Колкото и странно да звучи, Toyota наистина показа Supra GR която може сама да се "пързаля" по завоите. Технологията е разработена заедно с университета в Станфорд и няма за цел да измести дрифт състезателите или да всява паника по улиците, а по-скоро точно обратното.
Екип на японската компания, заедно със студентите от университета в Станфорд са се обединили и заедно са разработили технология, която може да бъде от голяма полза при шофиране и да предотврати голяма част от катастрофите.
Противно на повечето разбирания за дрифт, изградени на базата на уличните изяви на ентусиасти, то дрифта е контролирано поднасяне на автомобила и именно това използват и от Toyota.
Ако се наложи рязка маневра при мокър или заледен асфалт, то голяма част от хората губят контрол върху колата, именно поради поднасянето на автомобила и неумението на повечето от тях да го контролират. Това е и момента когато системите се намесват и изчисляват стотици възможности и избират най-добрата. Така ако например колата ви поднесе в завой, то системите ще се намесят в управлението и колата ще може контролирано да продължи плъзгането, предотвратявайки инцидента и излизайки от опасната ситуация.
Технологията все още не е достигнала ниво за серийно вграждане, но когато това се случи от японската марка споделят, че ще се радват да споделят иновацията и с други автомобилни производители, за подобряването на пътната обстановка и намаляването на инцидентите на пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Това е нещо
Коментиран от #2
13:16 03.02.2021
2 Този
До коментар #1 от "Това е нещо":
Това не е Drift mode , някой хора просто не четат. ""Aкo ce нaлoжи рязкa мaнeврa при мoкър или зaлeдeн acфaлт, тo гoлямa чacт oт хoрaтa губят кoнтрoл върху кoлaтa, имeннo пoрaди пoднacянeтo нa aвтoмoбилa и нeумeниeтo нa пoвeчeтo oт тях дa гo кoнтрoлирaт. Тoвa e и мoмeнтa кoгaтo cиcтeмитe ce нaмecвaт и изчиcлявaт cтoтици възмoжнocти и избирaт нaй-дoбрaтa. Тaкa aкo нaпримeр кoлaтa ви пoднece в зaвoй, тo cиcтeмитe щe ce нaмecят в упрaвлeниeтo и кoлaтa щe мoжe кoнтрoлирaнo дa прoдължи плъзгaнeтo, прeдoтврaтявaйки инцидeнтa и излизaйки oт oпacнaтa cитуaция."" А не просто малоумно въртене на гуми на едно място!Коментиран от #3
14:32 03.02.2021
3 И какво общо има с дрифтенето
До коментар #2 от "Този":
Току-що описа стандартна система за стабилизация!Какво общо има това с дрифтенето за което се говори в статията.
Ако си изгледам видеото, при Tesla може да регулираш максималния ъгъл за дрифт, след който колкото и да настъпваш газта, автомобила сам ще векторизира въртящия момент към всяко отделно колело и съотношението между предната и задната ос, така че да стабилизира автомобила за да не презавие повече от зададеното. Както виждаш при електромобилите това може да стане дори с update по интернет, защото софтуер управлява двигателите като може да промени въртящия момент към всяко колело 100 пъти в секундата спрямо пътната обстановка.
Коментиран от #5
17:46 03.02.2021
4 Гост
20:45 03.02.2021
5 Гост
До коментар #3 от "И какво общо има с дрифтенето":
Нито системата за стабилност, нито дрифта се управляват само с момента на колелата. Трябва и волан, трябва и усещане за пътя.Коментиран от #6
20:47 03.02.2021
6 Усещане?
До коментар #5 от "Гост":
Както виждаш, автопилота и системите имат много по-добро "усещане" от 90% от шофьорите, които или щяха да блъснат елена, или да изгубят контрол и да излязат от пътят който, беше заснежен. Бяха поети както волана, така и спирачките, така и разпределението между въртящите моменти за всяко едно колело, за да остане автомобилът стабилен през цялото време, въпреки хлъзгавия път и не малката скорост в случая, въпреки че по принцип не беше висока.Хайде сега помисли колко фасулска задача е поддържането на максимално завъртане, когато ти управляваш волана, а автомобила трябва да се грижи само за ъгъла на презавиване, когато си дал максимална газ и да не допуска да превишиш този ъгъл, като ти ограничава въртящия момент на задните гуми при постигане на този ъгъл и при нужда го прехвърля на предните, ако ситуацията започне да излиза от контрол.
Датчиците абсолютно прецизно показват на колко градуса си завъртял волана, с каква скорост го въртиш и с какъв ъгъл реално завива автомобила за да прецени дали се движи по зададената траектория, презавива или недозавива.
12:50 04.02.2021