Last news in Fakti

27 Май, 2011 13:56 26 256 65

Несбъднатата Волга

  • волга
Несбъднатата Волга - 1

Смутни времена настават в края на 80-те години в СССР. Икономиката на страната затъва все повече, комунистическата върхушка е объркана от новия политически курс, а под лозунгите за "гласност" и "перестройка" започва "борба с привилегиите". Моментът изглежда подходящ за пълна реорганизация на автомобилната индустрия, но мудното планово стопанство няма технологичен ресурс да реализира грандиозните проекти от миналото.

Висшата номенклатура все още е принудена да се вози на ГАЗ-14 "Чайка" - за западни модели официално не може да става и дума. Планове за смяната на архаичната съветска лимузина с по-съвременен "членовоз" за партийни секретари и други ръководители от областен калибър има отдавна. ГАЗ-3102 с всичките си претенции за престиж става най-много за районни началници и ръководството на завода си дава сметка, че големците имат нужда от радикално нов модел.

Така започва живота си проектът ГАЗ-3105, "волгата", която така и не успява да смени "Чайка". Предвижда се луксозният автомобил от среден клас не просто да задоволи номенклатурните прищевки, а да стане основоположник на цяло семейство. По-скромни като оборудване роднини с индекс 3103 и 3104 трябва да бъдат пуснати в серийно производство за нуждите на простолюдието.

С преполовяването на 80-те работата по новата Волга върви с ускорени темпове. През 1987-а вече са готови първите опитни образци. Главен конструктор на ГАЗ-3105 е Сергей Батянов, запален почитател на футуристичния дизайн и двойното задвижване, който държи колата да бъде проектирана "от нулата".

Първите прототипи на луксозния седан имат "двуетажно" остъкление на вратите, авангардно и оригинално решение, което за жалост няма никакви шансове да стигне до конвейера. Според слуховете идеята била отхвърлена от тогавашната първа дама на Съюза, която се възмутила, че през прозрачните врати всичко се виждало като на длан. Толкова за "борбата с привилегиите"...

В ролята си на флагман на съветското автомобилостроене ГАЗ-3105 не бивало да е лишен от нито една глезотия на прогнилата капиталистическа автоиндустрия. Оборудването включва усилител на волана, регулируема кормилна колонка и пълен електрически пакет, включващ не само централно и автоматични стъкла, а също така и електрическо позициониране и подгряване на седалките - дори и на задния диван. На борда има не просто климатик, а климатроник, както и аудиоподготовка с шест тонколони.

В интериора на колата няма нито една права линия. Очертанията са меки и овални, а тапицериите - в приглушени и стилни нюанси. Предвидено е даже място за радиотелефон, който да може да се ползва както на предните места, така и отзад.

Конструкцията на седана също няма нищо общо с дотогавашните съветски традиции. ГАЗ-3105 разполага с постоянно задвижване и независимо окачване на четирите колела. Двата моста са монтирани на МакФерсони и са снабдени със стабилизатори на напречната устойчивост. Както инженерите с гордост отбелязват след първите тестове, по ходовите си качества новата Волга не отстъпва на западни аналози като Mercedes-Benz 260 4Matic, Audi 200 Quattro и Ford Scorpio 4x4. В завода са толкова въодушевени, че дори планират в близко бъдеще да внедрят система за изменение на клиренса.

ГАЗ-3105 е оборудван с петстепенна механична трансмисия с вторичен вал, който предава въртящия момент към междуосев диференциал. В случай на нужда той може да се блокира от мястото на водача. Спирачките са дискови на четирите колела. Антиблокираща система се предвижда за по-късен етап. За първи път в историята на Волга кормилната уредба е от реечен тип. Освен че се регулира на дължина и ъгъл на наклона, колонката има енергопоглъщащ елемент.

Целият този разкош е коронован от нов V-образен осемцилиндров двигател с впръскване на горивото. Главата и буталата са алуминиеви, а блокът - от чугун. Коляновият вал е лагеруван на пет места и разполага с гасител на въртеливите колебания. Двуредна верига с хидравличен обтегач задвижва двата разпределителни вала. Съветските инженери още не са стигнали до 4-клапановия етап, но хидравличните повдигачи с автоматична компенсация са налице.

Още от самото начало за модела са разработени два типа горивни системи - инжекцион и карбуратор. Запалителната система е безконтактна и има ограничител на оборотите на коляновия вал до 6 100. Предвижда се и монтажът на катализатор.

ГАЗ-3105 е показан пред публика през 1992-ра. Луксозната лимузина намира радушен прием на международния салон в Лайпциг, където всички се дивят на неподозираните възможности на руснаците. Най-голямо впечатление прави дизайнът на "волгата", особено на фона на постсъветската автомобилна продукция.

Въпреки успеха обаче, съвсем по руски проектът стига до под кривата круша. В продължение на две години за ГАЗ-3105 не се чува нищо. През 1994-а ръководството на завода най-сетне взема решение да започне дребносерийно производство в тираж от 250 бройки. Планираният обем така и не е достигнат. До 1996-а са сглобени 55 екзепляра, след което моделът слиза от конвейера заради нерентабилност.

ГАЗ-3105 се оказва прекалено скъпо удоволствие за "слугите на народа", които бързо разбират, че на същата цена от около $55-60 000 могат да се сдобият с далеч по-съвършени западни аналози, лишени от "детските болести" на несбъдната Волга.

Технически характеристики

Двигател: модел ГАЗ-3105, бензинов, осемцилиндров, V-образен; диаметър на цилиндрите и ход на буталото - 82х80 мм; работен обем - 3 400 см3; степен на сгъстяване - 9.0:1; мощност - 125 кВт (170 к.с.) при 5 400 об/мин; максимален въртящ момент - 265 Нм при 4 000 об/мин. Габарити, мм: дължина - 5 050; широчина - 1 800; височина (без натоварване) - 1 430; междуосие - 2 870; колея - 1 514; клиренс - 160. Тегло: 1 800 кг. Коефициент на челно съпротивление: Cx=0.35. Обем на багажника: 500 литра. Обем на резервоара: 78 литра. Разход на гориво, л/100 км: при 90 км/ч - 8.7; при 120 км/ч - 11.2, в градски цикъл - 17.5. Максимална скорост - 200 км/ч; Ускорение до 100 км/ч - 11 секунди


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 G777

    36 33 Отговор
    NZ ZASHTO NA RUSNACITE IM KUCAT TOLKOVA KOLITE
  • 2 riator

    16 61 Отговор
    Вижте ги бе, вижте ги колко са нещастни тия руснаци! :(((
  • 3 бастун

    38 21 Отговор
    самите руснаци си го признават - не ги бива в автомобилостроенето. може да са много добри във всичко останало от редосеялки до космически кораби и супермодерна военна техника, ама колите - трагедия. за това и карат само немски :D
  • 4 Жоро Бекъма

    4 16 Отговор
    Пуед гоуво "GTI" сички са бавни,пуед винкеуо сички са уавни.
    Истинските коуи идват от Воудзбург,Геумания!!!
  • 5 име

    10 22 Отговор
    e те тва е кошмар
  • 6 rm

    17 17 Отговор
    за разлика от "прогнилата капиталистическа автоиндустрия",руската си остана на трактори и рендета
  • 7 user

    24 36 Отговор
    Като гледам дизайнера на това ... да го наречем устройство става ясно, че е имал сериозни проблеми със зрението, рисувал го е през ветровита нощ на свещ, страдал е от хронична кашлица и тежък Паркинсон ! Рядко се срещат подобни МПС-та с тотална липса на елегантност и пропорции ! Все едно гледам японски боклук !
  • 8 ahaha

    10 26 Отговор
    aaaaaaaaaaaaaaahhhhhahaha oh seriozno nemoga da se spra napravo mi opravihte nastroenieto s tazi statia prosto vi blagodaria naistina! oh boje bojeiiii kakvo e tova biee haha. tova ima predniza na nqkoia stara dacia ot1990,strani4na linia na daewoo espero i ot zadnite gumi nazad - bagajnika i zadnite stopobe na lada kalina! sigurno niama nito edin 4ift ednakvi luftove i vsi4ko e praveno ot piani ruski selianduri! tia hora imam 4ustvoto 4e prekrasnite samoleti,koito sa praveli v minaloto sa bili vnos ot niakade! da ne poviarva6 4e takava selska natzia kato ruskata e pravila samoleti i raketi....li4i si 4e tq gie pravila de,nali dokato izletiat i ve4e zarejdat gorivo i padat kato muhi! kakto i da e...prosto ujasna kola e tova po-zle e ot moskvich 412!kvo dase o4akva drugo ot tqh!

    Коментиран от #12

  • 9 Георги

    39 11 Отговор
    Ако е била пусната в производство във времето в което е замислена - средата на 80-те със сигурност е щяла да има успех, но през 90-те вече е имало доста по-модерни аналози, на фона на които Волга-та просто няма шанс!
  • 10 520 zender

    21 7 Отговор
    ха ха-то и за самарата важи.създадена да конкурира голф1,но докато излезе на бял свят има срещу себе си вече голф2
  • 11 ZIL

    23 18 Отговор
    човекът, който е писал тая статия не е запознат изобщо с високите класове на съветското автомобилостроене. Първо тая волга няма как да е наследник на ГАЗ 14, може да е мислена за наследник на волга 3... и нещо, но чайките са с половин метър по-дълги и са си съвсем друг клас. Освен това над чайките са ръчно изработените ЗИЛ-ове за най-високите еталони на власта, които са имали горе описаните екстри още през края на 60-те години, а не в средата на 80-те. Но днес всеки профан си мисли, че е журналист и писател. Както и да е и без тва децата в тоя форум няма да разберат нищо от това което написах.

    Коментиран от #28, #31, #32

  • 12 lmg

    11 12 Отговор

    До коментар #8 от "ahaha":

    ei,hahaha,mai ti e mn. smeshno,a?znaeshli,4e ako ne biaha tezi 'piani ruski maimuni' prez 1878g. i 1945g. tebe sega moje bi niamashe da te ima da pishesh zlobnite si komentarcheta skapi neblagodarnico.

    Коментиран от #19

  • 13 =]

    16 7 Отговор
    Neznam no sudeiki po dolnite komentari na bulgarina mn mu e porasnala rabotata. Tolkova mn arogantni komentari 4e vsqka6 v bulgariq se pravqt nai uspe6nite avtomobili i bulgarina ne e vijdal kola pod 50 hilqdi leva , no 4akai zabravih 4e v Bulgariq nqma avtomobilostroene , a ima koito ocenqvat samo tova koeto im e nalojeno. =]

    Коментиран от #17

  • 14 Megane

    21 11 Отговор
    Съвсем прилично си изглежда колицата за 80-те години. Вероятно повечето от вас са прекалено малки, за да имат спомени от онова време - но една такава кола през ония години определено би изглеждала доста добре.
  • 15 vato4niq alaman

    20 6 Отговор
    Kolata izglejda pove4e ot dobre,za6to q pluqt nqkoi razbira4i nz.Vapreki 4e e stara kola sam 100% siguren 4e e mn po zdrava kola ot nqkoi novi koli dnes,osven tova ima mn priqten interior za vremeto si.Osven tova volgite imat mn dobra voziq koito ne see vozil vav volga da ne dranka gluposti.
  • 16 babreca

    16 5 Отговор
    Za 80-te godini kolata e mnogo dobra,nqkoi koito pishat da se zamislqt kakvi bqha modelite ot 80-te,a na tazi kupeto na volgata ot snimkata e kopirana amerikanski ford ot 80te. :)
  • 17 име

    1 13 Отговор

    До коментар #13 от "=]":

    долуизложеното задължавали ме да харесвам отвратителни недоразумения?
  • 18 Жоро Бекъма

    3 3 Отговор
    Това е автомобиуа за мъжкауи !
  • 19 ahaha

    14 10 Отговор

    До коментар #12 от "lmg":

    durjim da vi opovestim,4e va6ata 1945 e na4aloto na kraia na bulgarskata durjava! v tozi period sa izbiti vsi4ki umni bulgari s obrazovanie i sa do6li na vlast pulnite izrudi ot selo,koito se trepeli v na6i sobstveni bulgarski kontzlageri nared jeni i detza!
  • 20 jjjj

    0 4 Отговор
    д о коментар 7 user по-прост си от дошо 2
  • 21 бончо

    5 14 Отговор
    Каква среда на 80-те, бе? Първото показване е през 92 година! Първото!!! Прилича на форд "Скорпио". Копирка някаква...

    Коментиран от #51

  • 22 who

    7 12 Отговор
    na men otpred mi bie na daewoo espero,otstrani i otzad na lancia kappa,na rusnacite samo tankovete i jenite im priznavam ;)
  • 23 740D

    8 11 Отговор
    prilicha mi na A8
  • 24 THUNDERBID

    10 23 Отговор
    руснаците нямат никакво чуство към красивото
  • 25 doshemewhoyou

    27 6 Отговор
    Хората с немските дръгели да мълчат,може само да си погледнат вагена от 90та,ами жалка картинка са за ауди 100 да не говориме всеки ръб на 90 градуса,както и култовата пура на мерцедес.Интериора също няма база за сравнение!

    Коментиран от #29

  • 26 ГАЗ-3105

    18 4 Отговор
    ГАЗ-3105 mnogo dobre izglejda za togavashnite godini.dobra viziq i mi prili4a na amerikanska kola.malko kato na chevrolet impala.
  • 27 GAZ auto

    18 3 Отговор
    naistena e hubava za 80-godini i na mene mi haresa i na istinski mi prili4a na amerikanska kola mojebi ford ili chevrolet.
  • 28 gan4u

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "ZIL":

    Съгласен с теб, но с една поправка и едно допълнение-думата в случая е ешалони, а не еталони и за въпросните ЗИЛ-ове, които преди това са се казвали ЗИС в чест на Сталин.
  • 29 benz

    5 8 Отговор

    До коментар #25 от "doshemewhoyou":

    purata na mercedes za vremeto si e neveroiaten avtomobil.zdrav i stilen.neznam kakvo tochno si iskal da kajesh
  • 30 GN-X

    5 16 Отговор
    kolite im sa kofti. Samo orajiqta im stawat za neshto.
  • 31 JJJ

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "ZIL":

    От руската Уикипедия: К началу 90-х годов XX-го века встал вопрос о создании автомобиля для секретарей обкома и руководителей областного масштаба, так как имеющийся ГАЗ-3102 для этих целей не подходил. Министерство автомобильной промышленности собиралось заменить снятые с производства автомобили ГАЗ-14 «Чайка». По замыслу ГАЗ-3105 должен быть более сдержанным и иметь длину 5,05 м (у «Чайки» 6,11 м).
  • 32 QWERTY

    10 8 Отговор

    До коментар #11 от "ZIL":

    Чайките са ръчно изработени зилове? Стига бе! Значи обикновените зилове са правени от роботи? Първата "Чайка" не е нищо повече от Packard Caribbean, а повечето от великите им екстри се предлагат в луксозни американски коли още от края на 30-те и не само за партийни велможи. Експерт...
  • 33 Georgi T.

    20 5 Отговор
    Въобще недейте да казвате,че на руснаците им куцали колите.Много ме е яд да чета подобни статии за нещо започнато,но заради обстоятелствата в държавата,управлението и тем подобни нещата няма как да станат.Недейте да ревете,че е по-тъпа от мерцедес или ауди(които и на мен са ми любими),обаче замислете се на руснака му дай нещо здраво,функционално и голямо - Волгата.На него това му трябва и ако е била на достъпна цена е щяла да бъде хит и без това повечето харесват идеята да карат нещо произведено в държавата им.

    Коментиран от #48

  • 34 KATer

    1 7 Отговор
    KAT SA PRESUPNICI
    DOJUVOTEN ZATVOR ZA VSI4KI OT SISTEMATA i tehnite miropomazani rodnini !

    http://vbox7.com/play:9a0f9aac
  • 35 mcm

    14 0 Отговор
    kolata e superrrr
  • 36 seeee

    9 0 Отговор
    В държавата на ШеФ БОЙКО Е така
  • 37 maksito

    8 0 Отговор
    Velikolepno.
  • 38 Sperr

    7 0 Отговор
    FAMOZNO!!! :-)
  • 39 520 zender

    10 8 Отговор
    Абе за какво ми говориш бе-кое по точно в колите не им куца.Няма руски автомобил който да става за нещо на обикновенния път.Не говоря за тунинг.Комфорта за другите коли-издръжливоста в гората и по лошите пътища в полза на руските коли-това е според мен.Междодругото вкъщи преди 17 години имахме жигула комби-неразрушима но всичко е до време...
  • 40 zz

    7 2 Отговор
    http://www.modelcarbg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=66:-41047-&catid=34:2010-11-08-19-36-14&Itemid=1
    Видяхте ли това? Това е бронирана кола със защита на картера и ходовите части, 2 бензинови помпи, 2 акумулатора (по едно в резерв!!), стерео от най-висок клас и към дата на производство се мери по надеждност и лукс със Линкълн Тоункар - президентския автомобил на САЩ. Скиците и са унищожени, за да не попаднат някога в неподходящи ръце. За последното не съм сигурен, но и без това колата е забележителна.
  • 41 520 zender

    3 6 Отговор
    Стига ве пич-говорим за кола която ще бъде достъпна не само за медведев ами и за обикновенния руснак.И кво ми говориш за защита на картера и за 2 бензинови помпи-факт е-не е пусната в едро сериино производство.И кви скици те гонят-те другите производители незнаят как се произвеждат защитени коли-например мерц......
  • 42 Иван

    5 5 Отговор
    на същата цена от около $55-60 000 могат да се сдобият с далеч по-съвършени западни аналози, лишени от "детските болести" на несбъдната Волга.Еми това казва всичко
    Какви бензинови помпи, какви... И аз имам потенциал да о.ъна Жизел Бюндхен, ама не мога да я срещна на в Илиянци, че и тази Волга. Хубави идеи, ама идея само не стига. Аз пък искам Лада Гранта. Тогаз Жизел ще ми върже, ама трябва да е такси. Или пък с такси-Волга шъ стане да знайш
  • 43 Иван

    1 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=uPC1Qseuo4E
  • 44 Иван

    7 3 Отговор
    И да кажа.Била изглеждала добре за80-те. Като се купува лиценз за производство на автомобил, всъщност се купува поточна линия за производство. Може да изглежда добре, ама трябва някой да и я произведе- например китайците в Ловеч.
  • 45 Иван

    5 1 Отговор
    да ,

    Коментиран от #46

  • 46 Vladi

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Иван":

    Ti razveseli inache skuchnata staita s chernoto belio i belia puh okolo Жизел Бюндхен.
  • 47 sstanko

    2 4 Отговор
    Яко закъснение ,ама яко
  • 48 `

    12 1 Отговор

    До коментар #33 от "Georgi T.":

    Руснаците наистина харесват държавата си, както и всичко произведено в нея. ...
    А ние пак, отново и за пореден път за нищо не ставаме ....

    Коментиран от #49

  • 49 Иван

    15 1 Отговор

    До коментар #48 от "`":

    Е защо да не ставаме? Все пак край Ловеч се случва нещо. Дано станат нещата. А и съм фен и на Волгичките.
  • 50 деян

    6 1 Отговор
    Колата изглежда повече от добре, но все пак --$55-60 000-- моля-моля?! I'd rather go for an S class.
  • 51 mimo

    22 1 Отговор

    До коментар #21 от "бончо":

    Абе ти през ред ли четеш? "С преполовяването на 80-те работата по новата Волга върви с ускорени темпове. През 1987-а вече са готови първите опитни образци" Според мен колата е съвсем прилична за осемдесетте години! Климатроник и пълен ел. пакет включително и на седалките ги няма в 80% от нашия автопарк и в момента ,а годината е 2011! Подкрепям мнението на някои колеги по-надолу, които твърдят , че е глупаво и арогантно точно пък ние в България да плюем срещу когото и да било на тема автомобилостоене!
  • 52 jon

    0 2 Отговор
    Iskam da pitam ne6to ako mojete da mi pomognmete kajete kude da si namerq rabota da iskam nqkoi 6iban lev i da se mahna ot taq lainqna durjava bulgariq ako vuob6te e durjava tq mai q nqma i na svetovnata karta na sveta ama karai samo da si namerq rabota i iz4ezvam ot taq pomiq namravo seki den si skubq kosti 4e jivota mi mina a sum an 19 i sum mlad a ne iskam da si ostna i umra v teq laina blagodarq!
  • 53 Дошо

    17 4 Отговор
    170к.с и ускорение до 100км/ч за 11сек - това има динамиката на БМВ ахахаха
  • 54 налъмски

    5 8 Отговор
    Имам почти цялото течение на "За рульом" - по възрастните знаят за какво става на въпрос. Там имаше доста материали за тая Волга. Но самите руснаци си признават че автомобилостроенето не им е силната страна. Да изкараш един автомобил на пазара, че и да чакаш да спечелиш от него - това са СТОТИЦИ предприятия и ДИСЕТКИ ХИЛЯДИ работници, които трябва да работят КАЧЕСТВЕНО, ГЪВКАВО с в СИНХРОН. В условията на плановата икономика на бившия СССР това не може да стане- просто няма такава бира. Като куриоз ви давам за пример - ВАЗ 2107 износ за Англия - задната седалка е фиксирана с 20 см пирони-един махмурлия мужик да имаш на конвейра то стига. Пак казвам - руснаците са велики в балета, театъра, имам много хубави спомени от руснини от морето, но автомобилостроенето никога не им е било силната страна

    Коментиран от #56

  • 55 520 zender

    8 2 Отговор
    Така е колега-ще припомня отново че самарата е измислена още през 1975та но излиза през 1986 за да се мери с голф1 но тогава се произвежда доста по надеждния голф2
  • 56 Сибир

    19 0 Отговор

    До коментар #54 от "налъмски":

    Абе вие можели да мислите малко преди да пишете глупост !
    А производството на свръхмодери изтребители,на космически кораби и спътници,на атомни подводници,на атомни електроцентрали,на танкове и БТР-и ... те как са се правели ? Сами ? Или там не трябва "СТОТИЦИ предприятия и ДИСЕТКИ ХИЛЯДИ работници, които трябва да работят КАЧЕСТВЕНО, ГЪВКАВО с в СИНХРОН."
    Всичко в тоя живот е въпрос на приоритети.И съответно автомобилостроенето им е адаптирано за техните си климатични и геогафски условия.И още нещо за такава страна приоритет е градският транспорт-метро,автобуси,тролейбуси.А за извънградски - влакове.Аз за две зими в Сибир видяь снаг клкото за десет живота в България.А при -30 стават структурни промени в метала,крановете например не работят.
  • 57 Ники 68

    8 1 Отговор
    Всъщност какво и има на колата?
    Волга та дрънка!!
    Ако знаем колко недомислици отвъд океана е имало,едва ли щяхме да се смеем на руснаците!
  • 58 Nutsmatik

    1 1 Отговор
    www.nutsmatik.com ЗА ВАШЕТО ЗАВЕДЕНИЕ !!!
  • 59 biv6 fen na bmw

    2 5 Отговор
    samo rusnak moje da go izmisli tva.evala razvitieto vi e na nivo stabilni ste
  • 60 RB26DETT

    7 9 Отговор
    Абе тва е мноооооооооого грозно е,е те с това грозотилище руснаците се уляха от всякъде.

    Коментиран от #62

  • 61 Виктор

    6 0 Отговор
    Щял е да бъде ВЪРХОВЕН автомобил, наследник на последната ЧАЙКА и заедно с това съвременен и високотехнологичен като АУДИ А 8!! Но бъдещето му рухва заради партийната аристокрация, която предпочита западни аналози на същата ( и по - ниска ) цена, което показва че висшите соц. функционери са били само едни лапачи, без никакъв патриотизъм. Язък за яката кола!
  • 62 някой

    8 1 Отговор

    До коментар #60 от "RB26DETT":

    Тая Волга има милион пъти по-хубава визия от всички евро кошници от края на 80те.То само ги вижте,като започнем от опелчета и тн.Дървени грозни,тракащи,гниещи напоразия и тн.

    Коментиран от #64

  • 63 vvvelizar

    4 0 Отговор
    Аз лично на Волга се научих да шофирам и това е един невероятен автомобил, смятам че тези нови модели немогат да застанат до конкурентите си с такъф респект както предществениците им. Колегата доло спомена визията, не съм напълно съглесен с него няма какво да говорим визията от госните снимки е някакво дялано с тесла, кола с такъф престиш трябва да има по внушителен вид :)
  • 64 Citroen_CX22TRS

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "някой":

    Колега...защо не погледнеш френското автомобилостроене, със тогавашния флагман Ситроен СХ серия 2, със същите параметри, доста по-нисък разход, сферично окачване, кормилна система ДИРАВИ, ненадмината по лекота и до днес, невероятен и изглеждащ дори днес салон "като космически кораб", със малкия 2.2 мотор стига за 10.6сек до 100 км, със разход на гориво в града под 11/100 при нормално каране... и със гаранция 450 000км, дори ми го пише във френските документи. И със гаранция 200 000 км на окачването, вече го ревизирах веднъж за някакви си 300 лева. И франзелите са комуняги, но не като руснаците. Е как тогава да дам 55 000 долара за волга, като за 95 000 франка, (не помня тогава курса само) ще имам нещо, от което и до днес нищо не е способно да ме накара да сляза. А какво да кажа за 10-годишната му гаранция срещу корозия? Или за климатроника, или пък за всичките екстри, познати у нас като "пълен ел. пакет"? Съмнявам се тази Волга да е толкова напреднала в това отношение. Толкова за "евро кошниците". Обоснови се, аз го направих. Нека поспорим. Ако говориш за тогавашните немски дървета, съм напълно съгласен с мнението ти. Поздрави! :)
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.