Last news in Fakti

2 Юни, 2011 11:07 4 046 44

Toyota отзовава 106 000 хибрида

  • toyota-
  • prius-
  • дефект-
  • повреда-
  • неизправност-
  • кампания

Японският гигант Toyota стартира поредна кампания за отстраняване на потенциален технически проблем в автомобилите си. Този път в сервизите на марката са привикани 106 000 коли от първото поколение на Prius, съобщава Automotive News. 52 000 от хибридите са продадени в Щатите, а 48 000 - в Япония. Оскъдни партиди от модела  - по около 1 000 бройки - са реализирани в Канада, Великобритания и Германия.

Според представители на Toyota дефектът може да възникне "ако постоянно и със сила се завърта воланът до откат". В такива случаи съществува опасност да се развинтят крепежните гайки на кормилния прът. Повредата не била фатална, но ако възникнела, можело да се наложи водачът да полага големи усилия, за да завие наляво.

В сервизните центрове на марката калпавите гайки щели да бъдат заменени с "усъвършенствани". Самата процедура отнемала около четири часа и бели напълно безплатна за собствениците, които щели да започнат да получават уведомителни писма в началото на юли.

От компанията отбелязват, че първото оплакване от такава повреда било подадено в Япония през август 2007 г. От тогава били получени още 28 жалби, а инженери на Toyota разследват катастрофа, за причинител на която е заподозрян въпросният дефект.

От есента на 2009-а японският производител е отзовал общо 19.2 милиона от автомобилите си за отстраняване на потенциални повреди. Най-опасната неизправност, заради която в сервизите бяха привиквани коли, бе самоволно ускорение, предизвикано от неправилно фиксирани стелки и дефектен механизъм на педала на газта.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хонда

    14 22 Отговор
    Е как да си купиш после Тойота? Най-евтината японска марка отново прецаква клиентите си с уж незначителен дефект, който видите ли може да се окаже фатален. Хонда нямат отзовани коли, затова са по скъпи и безпроблемни.
  • 2 Борис

    8 18 Отговор
    О Боже ! За пръв път Тойота да отзоват колите си !!!
  • 3 1

    14 21 Отговор
    И аз така се излъгах за японското качество и им сърбах попарата...Никога повече японска кола!

    Коментиран от #18

  • 4 Дошо

    17 15 Отговор
    Вече преиграват с грижата за клиента.Можело нещо да стане ако водача е съсипник и ексолоатира колата като идиот.Ми то и танк да дадат на, някои хора те и него ще счупят.
  • 5 ппп

    30 13 Отговор
    Хаха хонда били безпроблемни. Всичките марки си имат проблеми но само Тойота си оправят проблемите (ако риташ волана и го удряш с чук може да възникне незнам къв си проблем при завой на ляво ако тежиш повече от 120 кила е..си и проблема и изтеглят 100 000 коли за да го оправят безплатно !!!). За което шапка им свалям и ми стават все по-симпатични. Чисто нов мерцедес чупи скоростна кутия след половин година каране ама някой да е чул да си изтеглят автомобили? Безпроблемни били....Следващата ми кола ще е точно Тойота евала на пичовете.
  • 6 ппп

    21 11 Отговор
    И то първото поколение Приус тва са коли на по 5 години и над 100 000 километра със изтекли гаранции.
  • 7 Rustang412

    12 21 Отговор
    Тия от Toyota вече се излагат аз ако съм направо им я оставям колата и ще си искам парите
  • 8 MAZDA

    29 25 Отговор
    Айде престанете вече! Имам релна случка в която волана на мерцедеса, каран от брат ми, му останал в ръцете!!!!!! Добре, че не се движел с висока скорост! От Тойота са могли да обвинят хората, че не са експлоатирали правилно колите си, но са предпочели да поправят "дефекта".

    Коментиран от #15

  • 9 qwerty

    14 22 Отговор
    plastmasovite ko6nici brat ot aziq samo oriz kopuvam si4ko drugo
  • 10 люс

    21 8 Отговор
    и мерцедес са имали подобни и повече проблеми - стари и нови модели но въпреки това поправката е за сметка на клиента
  • 11 MAZDA

    20 4 Отговор
    Проблемните коли са основно от 1997(за Япония) и 2001(останалия свят) година. Първото оплакване е от август 2007г.!!! Чудно ми е как въобще ще ремонтират и то безплатно толкова стари возила, като нормално е те да са били вече рециклирани. Особено, като се има предвид, че колата се продава в страни с висок стандарт.
  • 12 mercedes houston

    10 25 Отговор
    Unikalno sme6na rabota ! prosto kakvo da kajem osven, 4e e edna plastmasova kitaiska igra4ka :D
  • 13 Бахур

    14 7 Отговор
    Батка, порови се за малко повече информация. Toyota са от производителите които отзовават най-рядко и най-малко на брой автомобили. Далаверата е, че винаги става публично и всички дезинформирани започват да врякат.

    Потърси 'recall bulletin'.
  • 14 тойота

    20 2 Отговор
    повече такива марки да има ,а не да се скатават като стане нещо
  • 15 Тошко

    8 7 Отговор

    До коментар #8 от "MAZDA":

    Стига с глупостите бе как ще му остане в ръцете? Може ако преди това "брат ти" на "Мерцедеса нов внос 15-та употреба" е свалял волана с тресчотката и не е сложил конусната шайба. Никога волан на Мечок не може ти остане в ръцете ако не е бърникал някой некадърник преди това.

    Коментиран от #17

  • 16 =]

    16 2 Отговор
    Samo moga da kaja bravo.Samo Toyota si pravqt truda da premahnat vsqkukuv defekt,dori i na modeli ot predi 10 godini =] i to bezplatno =]
  • 17 MAZDA

    14 5 Отговор

    До коментар #15 от "Тошко":

    Това е самата истина! Жена му беше приемчик в сервиз на мерцедес и покрай нея дори и аз съм карал няколко мерцедеса.И въпреки, че са коли които се сервизират постоянно, не имало кола без дефекти! И сервиза им беше вечно пълен. Особено с Е- класи тип "очиларки",с много дефекти бяха и тези Vito. Мога да ти разказвам много за мерцедес и "безупречността" им. На мен основно от там ми е паднало ниско мението за мерцедес.Иначе са мощни и комфортни коли.

    Коментиран от #23, #37

  • 18 ZOOM-ZOOM

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "1":

    Кажи пък ти как се излъга за японското качество? Ако си купил мнооого "изгодно" кола, японска, немска или марсианска, е много вероятно да ти изиграе лоша и много скъпа шега. Не е правилно да съдиш за лошия ти късмет, цялото японско автомобилостроене. Купиш ли втора употреба кола, можеш само да се надяваш, че няма да изкочи нещо за което ще трябва да дадеш торба с пари.
  • 19 VW&Mercedes

    8 11 Отговор
    От есента на 2009-а японският производител е отзовал общо 19.2 милиона от автомобилите си за отстраняване на потенциални повреди.
    Haha sega pak li VAG sa vinovni na Doshkovcite piseshti tuk.
  • 20 :)

    12 3 Отговор
    колите които ще ремонтират БЕЗПЛАТНО!!! са след гаранционен период!!! коя друга марка го прави!!! пък ВАГ на такива дефекти чакат да могат да си продават частите,алуминиевата предница само за ремонти,турбините които на 150 000 вече са прецакани и какво ли още!!!

    Коментиран от #22

  • 21 VW

    5 9 Отговор
    19.2 милиона...Ужаст!!!
  • 22 adam

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от ":)":

    che vag sa palni kenefi e isno no i toyota svaliha kachestvoto

    Коментиран от #24

  • 23 dido

    3 7 Отговор

    До коментар #17 от "MAZDA":

    apak znaesh li che na moi priatel diadomo imashe serviz na mazda i beshe palno s mazda6 mazda2 mazda1 mazda11 i mazda 16.

    Коментиран от #25, #38

  • 24 :)

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "adam":

    за свалянето на качеството е така...не може колата е пълна с всички нови екстри,да отговаря на критерий и цената да е евтина,те за това някои части вече се комбинират и се просивеждат с други за понижаване на производствените разходи в общ елемнт ;)за да стане по евтино трябва да бъде лишено от нещо даденият продукт :)
  • 25 MAZDA

    8 1 Отговор

    До коментар #23 от "dido":

    Благодаря, ти пък си умен и най- вече много грамотен. Сетих се за мерцедес заради случката с волана! Иначе потвърждения на това, което казвам може да се чуят от хора които не ги е толков яд, че са дали цяло състояние за най- обикновена кола. Само, че малко са хората които ще кажат, че са идиоти и са се излъгали. По- лесно е да преглъщаш фактите със скъпите ремонти и да продължаваш да се наслаждаваш на някои качества които никой не отрича при мерцедес. Тъжната истина е, че ако искате истински мерцедес той трябва да е над 100 хил. Всичко останало си е пластмаса и съвсем посредствено качество.

    Коментиран от #27, #28, #35

  • 26 user

    5 12 Отговор
    А ха ха ха ха - това даже няма нужда да се коментира ! Любезно напомняме на собствениците на японски МПС-та ОТНОВО да посетят сервизите, за да бъдат отстранени дефектните компоненти на неземно качествените им коли ! За някои индивиди ниската покупна цена е по-важна, отколкото риска от дефектите, висенето по сервизите и унижението от изгубеното време ! Няма по-дефектни коли от японските - само тойота изтегли близо 20 млн. коли, с останалите удрят към 30 млн. - това число не значи нищо, но за нормалните хора е меко казано подигравка с клиентите ! И е трагично, че се намират индивиди, които твърдят, че всъщност японските щайги били качествени ? Е, винаги ще има, които вярват, че Земята е плоска, ядрените опити са безопасни, Елвис е жив и че японските са по-евтини и по-качествени. А простичката истина, подкрепена с факти е, че са евтини и дефектни боклуци за стиснати клиенти, които са готови да рискуват живота си и този на останалите, за да им е евтино ! Мрак ! И стига с малоумните обяснения, че се вдигало шум - еми естествено, 20 млн. дефектни боклука да произведеш - тишина ли да се пази ? И не, тойота не ги е привикала по свое желание - вече я съдят много здраво и е принудена да го прави, защото в Щатите доказаха смъртта на 22-ма човека заради дефектите на тойота, като доказаха, че от компанията са знаели за това, умишлено са го прикривали, дори са пращали свои служители да изкупуват обратно катастрофиралите коли и да ги унищожават, за да не се разчуе - именно заради това в Щатите осъдиха тойота на близо 50 млн. долара глоба ! Напишете toyota kill innocent people - даже във Фейсбук има кампания срещу бруталните японци - ще ви настръхне косата от истината ! Аз не искам да карам кола, произведена от компания, за която цифрите в измислените класации за продажби имат по-голямо значение от човешкият живот и която умишлено прикрива дефектите си, за да не се изложи, като с това допринася за повече жертви по пътя ! Всеки греши - но когато от грешката ти загиват стотици хора би трябвало да си поправиш макс. бързо дефектите, а не години наред да ги криеш и чак когато те притиснат да го поправяш ! Това е истината за тойота и японските щайги - дефектни, нискокачествени и облечени в реклама! Ако някой има данни Германски автопроизводител да е привикал обратно 20 млн. автомобила - нека да я сподели, ще е интересно да се коментира. Но такава информация няма, защото в Германия автомобилите се подлагат на нечовешки тестове за здравина, има норми и закони, които са съобразени с хората, а не производителите. Защото в цивилизованата Европа човешкият живот е по-важен от комплексарските класации за продажби ! Продължавайте да наливате пари в производителите на дефектни японски щайги, които убиват невинни хора !

    Коментиран от #32, #34

  • 27 dido

    1 6 Отговор

    До коментар #25 от "MAZDA":

    ti za plastmasa negovori shtoto tvoiata mazda si niama nishto po razlichno ot niskokachestvena plastmasa.bash pak mazda nikoga nebih si kupil zashtoto sa grozni posredstveni koli.a otnosno mercedes benz ti si vchas nali darjish balkan star.dori i sreden klas mercedes e v pati po kachestven ot koiato i dae mazda zroznica.

    Коментиран от #41

  • 28 G klasa

    2 6 Отговор

    До коментар #25 от "MAZDA":

    vij kakvo pishe za velikite vi iaponski vozila v statiata po gore o posle zamalchi.
  • 29 smiah v zalata

    1 4 Отговор
    hahaha iaponkite neshto se predavat oshte v magazina mai.ujas a hvalbi biaha za iponskoto kachestvo mani mani.smiah v zalata.
  • 30 zamalchete pret faktite

    4 4 Отговор
    От есента на 2009-а японският производител е отзовал общо 19.2 милиона от автомобилите си за отстраняване на потенциални повреди. Най-опасната неизправност, заради която в сервизите бяха привиквани коли, бе самоволно ускорение, предизвикано от неправилно фиксирани стелки и дефектен механизъм на педала на газта.
  • 31 iaponskoto e toaletna

    2 6 Отговор
    iaponcite nese nauchiha da praviat avtomobili.za jalost mnogo sigi nakupiha i skoro shte revna ama kasno e chedo.
  • 32 Civic

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "user":

    Abe toyota sa edni ot nai-karanite koli i blagodarenie na prius predstavqm si kolko CO2 sa spesteni na prirodata.A ne nemski tro6ki deto har4at po 15 nezavisimo na kvo sa nafta benzin hari4 kato nenormalno i pu6i...

    Коментиран от #33

  • 33 W203

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Civic":

    oshte po ekologichno e da karash velosiped.pravish li go prirodozashtitniko.tesi hvarliat boklucite prez balkona a inache se zagrijili za avtomobili s goliam razhod.a i horata odavna sa izmislili katalizator.
  • 34 M

    1 3 Отговор

    До коментар #26 от "user":

    napalno si prav niamam kakvo da dopalnia.
  • 35 anti japan

    1 3 Отговор

    До коментар #25 от "MAZDA":

    vijdash che iaponskoto e opasno za okolnite.te praviat avtomobil koito sa potencialno opasni obache tuka niakakv prodaljava dagi hvali zashtoto toi pritejaval mazda.
  • 36 dido

    2 4 Отговор
    bmw i benza prodavat avtomobili a iaponcite si gi pribirat.
  • 37 unfaithful

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "MAZDA":

    Жена му хубава ли е? Ако чете тук брат ти ще вземе да подозира нещо:)
  • 38 КАДЕТ

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "dido":

    DIDO МН МЕ РАЗСМЯ БЕ ЧОВЕК!ХАХАХАХАХАХАХАХАХА ... БРАВО
  • 39 КАДЕТ

    10 1 Отговор
    ЯПОНСКИ,ФРЕНСКИ ДИЗЕЛ НЕ ПУШИ. TDI ПУШИ?ПРИ БЕНЗ. ИНЖЕКТОРИ НАЙ-ДОБРИ СА ЯПОНЦИТЕ- 1.4 НЕЗНАМ КОЛКО КОНЯ ГОРИ И ВЪРВИ КОЛКОТО ГОЛФ ОТ 1.8 НАГОРЕ. ПРИ ХИБРИДИТЕ ПАК СА ПЪРВИ.КАРАМ КАДЕТ ЩОТ ГО ПОЛЗВАМ КАТО КАРУЦА! МАЗДА 3 БЕШЕ ПРИЗНАТА ЗА НАЙ- НАДЕЖДНА- НАЙ-МАЛКО ДЕФЕКТИ ДАВАЛА.
  • 40 Мислете с главите си

    13 1 Отговор
    Toyota е коректен производител
    всякакви дребни фабрични дефекти се поправят БЕЗПЛАТНО
    Масово немските производители си мълчат за хронични и опасни или много скъпи за ремонт дефекти - скапани дюзи, нитове на скоростни кутии и т.н.
    Тов3а че японците правят сервизни кампании е хубаво, така всеки който си купува ТОйота ще знае че и да има нещо не в ред, дори и съвсем дребно, то ще бъде оправено безплатно.
    А не като на Мерцедес или VW ще се налага да купувадетайли за по 3-4 000
  • 41 MAZDA

    8 0 Отговор

    До коментар #27 от "dido":

    Използвайте кирилица, моля! Маймуницата, когато сте в зоопарка!
  • 42 МAZDA

    12 2 Отговор
    Хаха, тук стана отново весело!!! Ето това сте феновете на немските коли!!! Точно това което показвате тук!!! Жалко, е няма как да се погледнете отстрани.Толкова много интелект и знания на едно място ми идват в повече. Повечето българи сте такива, слушате си чалгийка, праскате кючеци и карате или мечтаете за БМВ и Мерцедес. Намирате ли прилика у вас с обитателите на наша съседна държава?
  • 43 4x4

    4 7 Отговор
    Като си говорим за Японско качестцо!?!
  • 44 Anonymous.

    0 1 Отговор