4 229 18

Най-бързото електрическо Audi срещу най-бързото бензиново: Кое е по-бързо?

  • audi-
  • драг
Най-бързото електрическо Audi срещу най-бързото бензиново: Кое е по-бързо? - 1

Отговор на този въпрос ни дава британският YouTube канал carwow, който събра двете Audi-та в драг надпревара - най-бързата електрическа кола на немската марка RS e-tron GT и суперколата R8 Performance. Най-силният беше определен от резултатите от състезания от място на четвърт миля, няколко старта от 80 километра в час на разстояние половин миля, а последният тест беше оценката на ефективността на спирачките при забавяне от 100 мили в час (161 километра в час) до пълно спиране.

Седанът Audi RS e-tron GT дебютира преди година и половина. Активът на електрическото превозно средство е двумоторен агрегат със системна мощност 646 конски сили (830 Нм) и тягова батерия с капацитет 93 киловатчаса. „Акумулаторното“ Audi тежи почти 2.3 тона и струва 115 хиляди паунда.

Суперавтомобилът R8 Performance е направен по съвсем различна рецепта. Купето със средно разположен двигател има механично задвижване на всички колела, под капака е 5.2-литров атмосферен V10 мотор с мощност 620 конски сили и въртящ момент 580 Нм. Бензиновото Audi е със 700 килограма по-леко, но е по-скъпо, като цените започват от £153 000.

На разстояние от четвърт миля една десета от секундата разделят бензиновото и електрическото Audi. Резултатите от други състезания се оказаха също толкова близки, а крайният резултат на конфронтацията беше 2:2. Вижте.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 10 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е положението

    11 18 Отговор
    И само по-зле ще става за ДВГ-тата.

    Коментиран от #4

  • 2 СЗО

    14 8 Отговор
    "Бензиновото Audi е със 700 килограма по-леко, но е по-скъпо"....да не почнали да продават аудитата на килограм?
  • 3 ДВГ форевер

    8 17 Отговор
    Предпочитам си бензиновито quattro V6 и го местя за електричката.

    Коментиран от #5

  • 4 Вярно е

    10 14 Отговор

    До коментар #1 от "Това е положението":

    ДВГ са Чао!!!!!!

    Коментиран от #12


  • 5 Ще си стоиш в него!

    7 8 Отговор

    До коментар #3 от "ДВГ форевер":

    В някоя плевня !

    Коментиран от #9

  • 6 Знаещия

    9 13 Отговор
    Мдааа...няма какво да си говорим,края на ДВГ (пушлячите) идва....

    Коментиран от #8

  • 7 Ти си

    4 2 Отговор
    Коментари 1 , 4 и 5 от Витанов ли са писани ... ...
  • 8 Телевизия Бобов дол

    19 6 Отговор

    До коментар #6 от "Знаещия":

    Къде виде "пушкячи" (каквото и да ознзчава това) бе джендър ? Видяха се два автомобила единият със страхотно ускорение за кратко време и разстояние а другият тръгна с един резервоар от Инголщат за Берлин и се върна за 5 часа а първият , ония с ускорението се присъеди към втория след 3 дена ! Благодаря за вниманието .
  • 9 Гост

    9 8 Отговор

    До коментар #5 от "Ще си стоиш в него!":

    А ти стоиш с електричката до зарядната и ще се молиш да ти я заредят,ако има ток....
  • 10 Край

    8 7 Отговор
    Производител на ретро автомобили. Една семейна тесла с 4 врати и 5 места ги къса и хвърля и двете.

    Коментиран от #15

  • 11 Последния Софиянец

    7 8 Отговор
    Краят на ДВГ е близо , а бензиностанцията с ракети само ще гледа жално
  • 12 Кирпича

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "Вярно е":

    Това чао ще се проточи много дълго , ще бъдеш щастлив на 95 годишна възраст да седнеш в читава електричка , на задната седалка , и да прочетеш 4 вестника докато внука ти я зареди.

    Коментиран от #13

  • 13 Дрън-дрън

    5 7 Отговор

    До коментар #12 от "Кирпича":

    Живееш в предишния век. Вече има китайски автомобили които се зареждат за 15 минути, а не знам ти кога за последно си чел вестник, но аз четох преди 10 години и не мисля да се връщам назад с технологиите.

    Ако днес китайските автомобили се зареждат за 500 км пробег за 15 минути си представи технологиите само след пет години за по-сериозните марки!

    Коментиран от #14, #17

  • 14 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    Продай си нафтенката и си купи Тесла,за да си в 21 век.

    Коментиран от #16


  • 15 отворко

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "Край":

    Къде ги къса , на правото ? Я ги пробвай на някой дълъг скоростен етап от рали "Монте Карло"!
  • 16 А ти?

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Кога ще си купиш Ферари? Или не да хубави и не ти харесват?
  • 17 Нарухито

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    Нали знаеш, че електро двигателите са по-старата технология. Според теб има серийни автомобили, които да са толкова надеждни, колкото тези с ДВГ и се зареждат за 15 минути и изминават 500км. в реалния свят? Явно живееш в някоя друга вселена. Аз съм на планетата земя, в която се опитват да направят това от над 150 години, но за сега няма изгледи това да се сбъдне.

    Коментиран от #18

  • 18 Дрън-дрън

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Нарухито":

    От статия публикувана тук преди няколко дни:

    "По-конкретно от 10 до 80 % автомобилът ще може да се зареди само за 15 минути. В същото време за 200 км пътуване токът ще бъде попълнен само за 5 минути.

    Това рекордно зареждане е постигнато със зарядно устройство с мощност 480 kW."

    И това е постигнато само след десетина години развитие на технологията за електромобили след почти едновековното и забвение. Да ти припомня ли че само преди 10 години, автомобилите са с най-голям пробег изминаваха 150 км с едно зареждане и най-бързото им зареждане беше за няколко часа?

    Представи си само след още 10 години до къде ще са стигнали технологиите.

    Относно надежността, тесла дава на камионите си 1,6 милиона километра гаранция на задвижващата част, като първата профилактика на двигателите става след тези един милион мили, като се изразява в преглед на лагерите на остана електро двигателите и евентуалната им замяна при нужда.

    Ще ми покажеш ли двигател с вътрешно горене с такъв интервал на профилактика. Как ли ще се чувства след само 100 000 км без смяна на масла и филтри?