Last news in Fakti

9 Август, 2011 11:08 13 554 163

Дизел за BMW M5

  • bmw-
  • m5-
  • m550d-
  • f11

Информацията, че от BMW планират дизелов мотор за модификацията M5, се появи в интернет пространството по много странен начин. На етикета, залепен върху кутия със спирачни накладки, са записани моделите, за които са предназначени частите. Там за всеобща изненада ясно се вижда индексът M550d dx (F11).

Надписът предизвика доста спекулации, но според специалистите най-вероятно под капака на M5 ще се монтира нов дизелов мотор с обем от порядъка на четири литра и мощност над 400 к.с. Впоследствие със същия агрегат ще бъдат снабдени седмата серия, както и моделите Х5 и Х6.

В момента най-мощният дизелов мотор на баварците е с обем три литра и разполага с 306 к.с. Бензиновият двигател, с който се оборудва М5, пък е 4.4-литров, а мощността му е 560 коня. Максималният му въртящ момент достига 680 Нм. Ускорението на бензиновото М5 до 100 км/ч отнема 4.4 секунди, а до 200 км/ч - 13 секунди.

Очаква се дизеловата версия на М5 да разполага със сходни динамични характеристики. Въртящият момент обаче естествено ще е по-висок, а автомобилът ще харчи доста по-малко. Според предварителната информация дизеловото М5 ще се появи на пазара още догодина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    14 45 Отговор
    Мислех, че само Алди може да сътвори такава тъпотия след като имаше статия, че те ще правят S6 дизел, но явно и Бе Ен Ве :-) не остава по-назад.

    Коментиран от #2, #3, #4

  • 2 NO DMG

    26 13 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Е,и?Нали ще отдухва японските сапунерки навсякъде,било то и дизел.

    Коментиран от #5, #8

  • 3 zzzz

    25 4 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Сега остава и ГТР-ра да ти го видим на дизел.
  • 4 rumpi

    44 10 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    ДОШКЕ ПАК ЛИ БЕ ?
    пробвай караи такава машина и пак ще си говорим
    Аз съм карал BMW 335d - и AUDI 3.0 TDI И МОГА ДА ТИ КАЖА ,ЧЕ СА НЕВЕРОЯТНИ КАТО: СТАРТ/УСКОРЕНИЕ НА ДЪЛГО И ВСИЧКО ОСТАНАЛО и не на последно място РАЗХОД ГОРИВО . МЕЧТАЙ СИ ЗА "GTR" но има много други яки машини . Ти си имал А4 НА 100 ГОДИНИ И си уцелил куцо кофти . Да не помислиш че съм фен НА WAG както ти казваш , не несъм но BMW Е МАРКАТА
    ПОЖЕЛАВАМ ТИ ЕДНО ОТ СТАТИЯТА ПО ГОРЕ ЧИСТО НОВО ДА ИМАШ И ПАК ЩЕ ГОВОРИМ.

    Коментиран от #9

  • 5 ха ха ха

    14 21 Отговор

    До коментар #2 от "NO DMG":

    BMW още не е произвело кола която да е по добра от Nissan GTR така че по добре ходи да гледаш кварталните келеши дрифтъри с Е36 и да си мечтаете за времето когато BMW ще може да направи такава високотехнологична машина.

    Коментиран от #7

  • 6 :))

    15 8 Отговор
    Това е все едно да направят Ферари на газ.Тези баварски вурстове съвсем са се побъркали.Като искат икономична кола да не пишат на нея М и готово.Или тази кола ще е за пишман тарикати които хем искат да са спортисти хем да им излиза по евтино.
    Могат да се поучат от челния български опит ...Най бързата кола 316i с газово , изтрити гуми за по лесен дрифт и задължителен надпис M.
  • 7 NO DMG

    13 8 Отговор

    До коментар #5 от "ха ха ха":

    Не осъзнаваш ли,че с този ГТР ставате смешни вече.Направиха една кола дето да е истински конкурент на немските резачки и вие я издигате в култ.А най-гадното е,че въпросния ГТР е мислен от франсета :Д.Да съгласен съм,че от ГТР по-бързо БМВ няма,ама помисли над това:КАТО ЦЯЛО БМВ КАКВИ КОЛИ ПРАВЯТ,А НИСАН КАТО ЦЯЛО КАКВИ ПРАВЯТ.
    Поздрави!

    Коментиран от #10, #11

  • 8 Дошо

    4 16 Отговор

    До коментар #2 от "NO DMG":

    Ех ...мечтиии
  • 9 Дошо

    9 13 Отговор

    До коментар #4 от "rumpi":

    Пише се VAG и БМВ е марката ако няма други марки

    Коментиран от #36, #39

  • 10 Дошо

    12 13 Отговор

    До коментар #7 от "NO DMG":

    Мислен от франсета ...щом казваш .Явно хората мислят.Да го оставим R35 кажи една германска кошница с възможностите на R34 или на R33?Като знам какви са тези коли малко трудно ми е да повярвам, че французите са направили колата и японците после само са цъкали с езици отстрани като са видели какво може.Айде малко по-реално да гледаме на нещата.

    Коментиран от #19

  • 11 ха ха ха

    10 8 Отговор

    До коментар #7 от "NO DMG":

    Бил мислен от французи пък сега нисана...И скайлайна също са го мислили французи сигурно.
    Всичко са измислили французите и така са ги измислили че БМВ още не могат да го измислят.

    Иначе да слагаме надпис М на дизели е много лесно , защо да се харчат за високотехнологични разработки на коли като може и с надпис М .
  • 12 Сава

    12 6 Отговор
    Този нисан ГТР е един модел,които бих карал,ама бмв бих ги карал всички от е30 нагоре :Д

    Коментиран от #13

  • 13 :))

    15 7 Отговор

    До коментар #12 от "Сава":

    Особено Е 36 с ауспуси ремус и газова уредба.Срашна кола мечта.
  • 14 NO DMG

    12 9 Отговор
    Ооооо,моля те.Отдавна си доказал умствения си багаж в тоя блог,че да се наемам да споря с тебе.А по въпроса за старите скайлайни....ами ако са сток не са малко немските коли,които могат да ги бият :) И подчертавам сток,защото вие феновете на японските коли умирате да сравнявате тунингованите си варели със стокови немски коли.

    Коментиран от #16, #25

  • 15 Сава

    7 5 Отговор
    Аз не бих си сложил газова и ремус. Това е на лична преценка Предпочитам фабрични брони и М волана на е36
  • 16 Дошо

    11 12 Отговор

    До коментар #14 от "NO DMG":

    Ма те немските ти коли нямат такива възможности за тунинг бе пич.С еднакви доработки къде ще стигне японката, къде германеца?
  • 17 Mercedes-BG

    7 11 Отговор
    aa nedei be s e36 nai golemite patroni v Bg nai golemite gazzari si kupuvat takiva 3-ki posle si mislqt 4e karat M5 6ot slagat bukvata M nasqkade barabar na volana lepenki sam vijdal .... i da ne zabravim golemite djanti det izlizat ot kalnicite 3 prasta kato na djip .. qvno stava po barzo taka
  • 18 NO DMG

    11 0 Отговор
    Ахахахахха "еднакви доработки" виж само каква небивалица си из..ал...Казах ти че не ми се водят глупави спорове.Пожелавам ти най-здравия японец да си вземеш и да разкарваш трошливата Б5-тица.
  • 19 520 zender

    10 3 Отговор

    До коментар #10 от "Дошо":

    Говори си кавото искаш-който не е карал турбо дизел той незнае на какво е способен.Аз лично адмирирам тази идея-но определено щом ще е М5 мощноста не трябва да е под 400кс.
  • 20 Unknown

    5 5 Отговор
    Zahto ne razbrah nai-mo6tniq dvigatel na BMW diesel da e 3.0xd kato v sofiq ima sumati X5 i X6 s 4.0D ....
  • 21 az

    8 2 Отговор
    Точно... никой не сравнява сток със сток, виждал съм какъв турбо лаг имат тези нисани без да са барани. М5 дизел ще е интересно, но лично за мен ще е лека гавра със феновете на марката... М дивизията трябва да се асоцира с бензини, това е. Има достатъчно много технологии за намалване на разхода на гориво, ако това е основния довод за пускането на дизел. 550dx.. ок, пуснете и М пакет за него... защо трябва да е М5 дизел..
  • 22 Niko

    10 13 Отговор
    Ха-ха смях.М5 дизел.Излагация.На баварските фенове им се изсмяха в лицето.

    Коментиран от #23

  • 23 520 zender

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "Niko":

    Ама аз немога да разбера що да е смях при положение че 535д ускорява от 0 до 100 за 6.5сек.Ще кажеш-слабо постижение.Ама я си помисли ако мощноста е примерно 400 или повече кс-а известно ли ти е колко NM ще има това чудо..

    Коментиран от #43

  • 24 razbira4

    3 1 Отговор
    40d e 3 litra biturbo
  • 25 :))

    10 4 Отговор

    До коментар #14 от "NO DMG":

    Ето идеалното БМВ Е36.Хората са го измислили.За да си гъзар отвън оставяш корубата на Е36 а вътре двигател от Скайлайн защото двигателя на БМВ не издържа такива натоварвания.

    По желание на местните гъ.ета могат да се сложат надписи "Господ ми е навигатор" и естествено Ремус и Рекаро.
    А да не забравяме и великата буква М която вдига мощността по с 500 коня.

    Коментиран от #29

  • 26 михаил илиев

    6 1 Отговор
    имаше едно клипче в youtube някой я беше дал за пример в предишните статии,как немска фирма за подготовка на спортни автомобили сменя двигателя на бмв с такъв на нисан и го обяснява много просто-казва: да на бмв двигателите са прекрасни но е проблем да се извадят повече от 400 кончета а редовия 6 на нисан понася повече и е много по-издръжлив...поздрави ДОШЕ.

    Коментиран от #28

  • 27 МИХАИЛ

    1 0 Отговор
    ДА ДЕ ТОВА ОТ ДОЛУ КАТО ПИША БАВНО
  • 28 520 zender

    5 7 Отговор

    До коментар #26 от "михаил илиев":

    Да бе ,ма ти си бил много открехнат за БМВ бе-за Е34 М5 което носи на жесток тунинг чувал ли си.Като обичаш ю туб виж клипчета със такава машина -дали й е трудно да достигне 1000кс..

    Коментиран от #31, #32

  • 29 NO DMG

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от ":))":

    Не ми говори все едно съм някой твой съселянин.Далеч не се кланям на Е36 и несъм и фен,дори от немските коли БМВ далеч не ми е любима,ама като става въпрос за тунингована Е36-ца и както сме тръгнали да си пращаме клипове:ГЛЕДАЙ

    Коментиран от #30, #42

  • 30 NO DMG

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "NO DMG":

    Само сега да не се окаже,че тоя двигател е от Нисан?!
  • 31 Mercedes-BG

    2 12 Отговор

    До коментар #28 от "520 zender":

    TDS vurvql mnogo v druga tema go pro4etoh ot teb mai ... dokat mercedes priali 75 konq ti si bil ezda4a s tds :) kade zabrai 147 konq e300td 93-95 g hem s 4 skorosna avtomati4na det varvi poi4e ot tds !!!

    Коментиран от #34, #35

  • 32 Unknown

    11 4 Отговор

    До коментар #28 от "520 zender":

    da .. i za da stane 1130 konq za da budem po to4ni vijdal li si dvigatelq gol.. ni6to po nego ne e BMW.. ima i po moshtni... rekordior na drag beshe drugo BMW M3 E36 . 1420konq ako ne se luja.. no tova ne sa koli, koito mojem da narechem BMW.... i da ne govorim 4e stava duma za pari s koito nqkoi si pravi shizofreniqta.... kato prospeed s S1.. koeto sushto e 1000 konq.. no i to e bilo nqkoi v minaloto audi

    Коментиран от #33

  • 33 NO DMG

    11 2 Отговор

    До коментар #32 от "Unknown":

    Аааа сега това не било БМВ,така ли?А когато скайлайна е 1500 коня си е чистокръвен японски Нисан.
  • 34 520 zender

    8 0 Отговор

    До коментар #31 от "Mercedes-BG":

    Съгласен съм с теб за 3.5тд-147кс но тдс-2.5-143кс по онова време...
  • 35 520 zender

    10 0 Отговор

    До коментар #31 от "Mercedes-BG":

    ...и по същото време 300д-110кс-това е доста умряло бе човек-съгласи се с мен поне веднъж..

    Коментиран от #40

  • 36 RUMPI

    10 8 Отговор

    До коментар #9 от "Дошо":

    ОБРАЗОВАЙ СЕ МАЛКО ИМА Е36 1280К.С. С ДВОЙНА ТУРБИНА ОТ СКАНИЯ ШВЕДСКИ ТУНИНГ ИМА И ОЩЕ МНОГО-МНОГО .НО СА ПО-СКЪПИ НЕ Е КАТО ЯПОНСКИТЕ ЕФТИНДЖОСИ . БЕЗМИСЛЕНИ СПОРОВЕ И КОМЕНТАРИ...:)

    Коментиран от #51

  • 37 Mercedes-BG

    1 7 Отговор
    350 go slagat na s klasata govorim 300td 147 konq na 124 det go slagat s 4 stepena avtomati4na varvi poi4e ot 525tds s ra4na mercedesa 93-95 godina gi pravqt ! posle i 97 puskat 300td 177 konq na o4ilarkata
  • 38 МИХАИЛ

    4 2 Отговор
    абе пичове не е въпроса колко кончета а дали след всяко състезание ще трябва да правите основен ремонт.ако незнаете английски ваш проблем.в клипчето немеца занимаващ се от над десет години с подготовка на автомобили предпочита RB26DETT I6 на нисан.а за познавача на е36 м5 двигателя е по голям и се нуждае от много по серйозна подготовка(иначе е36 е най доброто бмв).р32 гтр бил създаден да надвие порше 959 а не бмв и ауди.абе като неразбирате почетете малко чичко гугъл..А СКОРО ОЧАКВАЙТЕ М3 С 36000 К.С С ДВА ДВИГАТЕЛЯ ОТ МИГ-21 РУСКИТЕ РЕАКТИВНИ ДВИГАТЕЛИ ЩЕ ИЗДЪРЖАТ ПОВЕЧЕ...:)ИНАЧЕ СЪМ ФЕН НА БМВ:) ПОЗДРАВИ ДОШЕ

    Коментиран от #57

  • 39 RUMPI

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "Дошо":

    Техническа грешка , но явно ти си мислиш ,че AUDI е "АЛДИ" ДА НЕ СА ТИ ПРОДАЛИ НЯКВА БАНГИЯ CHINA ИЛИ МАРКАТА САЛАТИ.
  • 40 Mercedes-BG

    2 8 Отговор

    До коментар #35 от "520 zender":

    daje gre6kata e moq ot 89 go ima toq dvigatel 300td 147 konq po tva vreme daje tds nqma6e

    Коментиран от #44

  • 41 M52Bxx

    6 28 Отговор
    Що за глупак е писал статията, щом не знае кой е най-мощният дизелов двигател на БМВ? Ще подскажа на автора - 745д, 4,4-литров двигател, 335 коня. Иначе по темата - дизелите на БМВ вървят перфектно, но кола от класа на супер-бегачките няма как да е конкурентна щом е печка. За бегачка само бензинец върши работа. Доказано!

    Коментиран от #50, #52

  • 42 :))

    18 1 Отговор

    До коментар #29 от "NO DMG":

    Не разбирам защо се обиждаш.Пуснах един клип в който професионалист обяснява че двигателя на БМВ не може да издържи състезание с повече от 400 коня форсиран мотор и за това слага от Нисан.
    А по повод на твоя клип ако можеш ти ми кажи от какво е мотора.При такива драг състезания можеш да сложиш всякакъв мотор. Може и в клипа който ти пускам да са сложили мотор от БМВ на Нисан но не се сещам точно кой мотор може да даде това време.

    Коментиран от #48

  • 43 Име:

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "520 zender":

    Известно ли ти е че не е задължително ако е напомпана до 400к.с нютунметрите да се увеличат пропорционално. Това е като да кажеш че ако се премести прекъсвача на 9000rpm ще бъде по-добра от колкото ако е на 7500rpm. Понякога в гоненето на много коне и обороти се губи въртящ момент. Един пример с субару 2.0 мотор 308к.с 422нм срещу порше с 3.4мотор 320к.с 370нм срещу БМВ с цели 420 к.с, но само 400нм. Така че нм и конските сили не се увеличават пропорционално!
    Жив и здрав..

    Коментиран от #47

  • 44 520 zender

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "Mercedes-BG":

    Помня го тоя модел на 124 ама аз си мисля че мотора е един и същ със този на 140-Да на очиларката 177 но на Е39-184 по онова време първия комън реил на БМВ

    Коментиран от #46

  • 45 Mercedes-BG

    1 4 Отговор
    Release date: October 1989

    End date: June 1993 Cylinders: 6, in line

    Valves per cylinder: 2

    Capacity: 2996 cm3

    Bore x stroke: 87,0 x 84,0 mm

    Compression: 22,0:1

    Max power: 108 kW (147 hp) www.Cars-data.com !!!!
  • 46 Mercedes-BG

    1 4 Отговор

    До коментар #44 от "520 zender":

    vij gi v saita ai 6te bqgam po zada4i :) razli4ni sa edinqi si 350 na praseto s-klassa pak toq si e na 124 ina4e dr e 300d 4ist po tva vreme
  • 47 520 zender

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Име:":

    Е отде да ги знам тея работи-да не съм всезнайко..ясно ми е бе човек но исках да кажа че мотора ще е основно преработен и можеби с по-голяма кубатура нови технологии по мощен и с повече въртящ момент-поздрави..

    Коментиран от #49

  • 48 NO DMG

    15 1 Отговор

    До коментар #42 от ":))":

    Не се обиждам,дразни ме начина по който ми пишеш,все едно съм най-долния селянин.Все тая.От моя клип двигателя е от Е36 М3.Това инфо го приеми като чиста монета,немога сега отново да се разтърсвам за това БМВ,но двигателя е този :),а относно хибрида БМВ-НИСАН,за който ти говореше виж един пичага малко по-надолу какво е написал:

    абе пичове не е въпроса колко кончета а дали след всяко състезание ще трябва да правите основен ремонт.ако незнаете английски ваш проблем.в клипчето немеца занимаващ се от над десет години с подготовка на автомобили предпочита RB26DETT I6 на нисан.а за познавача на е36 м5 двигателя е по голям и се нуждае от много по серйозна подготовка(иначе е36 е най доброто бмв).р32 гтр бил създаден да надвие порше 959 а не бмв и ауди.абе като неразбирате почетете малко чичко гугъл..А СКОРО ОЧАКВАЙТЕ М3 С 36000 К.С С ДВА ДВИГАТЕЛЯ ОТ МИГ-21 РУСКИТЕ РЕАКТИВНИ ДВИГАТЕЛИ ЩЕ ИЗДЪРЖАТ ПОВЕЧЕ...:)ИНАЧЕ СЪМ ФЕН НА БМВ:) ПОЗДРАВИ ДОШЕ

    Коментиран от #55

  • 49 Mercedes-BG

    2 7 Отговор

    До коментар #47 от "520 zender":

    mercedes pusna predi bmw koman real :) ai pozdravi :)
  • 50 Линдрос

    23 2 Отговор

    До коментар #41 от "M52Bxx":

    Глупакът в случая си ти. В статията се казва, цитирам: "В момента най-мощният дизелов мотор на баварците е с обем три литра". Обръщам ти внимание на думите В МОМЕНТА, което всъщност е истината. Аман от хора като теб, които на всичкото отгоре си позволяват да обиждат хора, отдавна занимаващи се професионално с автомобили.
  • 51 ррррр

    7 1 Отговор

    До коментар #36 от "RUMPI":

    Има и такова нещо 1500 +
  • 52 Калоян

    19 10 Отговор

    До коментар #41 от "M52Bxx":

    Освен, че си некомпетентен, както отбеляза Линдрос, си и далеч от истината като твърдиш, че само "бензинец" вършел работа. Я виж с какво гориво карат победителите в едно от най-престижните състезания 24 часа на Льо Ман и тогава пак се изказвай. Всъщност въобще недей да се изказваш повече. Съветът ми е да четеш внимателно статиите и да се образоваш повече, защото тук хората разбират от автомобили и ставаш смешен.

    Коментиран от #54

  • 53 МИХАИЛ

    5 3 Отговор
    The GT-R returned with twin ceramic turbochargers, all-wheel steering, electronically controlled all wheel drive, and 276 hp (206 kW) at 6800 rpm.[13] The RB26DETT engine actually produced ~320. hp, but it was unstated due to the Japanese car makers' "gentlemen's agreement" not to exceed 280 PS (276 hp). The engine was designed for ~500 hp in racing trim.ето хората са разработвали двигатела да издържи без особена преработка на 500 кончета.някъде бях чел че 2.6 двигател на нисан лесно стига до 400 кончета само с лека заигравка с софтуера говорим за р32 от 1989 2.6-320 к.с сток.The electronic boost control had a small physical restriction in the control lines. It was marked in yellow so the new owner could remove it and enjoy a safe factory boost increase.[15] After this increase the car would put out ~310 hp (~230 kW) and could do 0–100 km/h in 4.7seconds and quarter mile in 12.8 seconds И ТОВА Е НАЧАЛОТО НА 90 СЪС СЕРИЙНА КОЛА БМВ М5 2011 0-100 4.4 ДВИГАТЕЛ И УСКОРЕНИЕ 4.4 ИЗЛОЖИХА СЕ...VIVA BMW
  • 54 ?

    5 5 Отговор

    До коментар #52 от "Калоян":

    Я кажи кои коли са по бързи Льо Ман или Формула1.Ако беше толкова хубав и бърз дизела защо толкова години не го вкараха във формулата.

    Коментиран от #60

  • 55 :))

    6 4 Отговор

    До коментар #48 от "NO DMG":

    Ами от всичко което прочетох за пореден път се убедих че за състезателни цели двигателят на Нисан е по добър от този на БМВ.И за драг прави по добро време и за продължително състезание също.А и като написа колегата Михаил още в началото на 90 те са имали времена на които днешни БМВ та могат да завиждат.
  • 56 SlowMotion

    5 1 Отговор
    Сравнението е 100% неуместно Лйо ман няма нищо общо с формулата.

    Коментиран от #59

  • 57 Дошо

    3 4 Отговор

    До коментар #38 от "МИХАИЛ":

    Поздрави и на теб приятел.Благодаря за поздравите ама по-полека, че ще те намразят тука покрай мен.
  • 58 made_in_germany

    1 13 Отговор
    awe o6te li ima hora koito haresvat qponski konservi,vie nerazbrahte li 4e vsi4ki vidove agregati sa izmisleni ot nemci,celiq tehnomlogi4en svqt e tehen,edin 4ovek,kogato nemoje da si pozvoli ne6to hubavo,a mu trqbva se primirqva da vzeme ne6to budjetno,koeto ne mu e po merak,i kato si povtori 100 pati 4e e hubavo i to stava hubavo za nego,taka se rodiha fenovete na qponkite,no ako pitate nqkoe momi4e ni6to nerazbira6to ot avtomobili,koq ti haresva nai-mnogo-tq 6te kaje-BMW i Mercedes

    Коментиран от #61, #87

  • 59 ?

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "SlowMotion":

    Е кой двигател е по бърз тогава?Кажи кой е най бързия автомобилен спорт и какви двигатели ползва и ще се разберем кое какво е .

    Коментиран от #62

  • 60 Дошо

    11 1 Отговор

    До коментар #54 от "?":

    Дизеловия двигател за сега е прекалено тежък в сравнение с аналогичен по обем бензинов двигател.Без турбокомпресор всички знаем на какво е способен дизела - на нищо.Отделно най-големия проблем е много по-ниската скорост на горене на нафтата => високи обороти са недостижими на този етап от развитието на дизеловите ДВГ.С цената на колосални средства и високотехнологични разработки в Льо Ман може и да са достигнали 7000об/мин при дизелите, но все пак като знаем за какви стойности на този параметър става въпрос във Ф1.....
  • 61 някой

    10 4 Отговор

    До коментар #58 от "made_in_germany":

    Много добре го каза за хора които не разбират от автомобили БМВ и Мерцедес са по харесвани.
    Що се отнася до агрегатите може ли да ми кажеш кой е използвал първи турбокомпресора?Кой е направил първото активно окачване?Кой е използвал за първи път променливи фази на газоразпределение?
    Що се отнася до цената за едни и същи пари японците предлагат по хубава коли от германците така че какво да говорим.Ако си човек който разбира от техника ще предпочетеш японското.Ако си келеш който иска да се фука пред неразбиращи твоят избор е немското.
    И за двата влака си има пътници и немците си продават колите и японците.Всеки да си избира за какво си дава парите.

    Коментиран от #71, #74, #76

  • 62 SlowMotion

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "?":

    Кога съм писал че дизела е по-добрия мотор?И Ф1 е много далече от истината да е най-бързия автомобилен спорт ...

    Коментиран от #63

  • 63 ?

    2 1 Отговор

    До коментар #62 от "SlowMotion":

    Чакам да кажеш.

    Коментиран от #68

  • 64 qwerty

    0 5 Отговор
    2.4-210konq poznaiote koq e taq kola dizelova

    Коментиран от #66

  • 65 МИХАИЛ

    13 2 Отговор
    много ми се иска да видя автомобил от формула 1 да издържи 24 часа връткане...и ДОШЕНЦА ПОВЯРВАЙТЕ ИМАТЕ ПОВЕЧЕ ФЕНОВЕ ОТКОЛКОТО ХЕЙТЕРИ,САМО ЧЕ ГИ МЪРЗИ ДА ПИШАТ...:)VIVA SEAT

    Коментиран от #67

  • 66 михаил

    2 5 Отговор

    До коментар #64 от "qwerty":

    honda
  • 67 до Михаил

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "МИХАИЛ":

    VIVA SEAT - това не го разбрах
  • 68 SlowMotion

    3 1 Отговор

    До коментар #63 от "?":

    До колкото разбирам става въпрос за моторите... Та Инди кар , Наскар, дори и в Льо ман достигат много по високи скорости от тези на Ф1 ... И все пак Ф1 има много сурови изисквания и ограничения.
  • 69 maksito

    2 2 Отговор
    Не мисля че дизела ще се отрази добре на модела (BMW M5)
  • 70 Raptor

    4 3 Отговор
    Bravo BMW!
  • 71 520 zender

    5 3 Отговор

    До коментар #61 от "някой":

    Абе като говориш така що малко не провериш в нета а-да си чувал за 2002турбо от 1973та-сериен автомобил със впечатляващите за времето си 170кс.Е ти разбираш от автомобили-а германците не-то затова в премиум сегмента тая година само една от трите марки е продала повече от чуждестранните им конкуренти,ама остави ги ти скапаните немци-ние сме по-умни от тях..

    Коментиран от #83

  • 72 МИХАИЛ

    2 2 Отговор
    излъгах не е36 а е34 особено alpina е най красивото БМВ-VIVA AUDI

    Коментиран от #73

  • 73 520 zender

    3 1 Отговор

    До коментар #72 от "МИХАИЛ":

    Веж-тук сме на едно мнение за АЛПИНА Е34
  • 74 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "някой":

    И кой първи е ползвал турбокомпресора?
  • 75 ан0ним3н

    3 2 Отговор
    Дизелов гигант
  • 76 DA

    2 3 Отговор

    До коментар #61 от "някой":

    1 - Турбокомпресори - http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080108055823AAnmpcO
    2 - Активно окачване - Лотус
    3 - Променливи фази на разпределение -
    а)Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars (US Patent 4,231,330).[3] The 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L had a mechanical VVT system in SPICA fuel injected cars sold in the United States. Later this was also used in the 1983 Alfetta 2.0 Quadrifoglio Oro models as well as other cars. The system was engineered by Ing Giampaolo Garcea in the 1970s.[

    б)Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers (US Patent 3,641,988).[3] The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.

    в)Honda's REV motorcycle engine employed on the Japanese market-only Honda CBR400F in 1983 provided a technology base for VTEC

    НО все пак началото при автомобилостроенето поставя Порше - In 1958 Porsche made application for a German Patent, also applied for and published as British Patent GB861369 in 1959. The Porsche patent used an oscillating cam driven via a push/pull rod from an eccentric shaft or swash plate. The cam was Desmodromic having opening and closing cam surfaces which operated the valve by a bifurcated rocker and ball joint. Being Desmodromic meant there was no valve spring. The cam pivot was adjustable for height, as the push/pull rod length was constant this rotated the cam so the lift and duration increased. A compensating link moved the rocker pivot to match the cam's position. The adjustment of the cam pivot could be by mechanical linkage to a screw thread, hydraulic from engine driven pump with spill valve or from a engine speed governor. At present it is unknown if any working prototype was ever made.

    Няма технология измислена от японци. Има копи и пейст. Наистина копират много добре и в много случай надминават оригинала, но все пак фактите са си факти. Дори и най-прост премер ще дам - поогледайте се в Мобиле и намере по-коментирани коли от европейските. Харесвам всякакви коли, всяка си има чар и предназначение, към което се насочваме според джобовете си.

    Коментиран от #78, #81

  • 77 BMW FOREVER !

    9 3 Отговор
    Еми добре е измислено,ще има и Бензиново М5 и дизелово,което ще е с доста голям въртящ момент,така потребителите ще имат хем бързо,хем икономично,какво повече от това ! Но все пак Бензина си е бензин,но добре е измислено и дизеловото М5 !!!!! Бавареца си е баварец....! :) ;]]
  • 78 No comment

    3 1 Отговор

    До коментар #76 от "DA":

    VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) is a valvetrain system developed by Honda to improve the volumetric efficiency of a four-stroke internal combustion engine. This system uses two camshaft profiles and electronically selects between the profiles. It was invented by Honda R&D engineer Ikuo Kajitani[1], and was the first system of its kind.
  • 79 answer

    4 0 Отговор
    The turbocharger was invented by Swiss engineer Alfred Büchi, who received a patent in 1905 for using a compressor driven by exhaust gasses to force air into a piston engine.[4] During the First World War French engineer Auguste Rateau fitted turbochargers to Renault engines.

    Съвсем не са германци тези които са изобретили турбото.
  • 80 no comment

    3 0 Отговор
    Torque vectoring is an idea that builds off of the basic principles of a standard differential. A torque vectoring differential performs basic differential tasks while also allowing torque to be transmitted independently between wheels. This torque transferring ability improves handling and traction in almost any situation. Torque vectoring differentials were originally used for racing applications. Mistubishi rally cars were some of the earliest vehicles employing this technology.[2] The technology has slowly developed and is now being implemented in a small variety of production vehicles. The most common use of torque vectoring in automobiles today is in all-wheel drive vehicles.
  • 81 някой

    9 2 Отговор

    До коментар #76 от "DA":

    По скоро БМВ не е изобретило нищо отколкото японците.
    И понеже гледаш мобиле.Погледни мобиле.де. и ми кажи колко струва Honda NSX 1991 и BMW 840 от 1995 например.Напомням че като ново БМВ то е доста по скъпо от хондата.
    Очаквам коментара ти защо великата европейска баварска кола се е обезценила много повече от хондата.

    Коментиран от #82, #84

  • 82 Дошо

    9 3 Отговор

    До коментар #81 от "някой":

    Колега въпроса ти е към друг ама аз знам защо се е обезценила великата баварка.
    Оказала се е прекалено тежка и тромава въпреки големия си двигател и съответно изобщо не е отговаряла на спортните претенции, с които е бил създаден модела.
    Освен това разхода на гориво се оказал огромен и отгоре на всичко вредните емисии били на практика такива, че надвишавали тези изпускани от други мотори с аналогичен обем на двигателя.Отстраняването на този проблем се оказал икономически неизгоден и било взето решение - ПРЕЖДЕВРЕМЕННО СПИРАНЕ ОТ ПРОИЗВОДСТВО НА ТОЗИ МОДЕЛ.
    Беемвистите каквото искат да говорят ама това е самата истина.
  • 83 някой

    12 4 Отговор

    До коментар #71 от "520 zender":

    Премиум сегмента е една измислица създадена да се вземат пари за нещо което го няма.Плащаш една камара пари за тройка БМВ щот била премиум.И кое и е премиум пластмасите вътре или тясното и неудобно купе.
    Като ви е толкова акъла плащайте за измислици.Фирмата БМВ от това живее.

    Коментиран от #85

  • 84 DA

    3 1 Отговор

    До коментар #81 от "някой":

    NSX е кола, която е доказано технологична. Няма как да не струва пари. Въпреки, че е 1991 г. И това е едно на ръка. Втория важен фактор за обезценката на БМВ от 1995 или от която и да е година в сравнение с NSX е малко смешна, поради факта, че Хонда е направила х брой NSX, а БМВ само за 1995 г. има 5 х повече 740. И не на последно място NSX е направен за конкурент на Ферари. Дори се наричал японското Ферари. Да сравним ли цените с конкурента му? За съжаление аз знам, че в БГ има само един NSX - в София. Сребриста на цвят. Виждал съм я 2 само 3 пъти. Но и за съжаление само този NSX, Супрата и ГТР и Ево-то могат чистосърдечно да се коментират защото, когато дойде време за сравнение само тях може да посочите. Аз не съм фен на определена марка както казах, още по-малко на БМВ. За мен има един определен модел(не марка), на който дори и мокета знам от каква материя е и който за щастие успях да купя и притежавам. Не съм искал да те обидя с нищо. Ходя на мобилни изложения и събори от каквато и да е марка и производител. На тунинг събори - също. Стига да имам възможност към дадената дата.
  • 85 520 zender

    2 12 Отговор

    До коментар #83 от "някой":

    Ама разбира се че е измислица-пък Инфинити и Лексъс не са.Тойота и Нисан ги е срам от имената си и зада са премиум се кръщават с друти имена.Да ама не-като станеш новобогаташ незначи че имаш синя кръв.Германските марки нямат други имeна-няма от какво да се срамуват.Ама ние беемвистите сме тъпи и купуваме БМВ -вие сте хитряги-купувайте си други коли.Междо другото не БМВ се сравнява с НИСАН примерно а винаги става обратното-защо ли

    Коментиран от #86, #88, #100

  • 86 Дошо

    12 1 Отговор

    До коментар #85 от "520 zender":

    Не че ги е срам ами си променят имената защото навяват лоши мисли на някои хора като американците към които и са насочени марките им с променени имена.Датсун се преименува на Нисан след войната защото са правели самолетни двигатели и на братята американци нямало да им хареса, че тая марка ги е бомбардирала.В една класация за най-добър спортен автомобил американците казаха за Мазда МХ5 която беше и победител в класацията:
    -Най-дразнещото нещо в тая кола, е че освен всичко друго е и адски качествена.
    Та така някои от шовинизъм няма да купи японския автомобил защото е светлинни години пред дръгливите им кошове и хората им сменят имената.
  • 87 stenly

    11 0 Отговор

    До коментар #58 от "made_in_germany":

    Приятелю ВЕЛИК си батко, ГОЛЯМ си. Нейскам да те обидя ама сравнението което даде със малоумните кифли направо разби всички коментар. От тук се вижда че за теб е важно каква кола харесва жената а не каква на теб ти харесва.
  • 88 Дошо

    7 0 Отговор

    До коментар #85 от "520 zender":

    И да ти кажа още нещо.Сменили си името на Нисан и след сума време американците разбрали, че това е японска марка а след това за да им продадат луксозен автомобил на марката си трябвалода му сменят името и така.Сигурно тия още не знаят, че Инфинити е японско.Като се усетят сигурно ще излезе още някоя марка от Нисан :-).
    И така все пак 40% от американците смятат, че ВОЛВО е американска марка.

    Коментиран от #89, #91

  • 89 520 zender

    1 5 Отговор

    До коментар #88 от "Дошо":

    Виж сега -МХ5-да призната е не само в Америка-и германците я признаха-ама защо всички все със голямото немско трио се съревновават-еи това не ми е ясно.

    Коментиран от #98

  • 90 Stoyan

    6 0 Отговор
    Това разбира се е светотатство.

    Но след като М5 вече се сдоби с двигател с принудително пълнене, изглежда логично да има и дизел.
    И друго - тази М-ка изглежда ще е с двойно предаване - M550dX.

    И малко за "спецовете" писали по-рано, ще цитирам класиците:

    "Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания"

    Коментиран от #96

  • 91 Stoyan

    1 1 Отговор

    До коментар #88 от "Дошо":

    А трябва вече да ги възприемат отчасти като френски ...

    Доше нямаш умора, какво ли ще пишеш като започнеш ремонтите по японката.

    Коментиран от #92

  • 92 Дошо

    11 4 Отговор

    До коментар #91 от "Stoyan":

    Като взема японката почти няма да пиша тук.Ще ми е спокойно и ще се радвам на живита извън сервизите.

    Коментиран от #104

  • 93 donbaro75

    2 5 Отговор
    Do komentar 92,Doscho komentara e za BMW,a ne za japonki.FOREVA BMW M POWER.

    Коментиран от #111

  • 94 Raptor

    2 4 Отговор
    Kak e vazmojno da ima hora koito da sravnqvat BMW s yaponski i koreyski katafalki!
  • 95 КУРТИ

    1 2 Отговор
    МОБИЛЕ БГ, БРАВО, СМЕНИЛИ СТЕ ШРИФТА ! ТАКА ПО-ЛЕСНО СЕ ЧЕТАТ КОМЕНТАРИТЕ !
  • 96 stenly

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Stoyan":

    много добре казано пич. макар че съм противник на марката, коментара ти получава едно голямо БРАВО.
  • 97 stenly

    0 1 Отговор
    много добре казано пич. макар че съм противник на марката, коментара ти получава едно голямо БРАВО.
  • 98 stenly

    2 0 Отговор

    До коментар #89 от "520 zender":

    ами пич нека аз ти отговоря защо все със въпросното трио се сравняват- ами ЗАЩОТО СА ТЪПАЦИ
  • 99 КУРТИ

    0 3 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=w6x3tixVRIY&NR=1

    ГЛЕДАМ, ЧЕ ПУСКАТЕ МНОГО КЛИПОВЕ С БМВ-та ТУКА !
  • 100 stenly

    8 3 Отговор

    До коментар #85 от "520 zender":

    Виж приятелю, ВИЕ БМВ-истите си извоювахте славата можеби защото 99%от собствениците са (незнам как да се изразя без да засегна или обидя някой) ..дебеловрати, самовлюбени и вероятно комплексирани мъже на които им е останало единствено БМВ-т0. Пак казвам че неискам да обидя или нагрубя някой ревностен почитател на марката. И между другото аз съм един от явните противници на марката но все пак искам да кажа че за мен БМВ 850 е един адски добре изглеждащ автомобил за времето си, карал съм го -много е добър, харесвам го.

    Коментиран от #103

  • 101 wesd

    0 1 Отговор
    dqvolat e v germaniq ... purvo predno predavane za malkite serii a sega i dizel na M5 ... da idva apokalipsisa 4e ve4e ne se trae... PS - sazdatelite na markata sigurno psuvat otgore...
  • 102 djepa

    6 0 Отговор
    ko sa penite e dne6nite dizeli da po dobri ot benzinowite agregati
  • 103 520 zender

    3 3 Отговор

    До коментар #100 от "stenly":

    Е как го казваш това без дори да си ме виждал-нито съм дебеловрат,нито пък само колата ми е останала-семеен съм а това е повече от десет беемвета.Харесва ми тази марка и си я защитавам,пък и темата е за бмв-на тебе какъв ти е проблема
  • 104 user

    3 7 Отговор

    До коментар #92 от "Дошо":

    Няма да пишеш във форума, защото ще висиш по сервизите - ние пишем от време на време, защото не ни се налага да посещаваме сервиз с немските лимузини, но пък ни се налага да работим повече, за да не се унижаваме със жълти щайги ! Все пак да ти напомня фактите - до момента в световната автомобилна история японските производители на МПС са привикали най-много дефектни МПС-та обратно в сервизите си. Вземеш ли японското отиваш по другите форуми - тези с ремонтите. Успех, каквото човек сам си направи, друг не може да му го направи - ще разбереш какво имма впредвид като се повозиш на скърцащата жълта пластмаса ! Колкото до статията - спортен дизел - твърдо НЕ ! Сигурен съм, че БМВ ще направи най-добрият, мощен и спортен дизел - но просто не приемам дизела като гориво - чука, трака, пуши и мирише - не е за мен ! Ще му стана фен като спре да чука, сега ми е трактористко !

    Коментиран от #109, #113

  • 105 riator

    4 3 Отговор
    Но е факт, че най-големите комплексари са БМВ-джийте :)
    вие живеете в един измислен свят
  • 106 V V T I

    4 1 Отговор
    това е много добро като цяло
  • 107 Automan

    5 3 Отговор
    Четох доста в тази тема.За пореден път се запали вечния спор Германия срещу Япония.И като във всеки спор има "ултраси" които или псуват или се изказват директно,че нещо било боклук.За съжаление повечето от тези хора дори не са виждали колите , които заклеймяват като консерви или нещо подобно.
    Да безспорно германските инженери са дали много на автомобилостроенето това не може да се отрича.Но това не означава ,че германците единствени могат да правят автомобили.
    В последните години се забелязва една неприятна тенденция.Германските фирми намалиха качеството на продуктите си , но цените им дори се повишиха.Мениджърите ръководени от желание за максимална печалба притиснаха иженерите за максимални възможни икономии на влаганите материали.Притиснаха ги и със скъсени срокове за тестване на нововъведенията.Това естествено се отрази на качеството
    на колите.Днешните мерцедеси нямат нищо общо с някогашните легендарни със своето качество и здравина машини.
    Другата страна -японците.
    Повечето техни фирми нямат толкова дълга история,но се учеха бързо.Те не можеха да си позволят да надуват цени.Първите им модели просто копираха други производители.
    Но от средата на 80 те започна осезаема промяна.Японците достигнаха качеството на учителите си и развиха собствени изследователски отдели.
    Фирми като Хонда стигнаха и по далеч като започнаха изследвания в области като роботика и самолетостроене.
    През 80 те Хонда показа , че е технологично готова да се противопостави успешно на големите в най - големия автомобилен спорт Формула1.Фирми като БМВ,Порше и дори Ферари разбраха , че японците не са вече онези малки хора на които могат да се присмиват.
    По долу в коментарите се обсъждаше NSX.През 1990 година Хонда направи кола способна да се конкурира с Ферари при това на 3 пъти по ниска цена без да прави компромис с нищо.
    Дори днес тази кола се смята за една от най здравите и качествени спортни коли правени някога.Цената и на старо е по голяма от повечето премиум коли от това време.

    Може още много да се говори , но няма смисъл.Днес спора се получава защото все повече хора осъзнават,че германските производители ги карат да плащат без да получават полагащото се за тези пари използвайки името си.
    Естествено за много хора е важно да ги смятат за успели и за нещо повече от другите.Един от добрите начини за това е да платиш цената за Мерцедес или БМВ и да покажеш , че си нещо повече. Има и други хора , които за парите си търсят да получат най-много.За тях не е важно какво мислят другите.Тези хора са почитатели на японско,френско,италианско и т.н. в зависимост от конкретните си нужди.
    Естествено японците не оставят германците спокойно да се ширят в "премиум" сегмента и фирми като "Лексъс" и "Инфинити" вече доста сериозно притискат германците особено на американския пазар.
    Хонда за сега не се насочва в тази област тъй като набляга на еко проекти.Дори в Европа не предлага мотори над 200 коня на колите си.Такава е философията на тази фирма.
    Времето ще покаже кой ще успее и кой не в тази надпревара.
    Но подценяването на японците би било голяма грешка.Все пак те не случайно са станали най големите производители на автомобили в наши дни.

    А относно статията мисля , че БМВ трябва да си имат един М5 модел както до сега.Няма нужда и там да правят 10 модификации с дизели и какво ли още не.
    Това е все едно Ферари да пуснат дизел.

    Коментиран от #110, #112

  • 108 4x4

    11 0 Отговор
    ТОВА Е КРАЯТ НА М ЛЕГЕНДАТА!!!!

    Все едно сам да се простреляш в крака...
  • 109 Дошо

    5 1 Отговор

    До коментар #104 от "user":

    Ти както винаги си недоразбрал, но нищо ще ти обясня още веднъж.Аз до ссега висех по сервизите с германската бракма.Сега ще си купя качествен, надежден японски автомобил и ще се радвам на живота извън сервизите.
  • 110 V V T I

    1 1 Отговор

    До коментар #107 от "Automan":

    що не им каза като купуват японска кола вгора ръка първата буква номер на купето каква трабва да бъде това е много важно нещо от исторически факти файда нямат
  • 111 Дошо

    6 0 Отговор

    До коментар #93 от "donbaro75":

    Ти може ли пише на български?На латиница явно не можеш пише, освен ако не е опит да пише на англииски, но не се получава на теб .
  • 112 Maurice

    1 4 Отговор

    До коментар #107 от "Automan":

    Ти да не мислиш че някой ще отдели 10 мин да ти изчете романа?? По темата.Тази кола е перфектна,даже преди да са я пуснали на пазара.100 пъти по-добра от бензина.Само разни заблудени хора още не са се качвали на нов дизел и не знаят за разликата.Колкото до коментар от 20 метра по-надоло,когато в Наскар или Льо Ман развият 360км/ч,ела ми се обади.Да не споменавам че там са с двигатели 3 пъти по-големи от Ф1.А ако разрешат в правилника дизели,то може и да видим някой да рискува с разработката на дизелов агрегат. Е,трака малко повечко,няма ги онези 7-8000 об/м като бензина,но пък по вървене и ускорение не му отстъпва.Освен това при цедене,дава много по-приличен разход от един бензин. За БМВ маняците искам да кажа,че японските бегачки имат бензин в кръвта,а немските имат снобски престиж и гипс в гумите!!!

    Коментиран от #115

  • 113 въпрос

    6 1 Отговор

    До коментар #104 от "user":

    AUTO BILD разкри проблеми при спирачната система SBC при Mercedes Е класата и Mercedes SL, като по този начин предизвика най-голямата в историята на фирмата сервизна акция за безплатно отстраняване на заводски дефект (2004). Корозия по вратите на Е-класата (2001). При Vito и Viano дефект в електронния блок на мениджмънта на двигателя водеше до нежеланото му изгасване (2004).

    Mercedes първоначално отрича проблемите и едва след разследването на Аутобилд за отказ на спирачките е принуден да вземе мерки.

    http://mercedes-bulgaria.com/e-klasa/186-testove/1826-mercedes-w211-i-sbc-problemite.html

    "Немският автомобилен концерн BMW ще изтегли общо 350 800 автомобила BMW и Rolls-Royce заради проблем в спирачната система, съобщава агенция "Блумбърг".

    Производителят ще отстрани дефектите за своя сметка. Проблеми са открити в 345 000 бройки на BMW от пета, шеста и седма серия и 5800 Rolls-Royce модела по целия свят, произведени от 2002 до 2010 година, коментира говорителят на компанията Франк Щребе. Новият седан на пета серия не е засегнат.

    Дефектът е бил засечен след оплаквания на собственици, че трябва да натискат спирачния педал по-силно. От компанията съветват потребителите превантивно да проверят изправността на своите автомобили"

    "БМВ е поредният световен автопроизводител, на който му се наложи да изтегля свои коли от пазара. Германската компания е прибрала в гаража 130 000 луксозни возила, купени в САЩ. Произведените между 2007 и 2010 г. автомобили имали дефектни бензинови помпи, предаде АП. Сходни проблеми, които може да доведат до отказ на двигателя, имали и около 20 000 високо проходими джипове Х5. В съобщение БМВ информира американската Агенция за защита на околната среда. "

    Има и други неща за БМВ.Като например отказ да признаят дефектите в кормилната система на Z4.

    Искам големият специалист USER да коментира отзоваването на качествени и скъпи немски боклуци.И забележете не ги отзовават само заради опасения а заради реално случили се ситуации и то с някои хора многократно дори след като са минали през фирмен сервиз
  • 114 Raptor

    2 7 Отговор
    Auuuuuu tuk ima hora koito sa mnogo zle!Dobre che ima hora kato vas da kupuvat yaponskite i koreyskite kazani!Lo6oto e che toqno kato vas koito karat qponski baraki za 5000 lv pravqt belite po pati6tata1

    Коментиран от #116

  • 115 Automan

    5 2 Отговор

    До коментар #112 от "Maurice":

    За твое сведение в правилника не са забранени дизели.
    И пак за твое сведение недей да сравняваш турбо дизел с атмосферен бензин.Ако пробваш бензиново турбо ще разбереш че дизела е майтап.Не случайно във WRC още си ползват бензинови турбомотори а не дизели.
    И ако не ти се чете недей да четеш , но и за това не си в час малко си чел.
  • 116 ха ха

    0 1 Отговор

    До коментар #114 от "Raptor":

    Ооо смешника с измекярската мечта Е36 за 2000 лева пак е тук.Събра ли пари за гуми или не ти остават от висене по сервизите?
  • 117 Raptor

    1 6 Отговор
    Do komentar 116!
    karam X5 za 160 000 leva!Auuuu zatova e zle BG!

    Коментиран от #118, #127

  • 118 ха ха

    4 1 Отговор

    До коментар #117 от "Raptor":

    Е аз карам Енцо ама заради дето ми пречат по пътя е зле в България.Ще си ходя в Монако.

    Коментиран от #125

  • 119 Raptor

    1 1 Отговор
    Do 118
    Ti begay nay-dobre se gramni palyacho!Ma kasmet ima6 che samo si pi6em.........

    Коментиран от #122

  • 120 niki

    2 2 Отговор
    az pak iskam volga i mai 6te si kupya edna takawa 6taiga
  • 121 niki

    0 2 Отговор
    az pak iskam volga i mai 6te si kupya edna takawa 6taiga
  • 122 ха ха

    0 0 Отговор

    До коментар #119 от "Raptor":

    Ooo нещо сме нервни а?Що така?Успокой се ще ти стане лошо.
  • 123 niki

    0 4 Отговор
    moderatore nedei tri mneniya neka sporyat moje bi nyakoi slan4aw den 6te razberat 4e e bezsmislenno
  • 124 V V T I

    1 1 Отговор
    520 zender ти кво ще кажиш за тоз модел

    Коментиран от #128

  • 125 Raptor

    1 3 Отговор

    До коментар #118 от "ха ха":

    Kakvo Enzo ima6 ve moyto momche!Kakvo Monako ve!
  • 126 VIP

    1 2 Отговор
    Az sym vizdal M5, hubavo e. S izdutite broni. Sq i disel M5, kato znam moq golf tdi kak lueti, s tetoq istrebitel 4e ima da zuzim.
  • 127 КУРТИ

    8 0 Отговор

    До коментар #117 от "Raptor":

    И СУТРИНТА КАТО СЕ СЪБУДИШ КАКВО ВИЖДАШ ПРЕД БЛОКА, НЯКОЯ ПЛАЧЕЩА ЗА РЕМОНТ ГРОБНИЦА, КОЯТО СИ КУПИЛ ПРЕДИ 2-3 ГОДИНИ И ПОНЕЖЕ СИ ДАЛ ВСИЧКИТЕ СПЕСТЕНИ ПАРИ,КУПУВАЙКИ Я, ТЕ ПРОБЛЕМИТЕ СЕ НАТРУПВАТ, А ТЕБ ТЕ МЪРЗИ ИЛИ НЯМАШ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ГИ ОПРАВИШ ! НО НЕ СЕ НАТЪЖАВАЙ, ДОВЕЧЕРА КАТО ЗАСПИШ ПАК ЩЕ СЕ МЕТНЕШ НА БМВ Х5 ЗА 160 000лв И ВСИЧКИ МАЦКИ ЩЕ СА ТВОИ !!!
  • 128 520 zender

    1 5 Отговор

    До коментар #124 от "V V T I":

    Лично на мен първо ми харесва новия модел-по добър е от изцепката на крис бенгъл.А за дизела-само адмирации-немските марки доказаха че дизела може и да е мощен не само да трака и вярвам ,ама подчертавам че истински вярвам че БМВ със М5 дизел няма да се посрамят-и сега най-мощния осмак дизел е на БМВ.

    Коментиран от #129, #134

  • 129 Дошо

    9 2 Отговор

    До коментар #128 от "520 zender":

    Кой е той?Осмака дизел?

    Коментиран от #130

  • 130 520zender

    1 1 Отговор

    До коментар #129 от "Дошо":

    745Д-333КС

    Коментиран от #131

  • 131 Дошо

    9 1 Отговор

    До коментар #130 от "520zender":

    Ми значи малко спорно дали това е най-мощния дизелов осмак, защото Алди имат 4.2 - 326к.с
    Така като гледам БМВ е с 7коня отгоре ама това от 300куб.см повече.

    Коментиран от #132, #133, #153

  • 132 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #131 от "Дошо":

    Така е-имат неравностойни двигатели-междо другото честно казано аз заплахата за по-мощен дизел я виждам от АУДИ а не от МЕРЦЕДЕС
  • 133 520 zender

    1 0 Отговор

    До коментар #131 от "Дошо":

    Сега се сетих-имай предвид че този осмак е от 2005година ,говоря за БМВ-вярвам че обновеният ще е още по-мощен и респективно със въртящ момент над 700nm
  • 134 bg

    3 3 Отговор

    До коментар #128 от "520 zender":

    Доказаха ама не доказаха какво му се случва на дизела с макар и малко по некачествена нафта.Те дори с качествената нафта в Германия върнаха 200 000 дизелови двигателя на Мерцедес.Дизела вече се изчерпва като възможности за форсиране.Няма смисъл да се напъват да правят спортни коли с дизел.Тука някои хора се опитват да сравняват 2 литра атмосферен бензин с 3 литра турбодизел.Е няма как.Сравнете колко вади един 3 литров турбобензин така е коректно.
    А БМВ вместо да се напъват да вкарват дизели при спортните коли да си развият малко програмата с електро задвижвания че пак са на опашката.

    Коментиран от #136

  • 135 име

    0 0 Отговор
    А ти най- добре млъкни, че се излагаш като кифладжия!
  • 136 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #134 от "bg":

    Явно немците смятат че има още хляб във дизела .АУДИ и МЕРЦЕДЕС също са се насочили към по-мощни и икономични дизлаци.За ток не споря-мисля че БМВ наистина са назад в тая област-бяха се насочили към водорода ама за сега нищо.

    Коментиран от #139

  • 137 bg

    1 1 Отговор
    225 кВт (306 к.с.), 400 Нм
    Познай от колко литров бензинов мотор БМВ вадят това и после го сравни с дизела им със същия обем.

    Коментиран от #138

  • 138 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #137 от "bg":

    Това небеше ли 3.0битурбо...

    Коментиран от #140

  • 139 bg

    0 1 Отговор

    До коментар #136 от "520 zender":

    Между другото на мода вече не са скъпите и тежки турбодизели а олекотени бензинови мотори с малък обем и турбина.Много по малко разходи за производство нисък разход и малко заемано място в автомобила.

    Коментиран от #141

  • 140 bg

    4 1 Отговор

    До коментар #138 от "520 zender":

    Точно така , сега разбираш ли че дизела има още доста път да измине за да стигне тези стойности които между другото въобще не са високи.Такъв мотор спокойно може да работи на 500 коня и Нисан отдавна са го доказали дори с 2,8 мотор.
  • 141 520 zender

    2 1 Отговор

    До коментар #139 от "bg":

    Абе човек-турбините на БМВ просто надуват малко-всеки производител сам приценява колко мощност да постигне

    Коментиран от #142

  • 142 Дошо

    3 2 Отговор

    До коментар #141 от "520 zender":

    Алдитата са на 0,3бара което си е малко

    Коментиран от #143

  • 143 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #142 от "Дошо":

    Тъкмо си мислех да дам пример със АУДИ-техния 2.7битурбо има настройка на 265кс ...на кво още беше 320кс.. 380 кс420 кс...480кс също-просто зависи каква е настройката според мен..пак казвам-така си мисля аз..

    Коментиран от #144

  • 144 Дошо

    41 3 Отговор

    До коментар #143 от "520 zender":

    За 350кс май само настроики се променят по тоя мотор.ЗА 480 мисля във форума се коментираше, че трябват някакви други промени(все пак не особено големи и скъпи де) ако правилно си спомням но за мощности до около 350 си ги понася спокойно и само настройки се променят.

    Коментиран от #145

  • 145 520zender

    2 1 Отговор

    До коментар #144 от "Дошо":

    Просто този мотор има голям потенциал-също като този на времето на S2..ИЛИ RS2..2.2-220HP

    Коментиран от #146, #149

  • 146 Дошо

    3 0 Отговор

    До коментар #145 от "520zender":

    РС2 е 315коня
    С2 е 220
  • 147 NO DMG

    3 1 Отговор
    Ами те вече аудитата имат по-силен дизел.На новото А8 4.2ТДИ-351кс
  • 148 Контакт

    3 1 Отговор
    Вместо да плюя БМВ, защото са създали М5 дизел, ще се радвам, че не са спрели от производство стандартния М5 с бензинов двигател...какво им коства да пробват успоредно със стандартния М5 да пуснат някой напомпан дизелов шестак и да видят как ще го приемат хората....вкусове всякакви ;)
  • 149 V V T I

    5 1 Отговор

    До коментар #145 от "520zender":

    имаме един колега кара омега от новите дизел двигатела и бил на бмв казва че е много доволен само някви ядове имал с гнп-то

    Коментиран от #150

  • 150 520 zender

    2 2 Отговор

    До коментар #149 от "V V T I":

    Повреди имам и аз-мъча да ги отстраня-трябват пари но не се оплаквам като някои от форума....
  • 151 Mercedes-BG

    6 4 Отговор
    Bmw-manqci ne6tu ne neodorqvate za tva det sam napisal 4e mercedes imat dizel koman rela preid bmw aide da svetnite tuka si4ki koi dizel na BMW e predi cdi na c220 cdi ot 97 godina face lift 4e nemoga se setq ko e bmw 97 godina be6e s koman real dvigatel !!!!! 530 ? 320 ?

    Коментиран от #152

  • 152 V V T I

    2 2 Отговор

    До коментар #151 от "Mercedes-BG":

    само да уточним нещо че май не ти е ясно коман рейл е вид горивна система не е двигател ето ти нещо интересно CDI - Diesel Injection (Mercedes-Benz)
    dCi - diesel Commonrail injection (Renault)
    DDE - Digital Diesel Electronics
    dTi - diesel Turbo intercooler (Opel)
    HDi - Diesel injection (Citroen, Peugeot)
    JTD - uniJet Turbo Diesel (Fiat, Alfa Romeo)
    SDI - Standard Diesel Injection (VW)
    TDI - Turbo Diesel (VW,Audi, Skoda)

    Коментиран от #155

  • 153 4x4

    4 1 Отговор

    До коментар #131 от "Дошо":

    Колеги "Дошо" и "520 zender", хубав разговор ама да добавя нещо:

    745д се монтира само в 7-ца серия Е65/Е66 до 2008г. BMW се отказват от него поради бисоките емисии и наблягат на редовия дизелов шестак с би-турбо технология. Audi успяха да извадят сходен мотор едва през 2008г. в последния фейслифт на А8 D3. Мощността на 4,2л дизел е 329hp с 650Nm въртящ момент. По-слаб от BMW.

    В новия А8 D4 има по-мощен вариант. Ако сравняваме последните модификации на моторите тогава данните са следните:

    2008 BMW745d V8 4,4L 329hp 750Nm
    2011 AudiA84,2d V8 4,2L 350hp 800Nm

    BMW няма да преследват големите мотори. Ще наблягат на даунсайзинг за снижаване на разхода и емисиите.

    Коментиран от #154, #157

  • 154 :))

    5 1 Отговор

    До коментар #153 от "4x4":

    BMW няма да преследват големите мотори. Ще наблягат на даунсайзинг за снижаване на разхода и емисиите.

    Нещо което хонда отдавна прави.
  • 155 Mercedes-BG

    5 3 Отговор

    До коментар #152 от "V V T I":

    xaxa znam az spokoino ne nujno mi obesnqva6 4e ne e dvigatel no tova sa parvite s stakava gorivna sistema i gi izkaraha predi bmw o6te 97 godini 220cdi 125k a bmw togava rabotiha po tqh da gi izkarat 98 !!!320d i 530d
  • 156 TDI POWER88

    5 4 Отговор
    audi отдавна са го измислили!R8 tdi 6.0L V12 Twin Turbo TDi 1000 Nm 600 hp!
    Audi 89година създават първият TDI двигател (Turbocharged Direct Injection а не turbo diesel intercoler както всички си мислят)с модела Audi 100.пак първи!
    печелят 5 награди 24 hour Le mans с V8 biturbo bezin!после печелят още една награда но този път с R10 TDI!Някой замисля ли се колко остро им скачат на всички с дизел се състезават срещу V8 V12 biturbo бензинови двигатели!24 часа без прикусване е състезанието и за това се казва 24 часа ле манс!Ауди винаги са били номер 1 и винаги ще останат.
    просто в бг повечето хора харесват бмвта.това за мен е наи гадната марка която взима това което другите измислят първи.например куатрото е от 80та година бмвтата кога чак отчаяно създадоха x-drive година по късно стават известни с най некачественото 4х4 хората си връщат колите за да бъдат ремонтирани!а някой чувал ли е за развалено куатро!Audi Quattro e бротална кола спечелила хиляди награди в WRC!Ауди измислят система при челен сблъсък двигателя пада а при бмвто ще ти влезе в колата и ща направи на кайма!
  • 157 ...........

    4 2 Отговор

    До коментар #153 от "4x4":

    аман от дървени философи и севдо специалисти .Колега няма нужда да се хабиш.
  • 158 TDI POWER

    3 2 Отговор
    kakva filosofiq tova sa fakti!
  • 159 BMW FOREVER !

    3 3 Отговор
    Много разбирачи,много нещо,ама 80% от "коментаторите" тука не разбират НИЩО....!!!!!! Бавареца си е баварец,доказван,доказва се и т.н,вие тука сте седнали да говорите глупости и да спорите,ама колкото и да спорите,БМВ - То си е БМВ,вище кой има най . много продажби бе...! Ауди,било номер едно,това е пълна глупост,заблудени Ауди маняци...! А,пък Мерцедес за тях нямам думи,на тях и остана само емблемата,нищо друго....! ;)
  • 160 TDI POWER

    2 21 Отговор
    q dai malko facti da vidim s ko sa se dokazali tezi gadni ko6ove det samo kradat ot drugite.za6to ve4e polzvat x drive 6tot bqxa pred falit s obitoto zadno!ne sa prai na golqm razbira4 s prazni prikazki!!!

    Коментиран от #161

  • 161 saxo

    1 1 Отговор

    До коментар #160 от "TDI POWER":

    шшшшшшшштттт дизелите на бмв са много по-добри от на вагените..само такива като теб могат да кажат че бмв са били пред фалит.
  • 162 BMW FOREVER

    2 1 Отговор
    БМВ и това е ! Отидете се скрийте с било,то мерцедеси или китайски бараки....! ;]]]]
  • 163 TDI POWER

    0 0 Отговор
    Мишки,селяни,невежи и тн карайте си гадните бмвта и като завали снега ще гледате като пръднали!