Tesla предизвика огромно задръстване в търговски център в Лондон, след като заряда на батерията ѝ падна при изкачване към 5-етажен паркинг. Историята за това разказват потребители в Reddit, откъдето са ѝ кадрите.
Според свидетели, Tesla-та просто е спряла на рампата и макар водачът ѝ да се опитал да я премести, за да направи място за минаване, то разстоянието не било достатъчно. Няколко човека предложили дърпане на автомобила, но това било невъзможно поради това, че колата била в "паркинг режим".
В коментарите към публикацията някои са изненадани как собственикът на колата е позволил това да се случи, тъй като освен пробега от няколко стотин километра в зависимост от версията, Tesla-та разполага с така наречената „резерва“, която дава пробег от около 20-30 километра, след като батерията покаже 0%. Все пак след тричасово приключение, колата е била натоварена на пътна помощ и входът е бил отблокиран.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омъскаряване
Коментиран от #5, #16
10:20 08.11.2021
2 Tesla
Коментиран от #53
10:20 08.11.2021
3 емзеперикс
10:20 08.11.2021
4 LPG
Коментиран от #47, #56
10:22 08.11.2021
5 пешо
До коментар #1 от "омъскаряване":
така, де! да търчат до най-близката зарядна станция за тесли, да напълнят една тубичка и да потеглят. :DКоментиран от #14
10:22 08.11.2021
6 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #7
10:24 08.11.2021
7 пациент
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":
а, тук са. цвъкат минуси.10:27 08.11.2021
8 Texas
вече като чуя за технологий и зелени сделки,,и гледам къде съм оставил беретата.
Коментиран от #10, #61
10:31 08.11.2021
9 7644
Коментиран от #52
10:47 08.11.2021
10 Гост
До коментар #8 от "Texas":
Не е лошо освен за технологиЙ, да чуеш и за учебник по български езикКоментиран от #22, #23
10:49 08.11.2021
11 Turbo
10:56 08.11.2021
12 Дуайте супеско
Коментиран от #95
11:00 08.11.2021
13 Алфа Вълкът
Коментиран от #15
11:23 08.11.2021
14 Луд умора няма, само се поти
До коментар #5 от "пешо":
До онзи ден разправяхте за какво била нужна в онази преносима батерия, а сега разправяте че носенето на ток било невъзможно. Тоест се отмятат е като фурнаджийски лопати от думите си спрямо новината. Веднъж може да се носи ток, ама нямало смисъл, а още в следващата новина обяснявате как било невъзможно да се носи ток.Ако в този мол имаше услуга за мобилно зареждане на spark charge, за всяка минута се зарежда по една миля пробег. Тоест само за минутка зареждане, автомобила можеше да бъде преместен.
Коментиран от #93
11:26 08.11.2021
15 Не си мъчи мозъка
До коментар #13 от "Алфа Вълкът":
Това упражнение не ти се отдава. Хората вече са го измислили вместо тебе и просто трябва да се поинтересуваш. Батериите са много по-мощни и по-леки от генераторите и зареждат много по-бързо. Виж с какви размери е 20 киловата мобилно зарядно с батерии И погледни с какви размери и тегло е 20 киловатов генератор.Коментиран от #20, #21, #24
11:29 08.11.2021
16 русенец
До коментар #1 от "омъскаряване":
...или да обърне на газ и да продължи.:)11:39 08.11.2021
17 ИМА ЕДНОЦЕЛИНДРОВИ ДИЗЕЛАЦИ
Коментиран от #37
11:41 08.11.2021
18 Някой ако ти крещи на ухото
Коментиран от #34
11:52 08.11.2021
19 Ами ...
Коментиран от #25
12:00 08.11.2021
20 Алфа Вълкът
До коментар #15 от "Не си мъчи мозъка":
Ти не мъчи да схванеш иронията защо генератора трябва да е ръчен и защо тоя трябва да пере като луд зубър в пубертета!12:01 08.11.2021
21 Алфа Вълкът
До коментар #15 от "Не си мъчи мозъка":
Ама въобще недей да се напъваш да схванеш иронията! Недей, недей да се напъваш да не скъсаш някой менискус!12:03 08.11.2021
22 Texas
До коментар #10 от "Гост":
добре даскале,,,почвам да търся учебника.12:15 08.11.2021
23 Неканен гоЗд
До коментар #10 от "Гост":
Грешката от бързане какво променя фактите???Коментиран от #81
12:20 08.11.2021
24 А тока
До коментар #15 от "Не си мъчи мозъка":
КОЙ ще го прави? Или май тихичко ще разчитате на газови турбини от шистов газ. Защото енергията от веи няма да стигне и за телефончетата ви.Коментиран от #26, #27
12:22 08.11.2021
25 Ами да, ама не
До коментар #19 от "Ами ...":
Ако беше проверил какви са причините, поради които са изоставени електромобилите и да беше проверил дали тези причини не са отстранени към ден днешен, можеше и да разбереш. Просто електромобилите преди век са изпреварили времето си И сега възкръсват за да останат завинаги.Освен това електромобилите решават и други проблеми, които въобще не са свързани с транспорт от точка, а до точка б. Електромобилите са powerbank на колела и са неразривна част от бъдещата енергийна система, разчитаща почти изцяло на възобновяема енергия. Без огромно количество батерии, това няма как да се случи.
Коментиран от #28, #75
12:39 08.11.2021
26 Хубаво спомена телефони
До коментар #24 от "А тока":
Ами да видим, ако вместо в iPhone на всеки две години, българина започне да инвестира във фотоволтаици, дали произведената енергия ще му стигне да си зареди телефона и поне лаптопа като допълнение? На цената на един iPhone, може да си инсталираш 10 квадратни метра фотоволтаична централа плюс инвертор, които ще ти осигурят 2600 киловатчаса годишно. Това са ти поне 15 хиляди километра годишно с електромобил. След още две години ще станат по 30000 км годишно, а след още две години 45000 км годишно само на цената на телефона.Тоест след шест години ще имаш шест киловата инсталирана мощност на цената на три телефона.
Ако един милион домакинства направят същото, след шест години ще имаме 6 гигавата мощност, което е мощността на три броя АЕЦ Белене. Ще можеш ли да си заредиш телефона с тази мощност?
Коментиран от #29, #30, #82
12:48 08.11.2021
27 Телефонче
До коментар #24 от "А тока":
Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 08.11.2021 13:01:32АЕЦ 36,27% 2155.22
Кондензационни ТЕЦ 45,63% 2711.01
Топлофикационни ТЕЦ 4,85% 288.19
Заводски ТЕЦ 2,01% 119.29
ВЕЦ 0,09% 5.2
Малки ВЕЦ 1,10% 65.29
ВяЕЦ 1,40% 83.24
ФЕЦ 8,40% 499.05
Био ЕЦ 0,25% 15.04
Товар на РБ 4313.16
Тоест към момента възобновяемите източници, които според тебе не могат да ти заредят телефона, са с 650 мегавата мощност към момента и осигуряват 15% от потреблението на страната.
Коментиран от #46
13:06 08.11.2021
28 Ами ...
До коментар #25 от "Ами да, ама не":
Ако имаше подходящо образование, щеше да знаеш, че прогресивните технически решения се налагат сами, при това неотвратимо и не се нуждаят от политическа помощ. 😀 Обратното се нарича "бизнесинженеринг". Освен това щеше да си учил достатъчно теория, за да ти е ясно, че електромагнитни решения от тип "power bank", без значение на колела или не, имат чисто физични ограничения. Никакви "ще" и "в близко бъдеще" не помагат. 😀 Що се отнася до проблемите, довели до отхвърляне на електромобилите, то единият ти е илюстриран в статията и не личи да е решен. 😀 Другия, съотношението скорост на зареждане/ използваем капацитет / цена е решим, но решението е тежко, скъпо и тромаво, в сравнение с химическите двигатели. Т.е. потребителите на електромобили ще трябва да се примирят с неудобства, които са непознати за химическите двигатели. Всъщност времето на електромобилите още не е дошло. Нуждаем се от нова теория или от нов източник на енергия. И двете изискват инвестиции в наука. Всичко останало са фантазии, продавани в красива опаковка. Е, хората са се опитвали да правят и подводници, задвижвани ръчно. Не се е получило. 😀13:42 08.11.2021
29 Ами ...
До коментар #26 от "Хубаво спомена телефони":
Ще имаш трънки, след няколко години. Използваните днес решения - перки и фотоволтаици са примитивни и такива ще си останат. На мен не ми пука за зелените идеи. Защо аз да трябва да инвестирам? Инвестирайте вие. Ваши са идеите. Осъществете ги. 😀13:48 08.11.2021
30 Гост
До коментар #26 от "Хубаво спомена телефони":
Къде казваш да си поставя фотоволтаиците Мун40.На покрива на панелката.Коментиран от #35, #39
13:59 08.11.2021
31 Българина
14:24 08.11.2021
32 Ehaaaa
Коментиран от #33
14:57 08.11.2021
33 Казах ти да не си напъваш мозъка
До коментар #32 от "Ehaaaa":
Вече има мобилни екипи за зареждане на електромобили дори да не си закъсал. Колко пъти да ви повтарят за да го разберете и осмислите? Казваш им къде ти се намира автомобила, докато си вършиш някаква работа, а те ти го зареждат и като се върнеш при него вече е зареден, дори десетина километра наоколо да няма нито една зарядна станция. Да закъсаш за ток е същото като да закъсаш за бензин- става от немарливост. Този поне 20-30 км е карал при положение че батерията му дава 0% заряд. Дали автомобилът му е виновен или начина на задвижване? Този същия преди това е закъсвал и за бензин с този начин на мислене.15:10 08.11.2021
34 НЕТА Е ВИРТУЛНА ТЕРИТОРИЯ
До коментар #18 от "Някой ако ти крещи на ухото":
ОБРАЗОВАЙ СЕ ЩО ЗНАЧИ ТУЙ ЗА ДА ПРОУМЕЕШ ВИРТУАЛНАТА ТИ БОЛКА ОТ ВИРТУАЛНАТА ОБИДА....15:15 08.11.2021
35 Тераса нямаш ли?
До коментар #30 от "Гост":
А прозорец нямаш ли поне, ако нямаш тераса? Или живееш в панелка само със северно изложение? Една "тента" от фотоволтаици върху Южен прозорец или югоизток/югозапад с размери 3м х 1,60м ти дава 1 киловат мощност и 1300 киловатчаса годишно. Като добавиш и един 5-метров върху терасата, отидоха 3500 киловатчаса годишно тези двата "сенника" които ще ти пазят сянка през лятото ще ти струват точно колкото един iPhone.Коментиран от #74
15:17 08.11.2021
36 Габровец
15:20 08.11.2021
37 АЗ БИХ ИМ ПРЕПОРЪЧАЛ
До коментар #17 от "ИМА ЕДНОЦЕЛИНДРОВИ ДИЗЕЛАЦИ":
ОТВОРИ ОТТДОЛУ ТИП ФЛИНСТОУН...15:22 08.11.2021
38 Ал Тъпоне
15:28 08.11.2021
39 Забравих да сметна
До коментар #30 от "Гост":
Цената на тока на борсата днес е 40 стотинки без ДДС без такса за пренос без такса за разпределение, без такса за сигурност на енергийната система, без такса за балансиращ пазар, без такса за търговеца и знайни и незнайни такси. Тоест минимум 60 стотинки за киловатчас. Значи ако трябва да си купиш тези 3500 киловатчаса ток Ще платиш 2100 лв, а цялата централа сенник ти струва 2600 лв.В момента в който живеещите в панелките започнат да плащат токът по реални цени, много бързо ще си направят тази сметка, повярвай ми. Ще си изграждат такива системи дори само за лично ползване, защото дори тогава ще си върнат парите за две години.
Аурубис вече си монтираха няколко мегавата мощност за собствено ползване и възнамеряват да монтират още, предвид настоящите цени на борсата на ток. Да не мислиш че го правят от екологични подбуди? Правят го защото това им пести милиони годишно и ще им пести доста години напред.
Коментиран от #51
15:31 08.11.2021
40 Сигурно е била ВОДАЧКА...
Коментиран от #45
15:40 08.11.2021
41 Минаващ
Коментиран от #42
16:32 08.11.2021
42 Няма как да стане
До коментар #41 от "Минаващ":
Високите цени в момента са заради недостиг на ток. Високите цени ще накарат хората сами да си произвеждат тока, което пък ще причини срив на цените на тока, когато пекне слънце и високи цени когато не пече. Хубавото на електромобилите е, че може да ги зареждаш веднъж седмично на най-ниската цена на тока, за разлика от готвенето и топленето например. Тоест електромобилите винаги ще зареждат на най-ниските цени, когато има излишък на ток. А разликата в цените на тока, ще става все по-голяма в рамките на денонощието.Коментиран от #49
16:37 08.11.2021
43 Pista
16:38 08.11.2021
44 Това ни
16:49 08.11.2021
45 Ох ама нидей
До коментар #40 от "Сигурно е била ВОДАЧКА...":
тъй диеее, можи пък дъ и с другъ по-мудиерна сиексуална ориентацийъ...16:53 08.11.2021
46 Мушни два
До коментар #27 от "Телефонче":
пръста в контакта, пък може и да засветиш!16:55 08.11.2021
47 Трябвало е да
До коментар #4 от "LPG":
Трябвало е да се пусне по нанадолнището в подземния паркинг...ха ха ха .17:12 08.11.2021
48 12345
17:26 08.11.2021
49 Вярно ли няма как да стане
До коментар #42 от "Няма как да стане":
Цитирам ти първия закон на капитализма: : " Притежателят , контролиращ един ресурс или стока може да търси за него, цена в какъвто размер поиска, без да го интересува доколко морално, етично или хуманно е това."Така че, само чакат 4 милиарда умници да сЪ набълбукат за електрокари и цената и на електричество, и на пренос на енергия, и на батерии, и на други консумативи за електрокари щИ литне.
Коментиран от #59
17:27 08.11.2021
50 Нане
17:27 08.11.2021
51 Йо Несбьо
До коментар #39 от "Забравих да сметна":
Проблемът е в енергоразпределителните дружества. Длъжни са да те свържат, но... Ако беше лесно да се справиш с това "ходене по мъките", колко хора щяха да се откачат от енергото... В Пловдив имаше един бивш инженер. Целият му апартамент е на ток от фотоволтаици, но енергото отказва да го свърже. Главоболията произлизат от това, че ставаш производител и са задължени да изкупуват произведения ток на приоритетни цени, та ще имат да ти дават. Виж, да направим малка станция пред/зад блока е също възможно, но там се решават много други неща - собственост върху парцела, покупка/наем, далекопроводи/кабели, фотоволтаици, проекти, монтажи... И няма да е само до цената на самата мини централа.Коментиран от #62
18:04 08.11.2021
52 Баро
До коментар #9 от "7644":
Не е вярно негово возят на Мерцедес и такси18:27 08.11.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Jeep
19:13 08.11.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 възпитаник
20:31 08.11.2021
58 Поло дизел 1.4 тди
Резервоарът събира 45 литра.
Въобще не разбирам смисъла на тия електрички с жиците...
Определено се убеждавам, че целият свят се управлява от откачалки!
Коментиран от #63, #64
20:38 08.11.2021
59 Четете бе хора
До коментар #49 от "Вярно ли няма как да стане":
Ти май прочете само заглавието на мнението? Първия закон на капитализма казва, че пазарът не търпи празна ниша. След като има търсене на евтин ток, ще има и предлагане на фотоволтаици и никой не може да спре клиента да си ги купи и да си ползва евтиния/безплатния ток, когато пече слънце. А както ти сметнах при тези цени тока става безплатен още на втората година, когато спестиш от ток цялата си инвестиция.Май покрай истерията за строежа на Белене и желанието някой да ти определя цената на тока и нищо да не зависи от тебе, пропусна да прочетеш, че фотоволтаиците ще са собственост на народа, а не на шепа избранници, които желаеш да ти определят високите цени на тока, защото така си свикнал. Искаш или не искаш, токът вече ще се произвежда децентрализирано от хиляди и милиони производители, а не от няколко големи централи които се броят на пръстите на ръцете ти.
От сега виждам,че няма да си от тези които ще произвеждат и ще си ползват тока и ще го предлагат на останалите, а ще си от тези, които чинно си плащат по каквато цена им кажат и се чудят кого да обвинят по случая.
Коментиран от #66
20:44 08.11.2021
60 Отряд1
20:48 08.11.2021
61 Уточнение
До коментар #8 от "Texas":
Стига с тоя тъпизъм "репатрак", няма такава дума в българския език! Казва се автоплатформа или евакуатор.20:50 08.11.2021
62 Кой ти говори да връщаш
До коментар #51 от "Йо Несбьо":
Вече трета година си ползвам фотоволтаичната централа без да съм върнал и киловатчас към енергото. Сам си ползвам произведената енергия и през ум не ми минава да се отвързвам от енергото.Достатъчно ми е да си я ползвам само когато пече слънце, като акумулирам топлинна, а не електрическа енергия. Ползвам климатици и бойлера за целта, като централата е само 3kWp.
Решил съм да удвоя тази мощност в момента в който изкарат битовите потребители на свободния пазар. При настоящите евтини и нереалистични регулирани цени на тока, няма абсолютно никакъв смисъл.
Коментиран от #67, #76
20:50 08.11.2021
63 Абе и ти ще откачиш
До коментар #58 от "Поло дизел 1.4 тди":
И ще си купиш електричка, когато за пет минути на бензиностанцията ти вземат 200 лв да си напълниш резервоара. А това време наближава. Днес 100 утре 200, а след пет години 10 лв на час за шофиране в центъра на големите градове.20:55 08.11.2021
64 Дон Франко Де Ла Бранко Барезе
До коментар #58 от "Поло дизел 1.4 тди":
И аз не предполагам че съществуват глупаци като теб ,но уви ,има ги в изобилие .21:16 08.11.2021
65 Димитър
Това е недомислие в дизайна на теслите. Немските перални Miele например вратите им се отварят изцяло електрически. Обаче какво правим ако електрическата ключалка откаже или токът спре? Германецът го е измислил: има едно механично приспособление, скрито зад капак, което като го дръпнеш и вратата се отваря.
Ама теслата няма такова да дръпнеш и да си свършиш работа, защото Мъск не е германец, а фукльо.
21:51 08.11.2021
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Гост
До коментар #62 от "Кой ти говори да връщаш":
А когато не пече слънце,Мун40.Слънце пече 3 месеца в годината за 5-6 часа в денонощието.През останалите 9 месеца слънце няма,значи нищо няма да произведеш.Щял да произвежда мегаватчаса електроенергия Мун40 с фотоволтаици..Коментиран от #68, #72, #73
22:22 08.11.2021
68 Три месеца слънце?
До коментар #67 от "Гост":
И кои са тези три месеца през годината? През останалите девет месеца на тъмно ли стоим? Хайде прочети отново мнение 27 където съм копирал моментната мощност на всички централи и за тази секунда.Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 08.11.2021 13:01:32 ФЕЦ 499.05 мегавата.
Ако през полуоблачен ноемврийски ден малкото фотоволтаици в България генерират мощност колкото половин реактор на атомната централа, кои са останалите три слънчеви месеца в годината, освен ноември? Може декември и януари? А през останалите месеци е пълен мрак? Например юли месец няма нито един слънчев ден? Вече опорките ви стават от абсурдна по-абсурдна.
23:21 08.11.2021
69 васик атанасова
искат да съсипят арабелите
не глобално затопляне а застудяване ще има в европа
Коментиран от #71
23:27 08.11.2021
70 TSLA®
02:34 09.11.2021
71 TSLA®
До коментар #69 от "васик атанасова":
Като е измама, що ги купуват с милиони? Логиката ти пак не взе завоя02:36 09.11.2021
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 САП
До коментар #35 от "Тераса нямаш ли?":
Сметките ти са без кръчмар.Има много неща с които не си в час.
Първо извади разрешение за такава тента пък тогава пиши.
За втория начин все ще се намерят недоволни съседи да напишат жалба.
На практика тия киловати годишно ще ги видиш през крив макарон.
Просто в един апартамент няма къде да ги ползваш, когато си на работа.
Варианта да ползваш и излишъка да отдаваш на ЕРП(EVN или др.) не става на практика не сключват договори. А новите електромери веднага показват ако почнеш да отдаваш енергия в мрежата и изпадаш в обяснителен режим с ЕРП.
Да има ограничители, но те веднага бият по добива за, който пишеш.
А филма да отдаваш на ЕРП(EVN или др.) и после да ползваш от тях енергия забрави.
Единственото за сега локално полезно използване на фотоволтаик в апартамент е загряване на бойлер на прав ток, но и то не ти позволява да използваш пълния капацитет на панелите.
А варианта с акумулаторни батерии не ми се описва, е цените са такива, че лошо ми става.
04:43 09.11.2021
75 Михайл
До коментар #25 от "Ами да, ама не":
Хахха ти щото имаш, или въобще си карал електромобил . Стига с тези каруци бе,лято качваш се пускаш клима и още нещо и хоп от 300 км падаме на 180 км пробек. После от къде тази Ел енергия за зареждане? Друго таралясника когато дойде време за смяна на батерия какво се случва с старата? Много зелени станахме, те улиците 5 пръста прах за тесли и екология ми дрънкат05:20 09.11.2021
76 САП
До коментар #62 от "Кой ти говори да връщаш":
Явно не живееш панелка та ги пишеш тия.Знам каква е площта на тия 3kWp и ако се опиташ да ги монтираш на панелка ти гарантирам такива проблеми, че свят ще ти се завие.
А колко от възможностите за производство на тия панели използваш в една къща.
Я дай данни от инвертора си за произведена ел. енергия. Не си единствения дето прави подобни неща.
Не ми пробутвай данни за производството на ЕС. Не се вързвам на такова евтино къпане.
Обикновено по твоя начин се постига използване не повече от 30% от възможността за производство на панелите.
А с тоя филм за акумулиране на топлина хептен се оплеска(възможно е, но не и в апартамент).
Един стандартен 80 литров бойлер съхранява в добрия случай до 6 kW. Това са 1-2 часа работа на панелите през лятото. Останалото време консумация на климатиците не повече от киловат. И използваш 30% от възможностите на панелите.
Та тия времена на изплащане дето пишеш са за 100% използване, а при по малък процент на използване съответно трябва много повече време.
По това, което си писал за отдаването към мрежата, явно имаш сложен ограничител на производството на ел енергия.
Това автоматично означава, че не ползваш 100% от възможностите за производство на ел. енергия на панелите.
Коментиран от #80
05:23 09.11.2021
77 Малко акъл но на време
Коментиран от #78
06:40 09.11.2021
78 Техника на Безопасност!
До коментар #77 от "Малко акъл но на време":
Не е по инструкция...!07:11 09.11.2021
79 OPELA
07:45 09.11.2021
80 Грешни са ти сметките
До коментар #76 от "САП":
В коментар 39 вече съм ти го написал" Значи ако трябва да си купиш тези 3500 киловатчаса ток Ще платиш 2100 лв, а цялата централа сенник ти струва 2600 лв. В момента в който живеещите в панелките започнат да плащат токът по реални цени, много бързо ще си направят тази сметка, повярвай ми. Ще си изграждат такива системи дори само за лично ползване, защото дори тогава ще си върнат парите за две години. "Както виждаш дори съм предвидил само 60% ползване на произведената енергия. И не забравяй че бойлерите не са само по 80 литра, а също така, че през лятото щом пече толкова слънце, значи има нужда от охлаждане и климатиците бичат нонстоп, и пак "акумулираш" енергията в стените и пода на панелката. Аз живея в къща и постигам над 3000 киловатчаса производство годишно. Тоест губя около 30% от произведената енергия, която дори бих подарил безвъзмездно, ако я искат, вместо да се губи, но монополистите не я искат. Добре, че сме в Европейския съюз и ще ги задължат да ги изкупуват по пазарни цени и народна само ще спечели от това, защото цените на тока ще паднат при повишаване на предлагането.
Коментиран от #84
08:21 09.11.2021
81 Еди кой си
До коментар #23 от "Неканен гоЗд":
Това, за съжаление, не е грешка от бързане, нито от autocorrection. Просто невежеството е навсякъде...09:46 09.11.2021
82 Селянинът с кололото
До коментар #26 от "Хубаво спомена телефони":
Интересно кой говори за Педали, ние ги произвеждахме, има леви и десни, резбата е същата, сега за да произведеш Педал е достатъчно да мУ продадеш айфон...13:33 09.11.2021
83 отец Недоклатий
17:48 09.11.2021
84 САП
До коментар #80 от "Грешни са ти сметките":
Явно не си живял в панелка много отдавна и не знаеш, колко затегнаха нещата. Особено с неща монтирани извън апартамента.Трябва ти само една жалба от комшия и ще те накацат разните инстанции като лешояди мърша. И тогава ще го демонтираш сам тоя сеник и пак ще има да плащаш глоби.
Първо се почва със строителен надзор, после архитектура за изменение на външния вид на сградата.
В къща си правиш каквото искаш с подобни инсталации.
И никой няма да ти каже нищо.
И нещо май си скаран със сметките. За сега в България няма крайна цена от 0,6 лева за 1 киловат дори и за бизнеса.
Тъй, че си коригирай финансовите прогнози.
А за това, колко губиш е отделен въпрос. Просто ти си мислиш, че са 30%. Повече са, но не ми се обяснява защо.
Коментиран от #86
19:42 09.11.2021
85 Густо майна
21:27 09.11.2021
86 Ето данните
До коментар #84 от "САП":
Радвам се че попаднах на събеседник като тебе, който аргументира добре мненията си. Ето официалните цени и количества на тока за днес. Не мислиш ли че все някой трябва да ги плаща тези количества, търгуване на борсата? Както виждаш не са малки. Всички цени са само себестойност на тока без ДДС без никакви други такси. Сам можеш да сметнеш колко е крайната цена и дали съм преувеличил.Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 390.84 лв. за MWh и количество от 78 900.60 MWh с ден за доставка 9 ноември 2021 г., сочат данните от търговията. Това представлява понижение с 0.9 % спрямо цената при затварянето на предишната търговия.
Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 470.95 лв. за MWh, при количество от 39 971.40 MWh.
Извънпиковата енергия (38 929.20 MWh) е на цена от 310.73 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).
Борсата стартира при средна цена от 221.01 лв. за MWh и количество от 3254.1 MWh.
В 03 часа е отчетена най-ниската стойност от 194.58 лв. за MWh при количество от 3092.5 MWh.
Най-високата цена на електроенергията търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната в 18 часа – 529.6 лв. за MWh при количество от 3370.4 MWh.
В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 237.54 лв. за MWh при количество 3205 MWh.
Спрямо стойността от 394.34 лева за MWh или 201.62 евро за MWh за 8 ноември 2021 г., цената на търгуваната електроенергия с ден з
Коментиран от #87
21:36 09.11.2021
87 САП
До коментар #86 от "Ето данните":
Не отричам, че някой трябва да ги плаща, но и някой трябва да ги купува на тия цени.Това не са реални, а спекулативни цени на практика.
Забелязваш ли къде пика на цената точно във времето на най-голямата битова консумация.
Затова идеята ти за тентите от PV модули на терасите на панелките е обречена. И сега съществуват законови методи за блокирането, а при натиск от бизнеса, ще започне и стриктен контрол.
Никой мастодонт не обича конкуренцията.
Ще бъдат блокирани по всички начини подобни идеи.
При подобни цени стават изгодни фотоволтаичните централи за собствени нужди на бизнеса. Времето им на изплащане при тия цени под 3 години. И бизнеса започна вече да реагира и да изгражда ФЕЦ за собствени нужди.
При къщи става изгодно използването на инверторите тип енергиен диспечер. Те позволяват пълно откачане от мрежата, съхраняване на енергия дори в обикновенни оловни батерии, при нужда пускане на дизел генератор.
Дори енергото да спре тока ти пак имаш. :)
Да не говорим, че вече срещам бензинови генератори преработени за работа на битов пропан бутан, който е без акциз.
Коментиран от #88, #90
00:46 10.11.2021
88 САП
До коментар #87 от "САП":
Последното, което ме застреляха е група термодвигател генератор направен да работи денем на слънчева енергия(термично загряване), а нощем на дървесен чипс. И денем при нужда може да кара на чипс.Всичко това са решения за къщи не стават за апартаменти.
Доста фирми използват различни програми за конкурентоспособност за да изграждат фотоволтаици за собствени нужди.
Така, че отговора на цените на тока е тръгнал вече на практика. Накрая цените ще се ограничат от свиване на пазара
00:58 10.11.2021
89 Смешно 😆
08:15 10.11.2021
90 Чист бизнес
До коментар #87 от "САП":
Както виждаш когато говорим за икономическа и техническа обосновка, фотоволтаиците са добро решение и няма технически пречки да си сложиш фотоволтаичен навес, който ти върши работа и да си върне инвестицията за две-три години.Бюрократичните пречки съществуват съществуват на някои места, но по други места си кичат външни тела на климатици, остъкляват си тераси и дори ги изнасят напред, избиват си френски прозорци монтират се обикновени тенти или от поликарбонат и въобще си правят каквото си искат.
При нови сгради тези фотоволтаични навеси и дори парапетите на терасите са направени от фотоволтаици още по проект, защото има изисквания за процент възобновяема енергия на всяка новопостроена сграда.
Тоест опорната точка че няма къде да се сложи фотоволтаик на панелка важи само в определени случаи.
Коментиран от #91
11:31 10.11.2021
91 САП
До коментар #90 от "Чист бизнес":
Не само административни, а и технически. Имам предвид якост на стените и монтажа.Знам няколко случая на паднали подобни панели при силен вятър.
И всички са типа направи си сам.
Пробвай да направиш подобно нещо от описаните по втория начин и ще разбереш за каква разлика говорим от преди и сега.
До преди 10-тина години беше така, но сега строителния надзор действа.
Климатиците и тентите са едно, но при това което минава за конструктивни промени и сериозни натоварвания дрешат.
Особено при високите етажи вятъра става сериозен проблем.
А съгласието на съседите може да се окаже истински проблем.
20:32 10.11.2021
92 Кристиан Борисов
06:19 11.11.2021
93 Как ли ще го добутат първо да го зарезят
До коментар #14 от "Луд умора няма, само се поти":
Тук има мозъчни капацитети дето си ги ръсят без да мислят и грам,това пале с акумулатори по нанагорно ако не е на паркинг ще събере всичко надолу,то и ДВГ се повреждат също на кофти места,ама поне мислете като ръсите акъл.09:07 11.11.2021
94 Bacho
00:01 12.11.2021
95 Йоко - понко
До коментар #12 от "Дуайте супеско":
И правописа ,,бая" лабав!00:14 12.11.2021