Продажбите на нови товарни автомобили в Европейския съюз са скочили с 95.3% през март 2021 г. (204 046 автомобила), спрямо същия месец на миналата година, обявиха от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Според последните данни за пазара, почти всички страни от ЕС отчитат ръст от дву- или трицифрени проценти. Италия, която първа наложи ограничения през 2020 г., е лидер с 215,3%, следвана от Франция с 166,7%, Испания - 151,7% и Германия - 34,2%. За първото тримесечие пазарът в ЕС се е разширил с 21,6%, с общо 501 703 новорегистрирани търговски превозни средства.
Впечатляващият ръст всъщност се дължи на ниската база за сравнение през миналата година, но е знак за възстановяването на сектора, който силно пострада от пандемията. България също не отстъпва от общата вълна на съживяване. През март са купени 825 нови товарни автомобила – с 60.5 на сто повече от март 2020-та. За тримесечието бележим ръст от 7.2 % с общо 2209 нови камиони, автобуси, пикапи и специализирани превозни средства. Купени са 716 тежки и 1453 лекотоварни автомобила за тримесечието. Товарните над 3.5 тона отбелязват най-голям ръст – 16.2 на сто - до 752. Единствено при автобусите се наблюдава спад спрямо март 2020-та, което е валидно и за други европейски държави. У нас е регистриран само 1 нов автобус и общо 4 за първото тримесечие на 2021-ва.
“Оживлението на пазара е знак за постепенното възстановяване на икономиките”, коментират от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), член на АСЕА. “Търговията и потреблението са най-добрите индикатори за това и, очаквано, товарните автомобили се превръщат в средство, което да подпомогне укрепването на стопанските системи след COVID-19“.
За тази една година автомобилната индустрия направи голяма крачка напред в развитието на технологиите, дигитализацията, улесненията при шофиране, социално дистанциране, комфорт и оборудване на превозните средства. Ще можем да ги видим на едно място, след по-малко от месец в Пловдив.
За първи път най-голямото изложение за тежкотоварни автомобили TRUCK EXPO 2021 ще се проведе в града под тепетата, от 10-ти до 12-ти юни. Организатор на автомобилния форум е ААП. На територията на Международния панаир ще застанат най-новите модели на CITROEN, DAF, DODGE, FORD TRUCKS, HONDA, ISUZU, IVECO, MAN, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, OPEL, OTOKAR, PEUGEOT, RAM, RENAULT, RENAULT TRUCKS, SCANIA, VOLVO TRUCKS. Палитрата от продукти и услуги за сектора ще допълнят водещите производители на ремаркета и полуремаркета, хидравлични системи, консумативи, оборудване, резервни части и сервиз, вериги бензиностанции, застрахователни продукти, финансови инструменти и др. Ще има тест драйв, демонстрации, томболи и игри на щандовете на изложителите, зони за хранене и всичко необходимо за едно първокласно автомобилно изживяване.
Входът е свободен, след регистрация. Вземете своя безплатен пропуск за изложението: https://www.truckexpo.eu/visitors/registration.html. Поканете и приятели!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хо хо хо
Коментиран от #4
09:31 21.05.2021
2 Иванчо
Коментиран от #5, #10
09:34 21.05.2021
3 Хо хо хо
09:38 21.05.2021
4 По-голяма глупост не бях чел
До коментар #1 от "Хо хо хо":
Ще обясниш ли защо трябва да заместим електрическите влакове с водородни? Със същата електрическа енергия един водороден влак ще изминава три пъти по-малко километри, ако чрез тази енергия е направен водород. Животът на водородните клетки се измерва в часове и като се има предвид експлоатацията на товарните влакове, ще трябва да се сменят на всеки две години. Звучи ли ти екологично?Коментиран от #6
10:37 21.05.2021
5 Кон с капаци
До коментар #2 от "Иванчо":
Поредния дето вика "Е па такова животно нема" пред клетката на жирафа, докато автомобилните компании се надпреварват да представят електрически камиони на батерии.Коментиран от #7
10:38 21.05.2021
6 Хо хо хо
До коментар #4 от "По-голяма глупост не бях чел":
Ти не зацепваш товарните локомотиви са дизелови а те замарсяват повече и от камион затова те ще бъдат заменени от водородни локомотиви.Електрически влакове за товарни превози никой не ползва.
10:56 21.05.2021
7 Иванчо
До коментар #5 от "Кон с капаци":
Ти колко такива си виждал по улиците и колко пъти си чул да се повдига тоя въпрос? Това че някой някъде нещо разработва, не променя факта, че въпросът остава покрит и никой нищо не говори. Всички си приказват само за колите, но за камионите никой нищо не казва. Не че не се разработват, просто всички се правят на луди, стане ли дума за замърсители с ДВГ.13:21 21.05.2021
8 10 000 $ заплата в САЩ
Коментиран от #9
13:33 21.05.2021
9 Бг ТИР
До коментар #8 от "10 000 $ заплата в САЩ":
Когато станем сила като САЩ,тогава тази заплата.Дотогава,колкото,толкова.Да не говорим,че заплатите на българските шофьори са на средно европейско ниво и организацията на българските превозвачи е ненадмината.А,ако не бяхме външна граница на Европа в най бедната й част,условията щяха да са други,нооо родили сме се на грешното място.22:46 21.05.2021
10 Заек
До коментар #2 от "Иванчо":
При камионите,технологийте за обработка на изгорелите газове са на много по-високо ниво,от на леките автомобили и на тази тема е наблегнато силно още при Евро 5 моделите преди повече от 10 години.Глобите за манипулация на системата за пречистване на отработените газове са космически,а потдръжката й е доста скъпа и ангажираща.Например сензорите по изпускателната система струват около 3000 евро и не могат да останат здрави в целия жизнен цикъл на камиона.Цялата изпускателна система,катализатори и дпф филтри струват около 15 000 евро.Превозвачите плащат доста сериозни суми за екология,освен като данъци и такси,така и като части за потдръжка на системите за пречистване по камионите.Коментиран от #11
22:56 21.05.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.