Last news in Fakti

14 Август, 2013 11:52 15 564 45

Дизеловото чудовище BMW Alpina D3 Bi-Turbo с дебют във Франкфурт

  • bmw-
  • alpina-
  • d3-
  • bi-turbo-
  • тунинг

По време на предстоящото автомобилно изложение във Франкфурт, което ще отвори врати в средата на септември, тунинг ателието Alpina ще представи един много интересен продукт. По традиция от Alpina ще покажат своето виждане по въпроса за BMW, но интересното е, че този път са избрали дизелова версия.

Става дума за новата трета серия (F30) и по-конкретно за модификацията D3 Bi-Turbo. Буквата "D" в индекса красноречиво говори, че става дума за дизелов двигател. В случая той е трилитров, шестцилиндров. Още по-интересното е, че е "напомпан" до впечатляващите 350 конски сили. Максималният му въртящ момент пък е 700 Нм.

С този агрегат Alpina D3 ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди, а максималната скорост на тунингованото BMW ще е много близка до 300 км/ч. По непотвърдени данни от Alpina ще се захванат и с доработка на по-слабите дизелови мотори на BMW, в това число и с четирицилиндровия дизел на марката.

Стандартната Alpina D3 Bi-Turbo ще се задвижва само от задните колела, но срещу допълнително заплащане автомобилът може да бъде оборудван и с фирмената xDrive система. Цветът ще е фирменото синьо на тунинг ателието, а броните и джантите са заимствани от показаната през пролетта в Женева бензинова Alpina B3 Bi-Turbo.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 триста итридесети

    5 5 Отговор
    жапанките пак да вадят тефтера и да водят записки
  • 2 Dr. Dick

    7 4 Отговор
    Еталон в правенето на едни от най-добрите дизелови двигатели от много време насам.
  • 3 Mercedes-Benz

    9 3 Отговор
    Много готина кола! Браво на БМВ и Алпина
  • 4 Симеон Тасев

    4 3 Отговор
    колицата си е ток,но и от мерцедес имат какво да кажат по-въпроса имат също толкова добри модели
  • 5 триста итридесети

    4 2 Отговор
    700 NM ---- коляновия му вал сигурно тежи колкото 1400 кубикова хонда, от пета със сто, ще мачка много по-скъпи коли, на много по-малък разход, все пак за 300к км. при тая мощност на бензиновия евивалент ще изгори около 50 000 л повече по 2.5 лв прави 125 000 лв икономия

    Коментиран от #6

  • 6 D0kT0pA

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "триста итридесети":

    Пич, желая ти да си я купиш и да ги спестиш тези пари ;)
  • 7 Енцо Енцо

    0 6 Отговор
    Хубав тунинг(условно), само колата е сбъркана! Ако не си луд фен на БМВ, поради някаква генетична аномалия или просто лош вкус, няма как да харесаш кола с дизайн отпреди 30 години, с модернизирани предни светлини.
    Чудно ми е този напомпан семеен седан как ще се изправи срещу стоков спортист от италианска марка.
    Пълна порнография правят немците в буквален и преносен смисъл.
    Що за идиот трябва да си за да купиш това гаражно квазимодо? Ако имаш стил и средства ще вземеш качествена и надеждна кола с истински спортни качества. С тези тунинговани грозотилища все едно да чукаЩ някоя силиконова вещица и това ти доставя удоволствие. Е, не е ли жалко и извратено? Няма ли истински мацки от добър сой, та сте тръгнали да се радвате на Баба Яга?
    БМВ....

    Коментиран от #8, #25, #26

  • 8 триста итридесети

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Енцо Енцо":

    Енцо, ако някой от идиотите дето ще я купи, ти даде да я покараш, ще излезеш у.ран от кеф, и пеещ друга песен
  • 9 Цветан Нешев

    0 4 Отговор
    До коментар 7 от ,, триста и тридесети"

    Ако само някой пък на теб ти даде да покараш истински Италиански расов спортист ще запееш песента на ,,Енцо" моето момче!!!!
  • 10 Съни Миланов

    5 0 Отговор
    Предлагам на всички запалени по някоя си марка и плюещи по всички други автомобили да си направят по една снимка на талона и да видим какви коли карате . Аз не се срамувам имам две на мое име и ще ви покажа , а и заставам с лицето си тук . Много е лесно анонимно да сеете л....а , а да карате разни кочини . Аз карам Audi S8 2010 година , но това не значи , че не харесвам това BMW или не се прекланям пред SL 63 AMG . Що за хора сте да плюете всичко хубаво не разбирам

    Коментиран от #14, #15

  • 11 galaxy

    0 0 Отговор
    Страхотен автомобил! Голям звяр с всички луксове и удобства. Удоволствието от шофирането на този автомобил е огромно. Съгласен съм с Съни Михайлов, че човек трябва да уважава всички хубави автомобили. Мисля, че само човек, който не е карал такива супер автомобили може да се изкаже негативно. Лично аз съм голям фен на БМВ и Порше, но и Мерцедес и Ауди имат супер автомобили.
  • 12 бати батев

    0 0 Отговор
    Колата е страхотна по своему,но дизайнът е бая старичък.
  • 13 Ivailo Chankov

    0 2 Отговор
    Дизеловите автомобили са измислени като евтин аналог на бензиновите и никога не мога да гледам на какъвто и да е дизел като на бърз автомобил и преди комплексираните хейтъри да се обадят ще кажа, че просто си изказвам мнението и уважавам някои Алпини и БМВ-та и преди други комплексирани хейтърчета да ми кажат "като си толкова отворен кво караш" ще кажа, че не е важно какво караш, а какво ти тече във вените .

    Коментиран от #16

  • 14 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Съни Миланов":

    не съм от тия на които предлагаш, как е аудито, минималната заплата за 100 км стига ли?

    Коментиран от #32

  • 15 Владислав Димитров

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Съни Миланов":

    S-8 ли караш ? Добре брато ,но тук някой от по долните коментатори сигурно се движат с Ферари , Ламборджини и разни други "расови спортисти".... Та може би за това са толкова критични и категорични .
  • 16 galaxy

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ivailo Chankov":

    Дизеловите автомобили са по икономични от бензиновите, поне 2 литра по-малко на 100км. Дизелите имат много по-голям въртящ момент от бензиновите и вървят много повече. Дизела е и най-безопасен като гориво в сравнение с бензиновите и газовите. Бензина губи по всички показатели, освен ако не си решил да си слагаш газова или метанова уредба, което си е кокошкарска работа.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Ivailo Chankov

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "galaxy":

    Аз си харесвам бензина и по-височките обороти .
    Но все пак всеки има правото да харесва това което му е кеф .
  • 18 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "galaxy":

    галакси, карал ли си бензинова кола 350 коня, на жега с изпреварвания и тук-таме по магистралата с 200-220 ?, и после направи същото упражнение с 350 коня дизел, колко според теб ще е разликата в изгореното гориво в тоя случай?

    Коментиран от #19

  • 19 galaxy

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "триста итридесети":

    Ами в момента карам дизелово БМВ 313к.с. и при 220 км/ч ми дава 10л/100км. Ако карам с 120км/ч. ми дава 6л./100км. От 0-100км/ч набира за 5.8сек. Карах бензинов Легенд 300к.с който стигаше и до 16-18л./100км. А мощността на дизела е несравнимо по голяма. Виж , по-скоро бензинов Мерцедес карах 560к.с., то той вече си върви много добре, но това са 200к.с. отгоре върху 313к.с. Преди година карах бензинова Хонда и дизелова по 150к.с. и ти казвам, че бензина няма душа. Педала щеше да го вкарам при двигателя и пак не върви, а дизеловата е друго нещо.

    Коментиран от #20, #27

  • 20 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "galaxy":

    всичкото добре, само това 10 литра при 220км/ч те издава :)

    Коментиран от #21, #22

  • 21 galaxy

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    Какво искаш да кажеш? Навъртял съм му вече 20000км. и неведнъж ми е давал едни и същи показания на компютъра. 12-13литра дава градско през зимата при трафик, което е максимума. Но през лятото ми е 10л/100км. градското. И това е защото гори на място, а и при тръгване моментния разход е 40л./100км.
  • 22 galaxy

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    Ако е по-лека колата и с мощен бензинов двигател ще върви много, но по-тежките тузарски автомобили и джипове им е нужен дизелов двигател.

    Коментиран от #23

  • 23 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "galaxy":

    реалния ти разход при 200-220 км/ч колко е

    Коментиран от #24

  • 24 galaxy

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "триста итридесети":

    Нали ти писах - 10литла/100км. Обикновенно човек не може да кара навсякъде с 220, но на дистанция от 100км ми е давал 10литра. За по-точно трябва да се отиде на писта, където няма ограничения и никой не ти се пречка.

    Коментиран от #28

  • 25 Vladislav Qkov

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Енцо Енцо":

    bmw niama ko da sporim tia det plyat po marka zavijdat 6to ne6to tehnite marki ni6to ne prat a i neznam kak dizaina e su6tia ot predi 30 godini ti ne si vred kompleksar pa i da ne govorim 4e tva ako go vidi6 na jivo drugo 6te govori6 vuri tam si karai lamborjino ili ferarito ili tam kot ima6
  • 26 Vladislav Qkov

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "Енцо Енцо":

    bog na nebeto bmw na 6oseto
  • 27 Йордан Славов

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "galaxy":

    Забравяш май една мнооооого тънка подробност - повечето бензини са без турбо, докато всички дизели имат турбини
    Коректно е да сравниш еднаква кубатура бензин и дизел, но тогава дизелът няма никакъв шанс, иначе и формула 1 щеше да си е на дизел. Това си е трик на производителите, защото дизел без турбина е пълна скръб.
  • 28 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "galaxy":

    с 220, ако ще и ново да е, пак ще даде далеч над 10

    Коментиран от #29

  • 29 НИКОЛАЙ РАЙЧИНОВ

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "триста итридесети":

    Защо при положение че е с около 2,500 оборота ? на 7-8 предавка :)

    Коментиран от #31

  • 30 Sevastiqn Nqmam

    0 0 Отговор
    е тва е лудащина еи
  • 31 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "НИКОЛАЙ РАЙЧИНОВ":

    моята с 200 гори около 20, даже мисля че и повече, с 220 е поне 22-23,
    дизела НЕ Е двойно по-икономичен, и от математиката и физиката не може да се избяга, необходимата енергия за движение е равна на масата по СКОРОСТТА НА КВАДРАТ, ако със 120 му гори 6 със 220 ще е много над 10
  • 32 Съни Миланов

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "триста итридесети":

    17 харчи средно на 100 и ме затормозява сериозно . Оглеждам се за нещо малко за градско , че и мен ме тормози кризата и не ми върви бизнеса .

    Коментиран от #33

  • 33 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Съни Миланов":

    17 не е много, очаквах повече, но при нормално каране сигурно
  • 34 Dr. Dick

    0 0 Отговор
    320d E46 150 к.с. при 210-220 харчи около 14-15. Едва ли по-голям (било то и по нов), ако ще и с 10 скорости да е ше харчи под 12-13 с тази скорост.
  • 35 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Колкото и да го помпат "Годзила" ще му резне зелката.
    Нека си говорим истината БМВ не може да се мери с коли от класа на GTR.
    Кола за пепепрудки,келешчета и метросексуални е БМВ.
    Истинските ценители карат други марки.

    Коментиран от #37

  • 36 Dr. Dick

    0 0 Отговор
    Сравнения като на малките деца дъвчещи дъвки "турбо" и сравняващи картинки.
    Много точно казано за метросексуалните - всичките Nissan GT-R, които съм видял са карани точно от такива близнати момченца. Тия от БМВ-тата най-много да ти метнат някоя плесница, ако не слушаш.
    Отделно, чакам да ми покажеш японски дизел, който с аналогични показатели (cc cm) докарва динамичните характеристики на БМВ. Чакам... че наистина не се сещам. Май са доста зле в тая област.

    Коментиран от #40

  • 37 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Easy ryder":

    с тая алпина го закачам с въжето тоя прословут гтр, и директно към отпадъци, каквото иска да прави вътре в гтра, спасение няма -- 700 НМ на 1500 об./м !!!
    а пък като тръгнат по магистралата и годзила след 150-200 км ще бъде обезглавен

    Коментиран от #39

  • 38 HAHA

    0 0 Отговор
    Немска бездушна КОЧИНА
  • 39 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "триста итридесети":

    С тая трошка даже надписа му няма да видиш на GTR като профучи край теб.
    А пък влезеш ли в завой с този коптор с танцуваща задница ще викаш GTR да те вади от канавката,че е тежък и ще може да те дърпа.
  • 40 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Dr. Dick":

    Японците си слагат дизелите на камионите и тракторите където им е мястото.
    БМВ трактористите се мъчат да слагат двигател от камион на кола.Аз не се сещам Ферари да слага дизел на кола защото бил бърз.Само глупаците от БМВ се пънат.
    И накрая Годзила естествено ги пребива.

    Коментиран от #42

  • 41 триста итридесети

    0 0 Отговор
    когато годзилата стане първа на 24 часа на люман или ньорборгринг, тогава ще цъфнат налъмите, а там има и дизели, не 24 часа, ами и 1 час му е много на мах и после е за отпадъци

    Коментиран от #43

  • 42 Dr. Dick

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Easy ryder":

    Да сравняваш бмв с ферари е просташко или просто детско и необмислено. Въпреки това ферарита с не много по-големи атмосферни двигатели и поршета с аналогични двигатели правят годзила смешна, защото е просто един евтин нисан, който се управлява от джойстик и се бута в "А" група без гуми. Той е за такива метросексуалистчета като теб да си мислят, че карат истинска спортна кола.
    А пък за японски камиони въобще не говори, защото в тая област (може би защото им куца дизела) са по-зле и от това да направят дизайн на кола, без да препишат.
    А пък тия Хонди NSX като са толкова бързи и добри на пистата защо пада от БМВ M3 СSL, не с 1-2, ами с цели 7 секунди? И двете са с аналогични характеристики, като тая Хонда е уж по-спортна (100 кг по-лека и с централно разположен двигател)? Да чуя?
    И за дизела още не съм ти чул отговора? Добър японски дизел да докара динамичните характеристики на аналогичен дизел от БМВ?

    Коментиран от #44

  • 43 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "триста итридесети":

    Когато БМВ стане световен шампион с дизелов двигател във Формула1 ела ми се обади.Щом издържа 24 часа не е проблем да изкара 2 часа нали така?
    Освен това ако не си разбрал говорим за нормални коли,които се продават в магазина и можеш да ги караш на пътя.
    Айде сега умнико ми посочи кое БМВ дизелово или бензиново от магазина е направило по добро време на Нюрбургринг от GTR.
    Хич ги няма и ти е много тъжно но това е истината.Годзилата мачка БМВ и това е.

    Коментиран от #45

  • 44 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Dr. Dick":

    Ако беше нещо друго да ти го набие човек в беемвистката задница,но акъл няма как да ти вкарат.
    Аз не знам точно кое Ферари визираш дето било много по бързо от нисана или кое Порше с аналогичен двигател.По мои спомени Порше с 620 коня мотор и 400 кила по леко от нисана е дръпнало 1 секунда на 20 километрова писта.Това ли е аналогичен двигател и кола?
    А за NSX какво било същото?.Хондата на мокро бмв то на сухо 360 коня срещу 270?И дръпнало БМВ със почти 7 секунди на 20 километра.Голямо геройство това.Несравними са условията.
    Я погледни алпината от 2007 ма пак 360 коня.Ами М3 2000 година 340 коня.Срамота баварските смешници не могат с една Хонда от 1990 година с много по слаб двигател да се оправят тръгнали с Годзила да ми я сравняват.
    Карай си баварския боклук и не ръси мозък,че и без това не ти достига.Щом искаш да се правиш на метросексуален БМВ е колата за теб добре си се ориентирал.
  • 45 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Easy ryder":

    ей тая алпина от снимката е много по-добра от гтр във всяко отношение, една кола не е само от 0-100, има мнооого по-важни работи за да я наречеш бърза, въпреки "по-бавното" си ускорение до 100, алпината има много други предимства, като разхода например, щото идея си нямаш колко литра изгаря НСХа на нюрборгринг за тая обиколка, ПРЕДПОЛОЖИ? и провери после колко ще изгори алпината, ако на едно зареждане отнема да речем (минимум) 10-15 мин. на бензиностанцията / на 60 литра да речем) НЕ ГОДЗИЛАТА АМИ И Ф1 ще диша мъгел на ТАЯ АЛПИНА, Е ТЕ ТОВА СИ НАБИИ У ГЛАВАТА