Според едно предсказание на Нострадамус Те щели да завладеят света на три вълни. Дали първата е започнала или не нека показват научно-фантастичните филми. В автомобилния бизнес обаче първата вълна за завладяване на планетата с един модел бе стартирана от Ford още през 1993 г. с Mondeo.
Тогавашната идея бе да се създаде автомобил, който да се харесва както в Кьолн, така и в Москва, Токио, Детройт и Западна Самоа. Постфактум се оказа, че всъщност няма такова нещо като универсален световен модел. За Ford останаха посредственото търсене на лимузината напоследък и голямата поука.
След като бе показано второто поколение на Mondeo се видя, че германците са направили правилните изводи. От предшественика е останало само името. Сега обаче амбицията няма да е да се завладеят всички пазари. В този си вид лимузината атакува Стария свят, там където шансовете да се наложи са най-големи.
Дизайнът на Mondeo II също е в стил New Edge. Тук обаче размахът не е толкова смел, колкото при Focus, Ka или Fiesta. Само фаровете са приспособени към фирмения стил. Останалата част на автомобила е в съвсем умерени, класически форми. Няма я предишната заобленост. Новост също така е приликата между модификацията с 4 и 5 врати - предишното ясно разграничаване липсва.
Що се отнася до по-големите габарити на каросерията те имат своето обяснение. На практика Mondeo II заменя не само първото Mondeo, но едновременно с това и позабравеното вече Scorpio. Именно затова лимузината е по-дълга и с по-голяма база.
За пасажерите тази стратегия е добре дошла. Големината на вътрешното пространство позволява доста комфортно придвижване. Особено на задната седалка модернизацията се усеща веднага. Около коленете и раменете не съществуват ограничения. Същото важи и за пространството над главите, дори когато ръстът на гостите достига 1.90 м.
Отпред също е широко, освен това седалките са големи и много удобни. Единствената забележка към тях би могла да бъде високата им позиция, но пък това води до по-голяма видимост и удобно качване. Тази на водача се регулира електрически във вертикална посока.
Оптическото възприятие на интериора може да се окаже доста интересно. Зрителният нерв е подложен на комбинация от използвани материи, включваща едва ли не цялата Менделеева таблица. Няколко вида пластмаси в различни нюанси са съчетани с кожа и алуминиеви или дървени апликации. Според желанието всичко се гарнира с плюшени платове в сериозни багри.
Съвсем сериозен вид има и арматурното табло. Само характерният за марката часовник в средата му придава известна палавост. Воланът е удобен и интересен за наблюдение когато е с алуминиеви спици. Командите към него се предават много точно на колелата, обратната връзка с платното е налице.
Същото в известна степен може да се каже и за амортисьорите. Макар да се справят добре с асфалтовите кариеси, те не могат да скрият спортното поведение на лимузината. Возията в никакъв случай не е безкомпромисно твърда, но и усещането за венецианска гондола е чуждо за пасажерите.
За сметка на това е подобрена стабилността. Задният мост едва ли някога ще откаже да следва избраната траектория, избирайки своя собствена. Колебанията на каросерията в завой или при спиране/потегляне са пренебрежимо малки. На всичкото отгоре стегнатото окачване прави шофирането особено удоволствие - магистралата изглежда скучна, криволичещият път е истинската наслада.
И в двата случая обаче е нужен добър мотор. Под заключващия се капак на Mondeo се крие съвсем нов такъв. 1.8-литровият двигател се предлага в две версии - със 110 и 125 к. с. Втората машина се характеризира с много спокоен и тих ход, а завъртането до високи обороти става едва ли не по собствено желание.
Еластичността също е добра, макар в ускорението от място Mondeo да изглежда по-скоро муден. Разходът на гориво е нисък, но само при движение извън града. Влезете ли в натоварения трафик жаждата на лимузината се покачва и надминава тази на повечето си конкуренти.
Оказва се, че в съотношението цена/оборудване Mondeo не може да впечатли така, както с пространствените си дадености. Новият модел отстъпва на болшинството конкуренти, макар лизинговите условия да го правят доста атрактивен на пръв поглед. Почти няма дилър, който може да ви предложи само 5% първоначална вноска. За сметка на това оскъпяването надхвърля 6% годишно.
Отличните гаранционни условия са съществения принос цялостното впечатление от модела да е много добро. Въпреки някои малки слабости Mondeo заслужава внимание, или иначе казано втората вълна при всички случаи ще залее част от Европа.
Петър Иванов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 blagoi
21:17 01.03.2011