Renault е една от компаниите, които обръщат сериозно внимание на наточени коли, като акцент на французите е компактният автомобилен сегмент. Именно там изпъква уникалното Renault Megane R.S., максималната мощност на което достига 265 к.с. В своята гама от наточени малки автомобили французите добавиха дори и R.S. версия на най-малкото Twingo, което е мощност 133 к.с. Сега тази линия беше допълнена от новото Clio R.S., което направи своята премиера в България по време на петото издание на Renault Club Fest на писта Дракон, Калояново. Екипът ни имаше шанса да усети първи възможностите на Clio R.S и неговите 200 коня. Наред с най-новото попълнение в гамата Renault Sport изпробвахме и другите два емблематични модела – Twingo R.S. и Megane R.S.
CLIO R.S.
Новото Clio R.S. впечатлява с една основна иновация. Става дума за EDC трансмисията с двоен съединител, която пасва идеално на новия 1.6-литров турбодвигател, разработен от Renault Sport. Clio R.S. може да се кара като съвсем нормална кола за всекидневна употреба, но когато водачът пожелае, e също толкова способно да се превърне в истински спортен автомобил с изключителни способности. Въпреки автоматичната скоростна кутия удоволствието от карането на писта не е по-малко. За целта се грижат т.нар. пера зад волана, от които предавките се сменят мигновено. Проектирано от Renault Sport Technologies, новото Clio R.S. 200 EDC се произвежда в Диепе, Нормандия, Франция, и се прицелва към ценителите на красивите динамични субкомпактни автомобили.
TWINGO R.S.
Новото Twingo R.S. се възползва от визуалната идентичност на спортните автомобили на Renault. Аеродинамичната линия на предницата тип F1 е подчертана от кръглите фарове за мъгла, които се намират над радиаторната решетка. Задницата впечатлява със специален спойлер, който подобрява аеродинамичните характеристики и налага спортния стил на R.S гамата. Дизайнът е подчертан и от хромирани пръстени на фаровете за мъгла. В центъра на новите 16-цолови джанти ще откриете надпис R.S. който гордо представя спортната принадлежност на автомобила. Когато е на писта, новото Twingo R.S. предлага доста силни емоции. Естествено то отстъпва на по-големите Megane и Clio не само по мощност, а и що се касае до стабилност в завоите. Въпреки това в градски условия ще остави доста собственици на по-мощни коли учудени по светофарите.
MEGANE R.S.
Класиката от гамата R.S. впечатлява не само с високи технологии. Предница с раздути калници, броня с аеродинамична линия, вдъхновена от F1, и специфични за R.S. дневни светлини, ефектен заден дифузьор и централен хромиран накрайник на изпускателната система са само прелюдията към основната част. Интериорът на Mеgane R.S., а и този на другите два по-малки модела от гамата, съчетава комфорт и спортен характер. Воланът, арматурното табло, скоростният лост, алуминиевите педали и седалките са създадени, за да подчертаят какво се крие под капака. А то е уникален двигател, който притежава 360 Нм въртящ момент, наличен от 3000 до 5000 оборота в минута. Максималната скорост на автомобила е 255 км/ч, а ускорението от 0 до 100 отнема 6 секунди. Спирачките Brembo значително помагат при екстремно спиране преди завой, а звукът от дефлектора е просто брутален.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
Коментиран от #4, #7, #10
12:17 03.06.2013
2 Бате
13:46 03.06.2013
3 Magriot Kostadinov
13:46 03.06.2013
4 comment
До коментар #1 от "Симеон Тасев":
Ало, Фуражомелкин, когато Рено са правели коли, БМВ са дялали колела за талиги баце...Коментиран от #5
14:15 03.06.2013
5 Илиян Живков
До коментар #4 от "comment":
хахахахахаахахха14:53 03.06.2013
6 Даниел Атанасов
Имах клио РС спорт от 2000 год и ускорението му стандартно от 0 до 100 е 7.2сек. Та този Меган, дето е турбиниран и с почти 100коня отгоре ускорява от 0-100 за 6 сек. Голям смях! Туингото ми харесва най-много от трите модела. На него трябваше да му сложат 2000 л турбо мотор от новото клио. Щото туинго с 200 коня под капака е новина. Защо за сега не се предлага и май няма да има клио с 2 врати???
Коментиран от #12
17:56 03.06.2013
7 Даниел Атанасов
До коментар #1 от "Симеон Тасев":
Господина дето е фен на БМВ дали знае че рено правят мотори за Мерцедес? Дори амт общ модел на базата на новото Канго. А дали знае че БМВ разработват малки мотори с Пажо??? На купър С какъв е мотора според вас???Коментиран от #9, #11
17:59 03.06.2013
8 Анастас Анастасов Хх
18:20 03.06.2013
9 Стефан Никодимов
До коментар #7 от "Даниел Атанасов":
Mini Cooper D е с двигател от Пежо, S си е на Mini(BMW) разработка, а от друга страна RCZ, мисля, че THP се казваше двигателя, който е на BMW творение. И нещо не разбрах, това, че Пежо и БМВ работят заедно, като нещо лошо ли трябва да се определи18:39 03.06.2013
10 Ивайло Каназирски
До коментар #1 от "Симеон Тасев":
Много хора ти го казаха, бмв не работят съвместно а изкупуват малолитражните френски дизели, Както и опел купуват 1.3 фиатовия мотор и го слагат на корсата, така и мерцедес купува двигатели от рено за тяхното "Канго" да не говорим за каросерия. Сузуки купуват също дизелови фиатови двигатели. Така, че не си мислете, че бмв мерцедес и ваг са велики. Най-големите технологии даже не са произведени от 3те немски гиганта а са купувани и плащат лиценз.20:15 03.06.2013
11 Mercedes-Benz
До коментар #7 от "Даниел Атанасов":
Много я надцени тая на.р*на марка "л..*о". Те НЕ правят двигатели ЗА Мерцедес,а Мерцедес взимат готови миксери и ги слагат в измислиците на предно от ниския клас. Относно модела Канго,то той си е същия само че със сменени емблеми. Пази Боже да им се задълбочава съюза!02:18 04.06.2013
12 Shmeker
До коментар #6 от "Даниел Атанасов":
Е ти за 4 секунди ли искаш да вдигне 100???Тая 1.2 секунда разлика е нормална, а и мегана не е свръх лек.
09:33 06.06.2013