12 Юни, 2011 00:00 5 674 11

Трите най-скъпи автомобила

  • най-скъпи-
  • класация-
  • ferrari-
  • 250 testa rossa-
  • 250 gto-
  • bugatti-
  • type 57sc-
  • atlantic

Днес най-скъпият нов автомобил струва по-малко от два милиона долара. За момента класирането по този показател се води от Bugatti Veyron с цена $1.7 млн. Това съвсем не е малка сума, но има доста по-стари превозни средства, които са се превърнали в уникати с времето и струват далеч повече.

Богатите автоколекционери са готови на всичко, за да се сдобият с някой от трите най-скъпи автомобила в света. Въпреки всички сътресения в световната икономика цената на тези уникати непрекъснато расте и инвестирането в подобни автомобили винаги е изгодно. Стига да имате нужните средства. Сега ще ви представим трите най-скъпи автомобила в света, като започнем разглеждането им отзад напред. Два от тях са дело на Ferrari, а подобно на класирането при новите автомобили най-скъпата кола в света отново е с марка Bugatti.

3. Ferrari 250 Testa Rossa, произведен през 1957 година, цена $12.2 млн.
Това е един от легендарните състезателни автомобили на Скудерията. През периода 1957 - 1958 година от този модел са направени общо 22 екземпляра. Разполага с V-образен дванайсетцилиндров двигател с обем три литра и мощност 300 к.с. Максималната му скорост е 270 км/ч. През 2009-а на търг, организиран от RM Auctions 250 Testa Rossa е продаден на анонимен колекционер за рекордната тогава сума за аукциона от $12,2 млн.

2. Ferrari 250 GTO, произведен през 1963 година, цена $17,7 млн.
Своеобразният сребърен медал отново е за продукт на Скудерията. Моделът 250 GTO се произвежда от 1962-ра до 1963-та. Двигателят V12 развива 290 к.с., а автомобилът е способен да достигне максимална скорост от 280 км/ч. През 2010 г. екземпляр от този модел беше продаден отново чрез RM Auctions за колосалната сума от $17.7 млн. Новият собственик е известният британски радио- и телевизионен водещ Крис Еванс.

1. Bugatti Type 57SC Atlantic, произведен през 1936 година, цена $38 млн.
Легендарната марка Bugatti е еталон за уникални автомобили още от 20-те години на миналия век. Преди година калифорнийската аукционна къща Gooding & Co. обяви, че на 5 май е станала посредник по продажбата на един от общо трите съществуващи Bugatti Type 57SC Atlantic. Купувачът е американския бизнесмен и отявлен ретро колекционер Питър Малин. Автомобилът с номер на шасито 57374 е първият произведен от трите екземпляра и е базиран на прототипа Aerolithe Electron Coupe, показан в Париж през 1935 година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПАН40

    13 7 Отговор
    Моето лично мнение е, че Тестаросата е най-красива. Иначе ако трябва да се пошегувам, ще попитам "разбирачите" Къде са немските и японските класики? Ми няма ги, защото не струват.
  • 2 георги

    3 13 Отговор
    Най -скъпият продаден нов автомобил в света е Maybach Exelero
  • 3 RUMPI

    5 13 Отговор
    ДОШО-О-О-О ТОВА СА КОЛИ . ЧЕТИ И ЗАМЪЛЧИ.
  • 4 Гошо

    3 3 Отговор
    Да спомена само, че това ГТО не е най-скъпо продаденото Ферари ;)със 7-8 милиона под рекорда е ;Р
    А Майбаха ти.... кучета го яли Мерцедес от колко време се чудат да я затварят тая марка, че никой за нищо не я е.е, като конкурентите са РР
  • 5 Ra22b

    13 4 Отговор
    Никога , ама никога няма да дам толкова пари за тези "сувенири" ако ще да имам 700 пъти по толкова ! Дори и колекцинерите едва ли го правят ,защото обожават колите, правят го заради добрата инвестиция. И това че няма японски коли не означава, че японското автомобилопроизводство днес не е едно от най-добрите. За мен Ферари и Бугати имат само име и еднакви модели ! Бугати изкараха 1001 коня и станаха много "големи" , хората от коли струващи 5- 10 или 15 000 кинта вадят повече в гаражите си .

    Коментиран от #6

  • 6 =]

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ra22b":

    Veroqtno kolite sa prodavani na turg i sa stignali do takiva ceni , koeto svejda do mnenieto 4e tezi koli sa qvno mn jelani i obojavani ot nai-serioznite avtokolekcioneri.
    A za edna kola da ima respektira6to 'ime' qvno ima ne6to s koeto da go e spe4elila.
  • 7 MAZDA

    6 0 Отговор
    Истински автомобилни легенди за истинските разбирачи и богаташи!
  • 8 Боби

    1 2 Отговор
    Най-скъпарската марка "Бугати" е френска /интересно.../
  • 9 forca italy

    1 0 Отговор
    do bobi vlez malko v gugala i vij kav po nacionalnost sazdatelj na marka bugati
  • 10 forca italy

    0 0 Отговор
    На 15 септември 2010г. ще се навършат 129 години от рождението на легендарния италиански конструктор и дизайнер Еторе Бугати (Ettore Bugatti). Днес марката Bugatti е духовен наследник на спортните автомобили от началото на миналия век.
    Нито една марка преди или след Bugatti не е била така пряко свързана със спорта, не е така явно превъзхождала другите, както Bugatti между двете световни войни. От 1925 до 1927 г. Bugatti печели всичко в което участва – 1851 състезания, от изкачване на планини до Grands Prix, като много често автомобилите на марката заемат и трите челни позиции в състезанието.

    Toва се дължи в голяма стемен на превъзходните двигатели, които Еторе Бугати конструира. През 1926 г. Bugatti печели 12 състезания от вригата Grands Prix, а също пет поредни пъти е номер едно на много популярното по това време състезание-обиколката на остров Сицилия, Targa Florios. Автомобилите Bugatti са популярни благодарение на тяхната мощност, надеждност, на вниманието отделяно от конструкторите при създаването на всеки детайл. Bugatti произвежда автомобили победители, а именно те са и най-популярни сред купувачите, обхванати от една нова за времето спортна автомобилна мода. Или с други думи Bugatti между двете световни войни се равнява от днешна гледна точка на Porsche и Ferrari взети заедно. Еторе Бугати е роден в Милано през 1881 г. и е син на известен художник. По моторизираните превозни средства си пада още в юношеските години. Първото му докосване до този нов феномен за времето си, е една моторна триколка, която притежава на 19 г. На нейна база Bugatti създава първият си автомобил през 1900 г. През следващите няколко години той конструира автомобили за известни производители, като натрупва опит и добра репутация в бранша. След редица блестящи успехи за други фирми, Bugatti отваря собствена фабрика за автомобили в Елзаския град Мьолсхайм през януари 1910 г. Всяка една от колите, които Bugatti произвежда е обозначавана с буквата Т (от Тип/Type), като това се отнася за шасито и скоростната кутия.
  • 11 forca italy

    0 0 Отговор
    do bobi vzemo malko se ogramoti tova za teb se otnasj bobi posle govorjt 4e italiancite pravili samo pici i spageti pallni gluposti samo nie si mislim taka balgarite kone s kapaci samo tova 6te kaja i nie posle si mislim 4e nemskite konteineri sa nai dobri ha ha ha ha s izklio4enie na men i mnogo malko hora kato men spored men i moite jabarite sa po tehni4eska nacia ot 6vabi ha ha ha a aha