 +18

Ганьо
2 Отговор
Ама как бе, как така! Не може, не може! Без бензин и дизел, не може! Нищо не може, без бензин и дизел! На ток не можеееее! Нищо не можеееее на ток! Тока мръсен, дизела чист! Норвежците се тровят, а ние си дишаме чистия балкански въздух!

Коментиран от #5


Оценка:
-12 +23

БАЙ Х@Й
3 Отговор
Като НЕ ПЛАЩАШ ДАНЪК ПРИ ПОКУПКА, ЗА ПОЛЗВАНЕ, КАТО НЕ ПЛАЩАШ ТАКСИ ЗА ПАРКИРАНЕ ....

Коментиран от #6


Оценка:
-2 +16

Дали
4 Отговор

До коментар #1 от "Бауу":


А иди ги питай, дали искат да се върнат към бензинови коли!

Коментиран от #38


Оценка:
-4 +27

БАЙ Х@Й
5 Отговор

До коментар #2 от "Ганьо":


Ами хайде ПЪЛНЕЩИЯТ САМО СВОЕТО ШКАФЧЕ, да ми предложи техните отстъпки ‼ 20%ДДС При покупката , 5 години без данък, 1'800 дни без диня зона.... ‼ СМЕТНАЛИ КИНТИТЕ които ти печелиш, ама #ТОЙ губи‼

Коментиран от #8, #10, #12


Оценка:
-5 +10

Тъй тъй
6 Отговор

До коментар #3 от "БАЙ Х@Й":


Те данъците са едно, а чистотата на въздуха друго! Така е, когато държавата си мисли за населението! А у нас, какво? Ниски данъци на старите коли и за това, те ще се карат!

Оценка:
-4 +18

Донвладо
7 Отговор
До този неграмотни който е писал статията. Данъка на тези коли е средно около 80000 хиляди крони, около 8000 Евро. Второ, нямаш право да караш в буслентата, ако си сам в колата.

Коментиран от #52


Оценка:
-2 +9

БАЙ Х@Й
8 Отговор

До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":


* СИНЯ ЗОНА* / изв

Оценка:
-2 +2

злобар
9 Отговор
Сън не спя за да разбера че норвежците купували ел.коли .

Оценка:
-4 +12

Ганьо
10 Отговор

До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":


Ами хайде де? Ама тогава, ще ревеш, че ползвал твоите пари които уж си платил на данъци, а някой друг ги използвал!

Оценка:
-4 +6

крал Трън и Мазньо
11 Отговор
Тия норвежци бетер пеуникъ е-Гоуффф тва е с нищожен пробег и супер недодялано.

Оценка:
-1 +3

Милиционер
12 Отговор

До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":


а баница да ти умеси,и да ти даде 50-60х. евро искаш ли,та да си купиш,и жена?!?!

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +5

Има още
13 Отговор
Tesla Model 3 си го върна на VW ID.3Норвегия стана първата държава в света, където повече от 50% от продажбите на нови коли са на електромобили
Електрификацията на автомобилния парк в Норвегия и без това върви с пълна сила в последните няколко години. Но в последния месец на изминалата година пазарът в скандинавската държава счупи всякакви рекорди за продажба на електромобили и плъг-ин хибриди, като направо може да ни остави безмълвни.


tesla - id 3


За декември 2020 година, продажбите на еко машини разбиха всички очаквания и отбелязаха ръст от цели 198% спрямо същия месец през 2019. Или казано иначе, норвежците са закупили цели 17 910 електрифицирани коли, което е 87,1% дял от общия автомобилен пазар. Тоест, 9 от всеки 10 коли са с опция за зареждане в контакта.


По-конкретно 13 718 от продадените машини са изцяло електрически, което ще рече ръст от 301% и дял от 66,7 процента от пазара. Плъг-ин хибридите, намерили новите си собственици в края на 2020 са 4192 като отбелязват ръст от 62% и заемат 20,4-процентов дял от общите продажби.

И ако продажбите за декември ви се струват интересни, то има и още нещо важно - Норвегия стана първата страна в света, в която над половината от новозакупените коли през изминалата година са били електрически. По-точно 54,3% от общо продадените или 76 800 автомобили. В допълнение, плъг-ин хибридите заемат още 20,4% от пазара на нови машини (28 904 бр.), а общия дял на електрифицираните возила в страната е 74,8

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +6

Има още
14 Отговор
За декември, Tesla и Model 3 са съответно номер едно по продажби като марка и модел. От 4423 новорегистрирани електромобили на американската компания само 191 не са от най-новия продукт на марката. Така, компактният модел на Мъск става номер едно в Норвегия със 7770 регистрации за 2020.

И успява да си го върне на Volkswagen ID.3, който в последния месец е реализирал 2303 продажби, а общо за годината е със 7754 бройки, което му отрежда второто място. Това е радостен факт за американците, след като електромобилът на германската компания започна сериозно да нарушава хегемонията им в Европа и на доста пазари измести "тройката".

Рекордният резултат на Model 3 през декември може да се обясни с нерегулярните доставки на модела - през октомври и ноември са били закупени едва 341 машини, докато произведените в Китай модели пристигнаха в Норвегия чак в края на ноември. ID.3 от своя страна се продава на местния пазар едва от септември насам, така че също се справя отлично.

Коментиран от #20, #50


Оценка:
-1 +3

Анонимен
15 Отговор
Защо ни показват толкова често норвежкия пазар ? Това е най-изкривения в полза на електромобилите пазар в света . Ако при покупка на автомобил с ДВГ например ви режеха едната ръка , пак ли щяхте да твърдите че хората "предпочитат" електромобили . А за сведение на величаещите "екологичните" норвежци ще кажа че производството им на нефтопродукти десетина пъти надвишава потреблението им . Така че ако бяха толкова загрижени просто можеха да го прекратят а не да симулират активност със субсидии за електромобили.

Коментиран от #17


Оценка:
-5 +9

БАЙ Х@Й
16 Отговор

До коментар #12 от "Милиционер":


Чудя се как да ти отговоря без да те засегна ⁉️ Явно си що годе умен, щом пресметна сумата която е причина за покупката на електрички в северна държава‼ Но не си схванал , че става дума за държавна политика от държавници в една държава , а тук няма такива ‼ Не си схванал , ЧЕ АЗ НЕ ИСКАМ НИЩО ЛИЧНО ЗА МЕН ‼

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +6

Защо
17 Отговор

До коментар #15 от "Анонимен":


Защо да прекратяват производството на нефт, като ти искаш да караш дизел? Те ако спрат, другите ще си увеличат производството, така че то пак няма да е по-малко! Или викаш, защо да не дадат малко пазар на Русия?

Оценка:
-3 +6

И Лада
18 Отговор

До коментар #13 от "Има още":


И Лада са така продали са 25 коли в сравнение с 5-те коли продадени 2019-та цели 105 процента покачване на продажбите

Коментиран от #21, #26


Оценка:
-4 +7

мдааа
19 Отговор

До коментар #1 от "Бауу":


Всеки се учи докато е жив . Само българина се ражда учен ... Боли го норвежеца , надника му е колкото минималната заплата в България ..

Оценка:
-1 +13

За Природино За Сталину
20 Отговор

До коментар #14 от "Има още":


Изключително екологично е произведените в Китай електрички да дойдат с дизелов контейнеровоз в Норвегия.Те на те тава я казуем екология по американотски.Хвала братя

Коментиран от #22


Оценка:
-6 +5

Хе хе
21 Отговор

До коментар #18 от "И Лада":


4423 Тесла Модел 3 за декември, не се равнява на 5 или 25 Лади! Отивай в руския форум.

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +2

Аууу
22 Отговор

До коментар #20 от "За Природино За Сталину":


Само не казвай, че България вече е започнала да произвежда нефт и той вече не идва с танкери? И само не казвай, че този нефт, рафиниран на бензин обикаля по цистерни, цяла Европа на кръст за да стигне до твоя резервоар! Е, те това е екология!

Коментиран от #24, #29


Оценка:
-1 +6

Милиционер
23 Отговор

До коментар #16 от "БАЙ Х@Й":


Нищо лично към теб. Просто мразя миксери,още повече,да ме принуждава"държавата" да си го купя!..И докога мислиш ще има облекчения? Още малко докато,или ако станат масови "автомобили"... И защо се мъчиш,да сравняваш държава в която НИКОГА не е имало комунисти с нашата "държава"??? А кой колко е умен,не коментирам,не съм толкова умен.....

Коментиран от #51


Оценка:
-3 +1

За Природино За Сталину
24 Отговор

До коментар #22 от "Аууу":


Ти май си особено т.п случай.Значи ако идва само един танкер ще замърсява по-малко отколкото ако идва и танкер и контейнеровоз с ТеслИ от чайна.Не я научи тая аритметика от забавачницата.Проблеми с предният лоб на мозъка ще да е.

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +3

И Лада
25 Отговор

До коментар #21 от "Хе хе":


Що математиката казва че процентното покачване на продажбите на Лада е по-голямо дори.

Оценка:
-1 +4

БАЙ Х@Й
26 Отговор

До коментар #18 от "И Лада":


🤔 Милиционер ти ли си бе ⁉️ Щото от 5 на 25 е ръст 500% , а не 105% , ама то се иска .....

Коментиран от #35


Оценка:
-1 +3

Аууууу
27 Отговор

До коментар #24 от "За Природино За Сталину":


Ма ти верността си доста зле! Този кораб, като докара ел. коли, знаеш ли колко танкера след това няма да е нужно да идват? Освен, танкерите ако не карат ток? 😂

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +4

За Природино За Сталину
28 Отговор

До коментар #27 от "Аууууу":


И с какво товя ще елиминира замърсяването идващо от контейнеровозите.

Коментиран от #30


Оценка:
-3 +3

Минаващ
29 Отговор

До коментар #22 от "Аууу":


Нефт не се произвежда а се добива бе глпак.

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +0

Аууууу
30 Отговор

До коментар #28 от "За Природино За Сталину":


С това, като намали танкерите, цистерните, рафинериите и т. н.

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +2

Аууууу
31 Отговор

До коментар #29 от "Минаващ":


За това ли се хвана? Да добива се! Ама не в България, което е по-важното тук! ГЛПАК.

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +2

За Природино За Сталину
32 Отговор

До коментар #30 от "Аууууу":


И как ще намалиш замърсяването от контейнеровоза което си съществува и си остава проблем с оглед на транспорта?Ще ти дам жокер с въпроса а защо трябва да произвеждаме в Китай?

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +2

Минаващ
33 Отговор

До коментар #31 от "Аууууу":


Хванах се да щото ти използваш грешни термини а това че крещиш глпак по другите докато ТИ използваш грешни термини не ти помага много импяк си оставаш т.п!Ако беше умен щеше да знаеш че нефта не се използва само като първична субстянция за горива за автомобили.

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +2

Аууу
34 Отговор

До коментар #32 от "За Природино За Сталину":


Така е, да се прави в Европа! Сега ще ти дам аз един жокер! Норвегия се готви да прави най-големия завод за батерии за електрически коли и да захранва Европа с батерии!

Коментиран от #36, #44


Оценка:
-1 +4

35
Този коментар е премахнат от модератор.
За Природино За Сталину
36 Отговор

До коментар #34 от "Аууу":


Французите също работят в тая посока.Проблема на Норвегия е че ще работи завоф там но на азиатска компания.Което ще постави Европа под зависимост.Докато френският завод е само на френски фирми.Норвегия ще стане китайскимплацдарм за превземане на Европа.

Коментиран от #39


Оценка:
-2 +3

гост
37 Отговор
Само да припомня на всички разбирачи петролопитеци тук !!! Това става 5 години преди ПЪЛНАТА забрана за продажби на петролки в Норвегия !!! И това е най-голямата причина , а не субсидиите и данъците , които си бяха такива и преди още 5 години , но електромобилите не бяха 90% от пазара !! Та значи смятайте какво ще се случи първо в Холандия и Белгия , а след това в Германия , Франция и всички останали ,обявили първите 2030 , а другите 2035 за забрана на петролките !! Няма луди , които да купят пушилник , който след 5 години ще е извън закона !! Тоест гледате последните 5 години живот на двг !! В момента в който спрат продажбите на нови такива , за старите ще почне голямата агония !! Като почнете с поскъпване и дефицит на горива на дребно (да не се бърка с цена на петрола , която ще е точно обратното надолу!) и се мине през отчайващи забрани и рестрикции за движение в населени места и се свърши с дефицит и огромно поскъпване на части и сервиз !!!

Оценка:
-3 +7

Carsense
38 Отговор

До коментар #4 от "Дали":


Ще се върнат и изобщо не им дреме. Всичко е въпрос на сметки. Вече е доказано. Дания е пример за това как 2016-а пуснаха субсидии за малко, тъкмо потръгнаха нещата, премахнаха ги и хората пак се върнаха на ДВГ. На никой не му дреме дали ще кара ел. и ДВГ. Всеки си прави собствените сметки. Правителствените политики за тези, които движат нещата. При нас се стимулира карането на 20 год. кола с ниски данъци и никаква подкрепа за по-нови коли или електрички. В Норвегия има много причини да избереш ел. кола и екологията е последната.

Коментиран от #43


Оценка:
-3 +6

мдааа
39 Отговор

До коментар #36 от "За Природино За Сталину":


А гледай си Китайския Сибир и Азия и не разсъждавай за Европа ...

Коментиран от #40


Оценка:
-1 +1

Факт!
40 Отговор

До коментар #39 от "мдааа":


Норвегия не е в Европа Франция обаче Е

Оценка:
-2 +2

Аууууу
41 Отговор

До коментар #33 от "Минаващ":


Знам, как да незнам! Но основното му използване е в транспорта! Най-голямото!

Оценка:
-0 +0

42
Този коментар е премахнат от модератор.
Дали
43 Отговор

До коментар #38 от "Carsense":


Да точно така е! Държавата трябва да стимулира, нещата които да се случват в държавата! Хората, просто трябва да следват зададения път! Стига и той да е верен!

Оценка:
-0 +3

БАЙ Х@Й
44 Отговор

До коментар #34 от "Аууу":


‼ И като свърши живота на батерията Норвегия ли ще си прибира боклука или БГ⁉️ аз знам , а Вие ⁉️

Коментиран от #45


Оценка:
-4 +1

Аууууу
45 Отговор

До коментар #44 от "БАЙ Х@Й":


Естествено Норвегия! Знаеш ли колко скъпи метали има в батерията? А ти искаш да ти я дадат, без пари? Имаше едно видео на украинците от Тесла Киев, бяха в Норвегия на покупки! Та разгледаха, много катастрофирали и бракувани Тесла с батериите! Питаха, дали могат да ги вземат! Не, не могат! Даже и изхвърлени, не могат да ги вземат! Не им дават, батериите с колите!

Оценка:
-0 +5

стоян георгиев
46 Отговор
я сега да се оплюе и норвегия.ша ми карат тия тъпи норвежци електрички!!!!в норвегия знаят да вземат само по 5-6000 евро заплати и не разбират от коли.не си вземат уазки и ниви ами се занимават със скъпи и трошливи електромобили които и на всичко много замърсяват.смях!

Оценка:
-2 +5

Алфа Ромео
47 Отговор
Кво става после с отровните и палещи се еко-батерии...

Коментиран от #48


Оценка:
-2 +3

Хи хи
48 Отговор

До коментар #47 от "Алфа Ромео":


Да си чул Норвегия да гори? Там поне имат много ел. коли! А да, имаше един паркинг с коли изгоря, с над 300 коли! Един дизелов Опел Зафира ги изгорил!

Оценка:
-3 +7

8556
49 Отговор

До коментар #1 от "Бауу":


Бай Ганьо вечния разбирач.Били им промили мозъците на норвежците ха ха ха.Никой не може да промие мозъците на норвежците.Ако нещо се направи в Норвегия ,то това означава ,че това е правилния път ! По-качество на живот Норвегия е на първо място в света.По стандарт са на 4-то,а по интелигентност са в топ 10.Норвегия е най-добрата страна може би за живот в света и мислиш ли ,че всичко това са го постигнали ,защото някой им "промива" мозъците ? Въобще такива като тебе трябва да са на лечение.

Коментиран от #54


Оценка:
-3 +5

Гост
50 Отговор

До коментар #14 от "Има още":


Хайде пак прочети хубаво кой е на първо място и спри вече да лъжеш и да си измисляш във всеки един твой коментар.

Оценка:
-2 +0

ТSLA
51 Отговор

До коментар #23 от "Милиционер":


Качвал съм такива дето мразят миксери. На втора-трета дръпка ги удря адреналинобомбата и почват да се подсмихват едни такива, стават разговорливи, абе очовечват се с една дума. Ашладисва ги колата на ток, рииш ли.
Имаме и друга идея: като ги забранят, да ашладисаме ул. Симеон - вместо арабски магазини за чаркалаци втора употреба, там да има детски занимални, галерии, кафенета...

Оценка:
-1 +4

Ино шише уиски или водка в норвегия е
52 Отговор

До коментар #7 от "Донвладо":


Колкото минимална работна заплата ТУК. Деца акл имаш Те не са твои а на кралицата и дьржавата. При тва положение колите и без пари да ми ги дават _ БЛАГОДАРЯ....

Оценка:
-4 +2

незнайко
53 Отговор
Това показва колко по богати са хората там !!! Еликтромобилите са по скъпи, но за тях това не е от значение !!!

Оценка:
-1 +0

ВАГ
54 Отговор

До коментар #49 от "8556":


Всичко са постигнали благодарение единствено на петрола .

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Веселин Марешки
Веселин Марешки разкрива пред бТВ как му е искан подкуп от БСП
Говорих с един човек, който ми каза: Председателите при нас се сменят, но аз съм съм винаги тук."

Още бисери
ТОП 5