Немската компания Volkswagen разпространи първата официална информация за серийната версия на най-наточеното Polo. Става дума за автомобил с индекс R WRC, който е направен на база на стандартното Polo, но разполага с далеч по-впечатляващи възли и агрегати.
Под капака се крие двулитров четирицилиндров двигател с турбо - същият, който се монтира на VW Golf GTI. Този TSI агрегат развива мощност от 220 конски сили, а максималният му въртящ момент е 350 Нм. Моторът работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия.
Така екипирано, Polo R WRC може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6.4 секунди. Максималната скорост на субкомпактната "резачка" е 243 км/ч. За да бъдат достигнати подобни резултати, от компанията са прибегнали до доста изменения. Те естествено не споменават всички.
Ясно е обаче, че за сметка на използвани олекотени материали от въглеродни сплави теглото на Polo R WRC е намалено до 1 234 килограма. Външно модификацията се различава по новия аеродинамичен бодикит, значително снижения клиренс и 18-цоловите джанти.
В салона разликите се свързани основно със спортните седалки, педали, волан, както и със значителното количество на алкантара по доста от детайлите. Официалната премиера е насрочена за месец март следващата година и ще се състои по време на автосалона в Женева.
Vw Polo DSG
Vw Polo 1.2TSI
Vw Polo 1.2 FLY
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 optimista
Коментиран от #3, #12, #13, #66, #88, #96
11:48 10.12.2012
2 MC1
Представям си какъв смях ще е спортна кола с предно предаване за 70 000 лв. За мен това е мъртво родено!
Коментиран от #5, #60, #94
11:54 10.12.2012
3 иЦо
До коментар #1 от "optimista":
а, бе смешко да си чувал, че БМВ нямат толкова малък модел?12:01 10.12.2012
4 Пламен
12:03 10.12.2012
5 Име:
До коментар #2 от "MC1":
2.0 турбо и 220к.с е цифра от 80те години...12:06 10.12.2012
6 Golfy
ето ви малко примери:
http://vbox7.com/play:833cf2af
http://vbox7.com/play:c956011b
http://vbox7.com/play:aa717dc9
Коментиран от #95
12:06 10.12.2012
7 georgi
12:10 10.12.2012
8 vess
12:18 10.12.2012
9 vess
Коментиран от #77
12:29 10.12.2012
10 Митко
12:36 10.12.2012
11 същия
12:45 10.12.2012
12 pfff
До коментар #1 от "optimista":
1 234 килограма hi hiiii nekadurni germanosi! tova ako be6e japan car 6te6e da e ne-pove4e ot 920kg i s tozi motor 6te6e da pravi 0-100 za 4.8sec!12:59 10.12.2012
13 pfff
До коментар #1 от "optimista":
1 234 килограма hi hiiii nekadurni germanosi! tova ako be6e japan car 6te6e da e ne-pove4e ot 920kg i s tozi motor 6te6e da pravi 0-100 za 4.8sec!12:59 10.12.2012
14 pfff
13:00 10.12.2012
15 optimista
Коментиран от #82
13:11 10.12.2012
16 optimista
13:14 10.12.2012
17 W164
Коментиран от #19
13:26 10.12.2012
18 онзи
Коментиран от #21, #22
13:54 10.12.2012
19 Гост
До коментар #17 от "W164":
Ама това от опит ли го казваш или достигна до този извод след задълбочени изследвания в носа ти?13:56 10.12.2012
20 Ivan
Двигателя е от Голф ГТИ, който все още няма ценова листа, затова оня пумпал, който каза, че е по-евтин с 20000 лева, е просто поредния, изказал се неподготвен :) Освен това, тук става въпрос за ограничена серия автомобили, която излиза очевидно с високо ниво на оборудване, което също струва пари. Тази кожа/алкантара със спортни седалки е 3000 Евро, само да кажа...
Коментиран от #54
13:59 10.12.2012
21 Дошо
До коментар #18 от "онзи ":
Accord Type R прави крив Голф VR6 и на доускорение въпреки, че е по-голяма от него.Сивик 1.6 VTI върви наравно с VR6 ама те Голфърите си мислят, че от Голфа по-добро няма.Но да не намесваме тези невероятни автомобили с тема за допотопните Фолксвагени, че ще стане страшно и ще започнат да ни плюят тук разбирачите.
Коментиран от #27, #28
14:02 10.12.2012
22 Ivan
До коментар #18 от "онзи ":
А? Покажи ми техническите данни на този заводски Type-R, който ускорява до 100 за под 6,4сек от 0-100км/ч. Моля!14:02 10.12.2012
23 Бай Гън
Коментиран от #105
14:09 10.12.2012
24 W164
14:18 10.12.2012
25 Мартин
14:35 10.12.2012
26 W164
14:43 10.12.2012
27 Айди бе???
До коментар #21 от "Дошо":
"Accord Type R прави крив Голф VR6 и на доускорение въпреки, че е по-голяма от него"А сигурен ли си, че е така??? Голфа е поне с 50 к. г. по - ТЕЖЪК от "по-големия" Акорд и е с поне 20-тина коня по-малко. Не разбирам само какъв е тоя мерак да се изказвате неподготвени и да лъжете децата? Правел го крив на какво? На разход ли? Или пък с преднина от една кола или може би по цвета на боята? Е все пак е добре. От Хонда направили Тайп Р 99 година, който прави крив Гоуфу с двигател от 93.
15:05 10.12.2012
28 Ivan
До коментар #21 от "Дошо":
тебе така и не те разбрах, каква кола караш и коя година е произведена тази кола, защото ми прави впечатление, че ти, както и много други "специалисти" тук, охотно пренасяте впечатленията си от какви ли не автомобили, произведени в миналия век, към новите автомобили, за които се отнасят статиите. Така че, моля те, веднъж завинаги ни осветли - каква кола караш???Коментиран от #34, #102
15:15 10.12.2012
29 123
15:28 10.12.2012
30 PlimP
15:30 10.12.2012
31 Голф VR6
Тук се провеждат някакви състезания по каталожни данни и по клипчета в Youtube - там е истината!
15:40 10.12.2012
32 джингиби
Коментиран от #35
15:58 10.12.2012
33 ткхкг
16:00 10.12.2012
34 Дошо
До коментар #28 от "Ivan":
Карам скромен Сивик7 с 1.7ctdi двигател произведен 2005г.А спора за ВАГена и Хонда нека го оставим дотук, че не е сериозно да има каквото и да е сравнение м/у тези марки.
Коментиран от #36, #111
16:00 10.12.2012
35 Дошо
До коментар #32 от "джингиби":
Точно16:01 10.12.2012
36 Ivan
До коментар #34 от "Дошо":
Добре, осветли ни вече. Това те прави доста компетентен по спортните автомобили, така че ще замълча. А за спирането на сравнението е добре да не го започваш въобще, защото това сравнение ти го започваш във всяка една статия за ФВ. Никой не съм видял да сравнява хонда и ФВ, все пак едните са сред световните лидери в продажбата на автомобили, другите ги няма в първите 15. Като искаш да сравняваш покажи някой сравнителен тест от европейска медия, в която хонда побеждава ФВ от същия клас. Не да говориш кое е кош, кое е счупено и кое ренде е по-добро от Поло.16:44 10.12.2012
37 VAG
16:49 10.12.2012
38 Toyota
16:53 10.12.2012
39 Иван
Коментиран от #69
17:15 10.12.2012
40 Сашо
Който не е карал, няма да ме разбере .
Една кола не е само коне и ускорение има и удоволствие от шофирането .
Това много малко фирми успяват да постигнат .
17:15 10.12.2012
41 Те Ви ТЕ НА
Те Ви Те НА причината за 2500-те бройки.
Ако мъника е и 4х4 си е супер според мен. Въпреки, че съм ФЕН на японските возила тук става въпрос за състезателно ХаФтомобилче...
17:17 10.12.2012
42 VAG
Коментиран от #58
17:19 10.12.2012
43 vag grupo
17:26 10.12.2012
44 hacura
17:39 10.12.2012
45 джингиби
Коментиран от #46
18:05 10.12.2012
46 Kуку
До коментар #45 от "джингиби":
Кажи ми достоен цивилен спортен автомобил на тази цена.Коментиран от #50
18:19 10.12.2012
47 Антон Дачев
18:19 10.12.2012
48 рс
Коментиран от #49
18:21 10.12.2012
49 Куку
До коментар #48 от "рс":
Предполагам вече си покарал и двата автомобила и наистина си оценил качествата и недостатъците и Мегана е в горния клас.18:31 10.12.2012
50 джингиби
До коментар #46 от "Kуку":
Megan Rs Astra ops Ford Fokus St , Clio Cup , Civic type r, ........И всичките изглеждат много по рейсингови и агресивни това горе стане ли дума за хот хеч няма лош избор но винаги ВАГ ми обягват от там
18:32 10.12.2012
51 Скарлет Монтани
18:42 10.12.2012
52 КАТО ГОСТ
18:43 10.12.2012
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 уточнение
До коментар #20 от "Ivan":
Тези 2500 броя не са просто маркетингова стратегия на компанията с която да се цели в дадена пазарна ниша, а изискване на ФИА за хомологация и от там правото да се състезава в WRC. Трябва да се произведат минимум 2500 броя в 12 последователни месеца, това е за група А……19:03 10.12.2012
55 заза
Коментиран от #56
19:03 10.12.2012
56 фххф
До коментар #55 от "заза":
Няма спор, така е.19:36 10.12.2012
57 W164
Коментиран от #61, #71
19:40 10.12.2012
58 Hyundai/Mercedes
До коментар #42 от "VAG":
Abe, brato ti imash li predstava Suprata kakva kola e? Stiga si govori gluposti, VAG-adjiiskite kenefi nikoga ne mogat da nastignat kachestvoto na tozi zviar konkretno. Kogato ot 6-cilindrov dvigatel na fauve se izvadqt 1500 konq i toi izdurji poveche ot 1000 km bez osnoven remont mi se obadi.19:54 10.12.2012
59 Язе
20:34 10.12.2012
60 БУМЕР КАМОР
До коментар #2 от "MC1":
cheti hubavo ne e uche a izmamnik i e zastrashil jivota na vsichki patnici.toia e za zatvor20:37 10.12.2012
61 paco
До коментар #57 от "W164":
Veyron...20:39 10.12.2012
62 Кристиян Марков
20:42 10.12.2012
63 Sancho
Който е карал ще ме разбере.
21:05 10.12.2012
64 митака
и за 1.4 тди с какво го сравняваме?
21:09 10.12.2012
65 Audi
Коментиран от #70
21:22 10.12.2012
66 Стефан Караколев
До коментар #1 от "optimista":
Особенно в България винаги ни е изненадвал снега !21:24 10.12.2012
67 wulkan
21:41 10.12.2012
68 wulkan
21:42 10.12.2012
69 Име:
До коментар #39 от "Иван":
Смешко супрата е ограничена до 280к.с да те светна пък аз тебе. Заради споразумението между японските производители. Точно този лимит ги кара да прибягват до осъвършенстване на останалата част от 1 автомобил, като ходовата част, тегло, различни системи, повече въртящ момент и т.н. Май не ти е ясно колко лесно се постигат 400к.с и нагоре от 1 супра. Лесно им е на германците, слагат един огромен мотор и толкоз. А японските коли от началото на 90те ако щеш вадят 280к.с от 2литра турбо. А не като най-наточеното поло което вади 220..... Че то има атмосферни мотори с по-голяма литрова мощност бе... Кажи ми кое е уникалното в тая малолитражка. Уникален център на тежеста, извънземен диф и невероятно окачкване, или свръхниско тегло? С какво да ме спечели тая кола? С дизайн ли? Тръгнали да спорят че vw имало по-бързи коли от Хонда по класове....21:47 10.12.2012
70 ВИП АМГ
До коментар #65 от "Audi":
VAG praviat samo l..naКоментиран от #81
22:04 10.12.2012
71 ВИП АМГ
До коментар #57 от "W164":
prav si edinstveniat Golg koito e kola e R32Коментиран от #72, #78
22:05 10.12.2012
72 Иво Йотов
До коментар #71 от "ВИП АМГ":
Хвани си изчисти млякото от устата и тогава коментирай МЕН (Audi oт по-долния ком.) Какво ти разбираш от автомобилостроене бе приятел.. във всяка тема си компетентен,само спамиш..слез на земята..всеки си има предпочитания :)22:28 10.12.2012
73 Пирамид Хлътков
22:30 10.12.2012
74 Коко Мартинов
22:35 10.12.2012
75 hienata
22:35 10.12.2012
76 EMSKI
00:03 11.12.2012
77 Тодор Тодоров
До коментар #9 от "vess":
Но върви толкова бързо, че ако речеш да се изакаш в него, ще се окаже, че си се из.рал на асфалта и от удивление, си си седнал в собствените си "произведения".00:13 11.12.2012
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 пламен бузев
07:00 11.12.2012
80 калайката
07:48 11.12.2012
81 Чък
До коментар #70 от "ВИП АМГ":
Ейййй.....ама ти още ли пишеш тук бе образ безподобен ?Чичо ти смени ли си 190-ката с нещо по-ново или още си търкаля курника в Сотогранде ?
09:27 11.12.2012
82 ВИП АМГ
До коментар #15 от "optimista":
estestveno che moiata e mnogo po nova.ti toia legen za kola li go imash be11:47 11.12.2012
83 Владимир Владимиров
12:12 11.12.2012
84 Владимир Владимиров
12:14 11.12.2012
85 Владимир Владимиров
12:15 11.12.2012
86 Димитър Стоянов
12:32 11.12.2012
87 iiiiiii!!!!!!!!
12:47 11.12.2012
88 Антонио Стойков
До коментар #1 от "optimista":
Напълно съм съгласен.13:33 11.12.2012
89 Венцислав Кацарски
Volkswagen си е най-доброто
13:38 11.12.2012
90 Владимир Владимиров
13:40 11.12.2012
91 Венцислав Кацарски
14:00 11.12.2012
92 Мимо Фердов
14:05 11.12.2012
93 Венцислав Кацарски
14:11 11.12.2012
94 Анатоли Петков
До коментар #2 от "MC1":
Ctrl &+ и си увеличаваш страницата14:32 11.12.2012
95 Кристиян Марков
До коментар #6 от "Golfy":
Защото си нямаш и понятие от коли, затова не купуваш и не караш VW, карай си там лади, жигулки и тем подобни кенефи и не мисли какво му харесваме на vw. ;)14:35 11.12.2012
96 Иван Иванов
До коментар #1 от "optimista":
Колега, за качество и разход съм съгласен, но за цена (на автомобила), цена за ремонт - не съм. Най-евтиния голф е 1.2, 85к.с., с 2 врати и струва "само" 29,685лв., което е доста. Цена на сервиза, както знаеш докато е в гаранция трябва да ходи само на оторизирания сервиз (haas) - цените там са....м.....та си е.*ло. Иначе супер автомобил, но за 40к ще си вземеш новата А-класа на мерцедес, а тя, мисля е по-добра.16:51 11.12.2012
97 NIKOLAI
16:58 11.12.2012
98 abe, mani...
17:28 11.12.2012
99 Иван Костов
Mercedes i BMW sa kolite!
17:29 11.12.2012
100 Пирамид Хлътков
18:16 11.12.2012
101 Иван Иванов
18:17 11.12.2012
102 Съни Миланов
До коментар #28 от "Ivan":
Прав си ама кво се занимаваш . И Toyota се прави в Кьолн или по точно Фрехен , нищо че е японска .18:24 11.12.2012
103 kiril
21:03 11.12.2012
104 trueno
22:54 11.12.2012
105 Някой
До коментар #23 от "Бай Гън":
Тоя 20 годишния ФИЯТ за който говориш искам да ми го покажеш как ще ги вдигне тея 250 км/ч.... най-много след 160 км/ч да му събираме буталата ..23:16 11.12.2012
106 didomotors
Коментиран от #107
12:13 12.12.2012
107 Дошо
До коментар #106 от "didomotors":
Напротив, когато си купиш нещо по-ново от Голф 4 на тази марка ще видиш в какво се е превърнал Фолксваген14:42 12.12.2012
108 noHATE
14:55 12.12.2012
109 Наско
да ви кажа резачка си е много съм доволен до 180-200 нямаше грешка. А това за което става дума ... фууу искам го :D
Коментиран от #112
18:36 12.12.2012
110 сИ
18:59 12.12.2012
111 Koko
До коментар #34 от "Дошо":
34 000 Евро............ пфффффф за тия пари можеш да си купиш къде по хубави коли, че даже и джип отколкото тая консерва. Тук просто целта не оправдава средствата. Много малко хора биха си го купили затова и правят 2500 бр. По добре Пасат, Ауди, Мерцедес Ц или Е класа, Тойота, Мазда 626, Опел Инсигния, Шкода сепер Б и още мн. др. марки и модели лимузини, спортни автомобили и Ванове. Или си купуваш голяма кола да ти е удобно, малка кола да ти гори малко, спортна кола да си правиш кефа или джип за проходимост. С това кое получаваш? Теснотия, голям разход, ниско, друса и голяма инвестиция т.е пари на вятъра. Ако ми я купят за служебна бих я карал няма да и се мръщя :)21:33 12.12.2012
112 trueno
До коментар #109 от "Наско":
Браво,ти си моят герой,последното нещо с което искам да се пребия е поло 98,всъщност съм карал служебно такова и съм оставал два пъти на пътя с него,това е най-нескопосаната кола която съм карал!Истински здрави коли за мен са японските!JAPANESE RULES!21:52 12.12.2012
113 kol
04:40 13.12.2012
114 nikie
А относно обикновени двигатели (не-спортни) - никога не бих седнал на VW 1.4/1.6 - пълна скръб - сравнени с подобен диапазон двигатели на обикновена Хонда, Тойота или Мицубиши са като все едно караш Трабант - шумни, без динамика и с проблемни системи за клапани.
12:58 13.12.2012