Ръководството на култовата марка от Маранело забрани на ателието Pininfarina S.p.A. да произвежда серийно новата Lancia Stratos на базата на модел на Скудерията. През 2005 година немският бизнесмен Михаел Стошек откупи от концерна FIAT правата върху легендарното име. Последваха продължителни преговори, за да се стигне до есента на миналата година, когато Pininfarina показа новия Stratos, но изработен в един единствен екземпляр.
Впоследствие компанията направи тестове на новата Lancia, които се проведоха на пистата "Пол Рикар". Там стана ясно, че Stratos превъзхожда по доста показатели своя донор - спрения от производство модел Ferrari 430 Scuderia. След тези успехи Стошек и неговата фирма Brose Group решиха, че спокойно може да се пристъпи към дребносерийно производство. Според немския бизнесмен вече имало над 40 заявки за закупуване на нов Stratos.
Плановете се разраснаха дотолкова, че даже беше определена и цена за автомобила. В зависимост от екипировката тя би следвало да варира в диапазона 400 000 - 545 000 евро. Въпреки че цената е доста по-висока от тази на донора, от Ferrari явно са се уплашили от конкурентния модел и по тази причина се е стигнало до забраната, която наложиха над ателието Pininfarina S.p.A. Стошек обаче не смята да се отказва от проекта и ще търси други варианти за реализацията му.
14 Юли, 2011 11:27 9 477 40
Ferrari се уплаши от Lancia Stratos
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Коментиран от #5
16:03 08.09.2011
2 forca italy
16:03 08.09.2011
3 forca italy
16:03 08.09.2011
4 forca italy
Коментиран от #6
16:03 08.09.2011
5 lud
До коментар #1 от "Дошо":
dai im tvoq nisan da go zemat nego za donor to za drugo ne stava16:03 08.09.2011
6 Марто
До коментар #4 от "forca italy":
злетак ! Нали това е ланчия стратос бе , кво като е създадена от немец , дори и донора е италиянски , явно хорицата от маранело разбират че това е доста над тяхното ферари !Коментиран от #7
16:03 08.09.2011
7 Дошо
До коментар #6 от "Марто":
Над тяхното Ферари има само други тенекии.Тая кола е преработено Ферари Ф430.Хитрия германец се прави, че продава нещо едва ли не уникално като използва нещо вече съществуващо.И най-дразнещото е, че искаше някаква космическа сума от порядъка на тройна цена на Ферарито.Това е толкова.....германско(Фолксвагенско)Коментиран от #8
16:03 08.09.2011
8 Марио
До коментар #7 от "Дошо":
Дошо дошо мойто момче само името на тази кола има повече история и струва повече от всеки японски автомобил.Няма значение че правата държи германец сърцето си е чисто италианско.Ако имах възможността не бих се замислил многоКоментиран от #18
16:03 08.09.2011
9 sprite
Коментиран от #12
16:03 08.09.2011
10 Дошо
16:03 08.09.2011
11 Модератор
Коментиран от #13
16:03 08.09.2011
12 the mask
До коментар #9 от "sprite":
Ай стига, бе?!16:03 08.09.2011
13 the mask
До коментар #11 от "Модератор":
Момчета, не дискриминирайте гей обществото в лицето на Дошка!16:03 08.09.2011
14 M3
16:03 08.09.2011
15 Ra22b
Пък и тая ланчия както и всички други е меко казано ... ГРОЗНА !
Коментиран от #17
16:03 08.09.2011
16 ХХХ
Идеята на Штросек (да, и името му са сбъркали в статийката) е да купува запазени 430 и да ги преработва. Това няма как да стане без съгласие от производителя, т.е. "Ферари", което съгласие естествено те никому и никога не биха дали.
Като е толкова гявол защо не си конструира едно шаси и един двигател, пък после да си произвежда Стратоси колкото му душа иска?
"Ферари" се били уплашили, как пък не.....
16:03 08.09.2011
17 Марио
До коментар #15 от "Ra22b":
Прости му боже той е 12 годишно хлапе фен на немски кошници той не знае какво приказва...Дано някой спаси душата му. Ланчия до края до 90-те прави едни от най-красивите автомобили на света.Също внасят много нововъведения който и до днес се ползват по всякакви автомобили от всякаква националност...Нека почетем паметта на бащата на тази Ланчия. Fiat засипват фирмата ,но както и да е...бяха великиКоментиран от #20, #22
16:03 08.09.2011
18 Дошо
До коментар #8 от "Марио":
Е хубаво де, нищо лошо не съм казал за колата а за оня германски тарикат само.16:03 08.09.2011
19 Maurice
16:03 08.09.2011
20 Ra22b
До коментар #17 от "Марио":
Марио, ти най-вероятно в момента държиш личната ми карта и знаеш на колко съм . Много добре знам за миналото на Ланчия, но както сам виждаш, статията е от 2011 г. Имам право да си изкажа мнението относно дизайна на Ланчиите , нали ? Според мен са грозни (без Integrale ) ,включително тази която си качил е грозна за мен.И не съм фен на немските кошници, ако видиш коментарите ми от другите статии сам ще разбереш . :)
16:03 08.09.2011
21 4x4
Всъщност не е чудно, че Ferrari се страхуват от популярност на Lancia!
Lancia е НАЙ–УСПЕШНАТА спортна марка не само в портфолиото на FIAT но и сред ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ МАРКИ. Те са единствения производител, който има 10 конструкторски титли във WRC - рекорд който и до днес не е надминат. Освен това са ЕДИНСТВЕНИЯ производител, който има победи и подиуми, както във WRC така и в престижния шанпионат F1.
Въпреки, че DELTA HF Integrale е създадена преди повече от 20г. и днес може да се подиграе с много "расови" нески или японски автомобили, както на улицата така и на пистата. Спомням си нашумяло нощно полицейско преследване в началото на 90те, продължило повече от 3 часа. Бандитите бяха с Integrale а вдигнаха на крак целия наличен полицейски автопарк.
Искрено се надявам, че германеца ще успее да намери подходяща техника за да върне легендата Stratos на пазара.
РЕСПЕКТ ПРЕД LANCIA!!!!
16:03 08.09.2011
22 IMV90
До коментар #17 от "Марио":
Колега прости невежество ми, но въпросът ми е към всички по-запознати, кой са въпросните НОВОВЪВЕДЕНИЯ? Който се използват от други марки, дори и днес. Няколко не всички. Безспорно марка със традиции и слава. Но лично според мен, предвид положението на марката в наши дни се появява репликата. "КРАЛЯТ Е МЪРТЪВ, ДА ЖИВЕЕ КРАЛЯТ". Дано се реализира СТРАТОС, безспорно уникална кола, но като цяла Марката лежи на спортна слава и дизайн. Какво е дала на Масовия потребител? Който все пак преобладава.16:03 08.09.2011
23 forca italy
16:03 08.09.2011
24 ferrari the best
16:03 08.09.2011
25 IMV90
Коментиран от #26
16:03 08.09.2011
26 Hmm
До коментар #25 от "IMV90":
Ще ти изброя най-революционните за автомобилостроенето нововъведения от Ланча, а именно първия автомобил конструиран във въздушен тунел, първата 5 степенна скоростна кутия, първия 6 цилиндров V образен двигател, първата кола с монокок, първата кола едновременно с турбо и компресор, първата кола с електрически спойлер. Не e случайно провъзгласяването на Ланча за най-великия авто производител от Top Gear(сезон 14 епизод 3), а е именно заради множеството революционни нововъведения. И както от въпросното предаване казаха Ланча никога не са се задоволявали да създадат просто обикновенна кола, а винаги са търсили иновацията и естествено някои решения са били добри, други не.И предвид всичко това е наистина жалко да гледаме как от Фиат превръщат тази велика марка в кучката на крайслер...
Иначе по темата, колата която се коментира няма нищо общо с Ланча. Още в началото на проекта Ланча категорично са отказали участие и името на автомобила е New Stratos. Друга тема е колко грешно е било това решение на Ланча, защото с проекта Стошек направи много повече за възраждането на марката от модните бози и фестивали, с които се занимават хората от Торино...
Коментиран от #30
16:03 08.09.2011
27 forza
16:03 08.09.2011
28 forza
16:03 08.09.2011
29 forza
16:03 08.09.2011
30 laverda
До коментар #26 от "Hmm":
много си прав колега за съжаление е точно така но се надявам всичките марки под шапката на фият да се възродят16:03 08.09.2011
31 forza
16:03 08.09.2011
32 forza
16:03 08.09.2011
33 forza
16:03 08.09.2011
34 forza
16:03 08.09.2011
35 forza
16:03 08.09.2011
36 forza
16:03 08.09.2011
37 forza
16:03 08.09.2011
38 forza
16:03 08.09.2011
39 Минчо Свирката
16:03 08.09.2011
40 Anonimen
16:03 08.09.2011