Last news in Fakti

14 Юли, 2011 11:27 9 477 40

Ferrari се уплаши от Lancia Stratos

  • lancia-
  • stratos-
  • ferrari-
  • f430 scuderia-
  • михаел стошек

Ръководството на култовата марка от Маранело забрани на ателието Pininfarina S.p.A. да произвежда серийно новата Lancia Stratos на базата на модел на Скудерията. През 2005 година немският бизнесмен Михаел Стошек откупи от концерна FIAT правата върху легендарното име. Последваха продължителни преговори, за да се стигне до есента на миналата година, когато Pininfarina показа новия Stratos, но изработен в един единствен екземпляр.

Впоследствие компанията направи тестове на новата Lancia, които се проведоха на пистата "Пол Рикар". Там стана ясно, че Stratos превъзхожда по доста показатели своя донор - спрения от производство модел Ferrari 430 Scuderia. След тези успехи Стошек и неговата фирма Brose Group решиха, че спокойно може да се пристъпи към дребносерийно производство. Според немския бизнесмен вече имало над 40 заявки за закупуване на нов Stratos.

Плановете се разраснаха дотолкова, че даже беше определена и цена за автомобила. В зависимост от екипировката тя би следвало да варира в диапазона 400 000 - 545 000 евро. Въпреки че цената е доста по-висока от тази на донора, от Ferrari явно са се уплашили от конкурентния модел и по тази причина се е стигнало до забраната, която наложиха над ателието Pininfarina S.p.A. Стошек обаче не смята да се отказва от проекта и ще търси други варианти за реализацията му.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    12 40 Отговор
    Много ясно, че ще забрани.Тоя крадлив германец какво си въобразява?

    Коментиран от #5

  • 2 forca italy

    9 23 Отговор
    mnogo si prav do do6o
  • 3 forca italy

    13 12 Отговор
    makar i da e motora na ferari
  • 4 forca italy

    10 31 Отговор
    toi 6vabata da krade za drugo ne stava i posle bili uj nai dobrite ha ha smjh v zalata

    Коментиран от #6

  • 5 lud

    13 11 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    dai im tvoq nisan da go zemat nego za donor to za drugo ne stava
  • 6 Марто

    25 6 Отговор

    До коментар #4 от "forca italy":

    злетак ! Нали това е ланчия стратос бе , кво като е създадена от немец , дори и донора е италиянски , явно хорицата от маранело разбират че това е доста над тяхното ферари !

    Коментиран от #7

  • 7 Дошо

    13 10 Отговор

    До коментар #6 от "Марто":

    Над тяхното Ферари има само други тенекии.Тая кола е преработено Ферари Ф430.Хитрия германец се прави, че продава нещо едва ли не уникално като използва нещо вече съществуващо.И най-дразнещото е, че искаше някаква космическа сума от порядъка на тройна цена на Ферарито.Това е толкова.....германско(Фолксвагенско)

    Коментиран от #8

  • 8 Марио

    13 2 Отговор

    До коментар #7 от "Дошо":

    Дошо дошо мойто момче само името на тази кола има повече история и струва повече от всеки японски автомобил.Няма значение че правата държи германец сърцето си е чисто италианско.Ако имах възможността не бих се замислил много

    Коментиран от #18

  • 9 sprite

    0 3 Отговор
    ima statosi i ot 70=-ta godina... nqma nishto kopirano ...

    Коментиран от #12

  • 10 Дошо

    0 4 Отговор
    И какво като имам м*кри сънища с ГТР-а.Нали съм г*й.Искам някога да н*вра aусп*сите му в г*за си и той да ми п*сне малко непреработено добре гориво от скапаната му система.Ако не вдигаше,а вк*рваше 100 за 3 сек. и 300 за 7 сек. щях да се оженя за него.
  • 11 Модератор

    1 0 Отговор
    Дошо ако не спреш да пишеш ще ти е*а майката.

    Коментиран от #13

  • 12 the mask

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "sprite":

    Ай стига, бе?!
  • 13 the mask

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Модератор":

    Момчета, не дискриминирайте гей обществото в лицето на Дошка!
  • 14 M3

    3 2 Отговор
    stoshek davai moi , razbii gi !
  • 15 Ra22b

    3 10 Отговор
    Ферари далеч не са ми любимци, но пред този немски селяк...
    Пък и тая ланчия както и всички други е меко казано ... ГРОЗНА !

    Коментиран от #17

  • 16 ХХХ

    4 0 Отговор
    Ползван е не само двигателя, а и шасито, леко скъсено.
    Идеята на Штросек (да, и името му са сбъркали в статийката) е да купува запазени 430 и да ги преработва. Това няма как да стане без съгласие от производителя, т.е. "Ферари", което съгласие естествено те никому и никога не биха дали.
    Като е толкова гявол защо не си конструира едно шаси и един двигател, пък после да си произвежда Стратоси колкото му душа иска?
    "Ферари" се били уплашили, как пък не.....
  • 17 Марио

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ra22b":

    Прости му боже той е 12 годишно хлапе фен на немски кошници той не знае какво приказва...Дано някой спаси душата му. Ланчия до края до 90-те прави едни от най-красивите автомобили на света.Също внасят много нововъведения който и до днес се ползват по всякакви автомобили от всякаква националност...Нека почетем паметта на бащата на тази Ланчия. Fiat засипват фирмата ,но както и да е...бяха велики

    Коментиран от #20, #22

  • 18 Дошо

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Марио":

    Е хубаво де, нищо лошо не съм казал за колата а за оня германски тарикат само.
  • 19 Maurice

    6 1 Отговор
    Едва ли има нормален човек,който да си поръча този кош за тези пари.Доста по-евтино идва 458 Италия,освен това се е Ферари.А кой освен комплексарите би си купил Ферари??Нали основната цел е да блеснат с финансовата си стабилност.Т.е. всеки знае че Ферари струва доста,а този ръбат кош може със същият успех да бъде сбъркан с преправена Калибра за около 20 000 ойро.Поради същата тази причина,има хора които си купуват Вейрон.Нереални пари за грозна кола,пък боли ме ура за историята ....
  • 20 Ra22b

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Марио":

    Марио, ти най-вероятно в момента държиш личната ми карта и знаеш на колко съм . Много добре знам за миналото на Ланчия, но както сам виждаш, статията е от 2011 г. Имам право да си изкажа мнението относно дизайна на Ланчиите , нали ? Според мен са грозни (без Integrale ) ,включително тази която си качил е грозна за мен.
    И не съм фен на немските кошници, ако видиш коментарите ми от другите статии сам ще разбереш . :)
  • 21 4x4

    10 1 Отговор
    Пиша тези редове защото обичам автомобилите и искрено се надявам всички във форума да започнат да четат и уважават дори марките които не харесват!

    Всъщност не е чудно, че Ferrari се страхуват от популярност на Lancia!

    Lancia е НАЙ–УСПЕШНАТА спортна марка не само в портфолиото на FIAT но и сред ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ МАРКИ. Те са единствения производител, който има 10 конструкторски титли във WRC - рекорд който и до днес не е надминат. Освен това са ЕДИНСТВЕНИЯ производител, който има победи и подиуми, както във WRC така и в престижния шанпионат F1.

    Въпреки, че DELTA HF Integrale е създадена преди повече от 20г. и днес може да се подиграе с много "расови" нески или японски автомобили, както на улицата така и на пистата. Спомням си нашумяло нощно полицейско преследване в началото на 90те, продължило повече от 3 часа. Бандитите бяха с Integrale а вдигнаха на крак целия наличен полицейски автопарк.

    Искрено се надявам, че германеца ще успее да намери подходяща техника за да върне легендата Stratos на пазара.

    РЕСПЕКТ ПРЕД LANCIA!!!!
  • 22 IMV90

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Марио":

    Колега прости невежество ми, но въпросът ми е към всички по-запознати, кой са въпросните НОВОВЪВЕДЕНИЯ? Който се използват от други марки, дори и днес. Няколко не всички. Безспорно марка със традиции и слава. Но лично според мен, предвид положението на марката в наши дни се появява репликата. "КРАЛЯТ Е МЪРТЪВ, ДА ЖИВЕЕ КРАЛЯТ". Дано се реализира СТРАТОС, безспорно уникална кола, но като цяла Марката лежи на спортна слава и дизайн. Какво е дала на Масовия потребител? Който все пак преобладава.
  • 23 forca italy

    2 5 Отговор
    kato naprimer diskovite spira4ki do imv90 o6te da ti izbrojvam li o6te prez 60 te godini vzemi malko pro4eti i togava vlez v tozi forum i da si pogovorim sega pone ve4e ima i internet ako ne znae6 ha ha ha
  • 24 ferrari the best

    2 0 Отговор
    Moje da e po b1rza no e lancia i si ostava po zle ot ferrarito nezavisimo ot mo6nosta i cenata !!! Vse pak ferrari si e ferrari :D
  • 25 IMV90

    2 0 Отговор
    Колега мисля че съм задал въпроса си достатъчно коректно, и абсолютно в добрия тон на форума, че да получавам подобен подигравателен отговор и дори да усещам някаква агресия в отговора ти. Аз признавам, че много неща относно италианското автомобило строене са ми непознати. Затова питам, затова карам немска лимузина, а колкото до източниците на информация благодаря ти за отговора ще се образовам следващия път. И понеже виждам и оценявам остроумието ти, виждам че и италианското автомобило строене ти е сила. За следващия път ще те помоля да напишеш отговора си на Кирилица, защото едно един човек уважаващ себе си, мисля че уважава и езика си. С НАЙ-ДОБРИ ПОЖЕЛАНИЯ КЪМ ВСИЧКИ ПОЖЕЛАВАМ ЗА СЛОВЕСЕН FAIR PLAY, КАКТО И ДА УВАЖАВАМЕ ВСЕКИ ВЪВ ФОРУМА.

    Коментиран от #26

  • 26 Hmm

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "IMV90":

    Ще ти изброя най-революционните за автомобилостроенето нововъведения от Ланча, а именно първия автомобил конструиран във въздушен тунел, първата 5 степенна скоростна кутия, първия 6 цилиндров V образен двигател, първата кола с монокок, първата кола едновременно с турбо и компресор, първата кола с електрически спойлер. Не e случайно провъзгласяването на Ланча за най-великия авто производител от Top Gear(сезон 14 епизод 3), а е именно заради множеството революционни нововъведения. И както от въпросното предаване казаха Ланча никога не са се задоволявали да създадат просто обикновенна кола, а винаги са търсили иновацията и естествено някои решения са били добри, други не.

    И предвид всичко това е наистина жалко да гледаме как от Фиат превръщат тази велика марка в кучката на крайслер...

    Иначе по темата, колата която се коментира няма нищо общо с Ланча. Още в началото на проекта Ланча категорично са отказали участие и името на автомобила е New Stratos. Друга тема е колко грешно е било това решение на Ланча, защото с проекта Стошек направи много повече за възраждането на марката от модните бози и фестивали, с които се занимават хората от Торино...

    Коментиран от #30

  • 27 forza

    0 0 Отговор
    bravo samo taka evala do hmm
  • 28 forza

    0 0 Отговор
    tozi spoiler go ima i lancia thema by ferari do hmm
  • 29 forza

    0 0 Отговор
    do hmm i da gi kazva6 tezi ne6ta njma smisal spored men za6toto bai ganio e kon s kapaci i ne 4ete pone malko literatura pone ot ob6ta kultura
  • 30 laverda

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Hmm":

    много си прав колега за съжаление е точно така но се надявам всичките марки под шапката на фият да се възродят
  • 31 forza

    0 0 Отговор
    te po4naha da se vazrajdat be kolega otkakto fiat kupiha akcii na craisler na amerikannskia pazar vazvarnaha se edna 4ast prodajbite na amerikanskij pazaf kakto e bilo predi vreme do laverda
  • 32 forza

    0 0 Отговор
    Der Opel von Fiat
  • 33 forza

    0 0 Отговор
    bjha spomenali ot fiat 4e alfa romeo 6tjla da bade otdelen koncern kakto e bilo predi vreme noooooooooooooooo za sega ne se polu4ava da se nadjvame 4e njkoi den moje i tova da stane makar 4e predi vreme 4etoh 4e alfa romeo razrabotvali sobstven v8 motor no dali e taka vremeto 6te pokaji do laverda
  • 34 forza

    0 0 Отговор
    abe kvoto i da se govorim tova e khttp://vbox7.com/play:53c3dee5olata s 4ervenij cvjt
  • 35 forza

    0 0 Отговор
    njma magercedes njma barka masloto i vodata poznaite koj kola e ako ne znaete da vi j kaja bmw
  • 36 forza

    0 0 Отговор
    tapi 6vabi ha ha ha ha ha ha ha ha bastuni
  • 37 forza

    0 0 Отговор
    fuck off 6vabi
  • 38 forza

    0 0 Отговор
    nikoga njma da razberete koi sa po dobrite
  • 39 Минчо Свирката

    0 0 Отговор
    Агресивният дизайн плаши хората,нормално е.
  • 40 Anonimen

    1 0 Отговор
    Стошек да не се дава. Това е колата която ще научи mclaren, че суперкар се прави с емоция, а не свръхтехнологии