През 2008 г. полската компания Veno Automotive нашумя с проекта си за суперспортен автомобил, който приличаше поразително на Lamborghini Reventon. Тогава мнозина експерти прогнозираха съдебни проблеми за малката фирма заради безсрамното погазване на авторски права. Вероятно за да си спестят потенциални неприятности от Veno замразиха плановете си и за суперкара им не се чу повече.
Неотдавна обаче темата за първия полски суперкар отново доби актуалност. Повод за това дадоха няколко компютърно генерирани снимки на нов автомобил с името Arrinera. Всъщност зад проекта стои отново Veno Automotive, но под ново име. Компанията продължава да се управлява от британския инвестиционен фонд Heros Capital и този път изглежда възнамерява да доведе плановете си докрай.
Според шефа на фирмата Лука Томкиевич прототипът на колата е готов и дори вече е бил тестван, а през юни предстои да бъде представен пред отбран кръг потенциални купувачи. Най-фрапиращата информация обаче гласи, че в разработката на автомобила е участвал самият Лий Ноубъл. Той е създател на едни от най-екстремните поръчкови суперкари на пазара, а неговата Ultima GTR и до момента държи рекорда за ускорение от 0 до 160 км/ч и спиране орбатно до 0 км/ч от 9.4 секунди (Bugatti Veyron изпълнява същото упражнение за 9.9).
Официалният сайт на Arrinera Automotive предоставя доста подробна информация за колата на няколко езика, което също говори за сериозността на намеренията. Според поляците силовият скелет на конструкцията е проектиран по най-съвременните методи с достатъчно ресурс да понесе мощности над 1 000 к.с.
За изработката на новия суперкар ще се използват всички типични за този ексклузивен сегмент материали като въглеродни влакна, кевлар и други композити. Интериорът също ще отговаря на най-високите стандарти за лукс, а в оборудването ще бъде включена дори термокамера, която да подпомага водача при шофиране през нощта.
Arrinera ще се оборудва с 6.2-литров V8 на Chevrolet. Моторът LS9 ще бъде снабден с механичен компресор Eaton и ще развива мощност от 476 кВт (647 к.с.) и въртящ момент от 819 Нм.
Дизайнът отново е вдъхновен от самолетите тип "Стелт", но макар да личат някои щедри заемки от стилистиката на Lamborghini, приликите с Reventon не са толкова нагли, както при проекта от 2008-а. Зад 19- и 20-цоловите джанти отпред и отзад ще се монтират керамични спирачки, а предвидените гуми са с размер 255/30 и 335/25.
Засега от Arrinera Automotive се въздържат от споменаване на възможен тираж и крайна цена на първия полски суперкар.
26 Май, 2011 11:16 7 307 21
Arrinera, суперкар от... Полша
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Коментиран от #12
16:02 08.09.2011
2 Дядо Мраз
За мен, като дизайн това е 100 % Ламборджини, има всички отличителни черти на марката. Дори Arrinera ми звучи италианско. По-нагло от това не знам накъде.
На снимките не можах да видя емблемата на "новата марка", но предполагам, че ще има бик на нея.
16:02 08.09.2011
3 rm
16:02 08.09.2011
4 MAZDA
16:02 08.09.2011
5 kusoagaki
16:02 08.09.2011
6 браво!
"Вдъхновили " са се от дизайна на италианците.Така де! Няма само китайците да се "вдъхновяват " от дизайна и конструкцията на оригиналите...И никой да не кзава нищо за копиране!Сега новата ключова дума е "вдъхновяват се"-когато почти е изкопирано нещо , но не на 100% , точно колкото да не могат да ги осъдят...
16:02 08.09.2011
7 aaaaaaa
Audi S4 ЛЕ ЛЕЕЕЕЕЕЕЕ
16:02 08.09.2011
8 rraptor
16:02 08.09.2011
9 Big_Willy
16:02 08.09.2011
10 Марио
Поляците вече не правят полски фиати не си играят хората НАЙ-ВАЖНОТО е че правят нещо а не като нас...ще правим коли радост ама не всъщност само ще си сглобяваме няма да е наша марка....
16:02 08.09.2011
11 Комшията над тебе
16:02 08.09.2011
12 Жоро Бекъма
До коментар #1 от "Дошо":
Стига с тоя Нисан джи ти еу ,истинската коуа е vw гоув :D .Това карат истинските мъжкауи 1.4 75 коня от 0-360 4 секунди .
Все пак има уети джанти
16:02 08.09.2011
13 Tab
16:02 08.09.2011
14 Златев
16:02 08.09.2011
15 BatBoiko BatMobila
16:02 08.09.2011
16 Evolution
Коментиран от #17
16:02 08.09.2011
17 Antonio
До коментар #16 от "Evolution":
mnogo pravilno, kolega16:02 08.09.2011
18 Дошо
16:02 08.09.2011
19 maksito
16:02 08.09.2011
20 Evolution
16:02 08.09.2011
21 niki
16:02 08.09.2011