8 Ноември, 2021 10:15 43 831 95

Електромобил с изтощена батерия блокира входа към "мол" за 3 часа

  • tesla-
  • паркинг-
  • изтощена батерия

Tesla-та предизвика огромно задръстване на паркинга

Електромобил с изтощена батерия блокира входа към "мол" за 3 часа  - 1
Снимки: Reddit

Tesla предизвика огромно задръстване в търговски център в Лондон, след като заряда на батерията ѝ падна при изкачване към 5-етажен паркинг. Историята за това разказват потребители в Reddit, откъдето са ѝ кадрите.

Според свидетели, Tesla-та просто е спряла на рампата и макар водачът ѝ да се опитал да я премести, за да направи място за минаване, то разстоянието не било достатъчно. Няколко човека предложили дърпане на автомобила, но това било невъзможно поради това, че колата била в "паркинг режим".

Електромобил с изтощена батерия блокира входа към "мол" за 3 часа

В коментарите към публикацията някои са изненадани как собственикът на колата е позволил това да се случи, тъй като освен пробега от няколко стотин километра в зависимост от версията, Tesla-та разполага с така наречената „резерва“, която дава пробег от около 20-30 километра, след като батерията покаже 0%. Все пак след тричасово приключение, колата е била натоварена на пътна помощ и входът е бил отблокиран.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 69 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    196 28 Отговор
    Тубичка бензин и проблемът, щеше да бъде решен ;))))

    Коментиран от #5, #16

  • 2 Tesla

    136 102 Отговор
    е прекрасен автомобил...не е виновен автомобила, тъпата и водачка, най-вероятно

    Коментиран от #53

  • 3 емзеперикс

    41 62 Отговор
    хубава кола,да му се не види!
  • 4 LPG

    136 5 Отговор
    Искал да зареди безплатно в мола човека, ама като е тапир...

    Коментиран от #47, #56

  • 5 пешо

    108 11 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    така, де! да търчат до най-близката зарядна станция за тесли, да напълнят една тубичка и да потеглят. :D

    Коментиран от #14

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    62 13 Отговор
    Сектор "Г" защо мълчи ❓

    Коментиран от #7

  • 7 пациент

    27 15 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":

    а, тук са. цвъкат минуси.
  • 8 Texas

    111 10 Отговор
    само не ми стана ясно как репатрака е стигнал до теслата,,как е подходил за товаренето,като знаем тесните габарити на рампата и височината.
    вече като чуя за технологий и зелени сделки,,и гледам къде съм оставил беретата.

    Коментиран от #10, #61

  • 9 7644

    103 16 Отговор
    Всеки кара каквото може да си позволи и каквото му харесва за тази цена. Интелектуалните способности и сексуалната ориентация нямат нищо общо с автомобила, който притежаваш. Евгени Минчев кара "Mercedes" - това означава ли, че всички, които карат "Mercedes" са като него? Не. Досега повече идиотщини правеха шофьорите на коли с ДВГ по простата причина, че са по-голям брой и сред тях все ще се намери някой неособено интелигентен. С покачването на броя на електрическите автомобили, ще се покачи и броя и глупостите от техните водачи.

    Коментиран от #52

  • 10 Гост

    67 14 Отговор

    До коментар #8 от "Texas":

    Не е лошо освен за технологиЙ, да чуеш и за учебник по български език

    Коментиран от #22, #23

  • 11 Turbo

    65 6 Отговор
    Зарядната станция с безплатно зареждане в Мола не е работила и тарикатът е закъсал хахахаха
  • 12 Дуайте супеско

    11 42 Отговор
    батерия бе батка два полюся бутат ешектронимпо кабела и едн бута заряди вътре у батерията никакъв шанс срещу разкъсване на ковялентни връзки у бензина при изгаряне за жалост двг е бок лук като енергиина ефективност в резултат на топлините загуби но тва е ел двг отличен зя влякове и трямвай бятериите лабави

    Коментиран от #95

  • 13 Алфа Вълкът

    62 7 Отговор
    Да се продават тия боклуци и по един ръчен генератор и като стане тъй, да пере там като луд да му дойде акъла!

    Коментиран от #15

  • 14 Луд умора няма, само се поти

    33 12 Отговор

    До коментар #5 от "пешо":

    До онзи ден разправяхте за какво била нужна в онази преносима батерия, а сега разправяте че носенето на ток било невъзможно. Тоест се отмятат е като фурнаджийски лопати от думите си спрямо новината. Веднъж може да се носи ток, ама нямало смисъл, а още в следващата новина обяснявате как било невъзможно да се носи ток.

    Ако в този мол имаше услуга за мобилно зареждане на spark charge, за всяка минута се зарежда по една миля пробег. Тоест само за минутка зареждане, автомобила можеше да бъде преместен.

    Коментиран от #93

  • 15 Не си мъчи мозъка

    10 26 Отговор

    До коментар #13 от "Алфа Вълкът":

    Това упражнение не ти се отдава. Хората вече са го измислили вместо тебе и просто трябва да се поинтересуваш. Батериите са много по-мощни и по-леки от генераторите и зареждат много по-бързо. Виж с какви размери е 20 киловата мобилно зарядно с батерии И погледни с какви размери и тегло е 20 киловатов генератор.

    Коментиран от #20, #21, #24

  • 16 русенец

    34 2 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    ...или да обърне на газ и да продължи.:)
  • 17 ИМА ЕДНОЦЕЛИНДРОВИ ДИЗЕЛАЦИ

    34 9 Отговор
    ОТ ЮМЗ И БЕЛАРУС ОТ СТАРТЕРИТЕ ИМ ДЕТ ША Я ИЗКАЧЪТ И НА ЕВЕРЕСТ ТОЯ КИТЮК...

    Коментиран от #37

  • 18 Някой ако ти крещи на ухото

    28 6 Отговор
    Как ще му отговориш? Писането с главни букви е крещене в интернет и се приема като обида и неуважение към останалите. Това ли ти е целта?

    Коментиран от #34

  • 19 Ами ...

    55 10 Отговор
    Цитат от wikipedia: "Електрическите автомобили са популярни в края на 19 век и началото на 20 век, докато напредъкът в технологиите на двигателите с вътрешно горене и масовото производство на евтини бензинови автомобили довеждат до спад в използването на електрически транспортни средства." Що ли ми се струва, че ЕК се занимава с възкресение на мъртъвци? 😀

    Коментиран от #25

  • 20 Алфа Вълкът

    29 5 Отговор

    До коментар #15 от "Не си мъчи мозъка":

    Ти не мъчи да схванеш иронията защо генератора трябва да е ръчен и защо тоя трябва да пере като луд зубър в пубертета!
  • 21 Алфа Вълкът

    22 6 Отговор

    До коментар #15 от "Не си мъчи мозъка":

    Ама въобще недей да се напъваш да схванеш иронията! Недей, недей да се напъваш да не скъсаш някой менискус!
  • 22 Texas

    9 10 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    добре даскале,,,почвам да търся учебника.
  • 23 Неканен гоЗд

    20 4 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Грешката от бързане какво променя фактите???

    Коментиран от #81

  • 24 А тока

    26 4 Отговор

    До коментар #15 от "Не си мъчи мозъка":

    КОЙ ще го прави? Или май тихичко ще разчитате на газови турбини от шистов газ. Защото енергията от веи няма да стигне и за телефончетата ви.

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Ами да, ама не

    10 32 Отговор

    До коментар #19 от "Ами ...":

    Ако беше проверил какви са причините, поради които са изоставени електромобилите и да беше проверил дали тези причини не са отстранени към ден днешен, можеше и да разбереш. Просто електромобилите преди век са изпреварили времето си И сега възкръсват за да останат завинаги.

    Освен това електромобилите решават и други проблеми, които въобще не са свързани с транспорт от точка, а до точка б. Електромобилите са powerbank на колела и са неразривна част от бъдещата енергийна система, разчитаща почти изцяло на възобновяема енергия. Без огромно количество батерии, това няма как да се случи.

    Коментиран от #28, #75

  • 26 Хубаво спомена телефони

    18 20 Отговор

    До коментар #24 от "А тока":

    Ами да видим, ако вместо в iPhone на всеки две години, българина започне да инвестира във фотоволтаици, дали произведената енергия ще му стигне да си зареди телефона и поне лаптопа като допълнение? На цената на един iPhone, може да си инсталираш 10 квадратни метра фотоволтаична централа плюс инвертор, които ще ти осигурят 2600 киловатчаса годишно. Това са ти поне 15 хиляди километра годишно с електромобил. След още две години ще станат по 30000 км годишно, а след още две години 45000 км годишно само на цената на телефона.

    Тоест след шест години ще имаш шест киловата инсталирана мощност на цената на три телефона.
    Ако един милион домакинства направят същото, след шест години ще имаме 6 гигавата мощност, което е мощността на три броя АЕЦ Белене. Ще можеш ли да си заредиш телефона с тази мощност?

    Коментиран от #29, #30, #82

  • 27 Телефонче

    5 15 Отговор

    До коментар #24 от "А тока":

    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 08.11.2021 13:01:32

    АЕЦ 36,27% 2155.22
    Кондензационни ТЕЦ 45,63% 2711.01
    Топлофикационни ТЕЦ 4,85% 288.19
    Заводски ТЕЦ 2,01% 119.29
    ВЕЦ 0,09% 5.2
    Малки ВЕЦ 1,10% 65.29
    ВяЕЦ 1,40% 83.24
    ФЕЦ 8,40% 499.05
    Био ЕЦ 0,25% 15.04
    Товар на РБ 4313.16

    Тоест към момента възобновяемите източници, които според тебе не могат да ти заредят телефона, са с 650 мегавата мощност към момента и осигуряват 15% от потреблението на страната.

    Коментиран от #46

  • 28 Ами ...

    36 8 Отговор

    До коментар #25 от "Ами да, ама не":

    Ако имаше подходящо образование, щеше да знаеш, че прогресивните технически решения се налагат сами, при това неотвратимо и не се нуждаят от политическа помощ. 😀 Обратното се нарича "бизнесинженеринг". Освен това щеше да си учил достатъчно теория, за да ти е ясно, че електромагнитни решения от тип "power bank", без значение на колела или не, имат чисто физични ограничения. Никакви "ще" и "в близко бъдеще" не помагат. 😀 Що се отнася до проблемите, довели до отхвърляне на електромобилите, то единият ти е илюстриран в статията и не личи да е решен. 😀 Другия, съотношението скорост на зареждане/ използваем капацитет / цена е решим, но решението е тежко, скъпо и тромаво, в сравнение с химическите двигатели. Т.е. потребителите на електромобили ще трябва да се примирят с неудобства, които са непознати за химическите двигатели. Всъщност времето на електромобилите още не е дошло. Нуждаем се от нова теория или от нов източник на енергия. И двете изискват инвестиции в наука. Всичко останало са фантазии, продавани в красива опаковка. Е, хората са се опитвали да правят и подводници, задвижвани ръчно. Не се е получило. 😀
  • 29 Ами ...

    30 4 Отговор

    До коментар #26 от "Хубаво спомена телефони":

    Ще имаш трънки, след няколко години. Използваните днес решения - перки и фотоволтаици са примитивни и такива ще си останат. На мен не ми пука за зелените идеи. Защо аз да трябва да инвестирам? Инвестирайте вие. Ваши са идеите. Осъществете ги. 😀
  • 30 Гост

    25 3 Отговор

    До коментар #26 от "Хубаво спомена телефони":

    Къде казваш да си поставя фотоволтаиците Мун40.На покрива на панелката.

    Коментиран от #35, #39

  • 31 Българина

    21 1 Отговор
    когато 80пр от колите станат такива, извращенията по пътищата ще са невероятни. решението по един бензинов генератор в багажника....
  • 32 Ehaaaa

    26 1 Отговор
    Представете си какво ще е по магистралите до някое време. Голям купон ще е!

    Коментиран от #33

  • 33 Казах ти да не си напъваш мозъка

    13 22 Отговор

    До коментар #32 от "Ehaaaa":

    Вече има мобилни екипи за зареждане на електромобили дори да не си закъсал. Колко пъти да ви повтарят за да го разберете и осмислите? Казваш им къде ти се намира автомобила, докато си вършиш някаква работа, а те ти го зареждат и като се върнеш при него вече е зареден, дори десетина километра наоколо да няма нито една зарядна станция. Да закъсаш за ток е същото като да закъсаш за бензин- става от немарливост. Този поне 20-30 км е карал при положение че батерията му дава 0% заряд. Дали автомобилът му е виновен или начина на задвижване? Този същия преди това е закъсвал и за бензин с този начин на мислене.
  • 34 НЕТА Е ВИРТУЛНА ТЕРИТОРИЯ

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Някой ако ти крещи на ухото":

    ОБРАЗОВАЙ СЕ ЩО ЗНАЧИ ТУЙ ЗА ДА ПРОУМЕЕШ ВИРТУАЛНАТА ТИ БОЛКА ОТ ВИРТУАЛНАТА ОБИДА....
  • 35 Тераса нямаш ли?

    1 19 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    А прозорец нямаш ли поне, ако нямаш тераса? Или живееш в панелка само със северно изложение? Една "тента" от фотоволтаици върху Южен прозорец или югоизток/югозапад с размери 3м х 1,60м ти дава 1 киловат мощност и 1300 киловатчаса годишно. Като добавиш и един 5-метров върху терасата, отидоха 3500 киловатчаса годишно тези двата "сенника" които ще ти пазят сянка през лятото ще ти струват точно колкото един iPhone.

    Коментиран от #74

  • 36 Габровец

    25 2 Отговор
    Аз затуй винаги си нося...резервна батерия в чантата на жената! Хем да и тежи, Хем да отслабва!
  • 37 АЗ БИХ ИМ ПРЕПОРЪЧАЛ

    13 0 Отговор

    До коментар #17 от "ИМА ЕДНОЦЕЛИНДРОВИ ДИЗЕЛАЦИ":

    ОТВОРИ ОТТДОЛУ ТИП ФЛИНСТОУН...
  • 38 Ал Тъпоне

    19 2 Отговор
    Да живее "Зелената сделка", Да живее Усу........, а каква е тази червена лапичка? Опааа свърши ми батерията! Тюх язък! Таман бях позеленял!
  • 39 Забравих да сметна

    7 16 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Цената на тока на борсата днес е 40 стотинки без ДДС без такса за пренос без такса за разпределение, без такса за сигурност на енергийната система, без такса за балансиращ пазар, без такса за търговеца и знайни и незнайни такси. Тоест минимум 60 стотинки за киловатчас. Значи ако трябва да си купиш тези 3500 киловатчаса ток Ще платиш 2100 лв, а цялата централа сенник ти струва 2600 лв.

    В момента в който живеещите в панелките започнат да плащат токът по реални цени, много бързо ще си направят тази сметка, повярвай ми. Ще си изграждат такива системи дори само за лично ползване, защото дори тогава ще си върнат парите за две години.

    Аурубис вече си монтираха няколко мегавата мощност за собствено ползване и възнамеряват да монтират още, предвид настоящите цени на борсата на ток. Да не мислиш че го правят от екологични подбуди? Правят го защото това им пести милиони годишно и ще им пести доста години напред.

    Коментиран от #51

  • 40 Сигурно е била ВОДАЧКА...

    12 2 Отговор
    При този вид същества процеса на мислене е сведен до дебитната карта в режим купуване на парцалки в местният МОЛ...За поглеждане на таблото какво пише,няма време от социалните мрежи в които водачката е включена нон стоп...

    Коментиран от #45

  • 41 Минаващ

    16 1 Отговор
    Прогресивното покачване цената на тока, дали няма да доведе до "солено" зареждане на ел. коли на станцията. И така стойността на всичко да се изравни с колите с ДВГ...!?

    Коментиран от #42

  • 42 Няма как да стане

    1 13 Отговор

    До коментар #41 от "Минаващ":

    Високите цени в момента са заради недостиг на ток. Високите цени ще накарат хората сами да си произвеждат тока, което пък ще причини срив на цените на тока, когато пекне слънце и високи цени когато не пече. Хубавото на електромобилите е, че може да ги зареждаш веднъж седмично на най-ниската цена на тока, за разлика от готвенето и топленето например. Тоест електромобилите винаги ще зареждат на най-ниските цени, когато има излишък на ток. А разликата в цените на тока, ще става все по-голяма в рамките на денонощието.

    Коментиран от #49

  • 43 Pista

    9 0 Отговор
    Еми сложи на N и премести дарака да мината хората!
  • 44 Това ни

    14 2 Отговор
    чака след соросоидната електрификация която ни чака в автомобилостроенето, но зелените форматирани човечета няма как да го разберат...
  • 45 Ох ама нидей

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "Сигурно е била ВОДАЧКА...":

    тъй диеее, можи пък дъ и с другъ по-мудиерна сиексуална ориентацийъ...
  • 46 Мушни два

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "Телефонче":

    пръста в контакта, пък може и да засветиш!
  • 47 Трябвало е да

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "LPG":

    Трябвало е да се пусне по нанадолнището в подземния паркинг...ха ха ха .
  • 48 12345

    8 3 Отговор
    Винаги ми е било интересно, как може да ти свърши бензина/тока. Но явно има всякакви хора на този свят.
  • 49 Вярно ли няма как да стане

    22 3 Отговор

    До коментар #42 от "Няма как да стане":

    Цитирам ти първия закон на капитализма: : " Притежателят , контролиращ един ресурс или стока може да търси за него, цена в какъвто размер поиска, без да го интересува доколко морално, етично или хуманно е това."
    Така че, само чакат 4 милиарда умници да сЪ набълбукат за електрокари и цената и на електричество, и на пренос на енергия, и на батерии, и на други консумативи за електрокари щИ литне.

    Коментиран от #59

  • 50 Нане

    12 0 Отговор
    некоя кифла залюхана
  • 51 Йо Несбьо

    6 0 Отговор

    До коментар #39 от "Забравих да сметна":

    Проблемът е в енергоразпределителните дружества. Длъжни са да те свържат, но... Ако беше лесно да се справиш с това "ходене по мъките", колко хора щяха да се откачат от енергото... В Пловдив имаше един бивш инженер. Целият му апартамент е на ток от фотоволтаици, но енергото отказва да го свърже. Главоболията произлизат от това, че ставаш производител и са задължени да изкупуват произведения ток на приоритетни цени, та ще имат да ти дават. Виж, да направим малка станция пред/зад блока е също възможно, но там се решават много други неща - собственост върху парцела, покупка/наем, далекопроводи/кабели, фотоволтаици, проекти, монтажи... И няма да е само до цената на самата мини централа.

    Коментиран от #62

  • 52 Баро

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "7644":

    Не е вярно негово возят на Мерцедес и такси
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Jeep

    10 1 Отговор
    Aбе вие миcлите ли кaкво пишете или пишете кaвото милите? Нямa колa, оборудвaнa c елетричеcкa ръчнa cпирaчкa, 4х4 или aвтомaтичнa трaнcмиcия, която дa не може дa бъде поcтaвянa в неутрaлно положение чрез мехaничен cпоcоб. Понякогa този cпоcоб е рaзположен нa cкрито мяcто и cе нaлaгa cвaляне нa някой и друг декорaтивен кaпaк или пaнел, но винaги е в близоcт до въпроcните контроли. Товa, че някой не cи познвa колaтa не е проблем нa мaркaтa. Aз лично cлед двa джипa изобщо не cе кефя нa електриките. По- cкоро cи миcля зa нещо 5.9....докaто още имa нормaлни хорa. Aaaa и дa, дa не зaбрaвя, в Cофия вcе по чеcто зaиcчaм едни бaничaрки, препрaвени нa мобилни зaрядни cтaнции. Не ми кaзвaйте, че тук cме нaмерили aлтернaтивa нa "токa в тубички", a в Лондон не ca.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 възпитаник

    2 1 Отговор
    Брекзит са идиоти не поглеждат таблото
  • 58 Поло дизел 1.4 тди

    16 4 Отговор
    Минавам 700 км в София и зареждам 30 литра дизел догоре за 5 минути с плащането.
    Резервоарът събира 45 литра.
    Въобще не разбирам смисъла на тия електрички с жиците...
    Определено се убеждавам, че целият свят се управлява от откачалки!

    Коментиран от #63, #64

  • 59 Четете бе хора

    4 4 Отговор

    До коментар #49 от "Вярно ли няма как да стане":

    Ти май прочете само заглавието на мнението? Първия закон на капитализма казва, че пазарът не търпи празна ниша. След като има търсене на евтин ток, ще има и предлагане на фотоволтаици и никой не може да спре клиента да си ги купи и да си ползва евтиния/безплатния ток, когато пече слънце. А както ти сметнах при тези цени тока става безплатен още на втората година, когато спестиш от ток цялата си инвестиция.

    Май покрай истерията за строежа на Белене и желанието някой да ти определя цената на тока и нищо да не зависи от тебе, пропусна да прочетеш, че фотоволтаиците ще са собственост на народа, а не на шепа избранници, които желаеш да ти определят високите цени на тока, защото така си свикнал. Искаш или не искаш, токът вече ще се произвежда децентрализирано от хиляди и милиони производители, а не от няколко големи централи които се броят на пръстите на ръцете ти.

    От сега виждам,че няма да си от тези които ще произвеждат и ще си ползват тока и ще го предлагат на останалите, а ще си от тези, които чинно си плащат по каквато цена им кажат и се чудят кого да обвинят по случая.

    Коментиран от #66

  • 60 Отряд1

    6 0 Отговор
    Ее, никой ли не се сети да сложи малко ток в една туба?!
  • 61 Уточнение

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Texas":

    Стига с тоя тъпизъм "репатрак", няма такава дума в българския език! Казва се автоплатформа или евакуатор.
  • 62 Кой ти говори да връщаш

    6 3 Отговор

    До коментар #51 от "Йо Несбьо":

    Вече трета година си ползвам фотоволтаичната централа без да съм върнал и киловатчас към енергото. Сам си ползвам произведената енергия и през ум не ми минава да се отвързвам от енергото.

    Достатъчно ми е да си я ползвам само когато пече слънце, като акумулирам топлинна, а не електрическа енергия. Ползвам климатици и бойлера за целта, като централата е само 3kWp.

    Решил съм да удвоя тази мощност в момента в който изкарат битовите потребители на свободния пазар. При настоящите евтини и нереалистични регулирани цени на тока, няма абсолютно никакъв смисъл.

    Коментиран от #67, #76

  • 63 Абе и ти ще откачиш

    4 8 Отговор

    До коментар #58 от "Поло дизел 1.4 тди":

    И ще си купиш електричка, когато за пет минути на бензиностанцията ти вземат 200 лв да си напълниш резервоара. А това време наближава. Днес 100 утре 200, а след пет години 10 лв на час за шофиране в центъра на големите градове.
  • 64 Дон Франко Де Ла Бранко Барезе

    4 7 Отговор

    До коментар #58 от "Поло дизел 1.4 тди":

    И аз не предполагам че съществуват глупаци като теб ,но уви ,има ги в изобилие .
  • 65 Димитър

    8 4 Отговор
    Толкова коментари сте написали, а никой не обърна внимание, че колата е била в режим паркинг, и очевидно не е позволявала този режим да се отмени за да бъде избутана и преместена. Пък след това да му мислят как да я зареждат.
    Това е недомислие в дизайна на теслите. Немските перални Miele например вратите им се отварят изцяло електрически. Обаче какво правим ако електрическата ключалка откаже или токът спре? Германецът го е измислил: има едно механично приспособление, скрито зад капак, което като го дръпнеш и вратата се отваря.
    Ама теслата няма такова да дръпнеш и да си свършиш работа, защото Мъск не е германец, а фукльо.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #62 от "Кой ти говори да връщаш":

    А когато не пече слънце,Мун40.Слънце пече 3 месеца в годината за 5-6 часа в денонощието.През останалите 9 месеца слънце няма,значи нищо няма да произведеш.Щял да произвежда мегаватчаса електроенергия Мун40 с фотоволтаици..

    Коментиран от #68, #72, #73

  • 68 Три месеца слънце?

    3 8 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    И кои са тези три месеца през годината? През останалите девет месеца на тъмно ли стоим? Хайде прочети отново мнение 27 където съм копирал моментната мощност на всички централи и за тази секунда.

    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 08.11.2021 13:01:32 ФЕЦ 499.05 мегавата.

    Ако през полуоблачен ноемврийски ден малкото фотоволтаици в България генерират мощност колкото половин реактор на атомната централа, кои са останалите три слънчеви месеца в годината, освен ноември? Може декември и януари? А през останалите месеци е пълен мрак? Например юли месец няма нито един слънчев ден? Вече опорките ви стават от абсурдна по-абсурдна.
  • 69 васик атанасова

    6 3 Отговор
    всичко това с тези коли е измама целенасочено
    искат да съсипят арабелите
    не глобално затопляне а застудяване ще има в европа

    Коментиран от #71

  • 70 TSLA®

    3 3 Отговор
    Е ще закъса като не дава достатъчно газ :D Тва не са коли за шубета, неграмотни, цървуланковци и мрънли. Аз що не закъсвам? Щото от два мотора все единия бачка.
  • 71 TSLA®

    2 4 Отговор

    До коментар #69 от "васик атанасова":

    Като е измама, що ги купуват с милиони? Логиката ти пак не взе завоя
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 САП

    10 1 Отговор

    До коментар #35 от "Тераса нямаш ли?":

    Сметките ти са без кръчмар.

    Има много неща с които не си в час.

    Първо извади разрешение за такава тента пък тогава пиши.
    За втория начин все ще се намерят недоволни съседи да напишат жалба.

    На практика тия киловати годишно ще ги видиш през крив макарон.
    Просто в един апартамент няма къде да ги ползваш, когато си на работа.

    Варианта да ползваш и излишъка да отдаваш на ЕРП(EVN или др.) не става на практика не сключват договори. А новите електромери веднага показват ако почнеш да отдаваш енергия в мрежата и изпадаш в обяснителен режим с ЕРП.
    Да има ограничители, но те веднага бият по добива за, който пишеш.
    А филма да отдаваш на ЕРП(EVN или др.) и после да ползваш от тях енергия забрави.

    Единственото за сега локално полезно използване на фотоволтаик в апартамент е загряване на бойлер на прав ток, но и то не ти позволява да използваш пълния капацитет на панелите.

    А варианта с акумулаторни батерии не ми се описва, е цените са такива, че лошо ми става.
  • 75 Михайл

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "Ами да, ама не":

    Хахха ти щото имаш, или въобще си карал електромобил . Стига с тези каруци бе,лято качваш се пускаш клима и още нещо и хоп от 300 км падаме на 180 км пробек. После от къде тази Ел енергия за зареждане? Друго таралясника когато дойде време за смяна на батерия какво се случва с старата? Много зелени станахме, те улиците 5 пръста прах за тесли и екология ми дрънкат
  • 76 САП

    5 0 Отговор

    До коментар #62 от "Кой ти говори да връщаш":

    Явно не живееш панелка та ги пишеш тия.

    Знам каква е площта на тия 3kWp и ако се опиташ да ги монтираш на панелка ти гарантирам такива проблеми, че свят ще ти се завие.

    А колко от възможностите за производство на тия панели използваш в една къща.

    Я дай данни от инвертора си за произведена ел. енергия. Не си единствения дето прави подобни неща.

    Не ми пробутвай данни за производството на ЕС. Не се вързвам на такова евтино къпане.

    Обикновено по твоя начин се постига използване не повече от 30% от възможността за производство на панелите.

    А с тоя филм за акумулиране на топлина хептен се оплеска(възможно е, но не и в апартамент).
    Един стандартен 80 литров бойлер съхранява в добрия случай до 6 kW. Това са 1-2 часа работа на панелите през лятото. Останалото време консумация на климатиците не повече от киловат. И използваш 30% от възможностите на панелите.

    Та тия времена на изплащане дето пишеш са за 100% използване, а при по малък процент на използване съответно трябва много повече време.

    По това, което си писал за отдаването към мрежата, явно имаш сложен ограничител на производството на ел енергия.
    Това автоматично означава, че не ползваш 100% от възможностите за производство на ел. енергия на панелите.

    Коментиран от #80

  • 77 Малко акъл но на време

    12 0 Отговор
    Да бяха опънали един разклонител вместо да се мотат 3 часа и да викат пътна помощ

    Коментиран от #78

  • 78 Техника на Безопасност!

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "Малко акъл но на време":

    Не е по инструкция...!
  • 79 OPELA

    1 0 Отговор
    Хиляда други се опитах да обичам TESLA Но всички други с твойто име ги наричам XAXAXAXAX :D
  • 80 Грешни са ти сметките

    2 6 Отговор

    До коментар #76 от "САП":

    В коментар 39 вече съм ти го написал" Значи ако трябва да си купиш тези 3500 киловатчаса ток Ще платиш 2100 лв, а цялата централа сенник ти струва 2600 лв. В момента в който живеещите в панелките започнат да плащат токът по реални цени, много бързо ще си направят тази сметка, повярвай ми. Ще си изграждат такива системи дори само за лично ползване, защото дори тогава ще си върнат парите за две години. "

    Както виждаш дори съм предвидил само 60% ползване на произведената енергия. И не забравяй че бойлерите не са само по 80 литра, а също така, че през лятото щом пече толкова слънце, значи има нужда от охлаждане и климатиците бичат нонстоп, и пак "акумулираш" енергията в стените и пода на панелката. Аз живея в къща и постигам над 3000 киловатчаса производство годишно. Тоест губя около 30% от произведената енергия, която дори бих подарил безвъзмездно, ако я искат, вместо да се губи, но монополистите не я искат. Добре, че сме в Европейския съюз и ще ги задължат да ги изкупуват по пазарни цени и народна само ще спечели от това, защото цените на тока ще паднат при повишаване на предлагането.

    Коментиран от #84

  • 81 Еди кой си

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Неканен гоЗд":

    Това, за съжаление, не е грешка от бързане, нито от autocorrection. Просто невежеството е навсякъде...
  • 82 Селянинът с кололото

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Хубаво спомена телефони":

    Интересно кой говори за Педали, ние ги произвеждахме, има леви и десни, резбата е същата, сега за да произведеш Педал е достатъчно да мУ продадеш айфон...
  • 83 отец Недоклатий

    2 1 Отговор
    Кабел за зареждане с дължина 150-200 м. хукваш към най-близкия контакт
  • 84 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "Грешни са ти сметките":

    Явно не си живял в панелка много отдавна и не знаеш, колко затегнаха нещата. Особено с неща монтирани извън апартамента.

    Трябва ти само една жалба от комшия и ще те накацат разните инстанции като лешояди мърша. И тогава ще го демонтираш сам тоя сеник и пак ще има да плащаш глоби.
    Първо се почва със строителен надзор, после архитектура за изменение на външния вид на сградата.

    В къща си правиш каквото искаш с подобни инсталации.
    И никой няма да ти каже нищо.

    И нещо май си скаран със сметките. За сега в България няма крайна цена от 0,6 лева за 1 киловат дори и за бизнеса.

    Тъй, че си коригирай финансовите прогнози.

    А за това, колко губиш е отделен въпрос. Просто ти си мислиш, че са 30%. Повече са, но не ми се обяснява защо.

    Коментиран от #86

  • 85 Густо майна

    3 0 Отговор
    Бъдещето е тук....
  • 86 Ето данните

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "САП":

    Радвам се че попаднах на събеседник като тебе, който аргументира добре мненията си. Ето официалните цени и количества на тока за днес. Не мислиш ли че все някой трябва да ги плаща тези количества, търгуване на борсата? Както виждаш не са малки. Всички цени са само себестойност на тока без ДДС без никакви други такси. Сам можеш да сметнеш колко е крайната цена и дали съм преувеличил.
    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 390.84 лв. за MWh и количество от 78 900.60 MWh с ден за доставка 9 ноември 2021 г., сочат данните от търговията. Това представлява понижение с 0.9 % спрямо цената при затварянето на предишната търговия.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 470.95 лв. за MWh, при количество от 39 971.40 MWh.

    Извънпиковата енергия (38 929.20 MWh) е на цена от 310.73 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 221.01 лв. за MWh и количество от 3254.1 MWh.

    В 03 часа е отчетена най-ниската стойност от 194.58 лв. за MWh при количество от 3092.5 MWh.

    Най-високата цена на електроенергията търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната в 18 часа – 529.6 лв. за MWh при количество от 3370.4 MWh.

    В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 237.54 лв. за MWh при количество 3205 MWh.

    Спрямо стойността от 394.34 лева за MWh или 201.62 евро за MWh за 8 ноември 2021 г., цената на търгуваната електроенергия с ден з

    Коментиран от #87

  • 87 САП

    2 0 Отговор

    До коментар #86 от "Ето данните":

    Не отричам, че някой трябва да ги плаща, но и някой трябва да ги купува на тия цени.

    Това не са реални, а спекулативни цени на практика.

    Забелязваш ли къде пика на цената точно във времето на най-голямата битова консумация.

    Затова идеята ти за тентите от PV модули на терасите на панелките е обречена. И сега съществуват законови методи за блокирането, а при натиск от бизнеса, ще започне и стриктен контрол.

    Никой мастодонт не обича конкуренцията.

    Ще бъдат блокирани по всички начини подобни идеи.

    При подобни цени стават изгодни фотоволтаичните централи за собствени нужди на бизнеса. Времето им на изплащане при тия цени под 3 години. И бизнеса започна вече да реагира и да изгражда ФЕЦ за собствени нужди.

    При къщи става изгодно използването на инверторите тип енергиен диспечер. Те позволяват пълно откачане от мрежата, съхраняване на енергия дори в обикновенни оловни батерии, при нужда пускане на дизел генератор.
    Дори енергото да спре тока ти пак имаш. :)

    Да не говорим, че вече срещам бензинови генератори преработени за работа на битов пропан бутан, който е без акциз.

    Коментиран от #88, #90

  • 88 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "САП":

    Последното, което ме застреляха е група термодвигател генератор направен да работи денем на слънчева енергия(термично загряване), а нощем на дървесен чипс. И денем при нужда може да кара на чипс.

    Всичко това са решения за къщи не стават за апартаменти.

    Доста фирми използват различни програми за конкурентоспособност за да изграждат фотоволтаици за собствени нужди.

    Така, че отговора на цените на тока е тръгнал вече на практика. Накрая цените ще се ограничат от свиване на пазара
  • 89 Смешно 😆

    1 0 Отговор
    Затова трябва да се карат хибриди. Ама иди обяснявай на грето тумберовци и изстерясали хипстъри дето от енергетика си нямат хал хабер.
  • 90 Чист бизнес

    0 2 Отговор

    До коментар #87 от "САП":

    Както виждаш когато говорим за икономическа и техническа обосновка, фотоволтаиците са добро решение и няма технически пречки да си сложиш фотоволтаичен навес, който ти върши работа и да си върне инвестицията за две-три години.

    Бюрократичните пречки съществуват съществуват на някои места, но по други места си кичат външни тела на климатици, остъкляват си тераси и дори ги изнасят напред, избиват си френски прозорци монтират се обикновени тенти или от поликарбонат и въобще си правят каквото си искат.

    При нови сгради тези фотоволтаични навеси и дори парапетите на терасите са направени от фотоволтаици още по проект, защото има изисквания за процент възобновяема енергия на всяка новопостроена сграда.

    Тоест опорната точка че няма къде да се сложи фотоволтаик на панелка важи само в определени случаи.

    Коментиран от #91

  • 91 САП

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "Чист бизнес":

    Не само административни, а и технически. Имам предвид якост на стените и монтажа.

    Знам няколко случая на паднали подобни панели при силен вятър.
    И всички са типа направи си сам.

    Пробвай да направиш подобно нещо от описаните по втория начин и ще разбереш за каква разлика говорим от преди и сега.
    До преди 10-тина години беше така, но сега строителния надзор действа.

    Климатиците и тентите са едно, но при това което минава за конструктивни промени и сериозни натоварвания дрешат.

    Особено при високите етажи вятъра става сериозен проблем.

    А съгласието на съседите може да се окаже истински проблем.
  • 92 Кристиан Борисов

    2 0 Отговор
    Автомобилната индустрия умира бавно но сигурно и най-интересното е че никой не знае причината за налагането на електрическите боклуци ...
  • 93 Как ли ще го добутат първо да го зарезят

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Луд умора няма, само се поти":

    Тук има мозъчни капацитети дето си ги ръсят без да мислят и грам,това пале с акумулатори по нанагорно ако не е на паркинг ще събере всичко надолу,то и ДВГ се повреждат също на кофти места,ама поне мислете като ръсите акъл.
  • 94 Bacho

    2 0 Отговор
    Преносима батерия за коли няма ли 😃
  • 95 Йоко - понко

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Дуайте супеско":

    И правописа ,,бая" лабав!