Last news in Fakti

26 Ноември, 2021 10:45 49 011 91

Вярвате или не, Dacia е най-надеждната и най-евтина кола за поддръжка

  • автомобилът на старо-
  • dacia-
  • надеждност
Вярвате или не, Dacia е най-надеждната и най-евтина кола за поддръжка - 1

Ако сте на тема покупка на автомобил и търсите компактна градска кола, то проучването на What Car? може би ще ви е от полза. То е направено сред 20 000 души и ни показва, кои са най-надеждните такива коли, характеризиращи се и с най-евтината поддръжка.

Странно, но автомобилите, които най-много се развалят, най-скъпи са за обслужване и прекарват най-много време в сервиза са германските бестселъри Volkswagen Polo и Ford Fiesta. На другия полюс е предишното поколение на Dacia Sandero, която оглавява класацията за най-евтината за поддръжка кола.

Предпоследното Sandero е и един от най-евтините градски автомобили у нас и въпреки това се мята от англичаните за една от най-надеждните градски коли на възраст до пет години. Нито една от колите, за които участниците в анкетата разказват, не е претърпяла сериозен ремонт.

Още нещо любопитно е, че две трети от собствениците на Sandero заявяват, че цялостната надеждност е най-доброто нещо в техните автомобили. Ето и 15-те най-надеждни автомобила, характеризиращи се и с най-евтина поддръжка.

Вярвате или не, Dacia е най-надеждната и най-евтина кола за поддръжка


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 117 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сър

    92 172 Отговор
    Платена тъпа статия, Дачиа са абсолютни барутарници

    Коментиран от #2, #19, #30, #40, #50

  • 2 Неудачиа

    59 139 Отговор

    До коментар #1 от "Сър":

    Не случайно и казват Неудачиа, защото неволите нямат край..
  • 3 фен на танас

    217 19 Отговор
    От над 20 служебни коли дачия. Само една даде фира нафтовата помпа на към 90 000км и я подмениха гаранционно. Средно на 270 000 почват дюзи но не при всички нищо друго не сме сменяли освен консумативи и блъснати части от водачите. Като изключим, че са шумни в движение при висока скорост и не чак толкова конфортни са супер работни кучета. Няма такава здрава кола и здрав мотор!!!

    Коментиран от #10, #68

  • 4 доц Мангъров

    34 65 Отговор
    Не вярваме.
  • 5 Дфен

    100 7 Отговор
    Аанебе страхотни коли за цената са си
  • 6 Гришо

    59 4 Отговор
    Вярваме.Като знаем на Ваг и Пежо счетоводителите как работят,освен Дачия и до някъде Шкода(и те са Ваг ,но вървят малко след ВФ и Ауди и влагат само най-безпроблемните агрегати след като видят след 2-3 години кой как се представя) всичко друго е с цел да им станеш абонат за следващите 5-7 години и да дадеш пари за още една кола само за обслужване ,евентуално съединител и както се надяват всички от марката поне веднъж скоростна кутия.
  • 7 Гаро манивелата

    89 29 Отговор
    Карам Жигули 1974г !!! Точка по въпроса.

    Коментиран от #27, #74, #85

  • 8 Ми не

    23 10 Отговор
    Не вярвам, ааа то пък нямало значение
  • 9 Муньо

    62 7 Отговор
    Тоя Хюндай i10 е голям боклук, не знам кое му е надеждното.
  • 10 ФИЛ

    16 21 Отговор

    До коментар #3 от "фен на танас":

    А други карал ли си?

    Коментиран от #14

  • 11 ЗА ДА ПОВЕРВАМЕ☝

    11 20 Отговор
    ДРАЙВ КРАШ ТЕСТ ПО„ АМ.”..СТРУМА👍🔧
  • 12 Българин

    38 3 Отговор
    Ако се поддържа от български сервизи ще ти одерат кожата

    Коментиран от #20

  • 13 РОМАН

    44 3 Отговор
    Кой не е имал, той не знае!
  • 14 фен на танас

    78 12 Отговор

    До коментар #10 от "ФИЛ":

    Имал съм собствени -Опел, Мазда, Форд, Киа и Мерцедес. Най безпроблемна ми е била Маздата. Ако сравня Маздата и Дачия единствено шума и една идея комфорта изостава Дачията. Като здравина нямат сравнение Дачията ги бие с много.

    Коментиран от #24

  • 15 Фон Браун

    10 23 Отговор
    Не,не вярва ме.
  • 16 Реалистът

    61 7 Отговор
    Продадох моето Сандеро 1,4 бензин на 350 000 км.Вече е на 450 К.Докато го имах съм сменил почти всичко което се сменя като поддръжка,изключително изгодни части и никога не ми е харчела масло нито грам.
  • 17 Бодак

    79 2 Отговор
    Нищо чудно.
    Това са страничните прояви при тези, които седят на стари лаври - друг обира новите лаври.
    Обществена тайна е, че последните години големите марки имат нещо като отдел Бъг. Целта му е да залагат неизправниости, за след определено време и да върви търговия от частите и заменка на марките ... Автомонтьорите разправят че колоте от 20 век са по здрави. След 2000-2010 година много известни марки сякаш правят еднодневки, айде петилетки... Не се знае дали е картелен сговор и кой е вътре ...
    Капитализъм, мутирал във финансизъм, сър ...
  • 18 някой

    51 7 Отговор
    Евтина е,няма спор.Само че ако МРЗ е като в Германия.С 650 лв. МРЗ и 800 средна ,българите само ще си мечтаят за Дачия.
  • 19 сектант

    21 4 Отговор

    До коментар #1 от "Сър":

    я пак?

    Коментиран от #22, #91

  • 20 а в немските

    22 2 Отговор

    До коментар #12 от "Българин":

    сервизи как е, по евтино ли е
  • 21 ВикиЛексъсВарна

    22 31 Отговор
    Абсолютна фейк статия! Има толкова много българи във Великобритания! Да напишат виждали ли са и една Дачия в Лондон - Манчестър - Бристол! Само в някое забутано селце! Масово се карат в тези градове от средностат.британец - Клио 2016 г. Комби - Пежо 208 - Фабия - Октавия 2010 г.
  • 22 Сър

    20 56 Отговор

    До коментар #19 от "сектант":

    Дачиа са абсолютни барутарници, какво я пак ? Не можеш ли да четеш ? Или си фен на Дачиа като кон с капаци. Всъщност аналогията е добра, по-добре кон да ти пърди и да ти мирише отколкото Дачиа..

    Коментиран от #29, #42

  • 23 ИВО

    23 13 Отговор
    Нека всеки ден да има по една такава статия за усмивки и настроение! Лек ден на всички!
  • 24 КОЦЕ

    9 5 Отговор

    До коментар #14 от "фен на танас":

    Не си споделил годините на предишните ти коли 3:1,5:1 ли е в полза на Дачията?
  • 25 РИЧИ

    35 15 Отговор
    Мога да свикна с всичко на Дачията, но с миризмата на пластмаса - никога! Лично мнение!
  • 26 Тираджия

    16 10 Отговор
    А стига глупости ве!
  • 27 Милен

    11 8 Отговор

    До коментар #7 от "Гаро манивелата":

    Моята е от 1975 година

    Коментиран от #49

  • 28 Васил

    24 15 Отговор
    30 боня за Дачия няма начин
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Плантена ама

    27 6 Отговор

    До коментар #1 от "Сър":

    друг път,то това да не са ти немските платени статии на адак и другите немски институции дето си фалят само немсия щайген,и всичко друго е шкарт. Англичаните поне са обективни,виж техния Воксхол на кое място е.Амн от бълвочи като теб.
  • 31 Нане

    16 23 Отговор
    ша си карам 20 г поло ма дачия нивга
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 фалш

    23 16 Отговор
    Тогава защо всички световни тестове и статистики показват че Дачия са на последно място по надеждност?? Нещо намирисва тази "класация"
  • 35 Апостолов

    25 30 Отговор
    Имаме 10 служебни такива Дачии. Мога да кажа, че по-големи боклуци от тях никога не е имало във фирмата. Постоянни ремонти, лоша сглобка. Лош комфорт. Цени на частите като на всички други коли.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Другия с коня

    6 6 Отговор
    Щом няма Волво в класацията - тоя си я е измислил сам...
  • 38 Каращ Дачия

    22 11 Отговор
    Когато получих сандерото чисто ново, нямах предразсъдъци. 4 години и 70000км по-късно се чудя кой вярва на такива писания. Евтиното Рено било най-надежно... Само ще кажа, че от 105 сандерота в нашата фирма няма нито един желаещ да си купи колата като и изтече договора догодина(прецедент до сега), а за следващите коли шефовете се спряха на друга марка.

    Коментиран от #46

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 чичи

    15 8 Отговор
    Ауууу , каква класация Умрях от срам. А аз глупакът 10 години карах едно Волво. И още ще го карам , защото съм беден...

    Коментиран от #47

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Жгмъц

    15 3 Отговор

    До коментар #32 от "Сектант 2":

    Мноу се кефя на тия изкарват таман три скоростни кутии с едно масло

    Коментиран от #77

  • 44 Софийец

    6 5 Отговор
    И няма нито едно Волво... а ужким китайците правят все по-добри коли!
  • 45 Сникерс

    6 0 Отговор

    До коментар #33 от "психо":

    То това е ежемесечно
  • 46 Чук

    5 2 Отговор

    До коментар #38 от "Каращ Дачия":

    Нека позная всгенщайген да избрали, зер не знаем авто политиката при повечко коли))))

    Коментиран от #70

  • 47 Стига ва

    3 4 Отговор

    До коментар #41 от "чичи":

    Моля станали набожни и бясно кръстещи се след фактура от сервиза да не ни занимават
  • 48 DAAA

    9 6 Отговор
    Не мерси, да си я кара Сектанта! Сектант лек път с дъстара.
  • 49 ПичСмосквич

    18 3 Отговор

    До коментар #27 от "Милен":

    Аз пък имам Москвич осмак с 4-те кръгли фара от 1970г. Като оса е!
  • 50 Сър

    12 6 Отговор

    До коментар #1 от "Сър":

    Пъпчив карал ли си нова кола, пък то и Дачия?
  • 51 Bulava

    9 18 Отговор
    Не съм виждал никога здрава френска кола.Може би Дачия ще е изключение за момента.Забелязвам че в класацията бензиновите са доста повечеДизела от едно време си е скъп боклук и такъв ще си умре

    Коментиран от #61

  • 52 стефчо

    26 1 Отговор
    чок тарикати са тук всички и олигарси във форума.Всички карат нови и скъпи коли ....хехехее емях бегай бе
  • 53 Йдкие

    12 2 Отговор
    Откриха топлата вода. Немските класации са пълна гьобелсова пропаганда.

    Коментиран от #90

  • 54 Bob Viking

    19 12 Отговор
    Когато избягах от България през 1986,питах дилър на Тойота/Мазда в Стокхолм коя е най добрата кола,човека ми отговори-Японската...Казах му защо смята така,и ми отговори-защото моето момче това е най скучната кола,караш караш и нищо не се случва!!!

    Коментиран от #79

  • 55 PlimP

    8 3 Отговор
    нормално, то няма кво да й се счупи

    Коментиран от #58

  • 56 Коко

    8 5 Отговор
    Топ 15 кенефи
  • 57 Петков

    27 6 Отговор
    Карам служебна Dacia Sandero от 2015 година. В момента е на 180000 км. Само консумативи и едни биалетки сменени на 100000 км по 4 лева всяка. Който не е карал такава кола е по добре да замълчи.

    Коментиран от #59

  • 58 ганьо лаик

    6 6 Отговор

    До коментар #55 от "PlimP":

    Прав си. Под желязото няма двигател, скоростна кутия, електроника, а има един хамстер който върти пластмасово колело.

    Коментиран от #64

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 шофйор

    6 1 Отговор

    До коментар #51 от "Bulava":

    1,5 DCI е изключение почти като 2,7 TDI на терано
  • 62 Петков

    8 0 Отговор

    До коментар #59 от "име":

    Колата е служебна, ама ти и такава не можеш да си позволиш.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 PlimP

    6 9 Отговор

    До коментар #58 от "ганьо лаик":

    :D:D:D, ква електроника те гони, скростната кутия е от преди 35г., климатроник май имат вече(волво-то което карам е 96-а и е с двузонов), скапаната навигация не я брой за електроника, двигателите не са нищо кой знае кво(просто и надеждно), безключово отключване и автоматично вдигане/сваляне на стъкла и люк(изобщо люк предлагат ли към оборудването) ги има вече повече от 30г., а в дачията подобни неща няма все още, да не говорим за ел. седалки и подобни, системите за безопасност са на минимално ниво с минимално качество, то за това и колата е ефтина, и е пълно дърво, седалките са неудобни, кара се скапано, динамика има до 100км/ч., икономията на гориво не е нищо особено, най-големият + е заводската газ и ефтините части по механиката

    Коментиран от #66, #67, #73

  • 65 За лапнишараните

    2 7 Отговор
    Хич не ми пука че нещо се разваля,карам Мондео и като се развали си го оправям в сервиз.
  • 66 Сори пич

    11 5 Отговор

    До коментар #64 от "PlimP":

    В Дачията има електроника и то не малко. Не си много наясно с автомобилите
  • 67 PlimPук

    23 3 Отговор

    До коментар #64 от "PlimP":

    Прав си.

    Щом смяташ че липсата на ел.стъкла и ел.седалки означава липса на електроника значи е така.

    Рaзбирa ce ние нямa кaк дa знaeм тeзи нeщa, зaщoтo нe вcички имaмe възможност дa притeжaвaмe вoлвo oт 1996 гoдинa.

    А това, че цeлия рaбoтeн прoцec при Дачиите ce упрaвлявa кoмпютърнo - сиcтeмитe зa впръcквaнe нa гoривo, дeтoнaция, изгaрянe, както и над 140 Пoтeнциoмeтъра, Рeгулaтoри и Рeзиcтoри плюс 58 дaтчикa пoдaвaщи инфoрмaция към кoмпютърa в Сандерото, (при Дъcтър ca пoвeчe) значи не се нарича електроника.
  • 68 Возил

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "фен на танас":

    Съм се веднъж с Дачия Сандеро. На градското каране съвсем нормално си вози. На магистралата на 130 наистина е малко по-шумна от Голф 4. Но като се има предвид колко струва едно качествено допълнително обезумяване, покупката на Дачия си остава много изгодна.
  • 69 Тото

    3 8 Отговор
    Бравоооо... Радославчо изкарай и ладата най-надеждна. Ти обичаш да пишеш за руските автомобили с апломб.
  • 70 Каращ Дачия

    7 1 Отговор

    До коментар #46 от "Чук":

    Имаш едно плюсче от мен :)
  • 71 Хайде сега!

    17 1 Отговор
    Ганьо териката по анцунг Адидас да се качи в Дачия. Не е ли БМВ или Ауди с питбул вътре не е работа.

    Коментиран от #72

  • 72 Важно уточнение

    12 2 Отговор

    До коментар #71 от "Хайде сега!":

    Анцунга трябва задължително да ни е донесен от Германия и на етикета да пише "Made in Germany". Същото важи и за маратонките. За да сме много яки гъзета.
  • 73 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #64 от "PlimP":

    Да, няма екстри и следователно няма слаби звена, които могат да се повредят. Карал съм Дачия, братовчед ми си купи ново Сандеро, кара го по разбити пътища и освен едни биалетки, нищо друго, само евтино обслужване и това е. Да, рено 19 от 90те е по-стилно и по комфортно, съгласен съм, и вероятно споделят много от техниката с коли от 90те, но това му е смисъла. На цена от 19х.лв за нова, икономична кола с климатик, която само караш, нямаше равна. Сега вдигнаха цените заради норми, гпф, нови платформи и екстри, но пак си остават евтини коли с отлично съотношение цена/качество.
  • 74 Жеко спирта

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "Гаро манивелата":

    Ами, караш. Само я притежаваш. И винетка нямаш. Дали минаваш 1000 километра годишно?
  • 75 Антон

    8 4 Отговор
    Закупих през дек. 2019 Сандеро II, произведено март 2014. Колата беше на 68 хил. км дизел, сега е на 97 хил. Жената ме убеди да си вземем такава. Много съм доволен, колата е сравнително висока, с голям багажник (за своя клас).
    Преди карах Опел Астра G, дизел - много ядове имах с нея.

    Коментиран от #81

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Специалист

    5 3 Отговор

    До коментар #43 от "Жгмъц":

    Тебе пък какъв ти е проблема.време е да отидеш до външния кенев ,че става студено после ,а и прочети тази кола каква кутия има да не се изказваш неподготвен .След кенеВа опни козичката и си лягай ,че и на печката свърши кюмюра
  • 78 Hans

    10 1 Отговор
    За съжаление дачина е бъдещето....
    Новите са гадни и скъпи , и тук дачина ги удря в земята....много е гадна , но поне ефтина....
  • 79 Антон

    6 0 Отговор

    До коментар #54 от "Bob Viking":

    Може и да е било така през 86-та... Но вече не ги правят като едно време ...
  • 80 Кърлеж

    6 0 Отговор
    Що не направят класация на 20+ годишни модели...
  • 81 име

    3 0 Отговор

    До коментар #75 от "Антон":

    Ти за изминати 20 000 км какво очакваш. Като минеш още 50 000 ще започнеш да побеляваш от проблеми
  • 82 Бивш

    9 1 Отговор
    Преди година и нещо работех във Виваком.Дачиите се връщаха на 120 000км. и се взимаха нови. Има обекти 14 км.черен път.Кара се на 3 и 4-та..Легнали полицаи-също.За тия 120 000 се сменява само консумативи.Имаше 5 Логана.Защо па поне една нямаше повредена.Недостатък- задните облегалки са супер неудобни.
  • 83 Ех еее

    7 1 Отговор
    Е Ква поддръжка на Дачия? Дори не ги мият на автомивка… прахосмукачка или изтупване на стелките при смяна на сезона е достатъчна.. стане ли за двигател - направо нова, не щото няма двигатели… то вече и интериора се е скъсал!
  • 84 tomito

    4 2 Отговор
    И аз имам един съсед който кара служебна дачия и е много доволен . Но инъче кара БМВ -1 -чка ,а като преди месец му се роди детенце си купи БМВ 3-ка комби .. Попитах го като си доволен от дачията ,защо не си я купи .Но смислен отговор не последва . Но всеки има право на мнение все пак , нищо лично.
  • 85 Някой

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гаро манивелата":

    Явно не караш! :)))
  • 86 Nонко

    10 2 Отговор
    Не мога да разбера,защо си търкате пръстите в клавиетурата и се занимавате със злобни коментари по всяка марка? Всеки си има предпочитания,бюджет,който може да си позволи дадена марка и модел. Защо ви е толко трудно да проумеете,че Дачия,олицетворява нисък,бюджетен клас автомобил,който в оборудването е включено,всичко необходимо за придвижване от точка А до точка Б,без излишни глезотии? Няма аналог,като здравина Дачиа и Лада,но едно време не бяхте свикнали с подгрев на седалки или да готви мусака колата! Айде по-сериозно,много се намазнихте със старите котори на Немци и Италианци.
  • 87 Наблюдател

    4 4 Отговор
    Няма що. Дачията бързо умира, но лизинга продължава и след това. И кръвта ти тече.
  • 88 васик атанасова

    3 3 Отговор
    ефтина да ама надеждна айде бе хахахахахахаххах
  • 89 Шофьорът

    3 0 Отговор
    Вече втора Дачия си купувам от магазина. Сега карам Логан автоматик бензин 2021.Голям багажник,силен климатик,добър комфорт,нисък разход,добра музика. Предишната беше 2016 Сандеро Степуей 1,5 дьо,която продадох миналата година на 150 000 км и бях страшно доволен от нея- само обслужване на всеки 20 000 км и каране. На 110 000 смених десен шарнир-30 лв(от най-скъпите взех). Сега се оглеждам за Джогер или Степуей автомат,но е много чакане в момента за нова кола. Съотношение цена/качество според мен при Дачия е най-добро. Преди карах употребявани Мерцедеси и БМВ-та,но ми писна от ремонти,иначе ме кефеха...Времето е лукс! Аз ценя своите пари и време, а и нерви. Затова се отказах от стари мощни щайги,прекалено много пари,време и нерви отиваха по тях...
  • 90 asaa

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Йдкие":

    Имах немски коли действително си прав .
  • 91 Мечтай си ти

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "сектант":

    Каруца, бес шумоизолация за 30 Хил.Ку Ку