21 Септември, 2021 10:11 16 504 27

Да си спомним за Peugeot 907 и неговия 6.0-литров V12

  • peugeot-
  • 907-
  • v12

Френския концепт с 500 конски сили така и не стигна до серийно производство

Да си спомним за Peugeot 907 и неговия 6.0-литров V12 - 1
Снимки: Peugeot

Когато се заговори за бензинов V12 мотор, то в главата ви най-вероятно се появяват марки като Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce, Mercedes, BMW, но едва ли първата мисъл на някой е Peugeot. Въпреки това, французите могат да се похвалят с такъв мотор, монтиран на концепта от 2004 година – Peugeot 907.

Да си спомним за Peugeot 907 и неговия 6.0-литров V12

Това е спортно купе със задно предаване и предно разположен мотор, който на практика е комбинация от два 3.0-литрови „шестака“, които по това време бяха доста актуални за френската марка. Мощността на 6.0-литровия V12 е 500 конски сили, а ускорението от 0 до 100км/ч отнема под 4 секунди.

Да си спомним за Peugeot 907 и неговия 6.0-литров V12

Купето в по-голямата си част е направено от карбонови влакна, което позволява тегло от 1400 килограма и максимална скорост от 357км/ч. За съжаление концептът така и не стига до серийно производство, а остава в музея на Peugeot, където може да бъде видян в различни моменти.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПКП

    35 114 Отговор
    Има несъвместими неща на този свят, като например Пежо и спортни коли, Дачия и лукс и т.н. Да си правят костенурките 207/307 и да не се занимават с глупости.

    Коментиран от #4, #5, #6, #7, #13, #18, #22

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 драйвър

    10 56 Отговор
    грозновата е. особено сравнена с някоя от италианските от този клас. че дори и с любимото ми "пооши". (онзи ден се забавлявах с едни разбойници - стяга ме в раменете ш.иб.аната седалка! трябва поръчка. :D )
  • 4 факт

    46 21 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    Е ми да Пежото е спортно 6.0 v12 а не като недоразуменията на Порше с 6 цилиндрес от Рено Вел Сатис ама иначе "дупер" спортно

    Коментиран от #10

  • 5 сектант

    39 13 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    само, че където се намеси пежо спорт всичко друго яде гегата

  • 6 смех

    46 8 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    И твоят мозък е несъвместим с живота ама те го те
  • 7 Голям Слон

    84 12 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    Тогава, когато сте имали още москвич или жигулка, в най-добрия случай лада, някои хора са притежавали ХМ. БМВ гледаха и не разбираха как един такъв френски автомобил може да притежава толкова много стандартни екстри, когато БМВ-то беше с обикновени крушки, а централното и задните врати с елстъкла бяха опция. По същото време Мерцедес дори в w126 изпълнение рядко доближаваше стандартно екипиран ХМ, да не говорим за "наточен". А Ауди въобщ нямаха никакво конкуренция с тяхното Ауди 100 :-))) Драги ме Смехурко, когато приказваш нещо и претендираш за обективност, даваш ли си сметка колко малко знаеш за света на автомобилостроенето?

    Коментиран от #23

  • 8 Гнида

    34 6 Отговор
    Допадна ми . Издължените фарове , мощната предница . Ноооо за съжаление е само концепт . Бих му се зарадвал да го видя в действие .
  • 9 Хахахахахаха

    3 26 Отговор
    Ква в тая нереализирана банков дето хвалите палячовци 😄😄😄😄😄
  • 10 Komapak

    11 11 Отговор

    До коментар #4 от "факт":

    Поне са се опитали докато има много други които бягат от v12 от сррах да не се изложат. Като порше например😀 Иначе можеха малко да пипнат дизайна. Рено концептите например ми харесват много повече макар фирмата им като цяло да не ми харесва.

    Коментиран от #20

  • 11 Валентин

    28 6 Отговор
    За феновете на немските коли ,кога Ауди или БМВ и Мерцедес са правили дизелов мотор 5,5 литра 700 конски сили в модела 908 се слага ,лошото е че струва 2,5 мн. Евро но с тоя мотор правиха за посмешище немските производители на Льо Ман......

    Коментиран от #24

  • 12 Валентин

    25 6 Отговор
    Несъвместимите неща са дизел на Фолксваген и Ауди ,масларки пушещи като дизелов локомотив
  • 13 Йонко Евреина

    40 5 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    Забрави ли205-цата, нямаше кой да я бие 3г подред на ралитата. Пежо е класика!

    Коментиран от #17

  • 14 незнайко

    10 2 Отговор
    За първи път го виждам и разбирам за съществуването му . Независимо от това веднага ми хареса.
  • 15 Смехх

    3 11 Отговор
    Недоразумения,сър
  • 16 PlimP

    8 1 Отговор
    ти май си на около 20г. и не знаеш разни неща, пише ги основно по книгите, а не в нет-а, ако си на повече от 25, лошо
  • 17 PlimP

    10 1 Отговор

    До коментар #13 от "Йонко Евреина":

    същата беше и схемата с 206, на моменти се подиграваха с другите отбори
  • 18 ПКП

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    Същото е и с френската любов.И тя ти е чужда!
  • 19 Docenta

    1 1 Отговор
    Направо кърти стъкления капак от където се виждат клапаните
  • 20 Хайл

    3 8 Отговор

    До коментар #10 от "Komapak":

    Ей котьо.. Много си умен! Порше си имат концепция за спртните коли от има няма 60-тина години-а именно спортна разпознаваема кола със зад разположен двигател зад задният мост. Итука някакв
    акълии ще ми разправят защо порше нямат V12.... А само да попитам освен рено алпин някой да се сеща култова спортна френска кола(само не казвайте Бугати) с v8 поне? А относно модела от стаията-стопове от ТТ, профил на ферари от 80-те,накрайниците на ауспусите като SLR и капака на двигателя като на Ферари... Велики са франсетата-да си правят кроасаните и помадите

    Коментиран от #25

  • 21 Петър

    0 2 Отговор
    По добре да не си спомняме :D
  • 22 Луд

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "ПКП":

    Не говори глупости
  • 23 номад

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Голям Слон":

    трай си не им казвай как течаха сферите
  • 24 Татко ти

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "Валентин":

    Пежо участваха на Льо Ман 5 години и спечелиха един път,през 2009,когато Ауди сменяха поколенията и минаваха от R10 към R15. И в общи линии това им бяха успехите на франсетата.
  • 25 Komapak

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Хайл":

    Само погледни за сравнение Франция какво произвежда. Предполагам за компанията Дасо не си чувал. Българското правителство чак самолетче от тях си купи. EDF е нещо за което немците могат само да подсмърчат и да се тюхкат. Франция отлетя много далеч напред в ядрените технологии и производства. Понеже виждам че си в Германия, я се огледай по строежите дали всеки един кран случайно не е potain?! Дълги години наред Рино беше най-големият вносител в Германия... Та така... За сравнение между две големи икономики, защото повярвай ми френската не е по-малка лт немската. 50% от икономиката на Германия са автомобили. Франция изобщо не е така. Въпрос на приоритети.
  • 26 Майстор

    0 0 Отговор
    Пежо и рено са слаби автомобили ,които са
    много назад от към технически показатели в сравнение с немските.Единственото добро ,което притежават 2.0hdi

    Коментиран от #27

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.