ФАКТИ.БГ

Toyota показа Supra, която може да дрифти сама

Технологията ще се използва, за да подобри безопасността при шофиране

Публикувана: 3 Февруари, 2021 11:35
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1346
  • Toyota показа Supra, която може да дрифти сама  - 1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 4.2 от 5 гласа.

    Колкото и странно да звучи, Toyota наистина показа Supra GR която може сама да се "пързаля" по завоите. Технологията е разработена заедно с университета в Станфорд и няма за цел да измести дрифт състезателите или да всява паника по улиците, а по-скоро точно обратното.

    Екип на японската компания, заедно със студентите от университета в Станфорд са се обединили и заедно са разработили технология, която може да бъде от голяма полза при шофиране и да предотврати голяма част от катастрофите.

    Противно на повечето разбирания за дрифт, изградени на базата на уличните изяви на ентусиасти, то дрифта е контролирано поднасяне на автомобила и именно това използват и от Toyota.

    Ако се наложи рязка маневра при мокър или заледен асфалт, то голяма част от хората губят контрол върху колата, именно поради поднасянето на автомобила и неумението на повечето от тях да го контролират. Това е и момента когато системите се намесват и изчисляват стотици възможности и избират най-добрата. Така ако например колата ви поднесе в завой, то системите ще се намесят в управлението и колата ще може контролирано да продължи плъзгането, предотвратявайки инцидента и излизайки от опасната ситуация.

    Технологията все още не е достигнала ниво за серийно вграждане, но когато това се случи от японската марка споделят, че ще се радват да споделят иновацията и с други автомобилни производители, за подобряването на пътната обстановка и намаляването на инцидентите на пътя.

    Поставете оценка на статията:
    Оценка 4.2 от 5 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    Това е нещо
    1 Отговор
    Което още по-миналата година, Тесла въведе в своите автомобили с update по интернет.

    Коментиран от #2


    Оценка:
    -6 +2

    Този
    2 Отговор

    До коментар #1 от "Това е нещо":


    Това не е Drift mode , някой хора просто не четат. ""Aкo ce нaлoжи рязкa мaнeврa при мoкър или зaлeдeн acфaлт, тo гoлямa чacт oт хoрaтa губят кoнтрoл върху кoлaтa, имeннo пoрaди пoднacянeтo нa aвтoмoбилa и нeумeниeтo нa пoвeчeтo oт тях дa гo кoнтрoлирaт. Тoвa e и мoмeнтa кoгaтo cиcтeмитe ce нaмecвaт и изчиcлявaт cтoтици възмoжнocти и избирaт нaй-дoбрaтa. Тaкa aкo нaпримeр кoлaтa ви пoднece в зaвoй, тo cиcтeмитe щe ce нaмecят в упрaвлeниeтo и кoлaтa щe мoжe кoнтрoлирaнo дa прoдължи плъзгaнeтo, прeдoтврaтявaйки инцидeнтa и излизaйки oт oпacнaтa cитуaция."" А не просто малоумно въртене на гуми на едно място!

    Коментиран от #3


    Оценка:
    -0 +3

    И какво общо има с дрифтенето
    3 Отговор

    До коментар #2 от "Този":


    Току-що описа стандартна система за стабилизация!
    Какво общо има това с дрифтенето за което се говори в статията.
    Ако си изгледам видеото, при Tesla може да регулираш максималния ъгъл за дрифт, след който колкото и да настъпваш газта, автомобила сам ще векторизира въртящия момент към всяко отделно колело и съотношението между предната и задната ос, така че да стабилизира автомобила за да не презавие повече от зададеното. Както виждаш при електромобилите това може да стане дори с update по интернет, защото софтуер управлява двигателите като може да промени въртящия момент към всяко колело 100 пъти в секундата спрямо пътната обстановка.

    Коментиран от #5


    Оценка:
    -3 +0

    Гост
    4 Отговор
    2000 лв глоба за леко лъзване на завой на булевард в града. И книжката на трупчета за 3 месеца. Използване на пътищата не по предназначение, написа куката.

    Оценка:
    -1 +2

    Гост
    5 Отговор

    До коментар #3 от "И какво общо има с дрифтенето":


    Нито системата за стабилност, нито дрифта се управляват само с момента на колелата. Трябва и волан, трябва и усещане за пътя.

    Коментиран от #6


    Оценка:
    -0 +4

    Усещане?
    6 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":


    Както виждаш, автопилота и системите имат много по-добро "усещане" от 90% от шофьорите, които или щяха да блъснат елена, или да изгубят контрол и да излязат от пътят който, беше заснежен. Бяха поети както волана, така и спирачките, така и разпределението между въртящите моменти за всяко едно колело, за да остане автомобилът стабилен през цялото време, въпреки хлъзгавия път и не малката скорост в случая, въпреки че по принцип не беше висока.

    Хайде сега помисли колко фасулска задача е поддържането на максимално завъртане, когато ти управляваш волана, а автомобила трябва да се грижи само за ъгъла на презавиване, когато си дал максимална газ и да не допуска да превишиш този ъгъл, като ти ограничава въртящия момент на задните гуми при постигане на този ъгъл и при нужда го прехвърля на предните, ако ситуацията започне да излиза от контрол.

    Датчиците абсолютно прецизно показват на колко градуса си завъртял волана, с каква скорост го въртиш и с какъв ъгъл реално завива автомобила за да прецени дали се движи по зададената траектория, презавива или недозавива.


    Оценка:
    -0 +1

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Веселин Марешки
    Лидерът на ВОЛЯ коментира сделката с ЧЕЗ.
    Влизането държавата в сделката за ЧЕЗ беше за източване на пари."

    Още бисери
    ТОП 5