Last news in Fakti

30 Юни, 2001 00:00 1 020 0

По пътя към големия успех

  • hyundai-
  • hyundai coupe-
  • vw-
  • subaru sportwagon

Добрите производители на автомобили знаят, че за да държат клиентите при себе си от време на време трябва да им предлагат по някоя гореща изненада. По силата на тази максима
Hyundai oстава единственият успешен корейски автоконцерн

Към настоящия момент изглежда, че компанията единствена в страната притежава перспективи за подобаващо развитие, а разработването на моделите преследва определена стратегическа цел. След създаването на успешно поколение дизелови двигатели със система Common-Rail, на модела San­ta Fe и на един по-малък всъдеход, на дневен ред в амбициозната програма на корейците е залегнало създаването на ново Hyundai Coupe. То трябва да замени по­със­тареният му вече побратим.

В родината си и в САЩ младокът ще носи наименованието Tiburon, като в техническо отношение се базира на модела Elantra. Mес­тата при него също както при предшественика му са 2+2, а дизайнът е повече от впечатляващ. Линиите са изчистени, като за характера на возилото подсказват силно скосената задница и “ниската” предна част. Като цяло прототипът се разработва от калифорнийското дизайнерско студио на концерна, но в цялостното завършване на облика му участие ше вземат още две студия на азиатския гигант.

Новото Hyundai Coupe за пръв път ще бъде “въоръжено” с двигател V6

При оборудването с двигател клиентите ще могат да избират както досега измежду два четирицилиндрови агрегата, съответно с работен обем от 1.6 и 2.0 литра. Мощността е 111 к.с при първия и 137 к.с. при втория. Новото тук е, че компанията възнамерява да предложи за пръв път като оборудване V-образен шестцилиндров двигател с работен обем от 2.7 литра и мощност от 190 к.с. Дебютът си новия Hyun­dai Tiburon най-вероятно ще направи на автоизложението във Франкфурт през септември тази година, а до края на 2002 трябва да се появи и по европейските пазари.

С други проблеми в момента пък се занимава един от най-големите немски концерни, защото
на VW се налага да тръгне на лов за имена

Освен това стана ясно, че първата суперлуксозна лимузина на германците D1, която беше представена като концепция през 1999 г., ще направи дебюта си в завършен вид едва на Женевското моторшоу през 2002 г. Всъдеходът Colorado пък се очаква да се появи на пазара едва следващата година. Какво ще е окончателното наименование на двата модела обаче тепърва ще се уточнява.

За име на D1 например мениджмънтът на компанията ще избира между шикозни названия или просто съкращения, обозначаващи работния обем на двигателите или броя на цилиндрите. Противно на последната възможност първият вариант звучи като поема на Шекспир. Запазените от концерна имена направо галят ухото. Спрягани са названия от рода на Аtrio, Merian, Palladium, Portobello, Notting Hill.

Все още на практика безименен си остава и всъдеходът Colorado, който едва ли ще бъде пуснат на пазара с това обозначение. При него възможностите също варират от стандартни съкращения като МАС (Multy Activity Cruiser) например, до африкано-американска поезия като Avivar, Twareg, Tuareg, Panamericana, Mis­souri. Някой може и да се учуди какъв автомобил се крие зад наименованието Flexi-Bus. Това засега остава най-спряганото название за очаквания през следващата година миниван на базата на Golf V.

На щурмови позиции излиза и новият Subaru Sportwagon

Истината е, че американците от General Motors до момента не извличат кой знае какви дивиденти от 20-процентното си участие в японската компания. До края на 2004 - началото на 2005 г. обаче сътрудничеството в областта на спорт­ните комбита вече трябва да донесе конкретни резултати.Новият Sportwagon с две врати, олекотена каросерия и възможност за вариации на интериора в купето най-вероятно ще се произвежда в заводите на концерна в Индиана. Запланувано е производството на 26 000 до 36 000 екземпляра годишно. Въз­можно е за участие в проекта да бъде привлечен и шведският партньор Saab.

По отношение на дизайна возилото с перманетно предаване на четирите колела се ориетира към излъчването на Chevrolet Borego - студия, представена през януари на автошоуто в Лос Анжелис. Като двигател, който ще влезе в оборудването на автомобила се спряга 4- и 6-цилиндров агрегат с мощност от 156 до 209 к.с.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА