54% от продажбите на нови коли в Норвегия през 2020-а се падат на електромобили, а ако към тях се прибавят и хибридите, делът на електрифицираните модели става още по-висок, съобщава Министерството на транспорта. Миналата година бензинови автомобили са избрали едва 8% от купувачите, а дизелови - 9%.
Най-популярните модели в Норвегия през 2020-а са били Audi e-Tron, Volkswagen e-Golf, Hyundai Kona, Nissan Leaf и Tesla Model 3. Електромобилите задминаха по продажби бензиновите и дизеловите автомобили в страната за пръв път в историята през 2019 г.
За начало на прехода към екологичен транспорт в Норвегия може да се смята 1990 г., когато част от приходите от добив на нефт започват да се заделят във фонд за национално благосъстояние и да се използват за инвестиции в перспективни отрасли. Днес това позволява на норвежците да купуват електромобили без да плащат данък, да паркират безплатно в градовете и да карат в бус лентите.
Коментиран от #4, #19, #49
-30 +18
Коментиран от #5
-12 +23
Коментиран от #6
-2 +16
До коментар #1 от "Бауу":
А иди ги питай, дали искат да се върнат към бензинови коли!
Коментиран от #38
-4 +27
До коментар #2 от "Ганьо":
Ами хайде ПЪЛНЕЩИЯТ САМО СВОЕТО ШКАФЧЕ, да ми предложи техните отстъпки ‼ 20%ДДС При покупката , 5 години без данък, 1'800 дни без диня зона.... ‼ СМЕТНАЛИ КИНТИТЕ които ти печелиш, ама #ТОЙ губи‼
Коментиран от #8, #10, #12
-5 +10
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й":
Те данъците са едно, а чистотата на въздуха друго! Така е, когато държавата си мисли за населението! А у нас, какво? Ниски данъци на старите коли и за това, те ще се карат!
-4 +18
Коментиран от #52
-2 +9
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":
* СИНЯ ЗОНА* / изв
-2 +2
-4 +12
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":
Ами хайде де? Ама тогава, ще ревеш, че ползвал твоите пари които уж си платил на данъци, а някой друг ги използвал!
-4 +6
-1 +3
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":
а баница да ти умеси,и да ти даде 50-60х. евро искаш ли,та да си купиш,и жена?!?!
Коментиран от #16
-4 +5
Електрификацията на автомобилния парк в Норвегия и без това върви с пълна сила в последните няколко години. Но в последния месец на изминалата година пазарът в скандинавската държава счупи всякакви рекорди за продажба на електромобили и плъг-ин хибриди, като направо може да ни остави безмълвни.
tesla - id 3
За декември 2020 година, продажбите на еко машини разбиха всички очаквания и отбелязаха ръст от цели 198% спрямо същия месец през 2019. Или казано иначе, норвежците са закупили цели 17 910 електрифицирани коли, което е 87,1% дял от общия автомобилен пазар. Тоест, 9 от всеки 10 коли са с опция за зареждане в контакта.
По-конкретно 13 718 от продадените машини са изцяло електрически, което ще рече ръст от 301% и дял от 66,7 процента от пазара. Плъг-ин хибридите, намерили новите си собственици в края на 2020 са 4192 като отбелязват ръст от 62% и заемат 20,4-процентов дял от общите продажби.
И ако продажбите за декември ви се струват интересни, то има и още нещо важно - Норвегия стана първата страна в света, в която над половината от новозакупените коли през изминалата година са били електрически. По-точно 54,3% от общо продадените или 76 800 автомобили. В допълнение, плъг-ин хибридите заемат още 20,4% от пазара на нови машини (28 904 бр.), а общия дял на електрифицираните возила в страната е 74,8
Коментиран от #18
-3 +6
И успява да си го върне на Volkswagen ID.3, който в последния месец е реализирал 2303 продажби, а общо за годината е със 7754 бройки, което му отрежда второто място. Това е радостен факт за американците, след като електромобилът на германската компания започна сериозно да нарушава хегемонията им в Европа и на доста пазари измести "тройката".
Рекордният резултат на Model 3 през декември може да се обясни с нерегулярните доставки на модела - през октомври и ноември са били закупени едва 341 машини, докато произведените в Китай модели пристигнаха в Норвегия чак в края на ноември. ID.3 от своя страна се продава на местния пазар едва от септември насам, така че също се справя отлично.
Коментиран от #20, #50
-1 +3
Коментиран от #17
-5 +9
До коментар #12 от "Милиционер":
Чудя се как да ти отговоря без да те засегна ⁉️ Явно си що годе умен, щом пресметна сумата която е причина за покупката на електрички в северна държава‼ Но не си схванал , че става дума за държавна политика от държавници в една държава , а тук няма такива ‼ Не си схванал , ЧЕ АЗ НЕ ИСКАМ НИЩО ЛИЧНО ЗА МЕН ‼
Коментиран от #23
-3 +6
До коментар #15 от "Анонимен":
Защо да прекратяват производството на нефт, като ти искаш да караш дизел? Те ако спрат, другите ще си увеличат производството, така че то пак няма да е по-малко! Или викаш, защо да не дадат малко пазар на Русия?
-3 +6
До коментар #13 от "Има още":
И Лада са така продали са 25 коли в сравнение с 5-те коли продадени 2019-та цели 105 процента покачване на продажбите
Коментиран от #21, #26
-4 +7
До коментар #1 от "Бауу":
Всеки се учи докато е жив . Само българина се ражда учен ... Боли го норвежеца , надника му е колкото минималната заплата в България ..
-1 +13
До коментар #14 от "Има още":
Изключително екологично е произведените в Китай електрички да дойдат с дизелов контейнеровоз в Норвегия.Те на те тава я казуем екология по американотски.Хвала братя
Коментиран от #22
-6 +5
До коментар #18 от "И Лада":
4423 Тесла Модел 3 за декември, не се равнява на 5 или 25 Лади! Отивай в руския форум.
Коментиран от #25
-1 +2
До коментар #20 от "За Природино За Сталину":
Само не казвай, че България вече е започнала да произвежда нефт и той вече не идва с танкери? И само не казвай, че този нефт, рафиниран на бензин обикаля по цистерни, цяла Европа на кръст за да стигне до твоя резервоар! Е, те това е екология!
Коментиран от #24, #29
-1 +6
До коментар #16 от "БАЙ Х@Й":
Нищо лично към теб. Просто мразя миксери,още повече,да ме принуждава"държавата" да си го купя!..И докога мислиш ще има облекчения? Още малко докато,или ако станат масови "автомобили"... И защо се мъчиш,да сравняваш държава в която НИКОГА не е имало комунисти с нашата "държава"??? А кой колко е умен,не коментирам,не съм толкова умен.....
Коментиран от #51
-3 +1
До коментар #22 от "Аууу":
Ти май си особено т.п случай.Значи ако идва само един танкер ще замърсява по-малко отколкото ако идва и танкер и контейнеровоз с ТеслИ от чайна.Не я научи тая аритметика от забавачницата.Проблеми с предният лоб на мозъка ще да е.
Коментиран от #27
-3 +3
До коментар #21 от "Хе хе":
Що математиката казва че процентното покачване на продажбите на Лада е по-голямо дори.
-1 +4
До коментар #18 от "И Лада":
🤔 Милиционер ти ли си бе ⁉️ Щото от 5 на 25 е ръст 500% , а не 105% , ама то се иска .....
Коментиран от #35
-1 +3
До коментар #24 от "За Природино За Сталину":
Ма ти верността си доста зле! Този кораб, като докара ел. коли, знаеш ли колко танкера след това няма да е нужно да идват? Освен, танкерите ако не карат ток? 😂
Коментиран от #28
-3 +4
До коментар #27 от "Аууууу":
И с какво товя ще елиминира замърсяването идващо от контейнеровозите.
Коментиран от #30
-3 +3
До коментар #22 от "Аууу":
Нефт не се произвежда а се добива бе глпак.
Коментиран от #31
-2 +0
До коментар #28 от "За Природино За Сталину":
С това, като намали танкерите, цистерните, рафинериите и т. н.
Коментиран от #32
-1 +2
До коментар #29 от "Минаващ":
За това ли се хвана? Да добива се! Ама не в България, което е по-важното тук! ГЛПАК.
Коментиран от #33
-2 +2
До коментар #30 от "Аууууу":
И как ще намалиш замърсяването от контейнеровоза което си съществува и си остава проблем с оглед на транспорта?Ще ти дам жокер с въпроса а защо трябва да произвеждаме в Китай?
Коментиран от #34
-2 +2
До коментар #31 от "Аууууу":
Хванах се да щото ти използваш грешни термини а това че крещиш глпак по другите докато ТИ използваш грешни термини не ти помага много импяк си оставаш т.п!Ако беше умен щеше да знаеш че нефта не се използва само като първична субстянция за горива за автомобили.
Коментиран от #41
-0 +2
До коментар #32 от "За Природино За Сталину":
Така е, да се прави в Европа! Сега ще ти дам аз един жокер! Норвегия се готви да прави най-големия завод за батерии за електрически коли и да захранва Европа с батерии!
Коментиран от #36, #44
-1 +4
До коментар #34 от "Аууу":
Французите също работят в тая посока.Проблема на Норвегия е че ще работи завоф там но на азиатска компания.Което ще постави Европа под зависимост.Докато френският завод е само на френски фирми.Норвегия ще стане китайскимплацдарм за превземане на Европа.
Коментиран от #39
-2 +3
-3 +7
До коментар #4 от "Дали":
Ще се върнат и изобщо не им дреме. Всичко е въпрос на сметки. Вече е доказано. Дания е пример за това как 2016-а пуснаха субсидии за малко, тъкмо потръгнаха нещата, премахнаха ги и хората пак се върнаха на ДВГ. На никой не му дреме дали ще кара ел. и ДВГ. Всеки си прави собствените сметки. Правителствените политики за тези, които движат нещата. При нас се стимулира карането на 20 год. кола с ниски данъци и никаква подкрепа за по-нови коли или електрички. В Норвегия има много причини да избереш ел. кола и екологията е последната.
Коментиран от #43
-3 +6
До коментар #36 от "За Природино За Сталину":
А гледай си Китайския Сибир и Азия и не разсъждавай за Европа ...
Коментиран от #40
-1 +1
До коментар #39 от "мдааа":
Норвегия не е в Европа Франция обаче Е
-2 +2
До коментар #33 от "Минаващ":
Знам, как да незнам! Но основното му използване е в транспорта! Най-голямото!
-0 +0
До коментар #38 от "Carsense":
Да точно така е! Държавата трябва да стимулира, нещата които да се случват в държавата! Хората, просто трябва да следват зададения път! Стига и той да е верен!
-0 +3
До коментар #34 от "Аууу":
‼ И като свърши живота на батерията Норвегия ли ще си прибира боклука или БГ⁉️ аз знам , а Вие ⁉️
Коментиран от #45
-4 +1
До коментар #44 от "БАЙ Х@Й":
Естествено Норвегия! Знаеш ли колко скъпи метали има в батерията? А ти искаш да ти я дадат, без пари? Имаше едно видео на украинците от Тесла Киев, бяха в Норвегия на покупки! Та разгледаха, много катастрофирали и бракувани Тесла с батериите! Питаха, дали могат да ги вземат! Не, не могат! Даже и изхвърлени, не могат да ги вземат! Не им дават, батериите с колите!
-0 +5
-2 +5
Коментиран от #48
-2 +3
До коментар #47 от "Алфа Ромео":
Да си чул Норвегия да гори? Там поне имат много ел. коли! А да, имаше един паркинг с коли изгоря, с над 300 коли! Един дизелов Опел Зафира ги изгорил!
-3 +7
До коментар #1 от "Бауу":
Бай Ганьо вечния разбирач.Били им промили мозъците на норвежците ха ха ха.Никой не може да промие мозъците на норвежците.Ако нещо се направи в Норвегия ,то това означава ,че това е правилния път ! По-качество на живот Норвегия е на първо място в света.По стандарт са на 4-то,а по интелигентност са в топ 10.Норвегия е най-добрата страна може би за живот в света и мислиш ли ,че всичко това са го постигнали ,защото някой им "промива" мозъците ? Въобще такива като тебе трябва да са на лечение.
Коментиран от #54
-3 +5
До коментар #14 от "Има още":
Хайде пак прочети хубаво кой е на първо място и спри вече да лъжеш и да си измисляш във всеки един твой коментар.
-2 +0
До коментар #23 от "Милиционер":
Качвал съм такива дето мразят миксери. На втора-трета дръпка ги удря адреналинобомбата и почват да се подсмихват едни такива, стават разговорливи, абе очовечват се с една дума. Ашладисва ги колата на ток, рииш ли.
Имаме и друга идея: като ги забранят, да ашладисаме ул. Симеон - вместо арабски магазини за чаркалаци втора употреба, там да има детски занимални, галерии, кафенета...
-1 +4
До коментар #7 от "Донвладо":
Колкото минимална работна заплата ТУК. Деца акл имаш Те не са твои а на кралицата и дьржавата. При тва положение колите и без пари да ми ги дават _ БЛАГОДАРЯ....
-4 +2
-1 +0
До коментар #49 от "8556":
Всичко са постигнали благодарение единствено на петрола .
-0 +2