ФАКТИ.БГ
  • bmw-
  • i4-
  • ix-
  • i3

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

Според ръководителят на проекта за i4, 600 километра са напълно достатъчни

Публикувана: 23 Септември, 2021 11:09
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4264
BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег - 1
Снимки: BMW
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 12 гласа.

Електрическите автомобили на пазара стават все повече и повече, като тази тенденция се очаква да се запази в следващите години. Освен добре познатите марки, произвеждащи автомобили с конвенционални двигатели, на пазара се появиха и други компании, които за пръв път се пробват в автомобилната индустрия, а някои от тях дори го правят успешно.

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

В скорошно интервю пред WhichCar, ръководителят на проекта за BMW i4 – Дейвид Феруфино заяви, че от марката не смятат, че трябва да правят електромобили с изключително голям пробег, подобно на Lucid Air, например. Той допълва, че хиляда километра пробег, не е нещото към което BMW се стреми за своите изцяло електрически модели.

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

Той допълва, че тяхната цел е 600 километра за колите на ток и 100 километра за plug-in хибридите при ежедневно шофиране. Разбира се, това варира между различните сегменти, като този пробег е приемлив за клиентите, които избират iX или i4, но няма да е подходящ за i3, което е изцяло градски автомобил.

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

„Ние не само, че имаме напредък при технологиите на батериите, но също така имаме голяма мрежа от публични зарядни станции, която се разраства с бързи темпове. Пътуването в Европа, от Норвегия до Италия, вече е радостно изживяване когато го направиш с електрически автомобил.“



Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
хъхъ
1 Отговор
Явно не могат да постигнат повече, но Тесла и китайците ще им покажат как се прави. Това не е като да манипулираш компютъра на хвърлящите сажди дизели.

Коментиран от #15


Оценка:
-22 +26

тъжно
2 Отговор
Абе то и България (уж) е в Европа ,ама ако искаш да заредиш електричка тук - жална ти майка.

Коментиран от #10


Оценка:
-6 +33

Komapak
3 Отговор
Свръх грозно. Да уволнят целия си дизайнерски отдел! За капак на всичко дори не могат да измислят къде да сложат регистрационния номер. С каквато и технология вътре да разполага отвън изглежда по скоро смешно.

Оценка:
-4 +22

сектант
4 Отговор
щом немците говорят такива работи, май ще си купя акции на тия американци

Оценка:
-8 +8

BMW
5 Отговор
електрокар! И да ги питат нашите сега защо съсипаха завода за електрокари в Пловдив!?

Оценка:
-3 +25

БАЙ Х@Й‼
6 Отговор
Ами електричка с пробег 1000км не е проблем ! Просто закачате едно ремарке с още една батерия 😉😉😉😉😉

Оценка:
-2 +22

Ал Тъпоне
7 Отговор
Барем да сложат едни педали, че да се прибереш като свърши батерията да не викаш пътна помощ, че взимат дебело и отиде икономията поне за две години напред!

Оценка:
-3 +19

8
Този коментар е премахнат от модератор.
БАЙ Х@Й‼
9 Отговор
Никой не коментира , че разходът 600км е оптимален , а зиме на сняг по магистрала с над 130км/ч , отопление, чистачки, фарове, ниска температура и пр. ще се радвате на 300км ‼️

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +26

3-фазния
10 Отговор

До коментар #2 от "тъжно":


Чак и 6 плюса са ти нацъкали.. Това че не карате такава кола и не ги знаете, нито къде да ги видите, не значи, че ги няма. В PlugShare е гора от станции в България. 2 фирми са опънали мрежа от бързи станции по всички магистрали: Елдрайв и Финес Чарджинг. Останалите като еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Nexton и други са изградили вече мрежа от AC зарядни в цялата страна, достатъчна за 3-те хиляди коли на ток у нас по 3. Отделно стотици фирми и частни лица имат по офис сградите и къщите зарядни станции, които не са публични и няма как да ги видите. От началото на годината няма акт 16 на нови сгради без зарядни на 10% от паркоместата им. Отделно, че всеки от шуко и трифазен контакт става място за зареждане като така или иначе колата е онова животно дето се кара 2 часа и виси 22.

Оценка:
-8 +9

Jacques Yves Moineau
11 Отговор
от Норвегия до Италия, вече е радостно изживяване когато го направиш с електрически автомобил.“ хахахаха. Ами да, радостно е защото като спираш да зареждаш имаш време да разгледаш съответния град (или участък от магистралата )

Оценка:
-2 +14

гост
12 Отговор
В момента едно поне 70% от редовно караните автомобили в България са на пропан бутан или метан , което ще рече пробег не повече от 400 км и време за презареждане около 10 минути , особено метановите ! Което е напълно съпоставимо с днешните електромобили , само дето метанстанциите дори сега са 3 пъти по-малко от зарядните ,а скоро ще станат 10 пъти по-малко ! И никой няма да строи нови метанстанции , щото дори сегашните са на загуба при тия цени на метана , а те само ще растат ! Така че не 600 , а даже 400 км пробег и зарядни през 100 км са абсолютно достатъчни за всеки , другото са локуми и писъци на видиотени русопитеци ! Ама скоро ще глътнат водичка и ще спрът да досаждат , хахах !!

Коментиран от #17, #18, #19, #22


Оценка:
-14 +5

Механик
13 Отговор
На БМВ-тата изобщо не им трябва пробег. И без друго зимата са като ромите- не работят.

Оценка:
-4 +15

пешо
14 Отговор
тия, кога обърнаха китката, кога станаха по-големи... носители на ценности от елтън джон!
колицата, която карам основно в момента минава 800-900 километра с едно зареждане. 600 (предполагам, при идеални за електрокарчето условия!) ми се струват крайно недостатъчни, това означава трошката да виси постоянно на контакта.

Оценка:
-4 +9

драйвър
15 Отговор

До коментар #1 от "хъхъ":


хъхи, манипулацийката беше добре организирана. не ставаше дума за бье-йем-вье, а за фау-ве. и не ставаше дума за сажди, а за азотни оксиди. но за теб е все едно, предполагам.

Оценка:
-1 +8

Миро
16 Отговор
Ремарке, агрегат в ремаркето,пускам кабелите и си минавам колкото искам километра. Нито ми трябват зарядни нито нищо. Туби с бензин, агрегата си работи и от Норвегия до България . Тия са напълно малоумни в БМВ. Преди време хакер в САЩ от една 39 Ка направи електромобил с батерии от лаптопи и измина повече от 350 км и ги би разни електрички като маче в дирек. Фен съм на БМВ но там са откачили с тези бъбреци и тази муцуна като японските снегорини. Грозно та грозно. тотална излагация. Вървят надолу с бодра крачка . Само лакомията за пари им е огромна и нищо друго. Жалка история.

Оценка:
-1 +10

Грета Тунберг
17 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Ти нали караше Тесла?Какъв метан,пропан бутан и БМВ?

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +4

Дизела
18 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Метан станции никнат като гъби.Сутринта видях да се строи нова метан станция на обходния път на Долни Дъбник.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +3

Гост
19 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Тока не се ли вдига в цял свят?Май споменаваш само тези опорки, който са в твоя полза.

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +5

БАЙ Х@Й‼
20 Отговор

До коментар #17 от "Грета Тунберг":


Ние в БГ и Теслите караме на газ ‼️

Оценка:
-0 +7

21
Този коментар е премахнат от модератор.
Metodi
22 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Какви 10мин, на бензин зареждам за 2мин, на газ на другата кола пак 2-3 мин и минавам толкова км. А батерията се зарежда от 20до75% за 45мин при 3 фазен ток на бързите станции и като има 2 човека пред тебе ще си чакаш 2 часа. Пълна пародия са, да не говориме че тоя пребег зимата на студено рязко пада, пуснеш си някои екстри ( клитатик, подгреви, фарове, радио, и тем подобни) и гледай как се топи батерията. Да не говориме че го дават тоя пробег в перфекни условия дето е равен път с средна скорост 90-100, а като набиеш трмпомата на 140км и ще ходиш 7 часа до морето, което е по бавно от соца дето се е карало лади, жигули, трабанти, москвичи и др. Съветски коли

Оценка:
-3 +4

ТИР
23 Отговор
Не е ясно Колко Ел,енергия ще трябва след като масово се премине на такава,колко ще струва зареждането,ще държи ли ток батерията,колко време,и Колко ще струва новата която рано или късно ще Дефектира,,,

Оценка:
-1 +4

гост
24 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Само за сведение на незапознатите , една метанстанция струва между 800 000 и 2-3 милиона , в зависимост от компресорите , колонките и капацитета , пари за които ще се изградят над 100 бързозарядни правотокови и над хиляда обикновени зарядни !! Да е честито на петролопитеците !

Оценка:
-4 +5

Гост
25 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Прав е дизела,метан станцията край Долни Дъбник се строи в момента,както и на много други места в България.Нещо ти свършиха опорките.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +1

Няма значение
26 Отговор

До коментар #25 от "Гост":


Важното е че се строят и зарядни станции за електромобили, чиито брой се увеличава много по-бързо от метанстанциите, а на практика все още няма електромобили масово в България, за разлика от автомобилите на метан.
Ако погледнеш картата на България в Fuelo



Бензиностанции с Метан (1392)
Бензиностанции с Електричество (782)


Хайде да се обзаложим след една година кои ще са повече?

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +3

Пазарна икономика, брат
27 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


Токът наистина се вдига в цял свят, защото най-накрая заработи системата "който цапа плаща". Вече въглищните централи няма да убиват по 400 хиляди човека годишно в Европа, защото 40 хиляди работници щели да останат без работа.

Така или иначе слънчевата и вятърната енергия вече станаха по-евтини с няколко процента спрямо централите на изкопаеми горива, дори без да смятаме таксите за емисии, сега вече станаха в пъти по-евтини, но не достатъчни. След още две-три лета, когато пече слънце та се пука, но тока е 50 стотинки за киловатчас, дори не много умните като тебе, ще се сетят, че е по-умно да си е монтираш фотоволтаици, които да ти доставят безплатна енергия поне когато пече слънце, а да плащаш на монополистите само когато не пече. Така през лятото ще има излишък и цената на тока ще пада дори до нулата, че и под нея.

Няма логична причина, цените на тока през лятото да останат високи в дългосрочен план.

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +4

Прав си
28 Отговор

До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":


Пробегът през зимата пада доста. Само че пада доста само при градско каране, но не и при 130 км в час. Но и в двата случая, проблемът не е малкия пробег, а бавното зареждане. Не вярвам на някой да му е проблем, ако му се налага да спира по десетина минути през 300-400 км, вместо сегашните 30 минути в най-добрия случай. При еднакви цени на автомобилите и бързо зареждане и достатъчно зарядни станции, не виждам предимства да притежаваш бензинов автомобил. А въпросът не е ДАЛИ това ще се случи, а КОГА. Двигателите с вътрешно горене вече пеят лебедовата си песен.

Коментиран от #29


Оценка:
-2 +7

ААААААААААА
29 Отговор

До коментар #28 от "Прав си":


А какъв Ви е проблема, че почивате 40 минути. Когато седнете в някое крайпътно заведение или бензиностанция колко отделяте? В закона като Ви забият задължителна почивка на всеки 400 км за да се наспите и починете и сте готови!

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +2

Komapak
30 Отговор

До коментар #29 от "ААААААААААА":


400км каране в Германия или Франция не са 400км в България....

Оценка:
-0 +4

Гост
31 Отговор

До коментар #27 от "Пазарна икономика, брат":


Да си сложим фотоволтаици, да си купим по една Тесла заради батерията и да продаваме ток на енергото.На краставичар краставици да продаваш.Велика идея.

Оценка:
-2 +2

гост
32 Отговор

До коментар #26 от "Няма значение":


Това е някаква грешка и то голяма !! Абсолютно невъзможно е в България да има 1400 метанстанции !! То 140 ако има пак добре !! Не знам Фуело какво са смятали , ама с изключение на първите 6-7 града , в останалите областни градове има по 1-2 , а в по-малките градове на птъсти се броят тия дето има въобще !! В цялата област Стара Загора са 7 (седем) , в област Ямбол са 2 (!!!) , в област Сливен са 3 , в област Бургас са 9 , в област Хасково са 4 и в област Кърджали е 1 (ЕДНА !!!!!!) , в област Пловдив са 18 , в област Пазарджик е 1 (!!!!!) , в Смолян също 1 , област София 4 , област Кюстендил са 3 и в област Благоевград са 9 ! И единствено в София град са 20 !! Тоест цялата южна България са 82 (осемдесет и две ) !!!!! В северна са много по-малко , че не ми се смята , ама най-много 50-60 !! Тоест общо около 140 !!! Тия 1400 най-вероятно са всички бензиностанции въобще в България !! 1400 метанстанции няма в Италия , каква България какви 5 лева !! И те и тия 140 ще почнат да затварят скоро с тия цени на метана 2 лева и отгоре !!

Коментиран от #33


Оценка:
-1 +7

Komapak
33 Отговор

До коментар #32 от "гост":


Метана е на сметка ако въртиш много километри. Чудно защо ли целия градски транспорт на София е на метан а не е електро. Явно някой може да смята в милиони, а не като тене на дребно😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +2

гост
34 Отговор

До коментар #33 от "Komapak":


Целия градски транспорт на София е 80% на ток , за твое най-голямо съжаление , щото толкова процента от пътниците се возят на метро , трамвай и тролей !!! Метановите автобуси са на доизживяване и се купуват ЕЛЕКТРИЧЕСКИ НА БАТЕРИИ !!! И има решение на общината за преминаване до 10 години САМО на електрически !!! Сори , ама си мноооого назад с информацията , не се бутай в шамарите !!

Оценка:
-1 +3

Милен
35 Отговор
Единственото условие което накланя везните в полза на ел. колите е да имаш гараж където да си я зареждаш. От там на татък всеки с това условие и имащ пари за нова кола ще предпочете ел. колата. А тези хора не са никак малко. Висенето по колонки ще остане за петролките. Изключително рядко ще ти се наложи да заредиш на бърза зарядна, особено в Бг. Изключвам тук работещите с кола или бус които въртят по много км на ден. Аз съм на газ и пълня бутилката два пъти месечно. Минавам 400км с едно зареждане. Колко пъти ще отида на бързо зарядно ако минавам по 300км с едно зареждане на батерията като мога да я заредя всяка вечер след като се прибера от работа( което ще се случва веднъж седмично даже) Така ще е и с другите каращи ел. коли, което автоматично изключва опашки по зарядни. С гаранция 8 години, ако имах парите бих си взел веднага една. Но и това ще стане.

Коментиран от #36


Оценка:
-1 +1

гост
36 Отговор

До коментар #35 от "Милен":


В цяла Европа в момента се движат вече повече от 3-4 милиона електромобила !! И не повече от 15-20% от тях стоят в гараж !! Дори в доста по-студените от България Норвегия , Швеция , Финландия и Дания !!! Няма абсолютно никакава връзка между зарядно и гараж , колкото и да ви се ще на петролопитеците !! Пълно е със зарядни и по обществените паркинги и по частните и около блоковете и частните къщи !! БЕЗ гараж !!! Сори , ама тая опорка отдавна се изтърка !!

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +0

Милен
37 Отговор

До коментар #36 от "гост":


Ти не ме разбра. Аз съм ЗА електричките. Просто казвам, че идеята е да си имаш гараж да си я зареждаш у дома и да не ходиш да обикаляш по зарядни. То че има има. Даже в блока който живея има долу на паркинга зарядни. Но най удобно си е да си живееш в къща с гаражче и да си я зареждаш в къщи.

Коментиран от #38


Оценка:
-0 +0

гост
38 Отговор

До коментар #37 от "Милен":


Еми за съжаление повечето хора , особено е по-големите градове живеят в апартаменти ! Но това изобщо не значи , че не могат да имат "лични" зарядни на паркинга на същия блок ! Айде не лични , но споделени с 2-3 комшии най-много , с което и цената на зарядното спада драстично ! Вече го обяснявах в друга тема ! Плюс това при нормален ежедневен пробег от 30-40 км ще ти са налага да зареждаш само веднъж седмично !! И това за по-евтините електромобили с батерия 45-50 квт !

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +1

Милен
39 Отговор

До коментар #38 от "гост":


Оооо да, аз затова казвам че рано или късно ще премина на ел. Аз и сега зареждам най много два пъти месечно. А ако си с гараж забравяш за зарядни.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Вежди Рашидов
Думи на министъра на културата пред Нова телевизия относно номинацията на ГЕРБ за президентските избори в лицето на Цецка Цачева
Президентът трябва да е умен човек, а не сладур"

Още бисери