Днес най-скъпият нов автомобил струва по-малко от два милиона долара. За момента класирането по този показател се води от Bugatti Veyron с цена $1.7 млн. Това съвсем не е малка сума, но има доста по-стари превозни средства, които са се превърнали в уникати с времето и струват далеч повече.
Богатите автоколекционери са готови на всичко, за да се сдобият с някой от трите най-скъпи автомобила в света. Въпреки всички сътресения в световната икономика цената на тези уникати непрекъснато расте и инвестирането в подобни автомобили винаги е изгодно. Стига да имате нужните средства. Сега ще ви представим трите най-скъпи автомобила в света, като започнем разглеждането им отзад напред. Два от тях са дело на Ferrari, а подобно на класирането при новите автомобили най-скъпата кола в света отново е с марка Bugatti.
3. Ferrari 250 Testa Rossa, произведен през 1957 година, цена $12.2 млн.
Това е един от легендарните състезателни автомобили на Скудерията. През периода 1957 - 1958 година от този модел са направени общо 22 екземпляра. Разполага с V-образен дванайсетцилиндров двигател с обем три литра и мощност 300 к.с. Максималната му скорост е 270 км/ч. През 2009-а на търг, организиран от RM Auctions 250 Testa Rossa е продаден на анонимен колекционер за рекордната тогава сума за аукциона от $12,2 млн.
2. Ferrari 250 GTO, произведен през 1963 година, цена $17,7 млн.
Своеобразният сребърен медал отново е за продукт на Скудерията. Моделът 250 GTO се произвежда от 1962-ра до 1963-та. Двигателят V12 развива 290 к.с., а автомобилът е способен да достигне максимална скорост от 280 км/ч. През 2010 г. екземпляр от този модел беше продаден отново чрез RM Auctions за колосалната сума от $17.7 млн. Новият собственик е известният британски радио- и телевизионен водещ Крис Еванс.
1. Bugatti Type 57SC Atlantic, произведен през 1936 година, цена $38 млн.
Легендарната марка Bugatti е еталон за уникални автомобили още от 20-те години на миналия век. Преди година калифорнийската аукционна къща Gooding & Co. обяви, че на 5 май е станала посредник по продажбата на един от общо трите съществуващи Bugatti Type 57SC Atlantic. Купувачът е американския бизнесмен и отявлен ретро колекционер Питър Малин. Автомобилът с номер на шасито 57374 е първият произведен от трите екземпляра и е базиран на прототипа Aerolithe Electron Coupe, показан в Париж през 1935 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПАН40
16:02 08.09.2011
2 георги
16:02 08.09.2011
3 RUMPI
16:02 08.09.2011
4 Гошо
А Майбаха ти.... кучета го яли Мерцедес от колко време се чудат да я затварят тая марка, че никой за нищо не я е.е, като конкурентите са РР
16:02 08.09.2011
5 Ra22b
Коментиран от #6
16:02 08.09.2011
6 =]
До коментар #5 от "Ra22b":
Veroqtno kolite sa prodavani na turg i sa stignali do takiva ceni , koeto svejda do mnenieto 4e tezi koli sa qvno mn jelani i obojavani ot nai-serioznite avtokolekcioneri.A za edna kola da ima respektira6to 'ime' qvno ima ne6to s koeto da go e spe4elila.
16:02 08.09.2011
7 MAZDA
16:02 08.09.2011
8 Боби
16:02 08.09.2011
9 forca italy
16:02 08.09.2011
10 forca italy
Нито една марка преди или след Bugatti не е била така пряко свързана със спорта, не е така явно превъзхождала другите, както Bugatti между двете световни войни. От 1925 до 1927 г. Bugatti печели всичко в което участва – 1851 състезания, от изкачване на планини до Grands Prix, като много често автомобилите на марката заемат и трите челни позиции в състезанието.
Toва се дължи в голяма стемен на превъзходните двигатели, които Еторе Бугати конструира. През 1926 г. Bugatti печели 12 състезания от вригата Grands Prix, а също пет поредни пъти е номер едно на много популярното по това време състезание-обиколката на остров Сицилия, Targa Florios. Автомобилите Bugatti са популярни благодарение на тяхната мощност, надеждност, на вниманието отделяно от конструкторите при създаването на всеки детайл. Bugatti произвежда автомобили победители, а именно те са и най-популярни сред купувачите, обхванати от една нова за времето спортна автомобилна мода. Или с други думи Bugatti между двете световни войни се равнява от днешна гледна точка на Porsche и Ferrari взети заедно. Еторе Бугати е роден в Милано през 1881 г. и е син на известен художник. По моторизираните превозни средства си пада още в юношеските години. Първото му докосване до този нов феномен за времето си, е една моторна триколка, която притежава на 19 г. На нейна база Bugatti създава първият си автомобил през 1900 г. През следващите няколко години той конструира автомобили за известни производители, като натрупва опит и добра репутация в бранша. След редица блестящи успехи за други фирми, Bugatti отваря собствена фабрика за автомобили в Елзаския град Мьолсхайм през януари 1910 г. Всяка една от колите, които Bugatti произвежда е обозначавана с буквата Т (от Тип/Type), като това се отнася за шасито и скоростната кутия.
16:02 08.09.2011
11 forca italy
16:02 08.09.2011